Δαίμονες...

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Δαίμονες...

Δημοσίευση από ArELa » Τετ 18 Απρ 2007, 11:43

ΑρΕλα
Διαχειριστής (Administrator)


PostPosted: Thu Jul 13, 2006 9:12 am

Από Kronios_1_ στις 27/5/2006 03:04


ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΟΣ

Τον Δαίμονα επικαλούμαι τον μέγαν,
τον καλόν οδηγόν,τον φρικτόν,
τον μαλακόν Δία,τον γεννήτορα των πάντων,
αυτον που δίδει την ζωήν εις τους θνητούς,
τον Δία τον μεγάλον,τον πολυπλάνητον,
τον τιμωρόν,τον βασιλέα των πάντων,
τον δίδοντα τον πλούτον,όταν εισέλθη εις τον
οίκον φουσκωμένος απο δώρα,
και αντιθέτως αφανίζεις τον βίον των
ανθρώπων,που μοχθούν πολύ,
διότι απο εσένα μεταφέρονται τα
κλειδιά της λύπης και της χαράς.
Δια τούτο,ώ μακάριε,αγνέ,αφου
απομακρύνεις τας λυπηράς ανησυχίας,
όσαι στέλλουν την καταστροφήν της ζωής
εις όλην την γήν,
είθε να μας δώσης ένδοξον,γλυκύ καλό τέλος
του βίου.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ''ΚΡΑΤΥΛΟΣ''

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Αλήθεια,Ερμογένη.Τι να σημαίνει άραγε το όνομα «δαίμονες»;Πρόσεξε αν σου φανώ ότι λέω κάτι σπουδαίο.

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Λέγε.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Γνωρίζεις ποιοι κατά τον Ησίοδο,είναι οι δαίμονες;

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Δεν γνωρίζω.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ:Δεν γνωρίζεις ούτε για το χρυσό γένος των ανθρώπων,πού λέει ότι υπήρξε πρώτο;

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Αυτό το ξέρω.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Λέει λοιπόν γι' αυτό: Μόλις το γένος τούτο χωρίστηκε σε μέρη,οι δαίμονες αγνοί καΐ γήινοι ονομάζονται,λαμπροί,προστάτες από το κακό,φύλακες των ανθρώπων!

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Δηλαδή τι εννοείς;

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Νομίζω πώς λέγοντας χρυσό γένος δεν εννοεί φτιαγμένο από χρυσάφι,άλλα καλό και ωραίο.Απόδειξη θεωρώ το γεγονός,ότι για μας λέει πώς είμαστε σιδερένιο γένος.

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Έχεις δίκιο.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Πιστεύεις λοιπόν ότι και αν κάποιος από τους σύγχρονους μας είναι καλός,θα μπορούσε να πει πώς ανήκει στο χρυσό γένος;

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Βέβαια.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Οι καλοί όμως είναι συνετοί ή τίποτε άλλο;

ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Συνετοί.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Κατά τη γνώμη μου,αυτό περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο χαρακτηρίζει τους δαίμονες.Επειδή ήταν συνετοί και δαήμονες (σοφοί),τους ονόμασε ο Ησίοδος δαίμονες.Και στην αρχαία γλώσσα μας το όνομα αυτό αντιστοιχεί στο ίδιο.Σωστά λοιπόν και αυτός και άλλοι ποιητές λένε ότι,αν πεθάνει κάποιος ενάρετος,μεγάλη τύχη και τιμές αποκτάει και γίνεται δαίμονας,σύμφωνα με την ονομασία της φρόνησης.Έτσι και εγώ λοιπόν αντιλαμβάνομαι τον δαήμονα,δηλαδή κάθε άνθρωπο,θεϊκό όσο ζει και αφότου πεθάνει,και νομίζω ότι σωστά ονομάζεται δαήμων.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ''ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ'' (Περι Έρωτος)

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Αλλά τότε,είπα,τι να είναι ο Έρως;θνητός;

ΔΙΟΤΙΜΑ: Κάθε άλλο.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Μα τότε τι;

ΔΙΟΤΙΜΑ: Όπως και τα προηγούμενα παραδείγματα.Κάτι μεταξύ θνητού και αθανάτου.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Δηλαδή,Διοτίμα,τι;"

ΔΙΟΤΙΜΑ: Δαίμων μέγας Σωκράτη.Άλλωστε κάθε τι δαιμονικό βρίσκεται μεταξύ θεού και θνητού.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Και ποία είναι,είπα εγώ,η δράση του;

ΔΙΟΤΙΜΑ: Να μεταφράζει και να μεταβιβάζει στους θεούς τα προερχόμενα από τους ανθρώπους και στους ανθρώπους τα εκ των θεών,εκείνων μεν τις προσευχές και τις θυσίες,τούτων δε τις προσταγές και τις ανταποδόσεις. Στο μέσον δε και των δύο όπως ευρίσκεται,γεμίζει το κενό.Ώστε το σύμπαν να έχει εσωτερική συνοχή.Δια μέσου τούτου προβαίνει στο έργο της και η μαντική ολόκληρη και η τέχνη των ιερέων η σχετική με τις θυσίες και τις μυσταγωγίες και τις επωδούς και γενικά με την μαγεία και την γοητεία.Το
θείον με τους ανθρώπους δεν έρχεται σε άμεση επαφή,αλλά δια της μεσολαβήσεως τούτου συντελείται οποιαδήποτε επικοινωνία και συνομιλία θεών και ανθρώπων,είτε κατά την εγρήγορση είτε στον ύπνο τους.Όποιος σ' αυτά τα ζητήματα είν' έμπειρος,είν' ένας άνθρωπος δαιμόνιος.Ενώ όποιος είναι σε άλλα πράγματα σοφός,σε επιστήμη π.χ. ή χειρωνακτική εργασία,είναι ένας βάναυσος.Οι δαίμονες λοιπόν αυτοί είναι πολυάριθμοι και διαφόρων ειδών.Ένας από αυτούς είναι και ο Έρως.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ''ΠΟΛΙΤΕΙΑ''

(Τί ακούνε οι ψυχές μετά τον θάνατο του υλικού σώματος)

Αυτά εδώ τα λέγει η Λάχεση η παρθένος,της Ανάγκης η θυγατέρα.Ψυχές εφήμερες,τώρα αρχίζει άλλη περίοδος ζωής για το θνητό γένος με απόληξη πάλι τον θάνατο.Δέν θα σας διαλέξη ο δαίμονας,αλλα εσείς θα διαλέξετε τον δαίμονά σας.Ο πρώτος που θα τον υποδείξη ο κλήρος,θα εκλέξη πρώτος τον βίο του που θα τον ζήση κατ'ανάγκη.

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ''ΠΕΡΙ ΙΣΙΔΟΣ ΚΑΙ ΟΣΙΡΙΔΟΣ''

Όσα θρυλούνται για τον Τυφώνα και τον Όσιρι και την Ίσιδα,ούτε Θεών παθήματα ειναι,ούτε ανθρώπων,αλλα μεγάλων δαιμόνων!Σε αυτο συμφωνούν και ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας και ο Ξενοκράτης και ο Χρύσιππος ακολουθώντας τους παλαιούς θεολόγους.



.
_________________
.


Η μαγκιά είναι να σέβεσαι τον άνθρωπο ΚΑΙ όταν δεν αποδέχεσαι κάποια άποψή του. Σεβασμός δε σημαίνει απαραίτητα και αποδοχή...


-----------------------------------------------------------------------------------
Yperboreios
#Ideografhmata Operator




PostPosted: Thu Jul 13, 2006 10:51 pm

Το αγαπημένο μου θέμα!!!Ευχαριστώ Αρέλα που το μετέφερες και σε αυτό το φόρουμ.Θα το συνεχίσω εντός ημερών αν και ειμαι ακόμα σε περίοδο έρευνας.Ότι νέες πληροφορίες βρώ θα τις βάλω αμέσως.
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:45

ΑρΕλα
Διαχειριστής (Administrator)


PostPosted: Fri Jul 14, 2006 12:30 am

Σου είχα πει σε όλους τους τόνους, ότι εκτιμώ τα μέγιστα τη συνεισφορά σου στο χώρο και κυρίως τις διαδρομές και τα μονοπάτια που επιλέγεις για να μας ταξιδέψεις. Αλοίμονο να μη μετέφερα λοιπόν τα δικά σου κομμάτια. Αν ξεφυλλίσεις τη νέα μας γωνιά θα διαπιστώσεις πως μετέφερα ό,τι έχεις βάλει στο παλιό. Και ασφαλώς, αναμένω μ'ενδιαφέρον ό,τι σκοπεύεις να βάλεις στο μέλλον Smile
_________________
.


Η μαγκιά είναι να σέβεσαι τον άνθρωπο ΚΑΙ όταν δεν αποδέχεσαι κάποια άποψή του. Σεβασμός δε σημαίνει απαραίτητα και αποδοχή...

http://ideografhmata.14.forumer.com/vie ... ?p=343#343
Back to top

------------------------------------------------------------------------------------

Yperboreios
#Ideografhmata Operator



PostPosted: Wed Aug 09, 2006 6:26 pm

Συνέχεια του κειμένου απο τον Πλούταρχο στο ''Περι Ίσιδος και Οσίριδος''.

25.
Όσα θρυλούνται για τον Τυφώνα και τον Όσιρι και την Ίσιδα,ούτε Θεών παθήματα ειναι,ούτε ανθρώπων,αλλα μεγάλων δαιμόνων!Σε αυτο συμφωνούν και ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας και ο Ξενοκράτης και ο Χρύσιππος ακολουθώντας τους παλαιούς θεολόγους.
Παραδέχονται δηλαδή,οτι αυτοί εχουν πλασθεί ρωμαλεώτεροι απο τους ανθρώπους και ακόμη υπερέχουν απο μάς κατα τη δύναμη γενικά,αλλα δεν εχουν αμιγή και ανόθευτη τη θεία τους ουσία,αλλα με την πνευματική φύση τους συνυπάρχει και η σωματική αίσθηση η οποία ειναι δέκτης οδύνης και ηδονής και όσα πάθη τους συμβαίνουν απο τις συμφυείς στην ύπαρξή τους μεταπτώσεις,άλλους απο αυτους περισσότερο και άλλους λιγότερο ταράζουν.
Γιατι υπάρχουν οπως και στους ανθρώπους καί στους δαίμονες διαφορές κατα την αρετή και την κακία.Και αλήθεια,όσα σχετικά με τους Γίγαντες και τους Τιτάνες τραγουδούν οι Έλληνες και μερικές παρεκτροπές του Κρόνου και οι αντιθέσεις του Πύθωνος προς τον Απόλλωνα και οι εξορίες του Διονύσου και οι περιπλανήσεις της Δήμητρας σε τίποτα δεν παραλλάζουν,απο τα σχετικά με τον Όσιρι και τον Τυφώνα και απο άλλα ανάλογα τα οποία σε όλους επιτρέπεται να τα ακούμε,αφου μυθολογούνται ελεύθερα.Και όσα στις μυστικές τελετές γίνονται,ανάκουστα και αόρατα για τους πολλούς,την ίδια αιτία έχουν.

26.
Και ακούμε απο τον Όμηρο τους καλούς να τους αποκαλεί θεοειδείς και ισόθεους και κοντά στους Θεούς ευρισκόμενους.Επίσης παρατηρούμε οτι χρησιμοποιεί για τους δαίμονες την ίδια προσαγόρευση για καλούς καί για κακούς.Γιατι οι δαίμονες έχουν μικτή και ανώμαλη καί φύση καί θέληση.Για αυτο ο Πλάτων αποδίδει στους Ολύμπιους Θεούς κάθε τί προς τα δεξιά κείμενο και κάθε τί με περιττό αριθμό και στους δαίμονες αποδίδει τα
αντίθετα.Και ο Ξενοκράτης νομίζει οτι και οι αποφράδες ημέρες και οι εορτές κατα τις οποίες οι άνθρωποι συγκρούονται,ξεσπούν σε κομετούς ή νηστεύουν ή βλασφημούν ή αισχρολογούν,νομίζει οτι δεν ειναι πρέποντα,ούτε Θεούς να τιμήσουν ούτε Δαίμονες,αλλα πιστεύει ο Ξενοκράτης οτι υπάρχουν στον περιβάλλοντα εμάς αέρα,όντα μεγάλα και ισχυρά,δύστροπα ομως και μελαγχολικά,τα οποία χαίρονται με τις θλιβερές τελετές και εντρυφώντας σε αυτές δεν καταπιάνονται με τίποτα άλλο χειρότερο.Επίσης και οι χρηστοί και οι καλοί τους οποίους ο Ησίοδος ονομάζει αγνούς δαίμονες και φύλακες των ανθρώπων,πλουτοδότες και με βασιλικά προνόμια.Και ο Πλάτων ονομάζει το γένος των δαιμόνων
ερμηνευτικόν,υπηρετικό και μεσιτικό,μεταξύ Θεών και ανθρώπων,παίρνει απο τους ανθρώπους τις ευχές και τις δεήσεις και τις στέλνει στον ουρανό και απο εκεί,φέρνουν στη γή χρησμούς και διάφορα αγαθά.Και ο Εμπεδοκλής λέει οτι και τιμωρίες επιβάλλουν οι Θεοί στους δαίμονες αν σφάλουν και διαπράξουν καποιο πλημμέλημα μέχρις ότου αφου τιμωρηθούν και εξαγνιστούν ετσι αναλάβουν πάλι την αποστολή τους και την φυσική τους κατάσταση.

27.
Ανάλογα και προς αυτά ισχυρίζονται οτι ειναι όσα λέγονται περι του Τυφώνος,οτι δηλαδη φοβερά έπραξε απο κακία και απο μίσος και γέμισε με τις κακές πράξεις του καί τη στεριά ολόκληρη καί τη θάλασσα και τάραξε τα πάντα και ύστερα τιμωρήθηκε.Και η τιμωρός αδελφή του Οσίριδος και γυναίκα του Τυφώνος αφου έσβησε και έπαψε την μανία και τη λύσσα του Τυφώνος,δεν ήθελε τους αγώνες και τις περιπέτειες και τις ταλαιπωρίες τις
οποίες δοκίμασε και τόσα πολλά κατορθώματα,άλλα σοφίας και άλλα ανδρείας να τα θάψει η σιωπή και η λήθη.Αλλα ανέμιξε με τις ιερώτατες τελετές εικόνες και ενδείξεις και απομιμήσεις των παλαιών παθημάτων και καθιέρωσε τη διδασκαλία ευσεβείας και παρηγορίας για άνδρες και γυναίκες οι οποίοι θα εδοκίμαζαν όμοιες συμφορές.Η ίδια δε και ο Όσιρις μεταμορφωμένοι απο δαίμονες σε Θεούς,λόγω της αρετής τους,οπως αργότερα ο Ηρακλής και ο Διόνυσος χαίρονται τιμές Θεών μαζί και δαιμόνων και παντού,αλλα περισσότερο πάνω απο τη γή και κάτω απο τη γή μπορούν τα πιό μεγάλα πράγματα.

Σημείωση:Το έργο του Πλουτάρχου ''Περι Ίσιδος και Οσίριδος'' το έχω απο τις εκδόσεις Γεωργιάδης.Έχω να κάνω μία ένσταση ομως σχετικά με την μετάφραση.Στο αρχαίο κείμενο δηλαδη αριστερά αναφέρονται οι Θεοί στον πλυθηντικό κανονικά,ενω στην νεοελληνική μετάφραση γίνεται αναφορά στον ενικό δηλαδη ''Ο Θεός''.Φυσικά πιό αξειόπιστο ειναι το αρχαίο κείμενο αλλα έλεος,μην αλλάζουμε και το κείμενο μονο και μονο για να φανεί οτι οι αρχαίοι μιλούσαν για έναν Θεό.Με το ζόρι να τους κάνουμε μονοθειστές δηλαδη?
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:46

Yperboreios
#Ideografhmata Operator


PostPosted: Fri Sep 15, 2006 4:16 pm

Ο Αυγουστίνος στο De Civitate Dei (X,2) μας λέει οτι σύμφωνα με τον Πορφύριο όλοι οι Δαίμονες βρίσκονται στον αέρα,κάτω απο τη Σελήνη,μέσα στη σφαίρα του Ουρανού.

Μαρίνος (απο το έργο του ''ΒΙΟΣ ΠΡΟΚΛΟΥ'')

Οι Θεοί και οι δαίμονες προστατεύουν την φιλοσοφία.
_________________
Οι Θεοί ειναι όσοι και οι Ουράνιοι Αστέρες,το ίδιο και οι ψυχές. Τίμαιος


--------------------------------------------------------------------------------------
Yperboreios
#Ideografhmata Operator


PostPosted: Fri Sep 15, 2006 4:51 pm

Οι αρχαίοι πίστευαν σε μία μεγάλη ιεραρχία που είχε σχέση με τον πνευματικό και ψυχικό κόσμο και αυτό φαίνεται περισσότερο στα έργα των νεοπλατωνικών και νεοπυθαγόρειων φιλοσόφων που έζησαν στα χρόνια του Βυζαντίου σαν εθνικοί.Εκτός απο τους δαίμονες στην ιεραρχία υπάρχουν και άλλα όντα,ανώτερα απο αυτους ή κατώτερα.Στα Χρυσά Έπη των Πυθαγορείων γίνεται αναφορά σε άλλο ενα γένος εκτος απο τους Θεούς και τους δαίμονες.Στους πρώτους στίχους (1-3) περίπου λέει:
Πρέπει να τιμούμε τους αθάνατους Θεούς,τους αγαυείς (επιφανείς) ήρωες και τους καταχθόνιους δαίμονες.Εκτός απο το γένος των Θεών και το γένος των δαιμόνων λοιπον υπάρχει και το γένος των ηρώων που ειναι κατώτερο απο τους δαίμονες αλλα ανώτερο απο τις ψυχές.Οι ήρωες σαν τον Ηρακλή θεωρούνται ημίθεοι και έρχοντε στον κόσμο των ανθρώπων για ιερούς σκοπούς οπως και οι δαίμονες.Ο Ιάμβλιχος ιδρυτής της Νεοπλατωνικής Σχολής της Συρίας και λάτρης της θεουργίας στο έργο του Περι των Αιγυπτίων μυστηρίων μιλάει για όλα τα γένοι με λεπτομέρειες.

Ιάμβλιχος ''Περι των Αιγυπτίων μυστηρίων''

Περι ψυχών

Στις ψυχές που κυβερνούν τα σώματα,οι οποίες καθώς προηγούνται τα επιμελούνται και που πριν απο την γένεση,εχουν καθεαυτές αιώνια ταξινομηθεί,δεν υπάρχει η ουσία του αγαθού ούτε η αιτία του αγαθού που προηγείται της ουσίας.Ωστόσο απο το αγαθό προκύπτει σε αυτές κάποια συγκεκριμένη εποχή και κατάσταση,με την οποία θεωρούμε την συμμετοχή του κάλλους και της αρετής,πολύ διαφορετική απο αυτην που παρατηρούμε στους ανθρώπους.Διοτι η αρετή των ανθρώπων ειναι αμφίβολη και οπως στα σύνθετα πράγματα,επίκτητη.Η αρετή ομως των ψυχών ειναι αμετάβλητη και ατελεύτητη,ποτέ δεν φεύγει απο τον εαυτό της και ποτέ δεν μπορεί να αφαιρεθεί απο κάτι άλλο.

Περι Ηρώων

Τέτοια καθώς ειναι η αρχή και το τέλος στα θεία γένη,συλλαμβάνονται δύο μεσότητες μεταξύ των δύο αυτών θείων και ανθρώπινων γενών,εκ των οποίων πρώτη ορίζεται ως η τάξη των ηρώων,που ειναι ανώτερη απο αυτήν των ανθρωπίνων ψυχών σε δύναμη και αρετή,κάλλος και μέγεθος και σε όλα τα αγαθά που αφορούν στις ψυχές και που,παρα το γεγονός οτι υπερβαίνει εξολοκλήρου τη φυσική τάξη,ακομη,την ίδια στιγμή ειναι άμεσα
συνδεδεμένη με αυτή,μέσω της ομοειδούς συγγένειας της ζωής.

Περι Δαιμόνων

Η δεύτερη ομως μεσότητα,που εξαρτάται απο τους Θεούς,παρά το γεγονός οτι ειναι κατα πολύ κατώτερη απο αυτούς,ειναι της τάξης των Δαιμόνων,που δεν ειναι πρώτη αιτία αλλα υπηρετική και ακολουθεί την αγαθή βούληση των Θεών.Μέσα απο έργο της αναδεικνύει το αφανές αγαθό των Θεών και αφομοιώνεται μαζί του,ολοκληρώνοντας τα δημιουργήματα και κάνοντάς τα αυτο που ειναι.Διοτι αποδίδει το άρρητο και φωτίζει το άμορφο με μορφές,φτιάχνοντας φανερούς λόγους για αυτα που σύμφωνα με το θείο αγαθό υπερβαίνουν τους λόγους.Επειδή,μάλιστα λαμβάνει τη σύμφωνη με τη φύση μετουσία των καλών πραγμάτων,την παρέχει και τη μεταβιβάζει πλουσιοπάροχα στα γένη που βρίσκονται πιό
κάτω απο αυτήν.

Σε τί διαφέρουν οι δαίμονες απο τους ήρωες και τις ψυχές

Οι δαίμονες παράγονται απο τις γεννητικές και δημιουργικές δυνάμεις των Θεών,στην πιό μακρινή περάτωση της προόδου και τον έσχατο διαμερισμό.Οι ήρωες ομως,παράγονται σύμφωνα με λόγους της ζωής στις θείες φύσεις και απο αυτούς τα πρώτα και τέλεια μέτρα των ψυχών λαμβάνουν τον προορισμό και το διαμερισμό τους.
Καθώς λοιπον η φύση των δαιμόνων και των ηρώων γίνεται απο διαφορετικές αιτίες,συνεπάγεται πως και η ουσία τους ειναι διαφορετική. Έτσι η ουσία των δαιμόνων ειναι εκτελεστική και αποτελεσματική για τις εγκόσμιες φύσεις,συμπληρώνοντας την επιστασία όλων των ξεχωριστών πραγμάτων που συμβαίνουν,ενω η ουσία των ηρώων ειναι ζωτική,λογική
και κυβερνά τις ψυχές.Σεβόμενοι μάλιστα την κάθε δύναμη,η δαιμονική πρέπει να ειναι γονιμοποιός και να ελέγχει τη φύση και το σύνδεσμο των ψυχών με τα σώματα.Ωστόσο,ειναι αναγκαίο,τις ζωοποιείς δυνάμεις που κυβερνούν τους ανθρώπους και δεν ειναι εξαρτημένες απο τη γέννηση να τις αποδώσουμε στους ήρωες.

Στη συνέχεια θα προσδιορίσουμε τις ενέργειες της κάθε τάξης.Αυτές των δαιμόνων,μάλλον θα πρέπει να πούμε πως αφορούν στα εγκόσμια και πως ως επι το πλείστον,εξαρτούνται απο τον εαυτό τους.Αυτές ομως των ηρώων,πρέπει να τις θεωρούμε λιγότερο εξαρτημένες και τρεπόμενες προς τη διάταξη των ψυχών.

Σε τί διαφέρουν οι δαίμονες απο τους Θεούς

Ενώ οι ορατοί Θεοί ειναι συνενωμένοι με τους αφανείς και έχουν την ίδια ιδέα με αυτούς,οι δαίμονες απέχουν κατα πολύ απο αυτούς σχετικά με την ουσία και ομοιάζουν μόνο στην όψη.Αυτός άλλωστε ειναι και ο λόγος που ειναι διαχωρισμένοι απο τους ορατούς Θεούς.Ωστόσο διακρίνονται και απο τους αφανείς Θεούς,σύμφωνα με καθεαυτή τη διαφορά του αφανούς.Διότι οι δαίμονες πράγματι ειναι αφανείς και με κανένα τρόπο δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτοί απο τις αισθήσεις,ενω η γνώση και η υλική νόηση
των Θεών προέχει.Μάλιστα ονομάζονται δαίμονες επειδη ακριβώς ειναι άγνωστοι και αφανείς απο τις αισθήσεις.Ωστόσο θεωρούνται αφανείς με ενα τρόπο πολύ διαφορετικό απο εκείνο με τον οποίο το ίδιο πράγμα κατηγορείται και για τους δαίμονες.Τί καλύτερο λοιπόν εχουν οι αφανείς Θεοί απο τους ορατούς καθόσον ειναι αφανείς?Τίποτα.
Διοτι,εκείνο που ειναι θείο μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε και να κατέχει οποιοδήποτε μερίδιο,έχοντας την ίδια δύναμη και κυριαρχία πάνω σε οποιαδήποτε φύση του υπόκειται.Επιπλέον,παρα το γεγονός πως οι αφανείς Θεοί μπορούν να καταστούν ορατοί,ακόμα και τότε βασιλεύουν επι των αόρατων δαιμόνων.Διοτι,ουτε ο χώρος που δέχεται το θείο ουτε κάποιο συγκεκριμένο μέρος του κόσμου μπορει να προκαλέσει μεταβολή στην κυριαρχία των Θεών.Αντιθέτως,ολόκληρη η ουσία των Θεών παραμένει παντού αδιαίρετη και αναλλοίωτη,πάντοτε σεβαστή απο όλα τα υποδεέστερα σύμφωνα με τη φυσική τάξη όντα.

Εφορμώντας μάλιστα απο το ίδιο σημείο,μπορούμε να βρούμε ακόμη μια διαφορά μεταξύ των Θεών και των δαιμόνων.Διοτι πράγματι,τόσο οι ορατοί Θεοί όσο και οι αφανείς Θεοί συγκυβερνούν τα όντα,όλα οσα βρίσκονται στον ουρανό και στη γή και όλες τις αφανείς δυνάμεις του σύμπαντος.Οι δυνάμεις ομως εκείνες που ειναι υπεύθυνες για την επιστασία των δαιμόνων,κατέχοντας κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι του κόσμου, κυβερνούν αυτους και έχουν κάποια συγκεκριμένη μορφή ουσίας και δύναμης.Και έχουν παρομοίως,καποια συγκεκριμένη σχέση,ειναι συμφυείς και αδιαίρετες με τα υποκείμενα που διοικούν.Αλλα οι Θεοί,παρά το γεγονός πως επιβαίνουν πάνω σε σώματα,ειναι καθολικά ξεχωριστοί απο
αυτά.Η θεόσταλτη λοιπον,επιμέλεια των σωμάτων δεν επιφέρει κάποια αλλοίωση σε εκείνους που το σώμα υπηρετεί,διοτι συνέχεται απο μιά καλύτερη φύση και μεταρσιώνεται απο αυτη,χωρίς να της δημιουργεί οποιοδήποτε πρόβλημα.Ωστόσο,η προσκόλληση στη γενεσιουργό φύση
και ο διαχωρισμός εξαιτίας της,υποχρεωτικά καθιστά υποδεέστερη τη φύση των δαιμόνων.Με λίγα λόγια,εκείνο που ειναι θεικό ηγεμονεύει και προίσταται των διαφορετικών τάξεων των όντων.Εκείνο ομως που ειναι δαιμονικό διακονεί και λαμβάνει με προθυμία αυτο που οι Θεοί παραγγέλουν με προσωπική εργασία,ως να ηταν εντός των πραγμάτων που
οι Θεοί νοούν,επιθυμούν και επιβάλλουν.Ενώ λοιπόν,οι Θεοί ειναι απαλλαγμένοι απο τις επιρρεπείς γενεσιουργικές δυνάμεις,οι δαίμονες δεν ειναι ολοκληρωτικά καθαρισμένοι απο αυτές.Αυτά ειχαμε να πούμε σχετικά με τη διάκριση μεταξύ των Θεών και των δαιμόνων και θεωρούμε πως θα καταστεί σαφέστερη εξαιτίας των δύο εφορμήσεων που επιχειρήσαμε
της προηγούμενης και της τωρινής.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:46

AVATARGR
Συντονιστής ενότητα

PostPosted: Sat Sep 23, 2006 12:49 pm

Φίλοι μου καλημέρα σας.

Δεν θα μπορούσα σε όλα αυτά να προσθέσω κάτι....

Απλά για μια άλλη φορα βλέπουμε το μεγαλείο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ που εισέρχεται σε δυκολα μονοπάτια και όχι μόνο μας
διδάσκει, μας καθοδηγεί αλλά και στα μονοπατια της εξερεύνησης στο τι
υπάρχει γυρο μας ,μας διδει την γνωση χωρίς δογματισμους και με Δωρικη
καθαρότητα έχουμε τροφη για πειραιτέρω σκέψεις....

Φιλε Yperboreios σε ευχαριστώ για αυτην την
προσπάθεια και τον αγώνα που κάνεις για ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ άνευ ευτελειας.

Ευχαριστω.
_________________
*ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ*
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:47

Akraios_Ellhnas
Καμμένος Ιδεογραφίτης


PostPosted: Sun Sep 24, 2006 7:52 pm


Θαρρώ πως καλώς όρισε ένα ακόμη αξιόλογο και μορφωμένο μέλος στην σελίδα, o AVATARGR.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:47

Yperboreios
#Ideografhmata Operator

PostPosted: Wed Oct 04, 2006 4:02 pm


Χαίρε AVATARGR!

Καλώς όρισες στα ιδεογραφήματα.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Άβαταρ μέλους
LoLitA
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2312
Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
Φύλο: Γυναίκα

Δημοσίευση από LoLitA » Τετ 18 Απρ 2007, 11:48

The_Saboteur
Αρρωστος Ιδεογραφίτης


PostPosted: Mon Oct 09, 2006 1:08 pm

ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΑΓΑΘΟΥΣ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΩΝ ΟΧΙ ΟΛΟΥΣ).
ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΕΛΣΟΣ.

«…θέλει όμως προσοχή, αν πρόκειται κάποιος να συναναστραφεί αυτές τις θεότητες, να μη γίνει ένα με τη λατρεία τους και, αγαπώντας υπερβολικά το σώμα, απομακρυνθεί από τα ύψιστα αγαθά και τα λησμονήσει. Πρέπει, άλλο τόσο, να πιστεύει τους σοφούς άνδρες που λένε ότι οι περισσότερες επίγειες θεότητες, έτσι όπως είναι μπλεγμένες στον κόσμο των φθαρτών και καθηλωμένες με το αίμα και την κνίσσα και τα άσματα και άλλα παρόμοια, δεν μπορούν να προσφέρουν τίποτα περισσότερο από το να θεραπεύσουν ένα κορμί ή προφητεύσουν το μέλλον ενός ανθρώπου ή μιας πόλης και να κάνουν ό,τι άλλο ξέρουν ή μπορούν, σχετικό με πράξεις θνητές. Καλό λοιπόν είναι να τιμούμε αυτές τις θεότητες στο βαθμό που μας συμφέρει· γιατί ο ορθός λόγος δεν υπαγορεύει ότι κάτι τέτοιο είναι ούτως ή άλλως υποχρεωτικό. Και πιο σωστό είναι να θεωρήσουμε ότι οι θεότητες δεν χρειάζονται τίποτα και δεν έχουν την ανάγκη κανενός· απλώς χαίρονται με τους ανθρώπους που τους δείχνουν ευσέβεια. Τον θεό όμως δεν πρέπει να τον εγκαταλείπουμε ούτε μέρα ούτε νύχτα, ούτε όταν βρισκόμαστε με άλλους ούτε σαν είμαστε μόνοι· και με λόγια και με έργα, αλλά και χωρίς αυτά, η ψυχή μας ας τείνει πάντα προς τον θεό»


Παρατηρούμε εδώ, ότι ο Κέλσος περιγράφει ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ αυτές τις θεότητες, με την έννοια των δαιμόνων όπως τους εννοούν οι Χριστιανοί (!!!) Έχει ο ίδιος παρατηρήσει, και τονίζει, ότι πρόκειται για ΞΕΠΕΣΜΕΝΕΣ οντότητες, που προσκολλώνται στα υλικά και το αίμα και τις διασκεδάσεις, και είναι μάλιστα και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ για όποιον δεν προσέξει. Και μάλιστα, είναι πολύ ενδιαφέρον ότι όπως είπε στο προηγούμενο απόσπασμα, αυτοί ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ, κάτι που εμείς το λέμε: "Δαιμονοκαταληψία".
_________________
ΣΤΙΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΩΛΙΑΖΟΥΝ ΗΓΕΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!

-------------------------------------------------------------------------------------
Akraios_Ellhnas
Καμμένος Ιδεογραφίτης


PostPosted: Wed Oct 11, 2006 11:28 pm

Τέτοιον παράδειγμα υπάρχει και στο βίον τού Απολλώνιου Τυανέυς, ο οποίος έδιωξε το δαίμονα το οποίον είχε εκφυλίσει και εκχυδαϊσει έναν άνθρωπον. Καλοί και κακοί δαίμονες υπάρχουν εις όλες τις θρησκείες.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”