![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ειμαι υπερ του μονοτονικου αλλα οχι και την καταργηση των αρχαιων ελληνικων στα σχολεια γιατι πρεπει να υπαρχει ως γνωση, δεν φανταζομαι να το κανουν, αλλα ολα ειναι πιθανα..
![freak :freak:](./images/smilies/scared0008.gif)
εδω μαθαινουν αν θελουν οι ξενοι στα πανεπιστημια...
Μια χαρά ψήφισε ο άνθρωπος.Φώτη, λάθος ψήφισες κατά τη γνώμη μου. Ποιο θεωρείς σωστότερο, ρωτάει ουσιαστικά η ψηφοφορία, όχι ποιο θες να χρησιμοποιείς. Και η παντελής κατάργησή του σημαίνει πλήρη ανυπαρξία του στα σχολεία.... Μετά σειρά θα έχουν και τα αρχαία ελληνικά...![]()
athens έγραψε:και πολλοι μορφωμενοι χωρις καμμια ηθικη αξια, ή ανθρωποι που τις εστερνιζονται στον κοσμο χωρις να τις υιοθετουν στην ζωη τους..
για τοτε που μιλας θα συμφωνησω αλλα τα πραγματα προχωρησαν, προς το χειροτερο οκ, αλλα ο σκοπος νομιζω δεν ειναι η μιμηση γιατι ετσι δεν προχωρας, αλλα η γνωση, κατανοηση και παραδειγματισμος του παρελθοντος για να προχωρησουμε στο μελλον διασφαλιζοντας ομως την εθνικη ταυτοτητα.
Εγώ πάντως θα σε μουρλάνω στα φιλιά μαναράκι μου!nibirunemesis έγραψε:Ψήφισα κι εγώ πολυτονικό και το βλέπω να με κράζουν οι από πάνω μου![]()
Το πολυτονικό σύστημα αναπτύχθηκε επί Αλεξανδρινής περιόδου. Μιάς και η Ελληνική γλώσσα είχε από καταβολής της μουσική προφορά, ήταν πολύ δύσκολο για έναν ξένο να μιλήσει σωστά Ελληνικά. Έτσι λοιπόν τα επιπλέον σημεία στίξης ήταν βοηθήματα για τους πρόσφατα εξελληνισμένους λαούς για την σωστή προφορά (η βαρεία κατέβαζε τον τόνο της φωνής, η οξεία τον ανέβαζε, η περισπωμένη σήμαινε αυξομείωση του τόνου κλπ...). Οι Έλληνες έτσι κι αλλιώς δεν τα είχαν ανάγκη γιατί ήξεραν τη γλώσσα τους κι έτσι προτίμησαν τα κεφαλαία για τα γραπτά τους.
Κι εμένα με βολεύει το μονοτονικό, δεν το συζητάμε!! Κι ΑΥΤΟ χρησιμοποιώ όταν πληκτρολογώ. Προσωπικά υποστηρίζω πως πρέπει να διατηρηθεί η διδασκαλία της, η γνώση της και όχι απαραίτητα η χρήση της απ'όποιους δεν μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ όμως βρε αδερφέ η γνώση. Εγώ γράφω (στο χέρι) αυτόματα με πολυτονικό, αλλά φυσικά δεν αδικώ τα νέα παιδιά που γράφουν μονοτονικά, και καλά κάνουν. ΑΣ ΞΕΡΟΥΝ κι ας μην το χρησιμοποιούν!Με το μονοτονικό, χάρην "ευκολίας και απλοποίησης" χάσαμε και τον τελευταίο σύνδεσμο που μας κρατούσε στην αρχική μορφή του τρόπου που μιλούσαμε τη γλώσσα μας....
Ίσως θα έπρεπε να μπει σε άλλο θέμα, αλλά επ'αυτού ένα πραγματικό γεγονός.ArELa έγραψε: αν δεν δασυνόταν η λέξη μετά την πρόθεση, ακόμα και στην ετυμολογία διαφοροποιεί.
Ψιλή θες να πεις. Γιατί αλοίμονο αν ρίχναμε περισπωμένη στο έψιλον!και μετά από λίγο ήρθε η απάντηση: οξεία και τα δύο.
Καθώς τελικά δεν το συνεχίσαμε, έχω μείνει εγώ με την α-πορία.
Πως τα καταφέρνεις ρε Εξόριστε και με κουφαίνεις με τις απορίες σου μια ζωή?exiled έγραψε:Έρωτας και ερώτηση έχουν σχέση;
Κι εμένα με βολεύει το μονοτονικό, δεν το συζητάμε!! Κι ΑΥΤΟ χρησιμοποιώ όταν πληκτρολογώ. Προσωπικά υποστηρίζω πως πρέπει να διατηρηθεί η διδασκαλία της, η γνώση της και όχι απαραίτητα η χρήση της απ'όποιους δεν μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ όμως βρε αδερφέ η γνώση. Εγώ γράφω (στο χέρι) αυτόματα με πολυτονικό, αλλά φυσικά δεν αδικώ τα νέα παιδιά που γράφουν μονοτονικά, και καλά κάνουν. ΑΣ ΞΕΡΟΥΝ κι ας μην το χρησιμοποιούν!
Απ'τη δουλεία και βιαστικά, στη διάρκεια του lunch break (και με το σάντουιτς στο χέρι) μην περιμένεις και απόλυτη ακρίβεια.ArELa έγραψε:Ψιλή θες να πεις.και μετά από λίγο ήρθε η απάντηση: οξεία και τα δύο.
Καθώς τελικά δεν το συνεχίσαμε, έχω μείνει εγώ με την α-πορία.
ΔΕΝ ήταν δική μου απορία... απορία φίλου ήταν, όπως σαφέστατα έγραψα παραπάνω. Για το άλλο που είπαμε στην Εστροζα, μάλλον θα το κάνω κομμάτι και θα ανοίξω νήμα.nibirunemesis έγραψε:Πως τα καταφέρνεις ρε Εξόριστε και με κουφαίνεις με τις απορίες σου μια ζωή?
Καρδούλα μου, δεν έλεγα ποτέ και κάτι διαφορετικό.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Επιτέλους ήρθες στα λόγια μου (έστω και λίιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιγο.....)
Τολμηρότατη η υπόθεση σου αλλά συνάμα και υπερβολικά ενδιαφέρουσα!!!TEUTAMOS έγραψε:Επειδή δεν μου αρέσει να αντιμετωπίζω την γλώσσαν, και δή την Ελληνικήν γλώσσαν, ως κάτι στατικόν θα υποστηρίξω την άποψιν ότι πάσα ομοιότης μεταξύ λέξεων εν πολλαις περιπτώσεσι δεν είναι πάντοτε τυχαία, αλλά μπορεί να ερμηνευθήι με μίαν απωτάτην συγγένειαν των ριζών τους που δυσκόλως ή δεν δύναται καν να ανευρεθηί εις μίαν συγκεκριμένην στιγμήν της ισογλώσσου φάσεως της Ελληνικής.
Εν προκειμένωι πιστεύω ότι τόσο η λέξις "ερωτώ" όσο και η λέξις "έρως" ανάγονται εις πρωταρχικήν ρίζαν ερ-. Αυτό εξάλλου δεικνύει και ο ομηρικός τύπος ερέ(F)ω (εξ ου και ερευ-νά-ω), ότι είναι πιο κοντά εις την πρωταρχικήν ρίζαν άνευ των παρεκτάσεων που ορθώς παρετήρησεν ο Νικόλας. Εις δέ τον αόριστον β΄ του ρ. ερωτάω/-ω έχει επ' ίσης διατηρηθεί το θέμα ερ- εις τον τύπον ηρ-ό-μην. Η λέξις "έρως" συσχετίζεται με την ρίζαν *ερα(σ)-* (*έρασος > *έραος > έρως με γεν, έρω-τ-ο-ς, αναλογικώς ίσως πρός το γήρας, γήρατ-ο-ς και γήρως (<*γήρασ-ο-ς). Το αντίστοιχον δέ ρήμα είναι εράω-ώ, ιων. ερέω/-ω.
Τί σημαίνει η ρίζα ερ-; Αν κρίνομεν από τον ποιητήν Ησίοδον εις την Θεογονίαν που αναφέρει τον Έρωτα ως μίαν εκ των τριών πρωταρχικών δυνάμεων εις τον κόσμον, κατά την γνώμην μου δύναται να σημαίνηι την δύναμιν εκείνην, την έλξιν** που συνδέει δυο ή πλείονα, ίσως αντίθετα ή αλληλοσυμπληρούμενα, πράγματα ή πρόσωπα εις ένα. Ερέω/-ώ ή ερωτάω/-ώ, επομένως, μπορεί να σημαίνηι την ενέργειαν, κατά την οποίαν εγώ ψάχνω να εύρω αυτό που θα συμπληρώσει κάτι που έχω εγώ. Ερωτώντας εις την ουσίαν για κάτι ψάχνομεν δια μίαν απάντησιν που θα συμπληρώσει το γνωστικόν κενόν που έχομεν.
-----------------
*η ρίζα και άνευ -σ- εις τάς λέξεις "έραμαι" (α' εν.), "ερατός", "Ερατώ", "Ερατο-σθένης" κοκ.
**ή Έρις διαχωρίζει αυτά που είναι ηνωμένα.
Υ.Γ.: αμφότεροι, Ίων και Νικόλα, έχετε ένα δίκαιον εις τας αναλύσεις σας. Εγώ απλώς προσθέτω μίαν τρίτην άποψιν.
το η είναι χρονική έκτασις (χρονική αύξησις) από το αρχικόν βραχύ ε και ο του ηρόμην είναι θεματικόν φωνήεν και ανήκει εις τον σχηματισμόν του παρατατικού (ηρ-ό-μην). Αν όμως πάρουμε τον μέλλοντα του ερωτάω/-ω ερήσομαι, τότε δύναται να ειπούμεν ότι το -η- ειναι ή πρόσφυμα ή αποτελεί μέρος του θέματος ερε(F)-.Novus έγραψε:Επιπλέον δεν μπορούμε να δεχθούμε πως στο ηρό-μην το /ηρο-/ αποτελείται από εκτεταμένη βαθμίδα στο θεματικό φωνήεν (ε > η) και από ετεροιωμένη βαθμίδα στο δεύτερο φωνήεν (ε > ο);
Novus έγραψε:το -ασ- που μένει μόνο του στην αρχική ρίζα του *έρασ- πως το ερμηνεύεις;
Δεν κατάλαβα τί ερωτάς ακριβώς εδώ!Novus έγραψε:Τέλος γιατί διαχωρίζεις απ' το μεν *ερεF-ω το δεύτερο -ε- και απ το δε *ερασ- το -ασ- ή έστω το -α- που ανήκουν στο θέμα όπως φαίνεται;