Τις αιρετικές απόψεις καλόν είναι να τις συζητάει κανείς, αλλά το συγκεκριμένον ύφος της εν λόγωι υπαλλήλου είναι απαράδεκτον. Το κακόν ξεκινάει από τους χαρακτηρισμούς που θα δώσει κάποιος για να προσδιορίσει την ταυτότητα μιας ομάδος ανθρώπων. Ούτε έτσι απλά σημιτικόν φύλον ήσαν οι Μινωίτες, επειδή ενδεχομένως έχει συγκεντρώσει κάποιες ενδείξεις μιας απωτέρας συγγένειας, ούτε έτσι απλά είναι Έλληνες κάποιοι άνθρωποι σε μια απομακρυσμένη περιοχή μόνον και μόνον επειδή βρέθηκαν ίσως κάποια ελληνικά πολιτισμίκά στοιχεία. Οι τυχόν ομοιότητες Μινωιτών και πρωτο-σημιτικών φύλων (ούτε καν σημιτών, πόσωι δε μάλλον Εβραίων) είναι πανάρχαιες και μας πάνε ίσως πίσω στην εποχή της πελασγικής ομοεθνίας. Ο σημιτολόγος
Cyrus Gordon στο βιβλίον του “
Όμηρος και Βίβλος” κάνει λόγο για έναν μεγάλον νοτιοανατολικομεσογειακόν πολιτισμόν που περιλαμβάνει και βορειοσημιτικά φύλα, τονίζει όμως ότι έχει ως αφετηρία την Κρήτη. Οι κρητικές γραφές παραπέμπουν ίσως σε μια τέτοια “αυτοκρατορική” γλώσσα εμπλουτισμένη με πελασγικά -πρωτοσημιτικά στοιχεία εν είδει μιας κρητικής lingua franca. Δεν είναι τυχαίον που σημιτολόγοι βρίσκουν σημιτικά στοιχεία στον Δ.τ.Φ. ή στην ΓΓΑ΄, δεν είναι τυχαίον που σουμεριολόγοι αναγνωρίζουν επ’ ίσης λέξεις δικές τους σ’ αυτά τα κείμενα. Μην ξεχνάμε, τέλος, ότι κατά τον μεσοπόλεμον οι ερευνητές έβλεπαν μια απωτέρα καταγωγή Πελασγών και πρωτο-σημιτών, Οι κοινές παραδόσεις των κατακλυσμών του Δευκαλίωνος, του Νώε και του Επους του Γκιλγκαμές, μπορεί να αναφέρονται σε κοινή εμπειρία αυτών των λαών. Βεβαίως, οι ελληνικές παραδόσεις καταγράφουν άλλους δυο κατακλυσμούς, και άρα επιβεβαιώνουν και το αρχαιότατον της καταγωγής μας. Αξιοσημείωτον της γλωσσικής συνάφειας του παλαιού πελασγικού υποστρώματος είναι, μιας και αναφερθήκαμε στον κατακλυσμό, η κοινή πελασγική λέξις για το όρος που προσάραξε η κιβωτός, Ουραρτού ή Αραράτ από τη μια και Όρθρυς (κατά μίαν παράδοσιν) από την άλλην (βλ.σύζήτηση με Stal
http://www.ideografhmata.gr/forum/viewt ... 659#p83659). Τέλος - τέλος, να αναφερθούμε και στον Γιεχούντα που υπεστήριξε ότι η Εβραική είναι Ελληνική. Είτε ισχύει αυτό είτε όχι, φαίνεται να υπάρχει κάποια σχεσις των δυο λαών πανάρχαια.
Πολιτισμική συγγένεια δεν αποκλείεται, λοιπόν, να υπάρχει. Η γλώσσα είναι κομμάτι του πολιτισμού. Οπότε η γλώσσα των Μινωιτών, η οποία δεν μπορεί να είναι μόνον μία, θα έχει και στοιχεία - πρόσεξε - όχι σημιτικά, αλλά πελασγικά, μέρος των οποίων ενδεχομένως να είναι και τα σημιτικά. Είναι πολύ εύλογον να υποτεθεί ότι η Κρήτη ήτο πολιτισμικά και οικονομικά η πιο προηγμένη περιοχή στην ΝΑ Μεσόγειο κατά την Πρώιμη και Μέση Εποχή του Χαλκού. Βέβαια, δεν ξεχνάω και τον Κυκλαδικό Πολιτισμό που είναι κατά τι προγενέστερος από τον Μινωικό. Όποιος θέλει να λέγεται προηγμένος οικονομικά θα πρέπει να ελέγχει εμπορικά τους θαλασσίους δρόμους. Και για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεασαι ναυτιλία. Στην Κρήτη το πλοίο ήτο ήδη γνωστόν από την 7η χιλ. π.Χ. Κι αυτό γιατί έχει βρεθεί οψιδιανός από την Μήλο. Εμείς εδω τώρα μιλάμε για την 3η και 2η χιλ. π.Χ. Καταλαβαίνει κάνεις πόσο μπροστά ήτο η Κρήτη στο θαλάσσιο εμπόριο. Επ’ ίσης ένα στοιχείον που αξιζει να σημειωθεί πιστεύω είναι ότι η Κρήτη ήτο γνωστή στους Ανατολίτες με το όνομα
Καφθώρ (βλ. και Κατάλογο των εθνών στην ΠΔ)(ασσυρ.
kaptaru, αιγυπτ.
κεφτιού κοκ.), πράγμα που ίσως δείχνει ότι όλοι συναλλάσσοντο με το νησί χρησιμοποιώντας το ίδιο όνομα.
Η επέκτασις των Κρητών στην Ανατολή είναι πανάρχαια. Ενδεχομένως να έφθασαν Κρήτες ή απόγονοι Κρητών, όπως οι Λύκιοι της Μ.Ασίας, ώς την Ινδία. Όι “
Τερμίλοι” εκ Λυκίας, κρητικής καταγωγής. και οι Δραυιδες “
Τamil” στα ινδικά μπορεί και να είναι ο ίδιος λαός. Ας σημειωθεί εδώ οτι το όνομα Harappa, που ειναι η μια εκ των δυο πολεων του πολιτισμου της κοιλαδος του Ινδου
http://img19.imageshack.us/i/harappashiva.jpg/
http://img199.imageshack.us/i/industablet2.jpg/
, σχετιζεται με την λυκικη λεξιν
hrppi (=ψηλος). Και η λυκικη λεξις θυμιζει αρκετα το ονομα του Σαρπηδόνος, βασιλέως της Λυκίας Το ότι το όνομα του Σαρπηδόνος έχει να κάνει με το ύψος φαίνεται από “γλώσσες” του Ησυχίου (αν δεν υπήρχε κι αυτός δεν θα ξέραμε τίποτα):
Συμφωνα με τον
Ησυχιο (5ος αι. μ.Χ.):
<
Σαρπηδόνιον>· τὸ μέγα. καὶ ἡ ἐν Θρα[ισή]κῃ καὶ Κιλικίᾳ πέτρα
ὑψηλοτάτη
Επομένως, η εν γένει παρουσία των Κρητών στην Ανατολή είναι βεβαιωμένη.
Όσον αφορά την ναυτική εμπειρίαν των Αιγαίων, αυτή είναι δεδομένη εδώ και πολλές χιλιετίες. Αυτό που πολύ βοήθησε σ’ αυτό είναι η ίδια η θάλασσα του Αιγαίου: η οπτική επαφή των νησιών ευνόησε την διεκπεραίωση με πλοίο στα νησιά του Αιγαίου, καθώς επ’ ίσης και τα θαλάσσια εποχιακά ρεύματα που στάθηκαν αιτία σε τέτοια θαλάσσια ταξίδια. Τέλος, ένα ταξίδι από ΒΔ προς ΝΑ ήτο πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί από ό,τι ένα ταξίδι με αντίστροφη κατεύθυνση, όπως μαρτυρούν και στίχοι της Οδυσσείας: “
Την έβδομη μέρα μπαρκάραμε απ’ την πλατιά την Κρήτη και πλέαμε εύκολα με καλό βοριά κυλώντας με το ρεύμα των κυμάτων… σε πέντε μέρες (αφού είχαμε αφήσει την Κρήτη) φτάσαμε στην Αίγυπτο και δέσαμε στην εκβολή του Νείλου τα πλοία μας με τα αμφισπειροειδή άκρα”
Οδύσσεια (ξ 256-262).
To βέλος της μετακινήσεως θα έπρεπε φυσιολογικά να ήτο από την περιοχή του Αιγαίου προς Ανατολάς.
Η τεράστια εμπειρία των Αιγαίων στην θάλασσα, το πολυάνθρωπον των Κρητών (η Κνωσσός εκατοικείτο από είκοσι χιλιάδες κατοίκους) και οι μυθικές παραδόσεις του Ηρακλέους και του Διονύσου που εταξιδευσαν ως τις Ινδίες είναι κάποιοι περαιτέρω λόγοι αυτής της μετακινήσεως.
Ο
Ευήμερος, ήτο φίλος του Μακεδόνος βασιλέως Κασσάνδρου και κατ’ εντολήν του βασιλέως επεχείρησε πολλά ταξίδια στον νότο. Το συγγραφικό του έργο αποτελείται εκ τριών τόμων υπό την επικεφαλίδα “
Ιερα αναγραφή” τα οποία δεν σώζονται, αλλά ξέρουμε για αυτά από τον Φλάβιον Ιώσηπον στο έργον του “
Κατ΄ Απίωνος” και τον Διόδωρο Σικελιώτη στο 5 τόμο της “
Ιστορικής Βιβλιοθήκης”του.
Στο βιβλίο του αναφέρει για την νήσον Π α γ χ α ί α και λέγει πως έφτασε εκεί αφού πέρασε την Ερυθράν θάλασσαν εξήλθε από τα στενά της Ευδαίμονος Αραβίας εις τον ανοικτόν ωκεανόν (τον ινδικόν) και μετά από μέρες έφτασε σε πολυάριθμους νήσους από τους οποίους η μεγαλύτερη ονομάζεται Παγχαία. Η Παγχαία κατοικείτο από αυτόχθονες ,Κρήτες , Ινδούς και Μεσοποτάμιους. Αυτοί οι οποίοι είχαν την εξουσία ήταν οι Κρήτες. Πολλές τοπωνυμίες στην νήσο είχαν ελληνικά ονόματα π.χ. Τριφύλιος Όλυμπος. Η «αναγραφή» που υπήρχε εκεί (ο Ευήμερος αφήνει να εννοηθεί ότι την ανέγνωσε σε βωμό της Πανάρας, της πρωτευούσης της Παγχαίας) ανέφερε ότι ο Ουρανός, ο Κρόνος και ο Ζεύς υπήρξαν βασιλείς της Παγχαίας και θεοποιήθηκαν μετά τον θάνατό τους.
Σχετικά με την Παγχαία πολύς λόγος έχει γίνει για το πού ακριβώς βρίσκεται και με ποιο σημερινό νησί του Ινδικού Ωκεανού ταυτίζεται. Αν η Παγχαία (ενν. νησος) είναι αλλιώς παγγαία (
παν + γαια ή παν + χαος ή πάγχυ + αία), δηλαδή είναι μια νησιωτική χώρα με πολλούς και διαφορετικής προελεύσεως κατοίκους, όπως είδαμε πιο πάνω, τότε μπορούμε να φαντασθούμε ότι κάποτε εκεί τοποθετούσαν μια δεύτερη «Ατλαντίδα». Αξιοσημείωτον είναι ότι ο Ηρόδοτος είπε ότι Ατλαντικόν Ωκεανόν ωνόμαζον στα πολύ παλαιά χρόνια τον Ινδικόν Ωκεανόν.
Αξιοσημείωτον είναι επ’ ισης ότι ο σπουδαίος Ινδός γλωσσολόγος και ερευνητής
J.K. Chatterji γράφει στο βιβλίο του «History and Culture of the Indian People, Race, movements and pre-historic Culture» : “
οτι η κοιτίδα των Δραβιδών, (φυλές των οποίων η γλωσσική οικογένεια από 23 γλώσσες. αντιστοιχεί στην Ινδία και το Πακιστάν σε 200 και πλέον εκατομύρια ανθρώπους), είναι τα νησιά του Αιγαίου, και πιθανότερα η Κρήτη, απ΄ όπου οι πρόγονοί τους ξεκίνησαν πριν από πολλές χιλιετίες για να καταλήξουν στην Μεσοποταμία όπου ανέπτυξαν τον Σουμεριακό πολιτισμό, και στη συνέχεια απλώθηκαν στην Κεντρική και νότια Ινδία”.
Αν, λοιπόν, η Κρήτη ήτο η αφετηρία των μετακινήσεων, η βάσις πολλών εμπορικών συναλλαγών με την Ανατολή. Αν οι Κρήτες ήσαν πανταχού παρόντες ως έμποροι κι όχι μόνον, τότε ναι οι Μινωίτες ήσαν …οι «Εβραίοι» της εποχής.