Σελίδα 1 από 1
γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 21:46
από Τάλως
συγνωμη που γραφω ετσι βιαστικα αλλα εχω ενα βιαστικο θεμα που θελω βοηθεια
η λεξη 'βαδην' η βαδειν' ειναι σωστη???
το απαρεμφατο δεν ξερω αν υπαρχει ακομα... αλλα οπου και αν ψαξω το βρισκω γραμενο και με τους 2 τροπους
μπορειτε να βοηθησετε??
αυτο θα αποτελεσει ενα ονομα καποιου καταστηματος...
ευχαριστω εκ των προτερων!! θα ερθω να τα πουμε καποια στιγμη στο μελος γτ αυτο τον καιρο πνηγομαι
να ειστε καλα!! φιλια! ελπιζω ως αυριο να εχουμε βγαλει ακρη
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 21:54
από Apomakros
To βάδην είναι επίρρημα και σημαίνει πηγαίνω/προχωρώ με τα πόδια αργά -βαδίζοντας (προέρχεται από το ρήμα βαίνω)
Το βαδειν όπως το γράφεις σαν απαρέμφατο, δεν το έχω συναντήσει πουθενά.
(καλή ευκολία)
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 22:35
από lianna
Αν το θες στην καθαρεύουσα το βάδειν ειναι σωστό
αν όμως το θες στα νέα ελληνικά το βάδην ειναι επίρρημα και μας μιλά για το βάδισμα πορεία ενώ το άλλο ειναι απαρέμφατο του ρήματος
Διάλεξε και πάρε ,αν θες να σου προσδώσει δύναμη διάλεξε το βάδειν ειναι μια λέξη που μιλά με ενέργειες που αδιάκοπα ρέουν κάτω από τη δύναμη του Θείου Νόμου
Δεν γνωρίζω να υπάρχει κάτι άλλο

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 22:36
από Τάλως
ευχαριστω φιλε μ Απομακρε!! αναμενω κι αλλες γνωμες .. σε ευχαριστω για τις ευχες ;)
Υ.Γ lianna και εγω προς το "βαδειν" κλινω... αλλα ακουω αντιθετες αποψεις ακομα και απο τους κλαδους της διδασκαλιας...
και επισεις αναρωτιεμαι σαν λεξη γραμμενη ετσι ποσοι την ξερουν ...
(μη μας πουν και αγραμματους )
θενξ
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 22:50
από karipis
Εκτός του διαδικτύου, σε πιο λεξικό το είδες γραμμένο ως βάδειν;
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 23:24
από ArELa
Bάδην δαγκωτό! (και κόβω κεφάλια, χέρια, ό,τι θέλετε)
Πολύ σωστή η κίνησή σου για να μπει η ονομασία σωστά. Έχω δει τόσες λαθεμένες ονομασίες σε μαγαζιά, που με πιάνει κατάθλιψη.
Καλή επιτυχία στο εγχείρημά σου/σας!
Ελπίζω να σε ξαναδούμε σύντομα κι όταν θα'χει μπει το νερό στο αυλάκι και θα βρεις λίγο χρόνο, φίλε. Μας έλειψες
ΥΓ. Το παρόν το αφήνω εδώ για την ώρα για να μην το ψάχνει το Ταλόπουλό μας, αλλά θα καταλήξει κάποια στιγμή στην ενότητα "Γλωσσολογία"
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Νοέμ 2009, 23:59
από Τάλως
karipis έγραψε:Εκτός του διαδικτύου, σε πιο λεξικό το είδες γραμμένο ως βάδειν;
σε κανενα της νεας ελληνικης ειναι η αληθεια... αλλα δεν την εχω και σε μεγαλη υποληψη τη νεα μια και πολλες λεξεις ειναι αλλα αντι αλλων.
και παλεοτερων μορφων της γλωσσας μας λεξικα δεν εχω αξιωθει να παρω

το ειχα σκοπο αλλα δεν μπορεσα...
ειχα/εχω την αισθηση οτι με "ει" ηταν η καθαρευουσα η αρχαιζουσα αλλα μια και δεν ειμαι καμια γλωσσικη διαννοια δεν μπορω να γνωριζω αν ειναι σωστο με "ει".
Υ.Γ δεν ξερω ομως γιατι αλλα με "ει" δεν με "ενοχλει" οπτικα... ελπιζω να καταλαβαινετε τι εννοω
Αρελιτα μ ευχαριστω
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:04
από ArELa
Εμένα μ'ενοχλεί οπτικά πάντως φίλε μου, γιατί αλλιώς το έμαθα, και την εποχή που μάθαινα εγώ τα ελληνικά, είναι βέβαιο πως μας τα μετέδιδαν πιο σωστά- ή αυθεντικά αν θες.
Επιμένω άνευ φόβου αλλά με πάθος στο ΒΑΔΗΝ καθ'ότι αυτό είναι το σωστό. Στο βάδειν τραβάω γραμμή, όπως θα τραβούσα αν έβλεπα και το "τροχάδην" με "ει".
Από 'κει και πέρα, εσύ αποφασίζεις.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:14
από Τάλως
oxi... δεν ειναι καστανα να δω ποσα θα φαω χαχαχα
δεν θα αποφασισω εγω αλλα καποιοι κανονες... αν και ως τωρα οι ποιο πολλοι μου λενε "η" αλλα και 1-2 δασκαλοι μου ειπαν οτι με "ει" ηταν καποτε σωστο... λες να ειναι τοσο χαμηλο το επιπεδο? τα νευρα μ
μεχρι αυριο λογικα θα βγαλω ακρη...

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:18
από ArELa
Δυστυχώς ΕΙΝΑΙ τόσο χαμηλό το επίπεδο.
Και δε φταίνε τα παιδιά, φταίνε όμως οι δάσκαλοι...
Φταίει και το σύστημα που έχει επιβάλλει πολλά ακατανόμαστα στους δασκάλους...
Επαναλαμβάνω ότι και το "τροχάδην" με "η" γράφεται - και θα μου ήταν εξ ίσου αδιανόητο να το'βλεπα κι αυτό με "ει- ....
Ο Μέλιος θα μας το αναλύσει καλύτερα ευελπιστώ κάποια στιγμή.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:20
από karipis
Τάλως έγραψε:karipis έγραψε:Εκτός του διαδικτύου, σε πιο λεξικό το είδες γραμμένο ως βάδειν;
σε κανενα της νεας ελληνικης ειναι η αληθεια... αλλα δεν την εχω και σε μεγαλη υποληψη τη νεα μια και πολλες λεξεις ειναι αλλα αντι αλλων.
Γιατί, το γράφει έτσι κάποιο της αρχαίας

Ίσως να σε μπερδεύει το "
βαίνειν"
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:21
από Τάλως
ArEla έγραψε:Δυστυχώς ΕΙΝΑΙ τόσο χαμηλό το επίπεδο.
Και δε φταίνε τα παιδιά, φταίνε όμως οι δάσκαλοι...
Φταίει και το σύστημα που έχει επιβάλλει πολλά ακατανόμαστα στους δασκάλους...
Να συμπληρώσω ότι και το "τροχάδην" με "η" γράφεται - και θα μου ήταν εξ ίσου αδιανόητο να το'βλεπα κι αυτό με "ει- .... όπως και πολλά άλλα της αυτής "κατηγορίας"...
Ο Μέλιος θα μας το αναλύσει καλύτερα ευελπιστώ κάποια στιγμή.
ο Μελιος θα μπει σε 4-5 μερες οπως παντα χαχα
δλδ το κτηριο/κτιριο
καλλιτερα/καλυτερα
και αλλα τοσα

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:29
από Τάλως
karipis έγραψε:Τάλως έγραψε:karipis έγραψε:Εκτός του διαδικτύου, σε πιο λεξικό το είδες γραμμένο ως βάδειν;
σε κανενα της νεας ελληνικης ειναι η αληθεια... αλλα δεν την εχω και σε μεγαλη υποληψη τη νεα μια και πολλες λεξεις ειναι αλλα αντι αλλων.
Γιατί, το γράφει έτσι κάποιο της αρχαίας

Ίσως να σε μπερδεύει το "
βαίνειν"
αμα ηξερα... προσπαθω να διαβαζω αλλα δεν την κατεχω τοσο καλα τη γνωση αυτη...
δεν θυμαμαι 100% εχω αυτη την αισθηση... αρα αερολογιες θυμαμαι γιατι αν ηξερα δεν θα ρωτουσα
τι να πω? δεν εχω τη γνωση για να κρινω

οποτε ψαχνω και ρωταω το πως και το γιατι
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:32
από ArELa
Τέλος πάντων, δεν έχω άλλα να πω. Η θέση μου ήδη είναι σαφής.
Από 'κει και πέρα, όπως προείπα, η τελική απόφαση θα'ναι δική σου.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:34
από Τάλως
ευχαριστω κουκλα

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:34
από karipis
Παρά του βαίνω, μελ. βήσομαι, επ. βέομαι και βείομαι, πρκ. βέβηκα.
Από αυτήν βγαίνουν και οι λέξεις βιάζομαι, διάβηκα, διάβαση κ.λπ. Μάλλον και η λέξη πάω προέρχεται από εδώ.
Υ.Γ. Αγόρασε και άνοιξε ένα λεξικό (και 2 αν χρειαστεί). Εγώ πως νομίζεις ότι πουλάω μούρη εδω μέσα;
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 00:36
από ArELa
Α ρε Τάσο ανεπανάληπτε!
Κάτι τέτοια μου κάνεις και δε μπορώ να μη σ'αγαπάω, τρελέ!

σορρυ κιολας
Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 07:35
από PELTASTIS VARNAVAS
φιλολογος δεν ειμαι...
ψηφιζω αναφανδον με Η...επιρρηματικο τυπο βαδην φιρδην μιγδην (αλαμ ταρλαμ σε γλωσσα γειτονικης χωρας...α ρε κοντογλου μεγαλε τιτανοτεραστιε....ασχετον)
ειναι οικειο σε πολλους το βαδην...
και αν δεν παινεψω το σπιτι μου....σαηπρους...
http://www.cyta.com.cy/pr/newsletter/Ar ... ssika.html
βαδην λοιπον....καλες δουλειες...τοσο καλες και πολλες που ελπιζω συντομα
να το μετονομασετε σε ...τροχαδην..πεταδην....

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Νοέμ 2009, 00:22
από Τάλως
xaxa σας ευχαριστω πολυ!! ειστε αψογοι

Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Νοέμ 2009, 00:24
από lianna
karipis έγραψε:Εκτός του διαδικτύου, σε πιο λεξικό το είδες γραμμένο ως βάδειν;
Στο λεξικό της αρχαίας ελληνικής γλώσσης των ομαλών και ανωμάλων ρημάτων του Πατάκη
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Νοέμ 2009, 00:36
από ICAROS
Aνα εποχή και περιοχή (ήτοι διάλεκτο) η ισχύουσα ορθογραφία διαφοροποιείται. Εν προκειμένω πολύ συχνά το Η (με υπογεγραμμένη) χρησιμοποιείται συχνά... εναλλακτικά/''αντικαταστητικά'' με το EI. Συνεπώς εσύ διαλέγεις αν είναι ''ει'' ή ''η'' με την υπογεγραμμένη εννοουμένη και όταν δεν μπαίνει.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Νοέμ 2009, 00:47
από karipis
Έκανε τέτοιο λάθος ο Πατάκης

Επτά (7) λεξικά και δυο εγκυκλοπαίδειες κοίταξα
-όλων των εποχών- και πουθενά δεν υπάρχει έτσι βαμώ την τρέλα μου!!
Για την ιστορία το
βάδην ...ως
βάδην. Ιλιάδα Ν516, Αισχύλος Ικ.886, Ηρόδοτος 9. 57, Αριστοφάνης Λυσ. 254 και πολλοί-πολλοί άλλοι.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Νοέμ 2009, 17:01
από Τάλως
αααα μεχρι σε αυτο το σημειο φθασαμε? αμα και αυτοι που γραφουν λεξικα εχουν αλλες γνωμες ο ενας απο τον αλλο αστα βραστα...
εγω μια ερωτηση εκανα και βρεθηκε προβλημα μεγαλο

καλο αλλα και θλιβερο
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 13:10
από TEUTAMOS
Λοιπόν το "βάδην" εστίν επίρρημα και προέρχεται από το θέμα του ρήματος "βαίνω" (θ. βα-) και την κατάληξιν επιρρήματος - δην, όπως αυτή εμφανίζεται και εις άλλα επιρρήματα πχ άρ-δην.
Re: γεια σας... ελειψα καιρο και θελω βοηθεια
Δημοσιεύτηκε: Κυρ 08 Νοέμ 2009, 20:30
από Τάλως
Αρα και εσυ φιλε μου δεν μιλας για "ει" ....
σε ευχαριστω για τον κοπο σου Μελιο
