ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ - ΣΥΝΑΜΦΟΤΕΡΟ

Κομμάτια ή Ποιήματα Ελλήνων και Ξένων λογοτεχνών/ποιητών που αγαπήσατε
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ρωμηός
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ 2007, 10:52
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ - ΣΥΝΑΜΦΟΤΕΡΟ

Δημοσίευση από ρωμηός » Δευ 23 Απρ 2007, 14:02

εκ μεταφοράς

ρωμηός

Ιδεογραφίτης με τα όλα του


Joined: 17 Jul 2006
Posts: 60
Location: Ιωάννινα

PostPosted: Wed Mar 14, 2007 5:41 pm

--------------

"...έψαξα και ενδέχεται να ταξινόμησα τον όλως Αρχέτυπον της πολιτικής: το καθ’ ημάς Συναμφότερον, σκάνδαλον για τους Δυτικούς και μωρία για τους «επιστήμονες».

Η χθονία μας επιστημολογία, ανακάλυψε πρώτη και επιμένει, μόνη, επί τρεις χιλιάδες έτη μνημείων συναπτών, ότι ο νόμος της πολιτικής είναι το Περίπου: ουκ έστ’ ακριβές ουδέν εις ευανδρίαν• έχουσι γαρ ταραγμόν αι φύσεις βροτών. Ναι, οι φύσεις μας, άρα και η φύση της πολιτικής μας έχουν ταραγμόν. Ταραγμόν και όχι ορισμόν. Το Περίπου, είναι η πλήρης εκ μέρους μας υπεροπτική άρνηση του παραληρήματος περί επιστήμης, που ταλανίζει την δυτική αστοχία. Οι Ελληνορωμηοί, ως έχοντες εκ της εμπειρίας όμμα, ένιωσαν ότι η επιδίωξη επιστημονικής ακρίβειας στα πολιτικά πράγματα, οδηγεί στην Τυραννία και την σφαγή. Το είχε άλλωστε δοκιμάσει ο πρώτος Δυτικός επιστήμων και πολιτικός στον κόσμο, ο Προκρούστης. Δεν τους άρεσε.

Η εμπειρία ότι δεν υπάρχει επιστήμη, θεσμός ή δομή, που να μπορεί να διαχωρίσει καθαρά το καλό από το κακό, είναι ο δεύτερος άθλος μας. Άλλοτε μεν κακώ άλλοτε δ’ εσθλώ κι ο άνθρωπος είναι και για το καλό και για το κακό: Όμηρος και Μακρυγιάννης, ακίνητες διαπιστώσεις για την αξεδιάλυτη ομήγυριν του ηδέως και του πικρού στην Εκκλησία του Δήμου.
Επομένως, στην πολιτική δεν υπάρχει πρόοδος. Συμβαίνει στάσις αεικίνητος και στάσιμος ταυτοκινησία των συμπαιχτών: τρίτο σκάνδαλον για το δυτικό λήρημα περί εσχατολογικής ευτυχίας.

Και τα τρία μαζί, Συναμφότερον, Περίπου, Ταυτοκινησία, errore Graecorum, εναντίον των οποίων ορθώθηκε και κατέρρευσε εν μέσω γενοκτονιών το δυτικό επιστημολογικό, περί πολιτικής, φληνάφημα.
Η «Θεοείδεια παρακατιανή» ξετυλίγει, όπως και ο καθ’ ημάς Αρχέτυπος, την βουστροφηδόν γραφήν, με την οποία οι άνθρωποι διαπράττουν αυτεξούσιοι την ισηγορίαν τους περί ελευθερίας ή άλλων Αρχής, κατά το συναμφότερον: μια στο καλό και μια στο πιο χάλια, χωρίς πρόοδο, μέσα στο κύκλιον μαγγανοπήγαδο, σύμμεικτοι καλών και κακών στιγμάτων• μισγάγκεια δε αξεδιάλυτη η πολιτεία κι η πολιτική τους. Και στο άδικο του καθενός, υπάρχει πάντα κάποιο δίκιο...

Μισγάγκεια ή το Συναμφότερον: το άλλο όνομα του Τραγικού, δηλαδή η υποδοχή του Όμοιου μου ως ισοτίμου, άρα το μέτρον και η επιείκεια ως απρόσιτη νοσταλγία.

Περίπου, Συναμφότερον, το εναρκτήριον τέρμα για το αυτόγνωτον του πολίτη, έως αν η αυτή φύσις των ανθρώπων η: μία, επί πτερύγων ανέμων ξεπεσμένη φωτοφάνεια."

ΠΗΓΗ: ΚΩΣΤΑ ΖΟΥΡΑΡΙ, "ΘΕΟΕΙΔΕΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΙΑΝΗ" ΕΚΔ. ΕΞΑΝΤΑΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ


(Μιας και το περνάω σε μορφή κειμενογράφου (word) θα προσθέτω που και που στο παρόν νήμα αποσπάσματα από το βιβλίο του. ελπίζω να μην είναι βαρύ...)
της οικείας μου γνώμης αυτοκράτωρ και μετά νηφαλίου μέθης
ρωμηός

===================
http://www.romios.bravehost.com
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ποίηση-Λογοτεχνία”