Σελίδα 1 από 2

Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 00:20
από aftokaitoallo
Ολυμπιάς η μάνα του Αλέξανδρου, πείτε μου τι σημαίνει το όνομα και όποιος ξέρει να μου πει και το προηγούμενό της, γιατί κάπου είχα διαβάσει τα εξής: ότι το όνομα Ολυμπιας σημαίνει ΚΑΘΑΡΟ ΠΥΡ και ότι είχε άλλο όνομα πριν πάει σε κάποιο ναό και καθαρθεί πριν παντρευτεί τον Φίλιππο και γεννήσει τον γιο της. Και εκεί λέει της έδωσαν το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΣ.

Όποιος γνωρίζει πολλά δε για την Ολυμπιάδα ας μου τα πει παρακαλώ. Ευχαριστώ

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 15:56
από ICAROS
Ολυμπιάς σημαίνει Ολόλαμπρη, Φωτεινή. Το προηγούμενο όνομά της λένε οι πηγές οτι ήταν Μυρτάλη. Αλλά αφου σε ενδιαφέρει το θέμα σε καλώ να το ψάξεις μόνος σου. Δεν είναι δυνατόν ένας ελληνόφωνος που ενδιαφέρεται για ιστορικό θέμα, να ρωτάει για αυτό σε φόρουμ αντί να ψάχνει ο ίδιος. Και αυτή είναι μία απλή πληροφορία εύκολης πρόσβασης, δεν είναι απο τις "δύσκολες".

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 16:17
από Divine Sinner
Καλα κάνει και ρωταει θαρω.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 16:53
από aftokaitoallo
ναι καλά κάνω, ξέρω όσα ξέρω, δύο γλώσσες και τις δύο ατελώς, ελληνικά και αγγλικά, προσπαθώ να τις χρησιμοποιώ όσο γίνεται καλύτερα, το θέμα Ολυμπιας με ενδιαφέρει με βάση αυτό που κάποτε διάβασα, ότι σημαίνει καθαρό πυρ, και ότι πριν κάτι δεν πήγαινε καλά με το όνομα τουλάχιστον της μανας του Αλέξανδρου. κι έπρεπε να αλλάξει. άμα ξέρεις Ίκαρε ας μας πεις, ή όποιος άλλος έχει πετύχει κανά άρθρο όπως εγώ και το έχει διατηρήσει καλύτερα η μνήμη του.
στο άρθρο αυτό επίσης θυμάμαι κάτι άλλο κι έχει σχέση με το προηγούμενο όνομά της, πόσο σύνηθες ήταν αυτό τότε να αλλάζουν ονόματα αργότερα αφού πάνε σε ναούς για καθαρμούς; πάλι όποιος ξέρει απαντά.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 16:56
από aftokaitoallo
επίσης εγώ θεωρώ ότι είναι από τις πολύ δύσκολες ερωτήσεις, πριν έρθω εδώ έκανα μια αναζήτηση αλλά δεν βρήκα το προηγούμενο όνομα, ίσως να ήταν παραχωμένο σε καμμιά εικοστή σελίδα δεν ξέρω, το γιατί όμως άλλαξε όνομα δεν το βρήκα πουθενά, παρα μόνο σε εκείνο το άρθρο έδιναν εξήγηση το οποίο ΔΕΝ θυμαμαι καλώς.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 16:58
από aftokaitoallo
και τι σόι καθαρμό χρειάζεται μια παρθένα κοπέλλα; για βοηθήστε λίγο...

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:01
από aftokaitoallo
ρε που καταντήσαμε, να πηγαίνουμε στην wikifreaky για να βρουμε πέντε αράδες

http://en.wikipedia.org/wiki/Olympias

ΤΕΣΣΕΡΑ ονόματα είχε αποκτήσει
το πρώτο ήταν Πολυξένη λίγο πριν παντρευτεί έγινε Μυρτάλη μετά Ολυμπιάς. ΓΙΑΤΙ; ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΗΤΑΝ ΣΤΡΑΤΟΝΙΚΗ

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:05
από aftokaitoallo
σημειωση: ε δεν ξαναψάχνω από Ελλάδα μεριά, τέλος, φαίνεται όλα οι ξένοι τα έχουν έτοιμα να τα ψάξεις εμείς εδώ κοιμόμαστε ΟΡΘΙΟΙ. αν δεν ήταν αυτοί δεν θα ξύπναγαν μερικοί ιστορικοί και φιλόλογοι να πάνε να γράψουν κανένα άρθρο στην wikipedia για να μην μας πάρουν με τις πέτρες εντελοπαντέλως για την αδιαφορία μας. ΕΛΛΙΠΕΣ το διαδίκτυο έπρεπε να το είχαν οργώσει οι ιστορικοί και φιλόλογοι με αμιγώς ελληνικά αισθήματα.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:06
από lianna
Η Ολυμπιάδα γεννήθηκε το 373 π.χ. στη Πασσαρώνα της Ηπείρου και ήταν προικισμένη με μεγάλα εσωτερικά χαρίσματα, είχε μια μεγαλύτερη αδελφή την Τρωάδα και ένα μικρότερο αδελφό τον Αλέξανδρο Α’, που το 334 π.χ. έκανε σαν βασιλιάς της Ηπείρου την πρώτη γνωστή κατάκτηση της Ιταλικής χερσονήσου.

Ο πατέρας της ήταν ο βασιλιάς Νεοπτόλεμος Β’ και της έδωσε το όνομα Πολυξένη. Επειδή ήταν δευτερότοκη κόρη, και όταν ο πατέρας της πέθανε το 362 π.χ. Ο θείος της Αρρύβας , πρώτα παντρεύτηκε την μεγαλύτερη αδερφή της Τρωάδα και κατόπιν αφιέρωσε την Πολυξένη στο αρχαιότερο της Ελληνικής γης, μαντείο της Δωδώνης. Εκεί της δίδετε το όνομα Μυρτάλη. Έζησε μέσα στο μαντείο περίπου 7 χρόνια υπηρετώντας μα και μαθαίνοντας όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζει μια ιέρεια βασιλικής καταγωγής. Το 357 π.χ. αφού πλέον είχε αποκτήσει πολλά πνευματικά εφόδια και μοναδική για Ιέρεια μόρφωση, παραβρίσκεται στις μυστηριακές γιορτές της Σαμοθράκης (Καβείρια ) όπου γνωρίζει τον Φίλιππο. Οι ιερείς της Δωδώνης της επέτρεψαν να παντρευτεί με τον βασιλιά Φίλιππο της Μακεδονίας, κάνοντάς την συνβασίλισσα με τις άλλες γυναίκες του. Η Μυρτάλη γίνεται νόμιμη και μοναδική βασίλισσα με το όνομα πλέον Ολυμπιάδα, καθώς γεννά τον πρωτότοκο γιό του Φίλιππου, Αλέξανδρο το 356 π.χ. Και ο Φίλιππος την ίδια εκείνη χρονιά κερδίζει στους ολυμπιακούς αγώνες. Ο χαρακτήρας της Ολυμπιάδος (όπως αποκαλύπτεται μέσα απ’ την ιστορία) ήταν δυναμικός και φιλόδοξος. Η τεράστια μόρφωση της δε, την οδήγησε να έρθει σε ρήξη με τον Φίλιππο και να ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της βασιλείας της, ανάμεσα στο χώρο των Καβειρίων της Σαμοθράκης σαν Ιέρεια και που το 330-317 π.χ., σαν βασίλισσα πάλι κυβέρνησε την Ήπειρο μετά από το θάνατο του αδελφού της. Ήταν γνωστό πως είχε μυηθεί στα παλαιότατα Βακχικά Μυστήρια, είχε γνώσεις, όσο λίγοι, για τα Ελευσίνια, τα Ορφικά, τα Πυθαγόρεια και τα Αιγυπτιακά Μυστήρια. Ήταν ακόμα λάτρης των φιδιών όπου διάφοροι ιστορικοί τοποθετούν την μοναδική λατρεία τους στη θρησκευτική λατρεία των Μυκηναίων και πιστευόταν πως τον Αλέξανδρο τον γέννησε, όταν συνευρέθηκε νύχτα με τον Ζεύς μεταμορφωμένο σε φίδι! Η ίδια μάλιστα το είχε ομολογήσει στον Φίλιππο, όπου εκείνος την κατηγόρησε για μοιχεία και την έστειλε στη Ήπειρο. Αλλά ο Φίλιππος είχε φανερά την ανάγκη της χαρισματικής Ολυμπιάδας για την διακυβέρνηση του βασιλείου, την καλεί πάλι πίσω σαν βασίλισσα. Οι σχέσεις τους έχουν όμως λαβωθεί από το γεγονός της μοιχείας και ο Φίλιππος ξαναπαντρεύετε με την Μακεδόνισσα Κλεοπάτρα που του χαρίζει ένα ακόμα αρτιμελή γιό τον Κάρανο και που προοριζόταν για βασιλιάς της Μακεδονίας. Η Ολυμπιάδα ένιωσε τον κίνδυνο, (πως ο Αλέξανδρος δεν θα γινόταν βασιλιάς της Μακεδονίας, διότι δεν ήταν Μακεδόνες και οι δύο οι γονείς του), με την γέννηση του αγοριού της Κλεοπάτρας. Είναι άγνωστο εάν συμμετείχε στη δολοφονία του Φίλιππου και του γιού του Κάρανου μια που δεν υπάρχουν στοιχεία, παρά μόνο εικασίες. Το 336 π.χ. πάντως ο Αλέξανδρος Γ’ ανακηρύσσετε βασιλέας των Μακεδόνων.

Η Ολυμπιάδα άφησε την τελευταία της πνοή στη πόλη Πύδνα που ο Κάσσανδρος έβαλε τους ανθρώπους του να την σκοτώσουν με φρικτό τρόπο και για πολλές ημέρες το κορμί της παρέμεινε άταφο.



Άννα Εζμπεργκ.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:08
από aftokaitoallo
μα την αλήθεια δηλαδή αν αποκτήσω λεφτά θα γραφτώ στην Μπριτάννικα και ολα θα τα βρίσκω απο κει. είναι φοβερό τι μπορείς να βρεις εκεί μεσα.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:13
από aftokaitoallo
ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

το ρεζουμε στην ουσία ένα σύντομο βιο με τρία τουλάχιστον από τα ονόματα που πήρε και μερικές γαργαλιστικές λεπτομερειες.
ε λοιπόν για μένα αυτό το ιστορικό πρόσωπο είναι το πιο μυστηριώδες που περπάτησε την Ελληνική γη.
αν λοιπόν με βάση εκείνο το άρθρο Ολυμπιάς σημαίνει καθαρό πυρ, τότε Όλυμπος θα σημαίνει κάτι παρόμοιο και Ολύμπιοι επίσης.. βλέπω τότε τουλάχιστον δύο ερμηνείες της λέξης, αυτή του Ίκαρου και αυτήν που είχα πετύχει εγώ. λογικό να υπάρχουν διάφορες ερμηνείες. η γλώσσα μας είναι πολύ δύσκολη ειδικά σε κάτι τέτοια.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:22
από Divine Sinner
Ποσο ειναι το fee?

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:32
από aftokaitoallo
φαντάζομαι πολύ μεγάλο ίσως και διακοσάευρω το χρόνο - μου είχαν δώσει συνθηματικο να μπαίνω από κολλέγιο στον Καναδά αλλά το σύστημα δεν δεχόταν ip ελληνικό για τον λογαριασμό χρήστη που ήταν καθηγητής με άδεια από το κολλέγιο να μπαίνει.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:34
από Divine Sinner
Το θεμα της ip μπορει να λυθει με proxy

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:36
από aftokaitoallo
ιδέα δεν έχω πως να το κάνω... και δεν θέλω να πολυπαίζω με την ip μου όσο την έχω. αλλά αν το λέτε εδώ καπου στα κομπιουτερίστικα ας το διαβασω κι αν καταλάβω πως να το κάνω ίσως προσπαθήσω.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 17:37
από aftokaitoallo
ενα παράδειγμα του πόσα πιάνει η γκλαβα μου για τα σάϊτς και τις ip το τσατ σας για παράδειγμα με δυσκολεύει, και σας εύχομαι καλά τσατ! αδυνατώ να μπω!

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 20:17
από Eva Luna
Πολυ ενδιαφερουσα προσωπικοτητα η Ολυμπιαδα!
Και πολυ στην αγνοια εμεις τα ελληνοπουλα, εχεις δικιο Νικ :?

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 20:18
από Divine Sinner
Η αντζελινα τζολυ δεν ειναι;

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τρί 09 Αύγ 2011, 20:19
από Eva Luna
Ναι, η Αντζελινα :)

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τετ 10 Αύγ 2011, 08:46
από taleapad
aftokaitoallo έγραψε:
Όποιος γνωρίζει πολλά δε για την Ολυμπιάδα ας μου τα πει παρακαλώ. Ευχαριστώ
Η Ολυμπιάδα ως ιστορική προσωπικότητα έζησε στη σκιά δύο μεγάλων ιστορικών χαρακτήρων, του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου. Όμως, δεν υστερούσε καθόλου σε δύναμη προσωπικότητας και η συμμετοχή ή η παρέμβασή της συνετέλεσαν σημαντικά στη διαμόρφωση πολλών ιστορικών γεγονότων της εποχής της. Ήταν η δευτερότοκη κόρη του Νεοπτόλεμου, βασιλιά των Μολοσσών της Ηπείρου, και γεννήθηκε το 373 π.Χ στην Πασσαρώνα, την πρωτεύουσα του βασιλείου. Η αδελφή της λεγόταν Τρωάδα. Το όνομα της, σύμφωνα με τον ιστορικό W. Heckel[1], ήταν Πολυξένη όταν ήταν παιδί, Μυρτάλη όταν παντρεύτηκε, και αργότερα μετονομάστηκε Ολυμπιάδα[2] και Στρατονίκη. Το όνομα Ολυμπιάδα της δόθηκε, σύμφωνα με την παράδοση, ύστερα από την νίκη του Φίλιππου στους Ολυμπιακούς αγώνες του 356 π.Χ..
Όταν ήταν έντεκα χρόνων, πέθανε ο πατέρας της Νεοπτόλεμος Β και το θρόνο πήρε ο θείος της, Αρύβας, ο οποίος παντρεύτηκε την ορφανή ανεψιά του και μεγαλύτερη αδελφή της, Τρωάδα, 16 ετών τότε. Ο ορφανός αδελφός της, Αλέξανδρος, ήταν τότε μόλις ενός έτους. Ήταν η εποχή που η Ήπειρος είχε απαλλαγεί από το πνεύμα της τοπικής περιχαράκωσης και βρίσκονταν σε αναγεννητική περίοδο σε όλους τους τομείς. Πιθανολογείται ότι ο Αρύββας με τη μικρή συζυγό του Τρωάδα και την κουνιάδα του Μυρτάλη διέμεναν στήν Αρχαία Αμβρακία του Ν.Αρτας και Αρχαίο Όρραον του Ν.Πρέβεζας.
Η Μυρτάλη - Ολυμπιάδα από τα παιδικά της χρόνια έτυχε ιδιαίτερης μόρφωσης πέρα από απλή μάθηση και γραφή. Νωρίς διακρίθηκε για το ανήσυχο και ανικανοποίητο πνεύμα της, τις μεταφυσικές της ανησυχίες και τη δίψα να μάθει περισσότερα για τα μυστήρια της ζωής και του θανάτου. Έμαθε τα ιερατικά μυστικά στο Μαντείο της Δωδώνης, το οποίο και υπηρέτησε για χρόνια, ενώ ήταν μυημένη και στα Βακχικά Μυστήρια. Ήταν ιέρεια των Καβειρίων Μυστηρίων της Σαμοθράκης, όπου και γνώρισε και ερωτεύτηκε τον Φίλιππο Β'[3].
Προσωπικά χαρακτηριστικά
Υπήρξε η νόμιμη γυναίκα του Φιλίππου και μοναδική βασίλισσα των Μακεδόνων. Έζησε μαζί του είκοσι χρόνια (375 π.Χ.-337 π.Χ.). Ο Φίλιππος, βέβαια, σύμφωνα με τα κρατούντα της εποχής, πήρε πολλές γυναίκες[4] (Αυδάτα, Φιλίνα, Νικησίπολη, Μήδα, κ.α.) που δεν ήταν Μακεδόνισσες, εκτός της τελευταίας, της Κλεοπάτρας. Όταν μπήκε στη Μακεδονική αυλή, βρήκε από αυτές τη Φίλιννα με το γιο της, Αριδαίο, και τη θυγατέρα της Αυδάτας, Κυνάνη. Η Ολυμπιάδα ήταν η πιο μορφωμένη από όλες όσες παντρεύτηκε ο Φίλιππος και από όλες γενικά τις Μακεδόνισσες αρχόντισσες. Εξασκούσε μια απαράμιλλη γοητεία με την ομορφιά της, τη μόρφωση και τη σοβαρότητά της. Θυσίαζε πολλά για την ακόρεστη φιλαρχία της, εκτός από τη ζωή ή τη φήμη του γιου της, Αλέξανδρου, που αγαπούσε παθολογικά.
Ο Πλούταρχος, ο οποίος έζησε πολλούς αιώνες αργότερα, τη χαρακτήριζε κακότροπη και ζηλιάρα. Επίσης, αναφέρει ότι εμφανιζόταν με εξημερωμένα φίδια[5]. Αργότερα, λέγεται ότι η ίδια ομολόγησε στο σύζυγό της ότι ο Αλέξανδρος δεν ήταν γιος του, αλλά ότι τον είχε συλλάβει από ένα φίδι που εμφανίστηκε στον ύπνο της, το οποίο, σύμφωνα με το μύθο, ήταν ενσάρκωση του ίδιου του Δία, κι ότι ο ίδιος ο Φίλιππος τη χώρισε και την έστειλε στην Ήπειρο κατηγορώντας τη για μοιχεία[6].
Ωστόσο, είχε πολλές αρετές, αρκετές από τις οποίες μετέδωσε στο γιο της, τον Αλέξανδρο. Στην πολυκύμαντη και ταραχώδη ζωή της συναντώνται μεγάλα προτερήματα και μεγάλα ελαττώματα. Ως αφοσιωμένη μητέρα, είχε τάξει τη ζωή της σε ένα μόνο σκοπό και τον υπηρετούσε με πάθος: πώς θα εξασφάλιζε για το γιο της τη διαδοχή του θρόνου της Μακεδονίας μέσα στη δίνη των μηχανορραφιών και δολοπλοκιών στην αυλή της Πέλλας. Και αυτό το ανυποχώρητο πάθος της υπονοούσε ο Φίλιππος, όταν, απαντώντας στο γιο του Αλέξανδρο, που χαρακτήριζε τη μητέρα του ως τη γενναιότερη απ' όλες τις Νηρηίδες, του είπε γελώντας: «όχι μόνο γενναιότερη, αλλά και πολεμικότερη, γιατί δε σταματάει να με καυγαδίζει».
Οι σχέσεις των δύο συζύγων έως τo 337 π.Χ., οπότε και η Μακεδόνισσα Κλεοπάτρα, ανεψιά του στρατηγού Άτταλου, ανυψώνεται ως ισότιμη και νόμιμη βασίλισσα, υπήρξαν κατά βάση αρμονικές, χωρίς να λείπουν κάποιες εκρήξεις. Ο Φίλιππος της εμπιστευόταν τη διακυβέρνηση του κράτους, όταν απουσίαζε στις συχνές και μακρόχρονες εκστρατείες του. Η Ολυμπιάδα είχε δημιουργήσει στην αυλή δικό της κύκλο ευνοουμένων, που τους προστάτευε ακόμα και από τη στράτευσή τους και την αποστολή στα διάφορα μέτωπα.
Ήταν προικισμένη με χαρίσματα μεγάλα, πράγματι ηγεμονικά. Μετά το θάνατο του αδελφού της, Αλέξανδρου, βασιλιά των Μολοσσών, εγκαταστάθηκε στην Ήπειρο και έγινε Αντιβασίλισσα και επίτροπος του ανήλικου εγγονού της, Νεοπτόλεμου Γ'.
Στην Ήπειρο, ανέπτυξε πολιτική δράση ιστορικής σημασίας. Πλάτυνε το «κοινό των Μολοσσών» με την εισδοχή νέων Ηπειρωτικών φύλων και το μετονόμασε «Οι Σύμμαχοι των Απειρωτάν», ζωντανεύοντας έτσι το κλονισμένο γόητρο της δυναστείας των Αιακιδών, κυβέρνησε δε την Ήπειρο δεκατρία ολόκληρα χρόνια έως το 317 π.Χ..
Η απροσδόκητη και θλιβερή αγγελία του θανάτου του γιου της, το 323 π.Χ., τη συνέτριψε. Δε θέλησε ποτέ να δεχτεί πως ο Αλέξανδρος πέθανε από φυσιολογικό θάνατο και θρηνούσε ακόμα που μάθαινε ότι έμενε άταφος στη Βαβυλώνα επί δύο χρόνια, εξαιτίας των άγριων αγώνων διαδοχής των στρατηγών του. Η οργή της μεγάλωσε, όταν ο Μακεδονικός στρατός της Ασίας αναγόρευσε βασιλιά τον διανοητικά καθυστερημένο γιο του Φιλίππου – από τη Φίλιννα – ως Φίλιππο Αριδαίο, τον οποίο παντρεύτηκε η φιλόδοξη κόρη της Κυνάνης, Ανταία-Ευρυδίκη, για να εξυπηρετήσει τους φιλόδοξους σκοπούς της.
Ο νεογέννητος γιος του Αλέξανδρου και της Ρωξάνης, Αλέξανδρος Δ', αναγορεύτηκε συμβασιλιάς. Η αχαλίνωτη φιλοδοξία της Ευρυδίκης ανησυχούσε την Ολυμπιάδα, που φοβόταν για τη ζωή του εγγονού της. Έπεισε τη Ρωξάνη να καταφύγει στην Ήπειρο. Εκεί βρήκε προστασία και η κόρη του Φιλίππου και της Νικησίπολης, Θεσσαλονίκη, για την οποία η Ολυμπιάδα έτρεφε αγάπη και στοργή, αφού την ανάθρεψε σαν δικό της παιδί, διότι είχε μείνει ορφανή είκοσι μόλις μέρες μετά τη γέννηση της.
Μετά τους εξοντωτικούς πολέμους των επιγόνων, ο Κάσσανδρος, υπ' αριθμόν ένα εχθρός της Ολυμπιάδας, έγινε κυρίαρχος στρατηγός στη Μακεδονία και ο Φίλιππος Αρριδαίος με την Ευρυδίκη συμμάχησαν μαζί του και τον ανακήρυξαν επιμελητή του Μακεδονικού θρόνου. Η Ολυμπιάδα, βλέποντας να κινδυνεύουν τα συμφέροντα του εγγονού της, Αλεξάνδρου Δ', εγκαταλείπει την Ήπειρο και εκστρατεύει στη Μακεδονία. Σε σύγκρουση με τα στρατεύματα της Ευρυδίκης και του Αρριδαίου, οι τελευταίοι αιχμαλωτίζονται από τη γηραιά βασίλισσα και θανατώνονται άγρια.
Ο Κάσσανδρος, απασχολημένος την εποχή εκείνη στην Αθήνα, κατευθύνεται εναντίον της Ολυμπιάδας, η οποία καταφεύγει στην οχυρωμένη παραθαλάσσια πόλη του Θερμαϊκού κόλπου Πύδνα, έχοντας μαζί της το μικρό Αλέξανδρο, τη Ρωξάνη, τη Θεσσαλονίκη και πολλούς πιστούς της. Μετά από επτάμηνη στενή πολιορκία και αφού η κατάσταση των πολιορκημένων έγινε αφόρητη, η Ολυμπιάδα συνθηκολόγησε για να σώσει τον εγγονό της. Ο Κάσσανδρος, αθετώντας την υπόσχεσή του, έβαλε τους ανθρώπους του να τη σφάξουν – κατ' άλλους να τη λιθοβολήσουν, αφήνοντας άταφο το πτώμα της[7].
Παραπομπές
1. ↑ Heckel, Waldemar (2006). Who’s Who In The Age Of Alexander The Great: Prosopography Of Alexander’s Empire. Wiley-Blackwell. σελ. 181. ISBN 1405112107. http://books.google.com/books?id=JJ4K1wFZkrsC.
2. ↑ Brown, Virginia; Giovanni Boccaccio (2001). Famous Women. Harvard University Press. σελ. 125. ISBN 0-674-01130-9. http://books.google.com/books?id=3Nj04ULC0s8C.
3. ↑ [...]λέγεται δὲ Φίλιππος ἐν Σαμοθρᾴκῃ τῇ Ὀλυμπιάδι συμμυηθείς, αὐτός τε μειράκιον ὢν ἔτι κἀκείνης παιδὸς ὀρφανῆς γονέων ἐρασθῆναι, καὶ τὸν γάμον οὕτως ἁρμόσαι, πείσας τὸν ἀδελφὸν αὐτῆς Ἀρύββαν. Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Αλέξανδρος, 2.1.
4. ↑ Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί, Βιβλίο 13ο, κεφ. 5
5. ↑ ἡ δ΄ Ὀλυμπιὰς […] ὄφεις μεγάλους χειροήθεις ἐφείλκετο τοῖς θιάσοις͵ οἳ πολλάκις ἐκ τοῦ κιττοῦ καὶ τῶν μυστικῶν λίκνων παραναδυόμενοι καὶ περιελιττόμενοι τοῖς θύρσοις τῶν γυναικῶν καὶ τοῖς στεφάνοις͵ ἐξέπληττον τοὺς ἄνδρας. Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Αλέξανδρος, 2.9.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τετ 10 Αύγ 2011, 10:28
από aftokaitoallo
α ευχαριστώ

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τετ 10 Αύγ 2011, 20:43
από TEUTAMOS
Δεν χρειάζεται, αυτό και το άλλο, να επιρρίπτης τάς ευθύνας σου εις τους φιλολόγους. Σίγουρα θα ηδύναντο να προσφέρωμε τα πλέιστα όσα πρός την κατεύθυνσιν της πλοηγήσεως εις τον αρχαίον ελληνικόν πολιτισμόν. Κομιδήι απέχει όμως από το καταγγέλλειν τους επαίοντες δια τα πάντα.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τετ 10 Αύγ 2011, 21:53
από ICAROS
Άλλο οι ορισμοί και οι ερμηνείες που σημειώνονται σε λεξικά και εγκυκλοπαίδειες, και άλλο οι αποσυμβολισμοί και οι αποκωδικοποιήσεις που έχουν την ίδια αξιοπιστία, και πολλές φορές περισσότερη χρησιμότητα για συμπεράσματα. Ο Πλάτων μας έχει αφήσει πολλά παραδείγματα φιλοσοφικών λεξιλογικών αποκωδικοποιήσεων, που σε πολλά δεν ταιριάζουν με τις επίσημες αποδοχές των στενόμυαλων "φιλόλογων" και καλά.

Όλοι οι σημερινοί ετυμολογούν το όνομα Θεός απο το θέω, που λένε οτι σημαίνει κινούμαι με μεγάλη ταχύτητα. Όμως, εμφανώς εμπεριέχεται και η λέξη θέα. Γιατι θεός είναι και αυτός που έχει ευρύτερη θέα αντίληψη και κατανόηση όλων των πραγμάτων, γι' αυτό συμβολίζεται και με μάτι. Αλλά και που είναι και ο ίδιος θέα για άλλους, που τον βλέπουν να κινείται με μεγάλη ταχύτητα :cool:

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Τετ 10 Αύγ 2011, 22:25
από aftokaitoallo
οι φιλόλογοι όμως φταίνε, και πρέπει να τους αναγκάσουμε με κάποιο τρόπο να κάνουν την δουλειά τους χωρίς τις διεθνείς επιταγές.
τώρα όσον αφορά το θέω και το θέα, πολύ πιθανό να γνωρίζετε την ιερη γεωμετρία του χωροχρόνου, με τον κώνο φωτός μέλλοντος κώνος φωτός παρελθόντος όπου στη μέση βρίσκεται το παρόν/ θέση φωτονίου ας το πούμε. θέω με ιλλιγιώδη ταχύτητα, το λεγόμενο ride a photon, ασφαλώς και έχεις θέα από αυτό, οπότε το θέω δεν απορρίπτει το θέα ίσα ίσα που κάλλιστα μπορούν να συνδυαστούν.

Re: Ερμηνεία Ονόματος Πασίγνωστου

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 11 Αύγ 2011, 00:05
από Divine Sinner
Η δουλεια του φιλόλογου ειναι να διδει τις ετυμολογιες των λέξεων.
Οχι να επιδίδεται σε αμφίβολη αριθμολογια.