Μέγας Ιουλιανός

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Ypervoreios
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1263
Εγγραφή: Τρί 04 Ιούλ 2017, 03:24
Irc ψευδώνυμο: Iamblixos
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Λάρισα
Έδωσε Likes: 5 φορές
Έλαβε Likes: 28 φορές

Μέγας Ιουλιανός

Δημοσίευση από Ypervoreios » Δευ 16 Ιούλ 2018, 23:11

Ο Ιουλιανός (Φλάβιος Κλαύδιος Ιουλιανός) γνωστός ως Ιουλιανός ο Παραβάτης ή Ιουλιανός ο Αποστάτης και Ιουλιανός ο Μέγας,
ηταν Ρωμαίος αυτοκράτορας κατα την πρωτοβυζαντινή περίοδο επισης ηταν φιλόσοφος και συγγραφέας.Ο Μοναδικός παγανιστής
εθνικος αυτοκράτορας μετα τον Μέγα Κωνσταντίνο καθιέρωσε την χρήση του όρου ''Έλληνας'' ως παγανιστής καθώς κατα την
προσπάθεια επιβολής της παλιάς εθνικής θρησκείας εννοώντας και αυτοπροσδιοριζόταν ως Έλληνας εννοώντας πως ακολουθούσε
την θρησκεία των παγανιστών οι οποίοι τοτε ηταν γνωστοί ως Εθνικοί.

Ο Ιουλιανός ήταν μέλος της αυτοκρατορικής οικογένειας, εξάδελφος του Κωνστάντιου Β΄ και γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη
το 331 ή το 332.Μετά τη σφαγή του πατέρα τους ο Κωνστάντιος παρέδωσε τα αδέλφια Ιουλιανό και Γάλλο στον επίσκοπο Ευσέβιο
Νικομηδείας ο οποίος εμπιστεύτηκε τη μόρφωση του Ιουλιανού στον Μαρδόνιο έναν μορφωμένο Γότθο ευνούχο για 4 χρόνια.
Η ανάγνωση του Ομήρου υπό τη διδαχή του Μαρδονίου ήταν σύμφωνα με τα ίδια τα γραπτά του Ιουλιανού η χρυσή εποχή της
παιδικής του ηλικίας.

Ο Ιουλιανός είχε κλίση προς τη μόρφωση και έλαβε ευρύτατη κλασσική παιδεία.Έτσι το 348 που του επιτράπηκε να επιστρέψει
στην Κωνσταντινούπολη,μαθήτευσε στον εθνικό δάσκαλο Νικοκλή και τον χριστιανό Εκηβόλιο με τους οποίους διατήρησε επαφή και
στη συνέχεια.Επίσης παρακολούθησε μαθήματα του εθνικού Θεμιστίου.Το 350-51 πήγε στην Πέργαμο όπου μαθήτευσε κοντά στον
φιλόσοφο Αιδέσιο,ο οποίος ήταν κάποτε μαθητής του νεοπλατωνικού φιλοσόφου Ιάμβλιχου και ανήκε στον κύκλο των νεοπλατωνικών
που πίστευαν στην άμεση επαφή με το θείο και την τελετουργική μαγεία (θεουργία).

Εκεί γνωρίστηκε με τον επίσης νεοπλατωνικό φιλόσοφο Μάξιμο με τον οποίο θα διατηρήσει στενή φιλία στην υπόλοιπη ζωή του.
Μέσω του Μάξιμου ο Ιουλιανός μεταστράφηκε οριστικά από τον Χριστιανισμό στις νεοπλατωνικές παγανιστικές αντιλήψεις,αν και
κράτησε για καιρό κρυφή αυτή τη μεταστροφή.

Ο Ιουλιανός ήταν πολύ επηρεασμένος από την κλασική παιδεία και τον ενοχλούσε η ραγδαία εξάπλωση του Χριστιανισμού,
τον οποίο θεωρούσε ασύμβατο με την ελληνική φιλοσοφία και εν γένει τον ελληνικό πολιτισμό ("Ημίν ανήκουσιν η ευγλωττία και
αι τέχναι της Ελλάδος και η των Θεών αυτής λατρεία,υμέτερος δε κλήρος εστί η αμάθεια και η αγροικία και ουδέν πλέον.
Αύτη εστίν η σοφία υμών").Από θρησκευτικής άποψης επιθυμούσε την επιστροφή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην Εθνική θρησκεία
(την οποία οι Χριστιανοί θεωρούσαν ειδωλολατρία γι αυτό και προσέδωσαν στον Ιουλιανό επίθετα όπως «Παραβάτης»,«Ειδωλιανός»,
«Αδωναίος»,«Καυσίταυρος»,«Αποστάτης» και «Πισαίος»).Σύμφωνα με τον Βικτόρ Κουζέν (Cousin),ολόκληρος ο κόσμος της αρχαίας
ελληνικής φιλοσοφίας τερματίσθηκε ουσιαστικά με τον θάνατο του Ιουλιανού.

Η πολιτική που ακολούθησε ο Ιουλιανός σήμερα χαρακτηρίζεται ως μια προσπάθεια αναβίωσης της Εθνικής θρησκείας και
εξουδετέρωσης της επιρροής που ασκούσε ο Χριστιανισμός στα κοινωνικά στρώματα της Αυτοκρατορίας.Ο Αμμιανός ο οποίος
παρουσιάζει με αρκετές λεπτομέρειες τις βλέψεις του Ιουλιανού αναφέρει πως τα σχέδια του Ιουλιανού δεν περιορίσθηκαν σε μια
απλή νομοθετική ανανέωση των προνομίων της Εθνικής θρησκείας αλλά στόχευαν σε μια βαθύτερη εσωτερική μεταρρύθμισή της.
Η προσπάθεια αυτή της αναδιοργάνωσης έγινε στα πρότυπα της χριστιανικής οργάνωσης και λειτουργίας της Εκκλησίας παράλληλα
διενεργώντας και μια προσπάθεια εξοβελισμού της χριστιανικής πίστεως τόσο με έμμεσους όσο και άμεσους τρόπους.

Η επίσημη αποκατάσταση της Εθνικής θρησκείας συντελέστηκε το 362 μΧ και εκφράστηκε με μια σειρά από μέτρα όπως:

(1)Απαγόρευση των Χριστιανών να διδάσκουν την κλασσική παιδεία.
(2)Ανάκληση αρειανοφρόνων αλλά και άλλων εξορισμένων κληρικών με σκοπό την αύξηση των εσωτερικών ερίδων στην Εκκλησία.

Χαρακτηριστικό σημείο του νομοθετικού του έργου είναι η απαγόρευση στους χριστιανούς ρητοροδιδασκάλους και γραμματικούς να
διδάσκουν τα έργα της κλασικής Παιδείας καθώς γι' αυτόν αυτή η ίδια η έννοια «Παιδεία» ταυτίζεται με την Ελληνορωμαϊκή
Παράδοση σε όλες της τις εκφάνσεις και η τελευταία αποτελεί ένα θεόθεν δώρο που ποτέ δεν έπαψε να εποπτεύεται στην ιστορική
του εξέλιξη από τον «Ελλάδος κοινόν ηγεμόνα και νομοθέτη και βασιλέα» Θεό Απόλλωνα – Ήλιο. Έτσι στις 13 Μαρτίου του 362 μ.Χ.
εξέδωσε μεταξύ άλλων διάταγμα με το οποίο απαγόρευε στους χριστιανούς ρητοροδιδασκάλους και γραμματικούς να διδάσκουν και
να ερμηνεύουν τα έργα των Ελλήνων κλασικών.Το μέτρο αυτό η ερμηνεία του και οι σκοπιμότητες που το υπαγόρευσαν αποτέλεσαν
αντικείμενο διαμάχης ήδη από την εποχή του Ιουλιανού.

Ο Ιουλιανός θεωρεί πως η άρνηση των εθνικών θεών από τους Χριστιανούς αποτελεί ασέβεια προς τους αρχαίους κλασικούς που τους τίμησαν.

Με δεδομένες τις απόψεις του Ιουλιανού πολλοί Χριστιανοί θεώρησαν ότι το μέτρο τους απαγόρευε και να σπουδάζουν τα κλασικά
γράμματα ότι αποτελούσε δηλαδή αποκλεισμό των νεαρών χριστιανών σπουδαστών από την Παιδεία.

Ωστόσο ο Ιουλιανός διευκρινίζει:

(Ιδού λοιπόν ο νέος νόμος που ισχύει για τους καθηγητές και διδασκάλους.Κανένας νέος που θέλει να φοιτήσει δεν αποκλείεται.
Δεν θα ήταν ούτε λογικό ούτε δίκαιο να κλείσω το δρόμο σε παιδιά που ακόμα δεν ξέρουν τι κατεύθυνση να ακολουθήσουν - από
φόβο μήπως τα σπρώξω προς τα πατροπαράδοτα χωρίς να το θέλουν.)

Δεν ήταν μόνο οι Χριστιανοί που αποδοκίμαζαν τη στάση αυτή του Ιουλιανού.Ο εθνικός ιστορικός συγγραφέας Αμμιανός
Μαρκελλίνος μολονότι γενικά ευνοϊκός απέναντί του τον κατακρίνει για το μέτρο αυτό στην Ιστορία του σχολιάζοντας ότι "ήταν
σκληρός ο νόμος που απαγόρευε στους χριστιανούς ρητοροδιδασκάλους και γραμματικούς να διδάσκουν εκτός αν συναινούσαν στη
λατρεία των θεών."

Πηγή:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE ... F%8C%CF%82
«Η πόλη πρέπει (πέμπτο και κυριότερο) να φροντίζει για τη λατρεία των θεών» (Αριστοτέλης)
Άβαταρ μέλους
_Divine_Sinner_
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5680
Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 6 φορές
Έλαβε Likes: 61 φορές

Re: Μέγας Ιουλιανός

Δημοσίευση από _Divine_Sinner_ » Τρί 17 Ιούλ 2018, 00:16

Είμαι κατά της προσωπολατρείας. Δεν εξιδανικεύω ούτε τον Ιουλιανό, ούτε τον Αλέξανδρο, ούτε τον Κολοκοτρώνη, ούτε τον Καίσαρα. Τους βλέπω όλους απλά ως ιστορικα πρόσωπα από των οποίων τα σωστά και τα λάθη μαθαίνουμε.
-
Άβαταρ μέλους
Ypervoreios
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1263
Εγγραφή: Τρί 04 Ιούλ 2017, 03:24
Irc ψευδώνυμο: Iamblixos
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Λάρισα
Έδωσε Likes: 5 φορές
Έλαβε Likes: 28 φορές

Re: Μέγας Ιουλιανός

Δημοσίευση από Ypervoreios » Τρί 19 Μάιος 2020, 23:49

Βρήκα ενα μεγάλο μέρος του έργου του Ιουλιανού που λεγόταν <<κατα χριστιανών>> ή αλλιώς <<Κατά Γαλιλέων>> το οποίο αποτελεί ενα απο τα διάφορα έργα των Ελλήνων εθνικών στο Βυζάντιο τα οποία οι χριστιανοί έκαψαν στην πυρά.

https://terrapapers.com/ioulianos-o-meg ... ristianon/
«Η πόλη πρέπει (πέμπτο και κυριότερο) να φροντίζει για τη λατρεία των θεών» (Αριστοτέλης)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”