Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Συντονιστής: kostas
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ
ΓΕΝΟΜΕΝΗ ΕΝ ΤΗΙ ΟΓΔΟΗΙ ΜΗΝΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 1866
"Το ηρωικό μοναστήρι αγωνίστηκε σαν Φρούριο και τελέιωσε σαν ηφάιστειο" (Β. Ουγκό)
Χαρακτησίστηκε από πολλούς ιστορικούς ως το "δεύτερο 1821". Ηρωισμός, κρητική λεβεντιά και αυτοθυσία, αξιοπρέπεια και αγωνιστικό μένος ήταν οι αρετές που διέθεταν οι Κρήτες επαναστάτες, οι οποίοι είχαν ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνονται στο Αρκάδι από τις 3 Μαρτίου του 1866 προκειμένου να φθάσουν το Νοέμβριο να αριθμούν τους 259 πολεμιστές και 705 γυναικόπαιδα. Στις 24 Σεπτεμβρίου είχε καταφθάσει ο συνταγματάρχης του Ε.Σ. Π. Κορωναίος με λίγους εθελοντές και ανηγορεύθη αρχηγός. Ο Κορωναίος εθεώρησε την περιοχή ως μη κατάλληλη για άμυνα, όμως ο Ηγούμενος της Μονής Γαβριήλ δεν σκέφτονταν να την εγκαταλείψει, και μάλιστα προχώρησε σε αμυντικές ετοιμασίες, τοποθέτησε ως φρούραρχο τον ανθυπολοχαγό Ι. Δημακόπουλο και πήγε ο ίδιος στις επαρχίες προς στρατολόγηση πολεμιστών. Οι μεγάλες Δυνάμεις, εκτός από την Ρωσία που κινήθηκε δραστήρια, αδιαφόρησαν για την Επανάσταση στην μεγαλόνησο, και η ελληνική κυβέρνηση κράτησε στάση ουδετερότητας, αφήνοντας έτσι αβοήθητους τους Κρήτες στον Αγώνα τους κατά του δυνάστη Τούρκου.
Ο τουρκικός στρατός, αποτελούμενος εκ 6.000 πεζών, 200 ιππέων, 1.200 Αλβανών και υποστηριζόμενος εκ τρίαντα πυροβόλων, υπό την αρχηγίαν του Μουσταφά Ναϊλή Πασά εξεστράτευσε κατά της Ιεράς Μονής Αρκαδίου, ενώ ζήτησε από τον ηγούμενο Γαβριήλ να παραδοθεί. Η απάντηση ήταν για μια ακόμα φορά όπως αρμόζει στον απαράμιλλο ηρωισμό των Ελλήνων αρνητική.
Η επίθεση ξεκίνησε στις 8 Νοεμβρίου. Στις μάχες έδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και ηρωισμό οι: Δημακόπουλος, Σπύρος Ολύμπιος, Κούβος, Δενιανάκης, Γαληνάκης. Την επομένη όμως ημέρα η εξωτερική γραμμή άμυνας διαλύεται, σκοτώνεται ο Ηγούμενος Γαβριήλ και οι Τούρκοι εφορμούν στον περίβολο της Μονής. Ταλαιπωρημένοι και κουρασμένοι οι επαναστάτες και έχοντες βέβαιη την αιχμαλωσία, ο Κωνσταντίνος Γιαμπουδάκης από το χωριό Άδελε του Ρεθύμνου κλείνεται μαζί με άλλους πολεμιστές και γυναικόπαιδα στην πυριτιδαποθήκη. Η πυροδότηση των βαρελιών με το μπαρούτι προκάλεσε την καταστροφή της Μονής και τον βίαιο θάνατο πολλών Ελλήνων αλλά και Τούρκων εισβολέων. Ο κρότος της ανατίναξης λέγεται ότι ακούστηκε μέχρι το Ηράκλειο. Μετά την ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης ο Ι. Δημακόπουλος συνέχισε να πολεμάει κατά των Τουρκαλβανών στον περίβολο της Μονής. Ο ίδιος την 9η Νοεμβρίου αποφάσισε να παραδοθεί στον τακτικό τουρκικό στρατό όταν έλαβε εγγυήσεις για την ζωή των τελευταίων υπερασπιστών που μάχονταν μέσα από τα ερείπια. Ωστόσο, την επομένη εκτελέστηκε με αποκεφαλισμό τόσο αυτός όσο και οι περισσότεροι αιχμάλωτοι.
Η Unesco έχει χαρακτηρίσει το Αρκάδι Ευρωπαϊκό Μνημείο Ελευθερίας.
Στα 1866 απάνω ακούσετε ήντα έκαμε η Κρήτη
Στο σουλτάνο, το πόλεμο αρχίσανε στα τρία βηλαέτια
στο Ρέθεμνος και στα Χανιά και η στο Κάστρο μέσα.
Την Τρίτη το ξημέρωμα στις 8 Νοέμπρη μέσα ενεμαζώκτηκε
η Τουρκιά στα Αρκάδι γύρου γύρου, κι ήρθε ο Μουσταφά
Πασάς με 20 χιλιάδες κι από μακριά φωνάζουνε προδώσετε ραγιάδες.
Κι οι Κρητικοί τος είπανε καλώς ήρθατ’ Αγάδες σήμερα
θ’ ανταλάξουμε αντρίστικα τσι μπάλες, 259 Κρήτες επολεμούσανε
γυναίκες, γέροι και παιδιά φουσέκια εκουβαλούσαν.
Μηνά στο Ρέθυμνο ο Πασάς και φέρνουν τη μπουρμπάδα
εμάδιενε τα γένια του πως δε θα κάμει πράμα,
Και του Γουμένου εμήνησε να πα να προσκυνήσει το μοναστήρι
Άκαυτο αν θέλει να τ’ αφήσει.
Γιουρούσι κάνει η Τουρκιά απάνω στα τειχιά του με τα θεόρατα……….
Θρονιά ν’ ανοίξουν τα κελιά του. Τότε φωνάζει ο Γιαμπουδής Ηγούμενε εβλόγα
κι είπε ο θεός εβλογητός και άναψεν η φλόγα.
Και σέρνει τη μπιστόλα του από το σερακλίκι σαν αστραπή
την άδειασε στην μπαρουταποθήκη. Τρόχαλος έγινε
η μονή κι εσείστει ο Ψηλορείτης, κι οι Τούρκοι ακόμη τρέμουνε οντε
γρηκούνε ΚΡΗΤΗ.
(Δημοτικό Τραγούδι)
Η πυριτιδαποθήκη (μερικώς αναστηλωμένη)
Το εσωτερικό της Μονής Αρκαδίου
Η προτομή του Κωστή Γιαμπουδάκη στος χωρίο Άδελε Ρεθύμνης
Με σύνθημα "Ελευθερία ή Θάνατος" κινήθηκαν οι Επαναστάτες κατά των Τούρκων
-------------------------------
Πότε ακριβώς ιδρύθηκε το μοναστήρι δεν είναι εξακριβωμένο. Λέγεται πως σύμφωνα με την παράδοση θεμελιώθηκε από τον Ηράκλειτο και ανοικοδομήθηκε από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Αρκάδιο τον 5ο αιώνα από τον οποίο και πήρε και το όνομά του. Κατά την άποψη του καθηγητή Μ.Ι. Μανούσακα (Κρητική Έστία, 278 εξ.) ιδρύθηκε από κάποιο μοναχό Αρκάδιο γι’ αυτό και ονομάστηκε μονή Αρκαδίου όπως έγινε και με άλλες μονές της Κρήτης όπως π.χ. οι μονές Αρετίου, Αρσανίου Βροντησίου, κ.α. Ερείπια πάντως της πρώτης μονής διατηρούνται σήμερα στο βορειοδυτικό τμήμα του περιβόλου της. Ο καθηγητής Κ.Δ. Καλοκύρης βρήκε το 1951 στα Κλάουστρα επιγραφή του 14ου αιώνα, η οποία πιστοποιεί ότι ο αρχικός ναός που ήταν αφιερωμένος στον Άγιο Κωνσταντίνο, κτίστηκε την ίδια εποχή. Η επιγραφή αυτή αποτελεί το αρχαιότερο γραπτό τεκμήριο της μονής πριν το 1587 και είναι χαραγμένη πανω σε μία εντοιχισμένη πλάκα που βρίσκεται σήμερα στο μουσείο της μονής και η οποία φέρει επίσης ανάγλυφο σταυρό.
Αυτό που λέγεται απο κάποιους περιηγητές ότι η ονομασία της μονής προέρχεται από την αρχαία πόλη Αρκαδία στην Κρήτη θεωρείται λάθος ( "Το Αρκάδι δια των αιώνων" Τ. Βενέρης.) γιατί η πόλη αυτή βρισκόταν πολύ μακριά από την περιοχή που βρίσκεται η μονή Αρκαδίου. Στο τέλος του 16ου αιώνα (1587) πραγματοποιήθηκε ανακαίνιση της μονής και κτίστηκε στην ίδια θέση που βρίσκεται σήμερα ο μεγαλόπρεπος δίκλιτος ναός επί ηγουμένου Κλήμη Χορτάτζη όπως βεβαιώνει επιγραφή στη βάση του καμπαναριού.Ο νέος αυτός ναός αφιερώθηκε και στη Μεταμόρφωση του Χριστού γι' αυτό μετά αναφέρεται σαν μονή του Σωτήρα Χριστού. Κτήτορες της μονής φέρονται οι δυο αδελφοί Κλήμης και Βησαρίωνας. Απο σωζόμενες επιγραφές φαίνεται πως η πρόσοψη της μονής έγινε το 1586, οι στάβλοι το 1610 και η τράπεζα το1670. Γνωστοί ηγούμενοι της μονής είναι οι: Κλήμης, Νικηφόρος, Μητροφάνης Συμεών, ο Χαλκιόπουλος και Γεράσιμος από τους οποίους οι δύο τελευταίοι κατόρθωσαν να διασώσουν τη μονή και να λάβου από τον Τούρκο στρατάρχη Χουσεϊν διάφορα προνόμια Μεταξύ των προνομίων ήταν και η καμπάνα. Οι μοναχοί της μονής είχαν το δικαίωμα να τη κτυπούν αντί του σήμαντρου. Γι' αυτό η μονή ονομαζόταν "Τσανλή Μοναστιρ". Άλλοι ηγούμενοι όπως ο Νεόφυτος Δροσάς κ.α. βοήθησαν αποτελεσματικά στην πρόοδο της μονής. Πολλά τούρκικα και ελληνικά έγγραφα αναφέρονται στη ζωή και στις περιπέτειες του μοναστηριού που ήταν σε θέση να διατρέφει ή να αποκρύπτει καταζητούμενους, να παρέχει στοιχειώδη παιδεία, να ενισχύει ηθικά την περιοχή και να ηγείται των εθνικών υποθέσεων.
Οστεοφυλάκιον Ιεράς Μονής Αρκαδίου
ΓΕΝΟΜΕΝΗ ΕΝ ΤΗΙ ΟΓΔΟΗΙ ΜΗΝΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 1866
"Το ηρωικό μοναστήρι αγωνίστηκε σαν Φρούριο και τελέιωσε σαν ηφάιστειο" (Β. Ουγκό)
Χαρακτησίστηκε από πολλούς ιστορικούς ως το "δεύτερο 1821". Ηρωισμός, κρητική λεβεντιά και αυτοθυσία, αξιοπρέπεια και αγωνιστικό μένος ήταν οι αρετές που διέθεταν οι Κρήτες επαναστάτες, οι οποίοι είχαν ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνονται στο Αρκάδι από τις 3 Μαρτίου του 1866 προκειμένου να φθάσουν το Νοέμβριο να αριθμούν τους 259 πολεμιστές και 705 γυναικόπαιδα. Στις 24 Σεπτεμβρίου είχε καταφθάσει ο συνταγματάρχης του Ε.Σ. Π. Κορωναίος με λίγους εθελοντές και ανηγορεύθη αρχηγός. Ο Κορωναίος εθεώρησε την περιοχή ως μη κατάλληλη για άμυνα, όμως ο Ηγούμενος της Μονής Γαβριήλ δεν σκέφτονταν να την εγκαταλείψει, και μάλιστα προχώρησε σε αμυντικές ετοιμασίες, τοποθέτησε ως φρούραρχο τον ανθυπολοχαγό Ι. Δημακόπουλο και πήγε ο ίδιος στις επαρχίες προς στρατολόγηση πολεμιστών. Οι μεγάλες Δυνάμεις, εκτός από την Ρωσία που κινήθηκε δραστήρια, αδιαφόρησαν για την Επανάσταση στην μεγαλόνησο, και η ελληνική κυβέρνηση κράτησε στάση ουδετερότητας, αφήνοντας έτσι αβοήθητους τους Κρήτες στον Αγώνα τους κατά του δυνάστη Τούρκου.
Ο τουρκικός στρατός, αποτελούμενος εκ 6.000 πεζών, 200 ιππέων, 1.200 Αλβανών και υποστηριζόμενος εκ τρίαντα πυροβόλων, υπό την αρχηγίαν του Μουσταφά Ναϊλή Πασά εξεστράτευσε κατά της Ιεράς Μονής Αρκαδίου, ενώ ζήτησε από τον ηγούμενο Γαβριήλ να παραδοθεί. Η απάντηση ήταν για μια ακόμα φορά όπως αρμόζει στον απαράμιλλο ηρωισμό των Ελλήνων αρνητική.
Η επίθεση ξεκίνησε στις 8 Νοεμβρίου. Στις μάχες έδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και ηρωισμό οι: Δημακόπουλος, Σπύρος Ολύμπιος, Κούβος, Δενιανάκης, Γαληνάκης. Την επομένη όμως ημέρα η εξωτερική γραμμή άμυνας διαλύεται, σκοτώνεται ο Ηγούμενος Γαβριήλ και οι Τούρκοι εφορμούν στον περίβολο της Μονής. Ταλαιπωρημένοι και κουρασμένοι οι επαναστάτες και έχοντες βέβαιη την αιχμαλωσία, ο Κωνσταντίνος Γιαμπουδάκης από το χωριό Άδελε του Ρεθύμνου κλείνεται μαζί με άλλους πολεμιστές και γυναικόπαιδα στην πυριτιδαποθήκη. Η πυροδότηση των βαρελιών με το μπαρούτι προκάλεσε την καταστροφή της Μονής και τον βίαιο θάνατο πολλών Ελλήνων αλλά και Τούρκων εισβολέων. Ο κρότος της ανατίναξης λέγεται ότι ακούστηκε μέχρι το Ηράκλειο. Μετά την ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης ο Ι. Δημακόπουλος συνέχισε να πολεμάει κατά των Τουρκαλβανών στον περίβολο της Μονής. Ο ίδιος την 9η Νοεμβρίου αποφάσισε να παραδοθεί στον τακτικό τουρκικό στρατό όταν έλαβε εγγυήσεις για την ζωή των τελευταίων υπερασπιστών που μάχονταν μέσα από τα ερείπια. Ωστόσο, την επομένη εκτελέστηκε με αποκεφαλισμό τόσο αυτός όσο και οι περισσότεροι αιχμάλωτοι.
Η Unesco έχει χαρακτηρίσει το Αρκάδι Ευρωπαϊκό Μνημείο Ελευθερίας.
Στα 1866 απάνω ακούσετε ήντα έκαμε η Κρήτη
Στο σουλτάνο, το πόλεμο αρχίσανε στα τρία βηλαέτια
στο Ρέθεμνος και στα Χανιά και η στο Κάστρο μέσα.
Την Τρίτη το ξημέρωμα στις 8 Νοέμπρη μέσα ενεμαζώκτηκε
η Τουρκιά στα Αρκάδι γύρου γύρου, κι ήρθε ο Μουσταφά
Πασάς με 20 χιλιάδες κι από μακριά φωνάζουνε προδώσετε ραγιάδες.
Κι οι Κρητικοί τος είπανε καλώς ήρθατ’ Αγάδες σήμερα
θ’ ανταλάξουμε αντρίστικα τσι μπάλες, 259 Κρήτες επολεμούσανε
γυναίκες, γέροι και παιδιά φουσέκια εκουβαλούσαν.
Μηνά στο Ρέθυμνο ο Πασάς και φέρνουν τη μπουρμπάδα
εμάδιενε τα γένια του πως δε θα κάμει πράμα,
Και του Γουμένου εμήνησε να πα να προσκυνήσει το μοναστήρι
Άκαυτο αν θέλει να τ’ αφήσει.
Γιουρούσι κάνει η Τουρκιά απάνω στα τειχιά του με τα θεόρατα……….
Θρονιά ν’ ανοίξουν τα κελιά του. Τότε φωνάζει ο Γιαμπουδής Ηγούμενε εβλόγα
κι είπε ο θεός εβλογητός και άναψεν η φλόγα.
Και σέρνει τη μπιστόλα του από το σερακλίκι σαν αστραπή
την άδειασε στην μπαρουταποθήκη. Τρόχαλος έγινε
η μονή κι εσείστει ο Ψηλορείτης, κι οι Τούρκοι ακόμη τρέμουνε οντε
γρηκούνε ΚΡΗΤΗ.
(Δημοτικό Τραγούδι)
Η πυριτιδαποθήκη (μερικώς αναστηλωμένη)
Το εσωτερικό της Μονής Αρκαδίου
Η προτομή του Κωστή Γιαμπουδάκη στος χωρίο Άδελε Ρεθύμνης
Με σύνθημα "Ελευθερία ή Θάνατος" κινήθηκαν οι Επαναστάτες κατά των Τούρκων
-------------------------------
Πότε ακριβώς ιδρύθηκε το μοναστήρι δεν είναι εξακριβωμένο. Λέγεται πως σύμφωνα με την παράδοση θεμελιώθηκε από τον Ηράκλειτο και ανοικοδομήθηκε από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Αρκάδιο τον 5ο αιώνα από τον οποίο και πήρε και το όνομά του. Κατά την άποψη του καθηγητή Μ.Ι. Μανούσακα (Κρητική Έστία, 278 εξ.) ιδρύθηκε από κάποιο μοναχό Αρκάδιο γι’ αυτό και ονομάστηκε μονή Αρκαδίου όπως έγινε και με άλλες μονές της Κρήτης όπως π.χ. οι μονές Αρετίου, Αρσανίου Βροντησίου, κ.α. Ερείπια πάντως της πρώτης μονής διατηρούνται σήμερα στο βορειοδυτικό τμήμα του περιβόλου της. Ο καθηγητής Κ.Δ. Καλοκύρης βρήκε το 1951 στα Κλάουστρα επιγραφή του 14ου αιώνα, η οποία πιστοποιεί ότι ο αρχικός ναός που ήταν αφιερωμένος στον Άγιο Κωνσταντίνο, κτίστηκε την ίδια εποχή. Η επιγραφή αυτή αποτελεί το αρχαιότερο γραπτό τεκμήριο της μονής πριν το 1587 και είναι χαραγμένη πανω σε μία εντοιχισμένη πλάκα που βρίσκεται σήμερα στο μουσείο της μονής και η οποία φέρει επίσης ανάγλυφο σταυρό.
Αυτό που λέγεται απο κάποιους περιηγητές ότι η ονομασία της μονής προέρχεται από την αρχαία πόλη Αρκαδία στην Κρήτη θεωρείται λάθος ( "Το Αρκάδι δια των αιώνων" Τ. Βενέρης.) γιατί η πόλη αυτή βρισκόταν πολύ μακριά από την περιοχή που βρίσκεται η μονή Αρκαδίου. Στο τέλος του 16ου αιώνα (1587) πραγματοποιήθηκε ανακαίνιση της μονής και κτίστηκε στην ίδια θέση που βρίσκεται σήμερα ο μεγαλόπρεπος δίκλιτος ναός επί ηγουμένου Κλήμη Χορτάτζη όπως βεβαιώνει επιγραφή στη βάση του καμπαναριού.Ο νέος αυτός ναός αφιερώθηκε και στη Μεταμόρφωση του Χριστού γι' αυτό μετά αναφέρεται σαν μονή του Σωτήρα Χριστού. Κτήτορες της μονής φέρονται οι δυο αδελφοί Κλήμης και Βησαρίωνας. Απο σωζόμενες επιγραφές φαίνεται πως η πρόσοψη της μονής έγινε το 1586, οι στάβλοι το 1610 και η τράπεζα το1670. Γνωστοί ηγούμενοι της μονής είναι οι: Κλήμης, Νικηφόρος, Μητροφάνης Συμεών, ο Χαλκιόπουλος και Γεράσιμος από τους οποίους οι δύο τελευταίοι κατόρθωσαν να διασώσουν τη μονή και να λάβου από τον Τούρκο στρατάρχη Χουσεϊν διάφορα προνόμια Μεταξύ των προνομίων ήταν και η καμπάνα. Οι μοναχοί της μονής είχαν το δικαίωμα να τη κτυπούν αντί του σήμαντρου. Γι' αυτό η μονή ονομαζόταν "Τσανλή Μοναστιρ". Άλλοι ηγούμενοι όπως ο Νεόφυτος Δροσάς κ.α. βοήθησαν αποτελεσματικά στην πρόοδο της μονής. Πολλά τούρκικα και ελληνικά έγγραφα αναφέρονται στη ζωή και στις περιπέτειες του μοναστηριού που ήταν σε θέση να διατρέφει ή να αποκρύπτει καταζητούμενους, να παρέχει στοιχειώδη παιδεία, να ενισχύει ηθικά την περιοχή και να ηγείται των εθνικών υποθέσεων.
Οστεοφυλάκιον Ιεράς Μονής Αρκαδίου
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
- Τάλως
- "Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 3188
- Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
- Φύλο: Άνδρας
- Έλαβε Likes: 2 φορές
Re: Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ARKADI 8 NOEMBRIOY 1866....
Ακουσε αυτο το (Δημοτικό Τραγούδι) απο τον Μουντακη....
βρηκα αυτο στο youtube
ARKADI 8 NOEMBRIOY 1866
EDIT τι λαθος εκανα παλι και δεν εμφανιζεται???
Ακουσε αυτο το (Δημοτικό Τραγούδι) απο τον Μουντακη....
βρηκα αυτο στο youtube
ARKADI 8 NOEMBRIOY 1866
EDIT τι λαθος εκανα παλι και δεν εμφανιζεται???
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ArELa την Παρ 07 Νοέμ 2008, 23:33, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Γιατί δεν κοιτάς στις οδηγίες! :Ρ
Λόγος: Γιατί δεν κοιτάς στις οδηγίες! :Ρ
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..
[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]
[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]
[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Τάλως έγραψε:
EDIT τι λαθος εκανα παλι και δεν εμφανιζεται???
http://ideografhmata.gr/forum/viewtopic.php?f=2&t=1483
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- Casandra
- Σχεδιαστής
- Δημοσιεύσεις: 456
- Εγγραφή: Δευ 01 Σεπ 2008, 15:26
- Irc ψευδώνυμο: Casandra
- Φύλο: Γυναίκα
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Σε ευχαριστούμε Μενέλαε για το πολύ όμορφο αφιέρωμά σου και που μας υπενθύμισες για το Αρκάδι.
Η εικόνα με την οστεοθήκη είναι συγκλόνιστική. Όλοι τους ήταν ήρωες και δεν θα ξεχαστούν. Φριχτός θάνατος αλλά με ιερό σκοπό. Είναι εδώ αυτό που λέμε "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα".
Κρίμα που η υπόλοιπη χώρα δεν δίνει σημασία στην σημερινή ημέρα και έχει γίνει μια τοπική εορτή/επέτειος και κρίμα που δεν δόθηκε στο νήμα αυτό μια πιο 'προσεχτική' ματιά.
Η εικόνα με την οστεοθήκη είναι συγκλόνιστική. Όλοι τους ήταν ήρωες και δεν θα ξεχαστούν. Φριχτός θάνατος αλλά με ιερό σκοπό. Είναι εδώ αυτό που λέμε "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα".
Κρίμα που η υπόλοιπη χώρα δεν δίνει σημασία στην σημερινή ημέρα και έχει γίνει μια τοπική εορτή/επέτειος και κρίμα που δεν δόθηκε στο νήμα αυτό μια πιο 'προσεχτική' ματιά.
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Αυτό δεν μπορείς να το ξέρεις με απόλυτη βεβαιότητα καλή μου, οπότε η εξαγωγή και η καταγραφή ενός τέτοιου υποκειμενικού συμπεράσματος μπορεί να αδικεί ανθρώπους...και κρίμα που δεν δόθηκε στο νήμα αυτό μια πιο 'προσεχτική' ματιά.
Το ότι δεν σχολιάζεται κάτι, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι περνάει στο ντούκου.
Οι θεάσεις στο νήμα από μόνες τους καταδεικνύουν πως το πρόσεξαν αρκετοί. Κι αυτό από μόνο του έχει αξία, είτε σχολιάστηκε το νήμα είτε όχι.
Προσωπικά το είδα από χθες. Όταν πάτησα post reply να βάλω ένα σχόλιο, έχασα τη γραμμή, δεν επέμεινα σε μια προσπάθεια να ανακτήσω τη σελίδα μόλις επανήλθε η γραμμή, γιατί μετά κοιμήθηκα όντας ένα ζωντανό πτώμα αυτές τις μέρες. Σήμερα στάθηκα μόνο το σχόλιο του Γιώργου, για να του λύσω την απορία και να τον βοηθήσω να εξοικειωθεί με κάποια εργαλεία. Παρέλειψα να σχολιάσω γιατί είχα την αίσθηση πως το'κανα εχθες... Γράψε λάθος μου γι'αυτό, αλλά απ'την άλλη ο Μέλιος τουλάχιστον ξέρει πώς αντιμετωπίζω ΠΑΝΤΑ τα πονήματά του. Και μόνο τα δικά του άρθρα που έχω βάλει στα προτεινόμενα δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών.
Εύγε Μέλιο, θαυμάσιο το πόνημά σου φίλε.
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Re: Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ευχαριστώ κατ' αρχάς όλους όσους έγραψαν και είδαν αυτό το νημα με το αφιέρωμα για το Αρκάδι, όχι γιατί το έγραψα εγώ (όντας Κρητικός και δή Ρεθυμνιωτης, και ετσι ενιωθα επιτακτικη την αναγκη να κανω αυτην την αφιερωση) αλλά γιατί είναι σαν να αποδίδουμε όλοι μαζί φόρο τιμής σε ένα δραματικό για την νεωτέρα ελληνική ιστορία επεισόδιο, που συν τοις άλλοις στιγμάτισε για μια ακόμα φορά την κατά τα άλλα προβαλλόμενη από πολλά κέντρα ελληνοτουρική φιλία. Η ιστορία δεν μαθαίνεται μέσα από το μελάνι του γραφια - ιστορικου, αλλά από το αίμα που χύνεται και λιπαινει τους αγωνες της φυλής και του έθνους. Ετσι έπραξαν ολοι οι Ελληνες Επαναστατες που συμμετειχαν σε καποιον αγωνα κατα των Τουρκων ή οποιων αλλων καταδυναστευοντων. Για μενα προσωπικα το ολοκαυτωμα του Αρκαδιου ειναι ισαξιο των αλλων επετειων του ελληνικου εθνους και αλλων τοπικως (!) μονον εορταζομενων επετειων (βλ. Εξοδος Μεσολογγιου κ.ά.).
Σχετικά με το ενδιαφέρον των μελων στο ιστοτοπο μας δεν καταγραφεται μονον απο την οποια επισκεψιμοτητα εχει αυτο το νημα, αλλά απο το κατά πόσο συναισθάνεται ένα τέτοιο γεγονός στα πλαισια της εθνικης συνειδησης που τρεφει μέσα του. Στα πλαίσια αυτά νομίζω ότι η θεώρηση της Ελένης ήταν μια επισήμανση που έθιγε πρώτον σε επίπεδο χώρας το μειωμένο ενδιαφέρον που έχει ο Έλληνας όχι μόνο για την εν λόγωι επέτειο, αλλά για όλες τις τοπικές μεν, αλλά υψίστης δε εθνικής σημασίας επετείους του Έθνους, δεύτερον δε σε επίπεδο πια του εν λόγωι ιστοτόπου ότι δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης και μιας πιο "προσεχτικής" ματιάς. Όπως και να έχει εγώ προσωπικά ευχαριστώ όσους βεβαίως έγραψαν (αποδίδοντας φόρο τιμής με αυτόν τον τρόπο γραπτώς σε ένα γραπτο αφιέρωμα), αλλά και όσους δεν έγραψαν αλλά ένιωσαν έστω για λίγο μέσα τους το εθνικό σκίρτημα για τους Αγώνες της φυλής μας.
Αναφερόμενος, τέλος, στην Αρελίτα θα πω οτι όντως τιμάει με την απάντηση της όχι μόνο το δικό μου κείμενο, αλλά και όλων των άλλων παιδιών τα κείμενα, και ουκ ολίγες φορές έχει βάλει δικό μου τουλαχιστον κέιμενο στα προτεινόμενα.
Ζήτω η Κρήτη! Ζήτω το Έθνος! Ζήτω η Πατρίς
Σχετικά με το ενδιαφέρον των μελων στο ιστοτοπο μας δεν καταγραφεται μονον απο την οποια επισκεψιμοτητα εχει αυτο το νημα, αλλά απο το κατά πόσο συναισθάνεται ένα τέτοιο γεγονός στα πλαισια της εθνικης συνειδησης που τρεφει μέσα του. Στα πλαίσια αυτά νομίζω ότι η θεώρηση της Ελένης ήταν μια επισήμανση που έθιγε πρώτον σε επίπεδο χώρας το μειωμένο ενδιαφέρον που έχει ο Έλληνας όχι μόνο για την εν λόγωι επέτειο, αλλά για όλες τις τοπικές μεν, αλλά υψίστης δε εθνικής σημασίας επετείους του Έθνους, δεύτερον δε σε επίπεδο πια του εν λόγωι ιστοτόπου ότι δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης και μιας πιο "προσεχτικής" ματιάς. Όπως και να έχει εγώ προσωπικά ευχαριστώ όσους βεβαίως έγραψαν (αποδίδοντας φόρο τιμής με αυτόν τον τρόπο γραπτώς σε ένα γραπτο αφιέρωμα), αλλά και όσους δεν έγραψαν αλλά ένιωσαν έστω για λίγο μέσα τους το εθνικό σκίρτημα για τους Αγώνες της φυλής μας.
Αναφερόμενος, τέλος, στην Αρελίτα θα πω οτι όντως τιμάει με την απάντηση της όχι μόνο το δικό μου κείμενο, αλλά και όλων των άλλων παιδιών τα κείμενα, και ουκ ολίγες φορές έχει βάλει δικό μου τουλαχιστον κέιμενο στα προτεινόμενα.
Ζήτω η Κρήτη! Ζήτω το Έθνος! Ζήτω η Πατρίς
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ