Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Απο: Νάντια Κατσαρού
Κάθισα προχτές σε ένα από τα καφέ που βρίσκονται στην τουριστική μεριά της Αθήνας. Έτσι, γιατί είχα όρεξη να πιω τον καφέ μου και να χαζεύω τα αρχαία κι ας έπρεπε να υποστώ συγχρόνως τα σύγχρονα ελληνικά καλούδια, όπως για παράδειγμα το να με ληστεύει ο καφετζής, που σε καιρό κρίσης διατηρεί τις τιμές στα ύψη, συν το ότι ο καφές ήταν β διαλογής.
Στο διπλανό τραπέζι κάθονταν τρία άτομα μεγάλης ηλικίας, μιλούσαν γερμανικά (σε χαμηλή ένταση), έτρωγαν ελληνικά εδέσματα (μεταξύ των οποίων και ένας ελαιώνας ολόκληρος), ενώ η μία από την παρέα μεράκλωνε παίζοντας κιθάρα (σε χαμηλή ένταση πάντα). Μόλις είδε κόσμο δίπλα της, ζήτησε συγνώμη και δήλωσε ότι πρέπει να σταματήσει. Της δώσαμε την άδεια να παίξει ελεύθερα. Συνέχισε εκφράζοντας την άποψη πως ένας μη επαγγελματίας μουσικός δεν πρέπει να υποχρεώνει τους άλλους να ακούνε τα πιθανά του φάλτσα. Της εξηγήσαμε ότι δεν υπάρχει λόγος να σκοτίζεται για τέτοια θέματα. Πέρα από το ότι δεν είναι υποχρεωτικό να είναι κάποιος βιρτουόζος για να παίξει το όργανό του (το μουσικό) μόνος του στο τραπέζι του, ήταν κι η παραδιπλανή παρέα Ελλήνων που κάλυπταν κάθε ήχο με τις φωνές τους, χωρίς να τους καίγεται καρφί για το αν εγώ προτιμούσα να ακούσω την κιθάρα της Γερμανίδας.
Υποψιάζομαι ότι οι Γερμανοί που έρχονται στην Ελλάδα, διατηρούν ακόμη τους φόβους τους και τις επιφυλάξεις τους. Πιστεύουν ακόμη ότι οι Έλληνες τους μισούν και θέλουν να τους ξεκάνουν. Οι συγκεκριμένοι ίσως να είχαν δει νωρίτερα την οργισμένη Χελλήν, να εκφράζει αρχικώς το παράπονό της που την έχουν για γραφική, τεμπέλα κι απατεώνισσα, στη συνέχεια να τους θυμίζει ποιος ανακάλυπτε τη δημοκρατία, την αγορά και τη φιλοσοφία, όταν αυτοί κρέμονταν με τις ουρές από τα δέντρα και τώρα, οι αχάριστοι κι αγνώμονες, ζητάνε και τα ρέστα. Κι όταν την είδαν να υπερασπίζεται το δικαίωμά της στην ελευθερία, στη χαρά της ζωής, στην απόλαυση της ομορφιάς της χώρας της και στην ιερότητα της αγίας οικογενείας της, (λες και ο Ευρωπαίος της αφαίρεσε αυτό το δικαίωμα, ή λες και είναι μόνο ελληνικό αυτό το δικαίωμα), και να τους φωνάζει αγριεμένη «είμαι Χελλήν και όχι Γρκικ», σκιάχτηκαν οι άνθρωποι, όσο σκληροτράχηλοι, αγροίκοι κι απολίτιστοι κι αν είναι.
Οι άνθρωποι που αγαπούν την Ελλάδα κι έρχονται να τη γνωρίσουν, σαν αυτούς στο διπλανό τραπέζι, έρχονται με σκοπό να κάτσουν δίπλα στα αρχαία της, να θαυμάσουν τον πολιτισμό της, να φάνε τα φαγητά της (κι ας τα πληρώνουν πανάκριβα), να έρθουν σε επαφή με την ιστορία και την κουλτούρα των κατοίκων της και να γυρίσουν πίσω με μια θετική εντύπωση για τους Έλληνες. Να θυμούνται ότι τους αντιμετώπισαν με ευγένεια, ότι πήραν ένα χαμόγελο, άκουσαν μια καλή κουβέντα και δεν ένιωσαν καμία προκατάληψη. Κι ότι κανείς δεν τους βροντοφώναξε «είμαι Χελλήν κι άμα γουστάρεις και άντε πάγαινε από δω που θα με πεις και Γκρικ, τη δικαιούχο αυτής της κληρονομιάς, την απόγονο του Περικλή και του Σωκράτη».
Την απόγονο και αυτών που τον πότισαν με κώνειο κι αυτών που έστειλαν όλους τους σπουδαίους Έλληνες (και τότε και τώρα) στην εξορία, να συμπληρώσω εγώ, για να μην ξεχνιόμαστε.
http://www.travelvoice.gr/xellin-genniesai-i-ginesai/
Κάθισα προχτές σε ένα από τα καφέ που βρίσκονται στην τουριστική μεριά της Αθήνας. Έτσι, γιατί είχα όρεξη να πιω τον καφέ μου και να χαζεύω τα αρχαία κι ας έπρεπε να υποστώ συγχρόνως τα σύγχρονα ελληνικά καλούδια, όπως για παράδειγμα το να με ληστεύει ο καφετζής, που σε καιρό κρίσης διατηρεί τις τιμές στα ύψη, συν το ότι ο καφές ήταν β διαλογής.
Στο διπλανό τραπέζι κάθονταν τρία άτομα μεγάλης ηλικίας, μιλούσαν γερμανικά (σε χαμηλή ένταση), έτρωγαν ελληνικά εδέσματα (μεταξύ των οποίων και ένας ελαιώνας ολόκληρος), ενώ η μία από την παρέα μεράκλωνε παίζοντας κιθάρα (σε χαμηλή ένταση πάντα). Μόλις είδε κόσμο δίπλα της, ζήτησε συγνώμη και δήλωσε ότι πρέπει να σταματήσει. Της δώσαμε την άδεια να παίξει ελεύθερα. Συνέχισε εκφράζοντας την άποψη πως ένας μη επαγγελματίας μουσικός δεν πρέπει να υποχρεώνει τους άλλους να ακούνε τα πιθανά του φάλτσα. Της εξηγήσαμε ότι δεν υπάρχει λόγος να σκοτίζεται για τέτοια θέματα. Πέρα από το ότι δεν είναι υποχρεωτικό να είναι κάποιος βιρτουόζος για να παίξει το όργανό του (το μουσικό) μόνος του στο τραπέζι του, ήταν κι η παραδιπλανή παρέα Ελλήνων που κάλυπταν κάθε ήχο με τις φωνές τους, χωρίς να τους καίγεται καρφί για το αν εγώ προτιμούσα να ακούσω την κιθάρα της Γερμανίδας.
Υποψιάζομαι ότι οι Γερμανοί που έρχονται στην Ελλάδα, διατηρούν ακόμη τους φόβους τους και τις επιφυλάξεις τους. Πιστεύουν ακόμη ότι οι Έλληνες τους μισούν και θέλουν να τους ξεκάνουν. Οι συγκεκριμένοι ίσως να είχαν δει νωρίτερα την οργισμένη Χελλήν, να εκφράζει αρχικώς το παράπονό της που την έχουν για γραφική, τεμπέλα κι απατεώνισσα, στη συνέχεια να τους θυμίζει ποιος ανακάλυπτε τη δημοκρατία, την αγορά και τη φιλοσοφία, όταν αυτοί κρέμονταν με τις ουρές από τα δέντρα και τώρα, οι αχάριστοι κι αγνώμονες, ζητάνε και τα ρέστα. Κι όταν την είδαν να υπερασπίζεται το δικαίωμά της στην ελευθερία, στη χαρά της ζωής, στην απόλαυση της ομορφιάς της χώρας της και στην ιερότητα της αγίας οικογενείας της, (λες και ο Ευρωπαίος της αφαίρεσε αυτό το δικαίωμα, ή λες και είναι μόνο ελληνικό αυτό το δικαίωμα), και να τους φωνάζει αγριεμένη «είμαι Χελλήν και όχι Γρκικ», σκιάχτηκαν οι άνθρωποι, όσο σκληροτράχηλοι, αγροίκοι κι απολίτιστοι κι αν είναι.
Οι άνθρωποι που αγαπούν την Ελλάδα κι έρχονται να τη γνωρίσουν, σαν αυτούς στο διπλανό τραπέζι, έρχονται με σκοπό να κάτσουν δίπλα στα αρχαία της, να θαυμάσουν τον πολιτισμό της, να φάνε τα φαγητά της (κι ας τα πληρώνουν πανάκριβα), να έρθουν σε επαφή με την ιστορία και την κουλτούρα των κατοίκων της και να γυρίσουν πίσω με μια θετική εντύπωση για τους Έλληνες. Να θυμούνται ότι τους αντιμετώπισαν με ευγένεια, ότι πήραν ένα χαμόγελο, άκουσαν μια καλή κουβέντα και δεν ένιωσαν καμία προκατάληψη. Κι ότι κανείς δεν τους βροντοφώναξε «είμαι Χελλήν κι άμα γουστάρεις και άντε πάγαινε από δω που θα με πεις και Γκρικ, τη δικαιούχο αυτής της κληρονομιάς, την απόγονο του Περικλή και του Σωκράτη».
Την απόγονο και αυτών που τον πότισαν με κώνειο κι αυτών που έστειλαν όλους τους σπουδαίους Έλληνες (και τότε και τώρα) στην εξορία, να συμπληρώσω εγώ, για να μην ξεχνιόμαστε.
http://www.travelvoice.gr/xellin-genniesai-i-ginesai/
- alkinoos
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 6717
- Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 81 φορές
- Έλαβε Likes: 92 φορές
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Divine Sinner έγραψε: Να θυμούνται ότι τους αντιμετώπισαν με ευγένεια, ότι πήραν ένα χαμόγελο, άκουσαν μια καλή κουβέντα και δεν ένιωσαν καμία προκατάληψη. Κι ότι κανείς δεν τους βροντοφώναξε «είμαι Χελλήν κι άμα γουστάρεις και άντε πάγαινε από δω που θα με πεις και Γκρικ, τη δικαιούχο αυτής της κληρονομιάς, την απόγονο του Περικλή και του Σωκράτη».
Το όλο θέμα θεωρώ πως είναι σύνθετο. Η αγανάκτηση/απογοήτευση της Κατερίνας βγήκε με αυτό τον τρόπο,προς τους ίδιους τους Έλληνες πολιτικούς και προς το σύστημα,προς το ίδιο της το ΕΙΝΑΙ ,το να βγω και να λέω σε όλους είμαι Χελλήν και λοχι Γκρικ,είναι γιατί κάποιοι δεν σέβονται τα ιερά και τα όσια,είναι γιατί ο Έλληνας στην ΟΥΣΊΑ είναι διχασμένος...Δε μπορείς από τη μια να λες πως είσαι Έλλην και από την άλλη να μην σκέφτεσαι και να δρας ως Έλλην ...
Divine Sinner έγραψε:Την απόγονο και αυτών που τον πότισαν με κώνειο κι αυτών που έστειλαν όλους τους σπουδαίους Έλληνες (και τότε και τώρα) στην εξορία, να συμπληρώσω εγώ, για να μην ξεχνιόμαστε.
Σωστά.Γιατί όμως γίνεται αυτό ?! Γνώριζε ο Σωκράτης τη ποινή,γνώριζε πως τα όσα είπε είναι ενάντια στο σύστημα,πολιτικό και θρησκευτικό,γιατί παντού υπάρχει και θα υπάρχει,αλλά συνέχισε να πράττει κατά την συνείδηση και όχι κατά την λογική ,μιας και αυτή ήταν χειραγωγημένη....πόσο μάλλον σήμερα
Είμαστε,ζούμε σε ένα σταυροδρόμι...την κουλτούρα του Έλληνα ,τον τρόπο ζωής,κάποιοι δε σεβάστηκαν,είμαστε αυτοί που είμαστε,κανείς δε μπορεί να μας υποδείξει σε τρόπους ζωής και σε ποιους <Θεούς> να πιστεύουμε.Και αυτοί κάποτε πεθαίνουν
Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Δεν είναι φανέλα να προσκυνάς,μήτε θρησκεία ....είναι τρόπος ζωής,είναι ΙΔΕΑ και οποιοδήποτε μπορεί να θεωρείται Έλλην αρκεί να σκέφτεται και να δρα ως Έλλην,όπως έλεγε και ο Διογένης στον Αλέξανδρο,να πράττεις για το κοινό καλό,και συμπληρώνω,αν δεν πράττεις προς το κοινό καλό για μένα δεν θεωρείσαι άνθρωπος,τι κι αν έχεις ανθρώπινη μορφή ?!.. Αυτό που λένε για Ιχώρ και dna,μπορεί όντως να είναι έτσι,αλλά με τη δόνηση και τη θέληση τα πάντα αλλάζουν...
...ώρα για τάβλι,η ώρα του παιδιού
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος
Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος
Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος
Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Η μουτσατσου λεγοντας εγω εκανα το ενα εγω εκανα το αλλο.
μου θυμισε μια φραση του μενανδρου.
Οποιος δεν εχει κανει επιτευγματα, επικαλειται τα επιτευγματα των προγονων του.
Δεν εφυβρες ουτε την δημοκρατια ουτε την αγορα, ουτε έχτισες την ακρόπολη,
ουτε την φιλοσοφία. Αλλοι τα κανανε αυτα μερικες χιλιαδες χρονια πρίν!
μου θυμισε μια φραση του μενανδρου.
Οποιος δεν εχει κανει επιτευγματα, επικαλειται τα επιτευγματα των προγονων του.
Δεν εφυβρες ουτε την δημοκρατια ουτε την αγορα, ουτε έχτισες την ακρόπολη,
ουτε την φιλοσοφία. Αλλοι τα κανανε αυτα μερικες χιλιαδες χρονια πρίν!
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Θα μπορούσα να το δεχθώ αυτό ΑΝ και η ίδια στήριζε τα λόγια της με τις πράξεις της. Αντιθέτως... ενώ βγήκε κράζοντας πως η δημοκρατία δημιουργήθηκε και άνθισε στην χώρα της και πως την υπερασπίζεται με όλο της το είναι όταν βγήκε το βιντεάκι "Μy name is SPYROS and I am MALAKAS" , τον ανάγκασε να το κατεβάσει επειδή όπως υποστήριζε η ίδια καταπατούσε τα πνευματικά της δικαιώματα.Το όλο θέμα θεωρώ πως είναι σύνθετο. Η αγανάκτηση/απογοήτευση της Κατερίνας βγήκε με αυτό τον τρόπο,προς τους ίδιους τους Έλληνες πολιτικούς και προς το σύστημα,προς το ίδιο της το ΕΙΝΑΙ ,το να βγω και να λέω σε όλους είμαι Χελλήν και λοχι Γκρικ,είναι γιατί κάποιοι δεν σέβονται τα ιερά και τα όσια,είναι γιατί ο Έλληνας στην ΟΥΣΊΑ είναι διχασμένος...Δε μπορείς από τη μια να λες πως είσαι Έλλην και από την άλλη να μην σκέφτεσαι και να δρας ως Έλλην ...
Με λίγα λόγια, είναι μόνο δικαίωμα της Μουτσάτσου να μιλάει για δημοκρατία και άλλα ωραία. Ο ελεύθερος διάλογος στην Αγορά του Ίντερνετ (που καμία σχέση δεν έχει με την Ελεύθερη Αγορά, όπως είπε η ίδια), είναι επιτρεπτός μέσα στα πλαίσια του μονολόγου και όχι του αντιλόγου ή του διαλόγου.
Γι' αυτό υποστηρίζω... πως στα λόγια όλοι καλοί είμαστε... όταν έρθει όμως η ώρα να στηρίξουμε τον λόγο με την πράξη μας, εκεί φαίνεται όπως λέει ο λαός πόσα απίδια πιάνει ο σάκος.
Τέλος πάντων... Πήρε κι αυτή την δημοσιότητα που της αναλογούσε.
"Πιστεύω σ’ έναν κόσμο που δεν υπάρχει, μα πιστεύοντας τον, τον δημιουργώ. Ανύπαρχτο λέμε ό,τι δεν πεθυμήσαμε αρκετά."
Ν.Καζαντζάκης
Ν.Καζαντζάκης
- ION 4ever
- "Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 7582
- Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ 2010, 11:00
- Φύλο: Γυναίκα
- Έλαβε Likes: 1 φορά
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Μπορεί να ετοιμάζει κάποιο δίσκο.Camelia έγραψε:Τέλος πάντων... Πήρε κι αυτή την δημοσιότητα που της αναλογούσε.
sorryδεν άντεξα την κακιούλα.
There is a crack, a crack in everything
That's how the light gets in.
That's how the light gets in.
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
To αυτό. Και αν μη τι άλλο ρε παιδιά αυτό ακούγεται πολύ παιδιάστικο σε στυλ "Θα το πω στο μπαμπά μου και θα δεις", "Ξέρεις σε ποιον μιλάς" και άλλα ωραία. Αν μη τι άλλο, ας τους έλεγε "Βλάκες Γερμανοί τις τράπεζες χρηματοδοτείτε και όχι τους Έλληνες" ή κάτι σε αυτό τον τόνο. Πιο πολύ θα τους ταρακουνήσει. Ξεγυμνώστε και τη βλακεία που μπορεί να βαράει αυτούς, όχι να εκτίθεστε έτσι. Δηλαδή πρέπει να το γυρίζουμε στο σωβινισμό και στα κουνήματα του δαχτύλου; Αντίστοιχοι βλάκες είναι και οι Γερμανοί που τώρα βρίζουν και κακομεταχειρίζονται Έλληνες. Δηλαδή δεν θα υπάρχουν Γερμανοί που θα ξέρουν κάτι παραπάνω και θα κατακρίνουν τους αντίστοιχους "Μουτσατσαίους" τους; Δε μπορώ να το δεχτώ. Δε θέλω ίσως να το δεχτώ. Το εύκολο συνήθως δεν είναι το σωστό, ούτε το ενδεικνυόμενο. Σαν κίνηση γι' αυτήν μπορεί να φαντάζει σωστή. Ο καθένας έχει δικαίωμα στη βλακεία (νομίζω). Το θέμα είναι πως την καταπολεμάς. Πρέπει να σπρώχνει ο ένας τον άλλο να εξελιχθεί και όχι να αναλώνεται σε μίση και εγωισμούς.Divine Sinner έγραψε:Η Μουτσάτσου λέγοντας "εγώ έκανα το ένα, εγώ έκανα το άλλο",
μου θύμησε μια φράση του Μενάνδρου:
"Όποιος δεν έχει κάνει επιτεέγματα, επικαλείται τα επιτεύγματα των προγόνων του"
Δεν εφηύρες ούτε τη δημοκρατία, ούτε την αγορά, ούτε έχτισες την Ακρόπολη,
ούτε την φιλοσοφία. Άλλοι τα κάνανε αυτά, μερικές χιλιάδες χρόνια πριν!
(Ο πραγματικά έξυπνος βέβαια δεν θα ασχοληθεί καν)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Illuminus την Σάβ 05 Μάιος 2012, 03:02, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
The lunatics are running the asylum...
People laugh at you because you're different, you laugh at people because they're all the same
Τρώμε φάπες και εξάγουμε δημοκρατία...
People laugh at you because you're different, you laugh at people because they're all the same
Τρώμε φάπες και εξάγουμε δημοκρατία...
Re: Χελλήν γεννιέσαι ή γίνεσαι;
~ Sorry, double post κατά λάθος ~
The lunatics are running the asylum...
People laugh at you because you're different, you laugh at people because they're all the same
Τρώμε φάπες και εξάγουμε δημοκρατία...
People laugh at you because you're different, you laugh at people because they're all the same
Τρώμε φάπες και εξάγουμε δημοκρατία...