Πες μου εσύ φίλε Πολύκαρπε, πώς αντιλαμβάνεσαι εσύ την "άνωθεν γέννηση" όπως την ονοματίζει ο Χριστός? Μήπως αυτή περιλαμβάνει και τη διαδικασία της μετενσαρκώσεως όπως την προβάλλει η αφεντιά μου? Αν η πίστη σου στο δόγμα (κι όχι απαραίτητα στην επί της ουσίας διδασκαλία του Χριστού) σου επιβάλλει να μην το αποδεχθείς αυτό σαν εκδοχή, ρωτώ αν θα μπορούσε το ορθολογιστικό κομμάτι του συλλογισμού σου, έστω και προς στιγμήν απεγκλωβισμένο από το δόγμα, να αποκλείσει ασυζητητί αυτήν την πιθανότητα, και αν πραγματικά καλύπτεσαι με την διτή (και ολίγον απλοϊκή-υπεραπλουστευτική) εκδοχή του δόγματος "Κόλαση-Παράδεισος" με το απόλυτο τίποτα στο ενδιάμεσο. Θα'λεγα ότι είναι σαν να αποδέχεται κανείς το άσπρο-μαύρο ως δύο "αντίθετα" χρώματα, να λέει "ή το ένα ή το άλλο" και να αδυνατεί να δεχτεί πόσο μάλλον να δει τις μυριάδες αποχρώσεις που είναι δεδομένο ότι υπάρχουν μεταξύ των δύο.αμήν αμήν λέγω σοι, εάν μη τις γεννηθή άνωθεν, ου δύναται ιδείν την βασιλείαν του Θεού
Εσύ μου λες:
και του εφιστά την προσοχή λέγοντάς του ότι αυτό που γεννιέται από την σάρκα είναι σάρκα ( απάντηση στη σαρκική γέννηση και προφανώς μην ασχολήσαι ) και αυτό που γεννιέται από το πνεύμα είναι πνεύμα .
'Οχι μόνο δε με καλύπτεις στο παραπάνω ερώτημα, αλλά μου προτάσσεις το "ό,τι γεννιέται από την σάρκα είναι σάρκα". Σου αντιπαραθέτω ότι α/ κανένα έμβιο πλάσμα δεν είναι μόνο σάρκα- πράγμα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να το αρνηθεί εχέφρων νους ή ακόμα και το δόγμα αν θες. β/ η ερμηνεία σου δεν απαντά στο ερώτημα : γιατί να ενσαρκώνεται το πνεύμα (έστω και μία φορά όπως εσύ πρεσβεύεις). Κι αν καταφύγεις στα της γραφής και αποδεκτά από το δόγμα ότι τα "πεπτωκότα πνεύματα" πρέπει να περάσουν απ'το γήινο πεδίο (να γεννηθούν εδώ δηλαδή, να κριθούν κλπ), για να ανελιχθούν και να ξαναβρούν τον Πλάστη τους, θα συμφωνήσω απολύτως. Με τη διαφορά ότι εγώ προτείνω πως αυτό μπορεί να γίνει ΄και πάνω απ΄μία φορά, για τον ίδιο ακριβώς σκοπό. Ο Χριστός δεν το απέκλεισε. Μέσα από τη διδασκαλία Του, αλλά μέσα από άλλους που "άκουσαν" το Θεό, ούτε κι ο ίδιος ο Θεός το απέκλεισε ποτέ. Το χριστιανικό δόγμα, γιατί επιμένει στην απόρριψη αυτής της λογικής? Σε τι μειώνεται η διδασκαλία, ο ηθικός κώδικας ή το σύστημα αξιών που θέλησε να μεταδώσει ο Χριστός, αν γινόταν αποδεκτή μια τέτοια προοπτική? Σε τίποτα. Αποδυναμώνεται απλά η ισχύς του φόβητρου των καζανιών της κόλασης και του άνευ όρων απόλυτου ότι μόνο μια ευκαιρία σου δίνεται, που κρέμεται πάνω απ'το ποίμνιο ως δαμόκλειος σπάθη, και πως αν δεν την χειριστείς καλά θα ψήνεσαι στο πυρ το εξώτερον εις το διηνεκές. Πιο σαδιστική λογική δε θα βρεις ούτε στις περιπέτειες του Μαρκήσιου Ντε Σαδ, αγαπητέ μου. Και σε ρωτώ τώρα εγώ. Γίνεται να'χουμε απ'τη μια ένα Θεό φιλεύσπλαχνο, μέσα στη μακροθυμία, τη σοφία την απέραντη αγάπη για τα πλάσματά του, που τα συγχωρεί και τα προστατεύει και πασχίζει για την ανέλιξή τους, και απ'την άλλη να μας προβάλλουν έναν Θεό ανένδοτο, απόλυτο, άκαρδο και σκληρό τιμωρό που δε θα έδινε σ'αυτά μια δεύτερη ή και τρίτη ευκαιρία? Είναι και αντιφατικό και σχήμα οξύμωρο, αλλά το δόγμα αυτό μας ζητά να ενστερνιζόμαστε. Και δεν είναι οι μόνες αντιφάσεις που προβάλλει.
(Σημείωση: Το δόγμα ασφαλώς εμπεριέχει και σωστές τοποθετήσεις. Στα σημεία που φάσκει και αντιφάσκει όμως, είναι σάφές ότι κάτι δεν πάει καλά.)
Και πρόσεξε εδώ:
Λέει ( Ο Χριστός το λέει και το ενστερνίζομαι απολύτως ) πως το πνεύμα όπου θέλει ταξιδεύει, και δεν γνωρίζεις από πού έρχεται και πού πηγαίνει.το πνεύμα όπου θέλει πνεί, και την φωνήν αυτού ακούεις, αλλ' ουκ οίδας πόθεν έρχεται και που υπάγει• ούτως εστί πας ο γεγεννημένος εκ του Πνεύματος.
Μίλησε πουθενά για πνεύμα "μιας χρήσεως"? Απέκλεισε την πιθανότητα το πνεύμα αυτό να φύγει από το συγκεκριμένο σαρκίο που το ενσάρκωνε και να επανακάμψει σε άλλο? Ποτέ και πουθενά και αν μου βρεις κάτι που να υπονοεί αποκλεισμό, δε θα'ναι απ'τα χείλη του Χριστού, αλλά απ'την γραφίδα ιεραρχών και αγίων πατέρων που έτσι επέλεγαν και ήθελαν να το βλέπουν. (Γι'αυτό είπα να εστιάσουμε στον ίδιο το Χριστό κι όχι στον Παύλο (μιλάμε για Χριστιανισμό όχι για Παυλισμό) ούτε στους άγιους πατέρες οι οποίοι (εστιάζοντας πρώτα στις επιστολές κι έπειτα στα όσα είπε ο Χριστός) συνέταξαν, σχημάτησαν, δημιούργησαν και εδραίωσαν το δόγμα, το οποίο μπορεί κάλλιστα να υπόκειται σε λάθη, δεδομένου ότι οι εμπνευστές του ήταν άνθρωποι και άρα εξ ορισμού όχι αλάθητοι.)
Και πολύ σωστά το πιστεύει.Έχει πολλές απορίες αλλά πιστεύει ότι ο Χριστός έχει αποσταλεί από τον Θεό ως διδάσκαλος
Ο Χριστός ήταν ένας από τους μεγαλύτερους δασκάλους αλλά και μύστες που περπάτησαν ποτέ στον πλανήτη.
Ξεκάθαρα για ποιους? Και είναι μόνο 3 τα μηνύματα?Φίλη μου είναι ξεκάθαρα τα μηνύματα .
1 .Ο Χριστός ομιλεί περί του Χριστιανικού Βαπτίσματος
2. Περί του Αγίου Πνεύματος και ότι η διδασκαλία του αυτή ( περί του Αγίου Πνεύματος ) είναι μέσα στην διδασκαλία των Ιουδαίων .
3. Στην πνευματική (ανα)γέννηση δεν χωρούν σαρκικές λύσεις
1/ Το Χριστιανικό βάπτισμα τι σημαίνει? Αν όχι μια συμβολική πράξη του ανθρώπου για τα μάτια πρώτιστα τα δικά του, και κατ'επέκτασην Του Θεού και του κόσμου, ότι προσχωρεί στον Χριστιανικό τρόπο και στάση ζωής?
2/ α/ Για το 'Αγιο Πνεύμα, πραγματικά κάποια στιγμή θα'θελα να επεκταθείς, έστω και ανοίγοντας ξέχωρο θέμα.
β/ Δεκτό στο βαθμό που ο Νικόδημος ως μέλος του εβραϊκού ιερατείου, ενστερνιζόταν την διδασκαλία των Ιουδαίων. 'Επρεπε να "κατέβει" στο δικό του νοηματικό επίπεδο για να του γίνει κατανοητός και για ν'αποδεχθεί (ο Νικόδημος) το μήνυμα που ήθελε να του μεταδώσει. Το θέμα είναι εδώ: Ποιο είναι το μήνυμα? Μόνο αυτό που περιορίζεται στη διδασκαλία των Ιουδαίων? Προσωπικά δε θα το δεχτώ αυτό, αφ'ενός γιατί δε θα ενστερνιστώ ποτέ το Εβραϊκό δόγμα (στο οποίο δυστυχώς ΚΑΙ η δική μας εκκλησία κάνει τεμενάδες) και δεύτερον γιατί πιστεύω στον Χριστό και όχι στο Ταλμούδ, την Π. Δ. και τα Εβραϊκ'α αμπελοφιλοσοφήματα γενικότερα, που δεν είναι άλλο από οικτρά κακέκτυπα της Ελληνικής Φιλοσοφίας. ('Αλλο ένα θέμα που μπορούμε να συζητήσουμε, είναι γιατί οι "χριστιανικές" (?) εκκλησίες (όλων των δογμάτων όχι μόνο του δικού μας), ενσωματώνουν στη θρησκεία και αυτή των Εβραίων. Αυτό και αδυνατώ να το δεχτώ και δεν καταλαβαίνω πού χρησιμεύει.)
3/ Γιατί δεν χωρούν? Είμαστε ή όχι από σάρκα και πνεύμα? Γιατί δεν είναι λογικό μέσα από τις συχνές επαναφορές μας σε άλλα σαρκία να επιτυγχάνουμε την ανέλιξη? Γιατί εστιάζεις στη σάρκα και σε σοκάρει η διαδικασία και όχι στο ίδιο το πνεύμα, το οποίο μπορεί κάλλιστα "παιδεύεται" (εκπαιδεύεται) μέσα απ'αυτή τη διαδικασία, που μέσα από τις πλείστες όσες δοκιμασίες το εκπαιδεύει και το "τιμωρεί" αν θες ώσπου να μάθει, ώστε να είναι έτοιμο κάποια στιγμή να περάσει στο επόμενο επιπεδο?
Θα μου πεις τώρα...πώς το "τιμωρεί". Θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Πες ότι σε μια προηγούμενη ζωή σου ήσουν μια μητέρα αδιάφορη, άκαρδη απέναντι στα παιδιά σου και τα κακοποιούσες κιόλας. Αν σ'αυτή τη ζωή γεννιόσουν από μια τέτοια (ίδια) μάνα, για να βιώσεις στο δικό σου το πετσί τη φαυλότητα που ασκούσες τότε, δεν τιμωρείσαι όπως σου αξίζει? Δεν μαθαίνεις, δε γίνεσαι στην πορεία καλύτερος? Η μνήμες στον τωρινό εγκέφαλο μπορεί να μην υπάρχουν, στα τρίσβαθα του πνεύματος όμως δε χάνονται, κι αυτό "μαθαίνει"...και μέσα από την τωρινή κατάσταση, ως ένα βαθμό "αποζημιώνεις" για το κακό που είχες πράξει τότε. 'Ετσι δυνητικά δίνεται και λογική εξήγηση σε περιπτώσεις που βλέποντάς τες τώρα, μπορεί να λέμε "τι έφταιξε αυτός και τα περνάει αυτά? Δεν υπάρχει Θεός επιτέλους?" Γιατί δεν ξέρουμε τι και πόσο μπορεί να έφτιαξε αυτός και τα περνάει αυτά...Κι ο ίδιος μπορεί να μην το ξέρει στο τωρινό συνειδητό του, αλλά στο "σκληρό δίσκο" της ψυχής του είνα όλα καταγεγραμμένα.
Μακρυγόρησα εδώ και πλάτιασα..συγνώμη...αλλά θεωρώ σημαντικό να αναλύω τη συλλογιστική μου.
Την Καινή Διαθήκη όπως την ερμηνεύουν και τη θέλουν τα θέσφατα του ανθρωπόφτιαχτου (και όχι θεόπνευστου επιμένω) δόγματος, ίσως και να τα...καταργούσα, αν είχα τέτοια δύναμη... Και αν "καταργώ" αυτού του είδους την Κ.Δ., δεν έχω ενδοιασμούς ούτε ενοχικά, παρ'όλο που πρόθεσή μου δεν είναι να καταργήσω τίποτα, αλλά να διακρίνω τις αλήθειες μέσα απ'όλα.ότι αποδεχόμενη αυτή τη θεωρία άμεσα καταργείς την Καινή Διαθήκη
Την Κ.Δ. όπως θα τη διάβαζε αγνά και απλά ένας αδογμάτιστος και μη περιχαρακωμένος στα του δόγματος, πάντως, δεν την "καταργώ" ούτε την κοντράρω σε καμία περίπτωση.
Μα το είπα ήδη. Για να εδραιώσει σωστότερο σύστημα αξιών και κώδικα ηθικής (απ'αυτόν που είχαν οι Εβραίοι), για να αφυπνίσει συνειδήσεις και να ανελίσσεται ο άνθρωπος (αυτός που λαμβάνει υπ'όψιν του και κατανοεί τη διδασκαλία Του) μια ώρα αρχύτερα και χωρίς επανειλημμένες μετενσαρκώσεις. Γιατί ίσως δεν το κατάλαβες, αλλά δεν υποστήριξα ποτέ ότι η μετενσάρκωση είναι ένα γλέντι ή προνόμιο. Απεναντίας, είναι η δική μου ερμηνεία της "κόλασης" (που σημαίνει τιμωρία), όπως θα ήταν κόλαση (τιμωρία) για τον οποιοδήποτε μαθητή σχολείου το να μείνει στην ίδια τάξη και να μην προχωρήσει στην επόμενη.στην κατά τους Χριστιανούς θέωση , απόλαυση του Παραδείσου –Βασιλείας του Θεού - , εύλογα προκύπτει το ερώτημα γιατί να σαρκωθεί το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος ; Τι νόημα έχει το κήρυγμά του ;
Πρώτον, δεν είμαστε όλοι "θεωμένοι". Το γεγονός ότι υπάρχουν γύρω σου πολλά επίπεδα ψυχονοητικής καλλιέργειας των ανθρώπων, πρέπει να σου δίνει άλλη μια υπόνοια για το δόκιμο της μετενσάρκωσης...Το αν και πότε θα γίνουμε "θεωμένοι" εξαρτάται καθαρά απ'τις δικές μας επιλογές. (εκτός αν απορρίπτεις αυτό που αποδέχεται ακόμα και το δόγμα περί ελευθερίας βούλησης).Αφού θα είμαστε όλοι « θεωμένοι » δια των επανειλημμένων μετεμψυχώσεων ποιους θα τιμωρήσει
Δεύτερον, ο Χριστός δεν είπε ποτέ ότι θα τιμωρήσει ο ίδιος κανέναν! Ας ξεκολλήσουμε επιτέλους απ'το Εβραϊκό πρότυπο του "Θεού-τιμωρού".
Αυτοτιμωρούμαστε μια χαρά από μόνοι μας, όταν δεν προχωράμε σε βαθύτερα πεδία συνειδητότητας και όταν εμμένουμε στα επιφανειακά, της "σάρκας και του υλισμού" όπως άλλωστε προτάσσει και το δόγμα. Πάλι η επιλογή αφήνεται στην κρίση μας. Δεν μας ζορίζει ο ίδιος ο Θεός- αλλά καταλαβαίνω γιατί μας ζορίζουν τα ιερατεία...
Εκτός αν θεωρείς την ανάστασή τους σαν μια νέα μετεμψύχωση , αλλά στο ίδιο σώμα ;
'Οχι, σε καμία περίπτωση μετενσάρκωση. 'Οπως δεν πιστεύω ότι τους "ανέστησε". Πιστεύω ότι τελούσαν σε κατάσταση νεκροφάνειας και τους επανέφερε με τις εξαιρετικές του δυνάμεις. Αν δεν ήταν εκείνος, ασφαλώς η οριστική και αμετάκλητη φυγή τους θα ήταν αναπόφευκτη. Τονίζω το "αμετάκλητη" γιατί πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε πως και τα θαύματα που έκανε ο Χριστός τελούσαν κάτω από φυσικούς νόμους άγνωστους σ'εμάς. Σαφώς χρειάζονταν ειδικές πνευματικές δυνάμεις για να επιτευχθούν, δυνάμεις που εμείς δεν έχουμε. Αλλά είναι φυσικός νόμος το αμετάκλητο του θανάτου. 'Απαξ και αποσχισθεί η ψυχή από το σώμα, δεν επανέρχεται και ούτε ο Θεός θα παραβεί τον ίδιο του το νόμο για να επαναφέρει την ψυχή του θανόντος στο ίδιο σώμα. Ο Χριστός επιτέλεσε θαύμα στην επαναφορά των, διότι ήταν σε βαθύτατη νεκροφάνεια, που κανένας γιατρός ή κοινός άνθρωπος δε θα μπορούσε να επαναφέρει. Δεν έφερε όμως νεκρό πίσω στο σώμα του. Θυμίσου τι είπε για το Λάζαρο αλλά και για την κόρη του στρατιωτικού : "Κοιμάται...".
Στην αδελφή του είπε πως θα ξυπνήσει, όχι πως θ'αναστηθεί. Ψαξ'το.Γιατί δεν της λέγει ότι θα ξανασαρκωθεί αλλά θα αναστηθεί ;
ΓΝΩΡΙΖΕ ότι ήταν σε νεκροφάνεια. ΓΝΩΡΙΖΕ πως μπορούσε να τον επαναφέρει. Απογοητεύτηκε που εκείνες δεν πίστεψαν ότι μπορούσε.
Με τις επιγνώσεις που ο Χριστός είδε ότι προσέλαβε.Πως ένας Λ Η Σ Τ Η Σ αποκτά άμεσα την θέωση ; Λουκ. 23 , 43
Σίγουρα αυτός δε θα χρειαζόταν μετενσάρκωση. Πριν εκπνεύσει και επί του σταυρού εκφράστηκε με τρόπο που καταδείκνυε σαφώς ότι είχε αποκτήσει έστω και των τελευταία στιγμή βαθύτερη επίγνωση...
Η ενσάρκωση του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος δεν γίνεται για να μας δείξει την δυνατότητα να ξανασαρκωθούμε εμείς , αλλά για να προσλάβει την δική μας σάρκα ( χωρίς αμαρτίας ) και να θεώσει αυτήν
Δεκτό. Η διαδικασία όμως της ενσάρκωσης, είναι η ίδια (και τελείται κάτω απ'τους ίδιους νόμους- ο Θεός δεν κάνει εξαιρέσεις, τα'παμε αυτά) είτε για ανώτατο πνεύμα όπως ο Χριστός, είτε για κατώτερα όπως εμείς. Ο σκοπός και ο στόχος της μίας από τις άλλες, σαφώς διαφορετικός, αλλά εγώ δε στάθηκα στο σκοπό, αλλά στο γεγονός ότι επιτελέστηκε ενσάρκωση από το πνευματικό επίπεδο στο γήινο.
'Οχι βέβαια! Τη δική μας αποτυχία να προσλάβουμε και να κατανοήσουμε τις διδαχές του! Βλέπε την ανθρώπινη αποτυχία γύρω σου, φίλε μου! Καταφανής καθημερινά. Φταίει ο Χριστός για όλα αυτά?Το ενδεχόμενο των δικών μας συνεχών μετεμψυχώσεων τι θα αποδείκνυε ; Μα την αποτυχία του έργου του Χριστού .
Δυστυχώς θα διαφωνήσω. Το "απόλυτον" το "άσπρο ή μαύρο" (πράγματα και εκτός Αριστοτέλειας λογικής ακόμα) θα το δεις σε περιχαρακωμένα και περιορισμένα ανθρώπινα σκεπτικά, όχι στην άπειρη κι ασύλληπτη για μας θεία διαδρομή. Σκεπτικά που ΔΥΣΤΥΧΩΣ επηρεάστηκαν καταλυτικά απ'το Εβραϊκό αμπελοφιλοσόφημα που ήθελε τον Θεό να δρα κατά τα καπρίτσια του, συχνά παράφρονα και πάντα τιμωρό.« Δυστυχώς » είναι μία και μοναδική , γιατί και εμείς είμαστε μιά και μοναδική περίπτωση δημιουργήματος « κατ΄ εικόνα και ομοίωση Θεού » .
Εγώ θα δεχτώ και την "ορθή χρήση" και την "ορθο-λογική", γιατί και οι δύο έννοιες δόκιμες. Το θέμα είναι ποιος θα κρίνει την ορθή χρήση? Κάποιος που θέλει με θέσφατα και αξιώματα να την επιβάλλει? Κι αν κατέβαινε ο ίδιος ο Χριστός τώρα και του'λεγε ότι είναι λαθεμένη αυτή που θεωρεί "ορθή", άραγε θα το δεχόταν?Τον ορθο-λογισμό μας μας το έδωσε για ορθη χρήση και όχι για ανο-ρθο-λογική χρηση
.Το « δόγμα » της ενσαρκώσεως του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος δεν γίνεται όπως το περιγράφεις εσύ . Δεν γίνεται «από πνεύμα σε σάρκα »
Αλλά πώς? Δεν ήταν ανώτατο πνεύμα στο πνευματικό "βασίλειο" και απεφασίσθη να "κατέβει" στη γη? Πώς αλλιώς αν όχι ενσαρκωμένος?
Η Μαρία δεν τον γέννησε? Εκ σαρκός δε βγήκε, μέσα στο περιτύλιγμα της σάρκας και ο ίδιος? ΕΛΕΟΣ Χριστιανέ! Αποδυναμώνεις μ'αυτόν τον τρόπο μία από τις μεγαλειώδεις θυσίες του! Εξανθρωπίστηκε στο γήινο πεδίο, από μια θέωση που είχε σίγουρη στο πνευματικό. Το γεγονός ότι ήρθε εδώ ίσος προς ίσον, και όχι προικισμένος με ιδιαίτερα προνόμια, το γεγονός ότι η δική του πνευματική δύναμη και αυτοπειθαρχία , είναι αυτά που τον έκαναν αυτό που έγινε και ΕΜΕΙΝΕ στις μνήμες των ανθρώπων για 2 χιλιετηρίδες τουλάχιστον, δεν σου λέει τίποτα? ΑΥΤΑ θα πρέπει να'ναι το επίκεντρο και η ουσία, όταν εστιάζουμε στον Χριστό, κι όχι τα άλλα παράπλευρα στα οποία εστιάζουν οι άνθρωποι.! Δεν του χαρίστηκε τίποτα, ούτε απ'τον ίδιο το Θεό, που τον δοκίμαζε έως και την τελευταία στιγμή (βλ. όρος ελαιών- βλ. στιγμιαίο ανθρώπινο φόβο του και πόνο ψυχής με το "απελθέτω απ'εμού το πικρόν ποτήριον τούτο" που ΗΞΕΡΕ ότι θα έπινε...) Το ότι ήταν ανθρώπινος τον καθιστά ακόμα πιο λατρευτό, παρά η όποια θεϊκή του φύση. Γιατί ως άνθρωπος πάλεψε ως την τελευταία στιγμή, πόνεσε και υπέφερε, ως άνθρωπος νίκησε τον σατανά στην έρημο που τον έβαζε σε τόσους πειρασμούς. Ως άνθρωπος έκανε υπερβάσεις που εμείς αδυνατούμε να κάνουμε. Σκέψου ότι για για έναν εκ προοιμίου "θεό", δε θα'ταν δύσκολη η πάλη με το σατανά, ούτε θα πονούσε και θα'ταν βασανιστική η σταύρωση- για ΑΝΘΡΩΠΟ είναι αυτά μεγαλειώδη- μια και ανταπεξήλθε σε αυτά ως θεός και σίγουρα όχι ως άνθρωπος σαν όλους εμάς! Ξεχωριστός και μοναδικός μεν στην ουσία του, άνθρωπος όμως, μια και όλοι εμείς οι υπόλοιποι "άνθρωποι" , δε θα'χαμε τη δύναμη ν'αντισταθούμε σ'αυτά που Εκείνος αντιστάθηκε, ούτε να σταθούμε αντάξιοί Του, γενικότερα..
Με αίμα και ιδρώτα και κόπο. Αν μου πεις πως του χαρίστηκε κάτι απ'τον Θεό, μόνος σου αυτομάτως υποβιβάζεις την αξία και την πασιφανή δύναμή του.από που προκύπτει ; Με ποιο τρόπο τις «ανέπτυξε »
Η διαδικασία της ενσάρκωσης, προϋποθέτει να μην έχεις μνήμη της πρότερης ύπαρξής σου, είτε αυτή ήταν στον κόσμο των πνευμάτων είτε στο γήινο πεδίο. Απ'αυτόν τον κανόνα δεν εξαίρεσε τον εαυτό του ο Χριστός. Μπας και τον θεωρείς ανθρωπάκι που θα'φτιαχνε φυσικούς νόμους και κανόνες, που θα τους παραβίαζε ο ίδιος για να εξυπηρετηθεί? Αυτά τα κάνουμε εμείς, ο Θεός όχι! Μην τα μπερδεύουμε. Δεν είναι αυτός κατ'εικόνα και ομοίωση δική μας, εμείς πασχίζουμε να'μαστε κατ'εικόνα και ομοίωση δική Του (και αποτυγχάνουμε οικτρά).που δεν γνωρίζει και δεν θα μπορούσε να σταθεί άξιος της αποστολής του
Συνεπώς, αν δεχτούμε τα παραπάνω, δύο ήταν τα τινά. 'Η να παλέψει με αντιξοότητες, να μπεί σε λογικές αυτογνωσίας που συχνά είναι και οδυνηρές, να δοκιμαστεί και να αποκτήσει επιγνώσεις, 'Η...να ενδώσει στα γήινα και υλιστικά, να "χάσει" κι αυτό το ενστικτώδες "κάτι" που υποδήλωνε το ξεχωριστό της φύσης του, και να γίνει μια απ'τα ίδια με τους υπόλοιπους. 'Ηταν ένα τεράστιο και υπολογισμένο ρίσκο που πήρε ο Χριστός όταν αποφάσισε να "κατέβει" εδώ κάτω. Η πρωταρχική (κατ'εμέ) θυσία του προς χάριν της ανθρωπότητας.
H σάρκα που έλαβε ο Χριστός είναι ίδια με την δική μας πλην της αμαρτίας
Στη λεξη "αμαρτία" έχουμε προσδώσει (πάλι να'ναι καλά το ιερατείο) τόσα ενοχικά, που δεν μπορώ να συμπορευτώ μ'αυτόν τον όρο. Για μένα αμαρτία σημαίνει ατόπημα, αστοχία, και τίποτα παραπάνω. Ο Χριστός απέφυγε τα ατοπήματα-αστοχίες, χάρη στη σωστή κρίση του, τη σωστή και άξια προσέγγιση και στάση ζωής ,. πράγματα όμως που επέλεξε συνειδητά να έχει στον επίγειο βίο του. Δεν γεννήθηκε μ'αυτό το "προνόμιο".
,γιατί δεν είναι μόνο άνθρωπος , αλλά και Θεός
Στον επίγειο βίο του ήταν μόνο άνθρωπος. Με εξαιρετικά χαρίσματα-δυνάμεις και προσεγγίσεις που εμείς δε φτάνουμε ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι, αλλά εξ ορισμού άνθρωπος- (στο πνευματικό βασίλειο σίγουρα θεώθηκε- έγινε ένα με τον Πατέρα-κι ο Πατέρας ένα μ'αυτόν όπως ο ίδιος είπε). Και ως άνθρωπο τον θαυμάζω και τον αντιμετωπίζω. 'Αλλωστε, ο ίδιος ποτέ δεν δήλωσε "Θεός", ενώ συχνά αναφερόταν στον εαυτό του ως "Υιός του Ανθρώπου". Μπορείς να μου πεις αλήθεια γιατί επέλεγε αυτή τη φράση? (σίγουρα ήταν συνειδητό και εσκεμμένο και καθόλου τυχαίο).
Αυτά προς το παρόν κι ελπίζω να μη σε κούρασα φίλε μου. Κι αν διαφωνούμε σε πολλά, ακόμα κι αν με πεις αιρετική, δεν πειράζει. Δε θα'σαι ο πρώτος- και στο βαθμό που "αίρεση" αρχαϊστί σημαίνει επιλογή, σαφώς είμαι "αιρετική" αφού επιλέγω αυτά που ενστερνίζομαι και δεν καταπίνω αμάσητα και αβλεπί τα όσα μου πασάρουν. Κι αν δε βρούμε σημεία σύγκλισης, αν μη τι άλλο θα μου μείνει η ικανοποίηση πως έχουμε έναν κοινό παρονομαστή. Κι οι δυο αγαπάμε το Χριστό. Με το δικό μας τρόπο - συλλογισμό και διαδρομή ίσως ο καθένας, αλλά το κοινό συστατικό εδώ είναι η αγάπη
Ειρήνη ημίν λοιπόν
Από το τόπικ περί μετενσάρκωσης εδώ
και τα προτεινόμενα εδώ