ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ(από ΣΤΑΥΡΑΕΤΟκαιΤΕΥΤΑMO)

Ενδιαφέρουσες συζητήσεις στο #ideografhmata, το #Γράψε_Ελληνικά_ΜΠΟΡΕΙΣ και άλλα - Οδηγίες σύνδεσης (Προσβάσιμο μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη)
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ(από ΣΤΑΥΡΑΕΤΟκαιΤΕΥΤΑMO)

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τρί 01 Ιούλ 2008, 00:55

* ideografhmatadotgr is now known as stavraetos
<ANNA_K> καλως τον
<TEUTAMOS_> χαιρε +αετε!
<stavraetos> καλησπέρα
<stavraetos> καλησπέρα μενέλαε
<_XRHSTOS_> καλώς ταα τα,καλώς ταα τα παιαιαιδιάάά΄
<_XRHSTOS_> :))))
<TEUTAMOS_> Χρησταρα:))
<stavraetos> καλησπέρα Χρήστο
<stavraetos> παιδιά 5 λεπτά να ετοιμαστώ και εγώ
<ANNA_K> εδώ είμαστε, δεν φεύγουμε
<TEUTAMOS_> μέχρι τα ξημερώματα που θα ειμαστε εδω, μην ανησυχεις:)
* ScAreCrOw_ has joined #ideografhmata
ScAreCrOw_ has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +o ScAreCrOw_
<Yperboreios> egw meta 8a lypsw gia mish wra 8a bgw eksw na piw ena tsigariliki
* antreas37 is now known as theo__
<Yperboreios> alla mexri to prwi edw 8a eimai
<Yperboreios> ola 8a ginoun
<Yuki> egw den exw amita
<ANNA_K> παρε φρουλάιτ
<TEUTAMOS_> να βαλω λιγο μουσικουλα!
<theo__> re ti brwma ti tampere utd pali den kerdise
<stavraetos> δεν βλέπω τον Ίφι
<TEUTAMOS_> θα ερθει κ αυτος
<TEUTAMOS_> παντα στο παρα πεντε ειναι
<TEUTAMOS_> χεχ
<Yperboreios> theo ti egine?
<theo__> maki kala
<stavraetos> το βιβλίο που έχω είναι από τα καμμένα, ξέρεις εσύ τεό
<theo__> o tonos einai sto epsilon patriwti kai oxi sto omikron
<ANNA_K> λολ
<stavraetos> δεν φαίνεται καλά είναι στο καμμένο μέρος
<theo__> giati mou kollas;
<theo__> se peiraksa katholou;
<theo__> blepeis na sou milaw sto foroum;
<stavraetos> δεν γουστάρεις πλακίτσα;
<TEUTAMOS_> λοιπον παιδες ας ξεκινησουμε λοιπον!
<theo__> kane doulia dou mitse
<ANNA_K> :))
<stavraetos> γεια σου ρε τεό μπιρμπιλομάτη
<stavraetos> λοιπόν ξεκινάμε
<litsa_never> σημερα ειναι η...ομιλιΑ?????????
<stavraetos> Ναι
* [[IKAROS83]] has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +o [[IKAROS83]]
<ANNA_K> Καλώς τον
<TEUTAMOS_> να κ ο ικαρος
<TEUTAMOS_> αντε αργησε το λεωφορειο
<stavraetos> Σήμερα το θέμα είναι η δραματική ποίησις
<stavraetos> Πρόκειται για ένα μοναδικό φαινόμενο το οποίο αναπτύχθηκε στην Αρχαία Ελλάδα.
<stavraetos> Η Δραματική ποίησις περιλαμβλάνει τόσο την Τραγωδία, όσο καιην Κωμωδία αλλά και το Σατυρικόν Δράμα.
<stavraetos> Άκμασε σρτην Αθήνα τον 5ο αιώνα.
<stavraetos> Οι ρίζες του όμως ανάγονται στον διθύραμβο.
* AlcO has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +o AlcO
<stavraetos> Σύμφωνα και με την μαρτυρία του Αεί Παμμεγίστου Πανεπιστήμονος Αριστοτέλους στην ποιητική του.
<AlcO> καλησπέρα σας
<TEUTAMOS_> έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει ο Αριστοτέλης
<TEUTAMOS_> καλσπερα
<stavraetos> καλησπέρα.
<stavraetos> ναι, και η μαρτυρία του θεωρείται από τους νεώτερους ερευνητές η πειστικότερη
<TEUTAMOS_> Ο μεγαλύτερος ίσως φιλόλογος Βιλαμόβιτσι εκ Γερμανιας θέτει τους προβληματισμούς ως προς αυτην την ερμηνεια
<TEUTAMOS_> -ι
<stavraetos> Αφενός μεν γιατί έζησε εγγύτερα
<stavraetos> ναι, είναι οι ερμηνείες
<stavraetos> μισό
<TEUTAMOS_> πάντως όπως και να εχει η κυριωτέρα των απόψεων...
* elena-ath has quit IRC (Quit: )
<TEUTAMOS_> είναι αυτή της προελεύσεως του διθυράμβου, άσματος αφιερωμένου εις την γέννησιν και ζωήν του Διονυσου
<stavraetos> οι αντίθετες ερμηνείες είναι των υποστηρικτών
<TEUTAMOS_> άσματος αρχήθεν ατάκτου και αρρύθμου εις την σύνθεσιν, μετέπειτα δε εντέχνως διαμορφωμένου και μετα ρυθμού
<stavraetos> των εθνολογικών θεωβριών
<stavraetos> οι συγκεκριμένοι πιστεύουν ότι η χρησιμοποίηση της μάσκας και της θεολιπτικής εξόδου
<stavraetos> από τον εαυτό οδήγησαν στην γέννεση του δράματος
<TEUTAMOS_> η μετάβασις εις μίαν κατάστσσιν εκ-στάσεως και έν-θεου μανίας
<stavraetos> σωστά
<stavraetos> η διαφορά όμως έγκειται στο γεγονός ότι και άλλοι λαοί είχαν τέτοιες τελετές
<stavraetos> αλλά μόνον στην Ελλάδα γεννήθηκε το Θέατρο
<TEUTAMOS_> ναι πρωτόγονοι λαοί (όπως βλέπομε σήμερα στην Αφρική πχ)
<stavraetos> φυσικά, αλλά αυτοί δεν δημιούργησαν τραγωδία
<TEUTAMOS_> Να δουμε λίγο τα στάδια εξέλιξης του διθυράμβου πριν αυτός εξελιχθεί εις τραγωιδίαν;
<stavraetos> λυπούμαι φυσικά που στεναχωρώ τους αντιρατσιστές αλλά αυτή είναι η αλήθεια.
<stavraetos> Η γέννεση της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη οφείλεται σε μια αυτοσχεδιαστική έξοδο
* Gooooal has joined #ideografhmata
* Trickster has joined #ideografhmata
<stavraetos> από την μορφ'η του λατρευτικού διθυράμβου του προεξάρχοντοε του χορού.
<Gooooal> hi room
* TEUTAMOS_ sets mode: +vv Gooooal Trickster
<TEUTAMOS_> γεια σου Τζιμ!
<Trickster> hello :)
<stavraetos> καλησπέρα
* Gooooal is now known as Jim35Lamia
<Jim35Lamia> geia paidia
<stavraetos> υπάρχουν και άλλες απόψεις
<Jim35Lamia> ti 8ema syzhtate ?
<stavraetos> ορισμένοι μελετητές
<stavraetos> Αρχαίο θέατρο
<stavraetos> όπως ο Else
<TEUTAMOS_> διθύραμβος εκ του Ζευς (Διός) και έθορον (πηδώ, ξεπετάγομαι). Η ιστορία δλδ της γέννησης του Διονυσου από τον Δία. Κατά μιαν άποψιν
<stavraetos> ακριβώς
* Yuki NP: .::Nightwish - Bless the Child [06:13m]::.
<stavraetos> θεωρούν οτι η τραγωδία εξελίχθηκε
<stavraetos> από τις ραψωδικές απαγγελίες του Ομηρικού Έπους
* elsa- has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +v elsa-
<elsa-> kalispera
<TEUTAMOS_> Χμ ναι!Αυτη η άποψις έχει ενα ενδιαφ΄'ερον
<TEUTAMOS_> καλησπερα
<stavraetos> Αλλά, το θέταρο δεν ήταν απλά απαγγελία
<KaNt> καλώς την
<ANNA_K> ?στ?ν ο?ν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας κα? τελείας, μέγεθος ?χούσης, ?δυσμέν? λόγ?, χωρ?ς ?κάστ? τ?ν ε?δ?ν ?ν το?ς μορίοις, δρώντων κα? ο? δι’ ?παγγελίας, δι’ ?λέου κα? φόβου περαίνουσα τ?ν τ?ν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν
<Jim35Lamia> καληξσπερα ελσα
<ANNA_K> αχ δεν βγήκε
<TEUTAMOS_> δεν πειραζει
<ANNA_K> ηταν σε πολυτονικό
<stavraetos> θα λέγαμε δε ότι η αφηγηματική απαγγελία του ΄λεπους εξαντλεί
<stavraetos> την δυναμική της στην απόλαυση των απαγγελομένων.
<TEUTAMOS_> στην Ποιητικη του Αριστοτελης ισχυριζεται οτι το δραμα ελκει περισσοτερο την καταγωγην του από την Οδυσσεια.
<stavraetos> ενώ, αντίθετα η αφηγηματική τραγική προκαλεί σκηινκές αντιδράσεις
<stavraetos> επίσης, άλλοι ερευνητές
<stavraetos> ανιχνεύουν την λατρεία των ηρώων ως πρωτογενές υλικό
* aaragon has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +v aaragon
<TEUTAMOS_> ηδη τον 8ο αι. κεξης υπαρχει μια προωθημενη ανα την Ελλαδα ηρωολατρεια
<stavraetos> και άλλοι θεωρούν ως τέτοιο υλικό τους νεκρικούς θρήνους.
<stavraetos> αναμφιβόλως όλα αυτά συμβάλλουν στην διαμόρφωση του Θεάτρου
* stefanos_ has left #ideografhmata
<Yperboreios> ellhnarades
<stavraetos> αλλά, το ίδιο το αρχαίο θέατρο πρόκειται για ένα πολυσυλλεκτικ΄λο είδος
<TEUTAMOS_> συντιθεται εξ εποποιιας και μελουυς
<stavraetos> τα εξελικτικά στάδια της τραγωδίας:
<stavraetos> σωστά
<stavraetos> ο Αριστοτέλης σημειώνει ως εξελικτικά στάδια την χρήση του δευτέρου υποκριτή, που εμπλουτίζει τις δραματικές δυνατότητες
<stavraetos> την μείωση των χορικών
<stavraetos> την προσθήκη τρίτου
<stavraetos> καθώς και της σκηνογραφίας
<Jim35Lamia> ας σκεφτουν καποιοι τι παρελθον εχει αυτος ο λαος....
<Jim35Lamia> τι πολιτισμο ειχε
<TEUTAMOS_> ας δουμε λιγο πριν την εξελιξιν του διθυραμβου;
<stavraetos> επιπλέον την εξέλιξη από τοπν απλό στον σύνθετο μύθο
<stavraetos> ναι
<stavraetos> θες να πεις για το σατυρικόν;
<TEUTAMOS_> με πρωτον τον Αριονα τον Μιθυμναιο στα τελη του 6ου αιωνος
<Yperboreios> kai alles xwres eixan politismo Eyrwph Amerikh Afrikh Asia
<TEUTAMOS_> ο ευρετης του τραγικου τροπου
<Yperboreios> eite aresei stous ratsistes eite oxi
<TEUTAMOS_> ε μακη....
<Yperboreios> na leme kai kamia alh8eia
<spad> pesta
<TEUTAMOS_> ο χορος του διθυραμβου συνετιθετο εκ πεντηκοντα χορευτων
<TEUTAMOS_> ακολουθει ο Θεσπις από τον δημο Ικαριας
<TEUTAMOS_> στα μεσα του 6ου αι.
<TEUTAMOS_> που προχωρει ακομα παραπερα τον διθυραμβο
<stavraetos> λίγα λόγια και για τον Πρατίνα
<TEUTAMOS_> ξεχωριζει ο υποκριτης
<TEUTAMOS_> ναι
<TEUTAMOS_> Βασικα διεπρεψε στο σατυρικο δραμα
<stavraetos> ακριβώς
<TEUTAMOS_> ηταν προπομπος των μεγαλων δραματικων ποιητων
<stavraetos> συνέδεσε τα προηγούμενα σατυρικά μέρη
<TEUTAMOS_> μαζι με τους αλλους στην σειρα, τον Φρυνιχο και τον Χοιριλο
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Φρύνιχος να σταθούμε λίγο
<TEUTAMOS_> ναι για πες
<stavraetos> ο Φρύνιχος πρώτος εισ΄ηγαγε στο θέταρο ιστορικά γεγνότα της εποχής του και όχι μύθους
<TEUTAMOS_> βεβαια πρωτη αποπειρα εισαγωγης μη μυθικων στοιχειων ηταν ο Σιμωνιδης στον "Μεμνωνα" του
<stavraetos> Μάλιστα με το έργο του "Μιλήτου Άλωσις"
<stavraetos> ναι αλλά ο Φρύνιχος το συστηματοποήσε
<TEUTAMOS_> ηταν τραγωιδια
<stavraetos> προκάλεσε τους Αθηνάιους
<stavraetos> ώστε να του επιβάλλουν πρόστιμο γιατί τους θύμιζε "οικεία κακά¨
<TEUTAMOS_> βεβαια!
<stavraetos> λέγεται ότι είχε χορηγό τον Θεμιστοκλή
<stavraetos> τώρα πάμε στους 3 τραγικούς
<TEUTAMOS_> να πω ακομα...
<stavraetos> πες
<TEUTAMOS_> οτι ηναγκασθη να γραψει τις Φοινισσες
<TEUTAMOS_> οπου πια "ξεπλυνε" το λαθος του ας το πω ετσι
<stavraetos> σωστός
<TEUTAMOS_> Παμε τωρα στους τρεις τραγικους μας
<stavraetos> Είναι γνωστό ότι σώζονται τα έργα των τριών Τραγικών και του Αριστοφάνους
<stavraetos> Οι 3 τραγικοί: Αισχύλος-Σοφοκλής- Ευριπίδης
<stavraetos> από τα έργ ατους σώζονται
<stavraetos> 7 τραγωδίες του Αισχύλου
<TEUTAMOS_> 7 του Σοφοκλεους
<TEUTAMOS_> και ενα σατυρικο δραμα
<TEUTAMOS_> Ιχνευται
<TEUTAMOS_> αποσπασμα
<TEUTAMOS_> σε παπυρο
<stavraetos> και 19 του Ευριπίδου
<stavraetos> Το Αισχύλου είναιθ οι Δικτυουλκοί
<stavraetos> οι Ιχνευτές τείναι του Σοφοκλή
<Jim35Lamia> να ρωτησω κατι παιδια, συγνωμη κιολας
<TEUTAMOS_> ελα
<stavraetos> Και 1 ολόκλησο Σατυρικό δράμα του Ευριπίδη ο Κύκλωψ
<Jim35Lamia> πως διασωθηκαν αυτα τα εργα ?
<TEUTAMOS_> αντεγραφησαν
<stavraetos> τα έργα υπήρχαν στην Κωνσταντινούπολη
<KaNt> από τους Βυζαντινούς
<stavraetos> όσα δεν έκαψαν οι βάρβαροι Δυτικοί σώθηκαν
<Jim35Lamia> πως και δεν τα εκαψαν σαν ειδωλολατρικα ?
<stavraetos> στην 1η άλωση του 1204
<TEUTAMOS_> του Ευριπιδου τα εργα σωθηκαν περισσοτερα επειδη ειχε μεγαλυτερη απηχηση στα μετεπειτα χρονια
<stavraetos> ναι
<TEUTAMOS_> επηρεασε δε και πολυ τους ρωμαιους και αργοτερα τους αναγεννησιακους δραματουργους
* Yperboreios balte et3 re na deite tous Rwssous kai thn isxy tous. H Rwssia 8a afanisei thn amerikh . H Rwssia 8a ginei to 4o Reich se liga xronia mesa se auton ton aiwna .
<stavraetos> και ο Αριστοφάνης σώθηκε με 11 έργα
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Μάλιστα η λεγόμενη Βυζαντινή τριάδα Πλούτος-Νεφέλες-Βάτραχοι
<stavraetos> διδάσκονταν στο Βυζάντιο
<stavraetos> Πάμε στον Αισχύλο.
<stavraetos> Το απόσταγμα της Αισχύλειας σκέψις συνοψίζεται
<TEUTAMOS_> Ορεστεια
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Μάλιστα η λεγόμενη Βυζαντινή τριάδα Πλούτος-Νεφέλες-Βάτραχοι
<stavraetos> διδάσκονταν στο Βυζάντιο
<stavraetos> Πάμε στον Αισχύλο.
<stavraetos> Το απόσταγμα της Αισχύλειας σκέψις συνοψίζεται
<TEUTAMOS_> Ορεστεια
<stavraetos> ναι
<stavraetos> σκέψης
<stavraetos> Τα αισχυλικά έργα αποτελούν
<stavraetos> φιλοσοφικο-θρησκευτικά τραγικά πρότυπα.
<stavraetos> Η ποαρουσία των Θεών
* spad has quit IRC (Quit: )
<stavraetos> είναι έντονη
<TEUTAMOS_> Οι θεοί σε όλο τους το μεγαλείο
<stavraetos> πρόκειται για δυνάμεις σκληρές
<stavraetos> αλλά δίκαιες
<TEUTAMOS_> που τιμωρούν τους υβριστάς
<stavraetos> που τιμωρούν την Ύβριν
<stavraetos> αποκαθιστώντας την λογική τάξη του κόσμου
<TEUTAMOS_> "Κολαστης τοι των υπερκόπων αμλακημάτων" (Ικέτιδες)
<TEUTAMOS_> Ζευς*
<stavraetos> ακριβώς
<TEUTAMOS_> αυτη η φράση ειναι χαρακτηριστική
<stavraetos> ή το "Πάθει Μάθος"
<TEUTAMOS_> ναι'
<stavraetos> αν δεν πάθεις δηλαδ΄λη δεν πρόκειται να διδαχθείς
* aaragon has quit IRC (Quit: )
* panta_ has joined #ideografhmata
<TEUTAMOS_> Εκφραζει μια ηθικη αρχαικη επηρεασμενη ασφαλως απο Πινδαρο
<stavraetos> ο Αισχύλος εισηγήθηκε τον 2ο υποκριτή
* TEUTAMOS_ sets mode: +v panta_
<stavraetos> ναι
<stavraetos> Επίσης
<Yperboreios> panta_ sou ebgalan tis mpataries telika?
<TEUTAMOS_> Μετα την ύβριν έπεται η νέμεσις
<stavraetos> Ο Μενέλαος ανέφερε την τριλογία Ορέστεια
<stavraetos> η οποία αποτελείται
<stavraetos> από 3 σωζώμενες τραγωδίες
<TEUTAMOS_> η μία συνέχεια της άλλης
<stavraetos> τις εξής: Αγαμέμνων-Χοηφόροι-Ευμενίδες.
<stavraetos> ακριβώς
<TEUTAMOS_> έτσι εδιδάσκοντο εις τους δραματικούς αγώνας
<stavraetos> να πάμε Σοφοκλή;
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Α, να μην ξεχάσουμε
<stavraetos> κάτι πολύ σημαντικό για τον Αισχύλο
<TEUTAMOS_> συμμετειχε σε μαχες
<stavraetos> Πέθανε στην Γέλα της Σικελίας το 456 π.Χ
<stavraetos> Σωστά και στις 3
<TEUTAMOS_> πυρφόροιο Γέλας
<TEUTAMOS_> οπως λεγει η επιγραφη
<stavraetos> Και θέλησε να γράψει στον τάφο του
<stavraetos> όχι ότι ήταν τραγικός ποιητής
<stavraetos> αλλά ότι ήταν ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ στην υπηρεσία της πατρίδος του.
<TEUTAMOS_> ο δε αδελφός του Κυνέγειρος σκοτώθηκε βαναυσα στον Μαραθωνα
<stavraetos> Την επιγραφή δεν την υμάμαι ακριβώς
<stavraetos> και ο Αμεινίας ο άλλος αδερφός στην ναυμαχία της Σαλαμίνος.
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Πάμε Σοφοκλή
<TEUTAMOS_> τωρα ναι!
<stavraetos> Εισάγει τον 3ο υποκριτή
<TEUTAMOS_> βεβαια!
* ScAreCrOw_ has quit IRC (Read error: Connection reset by peer)
<TEUTAMOS_> βελτιωνει την σκηνογραφια
<KaNt> αυξάνει σε 15 μέλη τον χορό...
<TEUTAMOS_> ετσι
<stavraetos> Οι αρχαίες πηγές τον εγκωμιάζουν
<TEUTAMOS_> απο 12
<stavraetos> ναι
<KaNt> ναι
<TEUTAMOS_> εισαγει τους περιακτους
<stavraetos> πήρε το παρωνύμιο 'Μέλισσα"
<stavraetos> για το μελίρρυτο ύφος του
<TEUTAMOS_> το στόμα αυτού μέλιτι κεχρισμενο ην
<stavraetos> Για τον Αριστοτέλη ο Σοφοκλής
<stavraetos> αντιπροσώπευε ό,τι κατ΄εξοχήν
<elsa-> kexrismeno ti simeni?
<stavraetos> έπρεπε να θαυμάζει κανείς στην ταργωδία.
<TEUTAMOS_> από το χρίομαι, χρίσμα =αλειμενον
<stavraetos> Το επίκεντρό του
<TEUTAMOS_> εξαρει ειδικα τον Οιδιποδα Τυραννον
<stavraetos> βεβαίως
<TEUTAMOS_> αλλα και την αντιγονην
<TEUTAMOS_> Α
<stavraetos> περιστρέφεται γύρω από την δυστυχία της ανθρωπίνης υπάρξεως.
<TEUTAMOS_> Οι ήρωες του ήταν μόνοι με την μοιρα τους
<TEUTAMOS_> βλ.Αντιγονη, Φιλοκτητης, αιας
<stavraetos> Επιτείνει την τραγικότητα με την τεχνική του Πλαστού Λόγου.
<stavraetos> Εστιακό σημείο των δραμάτων του
<TEUTAMOS_> Τα εργα θεωρουνται "διπτυχα"
<stavraetos> δεν είναι οι ιδέες, αλλά οι πράξεις
<TEUTAMOS_> αποτελουνται δλδ απο δυο μερη
<stavraetos> ναι όπως ο Αίας
<stavraetos> και τα πάθη των ανθρώπων.
<TEUTAMOS_> οι ιδεες δεν ειναι αυτες καθαυτες αλλα στα πλαισια της δρασης των ηρωων
<stavraetos> η θεώρηση του ανθρώπου είναι διττή.
<stavraetos> Στην σοφόκλεια τραγωδία
<stavraetos> δεν υπάρχει τυχαίο γεγονός
<stavraetos> αλλά αναγκαιότητα που εκπορεύεται από την βούληση του θεού.
<stavraetos> Οι ήρωές του
<TEUTAMOS_> Οι θεοι παλι δεν εχουν την παρουσια που εχουν στον αισχυλο
<stavraetos> είναι κύριοι των επιλογών τους
<stavraetos> όχι όμως και της μοίρας τους
<stavraetos> τραγικό παράδειγμα ο Οιδίπους
<TEUTAMOS_> επεμβαινουν σχεδον καθολου, αλλα η παρουσια τους γινονται μεσωι χρησμων και προφητειων
<stavraetos> όπου η μοίρα του είναι προδιαγεγραμ΄μένη
<stavraetos> ειδικά αυτή η τραγωδ'ια χαρακτηρ'ίζεται
<stavraetos> ως η τραγωδία των χρησμών
<stavraetos> Στην ουσία ο Οιδίπους
<stavraetos> αποτελεί όργανο για την
* panta_ has quit IRC (Ping timeout)
<stavraetos> πραγματοποίηση των θεϊκών σχεδίων
<TEUTAMOS_> πχ ο θανατος του Ηρακλεους προφητευεται απο το γεγονος οτι καποιος που θα πεθανει θα σημανει και τον θανατο του Ηρακλεους. Στην περιπτωση μας ο Κενταυρος.
<stavraetos> Δίδαγμα: οι άνθρωποι να είναι μετριόφρονες
<stavraetos> ναι
<TEUTAMOS_> "αρχην δε θηραν ου πρεπει ταμηχανα"
<TEUTAMOS_> Αντιγονη
<stavraetos> Αξίζει να επισημάνουμε
<stavraetos> ότι ο ίδιος ο Σοφοκλής για τον Αισχύλο
<stavraetos> είχε αναφέρει ότι συνέθετε σωστά χωρίς να το γνωρίζει
<stavraetos> εωώ για τον Ευριπίδη
<stavraetos> ότι παρουσίαζε τους ανθρώπους όπως είναι
<stavraetos> Αντιθέτως ο ίδιος
<stavraetos> τους παρουσίαζε όπως θα έπρεπε να είναι.
<TEUTAMOS_> οιους χρη ειναι / οια εισι
<TEUTAMOS_> οιοι*
<stavraetos> ακριβώς
<stavraetos> Πάμε Ευριπίδη;
<KaNt> αξίζει επίσης να ειπωθεί πως κέρδισε το πρώτο του βραβείο μόλις στα 28 του χρόνια με αντίπαλο τον Αισχύλο και εκ τοτε πήρε άλλα 24
<TEUTAMOS_> ναι
<TEUTAMOS_> βεβαια!
<stavraetos> σωστά
* ideografhmatadotgr has joined #ideografhmata
<KaNt> και ότι κι αυτός είχε εκλεγεί στρατηγός
<TEUTAMOS_> ειναι τοσα πραγματα
<KaNt> αν και περιορίστηκε στη διπλωματία
* TEUTAMOS_ sets mode: +v ideografhmatadotgr
<stavraetos> και ύπατος άρχων
<KaNt> ναι
<stavraetos> γενικά ο Σοφοκλής γνώτρισε εν ζωήι δόξα
* ideografhmatadotgr has quit IRC (Quit: ideografhmatadotgr)
* mystery_ kalo ksimerwma kai kali synexeia se olous
<KaNt> ήταν πολυ αγαπητός
<stavraetos> αντιθέτως ο Ευριπίδης
<KaNt> λόγο και της συμμετοχής του στα κοινά
<stavraetos> αναγνωρίσθηκε μετά θάνατον
<KaNt> λογω*
<TEUTAMOS_> οδηγηθηκε απο τον γιο του Ιοφοντα στα δικαστηρια κατηγορωντας τον ως παραφρονα
<stavraetos> ο ευριπίδης λοιπόν
<TEUTAMOS_> ναι
<TEUTAMOS_> ο "τραγικωτερος των τραγικων"
<stavraetos> ήταν περισσότερο αποστασιοποιημένος από την δημόσια ζωή
* mystery_ has quit IRC (Quit: )
<stavraetos> Θέτει ως κέντρο του ενδιαφ΄λεροντός του την ποίηση
<TEUTAMOS_> κατα παραδοσιν εγραφε τα εργα του σε σπηλια στην Σαλαμινα
<stavraetos> συγκεκριμένα στην τοποθεσία Περιστέρια
<stavraetos> Ανήσυχο πνεύμα
<TEUTAMOS_> επηρεασμενος απο τους σοφιστες
<stavraetos> Επηρεάστηκε από τους Σοφιστές
<TEUTAMOS_> χεχ
<stavraetos> μαζί το γρλαψαμε
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> Στα έργα του πήρε θέσεις για την πολιτική ζωή
<KaNt> επίσης, εξευγένισε την αττική κανοντας την πιο κατανοητή
<stavraetos> όχι όμως ως π[ολίτης
<KaNt> χωρίς όμως να τη εκλαϊκεύσει
<stavraetos> αλλά ως φιλόσοφος για τον λόγο αυτό ονομάσθηκε ο "από σκηνής φιλόσοφος"
<elsa-> bbl
<TEUTAMOS_> Εθεσε καιρια ερωτημα οπως ποια ειναι προτιμητεα, ο ενεργητικος ή ο παθητικος βιος"
* elsa- has left #ideografhmata
<TEUTAMOS_> Στο εργο του που δεν εσωθη, η Αντιοπη
<stavraetos> θυμάμαι ένα απόσπασμα
<stavraetos> ΤΡΕΙΣ ΕΙΣΙΝ ΑΙ ΑΡΕΤΑΙ ΤΑς ΧΡΕΩΝ ΑΣΚΕΙΝ ΤΕΚΝΟΝ
* Clairvoyant_ has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +o Clairvoyant_
<Clairvoyant_> γεια
<TEUTAMOS_> γεια σου!
<KaNt> γεια σου Clairvoyant_
<Clairvoyant_> τι κανετε?
<Clairvoyant_> ο τεο εδω ειναι?
<TEUTAMOS_> εχουμε εισηγηση!
<stavraetos> ΘΕΟΥΣ ΤΕ ΤΙΜΑΝ
<Clairvoyant_> αχα
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> ΤΟΥΣ ΤΕ ΘΡΕΨΑΝΤΑΣ ΓΟΝΕΙΣ
<TEUTAMOS_> πατρις, θρησκεια, οικογενεια
<stavraetos> ΝΟΜΟΥΣ ΤΕ ΚΟΙΝΟΥΣ ΕΛΛΆΔΟΣ
<stavraetos> ΚΑΙ ΤΑΥΤΑ ΔΡΩΝ
<stavraetos> ΚΑΛΛΙΣΤΟΝ ΕΞΕΙΣ ΣΤΕΦΑΝΟΝ ΕΥΚΛΕΙΑΣ ΑΕΙ
<stavraetos> Αυτά για όσους αμφισβητούν την συνέχει της Ελλάδος.
<TEUTAMOS_> Ε ναι!
<TEUTAMOS_> Επισης εμφανιζε τους ηρωες του περιπαθεις
<Jim35Lamia> παει η Ελλαδα σταυραετε
<stavraetos> Ο ευριπίδης
<Jim35Lamia> περασμενα μεγαλεια
<KaNt> συμφωνώ
<stavraetos> αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος
<Jim35Lamia> ηρ8ε εδω κα8ε καρυδιας καρυδι
<stavraetos> της Νέας Κωμωδίας
<TEUTAMOS_> ε ναι
<TEUTAMOS_> απο μια σκηνη ειδικα στην Ιφιγενεια εν Αυλιδι
<stavraetos> αλλά και ως ο πιο τραγικός από τους ποιητ΄τες
<TEUTAMOS_> μεταξυ Αχιλλεα και Κλυταιμνηστρα
<stavraetos> όπως απεκλήθη υπό του Αριστοτέλους.
<stavraetos> Ο Ευριπίδης
<stavraetos> αναπλάθει του Θεούς των ομηρικών ποιημάτων
<stavraetos> με όλα τα βίαια πάθη τους
<TEUTAMOS_> Ζηλότυπη η Ηρα στον "Ιππολυτο"
<stavraetos> Οι θεοί του θηλαδή έχουν ανθρώπινα πάθη.
<TEUTAMOS_> βιαιο τον Διονυσο στις "Βακχες"
<KaNt> Jim35Lamia αν εμείς ήμασταν συνεπείς απέναντι στην ιστορία μας κανένας δεν θα μπορούσε να μας διαβρώσει, δεν είναι θέμα των άλλων αλλά δικό μας
* Ifikratis68 has joined #ideografhmata
<stavraetos> και ο Διόνυσος στις Βάκχες
* Ifikratis68 has left #ideografhmata
* Ifikratis68 has joined #ideografhmata
* ChanServ sets mode: +o Ifikratis68
<TEUTAMOS_> η μονη τραγωιδια ...
<TEUTAMOS_> που εχει επικεντρο θεο
<stavraetos> με θέμα
<stavraetos> τον Διόνυσο
<TEUTAMOS_> και δεν αναφερεται σε καποια εκ των γνωστων μυθολογικων κυκλων
<stavraetos> ο ποιητής τους κρίνει
<TEUTAMOS_> Τρωικος, Αργοναυτικος και Θηβαικος
<stavraetos> σωστά
<TEUTAMOS_> καποιους*
<stavraetos> δριμύτατα που δρουν επιπόλαια
<stavraetos> οι άνθρωποι τώρα
<TEUTAMOS_> Οι ανθρωποι μαστιζονται απο τα παθη τους
<TEUTAMOS_> δρουν με κινητρο αυτα
<stavraetos> είναι θύματα των παθών των
<TEUTAMOS_> βλ. Μηδεια που κυριευεται από ζηλεια και εκδικηση
<stavraetos> κλυδωνίζονται στο έλεος
<stavraetos> ναι
<TEUTAMOS_> Και εχει κ αντικτυπο πολλακις και στην εμφανιση τους
<stavraetos> τυχαίων γεγονότων
<stavraetos> που έρχονται και τους αιφνιδιάζουν.
<stavraetos> ο Ευριπίδης δεν πλάθει ήρωες χαρακτήρες
<TEUTAMOS_> ειναι κατεξοχην αντιηρωες
<TEUTAMOS_> καθημερινοι
<TEUTAMOS_> ανθρωποι
<stavraetos> βεβαίως
<stavraetos> Ο χαρακτηριστικός ευριπίδειος
<stavraetos> διάλογος είναι μια λογομαχία με εκτενείς αγορεύσεις
<TEUTAMOS_> αναπαραγει την αγορευση στα δικαστηρια
<stavraetos> μια από κάθε πλευρά, περίπου ίσης έκτασης
<TEUTAMOS_> βλ. Εκαβη που μετα απο το πενθος της απολογειται με επιχειρηματα
<stavraetos> που ακολουθούνται από στιχομυθικούς διαξιφισμούς
<stavraetos> είναι οι περίφημοι ¨αγώνες λόγων"
<TEUTAMOS_> προιον της σοφιστικης
<stavraetos> π.χ Μήδεια και Ιάσονας
<stavraetos> ναι
<stavraetos> από αυτόν πήρε παράδειγμα και ο Αριστοφάνης
<KaNt> νομίζω πως τον κορόιδευε ο αριστοφάνης
<TEUTAMOS_> ναι
<stavraetos> για τους δικούς του αγώνες λόγων
<stavraetos> στις Νεφέλες
<stavraetos> τον κοροπϊδευε γιατί δεν ήθελε να τον καταλάβει
<TEUTAMOS_> στους Βατραχυς κυριως
<KaNt> μάλιστα
<TEUTAMOS_> τρομερο εργο
<TEUTAMOS_> και πολυ γελιο
<KaNt> ναι
<TEUTAMOS_> οπως ολα
<KaNt> αυτό θα λεγα :p
<stavraetos> ναι με τον Αισχύλο
* AlcO has quit IRC (Quit: )
<stavraetos> λίγα λόγια για την τραγικωμωδία
<KaNt> χμ
<stavraetos> τραγωδία στην οποία συμπλέκονται τραγικά με κωμικά στοιχεία
<KaNt> να πούμε πως μόνο 5 φορές πήρε τα πρωτεία σε διαγωνισμούς λόγω του δικού του νεωτερισμού και του συντηρητισμού των κριτών
<KaNt> και αν δεν απατόμαι
<stavraetos> ναι
<KaNt> χαρακτηρίστηκε μισογύνης
<TEUTAMOS_> ε ναι αλλα αδικως
<stavraetos> δεν ήταν όμως
<KaNt> ναι
<TEUTAMOS_> οπως και αθεος, παλι αδικως
<stavraetos> σωστά
<stavraetos> να πούμε ότρι εισήγαγε τον από μηχανής Θεό
<stavraetos> στα σκηνικά
<stavraetos> και τις μηχανές
<stavraetos> ο ίδιος ο Σοφοκλής στον Φιλοκτήτη τον μιμείται
<stavraetos> με την εμφάνιση του από μηχανής θεού Ηρακλή στο τέλος
<TEUTAMOS_> με τον Ηρακλη
<TEUTAMOS_> που κατερχεται και δινει λυσιν
<stavraetos> ο οποίος και πείθει τελικά τον Φιλοκτήτη
<TEUTAMOS_> Φιλοκτητης αλλη εργαρα!
<stavraetos> Φοβερό
<TEUTAMOS_> απο τα καλλιτερα του
<stavraetos> Τέλος, πέθανε μακρυά από την Αθήνα
<stavraetos> στην Μακεδονία
<stavraetos> λέγεται ότι τον κατεσπάραξαην σκυλιά
<KaNt> !
<TEUTAMOS_> οπως και για τον αισχυλο οτι τον δαγκωσε χελωνα
<stavraetos> ναι
* litsa_never has quit IRC (Ping timeout)
<Ifikratis68> Η Χελωνα ηταν θεατρικο μηχανημα που εστηνε τα σκηνικα
<stavraetos> Να αφήσουμε την κωμωδία για άλλη φορά;
<Ifikratis68> αυτη η χελωνα λενε πως του επεσε στο κεφαλι και τον καταπλακωσε
<stavraetos> ναι και αυτό
<TEUTAMOS_> ναι
<KaNt> άρα δεν τον δάγκωσε :P
<TEUTAMOS_> ειναι τοσα ακομα που μπορει κανεις να πει
<KaNt> χμ
<stavraetos> υπάρχουν διάφορες φήμες
<stavraetos> ναι πολλά
<KaNt> ένα έξ αυτών ότι είχε ροπή στη φιλοσοφία
<KaNt> και ήταν μαθητής του σωκράτη
<TEUTAMOS_> οτι ηταν μυημενος στα Ελευσινια
<Ifikratis68> ποιος?
<stavraetos> Ο Αιχύλος
<Ifikratis68> οχι
* panta_ has joined #ideografhmata
* TEUTAMOS_ sets mode: +v panta_
<stavraetos> Για τον Αισχύλο λέγεται
<panta_> xaireste kai pali
<stavraetos> Μάλιστα το έργο
<KaNt> ποιο?
<stavraetos> Προμηθεύς Δεσμώτης
<stavraetos> λέγετσαι ότι κάνει κ΄'αποιες αποκαλύψεις
<stavraetos> είναι και αυτό μέρος τριλογίας
<stavraetos> τα άλλα 2 έχουν χαθεί
<stavraetos> να πούμε εν συντομία
<stavraetos> την 3μερή δομή του αρχαίου θεάτρου
<stavraetos> Κοίλον-Ορχήστρα- Σκηνή)
<TEUTAMOS_> κωλα, σκηνη, ορχηστρα
<TEUTAMOS_> οιλον
<stavraetos> απεικονλιζει
<TEUTAMOS_> κοιλον
<stavraetos> την 3πλή λειτο΄ργία
<stavraetos> των θεατών, του χορού και των υποκριτών
<stavraetos> και σαφώς την συμβολή όλων στην δημιουργία του θετρικού φαινομένου.
<stavraetos> Μηχανές:
<TEUTAMOS_> ο ποιητης ηταν και ο "σεναριογραφος" και ο "σκηνοθετης" και ο "σκηνογραφος"
<TEUTAMOS_> ενιοτε και υποκριτης
* ideografhmatadotgr has joined #ideografhmata
<stavraetos> Εκκύκλημα, Εξώστρα, Περίακτοι, γερανός, ΒΝροντείον, κεραυνοσκοπείον
* TEUTAMOS_ sets mode: +v ideografhmatadotgr
* ideografhmatadotgr is now known as litsa_never
<TEUTAMOS_> χαρώνειος κλίμαξ
<stavraetos> ναι
<stavraetos> Αυτά σε γενικές γραμμές για το Αρχαίο Θέατρο.
<TEUTAMOS_> χωρισμενο επισης σε διαζωματα κ κερκιδες
<TEUTAMOS_> η ορχηστρα κυκλικη ή ημικυκλικη
<stavraetos> Κάποια στιγμή χρωστάω και ένα θέμα περί γεωπολιτκής.
<TEUTAMOS_> ναι!
<KaNt> καλή ιδέα
<TEUTAMOS_> παντως δεν ξερεις τι να πρωτογραψεις
<TEUTAMOS_> κ αμα γραφεις κ αργα
<TEUTAMOS_> αστα!
<TEUTAMOS_> χεχ
<stavraetos> είναι πάρα πολλά
<KaNt> λολ
* Jim35Lamia has quit IRC (Ping timeout)
<TEUTAMOS_> για την τραγωιδια μπορεις να μιλας ως το πρωι
<stavraetos> Τώρα που ξεμπέρδεψα με τις εξετάσεις
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ (από ΣΤΑΥΡΑΕΤΟ και ΤΕΥΤΑ

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τρί 01 Ιούλ 2008, 00:57

Πολύ καλή η συζήτηση! Άψογη συνεργασία με ΣΤΑΥΡΑΕΤΟ. Ευχαριστουμε τα παιδια για την υπομονή τους και ιδιαίτερα ευχαριστούμε όσους συμμετείχαν. :D :D
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ(από ΣΤΑΥΡΑΕΤΟκαιΤΕΥΤΑMO)

Δημοσίευση από ArELa » Τρί 01 Ιούλ 2008, 08:20

Θα ζητήσω ταπεινά συγνώμη που δεν κατάφερα να βρίσκομαι εκεί :( :(

Βρισκόμουν μέχρι τις 12:30 στης μητέρας μου η οποία (προσφάτως χειρουργηθείσα) είχε πόνους και την φρόντιζα.
Ενίοτε έμπαινα στο φόρουμ για λίγο, αλλά στάθηκε αδύνατο να μπω στο κανάλι από το pc του αδερφού μου. :banghead:

Η ανάπτυξη του θέματος ήταν όντως εξαιρετική :clap: και σας ευχαριστώ πολύ που την μεταφέρατε εδώ :rose:


Σ'αυτό το σημείο καλό είναι να υπενθυμίσουμε στους νεότερους ότι μπορούν να μπαίνουν και μέσω του φόρουμ στο κανάλι μας, κλικάροντας πάνω στη λέξη chat που θα δουν στο πάνω μέρος του board μας, ή κατεβάζοντας το mirc, ακολουθώντας
τις οδηγίες σύνδεσης που έχω ήδη βάλει στην παρούσα ενότητα. Θα'ναι μια καλή ευκαιρία να τα πούμε και πιο "ζωντανά".
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις στο νετ”