Λεκτικός Δούρειος Ίππος το μήνυμα Φίλη γιά την 25η Μαρτίου

Εδώ τα επιλεγμένα άρθρα
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
promitheas14
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1832
Εγγραφή: Τετ 02 Ιαν 2013, 16:25
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 13 φορές
Έλαβε Likes: 20 φορές

Λεκτικός Δούρειος Ίππος το μήνυμα Φίλη γιά την 25η Μαρτίου

Δημοσίευση από promitheas14 » Κυρ 27 Μαρ 2016, 11:45

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821: ΕΝΑΣ ΛΕΚΤΙΚΟΣ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ.
Διάγοντας την έκτη δεκαετία της ζωής μου διαπιστώνω με λύπη πως όσο περνούν τα χρόνια και οι δεκαετίες τόσο πιό «μικρές προσωπικότητες» αναλαμβάνουν τις τύχες του λαού μας και δη του νευραλγικού υπουργείου της Παιδείας.
Έτσι λοιπόν και ο νυν υπουργός Παιδείας εξέδωσε ένα όχι μόνο απαράδεκτο, αλλά και επικίνδυνο μήνυμα επί τῃ 195ῃ επετείῳ της Ελληνικής Επανάστασης.
Δεν γνωρίζω εάν ο κύριος υπουργός συνέταξε το κείμενο με την εμβρίθεια της Λυκειακής του μόρφωσης ή τῃ υποδείξει των αδρά αμοιβομένων, και εν τῃ Εσπερίᾳ μορφωθέντων, εμπείρων συμβούλων του, όμως το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο:
Εάν ο κύριος υπουργός αποτολμούσε νά εγχειρίσει το μήνυμά του σε κάποιον από τους πρωτοπόρους δασκάλους που αναφέρει και τιμά με το κείμενό του, εκείνος θα ωχριούσε εξ αιτίας της δομής του και θα εξεμαίνετο εξ αιτίας του περιεχομένου του.

Το κείμενο, από πλευράς δομής, αποτελεί μία παράθεση ασύνδετων σκέψεων, καμμία από τις οποίες δεν αναφέρεται στο περιεχόμενο της επανάστασης του 1821. Είναι εντυπωσιακό ότι δεν αφιερώνεται ούτε μία σειρά, ούτε μία πρόταση ώστε να τονιστεί το περιεχόμενο και η ουσία της επανάστασης του ’21. Αντιθέτως το μήνυμα κάνει πολλές άλλες αναφορές σε ζητήματα όπως το γλωσσικό ζήτημα, την Γερμανική Κατοχή, την Δικτατορία του ’67, την οικονομική κρίση, το προσφυγικό. Ο αναγνώστης σχηματίζει την εντύπωση ότι ο συντάκτης του κειμένου αποφεύγει ή δεν επιθυμεί να αναφερθεί στην ουσία της Επανάστασης, μα σε μία σειρά από άλλα συγκεκριμένα (μη σχετιζόμενα) ζητήματα, τα οποία και θίγει. Οι δάσκαλοι λοιπόν, τους οποίους επικαλείστε, θα σας έγραφαν κάτω από το κείμενό σας, κύριε υπουργέ: «Εκτός θέματος!».
Παρ’ όλο που το περιεχόμενο του μηνύματος δεν αναφέρεται στην Ελληνική επανάσταση, υπάρχουν δύο πολύ προσεκτικά διατυπωμένες φράσεις που επιδιώκουν εσκεμμένα να επιφέρουν πλήρη ανατροπή της ιστορικής αλήθειας και μία τρίτη που αποτελεί το ιδεολογικό επιστέγασμα:
α) «Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους...»
Ποιό είναι το «καινούργιο» έθνος κύριε υπουργέ της ημετέρας παιδείας; Διότι εάν δεν με απατά η μαθητική μου μνήμη, στο σχολείο μάθαινα ότι η εθνική συνείδηση παρέμενε από την αρχαιότητα μία, συνεχής και μοναδική, και κάτι τέτοιες εξωφρενικές αντιλήψεις, σαν αυτή που σαφώς υπονοήσατε, εκφράζονταν από την πέννα κάποιου αναθεματιζόμενου Φαλμεράϋερ... Είστε λοιπόν υποστηρικτής της θεωρίας του Φαλμεράϋερ, ότι λίγο ως πολύ οι σημερινοί Έλληνες δεν έχουν βιολογική και πολιτιστική σχέση με τους αρχαίους, αλλά ότι (σύμφωνα με την δική σας ερμηνεία και επιμονή στον ρόλο της παιδείας) εκείνη –η παιδεία- ήταν που μετέτρεψε την πανσπερμία των ντόπιων πληθυσμών της νοτίου Βαλκανικής σε Έλληνες; Αυτό μας λέτε; Διότι με την λέξη σας «καινούργιου» αυτό ακριβώς κάνετε.
β) «η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.» Τι θέλει να πει ο «ποιητής»; Γιά ποιά εθνική συλλογικότητα ομιλεί; Και γιά ποιά ακριβώς γέννηση; Γιά τις πόλεις-κράτη και την άμεση δημοκρατία; Για την Αχαϊκή συμπολιτεία; Γιά τα υπό τον Μ. Αλέξανδρο και τους διαδόχους του κράτη; Ή μήπως γιά τον θεσμό των «κοινοτήτων», ως μορφή πολιτικής οργάνωσης στα πρότυπα των αρχαίων πόλεων-κρατών, θεσμό που διατηρήθηκε ζωντανός καθ’ όλη την διάρκεια της Ρωμαϊκής, της Βυζαντινής και της Οθωμανικής κυριαρχίας, μέχρι και τον προηγούμενο αιώνα, θεσμό τον οποίο το νέο Βαυαροκρατούμενο Ελληνικό Κράτος αποτέλειωσε, προς όφελος της κεντρικής διοίκησης, κατά τα Δυτικά πρότυπα;
(Περί του θεσμού των κοινοτήτων, καλό είναι κύριε υπουργέ, να διαβάσετε τα έργα του Κώστα Καραβίδα, συναγωνιστή στην ίδια κατεύθυνση με εκείνη των δημοτικιστών όπως ο Δελμούζος, τους οποίους αναφέρετε, και ο οποίος εργάσθηκε για το Ελληνικό Κράτος στην αρχή του προηγουμένου αιώνα.)
Εάν ομιλείτε περί της εθνικής συλλογικότητας που ονομάζεται σύγχρονο Ελληνικό κράτος με τους δυτικόφερτους πολιτικούς θεσμούς, θα συμφωνήσω ότι δυστυχώς, η παιδεία χρησιμοποιήθηκε γιά να ξεχάσει ο Έλληνας την παλιά πολιτική οργάνωση και να εθιστεί στην Δυτική.

Φυσικά και η παιδεία στην προεπαναστατική Ελλάδα έδωσε πλούσιους καρπούς Εθνικής αυτοσυνηδεισίας, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται ο όρος από την πέννα του υπουργού, δεικνύει την αντίληψή του ότι η παιδεία ήταν αυτή που απετέλεσε την δημιουργό αιτία εκείνου που ονομάζουμε ελληνική συνείδηση των νεοελλήνων και όχι ότι η παιδεία υπενθύμιζε σταθερά, δυνάμωσε καί εδραίωσε στους σκλαβωμένους και αμόρφωτους Έλληνες την εθνική τους συνείδηση και καταγωγή.
Η συλλογική εθνική και πολιτιστική μνήμη των Ελλήνων ενισχύθηκε μεν από την δράση των ελλήνων δασκάλων, αλλά δεν χρειάστηκε η παιδεία ώστε να διατηρήσει στην γλώσσα των αγράμματων ελλήνων τους γλωσσικούς τύπους και όρους της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, τους οποίους κάποιοι από τους δημοτικιστές επιχείρησαν και επιχειρούν συστηματικά να εξαλείψουν. Κανένας Κοραής και κανένας Δελμούζος δεν δίδαξε τον αγράμματο χωρικό της Κεφάλου της Κω ή τους προγόνους του, ώστε να χρησιμοποιεί ακόμη εν έτει 1990 απαράλλαχτους τους τύπους της αρχαίας γλώσσας στο γ΄ πληθυντικό (έχουσι, λέγουσι, γράφουσι) ή την Σπαρτιάτισσα γιαγιά μου να λέει την κατσαρόλα «αγγειό» και τα όνειρα «ονείρατα». Αντιθέτως η παιδεία «σας», κύριε υπουργέ, απέρριπτε καί απορρίπτει αυτή την μορφή της συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού.
Οι δύο αυτές προσεγμένες εκφράσεις του υπουργού Παιδείας, τις οποίες επεσήμανα, σε συνάρτηση με το ότι δεν ειπώθηκε ούτε μία λέξη γιά την Επανάσταση του ’21, είχαν ως αποτέλεσμα να μετατραπεί η Ελληνική Επανάσταση, διά χειρός υπουργού Παιδείας, σε κενό περιεχομένου ζήτημα, αναδεικνύοντας όμως ταυτόχρονα άλλα ζητήματα, τα οποία η πολιτική και ιδεολογική του ατζέντα, επιδιώκει να αναδείξει.
γ) Οι εσκεμμένες αυτές φράσεις του υπουργού στο κείμενό του, προετοίμασαν την ιδεολογική κατακλείδα του «ανήκομεν εις την Ευρώπην», πολύ κομψότερα ομολογουμένως, από το «ανήκομεν εις την Δύσιν» του Καραμανλή του πρεσβύτερου! Γράφει λοιπόν, εν συνεχεία, ο υπουργός της ημετέρας Παιδείας:
«Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση».
Πράγματι, δυστυχώς η εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ώστε να αμβλυνθούν και ει δυνατόν να εξαλειφθούν μέσα στο νεοσύστατο ελληνικό προτεκτοράτο, από εποχής Όθωνος και εφεξής, όλες οι πολιτιστικές, ιδεολογικές και πολιτικές θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ ελληνισμού και Δύσης, και να αντικατασταθούν από τα επικρατούντα στα κράτη της Δυτικής Ευρώπης.
Ας σημειώσω ότι διόλου υπερήφανος δεν νιώθω ως Έλληνας, ευρισκόμενος στην «χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης», παρά την επιχειρούμενη συστηματική πλύση εγκεφάλου του συλλογικού μου ασυνειδήτου, επί δύο συναπτούς αιώνες. Όποιος αντιλαμβάνεται την ουσία της Ιστορίας, θα συμπεράνει αβίαστα ότι ο σύγχρονος Ευρωπαϊκός πολιτισμός ελάχιστη σχέση έχει με την Δημοκρατία και τον Ανθρωπισμό του Ελληνικού πολιτισμού, παρ’ ότι περί αυτού διατείνεται και βαυκαλίζεται, αλλά αντιθέτως σχετίζεται άρρηκτα με την ληστρική και ανελέητη αρχή της κερδοσκοπίας στις σχέσεις του με τους υπολοίπους λαούς του Πλανήτη και με τον ίδιο τον Πλανήτη, όπως και με τον ψευδοεπιστημονικώς νομιμοποιημένο (βάσει της Δαρβινικής θεωρίας) ανταγωνισμό.
Θά προέτρεπα τον υπουργό της ημετέρας Παιδείας, να στοχάζονταν, κατά πόσον η (προ πολλού ξεχασμένη) Ελληνική κοσμοαντίληψη του «πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος», έχει κάποια συνάφεια με αυτό που ονομάζουμε «Σύγχρονο Δυτικό Ευρωπαϊκό Πολιτισμό».
Δεν θα ήταν πλήρης η αποτύπωση των χαρακτηριστικών του κειμένου του υπουργού γιά την επέτειο της 25ης Μαρτίου, εάν δεν επεσήμαινα την αίσθηση κολακείας που αποπνέει προς το σώμα των εκπαιδευτικών, με προφανή στόχο την παθητική ανοχή όσων επικίνδυνων αντιλήψεων εισαγάγει και ει δυνατόν στην υιοθέτηση και στην διάδοση των αντιλήψεων αυτών. Αιρετώτερον εις κόρακας εμπεσείν ή εις κόλακας...
Δυστυχώς γιά σας και τους συμβούλους σας κύριε Φίλη, δεν δύνασθε να προξενήσετε σε όλους μας πνευματική λοβοτομή ώστε να ανεχόμαστε ένα κείμενο γιά την 25η Μαρτίου εκτός θέματος, άνευ περιεχομένου, και που εισαγάγει από την Κερκόπορτα παλαιές θεωρίες περί ασυνέχειας του Ελληνισμού.

Το μήνυμα του υπουργού βρίσκεται εδώ: https://www.alfavita.gr/arthron/minyma- ... is-martioy




προταθεν εδω

από το τόπικ εδω
Ὄποιος ἐλεύθερα συλλογᾶται, συλλογᾶται καλά.
Ρήγας Βελεστινλῆς
Απάντηση

Επιστροφή στο “Προεξέχοντα”