Θεωρείς εσύ τον πρωτοπρεσβύτερο Μεταλληνό έγκυρη πηγή, έτσι?? ;) οκ
Εγώ πάντως δεν παρουσίασα το άρθρο ως απόδειξη! Δεν είμαι ηλίθια, ξέρω οτι αυτό το άρθρο είναι οι προσωπικές απόψεις ενός ανθρώπου με τις οποίες συμφωνώ, και γι'αυτό το έβαλα, γιατί τα γράφει ωραιότατα κατ'εμέ! Δεν είπα ΑΦΟΥ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΑΥΤΟΣ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!!! ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!
Ας πάμε σε άλλες λοιπόν καταγραφές, μπάς και καταλάβεις τί λέω:
Παρακάτω πηγή απο
1. Μάρκος Α. Γκιόλιας: "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ" (Εκδόσεις "ΠΟΡΕΙΑ", Αθήνα 1999)
2. Χαρίλαος Μηχιώτης: "ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΣ & ΤΥΜΦΡΗΣΤΙΟΙ" (Εκδόσεις "ΚΑΣΤΑΛΙΑ")
3. Γιώργος Η. Βαρλάμης: "ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ" (Αθήνα 1997)
Διαβάζοντας θα καταλάβεις οτι μάλλον προσπαθούν να δούν τα πράγματα απ'όλες τις πλευρές, οπότε δεν μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς για τύφλωση:
Τα "μοναστηριακά" (βακούφια) κτήματα
Τα μοναστήρια κατείχαν μεγάλες εκτάσεις καλλιεργήσιμες και δασικές, που προέρχονταν από αφιερώματα των χριστιανών, συχνά ύστερα από πίεση των μοναχών. Άλλοτε οι χριστιανοί ανέθεταν εικονικά τα υπάρχοντα τους στα μοναστήρια για να τα γλυτώσουν από τους Τούρκους, επειδή τα μοναστήρια είχαν ειδική προστασία. Όταν όμως αργότερα ζητούσαν να τα πάρουν πάλι στη δικαιοδοσία τους, οι μοναχοί πρόβαλλαν άρνηση και την απειλή αφορισμού. Από την άλλη μεριά τα μοναστήρια ήταν εκτεθειμένα στις αρπαχτικές διαθέσεις των οθωμανικών αρχών και στη λεηλασία από τα τούρκικα αποσπάσματα. Αξιόλογη ήταν η βοήθεια που προσέφεραν στην κλεφτουριά (τροφές, περιποίηση τραυματιών και αρρώστων). Ένα μεγάλο μέρος από τα εισοδήματα των μοναστηριών το απομυζούσαν οι διάφοροι δεσποτάδες, για να διατρέφονται αυτοί και η ακολουθία τους και για να δωροδοκούν τους Τούρκους. Για να προστατευθούν από τα αρπαχτικά χέρια κάποιων δεσποτάδων, πολλά μοναστήρια ζητούσαν κι ανακηρύσσονταν "σταυροπηγιακά", (υπάγονταν δηλαδή με ειδικό σιγίλιο απευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο).
Για την προκλητική καλοπέραση μερικών μοναχών κατά τα δύσκολα εκείνα χρόνια, για την τεμπέλικη ζωή τους, τον μνησίκακο, βδελυρό χαρακτήρα τους, για την αμορφωσιά και τις δεισιδαιμονίες τους υπάρχουν άπειρες μαρτυρίες. Τις συναντάμε στα συγγράμματα του σοφού κληρικού, θεολόγου, λόγιου αγωνιστή της Επανάστασης Άνθιμου Γαζή (1758-1828), που ήταν μέλος του Αρείου Πάγου της Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας. Επίσης αναφέρονται στο βιβλίο Ανωνύμου του Έλληνος "Ελληνική Νομαρχία" και στο έργο του Μέντελσον Μπαρτόλδυ. Υπήρχαν όμως και οι λαμπρές εξαιρέσεις που άφησαν ευεργετικά τα ίχνη τους στην ιστορία. Σ' αυτούς τους φωτισμένους κληρικούς οφείλεται το γεγονός ότι τα μοναστήρια κατόρθωναν να βοηθούν — να διατρέφουν, να κρύβουν — κατατρεγμένους, να τροφοδοτούν τους κλέφτες, να διδάσκουν τα πρώτα γράμματα στα παιδιά των σκλάβων. Τα πιο πολλά μοναστήρια της Ευρυτανίας αποτέλεσαν καταφύγιο και αποθήκη όπλων για την κλεφτουριά της περιοχής.
Συχνή και πολύ βαριά, κάποτε, ήταν η φορολογία που επέβαλλε ο ανώτερος κλήρος κερδοσκοπώντας σε βάρος των χριστιανών, για να συντηρήσει τις επισκοπές ή να εξαγοράσει το "θρόνο" ύστερα από το θάνατο του προηγούμενου δεσπότη. Τα "δοσίματά" τους στους Οθωμανούς διοικητές για να διατηρούνται οι καλές σχέσεις μαζί τους ("μπαξίσια", "κανίσκια" κλπ.) ήταν μεγάλα. Πολλές φορές οι επισκοπές, με τα πολλά τους έξοδα και τις δωροδοκίες ήταν καταχρεωμένες. Κι όλο πιο βαριά φορολογία έριχναν στις πλάτες των χριστιανών. Άλλοτε αναζητούσαν διάφορους τρόπους κι έβρισκαν τις πιο παράξενες ευκαιρίες για να ενισχύσουν το ταμείο τους. Ο Σέργιος Μακραίος με γράμμα του (1759) προς το Νεκτάριο, επίσκοπο "Λιτζάς και Αγράφων" τον παρακαλεί να συγχωρήσει κάποιον Παπαγιώργη για ένα παράπτωμα του, χωρίς όμως να του πάρει χρήματα! Που σημαίνει ότι η συγχώρηση παραχωρούνταν με πληρωμή χρημάτων. Δεν έλειψαν δηλαδή κι από δω τα συγχωροχάρτια που κυριαρχούσαν στην καθολική εκκλησία! Ο Ευγένιος Γιαννούλης ο Αιτωλός, γράφει στο φίλο του μητροπολίτη της Λάρισας Διονύσιο κατηγορώντας τον άλλοτε μαθητή του και τότε επίσκοπο "Λιτζάς και Αγράφων" Διονύσιο (1657-1678): "...Ουκ εξαρκεί, φευ ημίν, η της ανηλίου ταύτης Γούβας καταδίκη και η δυσχέρεια των κακοβιώτων Αγράφων, εφ' οις νυν οικούμεν, εφ' οις ούτε σίτος γεωργείται (ως λέγεται), ούτε οίνος ούτε έλαιον, αλλ' επιτίθεται ημίν επαχθώς και ούτος..." Ο κατώτερος κλήρος περνούσε συνήθως φτωχικά, πλάι στο λαό. Τέλος, τα εισοδήματα του "είναι εις την γνώμην και προαίρεσιν των χριστιανών, τόσον εις τα βαπτίσματα, τόσον στεφανώματα, τόσον εις θανές δεν τον υστερούν τελείως εις αυτά, πάντα του δίδουν, πλην όσα θέλουν...", λέει μια μαρτυρία της εποχής.
Είναι ψέμματα πως ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε αφόριζε κάθε προσπάθεια διαφωτισμού (ίδρυση σχολών εκτός εκκλησίας κτλ), σε σημείο που έκαιγε έντυπα που συγκέντρωνε? Σαν την Ιερά Εξέταση ένα πράμα... Αυτός ο ίδιος δεν αφόρισε τον Ρήγα Φεραίο και το ξέσπασμα της Επανάστασης? Ο κος Μεταλληνός λέει οτι αυτό είναι το φαινομενικό...οτι αυτό είναι λάθος ερμηνεία των γεγονότων (θα φάω τα γένια μου ρε), οτι στην ουσία προσπάθησε αυτός ο άγιος άνθρωπος να μην εξοργίσει τον Πασά!
ΡΕ ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ που παίζουν με την νοημοσύνη μας!!! Συνεχίζουν και μας θεωρούν ηλίθιους..
Θες να δείς τί έγραφε ένας σύγχρονος της επανάστασης, ένας Ανώνυμος στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ του/???
Διάβασε:
οι έλληνες κοτζαμπάσηδες και ο ανώτερος κλήρος δυνάστευαν τους Έλληνες... και τώρα εις βάρος των επαναστατημένων το Φανάρι και οι εκπρόσωποί του , παίρνουν δόλια και βίαια την εξουσία , μη διστάζοντας να κηρύξουν εμφύλιο πόλεμο , φέρνοντας μακεδόνες μισθοφόρους κατά των επαναστατημένων Πελοποννησίων και σκοτώνοντας άνανδρα και αυτόν ακόμη τον γιο του Κολοκοτρώνη τον ήρωα Πάνο!
Γράφει κι άλλα ωραία για τον κλήρο ο ανώνυμος...τα οποία φαντάζομαι τα προσπερνούν οι παπάδες, γιατί είναι....ανώνυμα!!! ΛΟΛ!
παραθέτω τα συμπεράσματα ενός μέλους του διαδικτύου (ζερίτης), με τα οποία ΣΥΜΦΩΝΩ
δεν μας ελευθέρωσαν οι σύμμαχοι και η ναυμαχία του Ναυαρίνου αλλά η Ρωσία και ο Καποδίστριας με την συνθήκη της Ανδριανούπολης,
β) οι Φαναριώτες, οι επαίσχυντοι αυτοί προδότες του έθνους, οι εκπρόσωποι των τυράννων του λαού, των κοτζαμπάσηδων και του ανώτερου κλήρου, που δεν ήθελαν να ελευθερωθεί το έθνος, αλλά να ξεμυζούν οι ίδιοι τον κόπο του ραγιά, αργότερα με την δολοφονία του Καποδίστρια κατάφεραν να πάρουν ουσιαστικά την εξουσία στην Ελλάδα.
γ) η επανάσταση τρόπον τινά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί μέχρι σήμερα κυρίαρχη είναι η Φαναριώτικη ιδεολογία και πρακτική , διαστρεβλώνοντας την Ιστορία , με όργανά της ανθρώπους όπως ο Παπαρηγόπουλος ή ο Τρικούπης, κλπ..
Αν κανείς διαβάσει Κασομούλη, Φωτάκο,( αυτόπτες μάρτυρες του Αγώνα), Φωτιάδη κλπ., θα δει την τραγική αλήθεια..
δ ) οι Αγγλοι ( και γενικά οι Φράγκοι όπως έλεγαν οι αγωνιστές ) πούλησαν τις ελπίδες των Ελλήνων το 1821, αλλά και αργότερα το 1922 και το 1945 και το 1974.
Ποτέ δεν θέλησαν μια Ελλάδα ανεξάρτητη, γιατί ήξεραν ότι σύντομα θα γινόταν ανταγωνιστής τους και μεγάλη δύναμη στην Ευρώπη..
Μην μου συγχίζεσαι! Αν θές να λέγεσαι Χριστιανή και ελεύθερη μαζί, πρέπει ν'αποτινάξεις απο πάνω σου τον ζυγό της εκκλησίας...το καταλαβαίνεις?
Τί να σου κάνω που μ'έχουν πηδήξει στην δουλειά ξαφνικά...θα επανέλθω όμως, ΒΡΙΘΕΙ ο τόπος απο αποδείξεις Βϊκυ μου, ΒΡΙΘΕΙ!!!