Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Κυρ 18 Φεβ 2018, 18:27

Ξεκινάω με browser και μηχανή αναζήτησης!!

Browser: Brave απίστευτα γρήγορος

Κατεβάστε τον και δείτε πληροφορίες απο εδώ : https://brave.com/

Μηχανή αναζήτησης: Duckduckgo.com https://duckduckgo.com/ επίσης πολλή καλή !!

Μπορείται να τα συνδιάσετε κίολας.Αν τον κατεβάσετε και πατήσετε new privicy tab θα σας προτύνει αυτή τη μηχανή αναζήτησης.
Προσωπικά χρησιμοποιούσα αυτή την μηχανή αναζήτησης και σήμερα βρήκα αυτόν τον browser..θα τα χρησιμοποιώ συμπληρωματικά όπως έκανα.
Σιγά σιγά ξεφεύγεις απο google και fb που έχουν άπειρο software.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Τετ 11 Απρ 2018, 17:22

Πάμε τώρα σε social media..

νο1 στην ελευθερία του λόγου
το Gab . https://gab.ai/
Με μεγάλο κοινό αντι-ντπ και συνωμοσιολόγων. Πολύ καλό για έρευνα και εναλακτική πληροφόρηση.
Το λέω και όποιος το καταλάβει έχει καλώς...ελευθερία του λόγου στο fb τελειώνε μέρα με την μέρα.Ειδικά μετά τα σκάνδαλα (αφορμή εψάχναν) !!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Σάβ 26 Μάιος 2018, 16:05

«Ο "Μεγάλος Αδελφός" δεν κλείνει τα μάτια με τη νέα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα»

Συνέντευξη: Σωτήρης Σκουλούδης - Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος

Πολύς λόγος γίνεται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων του «ψηφιακού» μας εαυτού, με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία που τίθεται σε ισχύ από σήμερα να «υπόσχεται» την κάλυψη των κενών που προϋπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα να γίνονται εύκολα βορά σε τρίτους οι πληροφορίες, οι ασχολίες και τα ταξίδια μας, ακόμα και οι προτιμήσεις και τα ιδιαίτερα στοιχεία του χαρακτήρα μας.


Ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR - 2016/679) της ΕΕ αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή στην νομοθεσία περί προστασίας των δεδομένων τα τελευταία 20 χρόνια και έχει άμεση εφαρμογή σε όλα τα Κράτη-Μέλη από 25/05/2018 χωρίς την προϋπόθεση κρατικής νομοθεσίας.

Τι ακριβώς συνέβαινε όμως όλα αυτά τα χρόνια και τι αλλάζει -αν κάτι αλλάζει- από σήμερα; Το zougla.gr συνομίλησε με τον ανεξάρτητο προγραμματιστή και web developer, με μακρά εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, Γιάννη Γιαννόπουλο, και αποκαλύπτει μια σειρά ζητημάτων τα οποία είναι ενταγμένα στην καθημερινότητά μας, φαίνεται όμως ότι γνωρίζουμε ελάχιστα για αυτά. Και θα έπρεπε.

Τα προσωπικά μας ψηφιακά δεδομένα δεν έχουν καμία διαφορά, και μάλιστα πλέον έχουν μεγαλύτερη σημασία- από τα «συμβατικά» που είχαμε μέχρι πρότιμος. Γνωρίζουμε όμως πώς να τα διαχειριστούμε μέσα στον δαιδαλώδη λαβύρινθο του Διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων; Έχουμε συνειδητοποιήσει το εύρος των πληροφοριών που παρέχουμε- εν γνώσει μας ή όχι- απλόχερα και σε ποιον;

Πώς γίνεται η συλλογή των δεδομένων μας από τις μεγάλες εταιρείες και για ποιον σκοπό; Και όσον αφορά τις «μεγάλες» και «αξιόπιστες» ιστοσελίδες, είμαστε σίγουροι ότι εμπιστευόμαστε μια ομάδα προγραμματιστών που έχουν πρόσβαση στα πάντα;

«Ο έλεγχος της μάζας μέσω της προπαγάνδας και της συλλογής των δεδομένων των ανθρώπων γινόταν πάντα. Πλέον όμως αυτό γίνεται με άλλους, γιγάντιους όρους και αφορά όλους εμάς που έχουμε πρόσβαση και δραστηριοποιούμαστε στο Διαδίκτυο. Κάποτε, η λήψη των -πολύ συγκεκριμένων- δεδομένων γινόταν π.χ. με τις δημοσκοπήσεις. Σήμερα, αυτό γίνεται σε τεράστια κλίμακα, νόμιμα ή παράνομα, αφορά σε όλα μας τα δεδομένα -κάποια που δεν τα φανταζόμαστε καν- και γίνεται και από τον... οποιονδήποτε», αναφέρει ο Γιάννης Γιαννόπουλος, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν σε εταιρείες που λάμβαναν τεράστιο όγκο δεδομένων από τους χρήστες.

Ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν για την προσωπική μας ασφάλεια; Και τι πραγματικά μπορούμε να κάνουμε για να προστατευτούμε και από… ποιον;

Παρά τη νέα αυστηρή νομοθεσία, «οι μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη βγάλει τον "χρυσό" αλγόριθμο που τους επιτρέπει να γνωρίζουν τι θέλει ο κόσμος και πώς να το αξιοποιούν αυτό»...

Το ζήτημα όμως δεν είναι μόνο αυτό...

Δείτε τη συνέντευξη:


https://www.youtube.com/watch?v=jS7-IGIMCPs
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 59762
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 2042 φορές
Έλαβε Likes: 3312 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 26 Μάιος 2018, 16:11

Στο μέιλ μου, στο φβ, οπου μπαίνω ζητάνε να δω τα περί ιδιωτικότητας
και προσωπικών δεδομένων... μιλάνε και για αναγνώριση προσώπου
δεν τα διαβάζω γιατί τα νιώθω τοξικά... :?
.


Εικόνα

I faced it all and I stood tall, and did it my way....

Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...



τα κανάλια μου /my channels:

https://www.brighteon.com/channel/vasoula2908

http://www.youtube.com/user/vasoula2908/featured

https://www.youtube.com/user/vasoula2908asteria

το μπλογκ μου: http://ideografhmata.blogspot.com/
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Σάβ 26 Μάιος 2018, 16:31

Aν θυμάμαι καλά μετά το σκάνδαλο με το φεις ρωτάει αν θέλουμε να αναγνωρίζεται το πρόσωπο μας στις φωτό
και αν οι διαφημήσεις που θα μας εμφανίζονται θέλουμε να είναι στοχευμένες (με βάση τα προσωπικά μας δεδομένα) ή να είναι τυχαίες.
Τώρα για το clear history το φεις λίγο με ενδιαφέρει...χαζό και ψιλοανώφελο ως προς τα προσωπικά μας δεδομένα.
Εμένα δεν με τρομάζει το να συλλέγουν δεδομένα και να μας κάνουν στοχευμένες διαφημήσεις ανάλογα με τις προτυμήσεις μας....
αυτό το ξέρουμε και εφόσον δεν δίνουμε κάποια συνδρομή στο fb στην google κτλ είναι λογικό να βγάζουν λεφτά από τις διαφημήσεις.
Εταιρίες υπηρεσιών είναι και από κάπου βγάζουν κέρδη...

Αυτό που με τρομάζει είναι η λεπτομεριακή γνώση των πολιτικών,θρησκευτικών,σεξουαλικών,κοινωνικών κτλ πιστεύω και προτιμήσεων μας
και πως μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν με την βοήθεια της ψυχολογίας και αλλών επιστημών κατά μας. Το να ψάχνω φωτιστικό και να μου δείχνει διακριτικές για αυτό
διαφημήσεις οκ δεν με πειράζει τόσο. Αλλά να ξέρουν που μένω,πιο αναψυκτικό μου αρέσει,τι κατοικίδια έχω,πως κοιμάμε,τι φαγητό μου αρέσει, τι πιστεύω για του εξωγήινους και ότι μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου και όλες αυτές οι πληροφορίες να αφορούν το παγκόσμιο πληθυσμό με τρομάζει.Η τεχνολογία προχωράει με ταχύτητα φωτός και οι νομοθεσίες με ταχύτητα του ήχου.Το να γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρια την σκέψη της μάζας είναι ότι χειρότερο.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
_Divine_Sinner_
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5562
Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 12 φορές
Έλαβε Likes: 91 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από _Divine_Sinner_ » Σάβ 26 Μάιος 2018, 19:44

Nα πω πως το βλεπω εγω. Το βλεπω και απο την πλευρά του πελάτη και του διαφημιζόμενου.
Απο την πλευρά του πελάτη η στοχευμένη διαφήμιση (η οποια γινεται απο bot, δεν ενδιαφέρει κανέναν άνθρωπο αν ο φώτης γουστάρει το τάδε αλλά αν υπάρχει ΚΑΠΟΙΟΣ που γουστάρει το ταδε να του προωθησει το προϊον) βολευει γιατι δεν βομβαρδίζεται με διαφημίσεις που δεν τον ενδιαφέρουν.
Απο την πλευρά του διαφημιζόμενου βολεύει γιατι δεν προωθεί το προϊον του στους άσχετους.
Οταν εγω πχ διαφήμισα την σελίδα μου ήθελα να ξέρω ότι αυτή η διαφήμιση θα έχει ανταπόκριση και δεν θα πετάξω τα λεφτά μου. Ετσι προωθώ την κάθε δημοσιευση σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για σχετικό περιεχόμενο. Μέχρι εκει δεν βλέπω κάτι κακό.
Οποτε το θέμα ειναι το fair use. Δεν θελω να γυρισουμε στην εποχή της τηλεόρασης που κάποιος που έτρωγε πιτόγυρα έβλεπε διαφήμιση τεφαλ, αλλά δεν θέλω και να φακελωθω ως προσωπο και να έχουν ένα συνοπτικό έστω αντίγραφο της προσωπικότητας μου σε κάποια βάση δεδομένων. Αυτήν την ισορροπία πρέπει να ρυθμίσει ο νομοθέτης με πιέσεις απο τα κινήματα πολιτών.
-
The bird of Hermes is my name.
Eating my wings to make me tame.
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Σάβ 26 Μάιος 2018, 21:46

:thumb: :thumb:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Aquila
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 1324
Εγγραφή: Κυρ 21 Αύγ 2016, 17:18
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 284 φορές
Έλαβε Likes: 579 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Aquila » Κυρ 30 Σεπ 2018, 12:36

ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ για το Facebook: Τι παραδέχτηκε πως κάνει με τους αριθμούς τηλεφώνου που ζητά για «λόγους ασφαλείας»

Εικόνα

Τη χρήση αριθμών τηλεφώνου που έχουν υποβληθεί από χρήστες του για λόγους ασφαλείας παραδέχτηκε πως διαθέτει σε διαφημιστές το Facebook, όπως αναφέρεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα.

Το ζήτημα αναδείχθηκε αρχικά από δημοσίευμα του Gizmodo, όπου αναφερόταν ότι μελέτη δύο αμερικανικών πανεπιστημίων έδειχνε ότι αριθμοί τηλεφώνου που είχαν υποβληθεί στο Facebook για two factor authentication (2FA) χρησιμοποιούνται και για «στόχευση» διαφημίσεων. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη διαδικασία έχει ως σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας μέσω της χρήσης ενός «δεύτερου βήματος», όπως η εισαγωγή κωδικών που έχουν αποσταλεί μέσω μηνυμάτων σε κινητά, συν τους κωδικούς, για την είσοδο στον λογαριασμό ενός χρήστη. Παρόλα αυτά, στη μελέτη σημειωνόταν πως οι αριθμοί τηλεφώνου που είχαν μπει σε λογαριασμούς για αυτήν ακριβώς τη δουλειά εν τέλει χρησιμοποιούνταν για σκοπούς διαφημιστών, ακόμα και σε λογαριασμούς όπου οι ρυθμίσεις βρίσκονταν στο μέγιστο επίπεδο ασφαλείας προσωπικών δεδομένων τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, λίστες επαφών που έχουν υποβληθεί σε πλατφόρμες του Facebook θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για προσωπικά δεδομένα- κάτι που σημαίνει πως οι χρήστες θα μπορούσαν άθελα τους να βοηθούν τους διαφημιστές να «στοχεύουν» τους φίλους τους. «Ακόμα πιο ανησυχητικό, βρήκαμε πως οι αριθμοί τηλεφώνου που έγιναν upload στο πλαίσιο συγχρονισμού επαφών…χρησιμοποιήθηκαν για διαφημίσεις» ανέφεραν οι ερευνητές στη μελέτη τους, η οποία ενισχύει τους προβληματισμούς πως το Facebook χρησιμοποιεί «σκιώδεις» πηγές δεδομένων που δεν του έχουν δοθεί για διαμοιρασμό, προκειμένου να βγάζει χρήματα από διαφημίσεις.

«Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι άνθρωποι για να προσφέρουμε μια καλύτερη, πιο προσωποποιημένη εμπειρία στο Facebook, περιλαμβανομένων διαφημίσεων» είπε εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που υποβλήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο (AFP). «Είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με το πώς χρησιμοποιούμε πληροφορίες που συλλέγουμε, περιλαμβάνων των πληροφοριών των επαφών που οι χρήστες ανεβάζουν ή προσθέτουν στους λογαριασμούς τους».

Αντίστοιχη είναι η δήλωση στο TechCrunch από εκπρόσωπο του Facebook, όπου αναφέρεται ότι «χρησιμοποιούμε πληροφορίες που μας παρέχει ο κόσμος για να παρέχουμε μια καλύτερη, πιο προσωποποιημένη εμπειρία στο Facebook, περιλαμβανομένων διαφημίσεων […[ μπορείτε να διαχειριστείτε και διαγράψετε τις πληροφορίες επαφών που έχετε ανεβάσει ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, εκπρόσωπος είπε στο TechCrunch πως οι χρήστες μπορούν να αποφύγουν τη χρήση των αριθμών τους για διαφημιστικούς σκοπούς αν δεν επιλέξουν να κάνουν χρήση αριθμού κινητού τηλεφώνου για 2FA.

ΠΗΓΗ

* Ακόμη μια απόδειξη του ελεεινού φακελώματος που κάνει ο Ζούκενμπεργκ! ΔΕΝ χρειάζεται να ποστάρεις το παραμικρό για να ξεκινήσει το φακέλωμα, όπως λανθασμένα πιστεύουν πολλοί. Το "γλέντι" ξεκινά αμέσως μόλις κάνεις λογαριασμό, και δώσεις τηλέφωνο! *
₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪₪
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Παρ 26 Οκτ 2018, 16:41

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
George vounis
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1161
Εγγραφή: Πέμ 07 Δεκ 2017, 20:41
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 1030 φορές
Έλαβε Likes: 395 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από George vounis » Σάβ 27 Οκτ 2018, 08:48

Το διαδύκτιο είναι ενα απο εργαλεία παρακολούθησης, αυτό είναι ,έχουν είδη ίδρυση και την αστυνομία σκέψης στο YouTube ,και προωθούνται αυτά που κατά την δικιά τους απόψεις, είναι το χόρτο που πρέπει να φάνε τα δίποδα πρόβατα .... Παλιό η καινούριο χόρτο το ίδιο τοξικό είναι .
Μες στο λήθαργο επωφελήθηκαν , οι καπηλευτές της ελεύθερης βούλησης του νου, θα αντιμετωπίσουν την θηλεία της τυφλής δικαιοσύνης!!!
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Κυρ 11 Νοέμ 2018, 21:27

Αρκούν 68 likes στο Facebook, για να μπορεί κάποιος να προβλέψει με 95% ακρίβεια το χρώμα του δέρματός σου και με 88% και 85% πιστότητα αντίστοιχα, τη σεξουαλική σου ταυτότητα και το αν ψηφίζεις τους Δημοκρατικούς ή τους Ρεπουμπλικανούς. Δέκα likes είναι αρκετά για να σε γνωρίσει κάποιος καλύτερα από τον συνεργάτη σου και 70 για να μπορεί να πει περισσότερα για εσένα από ό,τι ένας φίλος σου… Με 150 likes σε ξέρουν καλύτερα από ότι η οικογένεια σου και με 300 από ότι ο/η σύντροφός σου. Την ίδια στιγμή, το 90% των δεδομένων (data) στην παγκόσμια ιστορία δημιουργήθηκε την τελευταία διετία. Κάθε μέρα γίνονται 5 δισ. αναζητήσεις στην Google. Κάθε λεπτό οι χρήστες του YouTube παρακολουθούν 4,1 εκατομμύρια βίντεο. Και το ερώτημα είναι, ποιος ελέγχει αυτά τα δεδομένα;

της Ναταλίας Ανδρικοπούλου

Τα social media «ελέγχουν όσοι έχουν χρήμα και εξουσία», απαντά η Μανάλ Αλ Σαρίφ ιδρυτής του κινήματος #Women2Drive και της ακαδημίας Women2Hack, από την Σαουδική Αραβία, μιλώντας σε εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Στέλιου Κούλογλου, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με τίτλο «Facebook and other social dangers» και θέμα τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της δραστηριότητας των μεγάλων μονοπωλίων του διαδικτύου στην καθημερινή μας ζωή.

Social media με συνδρομή;

«Από 60 εκατομμύρια χρήστες το 2011 στο Twitter σήμερα υπάρχουν πάνω από 300 εκατομμύρια, μετά και την διαγραφή 70 εκατομμυρίων ψεύτικων ή κακόβουλων λογαριασμών. Οι κυβερνήσεις βάζουν στο στόχαστρο όσους έχουν επιρροή στο Twitter. Για παράδειγμα στα γραφεία της εταιρείας στο Ντουμπάι βρήκαν τις διευθύνσεις IP αυτών των ανθρώπων. Ένας από αυτούς βασανίστηκε και σκοτώθηκε. Το 2011 στις 2 τα ξημερώματα και ενώ ο δίχρονος γιος μου κοιμόταν έστειλαν αστυνομία στο σπίτι μου να με συλλάβει», συμπλήρωσε η Μανάλ Αλ Σαρίφ που έχει χαρακτηριστεί από το περιοδικό ΤΙΜΕ ως ένα από τα 100 πιο επιδραστικά άτομα στον κόσμο και σήμερα και συνέχισε: «Από τις δικτατορίες μέχρι τις δημοκρατικές κυβερνήσεις, όλοι χρησιμοποιούν τα social media για να επηρεάσουν ανθρώπινες συμπεριφορές και πολιτικές απόψεις. Κανείς εκτός από εμένα δεν θα έπρεπε να μπορεί να ελέγχει τα δεδομένα μου και να τα πουλάει σε όποιον έχει τα λεφτά. Προσωπικά είμαι πρόθυμη να πληρώσω για social media που δεν ελέγχουν την πληροφορία μου και από τα οποία μπορώ να αποσυνδεθώ χωρίς να κρατήσουν τα προσωπικά μου δεδομένα. Κατά μία εκτίμηση, αν όλοι πληρώναμε 4 δολάρια το χρόνο, το Facebook δεν χρειαζόταν να πουλάει την πληροφορία μου σε brokers», πρόσθεσε.

Aνοίγοντας την εκδήλωση, o ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κούλογλου ανέφερε ως παράδειγμα χρήσης των social media από την εξουσία τις πρόσφατες εκλογές στην Βραζιλία, όπου ο Μπολσονάρο χρησιμοποίησε πολύ κατά την εκστρατεία του τα social media και ιδίως εφαρμογές όπως το WhatsApp. Μάλιστα, έγινε γνωστό πως η εκστρατεία στο WhatsApp χρηματοδοτήθηκε από ισχυρούς επιχειρηματίες της Βραζιλίας.

Το ζήτημα της παραβίασης της ιδιωτικότητας έθιξε ο υποψήφιος διδάκτορας στο King’s College του Λονδίνου, Φοίβος Παπαδάκης, επισημαίνοντας ότι κάθε μέρα παράγονται 2,5 πεντάκις εκατομμύρια bytes δεδομένων ενώ το 90% των data στην παγκόσμια ιστορία δημιουργήθηκε την τελευταία διετία. «Υπάρχει ένα χάσμα στη σύγχρονη δημοκρατία, μεταξύ εκείνων που παράγουν δεδομένα και εκείνων που τα ελέγχουν” τόνισε αναφέροντας ως πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα την παρακολούθηση των δεδομένων από εταιρείες που τα χρησιμοποιούν με σκοπό να επηρεάσουν , όπως συνέβη με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica και τις αμερικανικές εκλογές. “Υπάρχει ανάγκη για να αντιμετωπιστούν αυτά τα φαινόμενα παγκοσμίως. Τι μπορούμε να κάνουμε; Μεταξύ άλλων, να διασφαλίσουμε διαφάνεια στο λογισμικό με σκοπό να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των χρηστών αλλά και να εμπλακεί η κοινωνική επιστήμη στην ανάπτυξη των αλγορίθμων», συμπλήρωσε ο κ. Παπαδάκης.

Αυξήθηκαν τα έσοδα του Facebook

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Μαρκ Κόουτ, διδάκτορας του King s College σε θέματα δεδομένων, πολιτισμού και κοινωνίας, μιλώντας στην εκδήλωση, το ενδιαφέρον είναι ότι μετά το σκάνδαλο της Cambrigde Analytica και βάσει στοιχείων του τελευταίου τριμήνου του 2018, τα έσοδα του Facebook αυξήθηκαν, κάτι που δείχνει ότι δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα. Τα έσοδα από διαφημίσεις ανέβηκαν στα 43,2%, στα 13 δισ. ευρώ και όλα δείχνουν ότι το Facebook για το 2018 θα συντρίψει τον πήχη των 50 δισ. ευρώ σε έσοδα. «Δεν υπάρχει λόγος να δεχτούμε μια κατάσταση όπου η καθημερινή μας ζωή, οι εμπειρίες, τα βιώματα και οι κοινωνικές μας σχέσεις θα ελέγχονται ολοένα και περισσότερο από τα data points όπου θα έχουμε μόνο συναλλακτική σχέση με παρέμβαση και διείσδυση στην προσωπική μας ζωή με σκοπό την επιρροή σε πολιτικές διαδικασίες», τόνισε ο ακαδημαϊκός εφιστόντας την προσοχή στο γεγονός ότι μέσα από αυτό το σύστημα φαίνεται να «κανονικοποιείται» η ψευδής είδηση.

Τη μετατόπιση της διαφημιστικής δαπάνης από τα παραδοσιακά μέσα όπως οι εφημερίδες προς τα κοινωνικά δίκτυα, επισήμανε, από την πλευρά της, η Τζένιφερ Πίμπους (Jennifer Pymbus), διδάκτορας ψηφιακού πολιτισμού στο King's College: «αν κοιτάξουμε την ψηφιακή διαφήμιση, η βιομηχανία αυτή έχει αλλάξει ριζικά. Το 2017 το 57% της βιομηχανίας αφορούσε δυο βασικούς παίκτες: την Google, η οποία προσέλκυσε διαφημιστική δαπάνη 63 δισ. λίρες και το Facebook (24 δισ. λίρες). Την ίδια στιγμή, τα ψηφιακά έσοδα της εφημερίδας Guardian δεν ξεπέρασαν τις 94,2 εκατομμύρια λίρες -και σε αυτά συνυπολογίζονται και οι συνδρομές, όχι μόνο η διαφήμιση. Όσοι, λοιπόν, θέλουν να διαφημιστούν απευθύνονται απευθείας σε αυτές τις δυο εταιρείες. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά που έγινε αισθητή την τελευταία δεκαετία ως αποτέλεσμα της κατάχρησης των προσωπικών μας δεδομένων».

Πόσο εξοικειωμένα και ασφαλή είναι τα παιδιά σε αυτό το ψηφιακό σκηνικό; Περίπου το 60% των ανηλίκων στην ΕΕ χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο και θεωρούνται digital natives. Βάσει πρόσφατης μελέτης, όμως, παρότι τέσσερα στα δέκα παιδιά (ποσοστό 43%) πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα από τους γονείς τους για το διαδίκτυο, στην πραγματικότητα «δεν μπορούν να το αντιληφθούν με κριτική σκέψη», όπως δήλωσε η Αναστασία Καραγιάννη, ειδική σε θέματα ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας των παιδιών, εκπροσωπώντας τη MKO Homo Digitalis, και πρότεινε τη συγκρότηση μιας επιτροπής, η οποία θα προωθήσει νομοθετικά μέτρα με σκοπό τη μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των παιδιών.

Εναλλακτικές

«Αν σε ανάγκαζαν να μοιραστείς τους μύχιους φόβους σου, θα χαρακτήριζες το καθεστώς τυραννία, αλλά στο Google τους μοιράζεσαι δωρεάν και οικειοθελώς και μετά το προφίλ μας πωλείται σε διαφημιστές», υποστήριξε ο Ντιέγκο Ναράνιο (Diego Naranjo) από τη ΜΚΟ για τα ευρωπαϊκά ψηφιακά δικαιώματα, EDRi, ενώ στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν και εναλλακτικές εφαρμογές, μηχανές αναζήτησης αλλά και καινοτόμες πλατφόρμες για την αντιμετώπιση των fake news.

Ο Δημήτρης Παπαευαγγέλου παρουσίασε το mediawatch.io, χάρη στο οποίο μπορεί κάποιος να αναζητήσει την πρώτη πηγή μιας είδησης, να ακολουθήσει την πορεία αναπαραγωγής της και να διαπιστώσει εάν αυτή αναμεταδόθηκε ορθώς ή εάν το τηλέφωνο… έσπασε με αποτέλεσμα να καταλήξουμε σε αναπαραγωγή fake news.

Οσο για το ένα υπάρχουν εναλλακτικές μηχανές αναζήτησης που δεν αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα και δεν τα χρησιμοποιούν για στοχευμένη διαφήμιση, ο Λέοναρντ Κοξ, δημιουργός της μηχανής αναζήτησης Qwant, δηλώνει ναι. «Είμαστε μια ευρωπαϊκή και ηθική μηχανή αναζήτησης που σέβεται τις υποσχέσεις που δίνει για: σεβασμό στην ιδιωτικότητα, ουδέτερα αποτελέσματα, αντικειμενικό πανόραμα, όχι εξατομικευμένες πραγματικότητες. Υπάρχει δικαίωμα στην λήθη στο διαδίκτυο», πρόσθεσε ο κ. Κοξ. Έπειτα από επτά χρόνια λειτουργίας, η Qwant έχει μεγαλώσει και μέχρι στιγμής φέτος έχει επεξεργαστεί περίπου 20 δισ. αιτήματα αναζήτησης, ενώ παρέχει αποτελέσματα σε 28 γλώσσες.

Τέλος, η Λουσίνα Μεχραμπιγιάν, δημιουργός του FACTMATA, παρουσίασε την μιντιακή αυτή πλατφόρμα που σκοπό έχει να ωθήσει να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου. «Σκοπός μας δεν είναι να χρησιμοποιήσουμε τις κοινότητες και τα μέλη μας ως προϊόν αλλά ως συνεργάτες. Ο εντοπισμός των ψευδών ειδήσεων δεν μπορεί να γίνεται μόνο από αλγόριθμους, είναι αναγκαία η εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, αυτό που λέμε «Human in the loop».

http://www.real.gr/media/arthro/faceboo ... es-507782/
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
thanasispn
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: Δευ 08 Μάιος 2017, 00:40
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Aθηνα Κυψελη
Έδωσε Likes: 43 φορές
Έλαβε Likes: 9 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από thanasispn » Πέμ 22 Νοέμ 2018, 11:09

adiasistos έγραψε:
Κυρ 18 Φεβ 2018, 18:27
Ξεκινάω με browser και μηχανή αναζήτησης!!

Browser: Brave απίστευτα γρήγορος

Κατεβάστε τον και δείτε πληροφορίες απο εδώ : https://brave.com/

Μηχανή αναζήτησης: Duckduckgo.com https://duckduckgo.com/ επίσης πολλή καλή !!

Μπορείται να τα συνδιάσετε κίολας.Αν τον κατεβάσετε και πατήσετε new privicy tab θα σας προτύνει αυτή τη μηχανή αναζήτησης.
Προσωπικά χρησιμοποιούσα αυτή την μηχανή αναζήτησης και σήμερα βρήκα αυτόν τον browser..θα τα χρησιμοποιώ συμπληρωματικά όπως έκανα.
Σιγά σιγά ξεφεύγεις απο google και fb που έχουν άπειρο software.
:thumb: πολυ καλος ο νεος browser που κατεβασα μπραβο αδιασιστε τρεχει γρηγορα πιο γρηγορα απο google chrome!

Η γενικη ιδεα που δινει ειναι πιο ευχάριστη.. και η προσβαση ευκολοτερη!
Άβαταρ μέλους
silja
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Δευ 04 Φεβ 2019, 20:40
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 15 φορές
Έλαβε Likes: 20 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από silja » Σάβ 09 Μαρ 2019, 20:37

Εναλλακτικό του facebook -> diaspora*
Χρειάζεσαι μόνο email για την εγγραφή, δεν σου ζητάει κανένα άλλο στοιχείο, τα προσθέτεις μόνο αν θέλεις.
Δεν έχει ένα κεντρικό server αλλά ο οποιοσδήποτε μπορεί να στήσει το δικό του (τα ονομάζουν pods)
Ασχέτως σε πιο pod κάνεις εγγραφή μπορείς να επικοινωνήσεις με όλους τους χρήστες.
Μπορείς να ψάξεις posts όπως στο twitter με #θέμα.
Μπορείς να δημιουργήσεις ομάδες "φίλων" και να ποστάρεις αντίστοιχα. Ένας φίλος μπορεί να ανήκει σε περισσότερες από μια ομάδες.
Το ελληνικό pod θα το βρείτε εδώ https://librenet.gr/
Άβαταρ μέλους
silja
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Δευ 04 Φεβ 2019, 20:40
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 15 φορές
Έλαβε Likes: 20 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από silja » Δευ 18 Μαρ 2019, 23:41

Εναλλακτικά προγράμματα/σελίδες του γούγλη που δεν σας καταγράφουν εδώ: https://nomoregoogle.com

Instagram -> Pixelfed https://pixelfed.social
Twitter -> Mastodon https://mastodon.social
YouTube -> Peertube https://peertube.social

Για περισσότερα εναλλακτικά social media https://fediverse.party
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Τετ 20 Νοέμ 2019, 19:06

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Σάβ 07 Δεκ 2019, 15:54

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Ypervoreios
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 906
Εγγραφή: Τρί 04 Ιούλ 2017, 03:24
Irc ψευδώνυμο: Iamblixos
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Λάρισα
Έδωσε Likes: 11 φορές
Έλαβε Likes: 59 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Ypervoreios » Σάβ 07 Δεκ 2019, 18:22

Εγω εχω ενα πρόβλημα που ίσως ειναι ψυχολογικό νομίζω οτι με παρακολουθούνε στο ιντερνετ οπου μπαινω.Και στην κάμερα που έχω στο λαπτοπ νομίζω οτι με βλέπουνε.Μακάρι να κάνω λάθος.
«Η πόλη πρέπει (πέμπτο και κυριότερο) να φροντίζει για τη λατρεία των θεών» (Αριστοτέλης)
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Σάβ 07 Δεκ 2019, 19:53

Το παράξενο θα είναι να μην νομίζεις ότι παρακολουθήσε. Εγώ έχω βάλει αυτοκόλητο στην κάμερα του λάπτοπ (θα έπρεπε να βάλω και στο μικρόφωνο αλλά το έχω αμελείσει) όπως και στην κάμερα του κινητού λευκό τέιπ (σχεδόν δεν φαίνεται ).
Λέω κάποια πράγματα εδώ Μάκη αν θες να μειώσεις την παρακολούθηση από τους τεχνολογικούς κολλοσούς. Θα πω και άλλα στην συνέχεια...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 5075
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 673 φορές
Έλαβε Likes: 903 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Jackal » Κυρ 12 Ιαν 2020, 10:14

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Aquila
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 1324
Εγγραφή: Κυρ 21 Αύγ 2016, 17:18
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 284 φορές
Έλαβε Likes: 579 φορές

Re: Ιδιωτικότητα & ελευθερία λόγου στο διαδίκτιο

Δημοσίευση από Aquila » Σάβ 04 Απρ 2020, 19:09

Γνωρίζει κανείς αν από σήμερα το youtube άλλαξε κάτι στους κανόνες συνδεσιμότητας μας;
Τι εννοώ. Εγώ από το 2007 που διατηρώ το ένα και μοναδικό κανάλι που έχω στο youtube, ακολουθούσα πάντα την ίδια διαδικασία για να συνδεθώ. Δηλαδή πληκτρολογούσα username και password, και τέλος.
Αυτά σε ότι αφορούσε το sign in από το desktop.

Ωστόσο από σήμερα, και χωρίς να έχω αλλάξει κάτι στα settings, από οποιονδήποτε browser και να προσπάθησα, μου έγραφε ότι αυτή η συσκευή (εννοούσε τα desktop δλδ) δεν αναγνωρίζονται πλέον ως αξιόπιστες, και ότι για να συνεχίσω θα πρέπει να πατήσω accept στην επιλογή όπου ζητούσε να μου στείλει στο smartphone επιβεβαίωση αξιοπιστίας.

Εχει συμβεί και σε κανέναν άλλον αυτό ρε παιδιά; Χρησιμοποιεί ακόμη κανείς αυτόν τον "χειροκίνητο" τρόπο sign in, ή έχετε όλοι αποθηκευμένους κωδικούς στους browsers;
Πάει άδικα το μυαλό μου στο γεγονός, ότι το τελευταίο προπύργιο ιδιωτικότητας που ήταν δλδ τα desktop, μόλις έφαγαν πόρτα από το youtube; :dunno:
₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪₪
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Υπολογιστές και Διαδίκτυο”