Πότε ξεκίνησε η καταστροφή? (από ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ)

Συντονιστής: kostas

Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:32

Posted: Mon Oct 30, 2006 4:15 pm

Από ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ

Δηλαδή, απ' όσα κατατέθησαν, εσύ αυτό συμπεραίνεις;
Λαμβάνοντας υπ' όψιν μόνο την τελευταία κατάθεση του σαμποτέρ, η οποία απ' ότι καταλαβαίνω ικανοποιεί και τις δικές σου πεποιθήσεις.
Αρκετά κατανοητό.



Αγαπητή Ελιά, παρακολούθησε λίγο πιο προσεκτικά την εξέλιξη της συζητήσεως.
Ο Σαμποτέρ, ο Χιούι και εγώ αναφερθήκαμε στα γεγονότα της εποχής εκείνης στην Αλεξάνδρεια με συγκεκριμένα στοιχεία.

Η Υπατία πλήρωσε με την ζωή της (ΚΑΚΩΣ, ΚΑΚΙΣΤΑ) την φιλία και συνεργασία της με τον, χριστιανό μεν εβραιόφιλο δε, έπαρχο Ορέστη.

Αυτό είναι όλο. Καμμία ανθελληνική συνωμοσία δεν έγινε από τον Κύριλλο για να δολοφονηθεί η Υπατία. Οι λόγοι ήταν ξεκάθαρα πολιτικοί.

Με το να εμμένεις στο θρήσκευμα των θυτών και του θύματος, αγνοώντας όλες τις άλλες παραμέτρους, είναι αδύνατον να φτάσεις σε σωστά συμπεράσματα.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:32

Posted: Mon Oct 30, 2006 5:11 pm

Από elia


Λοιπόν, συνοψίζοντας, οι πηγές που παρατίθενται είναι οι εξής:

1.Σωκράτης, Εκκλησιαστική ιστορία:
7, 13 «Ο λαός της Αλεξάνδρειας ευχαριστείται με την αναταραχή περισσότερο από ό,τι οποιοσδήποτε άλλος λαός: και εάν σε οποιαδήποτε στιγμή βρει μια πρόφαση, ξεσπά στις πιο ανυπόφορες υπερβολές. Διότι δεν παύει ποτέ από την αναταραχή του χωρίς αιματοχυσία».

7, 15 «Ακόμη και αυτή έπεσε θύμα της πολιτικής αντιζηλίας, που εκείνη την περίοδο επικρατούσε. Διότι, δεδομένου ότι συναντούσε συχνά τον Ορέστη, αναφέρθηκε συκοφαντικά μεταξύ του Χριστιανικού λαού, ότι αυτή ήταν που απέτρεπε τον Ορέστη από τη συμφιλίωση με τον επίσκοπο [Κύριλλο]. Μερικοί από αυτούς, επομένως, έσπευσαν με άγριο και φανατικό ζήλο, του οποίου υποκινητής ήταν ένας αναγνώστης ονόματι Πέτρος, της έστησαν καρτέρι, όταν επέστρεφε σπίτι της, και σύροντάς την από την άμαξά της, την πήγαν στην εκκλησία που λέγεται Καισάρειο, όπου την έγδυσαν εντελώς και τη δολοφόνησαν έπειτα με όστρακα».

5, 22 «Στην ίδια πόλη της Αλεξάνδρειας, οι αναγνώστες και οι ψάλτες επιλέγονται αδιάφορα από τους κατηχούμενους και τους πιστούς. Ενώ σε άλλες εκκλησίες, ο πιστός μόνον προάγεται σε αυτά τα αξιώματα».

2. Μαλάλας (6ος αιώνας, Χρονογραφία)
«Τον καιρό εκείνο [επί βασιλείας Θεοδόσιου Β'] οι Αλεξανδρινοί, αφού αφέθηκαν εντελώς ελεύθεροι, συνέλαβαν και έκαψαν σε πυρά την φιλόσοφο Υπατία, που είχε μεγάλη φήμη και ήταν μεγάλης ηλικίας»

3.Δαμάσκιος, (6ος αιώνας, Ισιδώρου βίος)
«Καθώς ο Κύριλλος, επίσκοπος της αντίπαλης παράταξης, περνούσε από το σπίτι της Υπατίας συνάντησε ένα μεγάλο πλήθος στην πόρτα της, έναν κυκεώνα αλόγων και ανθρώπων. Ορισμένοι έρχονταν και ορισμένοι έφευγαν, ενώ άλλοι παρέμεναν εκεί. Ρώτησε ποιος ήταν ο σκοπός της συγκέντρωσης και γιατί γινόταν η φασαρία. Οι ακόλουθοί του απάντησαν ότι ήταν η κατοικία της φιλοσόφου Υπατίας και ότι το πλήθος είχε συγκεντρωθεί για να τη χαιρετίσει. Η πληροφορία τον πλήγωσε τόσο πολύ ώστε οργάνωσε εναντίον της μια δολοφονική επίθεση του χειρότερου είδους. Όταν η Υπατία βγήκε από το σπίτι της, μερικοί βάρβαροι που δεν φοβόντουσαν ούτε τη θεία δίκη ούτε την ανθρώπινη τιμωρία, όρμησαν ξαφνικά πάνω της και τη σκότωσαν, φέρνοντας στη χώρα τους απέραντο όνειδος και το κρίμα του αίματος ενός αθώου. Πραγματικά, η αυτοκρατορία τραυματίστηκε βαρύτατα από αυτό το γεγονός και οι δολοφόνοι θα είχαν ασφαλώς τιμωρηθεί αν ο Αιδέσιος δεν εξαγόραζε τους φίλους του αυτοκράτορα. Ο τελευταίος δεν επέβαλε ποινές (...)».

4.Λεξικό Σουΐδα, Από τον Ονοματολόγο του Ησύχιου 6ος αιώνας
«αυτό το έπαθε λόγω του φθόνου για την υπερβολική σοφία της και μάλιστα για τα σχετικά με την αστρολογία˙ άλλοι αποδίδουν τον φόνο στον Κύριλο κι άλλοι στο έμφυτο των Αλεξανδρινών για την οχλαγωγία και την απερισκεψία».

5. Ιωάννης Νίκιος (7ος αιώνας,Χρονικό)
«Και μετά ένα πλήθος πιστών υπό την καθοδήγηση του Πέτρου του μάγιστου – αυτός ήταν τέλειος πιστός από κάθε άποψη στον Ιησού Χριστό – άρχισαν να ψάχνουν την ειδωλολάτρισσα (...). Και όταν έμαθαν το μέρος όπου ήταν, προχώρησαν προς αυτήν και την είδαν να κάθεται σε μια υπερυψωμένη καρέκλα. Αφού την κατέβασαν, την τράβηκαν μέχρι την μεγάλη εκκλησία που λέγεται Καισάρειον. Αυτό ήταν σε μέρες εορτής. Και της έσκισαν τα ρούχα και την έσυραν στους δρόμους ώσπου πέθανε».

6.M. Dzielska, Υπατία η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος,
"Ο Δαμάσκιος αναφέρει περιληπτικά αλλά κατηγορηματικά ότι ολόκληρη η πόλη την αγαπούσε και την εκτιμούσε. Είχε επίσης δεχθεί σωρία δημοτικών διακρίσεων. Ο Κύριλλος δεν μπορούσε ούτε να ονειρευτεί μια τέτοια αφοσίωση»
«Δεν υπάρχουν λόγοι για τους οποίους θα μπορούσαν να θεωρήσουν την Υπατία σύμμαχό τους οι ειδωλολατρικές ομάδες της πόλης˙ θυμόνταν την έλλειψη του ενδιαφέροντός της στην παραδοσιακή πίστη κατά τη διάρκεια των πρόσφατων αγώνων τους για τη διατήρηση της ελληνικής θρησκείας»
«Το γεγονός ότι οι σύμμαχοι του Ορέστη και της Υπατίας ήταν κατά βάσιν χριστιανοί περιέπλεξε την κατάσταση για τον Κύριλλο και τους κληρικούς του. Άλλωστε ο ίδιος ο Ορέστης ήταν χριστιανός και εκπρόσωπος ενός χριστιανικούς κράτους, υποστηριζόταν από μέλη της χριστιανικής διανόησης της πόλης καθώς και από ένα τμήμα του χριστιανικού πληθυσμού που τον είχε υπερασπιστεί στην επίθεση των μοναχών»

κ.α. σύγχρονες.

Οι παραπανω πηγές δεν αποκλείουν κανένα από τα δύο ενδεχόμενα. Η μεγάλη ελληνική εγκυκλοπαίδεια, δεν φέρει αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία που να αποδεικνύουν την αθωότητα του Κυρίλλου!
Για μια ακόμα φορά, σαμποτέρ, διαβάζεις αυτά που γράφουν οι άλλοι ή παραμιλάς;
Τι έχω γράψει παραπάνω;:
Μπορεί να λείπουν οι "καταθέσεις μαρτύρων" που θα έβγαζαν την ετυμηγορία, -αλλά είπαμε, δεν είναι αυτός ο σκοπός-, όσο μπορεί να μην υποκινήθηκε από τον Κύριλλο, άλλο τόσο μπορεί, και δεν θα ήταν και τόσο παράλογη εκδοχή.
Για μια ακόμα φορά. Κατατέθησαν πηγές και εκδοχές για το συγκεκριμένο συμβάν. Κάποια πράγματα είναι αναμφισβήτητα, όπως ότι η Υπατία κατακρεουργήθηκε από τον συγκεκριμένο όχλο, κάποια δεν αποδεικνύονται, όπως το αν το υποκίνησε πράγματι ο Κύριλλος (γιατί πολύ απλά θα έπρεπε να βρεθούμε εκεί και να έχουμε και μάρτυρες).
Διαλακτικότητα σημαίνει να μπορείς να δεχτείς ότι πιθανότητες υπάρχουν και για τις δύο εκδοχές, και να μην σκίζεις τα ιμάτιά σου έτσι εύκολα.

Παρ' όλα αυτά εσύ συνεχίζεις:
ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΕΝΟΧΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΛΛΟ.
ΣΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟ?

Σου είπα εγώ κάτι τέτοιο;
ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ?

Ούτε κι εγώ που είσαι ισχυρογνώμων.
ΕΓΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΑ

Δηλαδή ... Η μεγάλη ελληνική εγκυκλοπαίδεια...!
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΧΩ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΙΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΨΕΥΔΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ

Δεν αναιρούν τίποτα, απλά θέτουν αμφιβολίες. Ονομάζοντας ψευδή έναν ισχυρισμό χωρίς να έχεις "αδιάσειστα στοιχεία" (χρησιμοποιώ τα λόγια σου) καθίστασαι διαβολέας ο ίδιος
ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΞΑΝΑ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ

Όπως νομίζεις, το καλύτερο πραγματικά αν δεν έχεις πραγματικά κάτι καινούργιο να προσθέσεις.
Ακόμα, ΧΙΟΥΙ:
στο παρακάτω απ' όπου αναφέρεις το εξής απόσπασμα:
Ο φόνος της Υπατίας, ο οποίος διεπράχθη από άτομα στην υπηρεσία του Κυρίλλου, δεν έχει καμμία σχέση με την αντιπαγανιστική πολιτική που ακολούθησε ο Κύριλλος αρκετά χρόνια μετά το θάνατό της· αυτή άρχισε μετά το 420» (M. Dzielska, Υπατία η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος, σ. 194).

Αναφέρεται επίσης και το:
«Το γεγονός ότι οι σύμμαχοι του Ορέστη και της Υπατίας ήταν κατά βάσιν χριστιανοί περιέπλεξε την κατάσταση για τον Κύριλλο και τους κληρικούς του. Άλλωστε ο ίδιος ο Ορέστης ήταν χριστιανός και εκπρόσωπος ενός χριστιανικούς κράτους, υποστηριζόταν από μέλη της χριστιανικής διανόησης της πόλης καθώς και από ένα τμήμα του χριστιανικού πληθυσμού που τον είχε υπερασπιστεί στην επίθεση των μοναχών» (M. Dzielska, Υπατία η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος, σ. 167-168).
«Οι μόνοι που προσπάθησαν να στρέψουν τον αυτοκράτορα εναντίον του πατριάρχη ήταν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Αλεξάνδρειας. Ο Κύριλλος παρουσίασε το θέμα σαν πάλι εναντίον του παγανισμού, όπως τουλάχιστον ισχυρίστηκε η επίσημη εκκλησιαστική προπαγάνδα. Μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτό ακριβώς έκανε μπροστά στις ανώτατες αρχές, βασιζόμενοι στα γραπτά του Ιωάννη Νικίου ο οποίος στο τέλος της περιγραφής του αναφέρει ότι μετά το θάνατο της Υπατίας “όλοι υποτάχθηκαν στον πατριάρχη Κύριλλο, τον οποίο αποκαλούσαν «νέο Θεόφιλο» επειδή κατέστρεψε τα τελευταία απομεινάρια της ειδωλολατρίας στην πόλη”»
«Μετά από επανειλημμένες αιτήσεις στην αυλή της Κωνσταντινούπολης, το δημοτικό συμβούλιο της Αλεξάνδρειας έλαβε ορισμένα μέτρα για την τιμωρία του Κυρίλλου. Στις 5 Οκτωβρίου 416 ο πραιτωριανός έπαρχος Μονάξιος, διάδοχος του Αυρηλιανού, εξέδωσε διάταγμα το οποίο αφαιρούσε από τον Κύριλλο την εξουσία του επί των ονομαζόμενων «παραβολάνων» (βλ. Θεοδοσιανό Κώδικα 16.2, 42). Το αυτοκρατορικό διάταγμα του 416 απαγόρευσε στους παραβολάνους να εμφανίζονται σε δημόσιους χώρους ή να εισέρχονται στα κτίρια των δημοτικών συμβουλίων και δικαστηρίων˙ ο αριθμός τους μειώθηκε από 800 σε 500 και η στρατολογία νέων μελών ανατέθηκε στον έπαρχο» (M. Dzielska, Υπατία η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος σ. 179).
«Όπως σωστά υποστηρίζει ο Ρουζέ και ορισμένοι άλλοι, ο Κύριλλος δεν μπορεί να θεωρηθεί νομικά υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του εγκλήματος. Από το άλλο μέρος, η συμβολή του σε αυτό υπήρξε μεγάλη, ακόμα κι αν δεχτούμε ότι ο φόνος σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από τους παραβολάνους εν αγνοία του. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν ο βασικός υποκινητής της εκστρατείας εναντίον της Υπατίας, υποδαυλίζοντας την προκατάληψη και την εχθρότητα εναντίον της φιλοσόφου και προκαλώντας φόβους για τις συνέπειες των υποτιθέμενων μαγικών ενεργειών της επί του επάρχου» (M. Dzielska, Υπατία η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος, σ. 182).

...και πολλά άλλα που δεν αναφέρεις...
Αγαπητή Ελιά, παρακολούθησε λίγο πιο προσεκτικά την εξέλιξη της συζητήσεως.
Ο Σαμποτέρ, ο Χιούι και εγώ αναφερθήκαμε στα γεγονότα της εποχής εκείνης στην Αλεξάνδρεια με συγκεκριμένα στοιχεία.

Κάσσανδρε..,
..ελπίζω να σε κάλυψα....
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:33

Posted: Mon Oct 30, 2006 5:57 pm

Από ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ


Τι διαφορετικό λένε οι συγγραφείς των παραπάνω αποσπασμάτων από αυτά που είχα ισχυριστεί;

Έχουμε μία φιλόσοφο, εθνική μεν το θρήσκευμα, που αδιαφορούσε όμως για την θρησκεία της και έπεσε θύμα πολιτικής αντιζηλίας του χριστιανού επικόπου και του -επίσης χριστιανού- έπαρχου με τον οποίο είχε φιλικές επαφές, όπως και τόσοι άλλοι άνθρωποι στην Αλεξάνδρεια της εποχής ανεξαρτήτως θρησκεύματος.
Ίσως το γεγονός ότι ήταν λαμπρή μαθηματικός και φιλόσοφος να προκάλεσε τον φθόνο κάποιων κατοίκων της Αλεξάνδρειας.
Ήταν επίσης ιδιαιτέρως αγαπητή στο σύνολο του αλεξανδρινού λαού, που σε σημαντικό ποσοστό του ήταν χριστιανοί.


Πλην της αναφοράς του Ιωάννη Νίκιου που παραθέτεις δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για θρησκευτικά \"ανθελληνικά\" κίνητρα στους δολοφόνους της Υπατίας. Δεν ξέρω όμως πόσο αξιόπιστος μπορεί να θεωρηθεί ο ίδιος, επειδή από τα γραπτά του φαίνεται ότι πρόκειται περί φανατικού.



Εάν ερμήνευσα λάθος τις πηγές σου, παρακαλώ πες μου τι λάθος έκανα..
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:33

Posted: Mon Oct 30, 2006 6:06 pm

Από elia


Μόνο αυτό λένε;
Κι εγώ τι ήθελα να πω, όταν σπαταλούσα το χρόνο μου να γράψω αυτό το σεντόνι;
Προφανώς, για μια ακόμα φορά, δεν έκανες ούτε εσύ τον κόπο να διαβάσεις όλο το ποστ. Αν θέλεις κάν' το, αν δε θέλεις πάλι, ασ' το για κάποιον που έχει διάθεση. Το διάβασες αποσπασματικά και εν τάχει. Επιπροσθέτως, διαβάζεις μέσα από ένα συγκεκριμένο πρίσμα πάντα, οπότε η απαντήσεις σου είναι ίδιες ότι κι αν διαβάσεις.Δεν έχω τίποτα να χωρίσω με κανέναν, λογική συζήτηση προσπαθώ να κάνω, αλλά αυτό απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα από όλους.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:34

Posted: Mon Oct 30, 2006 7:46 pm

Από ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ


Διάβασα πολύ καλά τα στοιχεία που παρέθεσες.
Πες μου.. εσύ τι ερμηνεία δίνεις στο γεγονός του θανάτου της Υπατίας;;;;
Την σκότωσαν λόγω του θρησκεύματός της;;;;;;;;

Ακόμα και αν ο Κύριλλος ήταν ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας της, κάτι που είναι πιθανό αλλά όχι σίγουρο, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι οι λόγοι που τον ώθησαν να το κάνει ήταν πρωτίστως, αν όχι αποκλειστικώς, πολιτικοί και είχαν να κάνουν με την διένεξή του με τον Ορέστη.

Αυτή είναι η δική μου ερμηνεία επί του θέματος, μακριά από αδιέξοδες και μονοδιάστατες θρησκειοκεντρικές προσεγγίσεις.

Αν δίνεις διαφορετική ερμηνεία, βασιζόμενη πάντα στα ιστορικά γεγονότα, θα χαρώ να την διαβάσω.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:35

Posted: Tue Oct 31, 2006 9:28 am

Από The_Saboteur


ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΑΤΙΑ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ...
ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΘΕΣΠΙΣΤΙΚΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙ ΑΥΤΟΝ.ΕΝΩ Η ΥΠΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ.
ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ....
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:35

Posted: Tue Oct 31, 2006 11:05 am

Από elia


Κατ' αρχήν,
νομίζω, πως όσον αφορά τον Κύριλλο, δεν έχω υποστηρίξει κάτι άλλο,
Ακόμα και αν ο Κύριλλος ήταν ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας της, κάτι που είναι πιθανό αλλά όχι σίγουρο

αντιθέτως, αυτό "χτυπιέμαι" να λέω στα τελευταία ποστς μου και κανένας δεν ακούει.

Δεύτερον, την τοποθέτησή μου όσον αφορά τα βαθύτερα αίτια της συγκεκριμένης τραγωδίας, θα μπορούσες να την έχεις διαβάσει στην αρχή αρχή. Αν δεν σε καλύπτει, αυτό είναι άλλο θέμα.
Επί ματαίω, εσύ κι ο σαμποτέρ προσπαθείτε να εκμαιεύσετε από μένα δηλώσεις που ουδέποτε έκανα ή θα έκανα, γιατί ούτως ή άλλως δεν θεωρώ τα πράγματα τόσο μονοσήμαντα. "τη σκότωσαν για το θρήσκευμά της"! "τη σκότωσαν για πολιτικούς λόγους"!
Εσύ θέλεις να σταθείς στα φαινομενικά κοινά αποδεκτά αίτια. Έχει καλώς. Αυτή είναι η εκδοχή, "για τα μάτια του κόσμου" που λέμε, και ως ένα βαθμό ισχύει. Από κει και πέρα, όπως και με τα περισσότερα συμβάντα στην ιστορία, υπάρχουν βαθύτεροι λόγοι που υποκινούν και θρέφουν μίση τα οποία οδηγούν σε τέτοιες ενέργειες. Και το ίδιο θα συνέβαινε και σήμερα αν δεν υπήρχαν νόμοι να φρενάρουν λίγο το μένος κάποιων (πολλούς από τους σημερινούς ανθρώπους γύρω μου, θα μπορούσα άνετα να τους φανταστώ ανάμεσα σ' αυτόν τον όχλο...).
Στο τρίτο σου ποστ, μου λες αυτό:
Αναφερόμουν κυρίως στις καταστροφές που υπέστη ο ελλαδικός χώρος και τις οποίες κάποιοι (δεν νομίζω ότι είσαι μέσα σε αυτούς) φορτώνουν εξ'ολοκλήρου στην τότε αυτοκρατορική εξουσία, και τις ονομάζουν τελείως αυθαίρετα \"θρησκευτικούς διωγμούς\".


Από κει και πέρα, αφού δεν ενδιαφέρεσαι για όποια άλλη τοποθέτηση επί του θέματος, παρά μονάχα για το αν ήταν ξερά και δηλωμένα "με βούλες και σφραγίδες" (δε νομίζω ότι υπάρχει τίποτα, μα τίποτα στην ιστορία που νά 'ναι έτσι), θρησκευτικός διωγμός ή όχι, δεν υπάρχει θέμα συζήτησης. Υπάρχει μόνο μία αντιπαράθεση ως προς το ποιός δέχτηκε θρησκευτικό διωγμό και ποιός όχι. Και τι πάει να πει θρησκευτικός διωγμός τελικά; Πως τον φαντάζεται ο καθένας; Σαν μία οργανωμένη κίνηση που εξαπολύει διωγμούς; Ή μήπως στα πλαίσια ενός χαρακτηριζόμενου, ως θρησκευτικού διωγμού εντάσσονται όλες εκείνες οι ενέργειες που τα βαθύτερα κίνητρά τους προέρχονται από θρησκευτικό φανατισμό, και επιβολή δογμάτων (όποια κι αν είναι αυτά);
Και τέλος, τα "ιστορικά γεγονότα", ή καλύτερα όσα ψίχουλα ιστορίας καταφέρνουν να φτάσουν σε μας από την κάθε εποχή που την ιστορία γράφουν οι "νικητές", δεν έχουν απολύτως καμιά σημασία, αν δεν μπορείς να τα δεις σφαιρικά και να φτάσεις κάπου πέρα απ' αυτά. Ό,τι γράφει η ιστορία, είναι γεγονότα γεννημένα από την εκάστοτε ψυχολογία των ανθρώπων. Κι αν διαβάζοντάς τα, δεν ψάχνω να οδηγηθώ εκεί, παρά στέκομαι σε στείρες λέξεις αποτυπωμένες σε ένα χαρτί που αποδεικνύουν (δεικνύουν) αυτό που πρέσβευε ο συγγραφέας, το καλύτερο που θα πετύχω είναι μία επίσης στείρα συζήτηση, που με το τέλος της θα με αφήσει εκεί που βρισκόμουν και πριν.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:36

Posted: Tue Oct 31, 2006 1:07 pm

Από ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ


Σε καμμία περίπτωση δεν με κάλυπτε η πρώτη σου τοποθέτηση για τα βαθύτερα αίτια της δολοφονίας της Υπατίας.

Όταν ασχολούμαστε με ένα γεγονός πρέπει πρώτ'απ'όλα να αναφέρουμε τα γεγονότα αυτά καθεαυτά και μετά να προβαίνουμε στις όποιες αναλύσεις-ερμηνείες-αναζήτηση αιτίων κ.τ.λ.

Αν βεβαίως έχεις προαποφασίσει ότι πρέπει ντε και καλά να ανακαλύψεις \\\"χριστιανικά ανθελληνικό σχέδιο\\\" πίσω από το γεγονός αυτό, τότε είναι άλλο θέμα...

Κάτι τέτοιο όμως ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ, παρά μόνο από αυθαίρετες ερμηνείες κατά το δοκούν.

Και αυτή η τακτική κάποιων αντι-χριστιανών αρχαιόθρησκων είναι πασίγνωστη. Πίσω απ'όλα τα γεγονότα της βυζαντινής εποχής, και ειδικότερα της πρωτοβυζαντινής, ανακαλύπτουν \\\"χριστιανικές ανθελληνικές\\\" συνωμοσίες.

Και όταν τους ζητάς αποδείξεις για αυτούς τους ισχυρισμούς, σου λένε ότι οι συγγραφείς εξέφραζαν απλώς τις απόψεις τους, ή ότι παραχάρασσαν εσκεμμένα την ιστορία, ή ότι οι αυθεντικές πηγές καταστράφηκαν ή.. ή.. ή
και συνεπώς πρέπει να αγνοήσουμε τα καταγεγραμμένα γεγονότα και να βασιστούμε σε αναζήτηση βαθύτερων αιτίων και λόγων που (κατά σύμπτωση!!!!) είναι πάντα θρησκευτικά....

Η περίπτωση της δολοφονίας της Υπατίας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Υπάρχουν και άλλα..
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:36

Posted: Tue Oct 31, 2006 1:16 pm

Από elia


Δεν πρόκειται να σου πω τίποτα περισσότερο επ' αυτού, εκτός από το πως νομίζεις ότι αποδεικνύεται ότι δεν είναι έτσι, άραγε;
"Διάβασε" λίγο το μένος με το οποίο εκφράζεσαι και θα καταλάβεις γιατί είπα παραπάνω, πως αναγνωρίζω πολλούς γύρω μου που θα μπορούσαν να είναι, σήμερα, μέσα σ' εναν τέτοιο δολοφόνο όχλο..

Όποιος διαβάσει όλο το νήμα και δεν διακατέχεται από φανατισμό, αλλά από λογικό οιρμό, θα καταλάβει τι έχει ειπωθεί και γιατί, αυτό αρκεί.

Από κει και πέρα..,

Αν έτσι νομίζεις, έτσι είναι.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:37

Posted: Tue Oct 31, 2006 1:20 pm

Από The_Saboteur

Διάβασε\\\" λίγο το μένος με το οποίο εκφράζεσαι και θα καταλάβεις γιατί είπα παραπάνω, πως αναγνωρίζω πολλούς γύρω μου που θα μπορούσαν να είναι σ' εναν τέτοιο δολοφόνο όχλο..

ΝΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΑΡΚΕΤΟΥΣ.
ΒΛΕΠΕΙΣ Ο ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Ή ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥ
ΠΟΛΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΕΤΙΧ ΜΕ ΤΙΣ ΧΛΑΜΥΔΕΣ.
ΠΟΛΟΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΧΛΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΘΟΒΟΛΗΣΕΙ ΤΟΝ ΑΙΣΧΥΛΟ.... ΓΙΑ.... ΑΣΕΒΙΑ....
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:38

Posted: Tue Oct 31, 2006 2:00 pm

Από AVATARGR


ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.

ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΠΑΤΩΜΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΥΠΑΤΙΑ.
ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΟΜΙΛΙΣΟΥΜΕ ΑΣ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΟΧΙ
ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΠΕΡΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ...

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΝΑ
ΦΘΙΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ.

ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΣΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΟΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΜΙΑ
ΠΝΟΗ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:38

Posted: Tue Oct 31, 2006 2:04 pm

Από elia


Ναι, φίλε avatargr, είχε δύο σκέλη, το θέμα αναλώθηκε στο δεύτερο.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:39

Posted: Tue Oct 31, 2006 5:14 pm

Από The_Saboteur


ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ AVATAR.
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

Δημοσίευση από Salome » Τετ 18 Απρ 2007, 19:39

Posted: Wed Nov 01, 2006 10:28 am

Από AVATARGR


ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΠΛΕΟΝ
ΜΟΙΡΑΣΤΙΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ ΤΟΥ...

ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΡΑΤΟΣ...

Η ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΜΟΙΡΑΣΜΕΝΗ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΚΡΑΤΗ ΟΠΩΣ
ΚΑΙ Η ΓΕΝΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ Μ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Η ΠΟΛΥΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΝΑ
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΘΟΠΟΔΗΣΕΙ.

Η ΠΤΩΣΗ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ,ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ,ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΗΤΑΝ
ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ.

ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
ΚΑΘΩΣ ΑΠΟΓΑΛΑΚΤΙΣΤΗΚΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ...

Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΗΤΑΝ ΟΡΑΤΗ ΠΛΕΟΝ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορία”