ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ - μύθοι και πληροφορίες
Δημοσιεύτηκε: Δευ 29 Ιούλ 2013, 15:43
Το παρόν νήμα αφορά στους μύθους και τις πληροφορίες που μπορεί κανείς να αντλήσει μέσα από αυτούς για τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Πρόκειται για μεταφορά κεφαλαίων ή εδαφίων από το βιβλίο Ελληνική Μυθολογία παλιάς έκδοσης που βρήκα στα σκουπίδια, επιμέλεια Μαρινάτου.
Θα ξεκινήσω με την θεά Άρτεμι για χάρη της Blue Angel - σας παρακαλώ μέχρι την ολοκλήρωση της μεταφοράς εκάστου θεού και εκάστης θεάς μην προσθέτετε νέα σχόλια. θα γίνει σιγά σιγά αυτό γιατί πάσχω από RSI τη νόσο των δακτυλογράφων και το καλοκαίρι χειροτερεύει αν δεν προσέξω.
Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, η πολλαπλότης των δικαιοδοσιών της Αρτέμιδος εξαρτάται από την διάσπασιν μιάς μοναδικής θεότητος εις πολλάς διαφορετικάς. Έπειτα από αυτό, σιγά σιγά, με μίαν αναστροφήν του φαινομένου, όλαι αυταί αι θεότητες ηνώθησαν εκ νέου εις μίαν, η οποία ωνομάσθη Άρτεμις. Ασφαλώς, η θεωρία αυτή έχει εις την βάσιν της μίαν ιδέαν ορθήν, διότι τα ετερογενή στοιχεία είναι πολλά εις τον τύπον της Αρτέμιδος, όπως αυτή διεμορφώθη οριστικώς. Εν συνεχεία θα ίδωμεν, ότι οι Έλληνες, όταν συναντούσαν εκτός της Ελλάδος βαρβαρικούς τύπους λατρείας αναλόγους με την λατρείαν της Αρτέμιδος, δεν εδίσταζαν να αναγνωρίζουν εις αυτούς την ιδικήν των θεάν και να στηρίζουν την αναγνώρισιν επάνως εις βάσεις πολύ συχνά ευθραύστους.
Γέννησις της Αρτέμιδος στη συνέχεια.
Θα ξεκινήσω με την θεά Άρτεμι για χάρη της Blue Angel - σας παρακαλώ μέχρι την ολοκλήρωση της μεταφοράς εκάστου θεού και εκάστης θεάς μην προσθέτετε νέα σχόλια. θα γίνει σιγά σιγά αυτό γιατί πάσχω από RSI τη νόσο των δακτυλογράφων και το καλοκαίρι χειροτερεύει αν δεν προσέξω.
ΘΕΑ ΑΡΤΕΜΙΣ
Εις την Ελληνική Μυθολογίαν δεν υπάρχει μορφή περισσότερον πολύλοκος από την Άρτεμιν. Αι επωνυμίαι, τας οποίας της αποδίδουν, τα επίθετα με τα οποία συνοδεύουν το όνομά της, είναι πολύ περισσότερα και από του Διός. Υπερβαίνουν τα διακόσια. Η λατρεία της ετελείτο κατά τους πλέον ποικίλους τρόπους εις περιοχάς με διαφορετικόν πολιτισμόν. Το φαινόμενον είχε κάμει εντύπωσιν και εις τους αρχαίους. Προς εξήγησίν του υπήρχαν κατ' αυτούς, δύο θεωρίαι. Σύμφωνα με την πρώτην, η Άρτεμις ήτο θεά σεληνιακή, κατ' αντίθεσιν προς τον Απόλλωνα, ο οποίος ήτο θεός ηλιακός. Την θεωρίαν αυτήν την δέχονται πολλοί και από τους νεωτέρους συγγραφείς., δεν στηρίζεται όμως εις πολύ στερεά επιχειρήματα. Αν η σύγκρισις μεταξύ των θανατηφόρων βελών του Απόλλωνος και των ακτίνων του ηλίου δεν αντέχει εις την κριτικήν, τι να είπωμεν δια την σύγκρισιν μεταξύ των βελών της Αρτέμιδος και των ακτίνων της σελήνης; Παρά ταύτα, ακόμα και από του πέμπτου πρό Χριστού αιώνος, η θεωρία αυτή ήτο γενικώς αποδεκτή, τόσον από τους φιλοσόφους, όσον και από τον λαόν. Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, η πολλαπλότης των δικαιοδοσιών της Αρτέμιδος εξαρτάται από την διάσπασιν μιάς μοναδικής θεότητος εις πολλάς διαφορετικάς. Έπειτα από αυτό, σιγά σιγά, με μίαν αναστροφήν του φαινομένου, όλαι αυταί αι θεότητες ηνώθησαν εκ νέου εις μίαν, η οποία ωνομάσθη Άρτεμις. Ασφαλώς, η θεωρία αυτή έχει εις την βάσιν της μίαν ιδέαν ορθήν, διότι τα ετερογενή στοιχεία είναι πολλά εις τον τύπον της Αρτέμιδος, όπως αυτή διεμορφώθη οριστικώς. Εν συνεχεία θα ίδωμεν, ότι οι Έλληνες, όταν συναντούσαν εκτός της Ελλάδος βαρβαρικούς τύπους λατρείας αναλόγους με την λατρείαν της Αρτέμιδος, δεν εδίσταζαν να αναγνωρίζουν εις αυτούς την ιδικήν των θεάν και να στηρίζουν την αναγνώρισιν επάνως εις βάσεις πολύ συχνά ευθραύστους.
Γέννησις της Αρτέμιδος στη συνέχεια.