Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
- Apomakros
- "Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 3164
- Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
- Φύλο: Άνδρας
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Όπισθεν ολοταχώς για την λογοκρισία στο video του Κ. Γαβρά
Τρίτη, 4 Αυγούστου 2009, 15:41
Πήραν πίσω την απόφασή τους, αφού πρώτα πετσόκοψαν το video, το οποίο προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης, και ενημερώνει τους επισκέπτες για τις ζημιές που υπέστη ο Παρθενώνας και από τους πρώτους χριστιανούς.
Ο κ. Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, αν και αρχικά έδωσε εντολή –υπακούοντας στην δέσμευση του υπουργού Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά, προς τους ιεράρχες– να αφαιρεθεί το πλάνο-animation του παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, που έδειχνε ρασοφόρους (ανθρώπους των πρώτων χριστιανικών χρόνων) να καταστρέφουν το μνημείο επειδή το θεωρούσαν ειδωλολατρικό, σήμερα με ανακοίνωσή του δηλώνει ότι «το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».
Ο θόρυβος που προκλήθηκε μετά από την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία θίχτηκε θεωρώντας προσβλητική την σκηνή με τους ρασοφόρους, κράτησε για αρκετές μέρες. Τα χλευαστικά σχόλια από τα διεθνή ενημερωτικά δίκτυα, αλλά και η συζήτηση στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης σχετικά με την παρέμβαση ιερωμένων στο περιεχόμενο του Μουσείου της Ακρόπολης, φαίνεται ότι θορύβησε τους υπεύθυνους και τελικά έφερε αποτελέσματα επαναφέροντας ακέραιο το video.
Ο κ. Παντερμαλής δήλωσε σήμερα ότι: «Όπως είχα δημοσίως δεσμευτεί, συνομίλησα σήμερα επί μακρόν με τον σκηνοθέτη κ. Γαβρά για το ενημερωτικό φιλμ της ιστορίας του Παρθενώνα που προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε, ούτε υπονοούσε, ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής.
Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=56158&cid=4
Τρίτη, 4 Αυγούστου 2009, 15:41
Πήραν πίσω την απόφασή τους, αφού πρώτα πετσόκοψαν το video, το οποίο προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης, και ενημερώνει τους επισκέπτες για τις ζημιές που υπέστη ο Παρθενώνας και από τους πρώτους χριστιανούς.
Ο κ. Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, αν και αρχικά έδωσε εντολή –υπακούοντας στην δέσμευση του υπουργού Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά, προς τους ιεράρχες– να αφαιρεθεί το πλάνο-animation του παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, που έδειχνε ρασοφόρους (ανθρώπους των πρώτων χριστιανικών χρόνων) να καταστρέφουν το μνημείο επειδή το θεωρούσαν ειδωλολατρικό, σήμερα με ανακοίνωσή του δηλώνει ότι «το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».
Ο θόρυβος που προκλήθηκε μετά από την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία θίχτηκε θεωρώντας προσβλητική την σκηνή με τους ρασοφόρους, κράτησε για αρκετές μέρες. Τα χλευαστικά σχόλια από τα διεθνή ενημερωτικά δίκτυα, αλλά και η συζήτηση στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης σχετικά με την παρέμβαση ιερωμένων στο περιεχόμενο του Μουσείου της Ακρόπολης, φαίνεται ότι θορύβησε τους υπεύθυνους και τελικά έφερε αποτελέσματα επαναφέροντας ακέραιο το video.
Ο κ. Παντερμαλής δήλωσε σήμερα ότι: «Όπως είχα δημοσίως δεσμευτεί, συνομίλησα σήμερα επί μακρόν με τον σκηνοθέτη κ. Γαβρά για το ενημερωτικό φιλμ της ιστορίας του Παρθενώνα που προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε, ούτε υπονοούσε, ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής.
Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=56158&cid=4
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Η εκκλησια ηθελε να απαγορεψει και τα εργα του καζαντζακη.
ποιος την περνει στα σοβαρα πια;
ποιος την περνει στα σοβαρα πια;
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Ρε Φώτη, σε όλα αύτά μόνον αυτό έχεις να πεις. Εδώ το ΥΠ.ΠΟ κάνει κωλοτούμπα στο θέμα της αποκοπής του επίμαχου σημείου που εμφανίζει μαυροφορεμένους ιερείς να σπανε αγάλματα από το αέτωμα. Είπαμε κάτι τέτοιο ουδέποτε συνέβη. Εκεί έγραψε λάθος ο σαιεντολόγος κ. Γαβράς.
Δηλαδή, την εποχήν εκείνην οι άνθρωποι φορούσαν μαύρα ράσα;;;;;;;Apomakros έγραψε:ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε, ούτε υπονοούσε, ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής.
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
- Apomakros
- "Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 3164
- Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
- Φύλο: Άνδρας
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Στον επίλογο της επιστολής του που παρατίθεται πιο πάνω, ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Θέλω να κάνω σαφές το εξής: ο κύριος σκοπός της ταινίας μου είναι να αποδειχθεί ότι ο λόρδος Έλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους: ο αγοραστής - δηλαδή ο κλεπταποδόχος - ήταν το αγγλικό κράτος. Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα».ΤΕUTAMOS έγραψε:Σε μια περίοδο που το αίτημα επιστροφής των μαρμάρων θα έπρεπε λόγωι του Νέου Μουσείου Ακροπόλεως να είναι στο ζενίθ, παρουσιάζουμε ένα άκρως διχαστικόν βίντεο, κι απο πάνω ζητείται και η "βελτίωσίς" του.
Οι πραγματικές καταστροφές έγιναν από τους Δυτικούς (Μοροζίνι, Έλγιν), οι οποίοι όντες αδίστακτοι προέβησαν στην σκύλευσιν του υπέροχου αυτού μνημείου.
Γιατί λοιπόν να μη μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω ταινία ως μέσο προβολής και ενίσχυσης του δίκαιου αιτήματός μας για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα;
Ποιοι κρύβονται πίσω από αυτούς που έσπευσαν να χαρακτηρίσουν το βίντεο ως "διχαστικό" ;
(μεταξύ αυτών, κατά σύμπτωση, και κάποιοι γνωστοί τηλε-βιβλιοπώλαι...)
Στην επιστολή του ο κ. Γαβράς επισημαίνει: «Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Έλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.Ποιοι να ήταν εκείνοι που ανέβηκαν στο μνημείο και πελέκησαν τα γλυπτά του. Ιερείς, απλοί πιστοί ή ζηλωτές; ρωτήσαμε τον καθηγητή Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Νίκο Σταμπολίδη.
«Δεν μπορεί να πει ποτέ κανείς ποιοι ήταν ακριβώς, διότι τέτοιου είδους πράξεις γίνονται συνήθως από φανατισμένα πλήθη ή ομάδες συχνά υποκινούμενες. Η Ιστορία στον ρου της έχει πολλά τέτοια παραδείγματα.
Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους "παλαιοχριστιανούς" να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας.
Όχι βέβαια. Ούτε και η ταινία παριστάνει τις καταστροφές να γίνονται από ανθρώπους που φορούσαν ...μαύρα ράσα.ΤΕUTAMOS έγραψε:Δηλαδή, την εποχήν εκείνην οι άνθρωποι φορούσαν μαύρα ράσα;;;;;;;
Παρατίθεται το λογοκριμένο βίντεο του Κώστα Γαβρά:
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα ιστορικά.
Κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους και έτι περαιτέρω κατά τους μεταχριστιανικούς αιώνες δεν αναφέρονται αλλαγές στον Παρθενώνα, που συνεχίζει να διατηρεί άνευ αλλαγών την φυσιογνωμία και την αίγλη του, μολονότι επί εποχής Ιουστινιανού η πομπή των Παναθηναίων δεν ανέβαινε πια στον Παρθενώνα και είχε χαθεί πλέον κάθε λατρεία δημόσια ή ιδιωτική.
Κατά τους Βυζαντινούς χρόνους -αν και διετηρήθη ο Παρθενώνας από την καταστροφή εκ των διαταγμάτων του υιού του Θεοδόσιου Β' Αρκαδίου - έγινε η πρώτη μετατροπή του ναού σε χριστιανική εκκλησία της Αγίας Σοφίας, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν επί Ιουστινιανού και μετέπειτα της Παναγίας της Αθηνιώτισσας. Ενώ επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου οι Αρχαίοι Ναοί αντιμετωπίζοντο ως κρατική περιουσία, απηγόρευσε την αρχαίαν λατρείαν, έκλεισε τους ναούς και δεν ησχολήθη πια, επί αυτοκράτορος Αρκαδίου, υιού του Θεοδοσίου, εξεδόθη ο γνωστός νόμος “ΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΦΕΡΕΙΝ” δίδοντας το "πράσινο φως" στον Βησιγότθο Αλλάριχον, αφού τον επλήρωσε για να μην προβεί σε εκαταστροφές στην Κων/πολιν, να δηώσει την ελληνική ύπαιθρο, που ήτο βεβαίως πλήρης αρχαίων μνημείων. Εδήωσε έτσι την Ελευσίνα, την Ολυμπίαν, τους Δελφούς κι άλλα πολλά. Ο Αλλάριχος δεν ήτο ως γνωστόν ορθόδοξος, αλλά αρειανός, αιρετικός δηλαδή. Όταν έφθασε ante portas στην Αθήνα, οι υπερασπιστές της πόλεως δεν τον άφησαν να την λεηλατήσει. Έτσι ο Παρθενών γλύτωσε από τις καταστροφές των ορδών του Αλλαρίχου. Δεν πταίνε επομένως οι ορθόδοξοι το δόγμα Χριστιανοί για όποιες καταστροφές συνέβησαν τότε.
Κστά τους χρόνους της Φραγκοκρατίας ο χώρος γύρω του Παρθενώνος γίνεται κατοικία του πρώτου Φράγκου άρχοντος των Αθηνών, Όθωνος Ντελαρός (De la Roche), ενώ η Ακρόπολις γίνεται η έδρα της φραγκικής βαρωνίας και το κέντρον του ιστορικού βίου της πόλεως, σε σημείο που η Αθήνα είναι γνωστή πλέον ως Castellum Athenarum. Ο Παρθενών υπάγεται στη Ρωμαϊκή εκκλησία και γίνεται ναός Λατινικός, πρός τιμήν της Θεοτόκου. Στη δυτική πλευρά προσετέθη ένα κωδωνοστάσιον, που επί Τουρκοκρατίας έγινε μιναρές. Επί Ενετοκρατίας δεν φαίνεται να συνέβησαν αλλαγές στο μνημείο. Αντίθετα η καταστροφή η μεγάλη έγινε μόλις κατ΄έτος το 1687, εν μέσωι του Δευτέρου Ενετοτουρκικού πολέμου, όταν οβίδα του πυροβολικού του Morosini έπεσε στον Παρθενώνα, όπου οι Τούρκοι είχαν τοποθετήσει πυριτιδαποθήκη, προκαλούντες την ανατίναξιν του ναού και εκτεταμένες φθορές στο γλυπτόν του διάκοσμο.
Στις αρχές του 19ου αι. ο Άγγλος πρεσβυς της Αγγλίας στην Υψηλή Πύλη λόρδος Thomas Bruce Elgin, έχων στην κατοχήν του σουλτανικό φιρμάνι, επεδόθη σε γενική απόσπασιν των γλυπτών του ναού, "αδειάζοντάς" τον έτι περαιτέρω από τον πλαστικό του πλούτο. Άμα τηι ιδρύσει του νέου ελληνικού κράτους (1833), ο Παρθενών απηλλάγη από τα ερείπια που τον περιστοίχιζον και κατά το έτος 1844 κατεδαφίσθη το τουρκικόν τζαμί. Έκτοτε ξεκίνησαν βαθμηδόν οι πρώτες αναστηλώσεις του ναού, που συν τωι χρόνωι παρεχώρησαν τη θέση τους σε εντατικές και ωργανωμένες εργασίες για τη συντήρηση του μνημείου ώς τα σήμερα.
Σχετικά με το αέτωμα και την καταστροφήν του: Ουδέποτε κατεστράφη το αέτωμα του Παρθενώνος από Χριστιανούς ή από άλλους ανθρώπους της εποχής (νέα εκδοχή Γαβρά), συγκεκριμένα ό γλυπτός του διάκοσμος, για να τοποθετηθεί σταυρός.
Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Elliniko ... e/d.ae.htm
Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.
Ιδού το σχέδιον του Carrey
![Εικόνα](http://img514.imageshack.us/img514/3620/dycarrey.jpg)
Σχετικά με τις πραγματικές αιτίες καταστροφής των ιερών από Χριστιανούς:
http://www.oodegr.com/neopaganismos/dio ... _nawn1.htm
----------------------------
«ημετέρη δε πόλις κατά μεν Διός ου ποτ’ ολείται αίσαν και μακάρων θεών φρένας αθανάτων. τοίη γαρ μεγάθυμος επίσκοπος οβριμοπάτρη Παλλάς Αθηναίη χείρας ύπερθεν έχει» (Σόλων)
(= η δική μας δε πόλη, σύμφωνα μεν με τη θεία θέληση του Δία και με τη σκέψη των μακάριων, αθάνατων θεών, ποτέ δεν θα καταστραφεί επειδή η μεγαλόψυχη προστάτιδα, η κόρη κραταιού πατέρα, η Παλλάδα Αθηνά, έχει τα χέρια υπεράνω της)
Κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους και έτι περαιτέρω κατά τους μεταχριστιανικούς αιώνες δεν αναφέρονται αλλαγές στον Παρθενώνα, που συνεχίζει να διατηρεί άνευ αλλαγών την φυσιογνωμία και την αίγλη του, μολονότι επί εποχής Ιουστινιανού η πομπή των Παναθηναίων δεν ανέβαινε πια στον Παρθενώνα και είχε χαθεί πλέον κάθε λατρεία δημόσια ή ιδιωτική.
Κατά τους Βυζαντινούς χρόνους -αν και διετηρήθη ο Παρθενώνας από την καταστροφή εκ των διαταγμάτων του υιού του Θεοδόσιου Β' Αρκαδίου - έγινε η πρώτη μετατροπή του ναού σε χριστιανική εκκλησία της Αγίας Σοφίας, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν επί Ιουστινιανού και μετέπειτα της Παναγίας της Αθηνιώτισσας. Ενώ επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου οι Αρχαίοι Ναοί αντιμετωπίζοντο ως κρατική περιουσία, απηγόρευσε την αρχαίαν λατρείαν, έκλεισε τους ναούς και δεν ησχολήθη πια, επί αυτοκράτορος Αρκαδίου, υιού του Θεοδοσίου, εξεδόθη ο γνωστός νόμος “ΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΦΕΡΕΙΝ” δίδοντας το "πράσινο φως" στον Βησιγότθο Αλλάριχον, αφού τον επλήρωσε για να μην προβεί σε εκαταστροφές στην Κων/πολιν, να δηώσει την ελληνική ύπαιθρο, που ήτο βεβαίως πλήρης αρχαίων μνημείων. Εδήωσε έτσι την Ελευσίνα, την Ολυμπίαν, τους Δελφούς κι άλλα πολλά. Ο Αλλάριχος δεν ήτο ως γνωστόν ορθόδοξος, αλλά αρειανός, αιρετικός δηλαδή. Όταν έφθασε ante portas στην Αθήνα, οι υπερασπιστές της πόλεως δεν τον άφησαν να την λεηλατήσει. Έτσι ο Παρθενών γλύτωσε από τις καταστροφές των ορδών του Αλλαρίχου. Δεν πταίνε επομένως οι ορθόδοξοι το δόγμα Χριστιανοί για όποιες καταστροφές συνέβησαν τότε.
Κστά τους χρόνους της Φραγκοκρατίας ο χώρος γύρω του Παρθενώνος γίνεται κατοικία του πρώτου Φράγκου άρχοντος των Αθηνών, Όθωνος Ντελαρός (De la Roche), ενώ η Ακρόπολις γίνεται η έδρα της φραγκικής βαρωνίας και το κέντρον του ιστορικού βίου της πόλεως, σε σημείο που η Αθήνα είναι γνωστή πλέον ως Castellum Athenarum. Ο Παρθενών υπάγεται στη Ρωμαϊκή εκκλησία και γίνεται ναός Λατινικός, πρός τιμήν της Θεοτόκου. Στη δυτική πλευρά προσετέθη ένα κωδωνοστάσιον, που επί Τουρκοκρατίας έγινε μιναρές. Επί Ενετοκρατίας δεν φαίνεται να συνέβησαν αλλαγές στο μνημείο. Αντίθετα η καταστροφή η μεγάλη έγινε μόλις κατ΄έτος το 1687, εν μέσωι του Δευτέρου Ενετοτουρκικού πολέμου, όταν οβίδα του πυροβολικού του Morosini έπεσε στον Παρθενώνα, όπου οι Τούρκοι είχαν τοποθετήσει πυριτιδαποθήκη, προκαλούντες την ανατίναξιν του ναού και εκτεταμένες φθορές στο γλυπτόν του διάκοσμο.
Στις αρχές του 19ου αι. ο Άγγλος πρεσβυς της Αγγλίας στην Υψηλή Πύλη λόρδος Thomas Bruce Elgin, έχων στην κατοχήν του σουλτανικό φιρμάνι, επεδόθη σε γενική απόσπασιν των γλυπτών του ναού, "αδειάζοντάς" τον έτι περαιτέρω από τον πλαστικό του πλούτο. Άμα τηι ιδρύσει του νέου ελληνικού κράτους (1833), ο Παρθενών απηλλάγη από τα ερείπια που τον περιστοίχιζον και κατά το έτος 1844 κατεδαφίσθη το τουρκικόν τζαμί. Έκτοτε ξεκίνησαν βαθμηδόν οι πρώτες αναστηλώσεις του ναού, που συν τωι χρόνωι παρεχώρησαν τη θέση τους σε εντατικές και ωργανωμένες εργασίες για τη συντήρηση του μνημείου ώς τα σήμερα.
Σχετικά με το αέτωμα και την καταστροφήν του: Ουδέποτε κατεστράφη το αέτωμα του Παρθενώνος από Χριστιανούς ή από άλλους ανθρώπους της εποχής (νέα εκδοχή Γαβρά), συγκεκριμένα ό γλυπτός του διάκοσμος, για να τοποθετηθεί σταυρός.
Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Elliniko ... e/d.ae.htm
Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.
Ιδού το σχέδιον του Carrey
![Εικόνα](http://img514.imageshack.us/img514/3620/dycarrey.jpg)
Σχετικά με τις πραγματικές αιτίες καταστροφής των ιερών από Χριστιανούς:
http://www.oodegr.com/neopaganismos/dio ... _nawn1.htm
----------------------------
«ημετέρη δε πόλις κατά μεν Διός ου ποτ’ ολείται αίσαν και μακάρων θεών φρένας αθανάτων. τοίη γαρ μεγάθυμος επίσκοπος οβριμοπάτρη Παλλάς Αθηναίη χείρας ύπερθεν έχει» (Σόλων)
(= η δική μας δε πόλη, σύμφωνα μεν με τη θεία θέληση του Δία και με τη σκέψη των μακάριων, αθάνατων θεών, ποτέ δεν θα καταστραφεί επειδή η μεγαλόψυχη προστάτιδα, η κόρη κραταιού πατέρα, η Παλλάδα Αθηνά, έχει τα χέρια υπεράνω της)
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ
...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
- Apomakros
- "Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 3164
- Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
- Φύλο: Άνδρας
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Την ίδια ώρα πάντως ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων δηλώνει πως "Πρόκειται για αδιαμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα. Δεν μπορούμε να κατακρίνουμε τι έγινε τον 4ο αιώνα μ.Χ. με τη νοοτροπία του 2009".
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται τώρα (μετά το διεθνή σάλο) και ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. "Για μένα σημασία έχει να ενημερωθεί ο επισκέπτης για την ιστορική αλήθεια, ότι έγιναν δηλαδή καταστροφές στον Παρθενώνα από τους χριστιανούς. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Δεν υπάρχουν όμως ντοκουμέντα που να αποδεικνύουν πως οι καταστροφές έγιναν από ρασοφόρους"και διευκρινίζει πως δεν δέχθηκε πιέσεις από την Ιερά Σύνοδο, αλλά πως υπήρξαν πολίτες που δήλωσαν ότι «σκανδαλίζονται από τις επίμαχες σκηνές".
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&c ... Id=4528801
Στο ίδιο άρθρο φιλοξενείται και η άποψη του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας Πέτρου Θέμελη, ο οποίος υποστηρίζει ότι:
"Το δημιούργημα ενός καλλιτέχνη το δέχεσαι ως μορφή τελειωμένη με τα μηνύματα που εκπέμπει ή το απορρίπτεις στο σύνολο, δεν είναι δυνατόν να του αποσπάς τμήματα κάθε φορά που με αυτά προσβάλλονται υποτίθεται τα αισθήματα ή τα χρηστά ήθη ορισμένων συμπολιτών σου. Είναι σαν να κόβεις κομμάτι από τον καμβά ενός ζωγραφικού πίνακα ή να αφαιρείς μέρος ενός γλυπτού ή στην καλύτερη περίπτωση να το καλύπτεις με φύλλο συκής. Η αφαίρεση σκηνών από το ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά για την Ακρόπολη, επειδή παραπέμπουν σε καταστροφικές ανθρώπων επεμβάσεις στα μνημεία του Ιερού Βράχου, ισοδυναμεί ταυτόχρονα με εθελοτυφλία και άρνηση της ιστορικής πραγματικότητας. Πάμπολλα είναι τα τεκμηριωμένα παραδείγματα κατεδάφισης αρχαίων οικοδομημάτων και κατακερματισμού γλυπτών στους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες. Οι πράξεις αυτές δεν είχαν κίνητρο τον θρησκευτικό και μόνο φανατισμό, αλλά οφείλονταν στην άγνοια της αξίας τους και στην ανάγκη πορισμού οικοδομικών υλικών (λίθων, ασβέστη)"
Ως γνωστόν με χθεσινή ανακοίνωσή του, ο Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, πήρε πίσω την αρχική του απόφαση, ξεκαθαρίζοντας ότι "το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά".
Ευτυχώς που τελικά ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία και ο παραλογισμός, ως παράγωγα του θρησκευτικού συναισθήματος, δεν υπερίσχυσαν της γνώσης, της λογικής και της τέχνης.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=56259&cid=4
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται τώρα (μετά το διεθνή σάλο) και ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. "Για μένα σημασία έχει να ενημερωθεί ο επισκέπτης για την ιστορική αλήθεια, ότι έγιναν δηλαδή καταστροφές στον Παρθενώνα από τους χριστιανούς. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Δεν υπάρχουν όμως ντοκουμέντα που να αποδεικνύουν πως οι καταστροφές έγιναν από ρασοφόρους"και διευκρινίζει πως δεν δέχθηκε πιέσεις από την Ιερά Σύνοδο, αλλά πως υπήρξαν πολίτες που δήλωσαν ότι «σκανδαλίζονται από τις επίμαχες σκηνές".
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&c ... Id=4528801
Στο ίδιο άρθρο φιλοξενείται και η άποψη του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας Πέτρου Θέμελη, ο οποίος υποστηρίζει ότι:
"Το δημιούργημα ενός καλλιτέχνη το δέχεσαι ως μορφή τελειωμένη με τα μηνύματα που εκπέμπει ή το απορρίπτεις στο σύνολο, δεν είναι δυνατόν να του αποσπάς τμήματα κάθε φορά που με αυτά προσβάλλονται υποτίθεται τα αισθήματα ή τα χρηστά ήθη ορισμένων συμπολιτών σου. Είναι σαν να κόβεις κομμάτι από τον καμβά ενός ζωγραφικού πίνακα ή να αφαιρείς μέρος ενός γλυπτού ή στην καλύτερη περίπτωση να το καλύπτεις με φύλλο συκής. Η αφαίρεση σκηνών από το ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά για την Ακρόπολη, επειδή παραπέμπουν σε καταστροφικές ανθρώπων επεμβάσεις στα μνημεία του Ιερού Βράχου, ισοδυναμεί ταυτόχρονα με εθελοτυφλία και άρνηση της ιστορικής πραγματικότητας. Πάμπολλα είναι τα τεκμηριωμένα παραδείγματα κατεδάφισης αρχαίων οικοδομημάτων και κατακερματισμού γλυπτών στους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες. Οι πράξεις αυτές δεν είχαν κίνητρο τον θρησκευτικό και μόνο φανατισμό, αλλά οφείλονταν στην άγνοια της αξίας τους και στην ανάγκη πορισμού οικοδομικών υλικών (λίθων, ασβέστη)"
Ως γνωστόν με χθεσινή ανακοίνωσή του, ο Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, πήρε πίσω την αρχική του απόφαση, ξεκαθαρίζοντας ότι "το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά".
Ευτυχώς που τελικά ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία και ο παραλογισμός, ως παράγωγα του θρησκευτικού συναισθήματος, δεν υπερίσχυσαν της γνώσης, της λογικής και της τέχνης.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=56259&cid=4
- Yperboreios
- Κολλημένος Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 110
- Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 10:51
- Τοποθεσία: Larisa City
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Το σίγουρο ειναι οτι οι χριστιανοί έκαναν καταστροφές σε πολλούς αρχαίους ναούς αρα γιατι όχι και στον Παρθενώνα?Μην προσπαθούν μερικοι να αποδείξουν οτι οι χριστιανοί απλα μετέτρεψαν τους αρχαίους ναούς σε χριστιανικούς.Σημερα γνωρίζουμε οτι οι χριστιανοί στα χρόνια του Βυζαντίου εκαναν καταστροφές σε γλυπτά Θεών και όχι μονο.Έκοβαν τα κεφάλια απο καποια γλυπτά Θεών κυρίως και γενικά προκάλεσαν καταστροφές και δεν γίνεται να άφησαν τον Παρθενώνα έξω απο το φανατικό τους κούφιο κεφάλι.
- ICAROS
- Σούπερ Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 1679
- Εγγραφή: Παρ 20 Απρ 2007, 19:06
- Φύλο: Άνδρας
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
- Έλαβε Likes: 3 φορές
Re: Διαμαρτυρία για βίντεο Κώστα Γαβρά
Παρουσιάζει πολύ θεαματικότερα ανατίναξη απο κανόνι, καλά θα κάνεις να παρακολουθείς πρώτα πριν τοποθετηθείς βάσει ό,τι σου είπαν.panta έγραψε:d) Ενώ ο σκηνοθέτης διατηρεί τον μύθο της καταστροφής του... Παρθενώνα από τους χριστιανούς, αποφεύγει να παρουσιάζει τον αληθινό καταστροφέα του ναού που ήταν: α) ο Μοροζίνης, όταν έδωσε μεγάλο ποσόν σε όποιον ανατίναζε τον ναό που μέσα είχαν κρύψει οι τούρκοι τα πυρομαχικά τους, και β) ο Έλγιν που πριόνισε τα γλυπτά που είχαν απομείνει όρθια από την καταστροφή. Και φυσικά καμία αναφορά δεν έκανε σε αυτήν την ... πολιτιστική πράξη των Βενετών και των Εγγλέζων - θα μπορούσε να φτιάξει μιά σκηνή ανάλογη με τους "φανατικούς χριστιανούς" που κατέστρεφαν αγάλματα που να δείχνει την αγγλική και την βενετσιάνικη σημαία.
''Mύθος'' δεν σημαίνει ψεύδος.
Ο σκηνοθέτης παρουσιάζοντας ''μαυρο/γκριζο ρασοφόρους'' να καταστρέφουν το Αέτωμα του Παρθενώνος και στην θέση του να στήνεται τεραστίων διαστάσεων σταυρός, αποδίδει καλλιτεχνικά την αντίθεσή του στην καταστροφή Ελληνικών μνημείων απο τους χριστιανούς. Δεν ενδιαφέρει τον καλλιτέχνη η ειδική ακρίβεια -εάν τα πράγματα συνέβησαν λεπτομερώς έτσι στο συγκεκριμένο οικοδόμημα-, αλλά το γενικό αποτέλεσμα. Σε αυτό το Έργο, ο Παρθενών Συμβολίζει τον Ελληνισμό και οι καταστροφείς τους βυζαντινούς χριστιανούς και λοιπούς βαρβάρους που έκαψαν και κατέστρεψαν Ελληνικά μνημεία.
-- Thu Aug 06, 2009 4:32 pm --
Και σε τελική ανάλυση, είτε για Βυζαντινούς αυτοκράτορες και ρασοφόρους είτε για Αλάριχο, Μοροζίνι και Έλγιν, για χριστιανούς μιλάμε. Το οτι είναι διαφορετικών δογμάτων είναι... ψιλά γράμματα.
~ Ακραίο Επικοινωνιακό Φαινόμενο ~
Παλιγγίνης Ελευθέριος - HecarΧος HellΕυθερεύς
✩☿ Z ≡)))≡IΦI≡(((≡ ϟ ☿✩
✩∞Ι∞Α∞Ο∞✩
✩∞Κ∞Ρ∞Σ∞✩
✩☿ Z ≡)))≡IΦI≡(((≡ ϟ ☿✩
http://www.facebook.com/lpaliginis
✩☿ Z ≡)))≡IΦI≡(((≡ ϟ ☿✩
✩∞Ι∞Α∞Ο∞✩
✩∞Κ∞Ρ∞Σ∞✩
✩☿ Z ≡)))≡IΦI≡(((≡ ϟ ☿✩
http://www.facebook.com/lpaliginis