Δημοσίευση
από KASSANDROS » Τετ 25 Ιουν 2008, 18:10
Ωραία… ας αρχίσουμε από τα απλά και μετά πάμε στα πιο σύνθετα…
Προσπαθείς να με πείσεις ότι αν –ο μη γένοιτο- μπλέξουν τα παιδιά σου (ή τα ανίψια σου ή τα εγγόνια σου ή.. ή.. ή…), με την πρέζα, τότε εσύ δεν θα έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα με τον πρεζέμπορο, γιατί… ο άνθρωπος απλά κάνει την δουλειά του!!!
Βασικά, ξέρεις πάρα πολύ καλά ότι είσαι εκτός πραγματικότητας, αλλά οκ...
Από το λίγο που σε γνωρίζω, κάτι μου λέει ότι αν βρισκόσουν σε αυτή την θέση, το πιθανότερο είναι πως θα τον κρέμαγες από κανα δέντρο… Τώρα απλά θεωρητικολογείς άνευ ουσίας.
Τεσπα.. εύχομαι ποτέ να μην βρεθείς στην δυσάρεστη θέση να διαπιστώσεις ότι απλά τώρα προβλέπεις λάθος. Και προβλέπεις λάθος διότι απλά επιμένεις να αγνοείς βασικές παραμέτρους της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.
Ας αφήσουμε όμως τα επι προσωπικού και πάμε λίγο επί της ουσίας…
Κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν είπε ποτέ ότι "πάει ο κακός ο έμπορος και πουλάει την πραμάτεια του σε ανυποψίαστα και αθώα παιδάκια", όπως κάνει ο λύκος με την χιονάτη.
Αυτό είναι μέγιστο παραμύθι που έχει τόση σχέση με την πραγματικότητα, όση έχει η παραπάνω σου πρόβλεψη..
Αυτοί που μπλέκουν με την πρέζα, μπλέκουν διότι οι ίδιοι ψάχνονται. Ρωτάνε για να βρούνε, και σε κάποιες περιπτώσεις παρακαλάνε κιόλας. Στην αρχή βέβαια δεν είναι εθισμένοι, και οι περισσότεροι το κάνουν απλά για την φάση, για "μαγκιά", για περιέργεια, για την παρέα. Κάποιοι από αυτούς ψάχνονται προκειμένου να γεμίσουν κάποια κενά τους ή απλά για να ξεχαστούν ή να ξεσπάσουν. Έτσι νομίζουν βέβαια….
Σε κανέναν δεν λείπει η ενημέρωση. Ξέρουν πολύ καλά που οδηγεί η πρέζα, απλά έχουν την ψευδαίσθηση ότι οι ίδιοι μπορούν να την ελέγξουν….
Σε όλα αυτά έγκειται η ευθύνη των πρεζάκηδων. Σίγουρα υπαρκτή και σημαντική.
Επίσης, οι περισσότεροι πρεζάκηδες δεν ψωνίζουν κατευθείαν από έμπορους, αλλά από άλλους πρεζάκηδες που είναι απλά πιο δικτυωμένοι και πουλάνε κιόλας για ιδίον όφελος (συνήθως για να πίνουν οι ίδιοι τζάμπα)
Ως εδώ, νομίζω ότι συμφωνούμε, έτσι δεν είναι;
Αυτό που περιέγραψα όμως παραπάνω είναι το 50% της αλήθειας, και ως γνωστόν η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα.
Πάμε λίγο από την αρχή, για να τα πούμε όσο πιο απλά γίνεται:
Το πρόβλημα των ναρκωτικών έγκειται στο ότι κάποιοι κάνουν χρήση ναρκωτικών. Σωστά;
Για να κάνουν όμως χρήση, θα πρέπει πρώτα να τα προμηθευτούν.
Σωστά;
Συνεπώς η αγοραπωλησία των ναρκωτικών είναι κομβικό σημείο για το πρόβλημα, αφού αν δεν γινόταν αγοραπωλησία (το αλλιώς λεγόμενο νταλαβέρι, ή απλά "βέρι"), τότε δεν θα διακινούνταν ναρκωτικά, άρα δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
Σωστά;
Κάθε αγοραπωλησία απαιτεί έναν αγοραστή και έναν πωλητή. Ένας αγοράζει και ένας πουλάει.
Σωστά;
Συνεπώς, για να αντιληφθούμε ορθώς το πρόβλημα των ναρκωτικών, θα πρέπει να καταλογίσουμε ευθύνες τόσο στους αγοραστές (πρεζάκηδες) όσο και στους πωλητές (πρεζέμπορους), εφόσον απαιτείται η δράση και των δύο πλευρών για να δημιουργηθεί το πρόβλημα. Αν επιμείνεις στην ευθύνη μόνο της μιας πλευράς, τότε μοιραία είσαι λάθος.
Η ευθύνη της μιας πλευράς δεν ακυρώνει την ευθύνη της άλλης. Κάθε άλλο. Την συμπληρώνει.
Παραπάνω ανέλυσα την αναμφισβήτητη ευθύνη των πρεζάκηδων.
Πάμε τώρα και στους πρεζέμπορους..
Αυτοί δεν έχουν την παραμικρή δικαιολογία.
Ενσυνείδητα πουλάνε στον συνάνθρωπό τους ένα πράμα που τον σκοτώνει, αφού πρώτα τον έχει ξεφτιλίσει, τον έχει καταστρέψει, τον έχει εξουθενώσει, τον έχει γελοιοποιήσει. Δεν κάνω διαχωρισμό ανάμεσα σε μεγαλέμπορους και ψιλικατζήδες. Είτε πουλάς ένα γραμμάριο, είτε πουλάς 10 κιλά, η πράξη ίδια είναι.
Σε αυτό δεν διαφωνεί κανείς, έτσι δεν είναι;
Απ’ότι βλέπω, εσύ προσπαθείς να απαλλάξεις τους πρεζέμπορους. Κάνεις ακριβώς το ίδιο λάθος, από την ανάποδη πλευρά, που κάνουν οι άσχετες κυράτζες που απαλλάσουν από τις ευθύνες τους τα αθώα παιδιά που παρασύρθηκαν από τον κακό έμπορο. Και οι δύο κάνετε λάθος, διότι αγνοείτε ότι η ευθύνη δεν είναι αποκλειστικότητα κανενός, όπως σου είπα και πιο πριν.
Βασίζεσαι σε 2 επιχειρήματα:
α) Λες ότι ο πρεζέμπορος δεν καταπίεσε την ελευθερία κανενός, και δεν πούλησε σε κανέναν με το ζόρι.
Αυτό δείχνει σωστό, αλλά είναι τερατούργημα. Τυπικό παράδειγμα αστικής δημοκρατικής σκέψης…
Ο πρεζάκιας είναι εξαρτημένος από την πρέζα. Δεν είναι ελεύθερος. Είναι υπόδουλος της πρέζας. Συνεπώς, δεν έχει καμμία ελεύθερη βούληση. Και ο πρεζέμπορος συμβάλλει στην υποδούλωσή του, αφού είναι ο ενσυνείδητος κομιστής της πρέζας που τον υποδουλώνει. Άρα, ασφαλώς και καταπιέζει την ελευθερία του.
β) Μετά βάζεις στην ίδια μοίρα τον πρεζέμπορα με τον περιπτερά που πουλάει τσιγάρα ή την κάβα της γειτονιάς που πουλάει ποτά. Ο συλλογισμός σου είναι ο εξής: Αφού ο περιπτεράς πουλάει θανατηφόρο εθισμό, τότε γιατί να μην πουλάει ο πρεζέμπορος;; Γιατί να είναι ο ένας παράνομος και κατακριτέος και ο άλλος νόμιμος και στο απυρόβλητο;;;
Δεν θα σταθώ καθόλου στο ότι τα τσιγάρα ή το αλκοόλ είναι νόμιμα, ενώ η πρέζα όχι. Οι νόμοι έρχονται και παρέρχονται, και κάτι που είναι σήμερα νόμιμο αύριο είναι παράνομο, και αντιστρόφως.
Όντως και το κάπνισμα προκαλεί εθισμό, όπως και τα ναρκωτικά.
Και πάλι όμως αυτή είναι η μισή αλήθεια….
Ας δούμε λίγο τις διαφορές μεταξύ καπνίσματος και ναρκωτικών:
- Από τους 100 καπνιστές, δεν παθαίνουν όλοι καρκίνο του πνεύμονα, παρά μόνο ένα μικρό ποσοστό τους. Αντιθέτως από τους 100 πρεζάκηδες, όλοι πεθαίνουν.
- Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι μία ασθένεια η οποία ενδέχεται να είναι ιάσιμη στο άμεσο μέλλον, χάρη στην εξέλιξη της ιατρικής. Συνεπώς ακόμα και αυτό το ποσοστό καπνιστών που θα πάθει καρκίνο, δεν θα κινδυνεύει με θάνατο. Αντιθέτως, με τους πρεζάκηδες, αυτό δεν ισχύει.
- Το τσιγάρο αποδεδειγμένα κόβεται ευκολότερα από την πρέζα, καθώς η έλλειψή του δεν έχει σωματικές επιπτώσεις (αφόρητοι πόνοι, ανατριχίλες, διάρροια, εφίδρωση, αυπνία κτλ) όπως συμβαίνει με τα στερητικά της πρέζας.
- Υπάρχουν πολλοί καπνιστές που αν και εθισμένοι, εν τούτοις μπορούν και το ελέγχουν, καπνίζοντας π.χ. 5-6 τσιγάρα την μέρα. Αντιθέτως η πρέζα δεν ελέγχεται. Σε ελέγχει.
- Η πρέζα στην πορεία κυριαρχεί ολοκληρωτικά στην ζωή ενός πρεζάκια. Όλη η ζωή του περιστρέφεται γύρω από αυτήν. Το μόνο που σκέφτεται είναι η δόση του. Αυτό δεν συμβαίνει βέβαια με το τσιγάρο.
- Η πρέζα είναι σαφώς ακριβότερη, διότι φυσικά είναι πιο επιθυμητή λόγω έντονης εξάρτησης, από τους χρήστες. Ο νόμος προσφοράς-ζήτησης. Ο χρήστης στην πορεία διαλύεται οικονομικά. Με το τσιγάρο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.
- Η εξάρτηση στην πρέζα διαλύει σωματικά, πνευματικά και ψυχικά τον χρήστη, πρωτού τον σκοτώσει. Καταντάει ερείπιο σωματικά, αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του, χάνει την αξιοπρέπειά του. Οι περισσότεροι πρεζάκηδες είναι απλά να τους λυπάσαι στα τελευταία τους… Αυτό δεν ισχύει βέβαια ακόμα και για τον φανατικότερο καπνιστή.
- Η πρέζα επηρεάζει καταλυτικά τον κοινωνικό περίγυρο του χρήστη. Σιγά σιγά αποξενώνεται από τους φίλους του που δεν πίνουν, και κάνει παρέα μόνο με συν-πρεζάκηδες, διότι τους ενώνει το κοινό πάθος. Αποξενώνεται από τον υπόλοιπο κόσμο, περιθωριοποιείται, και συναναστρέφεται μόνο με εξίσου άρρωστα άτομα που δεν έχουν να του προσφέρουν απολύτως τίποτα. Καταστρέφεται κοινωνικά. Για σχέσεις με το άλλο φύλο, ας μην το συζητήσουμε καλύτερα… Τίποτα από αυτά δεν τα προκαλεί βέβαια το τσιγάρο…
Αυτές είναι επιγραμματικά κάποιες (όχι όλες βέβαια) διαφορές μεταξύ καπνίσματος και πρέζας. Βάσει αυτών, πιστεύω ότι καταλαβαίνεις πως είναι τουλάχιστον γελοία η ταύτιση του περιπτερά που πουλάει τσιγάρα με τον πρεζέμπορα…..
Αντίστοιχες διαφορές υπάρχουν μεταξύ αλκοόλ και πρέζας, και κατ’επέκταση μεταξύ αυτού που πουλάει ποτά και του πρεζέμπορα.
Όσο για τις εκδηλώσεις κατά της θανατικής ποινής..
Ε εντάξει, σε θεωρώ πιο έξυπνη από το να δίνεις βάση σε διάφορες "ανθρωπιστικές οργανώσεις" του κώλου... Σε καμμία περίπτωση δεν εκφράζουν το περί δικαίου αίσθημα.
Η θανατική ποινή επίσης υπάρχει σε πολλές χωρές της υφηλίου, όπου μάλιστα εφαρμόζεται με πολύ καλύτερο τρόπο απ'ότι στις ΗΠΑ, χωρίς την παραμικρή αντίδραση από τον κόσμο.