promitheas14 έγραψε:Ἐπειδή μοῦ ἀπάντησες ἐδῶ, καί δέν ξέρω πῶς νά μεταφέρω στό ἄλλο πόστ τίις σχετικές μας φράσεις, ἀλλά καί κατά τήν γνώμη μου εἶναι σχετικά μέ τά ζῶα (καί τόν Δία) ὅσα γράφουμε, σοῦ ἀπαντῶ ἐδῶ.
Δεκτό.
Α) Χιοῦμορ ἔκανα! Καί μέσα ἀπό τό χιοῦμορ, ὑπονοοῦσα ὅτι συχνά βάζουμε τά ζῶα ΜΑΣ πάνω ἀπό τούς ἀνθρώπους.
Η ταπεινότης μου άνοιξε αυτό το νήμα. Αναφέρθηκα στον θάνατο ενός πολύ αγαπημένου μου ζώου
πριν 1 χρόνο. Πού ακριβώς είπα, άφησα να εννοηθεί, ή υπονόησα τέλος πάντων
πως βάζω/έβαλα το ζώο μου πάνω από τους ανθρώπους;
Β) Περιμένω νοητικές (δηλαδή λογικές) σκέψεις καί συμπεράσματα καί ὄχι συναισθηματικές ἐκφράσεις τοῦ τύπου "λατρεύω τά ζῶα".
περιμένεις "λογικές" σκέψεις σε ένα νήμα που αναρτήθηκε με το συναίσθημα?
Με ποια ακριβώς ΛΟΓΙΚΗ περίμενες κάτι τέτοιο στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ νήμα;
Είπα (ή είπε κανείς) στο συγκεκριμένο νήμα "λατρεύω τα ζώα"?
Δε νομίζω, αλλά και αν το έλεγα, πού ακριβώς είναι το μεμπτό;
Πρέπει να απολογηθώ δηλαδή επειδή εσύ επιλέγεις να απαξιώνεις
την όποια έκφραση συναισθήματος;
Γ) Ἀπορρίπτω τήν ἔκφραση "καλά τό ξεκίνησες" ὡς ρήση δασκάλου πρός μαθητή. Σάν νά εἶναι ἡ ἀλήθεια σου τό μέτρο ἀξιολόγησης τῶν συλλογισμῶν τῶν ἄλλων.
Σίγουρα δεν με θεωρώ δασκάλα, πολλώ δε μάλλον εσένα μαθητή.
Σε επικρότησα λέγοντάς το. Συγνώμη αν σε ενόχλησε η φρασεολογία.
Τη συλλογιστική του συνομιλιτή μου, την αντιλαμβάνομαι και την αξιολογώ όσο πιο αποστασιοποιημένα (εδώ ναι, άνευ συναισθήματος) και αντικειμενικά μπορώ,
αλλά ναι, με βάση την αλήθεια μου. Εσύ επί ποίας βάσεως αξιολογείς;
Δ) Μοῦ φαίνεται κάπως ἐλιτίστικη καί διχαστική ἡ ἀπάντηση. ΟΛΟΙ ἔχουν μέσα τους κάποια εὐαισθησία καί ἄν δέν εἶναι πολύ σκεπασμένη ἀπό τό προσωπεῖο τῆς προσωπικότητας (personaliity) ἀνασύρεται σέ στιγμές ἐπαφῆς μέ τήν φύση καί τά δημιουργήματά της.
Σχολιάζεις δική μου απάντηση/τοποθέτηση εδώ; Αν ναι, παρακαλώ να μου την
καταδείξεις με συγκεκριμένη παράθεση
δικής μου φράσης (quote) την επομενη φορά...
Ε) Ἀπ' ὅ.τι ξέρω, τά ζῶα δέν ἔχουν φαιά οὐσία, ὅπου ἑδράζονται οἱ νοητικές διεργασίες. Ἄν ἔχεις ἄλλη ἄποψη, κάνε τοποθέτηση στίς ἐργασίες τοῦ ἑπόμενου συνεδρίου τῆς Ἑλληνικῆς Ἑταιρείας Βιολογικῶν Ἐπιστημῶν
http://www.eebe.gr/
Δεν παραμύθιασα ποτέ κανέναν δηλώνοντας επιστήμων.
Όσο για τα επιστημονικά συνέδρια, τα αφήνω σε σένα αν οι... αλήθειες τους σε καλύπτουν.
Αν σε διαφέρει η
εμπειρική μου γνώση τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα ζώα που λέμε
σκύλους, θα σου πω ότι έχω αποκομίσει από πολυετή συμβίωσή μου (και σε νεότερη ηλικία και τα τελευταία 13 χρόνια) με τα ζωα αυτά, ότι και φαιά ουσία έχουν και νοημοσύνη και αντίληψη
που (δυνητικά) μπορεί να εκπλήξει και τον πιο σκεπτικιστή.
Θά μποροῦσες νά τό πεῖς καί συνείδηση πού εἶναι κάτι πέραν τῆς λογικῆς καί τοῦ νοός.
το λέω και συνείδηση και συνειδητότητα αν θες, αλλά όχι ΠΕΡΑΝ της λογικής και του νοός.
Δεν είναι η διαίσθηση που έκανε το σκύλο μου να γρατζουνάει την πόρτα για να βγει όταν ήθελε
να πάει για την ανάγκη του. Ήταν η ΛΟΓΙΚΗ και ΝΟΗΤΙΚΗ διεργασία, που τον έκανε να αντιλαμβάνεται
πως δεν πρέπει να ουρεί και να αφοδεύει μέσα στο σπίτι. Επίσης, δεν ήταν η διαίσθηση που τον έκανε να αρνείται φαγητό και να πέφτει κυριολεκτικά σε κατάθλιψη στο 4ήμερο που έλειπε ο καλός μου όταν έπαθε έμφραγμα και ήταν στο νοσοκομείο, ή όταν (μετά από 5 χρόνια) έλειψα εγώ άλλο ένα 4ήμερο,
καθότι είχα μπει στο νοσοκομείο για μαστεκτομή. Δεν ήταν διαίσθηση όταν του έδειχνα το τηλέφωνο,
του ζητούσα να μου το φέρει, το έπιανε απαλά με τα δόντια του και ερχόταν να το αποθέσει στα γόνατά μου. Ήταν νόηση. Δεν ήταν διαίσθηση όταν κρυβόταν στο άκουσμα της λέξης "μπάνιο"...ή όταν "κορδωνόταν" καταλαβαίνοντας ότι λέμε κάτι καλό για εκείνον...Δεν ήταν διαίσθηση όταν ερχόταν και με φιλούσε την ώρα που πονούσα (σωματικά) για να απαλύνει τον πόνο, ήταν συναίσθηση, επίγνωση
και συναίσθημα. Και μύρια όσα άλλα που καταδείκνυαν και νοημοσύνη, κατάκτηση ικανού λεξιλογίου
ΚΑΙ συναίσθημα...
ΣΤ) Δέν εἶναι δική μου ἡ ἀντίληψη. Ὀ φίλος μας ὁ Ἔκχαρτ Τόλλε, [ἀλλά καί ὅλες οἱ πνευματικές παραδόσεις] στήν "δύναμη τοῦ τώρα", ἀναλώνει δεκάδες σελίδες γιά τό πῶς νά ἐλέγξουμε τίς συναισθηματικές ἀναθυμιάσεις.
"αναθυμιάσεις"... ενδιαφέρουσα περιγραφή, λες και μιλάμε για κάποιον που πέρδεται
ή για διαρροή φυσικού αερίου... Κι όλα αυτά, για τα συναισθήματα... μάλιστα...
Τό αἴσθημα ἔχει κάποιες λίγες θεμελιώδεις θετικές ποιότητες: α) Χαρά (τῆς ὕπαρξης, καί ὄχι γιατί μοῦ ἔκαναν δῶρο ἤ μοῦ ἔκατσε ἡ γκόμενα) β) Ἀγάπη (ἤτοι ἄνοιγμα τῆς καρδιᾶς πρός ὅλη τήν δημιουργία καί ὄχι μόνο στό ἀγαπημένο μας ζωάκι ἤ τήν σύντροφο) καί γ) γαλήνη, δηλαδή μπουνάτσα. Πόσο ὡραία εἶναι ἡ αἴσθηση μιᾶς θάλασσας γαλήνιας! Πόσο ὄμορφα νιώθεις ὅταν κάνεις μπάνιο σέ μιάτέτοια θάλασσα καί πόσο ἐκνευριστική εἶναι ὅταν ἔχει τό παραμικρό κυματάκι. Τό ἴδιο θαυμάσια εἶναι ἡ αἴσθηση ἑνός γαλήνιου συναισθηματικοῦ κόσμου. ΟΛΕΣ οἱ ὑπόλοιπες συναισθηματικές καταστάσεις (ἀγωνία, θυμός, θλίψη, νοσταλγία, ζήλεια κτλ) εἶναι βρωμερές ἀναθυμιάσεις πού συσκοτιζουν τόν νοῦ καί δέν τόν ἀφήνουν νά λειτουργήσει ἀποτελεσματικά.
Αντικειμενικά θα σου πω ότι συμφωνώ με τη νοοτροπία σε αρκετά σημεία.
Υποκειμενικά (υπάρχει κι αυτό είτε το εγκρίνεις είτε όχι) θα σου πω ότι απορρίπτω (όπως απέρριψες
κι εσύ αυτό που εισέπραξες ως "δασκαλίστικο" από μένα), την απαξία σου στα ΌΠΟΙΑ
συναισθήματα...όπως απορρίπτω τον όποιον γκιουλέκα Τολλε, μπόλεκ και λόλεκ
στα συναισθήματά μου.
Διότι αν κάτσω να υπακούσω τυφλά τους "κανόνες" του Τολλε (και του κάθε Τόλλε)
και στήσω τα κουτάκια όπως μου υποδεικνύει εκείνος, ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ
ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ, τότε χάνεται ο αυθορμητισμός και αν χαθεί αυτός, τότε το συναίσθημα γίνεται
προκατ. Και δε μ'αρέσουν τα προκάτ.
Είμαι του χτισίματος με τσιμέντο, μπετό, κόπο, ιδρώτα και αίμα, που θα παράγει όμως
ένα κτίσμα με γερά θεμέλια, και μέσα από τις δικές μου εμπειρίες/δοκιμασίες/διεργασίες...
αν φτάσει κανείς στο ιδεατό της συναισθηματικής γαλήνης που (σωστά) επισημαίνεις,
αυτό πρέπει να το κάνει μέσα απ'την ίδια του τη ζωή, τα βιώματα που έχει μέσα σ'αυτήν,
τις ΑΤΟΜΙΚΕΣ του διεργασίες... Να βρει τον τρόπο ΜΟΝΟΣ του ο καθένας, και όχι μέσα από
ένα "εγχειρίδιο συναισθηματικού ελέγχου".
Γι'αυτό και θεωρώ ως ένα βαθμό δισεβή την κριτική και την απαξία του συναισθήματος
του άλλου, ακόμα και των (κατ'εσέ) "βρωμερών αναθυμιάσεων".
Δεν θα πω ότι εισέπραξα "βρωμερή αναθυμίαση νόησης", διότι δε μ'αρέσει να προσβάλλω κανέναν,
αλλά σίγουρα δεν εκτίμησα το γεγονός πως ενώ αντιλαμβάνεται (λογικά? νοητικά? έστω...)
κανείς πως ο άλλος πονάει/ή απλά θλίβεται για κάτι, δεν διστάζει να επικρίνει-απαξιώνει
τον πόνο ή τη θλίψη του, επειδή ο ίδιος δεν τον/την... "εγκρίνει" διότι δεν είναι στα πλαίσια
των κανόνων του..."εγχειριδίου".
Ἕνας ἐξουσιαστικός τύπος, ἐξ ἄλλου, ἔχει ἀνάγκη ἑνός ζώου γιά νά ἐξουσιάζει. Μή μοῦ πεῖς πώς ἡ σχέση μέ τά ζῶς (ἰδίως τούς σκύλους) δέν ειναι σχέσεις ἐξουσίας.
1/ όταν ο άνθρωπος είναι πραγματικά εξουσιαστικός, επιδιώκει (και συχνά καταφέρνει) να εξουσιάζει
ανθρώπους όχι μόνο ζώα.
2/ όσο κι αν σου φαίνεται αδιανόητο, σου λέω πως όχι, η σχέση με τα ζώα δεν είναι απαραίτητα σχέση εξουσιαστή-εξουσιαζόμενου. Όχι για όλους τουλάχιστον. Για πολλούς, αυτό που αποκαλείς εσύ "εξουσία" εδώ, είναι απλά μια ιδιαίτερη φροντίδα εκμάθησης, ή αν θες, στοιχειώδης και ανώδυνη
για το ζωο εκπαίδευση, που θα το κάνει να κατανοήσει ΝΟΗΤΙΚΑ, την ιδεατή συμπεροφορά
για την ομαλή του συμβίωσή του με τον άνθρωπο. Μια συμβίωση που θα προσφέρει και σε εκείνο
και στον άνθρωπό του, την ίδια χαρά. Τη χαρά της αγάπης!
Ο νούς ὀφείλει νά διακρίνει, νά συγκρίνει, νά ἀναλύει, νά κατατάσσει καί ἐν τέλει νά παίρνει ἀποφάσεις. Αὐτός λοιπόν ὀφείλει νά κρατάει τά ἡνία τῆς προσωπικότητας, (δηλαδή τοῦ συνόλου ὑλική καί αἰθερική φύση+συναισθηματικό σῶμα+νοητικό σῶμα).
Απορρίπτω τα ηνία που επανειλημμένα μου προτάσεις. Δεν είναι όλα θέμα ελέγχου.
Πιστεύω στην
ισορροπία. Και κάποιος που διέπεται
μόνο από τη νόηση (κρίσεις/συγκρίσεις/αναλύσεις/αποφάσεις)
χωρίς συναίσθημα, ή μόνο από συναίσθημα χωρίς νόηση,
δεν διαθέτει εσωτερική ισορροπία.
Πρέπει να υπάρχουν και τα δύο και όποιος απαρνείται ένα από τα δύο
δεν έχει εσωτερική ισορροπία με τίποτα. Τελεία.
Το πώς θα κάνει ο καθένας την εσωτερική του διαχείριση για να πετύχει αυτή την ισορροπία,
είναι κατά τη γνώμη μου δική του υπόθεση και όχι υπόθεση εγχειριδίων ή ινστρουχτόρων.
Αυτά ως προς τις ΝΟΗΤΙΚΕΣ απαντήσεις σε όσα ΝΟΗΤΙΚΑ (και ουδόλως συναισθηματικά) προτάσσεις.
Επειδή όμως, αυτό το νήμα ξεκίνησε σαν μια
κατάθεση ψυχής (δικής μου)
και στην οποία ακολούθησε η κατάθεση ψυχής του
παιδιού μου, για ένα
πλάσμα που αγαπήσαμε, ελπίζω να σου γίνει κατανοητός ο λόγος που δεν είμαι διατεθειμένη
να το αναλύσω περαιτέρω αυτό, και δεν προτίθεμαι να διαιωνίσω το διάλογο σ'αυτό το ...
"νοητικό" στυλ που αδυνατεί (ή δε θέλει) όχι απλά να κατανοήσει, αλλά ούτε και να σεβαστεί
αυτό που ΝΙΩΘΕΙ ο άλλος. Θα σε παρακαλέσω λοιπον, αν έχεις και κάτι άλλο να προσθέσεις
επί των... συναισθημάτων (προς ζώα ή ανθρώπους), να το κανεις ελεύθερα εκφραζόμενος,
στο νήμα περί "συναισθήματος" και όχι εδώ.
(προς απόδοση σεβασμού σε ένα συναίσθημα που μπορεί να μη βιώνεις, αλλά δεν
αρμόζει να χαρακτηρίζεις ως "βρωμερή αναθυμίαση"...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
)
Ευχαριστώ.