ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Παρ 17 Απρ 2015, 07:44

«…Κι αν τίποτα άλλο δεν μπορείς ,
τα γιασεμιά όταν ποτίζεις ,
κράτα στη χούφτα σου νερό ,
να παίζεις με το σύννεφο ».
Γ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ


ΑΡΚΑΔΙΑ: Περιοχή στην αρχαιότητα η οποία στην τέχνη έγινε το σύμβολο της βουκολικής απλότητας, της ευτυχίας,
της αμεριμνησίας και του έρωτα κοντά στη φύση.
Για να δείξουν την ανυπέρβλητη ευτυχία πολλοί καλλιτέχνες χρησιμοποιούσαν την έκφραση…. «έζησα κι εγώ στην Αρκαδία».
ΑΡΚΑΔΙΣΜΟΣ : καλλιτεχνικό κίνημα που έχει ως σημείο αναφοράς την Αρκαδία και το οποίο στη λογοτεχνία επιδίωξε την φυσική απλότητα του ύφους έχοντας ως βάση την Ελληνική και Ρωμαϊκή βουκολική ποίηση,
λειτούργησε δε ως αντίδραση στο περίπλοκο, παραφορτωμένο και επιτηδευμένο ύφος του μπαρόκ.
________________________________________________________________

Υπάρχει άραγε άλλη πατρίδα στη γη, που το χώμα της να 'χει μπολιάσει σε τόσες καινούργιες πατρίδες ;
Εδώ και 50.000 χρόνια οι Αρκάδες, μια φυλή " πιο παλιά κι απ' το φεγγάρι ", κουβαλάνε την " Αρκαδία τους " παντού πάνω στη γη.

Η Αρκαδία που σε ξενιτεύει .Η χώρα που σε γεννά και σε διώχνει μακριά της..
Αρχέγονη μήτρα που μέσα από τη γέννα πραγματώνεται. Βραχώδης ξερότοπος, πολύπλοκος σε σώμα και ψυχή, γαλήνιος κι ορμητικός μαζί. Τόπος φανταστικός μα και τόσο πραγματικός.
Σε μαθαίνει να οργώνεις και να καλλιεργείς την πέτρα κι απ' αυτή να βγάζεις καρπό.
Κι ύστερα σ 'αποχαιρετά. Αγέραστη και σκληροτράχηλη μάνα, αγναντεύει μέσα απ' τους αιώνες τα παιδιά της.

Η Αρκαδία σε μαθαίνει πως δεν ανήκει στο χρόνο, ούτε στο χώρο. Είναι ουτοπική και αχρονική. Αιώνια παρουσία.
Η Αρκαδία είναι ένα σύμβολο*. Το σύμβολο της ανθρώπινης ψυχής. Μίας ψυχής που έβαλε τον «Δία» της ν 'αγναντεύει από μια κορυφή του Λύκαιου, λουσμένη στο φως.
Λένε πως οι άνθρωποι ή και ζώα που έμπαιναν στο ιερό του Θεού, δε ρίχνανε καμία σκιά στο έδαφος.
Τόσο φως.
Και στις ελατοσκέπαστες πλαγιές του Μαινάλου, ένας αέναος χορός των θεών και των ημίθεων (ιδιότητες της ψυχής) αλλά και των νυμφών και των νεράιδων.


Μέσα στα τραχιά μονοπάτια και στις χιονοσκέπαστες κορυφογραμμές ο Πάνας, θεός βοσκός, θεός του «Παντός» το ίδιο το σύμπαν, το «μεγάλο Πάν» όπως έλεγαν οι Ορφικοί.
Διηγόντουσαν ότι ο Θεός της Αρκαδίας είχε γητέψει και παρασύρει τη Σελήνη μέσα στα δάση.
Λαμπερό φως του ήλιου απ' τη μια και Σεληνόφωτο απ' την άλλη, να τρυπώνει ανάμεσα στα φαράγγια, ν' απλώνεται στα ποτάμια και τις πέτρες και να καλεί για έρωτα.

Η Αρκαδία χώρα κοντινή μα και απέραντα μακρινή, οικεία αλλά και τόσο άγνωστη.
Η Αρκαδία πατρίδα και ψυχή κάθε κατοίκου της γης. Δεν βγαίνεις «στον πηγαιμό για την Αρκαδία».
Η Αρκαδία δεν είναι μια Ιθάκη. Δεν επιστρέφεις σ' αυτήν. Δεν έχει ούτε τα πλούτη, ούτε καν παρηγοριά να σου χαρίσει.
Σου έχει δώσει το ελάχιστο και στα ‘χει κληροδοτήσει όλα.
Μαθαίνεις - αν θες - ν' ανακαλύπτεις τον πλούτο που μέσα σου φυλάς, όσο μακριά κι αν έχεις φτάσει Τον πλούτο που εμπεριέχει το απλό το λιτό και το ελάχιστο.

Στην Αρκαδία αν δεν μοχθήσεις σκληρά είσαι χαμένος.
Τίποτα δεν είναι σίγουρο και τίποτα δεδομένο.
Ο Αρκάς είναι αναγκαστικά πολεμιστής. Έχει τόσα ν' αντιμετωπίσει. Ο «πολεμιστής» θωρακίζεται , αλλά αυτή είναι και η αχίλλειος πτέρνα του Αρκά.
Το σκληροτράχηλο Εγώ του.

Μα ταυτόχρονα κουβαλάει στην ψυχή του κι ένα σωρό πηγές και φαράγγια και σπηλιές και κοιλάδες βαθιές, όπου ζουν Σάτυροι και Κένταυροι και Νεράιδες .
Η Αρκαδία αυτά σου δίνει και σε μαθαίνει πώς να τα προσεγγίζεις, να τα παρατηρείς και ν' αφοσιώνεσαι σ' αυτά.
Κι αφού τα ‘χεις γνωρίσει καλά και έχουν μπει βαθιά μέσα σου, μπορείς μέσα απ' την αγάπη σου να τα μετουσιώσεις - το πολύ, τον πλούτο.

Για να γνωρίσεις την Αρκαδία, την «ψυχή» της, παραδίνεσαι πλήρως και γυμνός. Χωρίς ασπίδες.
Είναι μια σχέση ερωτική που απαιτεί την ολοκληρωτική παράδοση, ακόμη κι αυτού του σκληροτράχηλου Εγώ που σ' έφερε μέχρι εδώ.
Δεν κάνεις έρωτα με πανοπλία. Χρέος του καθένα μας είναι να πραγματώσει αυτή τη σχέση με την «Αρκαδία» και να την γεμίσει με πράξεις ορατές.

Κι έτσι, αφήνοντας το φως που λούζει τούτη τη γωνιά της γης να μπει μέσα μας και να φωτίσει τις σκοτεινές και δύσβατες γωνιές του δάσους της ψυχής μας, θα γίνουμε άνθρωποι ελεύθεροι, με σεβασμό κι' αλληλεγγύη.

Ιωάννης Κουτσανδρέας Ψυχίατρος
Δέσποινα Πάγκα Ηθοποιός


* Η ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ

Η Αρκαδία, με όλα τα στοιχεία που την χαρακτηρίζουν, αποτελεί μια βαθύτερη έννοια.
Πέρα από τον χώρο και τον χρόνο, γίνεται «Αρκαδία». Ένας εσωτερικός τόπος που χαρακτηρίζει τον κάθε άνθρωπο. Ο τόπος της ψυχής.
Όλοι οι άνθρωποι επομένως, είναι εν δυνάμει Αρκάδες.

Τα στοιχεία τα οποία μέσα απ’ τους αιώνες έχουν προσδώσει την προσωπικότητα της Αρκαδίας, δεν είναι τίποτα άλλο από σκηνές ενός εσωτερικού ταξιδιού που πραγματοποιεί ο καθένας μας, για να ανακαλύψει, να διαμορφώσει, να συμφιλιωθεί και στο τέλος να πραγματώσει και αυτοπραγματωθεί., μέσα στην ίδια του την ψυχή.

Η Αρκαδία, δεν είναι στατική, είναι δυναμική έννοια. Δεν είναι γραμμική, είναι ολιστική.

Η συνειδητή πραγματοποίηση αυτού του ταξιδιού, ορίζει τον άνθρωπο που μοχθεί, που στερείται, που ξενιτεύεται – Αρκάς – και του παρουσιάζεται μια άλλη αλήθεια, πέρα από την ψευδαίσθηση που είχε μέχρι τώρα και διαμόρφωνε για πραγματικότητα.

Η ανακάλυψη του Αρκά, μέσα μας, όταν συμβαίνει, δεν γίνεται ανώδυνα. Τραντάζει συθέμελα το μέχρι εδώ οικοδόμημα. Χάνεται η παιδικότητα και η αφέλεια, η ασφάλεια πως κάποιος φροντίζει για μας και μας προστατεύει, κάποιος άλλος, που είναι υπεύθυνος για ότι μας συμβαίνει και για ότι δεν μας συμβαίνει.

Δεν είναι εύκολο να γκρεμίσεις ότι μέχρι τώρα είχε χρησιμεύσει να διαμορφώσεις ρόλους και προσωπικότητα και να αρχίσει το όργωμα της πέτρας και η «ξενιτιά». Όταν βρεθεί το κουράγιο για την ενηλικίωση, έρχεται ο πόνος. Απέραντος πόνος και ανείπωτη μοναξιά, περιμένουν. Αρχίζει η συνειδητοποίηση της γύμνιας. Όχι χωρίς δέος και χωρίς τρόμο.

Ο «Αρκάς», αποτελεί την ενηλικίωση του ανθρώπου, από την παιδική ηλικία και τα αρχαϊκά ένστικτα, σ’ αυτήν την πιο ώριμη, στην οποία ξεκινά σιγά – σιγά να διαμορφώνεται Άνθρωπος – άνω θρώσκω, υπεύθυνος των πράξεων του, κοντά με τους άλλους ανθρώπους, με κατανόηση, με ανοχή, με καλοσύνη, με τρυφερότητα για την ύπαρξη και απέραντη αγάπη για όλα όσα τον περιτριγυρίζουν, μοναδικά και πανέμορφα θαύματα της δημιουργίας, όπως κι ο ίδιος του ο εαυτός.

Οπωσδήποτε είναι μακρινή η νύκτα στη Μοσούλη, στη Βαγδάτη και σε κάθε γωνιά της γής που υποφέρει ένας άνθρωπος. Δεν ακούμε, δεν βλέπουμε, δεν πονάμε. Οι χίλιες και μία νύκτες είναι όμως κομμάτι της ανθρώπινης ψυχής, της δικής μας ψυχής, γιατί μεγαλώσαμε με τα χρώματα και τους ήχους τους. Και τώρα, είναι βομβαρδισμένες και λεηλατημένες και μαζί τους κι εμείς.

Δεν είναι εύκολο να γεννηθείς Αρκάς, δεν έχεις όμως άλλη επιλογή.

:rose:
ΑΡΚΑΔΕΣ ΕΣΜΕΝ
http://conference.arcadians.gr/index.php?itemid=32
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από alkinoos » Παρ 17 Απρ 2015, 13:23

:rose: :rose: :clap: :clap: :clap:

Ιδρύθηκε στην Αθήνα στις 20 Σεπτεμβρίου 2010, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με επωνυμία "Αρκαδικός Κύκλος". Στόχος της είναι η προβολή και διάδοση του Αρκαδικού Ιδεώδους, ως διαχρονική Ιδέα στον Παγκόσμιο Πολιτισμό. Μέσω του Αρκαδισμού, που συμβολίζει την αναζήτηση της βαθύτερης γνώσης, την Ουμανιστική συνείδηση και την ειλικρινή αγάπη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, θεμελιώνονται νέα συστήματα αξιών, και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
https://www.youtube.com/watch?v=5lwXaTOcLfk
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ArELa » Παρ 17 Απρ 2015, 14:05

:clap: :clap:

Να συμπληρώσω επίσης, πως οι Αρκάδες ήταν εκεί και πριν εμφανιστεί
καν η Σελήνη στο ουράνιο στερέωμα, εξ ου και προσελήνιοι
http://www.eurovillages.info/article_vi ... gid_menu=2

και στο βαθμό που γενάρχης των αρκάδων θεωρείται ο Πελασγός, καλό είναι να
ανατράξουμε επί τη ευκαιρία, και σε ένα παλιο αλλά πολύτιμο τόπικ μας που αναφέρεται
ειδικά στους Πελασγούς, εδώ http://ideografhmata.gr/forum/viewtopic ... 955#p54955
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Δευ 20 Απρ 2015, 08:35

ArELa έγραψε::clap: :clap:

Να συμπληρώσω επίσης, πως οι Αρκάδες ήταν εκεί και πριν εμφανιστεί
καν η Σελήνη στο ουράνιο στερέωμα, εξ ου και προσελήνιοι
http://www.eurovillages.info/article_vi ... gid_menu=2

και στο βαθμό που γενάρχης των αρκάδων θεωρείται ο Πελασγός, καλό είναι να
ανατράξουμε επί τη ευκαιρία, και σε ένα παλιο αλλά πολύτιμο τόπικ μας που αναφέρεται
ειδικά στους Πελασγούς, εδώ http://ideografhmata.gr/forum/viewtopic ... 955#p54955
alkinoos έγραψε::rose: :rose: :clap: :clap: :clap:

Ιδρύθηκε στην Αθήνα στις 20 Σεπτεμβρίου 2010, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με επωνυμία "Αρκαδικός Κύκλος". Στόχος της είναι η προβολή και διάδοση του Αρκαδικού Ιδεώδους, ως διαχρονική Ιδέα στον Παγκόσμιο Πολιτισμό. Μέσω του Αρκαδισμού, που συμβολίζει την αναζήτηση της βαθύτερης γνώσης, την Ουμανιστική συνείδηση και την ειλικρινή αγάπη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, θεμελιώνονται νέα συστήματα αξιών, και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
https://www.youtube.com/watch?v=5lwXaTOcLfk



:ups: :ups: :ups:
και στους δύο....
όμορφα....
:clap: :clap:
:giverose: :giverose: :giverose:
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Σάβ 25 Απρ 2015, 19:40

Η καταγωγή των Αρκάδων - Οι αυτόχθονες γηγενείς κάτοικοι της γης τους


Στο διάβα των εποχών , η ανάμειξη των ιστορικών στοιχείων με τα αντίστοιχα μυθολογικά ,
σε πολλές περιπτώσεις κληροδότησε τοπικές δοξασίες και θρύλους με σκοπό τη συντήρηση της λαογραφίας του κάθε τόπου ξεχωριστά,
ταυτόχρονα όμως διατηρούν την διαχρονική ιστορικότητα των καταβολών που χαρακτηρίζουν τον ίδιο τόπο.

Στα πλαίσια της ελληνικής μυθιστορίας , έχουν καταγραφεί στον ελλαδικό χώρο, κατά τους περισσότερους μελετητές, τρεις κατακλυσμοί που επηρέασαν τα ιστορικά δεδομένα.
Πιο συγκεκριμένα, ιστορικοί και αρχαιολόγοι μίλησαν για κατακλυσμούς που συνδέθηκαν με τα μυθολογικά πρόσωπα του Ώγυγου,
του Δευκαλίωνος και τέλος του Αρκάδα Δαρδάνου, ενώ άλλες πηγές αναγνωρίζουν και αυτόν του Κέκροπα.
Αρκετές πληροφορίες , με θέματα σχετικά με τους κατακλυσμούς στον ελληνικό χώρο, μας δίνει τόσο ο Πλάτωνας όσο και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης,
όσο και ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς, ενισχύοντας ολοένα και περισσότερο τους προβληματισμούς , σχετικά με το υπαρκτό των ανωτέρω φυσικών φαινομένων.

Μετά την καταστροφή που συντελέστηκε από τον κατακλυσμό έλαβε χώρα περίπου το 10.000 π.Χ
ενώ κατά άλλους αποδίδεται γύρω στο 7.000 π.Χ (στον οποίο η ελληνική παράδοση απέδωσε το μύθο του Δευκαλίωνα) κατά τους ιστορικούς ,
η Αρκαδία αποτέλεσε έναν από τους καταλληλότερους τόπους, όπου δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την επανέναρξη της ανθρώπινης παρουσίας και δράσης στον τότε ελλαδικό ηπειρωτικό χώρο.
Βασικός παράγοντας αποτέλεσε η ύπαρξη των Ζερέθρων, των βαράθρων δηλαδή κατά την αρχαία αρκαδική διάλεκτο,
μέσω των οποίων έφευγαν τα νερά του Κατακλυσμού προς την Αργολίδα, και που σε αντίθετη περίπτωση θα μπορούσαν να μετατρέψουν τα αρκαδικά οροπέδια της της σε βαλτώδεις λίμνες
και θα στερούσαν κάθε πόρο ζωής των κατοίκων των περιοχών αυτών.

Πελασγικά αρκαδικά φύλα

Εξαιτίας της καταστροφής της Αιγηίδος , του βυθίσματος της ηπειρωτικής γης , ένωνε την Ελλάδα με την Μικρά Ασία, το Πελασγικό Αρκαδικό φύλο,
που επέζησε λόγω των ορεινών όγκων της Αρκαδίας, εξαπλώθηκε με το πέρασμα του χρόνου, στο χώρο της μεσογείου , όπου σιγά σιγά η κάθε κοινότητα έλαβε το δικό της όνομα

Τα πελασγικά γένη που βρέθηκαν συγκεντρωμένα στη μέση Πελοπόννησο, την εποχή του Κατακλυσμού ,
θα αναπτυχθούν μετά το τέλος του, για να επικαλύψουν ,
όπως περιγράφεται από τον Στράβωνα , (Γεωγρ.Ε.221) «άπασαν την Ελλάδα» , η οποία από την εποίκισή της από τα πελασγικά γένη,
ανάμεσα στα οποία ήταν και το γένος των Αρκάδων , θα ονομαστεί Πελασγία.

Ποια η σχέση των Πελασγών με τους Αρκάδες;

Η αλήθεια αυτή επικυρώνεται από τον Ηρόδοτο , ο οποίος θα αποφανθεί με κατηγορηματικότητα: «
«Της νυν Ελλάδος πρότερον δε Πελασγίης καλουμένης»
Δηλαδή ο τόπος που τώρα λέγεται Ελλάδα , αποκαλούνταν κάποτε Πελασγία
Οι Αρκάδες αποτέλεσαν λοιπόν κατεξοχήν πελασγικό λαό και γι΄ αυτό και η πρώτη ονομασία της Αρκαδίας ήταν Πελασγία από τον πρώτο βασιλιά της, τον Πελασγό.
«Πελασγού βασιλεύοντος γενέσθαι και τη χώρα Πελασγίαν φασίν όνομα (Παυσανίας 1,5)
Κατά τον Θουκυδίδη, «το Πελασγικό φύλο επικράτησε κάποτε στην Ελλάδα όχι ως όνομα κάποιου άλλου έθνους , αλλά αυτού τούτου του Ελληνικού»
Σχετικά με την πελασγική φυλετική προέλευση των αρχαίων Αρκάδων ,
Ο Διονύσιος από την Αλικαρνασσό γράφει ότι «Ην γαρ και το των Πελασγών γένος Ελληνικόν , εκ Πελοποννήσου το αρχαίο»

Αρκάδες, οι αυτόχθονες κάτοικοι της γης τους

Αυτόχθονες , γεννημένοι από την ίδια τους τη γη, κατά τους αρχαίους ιστορικούς, οι πελασγοί Αρκάδες, κάτοικοι από τα πανάρχαια προϊστορικά χρόνια της Αρκαδικής γης,
ταυτίζονται μέσα στους αρχικούς μύθους της Αρκαδίας, γεγονός που φανερώνει ότι άνηκαν στην πελασγική φυλετική ομάδα και αποτελούσαν μαζί με τα άλλα πελασγικά γένη του Αρκαδικού τόπου ,
τους πρώτους κατοίκους της μέσης Πελοποννήσου.

Η αναφορά για την καταγωγή των Αρκάδων πως ο γενάρχης τους Πελασγός γεννήθηκε από την ίδια τη γη τους,
ταυτόχρονα όμως με άλλους ανθρώπους, σημειώνεται από τον Παυσανία (Αρκαδικά 1,4) δείχνει πως το φύλο των Πελασγών εξακολουθούσε να υπάρχει μετά το τέλος του Κατακλυσμού.
Ο Ηρόδοτος θεωρεί τους Αρκάδες του αρχαιότερους κατοίκους της Πελοποννήσου και κατά τον ποιητή Αίσιο , οι Πελασγοί θεωρούνται αυτόχθονες.

«Αντίθεον δε Πελασγόν εν εν υψικόμοισιν όρεσσι , γαία μελαιν΄ ανέδωκεν ίνα θνητών γένος είη»
(Πάνω στις ψηλές δασώδεις κορυφές των βουνών, η μαύρη γη γέννησε το ισόθεο πελασγικό φύλο για να γίνει θνητό γένος των ανθρώπων), ενώ Στράβωνας βεβαιώνει ότι :

«Δοκεί δε παλαιότατα έθνη των Ελλήνων είναι τα Αρκαδικά»

Η παράδοση κληροδοτεί στους Αρκάδες το προσωνύμιο Προσέληνες , (που θα πει πριν την σελήνη), εξαιτίας της απροσδιόριστα παλαιάς παρουσίας στη γη τους, ακόμα και πριν την εμφάνιση της σελήνης ,
σε σημείο μάλιστα που συγγραφείς όπως Ίππις ο Ρηγίνος και ο Λυκόφρονας αποκαλούν την Αρκαδία « Γη των αυτόχθονων Προσελήνων» (Χθών=γη , το έδαφος , η γη αυτοί που κρατούν ως τόπο διαμονής τους τον ίδιο τόπο προέλευσής)

Σημαντική πηγή που ενισχύει τις θέσεις περί της προέλευσης του αρκαδικού φύλου αποτελεί ο ισχυρισμός του Ηροδότου ότι:

«Οικούσι δε την Πελοπόννησον ενθέα επτά τούτων δε τα μεν δύο αυτόχθονες έοντα κατά χώρην ιδρυταί νυν τη και το πάλαι οίκησι , Αρκάδες τε και Κυνούριοι»

Δηλαδή ότι κατοικούν δε την Πελοπόννησο επτά έθνη, Από αυτά με τα δύο είναι αυτόχθονες, Είχαν ιδρυθεί εκεί όπου κατοικούσαν από παλιά οι Αρκάδες και οι Κυνούριοι.
Η αρκαδική αυτοχθονία έγινε αντικείμενο παραδοχής και από τον αθηναίο ρήτορα Δημοσθένη, ο οποίος υπήρξε γνωστός για το αντιμακεδονικό μένος του
και είχε εκφραστεί με υποτιμητικά λόγια κατά των Αρκάδων εξαιτίας της συμμαχίας τους με το Φιλίππο το Β΄ της Μακεδονίας και ο οποίος (Δημοσθένης) παραδέχεται ότι:
«Πρέπει στους Αρκάδες να μεγαλοφρονούν καθόσον μόνο αυτοί και οι Αθηναίοι εξ΄όλων των Ελλήνων είναι αυτόχθονες».

Ο Παυσανίας στο πέμπτο βιβλίο του περί «Ηλειακών» , ισχυρίζεται ότι
« Γένη δε οικεί Πελοπόννησον Αρκάδες μεν αυτόχθονες και Αχαιοί και οι μεν υπό Δωριέων εκ σφετέρας ανέστησαν ,
ου μέντοι Πελοποννήσου γε εξεχώρησαν εκβαλλόντες Ίωνας νέμονται τον Αιγιαλόν το αρχαίον, νυν δε από των Αχαιών τούτων καλούμενον.
Οι δε Αρκάδες διατελούσι εξ΄αρχής και ες τόδε την εαυτών έχοντες. Τα δε λοιπά επηλύδων έστι ανθρώπων.


Δηλαδή:

Από τα γένη που είναι εγκατεστημένα στην Πελοπόννησο , οι Αρκάδες και οι Αχαιοί είναι αυτόχθονες.
Οι Αχαιοί εκτοπίστηκαν από τη χώρα τους όταν κατέβηκαν οι Δωριείς αλλά δεν αποχώρησαν από την Πελοπόννησο.
Έδιωξαν τους Ίωνες από τον αρχαίο Αιγιαλό και έκτοτε τον κατέχουν αυτοί και τον ονόμασαν Αχαϊα από το όνομά τους.
Οι Αρκάδες εξ΄ άλλου ανέκαθεν και μέχρι σήμερα κατέχουν τη χώρα τους. Οι υπόλοιποι Πελοποννήσιοι είναι μετανάστες
Τέλος ο Ξενοφώντας στα Ελληνικά του , εκθειάζοντας ταυτόχρονα τα δυναμικά σωματικά χαρακτηριστικά των πρώιμων Αρκάδων, αναφέρει :



«Μόνοι γαρ αυτόχθονες εν αυτή (την Αρκαδία) οίκοιεν, πλείστον δε των Ελληνικών φύλων ,
το Αρκαδικό είη και σώματα εγκρατέστατα έχοι και αλκιμώτατους δε αυτούς απεδείκνυε»


ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

:rose: :rose: :rose:
http://trelosmaniatis.blogspot.gr/
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Τετ 29 Απρ 2015, 08:32

Αρκαδικές αποικίες στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό χώρο

Η ύπαρξη Αρκαδικών τοπωνυμίων σ'όλες τις περιοχές του γνωστού κόσμου της προϊστορικής
και ιστορικής αρχαιότητας μας οδηγεί στη σκέψη, πως ο αρχαιότατος λαός των Αρκάδων
διασπάρθηκε παντού και εγκαταστάθηκε στα σπουδαιότερα και ευφορώτερα μέρη,
στην προσπάθεια του να αναζητήσει τύχη καλύτερη, αφού η άγονη και ορεινή γη της Αρκαδίας αδυνατούσε να τους θρέψει.
Καμιά άλλη περιοχή της Ελλάδας δεν μπορεί να παρουσιάσει ένα τόσο μεγάλο προϊστορικό αποικισμό όσο ή Αρκαδία.
Στη Δύση, στην Ανατολή, στο Νότο και στο Βορρά, οι Αρκάδες Αχαιοί δημιουργούν νέες πατρίδες.



1. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
2. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ
3. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
4. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
5. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΝΗΣΙΑ
6. ΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ


:rose:
http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/ ... nies3.html
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Τρί 12 Μάιος 2015, 08:34

:rose:
Νεράιδες της Αρκαδίας

Οι αρκαδιανές νεράιδες υμνήθηκαν από το λαό μας περίσσια.
Σύμφωνα με μαρτυρία μιας γερόντισσας στο Νεραϊδοβούνι Αρκαδίας έχουνε το λημέρι τους και γυρίζουν αναγύρω
και μαζεύονται ύστερα εκεί πάνου κάθε μεσημέρι και κάθε βράδυ.
Οι νεράιδες μπορεί να γίνουνε ό,τι θες. Γυναίκες είναι, μα μεταμορφώνονται και σε άλλα αερικά.
Φορούνε όμορφα σκουτιά χρυσά κι ουλοένα γλεντάνε, τραγουδάνε και χορεύουνε.
Έχουνε λογιώνε όργανα, νταούλια, σιουρίχτρες, χίλια δυο. Δεν κοτάει να ζυγώσει κανείς κατά το Νεραϊδοβούνι.

Όγιος τις γλέπει, λαβώνει. Ή γίνεται ζουρλός ή αρρωσταίνει καμπόσο καιρό κι αν δεν τουδιαβάσουνε ευκέλαιο, δε γιατρεύεται.
Όσοι περνάνε από μακριά, ακούνε ναι βουή. Έχω κι εγώ ακουσμένα μια αντάρα που σειέται ούλος ο τόπος.
Αν κάνει και μιλήσει κανείς κοντά τους, πάει δουλειά του. Θα του πάρουνε τη φωνή και θα μείνει άλαλος και μουγγός.
Έχουνε την Κυρά τους, τάχατες να πούμε, που τις διευθύνει, εδώ να πάτε, εκεί να πάτε,
τους λέει. Όγιος περάσει νύχτα ή ντάλα μεσημέρι από το Νεραϊδοβούνι δίχως να ξέρει πως βγαίνουνε νεράιδες και τον ιδούνε, πάει!
Του πέφτουνε κοντά και τον παίρνουνε μαζί τους.
Από τότενες πλια χάνεται ο άνθρωπος. Τόνε κρατούνε δυο τρεις ημέρες και λένε τάχατες, ξέρω κι εγώ;
Πως κάνουν αμαρτία και γεννάνε και παιδιά. Τόνε ταΐζουνε κει μέσα κάτι δικά τους φαγιά και τόνε ξελογιάζουνε με δικά τους κρασιά.
Και κοιμώνται λέει αντάμα κι ο άνθρωπος τελεύεται από τις αγκαλιές τους.
Υστερινά τον απολάνε και κείνος τότενες γυρίζει τα όρη και τα βουνά σαν τρελλαμένος.
Γίνεται κατακίτρινος, ισχνός και ξεραγκιανός σαν τσίρος. Αρχινάει πλια και σώνεται και θα πεθάνει,
αν δεν τον ξορκίσουνε οι μαγίστρες.
Ετούτα τά ʽπαθε ένας από τη Βυτίνα, μα εγίνηκε καλά, γιατί τον ξορκίσανε οι μαΐστρες.
Τον παίρνουνε τον άρρωστο στο σπίτι τους και τον ξαπλώνουνε κατάχαμα, απάνου σʼ ένα κόκκινο σκουτί.
Ύστερα παίρνουνε μέλι κι αλείβουνε γύρω γύρω το πάτωμα,
γιατί μιλάνε των νεράιδωνε κι εκείνες έρχονται κι αν δεν τις γλυκάνεις,
δεν ξαμποδένουνε τον άρρωστο, φεύγουνε.
Εκεί καθόνται μοναχές οι μαΐστρες και κλειούνε τα παραθύρια
και κάτι λένε μέσα τους κι ερχόνται οι νεράιδες με την Κυρά τους εκεί, ξέρω κι εγώ τι κουβεντιάζανε
και σε λιγούλι βγαίνει όξω μια μαΐστρα και λέει στους συγγενείς του άρρωστου:
Μας είπε η Κυρά να μας φέρουτε το τάδε, ένα τουλούμι τυρί να ειπούμε, πέντε τουλούπες μαλλιά, ένʼ αρνί, πενήντα δραχμές.
Ό,τι θέλουν εκείνες, λένε τάχατες πως τα παίρνουνε οι νεράιδες για πλερωμή, μα δε με συχωράς, τα τρώνε οι μαΐστρες οι άτιμες.
Άμα πλια πάρουνε ό,τι τις βαστάξει η ψυχή τους, κάνουν τα γητέματα και ποτίζουνε τον άρρωστο ένα γιατρικό από κάτι ρίζες,
που λένε πως λάμπουνε σαν κωλοφωτιά τη νύχτα και γίνεται πλια ο άρρωστος καλά.

Ξόρκια και φυλαχτά
Οι Νεράιδες δίνουνε και πάθος στον άνθρωπο, που γιατρεύεται με ξόρκια και μαγικά.
Με τους καλούς είναι καλές, τους δίνουν φυλαχτά και τους μαθαίνουν πολλά μαγικά γιατροσόφια.
Για να προστατευτούν απʼ την κακή ώρα των νεράιδων οι άνθρωποι φοράνε φυλαχτά με ψωμί, μπαρούτι,
σκόρδο, κόκκαλα χελώνας ή φιδιού τυλιγμένα σε άσπρο πανάκι.
Στην Αρκαδία αν θέλει κανείς να δει τη νεράιδα της ανεμοξουριάς, να φανερωθεί μπροστά του μʼ όλη της την ομορφιά,
πρέπει το καλοκαίρι να σούρνει πάντα κοντά του αλάτι κι όταν δει ανεμοξουριά να ρίξει τʼ αλάτι και η νεράιδα θα ξεφυτρώσει
και θα τη δει.
Μπορεί κανείς, αν κάνει όσα πρέπει, κι από μέσα απʼ την ανεμοξουριά να της αρπάξει το κόκκινο φεσάκι
ή το μεταξωτό μαντήλι που φορεί στο κεφάλι της και να της γυρέψει ό,τι θέλει, ό,τι χάρη της ζητήσει του την κάνει
και μετά τον αφήνει και γυρίζει στο σπίτι του.
Το καλύτερο απʼ ούλα είναι να της γυρέψει το αθάνατο νερό ή κανένα ρούχο της νεράιδας,
γιατί αυτό γιατρεύει κάθε λογής αρρώστια.

Τα ονόματα των νεράιδων
Σε παράδοση από τη Λάστα Γορτυνίας,χρώματα λουλουδιών, μοσχοβολημένων δέντρων
και χρωματιστών πολύτιμων λίθων αφήνουν τη σφραγίδα τους στα νεραϊδένια ονόματα,
στα οποία συμβολικά υπερτερεί το κόκκινο. Κάθε μια νεράιδα είχε τ’ όνομά της,
σαν τους ανθρώπους και η βασίλισσά τους,η Νεραϊδάρα τα ξέρει και της μιλεί καθεμιανής με τ’ όνομά της.

Και ο κόσμος εδώ αναφέρνει πολλά ονόματα Νεράιδωνε. Γαρούφω, Γαρουφαλιά, Τριανταφύλλη,
Μηλίτσα, Κανέλλα, Λεϊμονιά, Αργύρω, Ασήμω, Χρυσάφω, Ζαφείρω, Καλλιόπη, Μελπομένη, Ουρανία,
Αρετή, Ακριβή, Αγλαΐα, Λαμπετία, Πυργούλα, Αστέρω, Αγράφω, Ζουγράφω, Παγώνα και
Σμαράγδω, τ’ όνομα της κουτσής νεράιδας.
Άλλη τη λέγανε Πουρναροπηδήστρα, άλλη Λάμια, άλλη Γελούσα…

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Δρ. Λαογραφίας Πανεπιστημίου Αθηνών

:rose: :rose:
http://www.iatrikionline.gr/En_Xro9/neraidenia.pdf
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ArELa » Τρί 12 Μάιος 2015, 10:50

Θέλω να πάω Αρκαδία τώρα...
Πάμε? :D
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
kat_woman
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 6089
Εγγραφή: Πέμ 05 Μάιος 2011, 14:31
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 373 φορές
Έλαβε Likes: 326 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από kat_woman » Τρί 12 Μάιος 2015, 10:57

Φύγαμε! :xara: :xara:

Έχω πάει στην Αρκαδία και είναι εκπληκτική η ενέργεια που βγάζει το άγριο τοπίο της...
Each man's death diminishes me,
For I am involved in mankind.
Therefore, send not to know
For whom the bell tolls,
It tolls for thee.

John Donne
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Τετ 13 Μάιος 2015, 07:51

ArELa έγραψε:Θέλω να πάω Αρκαδία τώρα...

Πάμε?
:giverose:
Πάμε....τώρα όμως!!! :lol: Να πάρουμε τα βουνά και τα λαγκάδια....
:makia: :makia: :makia:
kat_woman έγραψε:Έχω πάει στην Αρκαδία και είναι εκπληκτική η ενέργεια που βγάζει το άγριο τοπίο της...
:ups: :ups: :ups: :ups:
Ετσι ακριβώς... :lovey0:
Συνδιασμός...άγριο τοπίο..ομορφιά...γαλήνη...ιστορία και αλλα πολλά...θα μπορούσα να μιλάω ώωωρες.... :D
:giverose:
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ArELa » Τετ 13 Μάιος 2015, 09:00

Γενικά έχω αδυναμία στην Πελοπόννησο, για τις απίστευτες αντιθέσεις της.
Ειδικά, έχω αδυναμία στην Αρκαδία, αφού Αρκάς ήταν ο πολυαγαπημένος Μιμάκος μου...
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από alkinoos » Τρί 09 Ιουν 2015, 13:24

Στις 27-28 οδοιπορικό και σεμινάριο του φίλου Άγγελου Βιαννίτη στην Αρκαδία...

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ. << ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ>>

Η γνώση πρωτοστατεί σ’ αυτό το ονειρεμένο οδοιπορικό. Το μαγευτικό τοπίο, συνδυάζεται άψογα με τη μάθηση και τη θεραπεία. Όλοι μαζί συντονισμένοι, ενεργοποιούμε τα πλούσια οφέλη του υγρού στοιχείου. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία που στολίζεται με τα τουρκουάζ κρυστάλλινα νερά που σε καλούν να βουτήξεις μέσα τους και να καθαρίσεις την ψυχή σου από τα βάρη της και τα άγχη της καθημερινότητας. Ο εξαγνισμός θα εμπλουτιστεί με την δόνηση του ναού του Επικούριου Απόλλωνα. Μέσα στον ιερό χώρο, είναι εγγεγραμμένη η βαθιά γνώση που συνδέει τη γη με τον ουράνιο θόλο, τον άνθρωπο με το άπειρο. Η ενέργεια του τόπου διαχέεται και προσφέρεται απλόχερα στους επισκέπτες με μόνο στόχο την αυτοβελτίωση του ανθρώπου.

Όπως ο άνθρωπος, έτσι και τα στοιχεία της φύσης έχουν τη δική τους μνήμη, πάνω στην οποία καταγράφονται πληροφορίες από εξωγενείς παράγοντες. Το νερό μας λέει να κοιτάξουμε βαθύτερα μέσα μας. Όταν κοιτάζουμε τον εαυτό μας στον καθρέπτη του νερού, το μήνυμα που μας δίνει είναι απίστευτα ξεκάθαρο και διαυγές. Το σώμα μοιάζει πολύ με σφουγγάρι και αποτελείται από τρισεκατομμύρια κάμερες - είναι τα κύτταρα που περιέχουν νερό. Η ποιότητα της ζωής μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ποιότητα του νερού γύρω μας.

Σχετικά πρόσφατα η επιστήμη απέδειξε ότι το νερό έχει την ιδιότητα να λειτουργεί σαν υγρό μαγνητόφωνο, διότι μπορεί να δέχεται, να αποθηκεύει και να στέλνει ηλεκτρομαγνητικές δονήσεις. Με άλλα λόγια το νερό «κινείται» σαν ζωντανός οργανισμός.
Μία σειρά από επιστημονικά πειράματα σε διάφορες χώρες του κόσμου απέδειξαν ότι το νερό “δέχεται” και “αποθηκεύει” κάθε εξωτερική επιρροή. “Συγκρατεί” και “θυμάται” οτιδήποτε συμβαίνει στο χώρο που το περιβάλλει και καθετί που έρχεται σε επαφή με το νερό αφήνει το “σημάδι” του σε αυτό αλλά είναι ικανό να επηρεάζεται και ανάλογα με τα συναισθήματα των ανθρώπων. Τα πειράματα του δόκτορος Masaru Emoto με δείγματα νερού τα οποία εκτέθηκαν σε μουσική, λέξεις που γράφτηκαν στα δοχεία που περιείχαν το νερό, σε εξ αποστάσεως σκέψεις, σε ομιλίες και φωτογράφισαν τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν (ακολουθώντας πάντα επιστημονική μεθοδολογία), έρχονται να επιβεβαιώσουν με την σειρά τους ότι το νερό δεν είναι απλά και μόνο ένα υγρό, αλλά κάτι το ζωντανό που αντιδρά, με αποτέλεσμα να διαφοροποιεί την ενεργειακή και κρυσταλλική του δομή, ανταποκρινόμενο στις σκέψεις και τα συναισθήματά μας! Άλλη θέση παίρνουν τα μόρια του νερού όταν αλληλεπιδρούν με θετικά συναισθήματα και άλλη με αρνητικά. Η δομή του είναι πιο σημαντική από τη σύστασή του.

Ανοίγει ένα παράθυρο προς αναζήτηση και γνώση αυτού του μαγευτικού στοιχείου που καθορίζει την ύπαρξη της ζωής στη Γη, καθώς και της σχέσης του με την ”ψυχή της ζωής”. «Το νερό είναι ο καθρέφτης της σκέψης» κατέληξαν οι συνεργάτες του Ιάπωνα πειραματιστή.

Δεν είναι τυχαίο ότι πάντα μέσα στους αιώνες το νερό συμβόλιζε τον εξαγνισμό της ψυχής. Ίσως η χρήση του ως κυρίαρχο στοιχείο σε τελετές κάθαρσης όπως το βάπτισμα και ο αγιασμός στο Χριστιανισμό αλλά και σε άλλες θρησκείες, να μην είναι απλώς συμβολική αλλά και ουσιαστική, αφού φαίνεται να λειτουργεί σαν ζωντανό μέσο που απορροφά και εξαγνίζει μ’ έναν τρόπο την ψυχική ενέργεια και τη σκέψη.
Το φαράγγι της Νέδας, του μοναδικού θηλυκού ποταμού της Ελλάδας σε ενθουσιάζει με τους υπέροχους καταρράκτες του που εμφανίζονται ξαφνικά πίσω από μια στροφή και σε μαγεύουν. Σε καλεί ν’ αφουγκραστείς μαζί του τη βαυκαλιστική μουσική του κελαρύσματος των νερών του, και των κελαηδισμάτων των πουλιών. Να γίνεις ένα με τη φύση σ’ ένα οργιαστικό παιχνίδι των αισθήσεων, μέσα σε ένα παρθένο τοπίο χωρίς ανθρώπινες επεμβάσεις με συχνές εναλλαγές, πλούσια βλάστηση, διαυγή νερά, μυρωδιές κι ακούσματα που σε τυλίγουν. Σύμφωνα με το μύθο, όταν η Ρέα γέννησε το Δία, τον έδωσε στη νύμφη Νέδα, θεότητα των νερών, για να τον προστατέψει από τον άνδρα της Κρόνο. Εκείνη θήλασε το βρέφος μαζί με τις νύμφες Θεισόα και Αγνώ, το έλουσε και το έπλυνε στο κεφαλάρι στο Λύκαιο, που αργότερα έγινε το θρυλικό ποτάμι που πήρε το όνομά της.

Το οδοιπορικό μας στην περιοχή θα συμπληρωθεί με την επίσκεψη στο ναό του Επικούριου Απόλλων. Στο γυμνό, βραχώδες τοπίο των Βασσών βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους και επιβλητικότερους ναούς της αρχαιότητας, αφιερωμένος στον Επικούριο Απόλλωνα. Χαρακτηρίζεται από πλήθος πρωτοτυπιών τόσο στην εξωτερική όσο και στην εσωτερική του διαρρύθμιση, που τον καθιστούν μοναδικό μνημείο στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής.

Κόστος συμμετοχής:

130 ευρώ το δίκλινο
145 ευρώ το μονόκλινο

Η τιμή περιλαμβάνει: την μεταφορά, την διαμονή στο ξενοδοχείο, Αρχοντικό, Ανδρίτσαινα Αρκαδίας (http://www.archontiko-andritsenas.gr/) το δείπνο του Σαββάτου, το πρωινό της Κυριακής και τη συμμετοχή στο σεμινάριο.

Οι δηλώσεις συμμετοχής θεωρούνται έγκυρες με την κατάθεση 40 ευρώ μέχρι τις 22 Ιουνίου στο λογαριασμό 137-00-2340005657 της Alpha Bank. Η κατάθεση θα πρέπει να είναι επώνυμη και να αναφέρει ως αιτιολογία Φαράγγι Νέδα.

Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής - ως τις 22 Ιουνίου στην Χρύσα Παναγοπούλου, τηλ. 21068.40.769, κιν. 6932209232, chrypana@hotmail.com

Συντονιστής Σεμιναρίου: Δρ. Άγγελος Βιαννίτης – ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής

https://www.facebook.com/events/845705825477750/
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
PELTASTIS VARNAVAS
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2280
Εγγραφή: Παρ 21 Αύγ 2009, 13:23
Irc ψευδώνυμο: καστροπολεμίτης
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Famagusta - ποιητάρης

Έστιν ουν Γορτυνία…

Δημοσίευση από PELTASTIS VARNAVAS » Τρί 07 Ιούλ 2015, 07:26

Έστιν ουν Γορτυνία… ----------------- Πελταστής Βαρνάβας, σκέφτομαι και γράφω με ενδιαφέρουσες πηγές

Τελικά, τι είναι η Γορτυνία; Απλά, είναι άλλος ένας ιστορικά πεφορτισμένος γεωγραφικός προσδιορισμός ή μήπως μια τέτοια προσέγγιση θα ήταν περιοριστική; Είναι ένα σύνολο όμορφων χωρικών οντοτήτων με ενδιαφέροντα «τεχνικά χαρακτηριστικά» όπως ποτάμια, λίμνες, βουνά, υψόμετρα, λεκάνες απορροής, υετούς, χλωρίδες και πανίδες; Ή απαιτείται μια βαθύτερη, πολυεπίπεδη και (ίσως) υπέρλογη ανάλυση…; Πόσο χαρτογραφήσιμες – απεικονίσιμες είναι οι έννοιες που κρύβονται πίσω από το σκοτεινό πέπλο της φωτεινής λέξης: «Γορτυνία»;
Τα χωράφια μας δεν είναι γόνιμα, δεν είναι εύφορα. Γκριντζέπια και τσιούμπια. Τα χώματά μας (παρότι αποπνέουν μια «μαγεία») δεν αποτελούν …μαγευτικό προορισμό. Είναι κακοτράχαλα και «αφιλόξενα». Παρ’ όλα αυτά, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και υψηλών συμβολισμών επί σειρά αιώνων για καλλιτέχνες εκτός Ελλάδος που ουδέποτε επισκέφθηκαν την αρκαδογορτυνιακή γη.

«όρη, λαγκάδια και γκρεμνά με σπρώχνει να περάσω,
για να την αγκαλιάσω στον πιο τρελό χορό
κι όταν τις κρύες τις βραδιές θυμάται τα κλουβιά της,
μου δίνει την προβιά της για να τηνε φορώ.» (Χαϊνηδες - τίγρη)


Στη Γορτυνία κρύβεται ο «γονότυπος» του Αρκαδικού Ιδεώδους. Πάντοτε εδώ η συνταγή της ευτυχίας γραφότανε με την πένα (ή μάλλον με τον …κονδυλοφόρο) της δωρικής απλότητας. Ακόμα και τα (νοστιμότερα) φαγητά των παιδικών μας χρόνων φτιαχνόσαντε με τα πιο απλά «υλικά» των γιαγιάδων. Χωρίς πολύχρωμες σάλτσες και χημικά (τηλεορασικά) βελτιωτικά. Με αγάπη, τραγούδι και παραμύθι. Δίπλα στη Φύση. Μέσα στη Φύση. Με λακωνικές παροιμίες μεστές από τηλαυγή και διαχρονικά νοήματα. Με λίγα -αλλά μελωδικά- φωνήεντα, με παχύ μακρόσυρτο σίγμα και τον χαρακτηριστικότατο «τσιτακισμό» της ντοπιολαλιάς μας.

«Θε μου πόσο παράξενοι ειν’ οι δικοί μας τόποι
θλιμμένα τα τραγούδια μας, μα γελαστοί ανθρώποι» (Χαϊνηδες – θάλασσα πικροθάλασσα)

Ο γορτύνιος έχει «φόβον Θεού» χωρίς να φοβάται κάποιο θεό τιμωρό.
Ο γορτύνιος έχει αποδεχθεί το θάνατο χωρίς όμως να φιλιώσει μαζί του (ακόμα).
Το γορτύνιο τον χαρακτηρίζει το απότομο βάθος της χαράδρας και όχι το άνετο πλάτος της πεδιάδας.
Ο γορτύνιος δεν είναι ούτε προοδευτικός ούτε συντηρητικός.
Ο γορτύνιος για να είναι γορτύνιος …δεν ήταν γορτύνιος. Διότι, ο γορτύνιος ήταν βομβαρδιζόμενος Σέρβος, ήταν σεισμόπληκτος του Νεπάλ, ήταν πλημμυροπαθής μετά από βιβλικό τσουνάμι στον Ινδικό Ωκεανό, ήταν αγωνιστής της ΕΟΚΑ στα βουνά της Κύπρου το 1955, καθώς και ΕΛΔΥΚάριος εκείνο το προδομένο καλοκαίρι του ’74 (εδώ κυριολεκτούμε!).
Η «πατρίδα» του γορτύνιου ήταν και παραμένει μια «terra incognitae». Είναι μια «άγνωστη γη» που βρίσκεται κυρίως μέσα μας παρά γύρω μας. Γι’ αυτό το λόγο, το βιωματικό ταξίδι μας κρατάει τόσους αιώνες (παρά τη χρήση των πιο σύγχρονων …ενδοτηλεσκοπίων). Εδώ, οι ομηρικές Σειρήνες επιλέγουν να σιωπούν και όχι να σαγηνεύουν με τα λάγνα τραγούδιά τους. Αυτή η αδυσώπητη σιγή αποτελεί ένα εσωτερικό κάτοπτρο αυτοκριτικής που μας φέρνει αντιμέτωπους με τα πιο επώδυνα άλγη της ψυχής.
Από «καβαφικής άποψης», η Γορτυνία είναι ταυτόχρονα και «Θερμοπύλες» και «Ιθάκη» (με το ταξίδι της) αλλά (ενίοτε) και «Πόλις» που μας ακολουθεί σαν κάποιος γκρίζος εαυτός του χθες και πρέπει να υπερνικηθεί.
Τέλος, πολλά και σοβαρά γράφονται λέγονται για τους αρχαιοτάτους ημών προγόνους, τη δράση τους, την έντονη αποικιακή εξωστρέφειά τους, την απώτερη προέλευση - καταγωγή τους. Οι αρχαιότατοι ημών πρόγονοι ήταν ιστορικά αήττητοι «εντός έδρας». Ακόμα και ο πολυνίκης σπαρτιατικός στρατός εισβάλλων δεν τα κατάφερε εναντίον των τότε ορεσίβιων Αρκάδων. Παράλληλα, επέδειξαν και μεγάλη …εξωστρέφεια «ταξιδεύοντας» σε Κύπρο, Πόντο, Σικελία, Κρήτη κτλ
Βέβαια, δεν μας ενδιαφέρει αν προϋπήρχαμε της …Σελήνης. Πάντως, ο τρόπος που την …κρυφοκοιτάμε τα καλοκαίρια είναι σίγουρα μοναδικός στον κόσμο.
"Βόηθα, Παναγιά, τη σκέψη
να μην αγριέψει...
"


"Παντιγέρα μαύρη ρούσσα προδομένη μου γενιά
σαν θα σμίξουν οι ανάσες θα φουσκώσουν τα πανιά"

"Θε μου πόσο παράξενοι
είν' οι δικοί μας τόποι
θλιμμένα τα τραγούδια μας
μα γελαστοί οι αθρώποι"




ΧΑΪΝΗΔΕΣ
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Τρί 01 Δεκ 2015, 09:06

ΤΑ ΣΑΝΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Ο Νοµός Αρκαδίας µε τα ελατοσκέπαστα βουνά του διέθετε το πλέον κατάλληλο φυσικό περιβάλλον για τη λειτουργία σανατορίων. Έτσι, εδώ είχαµε τη λειτουργία τριών σανατορίων, στην ευρύτερη περιοχή της Βυτίνας και ένα στην Τρίπολη.

ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ


Το Σανατόριο της «Μάνας» πλησίον του χωριού Μαγούλιανα της Βυτίνας, αποτελεί µοναδικό δείγµα νοσοκοµειακής αρχιτεκτονικής, ευρισκόµενο µέσα σε µια ονειρική τοποθεσία, µε υψόµετρο περίπου
1.500 µ., που θυµίζει Ελβετικό τοπίο.

Το σανατόριο κτίστηκε το 1923 (κατά άλλους το 1925) µε πρωτοβουλία και εράνους της αδερφής του Παύλου Μελά, Άννας Παπαδοπούλου -που ήταν γνωστή ως Μάνα- για τη νοσηλεία των φυµατικών αρρώστων της µικρασιατικής εκστρατείας του 1920-22 και για το λόγο αυτό το σανατόριο ονοµάσθηκε έτσι. Το κτίριο άρχισε να λειτουργεί το 1928 και φιλοδοξία της Άννας Παπαδοπούλου ήταν να το καταστήσει το µεγαλύτερο Σανατόριο των Βαλκανίων.

Το Σανατόριο είναι κτισµένο µε ντόπια γκρίζα ασβεστολιθική πέτρα, από τους ονοµαστούς Λαγκαδινούς µάστορες της περιοχής. Το κτίριο περιλαµβάνει υπόγειο εµβαδού 500 τ.µ., ισόγειο 660 τ.µ. και δύο ορόφους, έκαστος εµβαδού 660 τ.µ., η δε συνολική επιφάνειά του ανέρχεται σε περίπου 2.500 τ.µ. (27).

Επίσης, από τεχνικής άποψης, πρέπει ν’ αναφερθεί ότι σηµαντικό κατασκευαστικό χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι η χρήση πλακών από οπλισµένο σκυρόδεµα, γεγονός που έδινε τη δυνατότητα για µεγάλα
ανοίγµατα στους εσωτερικούς χώρους και για τη δηµιουργία µπαλκονιών.

Το σανατόριο άρχισε να εγκαταλείπεται περί το 1938 µετά και την θεραπεία της νόσου ενώ κατά την κατοχή λεηλατήθηκε. Η σηµερινή εικόνα του κτιρίου, το οποίο ανήκει ιδιοκτησιακά στο Ψυχιατρείο Τρίπολης, είναι θλιβερή και η εγκατάλειψη είναι το κυρίαρχο στοιχείο, αφού παρουσιάζει εκτεταµένες διαβρώσεις στις πλάκες, στα φέροντα στοιχεία, αποσάθρωση σοβάδων, έλλειψη κουφωµάτων, κλπ.

ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ ΒΥΤΙΝΑΣ

Το Σανατόριο της Βυτίνας, είναι επίσης γνωστό και µε την ονοµασία «Σανατόριο της Ιθώµης», λόγω που φιλοξένησε µεγάλο αριθµό Μεσσήνιων ασθενών που είχαν προσβληθεί από το µικρόβιο της φυµατίωσης και προσέφερε ανεκτίµητες κοινωνικές υπηρεσίες στον τοµέα της υγείας. Κτίστηκε µεταξύ του 1927-28 από τον πνευµονολόγο Μπόµπολα, λειτούργησε µε λίγους ασθενείς και προσωπικό, αλλά επειδή δεν απέδωσε οικονοµικά πουλήθηκε και συνέχισε να λειτουργεί µέχρι τον Μάιο του 1941.

Το Σανατόριο, που ήταν γνωστό και µε την ονοµασία «Άγιος Τρύφων» βρίσκεται λίγο πιο έξω από τη Βυτίνα, κοντά στο δρόµο προς την Αλωνίσταινα, µέσα σε όµορφο φυσικό περιβάλλον.

Το εν λόγω Σανατόριο ακολούθησε την τύχη των υπόλοιπων σανατορίων, όταν ο ρόλος τους περιορίσθηκε, µετά την ανακάλυψη των απαιτούµενων φαρµάκων και σήµερα παρουσιάζει θλιβερή όψη εγκατάλειψης.

Υπάρχει η αναφορά ότι πριν αρκετά χρόνια η Παναρκαδική Οµοσπονδία Ελλάδας, θέλοντας να βοηθήσει στην αξιοποίηση και τουριστική προβολή της περιοχής της Βυτίνας, ζήτησε από τη διοίκηση του νοσοκοµείου Καλαµάτας την παραχώρηση, για αξιοποίηση, του Σανατορίου, έχοντας δεδοµένο ότι στο παρελθόν πολλοί επιχειρηµατίες θέλησαν να επενδύσουν στις εγκαταστάσεις του Σανατορίου, µετατρέποντάς το σε ένα υπερσύγχρονο ξενοδοχείο ή αθλητικό κέντρο.

Ωστόσο, και εδώ δυστυχώς, όπως και στην περίπτωση του Σανατορίου της «Μάνας» στα γειτονικά Μαγούλιανα, δεν υπήρξε καµία εξέλιξη και το κτίριο παραµένει αναξιοποίητο και πλήρως παραδοµένο στη φθορά του χρόνου.

ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ ΑΛΩΝΙΣΤΑΙΝΑΣ

Το Σανατόριο της Αλωνίσταινας είναι το τρίτο σανατόριο στην περιοχή της Βυτίνας και είναι ένα ηµιτελές αλλά πολύ εντυπωσιακό κτίσµα από πέτρα, που έφτιαξαν πάνω από την Αλωνίσταινα οι πνευµονολόγοι Μπόµπολας και Γερουλάνος µε χρηµατοδότηση ενός εµπόρου που λεγόταν Πολίτης.

Η τοποθεσία είναι υπέροχη, γεµάτη έλατα και από πάνω υπάρχει η «Δίπορτη Σπηλιά», όπου κρύβονταν οι ντόπιοι, κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όταν τους κυνηγούσαν οι κατακτητές.

Γύρω υπάρχουν πηγές, όπου µεταξύ των ετών 1920 και 1945, όταν η φυµατίωση ήταν σε έξαρση, οι άποροι πάσχοντες έφτιαχναν καλύβες και έµεναν για να πίνουν το εξαιρετικό νερό και να ζουν στον καθαρό αέρα τρώγοντας ψωµί από τους τρεις φούρνους της Αλωνίσταινας.

Το κτίριο βρίσκεται κοντά στο δρόµο που συνδέει τη Βυτίνα µε την Αλωνίσταινα, µέσα σ’ ένα θαυµάσιο φυσικό περιβάλλον, σε υψόµετρο περί τα 1.250 µ. Αναφέρεται και µε την ονοµασία «Παλαιό Ξενοδοχείο», γιατί όταν λειτουργούσε αποτέλεσε ξενοδοχείο – σανατόριο υπερπολυτελείας.

ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

Το Σανατόριο της Τρίπολης ή αλλιώς της Μάκρης, κτίσθηκε το 1947 (κατόπιν µελέτης του Αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου) πλησίον του οικισµού Μάκρη, ο οποίος βρίσκεται στο 5ο χλµ. της Εθνικής Οδού Τριπόλεως – Καλαµάτας.

Το κτίριο λειτούργησε ως σανατόριο µέχρι το 1967, οπότε και άλλαξε χρήση και έγινε το γνωστό Ψυχιατρείο της Τρίπολης και σήµερα αποτελεί το κεντρικό κτίριο των δοµών του Ψυχιατρικού Νοσοκοµείου Τρίπολης.

Το Σανατόριο της Μάκρης, αποτελεί µια από τις λίγες εξαιρέσεις των κτιρίων των πρώην σανατορίων που εγκαταλείφθηκαν και έµειναν αναξιοποίητα, αφού οι εγκαταστάσεις αξιοποιήθηκαν, αναβαθµίσθηκαν και το Νοσοκοµείο εξυπηρετεί ασθενείς από την Πελοπόννησο, την Αιτωλοακαρνανία, την Κεφαλληνία και τη Λευκάδα.

Το παλαιό κεντρικό κτίριο φιλοξενεί µόνο 154 χρονίως διαβιούντες ασθενείς (αφού έχουν κτισθεί γύρω και νέα κτίρια), καθώς και τα γραφεία της διοίκησης και τις υπηρεσίες του νοσοκοµείου.

(Αχαϊκή Ιατρική, τ. 32, τεύχος 2, Οκτώβριος 2013, «Η Ιστορία των Αντιφυµατικών Ιδρυµάτων και Ιατρείων στην Πελοπόννησο»,
Ελένη Κουτρούλια, Παντελής Παπαθανασίου, Αθανάσιος Διαμαντόπουλος.)

Γαλανιάδη Εύα

:rose:


http://www.arcadiaportal.gr/news/i-trip ... s-arkadias
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Άβαταρ μέλους
ARKADROSOYL
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τρί 06 Μάιος 2014, 22:44
Irc ψευδώνυμο: DROSOYLITES
Φύλο: Γυναίκα

Re: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ

Δημοσίευση από ARKADROSOYL » Τρί 08 Δεκ 2015, 12:48

Σαν σήμερα...


Νίκος Γκάτσος, 1911-1992

—Κι ἂς μὴ λυγίσει ἡ καρδιά σου
Κι ἂς μὴν κυλήσει τὸ δάκρυ σου πάνω στὴν ἀδυσώπητη τούτη γῆ
Ὅπως ἐκύλησε μιὰ φορὰ στὴν παγωμένη ἐρημιὰ τὸ δάκρυ τοῦ πιγκουίνου—


Σαν σήμερα, στις 8 Δεκεμβρίου 1911, γεννήθηκε ο Νίκος Γκάτσος στα Χάνια Φραγκόβρυσης της Αρκαδίας.
Τέλειωσε το Γυμνάσιο στην Τρίπολη και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε με τη μητέρα και την αδελφή του στην Αθήνα,
όπου σπούδασε στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου. Την περίοδο 1935-1936 ταξίδεψε στη Νότιο Γαλλία και το Παρίσι.

Την πρώτη του εμφάνιση στη λογοτεχνία έκανε το 1931 με τη δημοσίευση του ποιήματος «Της μοναξιάς» στο περιοδικό Νέα Εστία,
ενώ την ίδια περίοδο μπήκε στον κύκλο του περιοδικού Νέα Γράμματα, με το οποίο συνεργάστηκε
και ως κριτικός λογοτεχνίας, δραστηριότητα που ανέπτυξε και σε άλλα λογοτεχνικά περιοδικά της Αθήνας.
Το 1943 εξέδωσε την Αμοργό, ποιητική συλλογή που θεωρήθηκε ορόσημο στην ιστορία της ελληνικής υπερρεαλιστικής ποίησης
και επηρέασε σύγχρονους και μεταγενέστερούς του ποιητές.

Μετά την Αμοργό ωστόσο δε δημοσίευσε παρά τρία ποιήματα στον περιοδικό τύπο.
Στη μεταπολεμική περίοδο συνεργάστηκε με το περιοδικό του Κ.Γ. Κατσίμπαλη Αγγλοελληνική Επιθεώρηση
και με το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας.
Ασχολήθηκε επίσης με τη θεατρική μετάφραση (Λόρκα, Στρίντμπεργκ, Ο’Νηλ, Λόπε ντε Βέγκα, Τενεσσή Ουΐλλιαμς κ.α.)
σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης και άλλων αθηναϊκών θιάσων
και από τη δεκαετία του ’50 με τη στιχουργική.
Στίχοι του μελοποιήθηκαν από το Μάνο Χατζιδάκι, το Μίκη Θεοδωράκη, το Σταύρο Ξαρχάκο και άλλους έλληνες συνθέτες.
Τιμήθηκε με το Βραβείο του Δήμου Αθηναίων για το σύνολο του έργου του (1987)
και εκλέχτηκε αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας της Βαρκελώνης για τη συμβολή του (μέσω των μεταφράσεών του)
στην προώθηση της ισπανικής λογοτεχνίας (1991).
Πέθανε στην Αθήνα.

:rose:
http://dimartblog.com/2015/12/08/penguins-tear/
“Κάποτε νιώθω να είμαι ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν γνώρισα ποτέ”
O.ΕΛΥΤΗΣ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τέχνες”