Μα θα θέλαμε να τονιστεί;
Για παράδειγμα... Αν στην γνωστή ταινία "300", είχαμε σκηνές ομοερωτισμού... Τι θα λέγατε;
Γιατί είχα διαβάσει σε ένα βιβλίο, πως τα όμορφα αγόρια της Σπάρτης, δεν ξέφευγαν της προσοχής των μεγαλύτερων
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Συντονιστής: kostas
Που το διάβασες αυτό?Fountikos_Xasistas έγραψε: Γιατί είχα διαβάσει σε ένα βιβλίο, πως τα όμορφα αγόρια της Σπάρτης, δεν ξέφευγαν της προσοχής των μεγαλύτερων
Αν πάρουμε πηγές χωρίς να τις διασταυρώνουμε και τις δεχόμαστε χωρίς μια κριτική σκέψη, τότε ναι, δεν θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Δεν μπορείς να ερευνάς ένα θέμα και να στηρίζεσαι σε αριθμό βιβλίων και λοιπών πηγών που αριθμούν μόνο το ένα χέρι.Απόμακρος έγραψε:Και πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι από τις πηγές και μόνο μπορούμε να ανασυνθέσουμε την ιστορική πραγματικότητα και να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα;
Από τις πηγές μπορούμε μόνο μια γενική εικόνα να έχουμε αλλά όχι πλήρη και ασφαλή γνώση.
(Χωρίς να παραγνωρίζω την αξία των πηγών και τη σημασία τους, νομίζω πως αν υπήρχε η δυνατότητα να δούμε το παρελθόν σαν μια κινηματογραφική ταινία όπως ξετυλίχτηκε στην πραγματικότητα, θα βλέπαμε ότι πολλά ιστορικά γεγονότα συνέβησαν πολύ διαφορετικά απ' όσο τα γνωρίζουμε σήμερα)
Πολύ σωστά τα λες, τα ίδια θα έλεγα κι εγώ αλλά εσύ τα γράφεις καλύτερα.Casandra έγραψε:Αν πάρουμε πηγές χωρίς να τις διασταυρώνουμε και τις δεχόμαστε χωρίς μια κριτική σκέψη, τότε ναι, δεν θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Δεν μπορείς να ερευνάς ένα θέμα και να στηρίζεσαι σε αριθμό βιβλίων και λοιπών πηγών που αριθμούν μόνο το ένα χέρι.
Πολλές πηγές προέρχονται από μεταφράσεις. Μετάφραση πάνω στην μετάφραση, πάντα χάνεται ένα μέρος της πραγματικής ερμηνίας και αυτό αν έχει γίνει και σωστά η μετάφραση. Και κυρίως για ένα θέμα όπως αυτό των αρχαίων ελληνικών και την αρχαίας ελληνικής ιστορίας, γίνεται ένας πανικός από επιτήδειους μελετητές.
Σωστή η επισήμανσή σου, δεδομένου ότι έχει διασωθεί μόνον το 5% της αρχαιοελληνικής γραμματείας, αλλά το ίδιο μπορώ να ισχυριστώ και για την σιγουριά των απέναντι. Πολλώι δε μάλλον, που τα μέχρι τώρα στοιχεία συνηγορούν υπέρ της άποψης ότι δεν υπήρχε διαδεδομένη ομοφυλική έλξη στην αρχαιότητα. Όχι πως δεν υπήρχε καθόλου, απλώς δεν είχε την σπουδαιότητα και την έννοια που της προσδίδουν οι οπισθογεμείς βαλλιανάτοι και το συνάφι των.Και πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι από τις πηγές και μόνο μπορούμε να ανασυνθέσουμε την ιστορική πραγματικότητα και να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα;
Από τις πηγές μπορούμε μόνο μια γενική εικόνα να έχουμε αλλά όχι πλήρη και ασφαλή γνώση.
Χαίρομαι που συμφωνείς. Η επισήμανση αφορά φυσικά όλες τις κατευθύνσεις. Νομίζω πως τα συμπεράσματα της ιστορικής έρευνας πρέπει να αξιολογούνται πολύ προσεκτικά και πάντοτε σε συνδυασμό και με πολλούς άλλους παράγοντες που δεν είναι του παρόντος.ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ έγραψε:Σωστή η επισήμανσή σου, δεδομένου ότι έχει διασωθεί μόνον το 5% της αρχαιοελληνικής γραμματείας, αλλά το ίδιο μπορώ να ισχυριστώ και για την σιγουριά των απέναντι.
Προσωπικώς, ποτέ δεν διάβασα κάτι τέτοιο για τους νεαρούς Σπαρτιάτες. Ούτε από αρχαίο, ούτε από σύγχρονο. Υποπτεύομαι ότι είναι ακόμη μία παρερμηνεία σύγχρονου συγγραφέα.
Που το διάβασες αυτό?
Δεν μπορείς να πετάς έτσι τέτοιου είδους θεωρίες, χωρίς να αναφέρεις τη πηγή τους.
Αυτό που λένε όλοι : "Κάπου διάβασα..." ή "Κάπου άκουσα...", δεν μου λέει απολύτως τίποτα.
Σε καμία περίπτωση δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στην κοινωνία της αρχαίας Σπάρτης. Θα συμφωνήσω με τον Αίολο στο ό,τι μάλλον πρόκειται για
μία ακόμη παρερμηνεία σύγχρονου συγγραφέα. Δυστυχώς όμως τέτοιου είδους "παρερμηνείες" πολλές φορές γίνονται σκόπιμα.
Βεβαίως και ένας Φιλολάκων θα το απέκλειε. Οι πληροφορίες που δίνει έχουν δική τους αξία, όπως αναφέρει στο Συμπόσιο:προφανώς και δεν ισχύουν κάτι τέτοια και απόδειξις τούτου είναι ο ίδιος ο φιλολάκων Ξενοφών στο έργο του "Λακεδαιμονίων Πολιτεία" που αποκλείει κάτι τέτοιο.
προφανώς και δεν ισχύουν κάτι τέτοια και απόδειξις τούτου είναι ο ίδιος ο φιλολάκων Ξενοφών στο έργο του "Λακεδαιμονίων Πολιτεία" που αποκλείει κάτι τέτοιο.
Συμμερίζεσαι κάτι τέτοιο, Φουντικέ;
Από http://antisofistes.blogspot.com/2008/0 ... st_22.htmlΑς πάρουμε έναν από τους μύθους του Αισώπου, «Ζεύς και Αισχύνη». Ο μύθος στα νεοελληνικά μεταφράζεται από την εγκυκλοπαίδεια «ΓΙΟΒΑΝΗ» ως εξής:
«Ο Δίας πλάθοντας τους ανθρώπους, έβαλε μέσα τους διάφορες ψυχικές αρετές και μόνο την ντροπή λησμόνησε να βάλει. Γι' αυτό μην έχοντας άλλο δρόμο να την τοποθετήσει, την πρόσταξε να μπεί από τον πισινό των ανθρώπων. Εκείνη αρχικά αρνήθηκε και διαμαρτυρήθηκε για την προσβολή. Επειδή, όμως, ο Δίας την ζόρισε πολύ, είπε: "Ας είναι, θα μπώ, με τον όρο ότι από εκεί δε θα μπεί ο έρωτας. Γιατί, αν τύχει και μπεί, εγώ θα βγώ αμέσως"! Από τότε συμβαίνει όλοι οι ανώμαλοι να είναι αδιάντροποι.»
Σίγουρα δεν γνωρίζουμε επ' ακριβώς τι συνέβαινε και τι ίσχυε στις κοινωνίες των αρχαίων Ελλήνων. Αλλά, αναγκαστικώς θα έλεγα, πρέπει ν' αρκεστούμε στις πηγές και να τις διασταυρώσουμε ώστε να βγει ένα πόρισμα.Απόμακρος έγραψε:Και πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι από τις πηγές και μόνο μπορούμε να ανασυνθέσουμε την ιστορική πραγματικότητα και να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα;
Από τις πηγές μπορούμε μόνο μια γενική εικόνα να έχουμε αλλά όχι πλήρη και ασφαλή γνώση.
(Χωρίς να παραγνωρίζω την αξία των πηγών και τη σημασία τους, νομίζω πως αν υπήρχε η δυνατότητα να δούμε το παρελθόν σαν μια κινηματογραφική ταινία όπως ξετυλίχτηκε στην πραγματικότητα, θα βλέπαμε ότι πολλά ιστορικά γεγονότα συνέβησαν πολύ διαφορετικά απ' όσο τα γνωρίζουμε σήμερα)
Οι νομοι και οι μύθοι (κυρίως του Αισώπου και όχι τόσο οι κοσμογονικοί-θρησκευτικοί) φανερώνουν κοινωνικές αντιλήψεις επειδή οι πρώτοι μεν δημιουργούνται από την κοινωνία για την κοινωνία και οι δε δεύτεροι για παιδαγωγικούς σκοπούς (τα παιδιά είναι η βάση μιας κοινωνίας).Βασικα αυτο που δεν καταλαβαινετε οι μεν και οι δε ειναι οτι ΔΕΝ υπηρχε μια και μοναδικη αντιμετωπιση των θεματων στην αρχαια Ελλαδα.
Η αρχαια Ελλαδα δεν αναφερετε σε μια συγκεκριμενη εποχη. αν η Ελλαδα ζησει αλλα 10000 χρονια τοτε κι εμεις γι αυτους θα συμπεριλαμβανομαστε στην αρχαια Ελλαδα για τους νεοτερους.
στην αρχαια ελλαδα δεν υπηρχε μια και μονο αποψη. εκτως αν ο πλατωνας κι ο διογενης ο κυνικος συμπιπτανε.
το κυριο χαρακτηριστικο της αρχαιας ελλαδας ειναι ο πλουραλισμος.
Ποια η διαφορά; Στη διάρκεια;επισης αλλο αγγειο αλλο ταινια. μην τρελαθουμε.
χαχαχαχα όντωςSulphur έγραψε:φυσικα το αγγειο ειναι πιο μεταδοτικο..Την ταινια παει την ξεχασες,Φαντασου ομως greek lovers παντου!