Πόλη και ποδήλατο

Εδώ τα επιλεγμένα άρθρα
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Πόλη και ποδήλατο

Δημοσίευση από Apomakros » Κυρ 06 Μάιος 2012, 22:31

Εικόνα


Το παρακάτω θέμα δόθηκε σαν εργασία για το σπίτι σε μαθητές Β’ Γυμνασίου επαρχιακής πόλης.



«Γράψτε μια επιστολή στο δήμαρχο της πόλης σας στην οποία να διαμαρτύρεστε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ποδηλάτες και να προτείνετε λύσεις για την βελτίωση της κατάστασης αιτιολογώντας το ενδιαφέρον σας για το ζήτημα αυτό».

------------------------------------------------------------------------------------------



Αλεξανδρούπολη 19 Μαρτίου 2009


Κύριε Δήμαρχε,


Πήρα το θάρρος να Σας γράψω και να σας απασχολήσω για ένα θέμα που αφορά πολλούς δημότες, τη χρήση του ποδηλάτου στους δρόμους της πόλης μας.

Έχω ένα όνειρο. Ονειρεύομαι τους δρόμους πλημμυρισμένους από ποδήλατα, με ποδηλάτες που κυκλοφορούν άνετα πηγαίνοντας τις δουλειές τους με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους και χαρούμενα παιδιά να ποδηλατούν με ασφάλεια στους δρόμους της όμορφης πόλης μας.

Η χρήση του ποδηλάτου δεν είναι βέβαια μια πρωτότυπη ιδέα. Γνωρίζετε καλά, κύριε Δήμαρχε, πως το ποδήλατο χρησιμοποιήθηκε από παλιά ως φτηνό και προσιτό μέσο μετακίνησης. Στη συνέχεια όμως εγκαταλείφθηκε σιγά-σιγά καθώς το βιοτικό επίπεδο του μέσου Έλληνα ανέβηκε. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν σήμερα πάρα πολλοί λάτρεις του ποδηλάτου και ένας από αυτούς είμαι κι εγώ.

Πρώτα-πρώτα θέλω, λοιπόν, σαν χρήστης ποδηλάτου κι εγώ, να διαμαρτυρηθώ για τις πολλές δυσκολίες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στις μετακινήσεις μας. Η κατάσταση των δρόμων στην πόλη μας, κύριε Δήμαρχε, έχει γίνει απελπιστική και όλοι μας δυσφορούμε, όσοι τουλάχιστον χρησιμοποιούμε ποδήλατο από το σπίτι μας στο σχολείο ή για τις δραστηριότητές μας και ακόμη για την ψυχαγωγία μας.

Η πόλη μας, παρόλο που έχει καλή ρυμοτομία, δεν διαθέτει ποδηλατόδρομους ούτε και φυσικά δίκτυο ποδηλατόδρομων. Ακόμα και σε δρόμους όπου υπάρχει πρόβλεψη για ποδηλατόδρομο, όπως για παράδειγμα η νέα οδός Παπαναστασίου (παλιό ρέμα Βανικιώτη) διαπιστώνουμε πως το τελικό αποτέλεσμα διαφέρει πολύ από τον αρχικό σχεδιασμό. Δυστυχώς η λωρίδα για την κυκλοφορία των ποδηλάτων έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Ο δρόμος προς τη Νέα Χιλή επίσης, όπου θα μπορούσε να χρησιμοποιείται ως ποδηλατόδρομος καταργείται στην πράξη για τα ποδήλατα. Και αυτό λόγω της αυξημένης κίνησης αυτοκινήτων ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου η κίνηση είναι μεγάλη καθώς οι δημότες συρρέουν με τα αυτοκίνητά τους προς τις κοντινές παραλίες της πόλης (ΕΟΤ, Δελφίνι, Σανταρόζα κλπ).

Με λύπη μας βλέπουμε πως τα αυτοκίνητα ολοένα αυξάνονται σε σχέση με τον πληθυσμό και οι κυκλοφοριακές συνθήκες ολοένα και δυσκολεύουν μέσα στην πόλη μας, ενώ ειδικά για τα ποδήλατα οι συνθήκες είναι ακόμα πιο δύσκολες και δεν παρέχουν επαρκή ασφάλεια για εμάς τους ποδηλάτες.

Τα παρκινγκ ποδηλάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτα ή υποτυπώδη και πολλά από αυτά είναι κατεστραμμένα. Αναγκαζόμαστε έτσι να κλειδώνουμε τα ποδήλατά μας στους στύλους φωτισμού και τα δέντρα ή να τα αφήνουμε εκτεθειμένα στα πεζοδρόμια ή ανάμεσα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, πράγμα που ασχημαίνει την εικόνα της πόλης μας.

Βλέποντας τις συνθήκες που επικρατούν στην πόλη μας και συγκρίνοντάς τες με αυτές που υπάρχουν σε άλλες πόλεις της Ευρώπης απογοητευόμαστε.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, το ποδήλατο αναπτύχθηκε με την αρωγή της Πολιτείας ως ένα μέσο μετακίνησης φιλικό στο περιβάλλον που ταυτόχρονα έδινε άμεση λύση στα κυκλοφοριακά προβλήματα των αναπτυσσόμενων πόλεων. Σήμερα ο αριθμός των ποδηλάτων που χρησιμοποιούνται καθημερινά σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Δανία είναι κάποιες δεκάδες εκατομμύρια, παρ' όλο που οι κλιματολογικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές. Οι χρήστες τους όμως όχι μόνο δεν σκέφτονται να εγκαταλείψουν το ποδήλατο, αλλά συνεχώς απαιτούν περισσότερους ποδηλατόδρομους και επέκταση των οδικών προνομίων τους. Στις χώρες με ανεπτυγμένη ποδηλατική κουλτούρα βλέπουμε πολύ έντονα τον συνδυασμό μέσων μετακίνησης και όχι ξεκομμένη τη χρήση ενός μόνο μέσου. Υπάρχουν θέσεις παρκινγκ για χιλιάδες ποδήλατα, ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες τους. Στην Ολλανδία είναι συχνό το φαινόμενο κάποιος να έχει δυο ποδήλατα, ένα για τη διαδρομή από το σπίτι του στο μετρό και ένα από το μετρό για τη δουλειά του.

Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των προβλημάτων και την βελτίωση της κατάστασης έχω να προτείνω τα εξής:

• Να δημιουργηθούν νέοι ποδηλατόδρομοι και δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
• Να αξιοποιηθούν οι υπάρχοντες δρόμοι που έχουν προβλεφτεί ως ποδηλατόδρομοι έτσι ώστε να γίνουν λειτουργικοί σύμφωνα με τον σχεδιασμό τους.
• Να μην επιτρέπεται η στάθμευση αυτοκινήτων στις λωρίδες και τους χώρους που είναι προορισμένοι για τα ποδήλατα.
• Να δημιουργηθούν παρκινγκ ποδηλάτων.
• Να γίνονται τακτικά πολιτιστικές εκδηλώσεις για το ποδήλατο.
• Να καθιερωθούν αγώνες, ημέρα ποδηλάτου και ποδηλατικός γύρος στην πόλη μας.

Ύστερα από όλα αυτά, πιστεύω κύριε Δήμαρχε, πως και Εσείς προσωπικά και το Δημοτικό Συμβούλιο θα δείξετε περισσότερο ενδιαφέρον, αφού το ποδήλατο είναι μεμονωμένο μεταφορικό μέσο, φιλικό προς το περιβάλλον που διευκολύνει την κυκλοφορία, ψυχαγωγεί τον άνθρωπο και βελτιώνει την υγεία μας.

Οι χρόνοι μετακίνησης στην πόλη μας είναι ίδιοι ή μεγαλύτεροι με άλλα μέσα μεταφοράς με εξαίρεση τα δίτροχα. Είναι γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης με ένα ποδήλατο σε αποστάσεις μικρές όπως συμβαίνει στην πόλη μας, που δεν είναι δα καμιά μεγαλούπολη, είναι αρκετά μικρότερος από τον αντίστοιχο με αυτοκίνητο. Το ποδήλατο δεν «κολλάει» στην κίνηση, μπορούμε να το παρκάρουμε οπουδήποτε και δίνει την αίσθηση της ελευθερίας που ποτέ δεν μπορούμε να έχουμε με ένα μηχανοκίνητο μέσο.

Ακόμα σημαντικότερες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία των ποδηλατών. Ένας άνθρωπος που πηγαινοέρχεται στη δουλειά με το ποδήλατο, κάνει καθημερινή αερόβια άσκηση με πολύ καλά αποτελέσματα για την υγεία του. Η καλύτερη υγεία των ανθρώπων που μετακινούνται με το ποδήλατο είναι δεδομένη, από τη στιγμή που συμπληρώνουν αρκετές ώρες σε εβδομαδιαία βάση με ήπια άσκηση, ενταγμένη στο καθημερινή τους πρόγραμμα. Οι χρήστες του ποδηλάτου θα ήταν σίγουρα πολλοί περισσότεροι αν υπήρχαν λίγο καλύτερες συνθήκες στους δρόμους και «χώρος» για το ποδήλατο. Γεγονός είναι ότι πολλοί θα ήθελαν να το χρησιμοποιούν καθημερινά αλλά φοβούνται τα αυτοκίνητα.

Κλείνοντας την επιστολή μου αυτή, κύριε Δήμαρχε, ζητώ την κατανόησή Σας, τόσο για την ενόχλησή μου όσο και για το πρόβλημά μου το οποίο όπως ξέρετε, δεν είναι μόνο δικό μου αλλά και όλων των συμμαθητών και φίλων μου καθώς επίσης και των περισσότερων δημοτών της όμορφης πόλης μας η οποία είχε πάντα τη φήμη της ποδηλατούπολης.

Κύριε Δήμαρχε, βοηθήστε να γίνει το όνειρό μου πραγματικότητα.

Με εκτίμηση,

Τριαντάφυλλος Π.
Μαθητής Β' Γυμνασίου
4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης



-----------------------------------


Η πιο πάνω επιστολή γράφτηκε και συντάχθηκε από τον μικρό Απόμακρο Τριαντάφυλλο Π., ηλικίας 14 ετών, μαθητή Β’ Γυμνασίου, του 4ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης.


(…με τη βοήθεια και του γνωστού σας Απόμακρου)





(από το τόπικ εδώ

προταθέν εδώ )
Απάντηση

Επιστροφή στο “Προεξέχοντα”