Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
- Dhmellhn
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 4046
- Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
- Φύλο: Άνδρας
- Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
- Έδωσε Likes: 27 φορές
- Έλαβε Likes: 71 φορές
Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Δημοσιεύω την εργασία της κόρης μου στην Α' Γυμνασίου. Όποιος θέλει, μπορεί να προσθέσει και εκείνος εργασίες των παιδιών του ώστε να αποτελέσει το παρόν μία σχολική βιβλιοθήκη.
Είναι χρήσιμη η ασχολία μας με την αρχαιοελληνική;
"Όστις έχει την γλώσσαν έξει και το πνεύμα".
Αναμφίβολα ναι. Η γλώσα είναι το υλικό περίβλημα της νόησης και η αρχαία ελληνική την εξωτερικεύει με ακρίβεια και σαφήνεια. δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό σε μεγάλες επιχειρήσεις προτρέπουν τα στελέχη τους να διδάσκονται τη αρχαία ελληνική, επειδή περιέχει μια ξεχωριστή σημασία για την οργάνωση και τη διοίκηση. Πρόκειται για συμπεράσματα ειδικών Βρετανών γλωσσολόγων, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι μέσω των αρχαίων ελληνικών ενισχύεται η λογική και τονώνονται οι ηγετικές ικανότητες. Ήδη, πριν μερικές εβδομάδες αποφάσισαν στην Αγγλία την εισαγωγή της αρχαίας ελληνικής σε 13 σχολεία στην Οξφόρδη, με το σκεπτικό ότι τα παιδιά θα βελτιώσουν τα αγγλικά τους.
Έπειτα, στις ημέρες μας χρησιμοποιούμε πολλές λέξεις αναλλοίωτες από την ομηρική εποχή: (αλήθεια, αρετή, γελώ, πέλαγος, όπλο, βουλή), ενώ πολλές σύνθετες λέξεις μας έχουν μέσα τους ολοφάνερη την αρχαία ρίζα: (λωποδύτης-λώπη, άναυδος-αυδή, προσκυνώ-κυνέω). Άλλωστε η βασική δομή της εκφοράς του ελληνικού λόγου παραμένει ίδια.
Επιπρόσθετα, η ελληνική έχει δώσει το υλικό, και συνεχίζει να το δίνει ακόμη για τη διαμόρφωση του επιστημονικού λεξιλογίου. Η Ιατρική-Medicine, η Φυσική-Physics, η Αστρονομία-Astronomy, τα Μαθηματικά-Mathematics, η Χημεία-Chemistry, η Βιολογία-Biology, η Γεωγραφία-Geography, η Φιλοσοφία-Filosophy, οι Πολιτικές Επιστήμες-Political Scienses, γεννήθηκαν, κινούνται και αναπτύσσονται με ελληνικό λεξιλόγιο.
Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να διδασκόμαστε την αρχαία ελληνική γλώσσα. Εξάλλου, αποτελεί και έναν φόρο τιμής για τους προγόνους μας που μας χάρισαν αυτή τη θαυμάσια γλώσσα.
Είναι χρήσιμη η ασχολία μας με την αρχαιοελληνική;
"Όστις έχει την γλώσσαν έξει και το πνεύμα".
Αναμφίβολα ναι. Η γλώσα είναι το υλικό περίβλημα της νόησης και η αρχαία ελληνική την εξωτερικεύει με ακρίβεια και σαφήνεια. δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό σε μεγάλες επιχειρήσεις προτρέπουν τα στελέχη τους να διδάσκονται τη αρχαία ελληνική, επειδή περιέχει μια ξεχωριστή σημασία για την οργάνωση και τη διοίκηση. Πρόκειται για συμπεράσματα ειδικών Βρετανών γλωσσολόγων, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι μέσω των αρχαίων ελληνικών ενισχύεται η λογική και τονώνονται οι ηγετικές ικανότητες. Ήδη, πριν μερικές εβδομάδες αποφάσισαν στην Αγγλία την εισαγωγή της αρχαίας ελληνικής σε 13 σχολεία στην Οξφόρδη, με το σκεπτικό ότι τα παιδιά θα βελτιώσουν τα αγγλικά τους.
Έπειτα, στις ημέρες μας χρησιμοποιούμε πολλές λέξεις αναλλοίωτες από την ομηρική εποχή: (αλήθεια, αρετή, γελώ, πέλαγος, όπλο, βουλή), ενώ πολλές σύνθετες λέξεις μας έχουν μέσα τους ολοφάνερη την αρχαία ρίζα: (λωποδύτης-λώπη, άναυδος-αυδή, προσκυνώ-κυνέω). Άλλωστε η βασική δομή της εκφοράς του ελληνικού λόγου παραμένει ίδια.
Επιπρόσθετα, η ελληνική έχει δώσει το υλικό, και συνεχίζει να το δίνει ακόμη για τη διαμόρφωση του επιστημονικού λεξιλογίου. Η Ιατρική-Medicine, η Φυσική-Physics, η Αστρονομία-Astronomy, τα Μαθηματικά-Mathematics, η Χημεία-Chemistry, η Βιολογία-Biology, η Γεωγραφία-Geography, η Φιλοσοφία-Filosophy, οι Πολιτικές Επιστήμες-Political Scienses, γεννήθηκαν, κινούνται και αναπτύσσονται με ελληνικό λεξιλόγιο.
Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να διδασκόμαστε την αρχαία ελληνική γλώσσα. Εξάλλου, αποτελεί και έναν φόρο τιμής για τους προγόνους μας που μας χάρισαν αυτή τη θαυμάσια γλώσσα.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
- KAL EL
- Σούπερ Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 1368
- Εγγραφή: Πέμ 02 Σεπ 2010, 21:43
- Irc ψευδώνυμο: KAL EL
- Φύλο: Γυναίκα
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Μπράβο στην θυγατέρα σου Ίωνα Ρωμανέ γιά την εργασία της και τις τεκμηριωμένες απόψεις της.
Μου δημιουργήθηκαν όμως οι εξής απορίες:
α ) Ποιά ήταν η τοποθέτηση των υπολοίπων συμμαθητών και συμμαθητριών της. Υπέρ ή κατά ;
β ) Ποιός ήταν ο λόγος που επιλέχθηκε αυτό το θέμα ; Δεν γνωρίζω εάν είναι ελεύθερη επιλογή του ή της καθηγητού ή εάν ανήκει στην προγραμματισμένη διδασκαλία.
Μήπως κάνουν μία άτυπη στατιστική έρευνα για να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για την θέση των παιδιών;
(Ωχχ!! άρχισε πάλι να καλπάζει το σενάριο της συνομωσίας εντός του εγκεφάλου μου )
Μου δημιουργήθηκαν όμως οι εξής απορίες:
α ) Ποιά ήταν η τοποθέτηση των υπολοίπων συμμαθητών και συμμαθητριών της. Υπέρ ή κατά ;
β ) Ποιός ήταν ο λόγος που επιλέχθηκε αυτό το θέμα ; Δεν γνωρίζω εάν είναι ελεύθερη επιλογή του ή της καθηγητού ή εάν ανήκει στην προγραμματισμένη διδασκαλία.
Μήπως κάνουν μία άτυπη στατιστική έρευνα για να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για την θέση των παιδιών;
(Ωχχ!! άρχισε πάλι να καλπάζει το σενάριο της συνομωσίας εντός του εγκεφάλου μου )
<<Αναιρώ, όπως δεν αναίρεσε ποτέ κανείς, και είμαι εν τούτοις το αντίθετο ενός αρνητικού πνεύματος>>
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
- Dhmellhn
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 4046
- Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
- Φύλο: Άνδρας
- Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
- Έδωσε Likes: 27 φορές
- Έλαβε Likes: 71 φορές
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
α) Οι περισσότεροι ήταν υπέρ. Το ζήτημα, όμως, είναι ότι ο λόγος για αυτό ήταν πως μπορούσαν να αντλήσουν ευκολότερα επιχειρήματα από το βιβλίο, το οποίο σαφώς και είναι υπέρ. Στην ουσία δεν δείχνουν να πολυκαταλαβαίνουν τους λόγους, ή και να αδιαφορούν. Αυτά μου τα είπε η κόρη μου. Πάντως, γεγονός ήταν ότι τους εντυπωσίασε η εργασία.
β) Ήταν ελεύθερη επιλογή του καθηγητού. Εδώ, να επισημάνω ότι ο ίδιος προσέθετε στην εκφώνηση πως θα δεχόταν και την άποψη του "κατά", αρκεί να τεκμαίρετο κάτι τέτοιο με σοβαρά επιχειρήματα. Ουδείς ευρέθη.
Πάντως να κρατήσεις στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου και την συνομωσιολογική άποψη. Άλλωστε, ψάχνουν ευκαιρία να τα καταργήσουν, τουλάχιστον από το Γυμνάσιο. Όρα δηλώσεις της ηλίθιας της Δραγώνα περί νεκρής γλώσσης.
β) Ήταν ελεύθερη επιλογή του καθηγητού. Εδώ, να επισημάνω ότι ο ίδιος προσέθετε στην εκφώνηση πως θα δεχόταν και την άποψη του "κατά", αρκεί να τεκμαίρετο κάτι τέτοιο με σοβαρά επιχειρήματα. Ουδείς ευρέθη.
Πάντως να κρατήσεις στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου και την συνομωσιολογική άποψη. Άλλωστε, ψάχνουν ευκαιρία να τα καταργήσουν, τουλάχιστον από το Γυμνάσιο. Όρα δηλώσεις της ηλίθιας της Δραγώνα περί νεκρής γλώσσης.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
- KAL EL
- Σούπερ Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 1368
- Εγγραφή: Πέμ 02 Σεπ 2010, 21:43
- Irc ψευδώνυμο: KAL EL
- Φύλο: Γυναίκα
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Έχεις απόλυτο δίκιο Ίωνα Ρωμανέ σχετικά με το ότι υπάρχει δόλος πίσω από αυτή την συστηματική αποδυνάμωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Τελευταία «μεγαλειώδης» απόφαση των Δραγώνα, Διαμαντοπούλου η μή υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Που και αυτό εάν το σκεφτούμε, όταν διδάσκεται δεν διδάσκεται ορθώς.
Έκανα μία αναδρομή στο παρελθόν στο έτος 1982, όταν είχε ξεκινήσει η «αναμόρφωση» της παιδείας και θα αντιγράψω τις δηλώσεις τριών Ελλήνων σχετικά με την αγωνία τους για αυτή την πράξη.
Από την ιστοσελίδα :
http://palio.antibaro.gr/society/polytoniko.htm
"Καταστρέφουμε ό,τι κτίσαμε ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ
…..Αν δεν θέλετε, κύριοι τού υπουργείου, να κάνετε φωνητική ορθογραφία, τότε πρέπει ν' αφήσετε τους τόνους και τα πνεύματα, γιατί αυτοί που τούς βάλανε ξέρανε τι κάνανε. Δεν υπήρχαν στα αρχαία ελληνικά, γιατί απλούστατα υπήρχαν μέσα στις ίδιες τις λέξεις. Αυτοί, οι Κριαράς και οι άλλοι, τα κτήνη τα τετράποδα που έκαναν αυτές τις μεταρρυθμίσεις - αυτό παρακαλώ να γραφεί στις εφημερίδες- δεν ξέρουν τι είναι γλώσσα. Δεν ξέρουν αυτό που γνώριζε η κόρη μου στα τρία της χρόνια. Μάθαινε μία λέξη και μετά έψαχνε για τις συγγενείς της. Αυτό είναι μια γλώσσα. Ένα μάγμα, ένα πλέγμα, όπου οι λέξεις παράγονται οι μεν από τις δε, όπου οι σημασίες γλιστράνε από τη μία στην άλλη, είναι μια οργανική ενότητα από την οποία δεν μπορείς να βγάλεις και να κολλήσεις πράγματα, δυνάμει μιας ψευτοκυβέρνησης, καθισμένος σ' ένα γραφείο στο υπουργείο Παιδείας. Η κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων είναι η κατάργηση της ορθογραφίας, που είναι τελικά η κατάργηση τής συνέχειας. Ήδη, τα παιδιά δεν μπορούν να καταλάβουν Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη, γιατί αυτοί είναι γεμάτοι από τον πλούτο των αρχαίων ελληνικών. Δηλαδή, πάμε να καταστρέψουμε ό,τι κτίσαμε. Αυτή είναι η δραματική μοίρα τού σύγχρονου ελληνισμού."
"Δεν διαβάζουμε σωστά ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ
Υπερτιμήθηκε η άποψη ότι διευκολύνει τους μαθητές, κάτι που, ίσως, είναι αντιπαιδαγωγικό. Υπάρχει άλλωστε και μια παράδοση που εκφράζει την άποψη μεγάλων παιδαγωγών, οι οποίοι επιμένουν ότι το παιδί πρέπει να κοπιάζει για να γίνει άνθρωπος ικανός, ώστε στην ζωή του ν' αντιμετωπίσει όλες τις αντιξοότητες. Υποστηρίχτηκε, επίσης, υπέρ τού μονοτονικού και η άποψη ότι διευκολύνονται οι τυπογράφοι και οι στοιχειοθέτες, γενικά και ότι οι εκδόσεις, πάλι γενικά, γίνονται οικονομικότερες.
Παραγνωρίστηκαν, όμως, οι λόγοι που επέβαλαν στους Αλεξανδρινούς χρόνους, την καθιέρωση των τόνων, οι οποίοι ισχύουν και σήμερα. Πολλές φορές, τα γραπτά μου δεν διαβάζονται σωστά όταν τυπώνονται στο μονοτονικό. Ας ελπίσουμε ότι θα επανεξεταστεί μελλοντικά το θέμα και ότι θα επικρατήσουν σωφρονέστερες απόψεις"."
"...Ύβρις καί Νέμεσις ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
Οι ποιητές και οι λογοτέχνες δίνουν την φυσιογνωμία τού έθνους. Αυτή λοιπόν τη φυσιογνωμία επιχειρούν σήμερα να την παραμορφώσουν. Δεν έχουμε φυσιογνωμία ελληνική.
Υπάρχει μια νοοτροπία που θέλει να τα απλοποιήσει όλα. Κι αναρωτιέμαι γιατί; Γιατί οι άνθρωποι δεν πρέπει να μοχθούν; Γιατί ο καρπός τού μόχθου περιφρονείται τόσο πολύ, ενώ τόσο ανάγκη τον έχουμε τώρα ειδικά που ανήκουμε στην Ευρώπη και χρειαζόμαστε όσο ποτέ άλλοτε τα πνευματικά όπλα; Αυτή η νοοτροπία τής απλοποιήσεως μάς έχει οδηγήσει στο σημείο να κακοποιούμε και να εκχυδαϊζουμε τα πάντα. Είναι απελπιστικό, οδυνηρό, για να μην πω θανατηφόρο.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς τι θα παραλάβει και από ποιους η νέα γενιά με την οποία τόσο πολύ ασχολείται η παρούσα κατάσταση. Τι σκοπό έχουν άραγε οι υπεύθυνοι που μεταχειρίζονται τόσο άσχημα την γλώσσα; Τι τέλος πάντων θέλουν να παραδώσουν και από ποιους το παρέλαβαν;
Ύβρις και τίποτε άλλο χαρακτηρίζει την παρούσα κατάσταση. Ύβρις και, δυστυχώς, τής ύβρεως, πάντοτε έπεται η Νέμεσις. Τώρα βέβαια μιλάμε περί πολιτιστικού κόσμου, περί πολιτιστικών εκδηλώσεων. Τι θα πει πολιτιστικό; Παίζουμε με τις λέξεις. Λέμε λέξεις. Και βεβαίως πίσω απ' αυτές τις λέξεις δεν υπάρχει τίποτε άλλο παρά ένας μοναδικός σκοπός: Η ερείπωση τής γλώσσας, η κατάργηση των εννοιών, ώστε οι άνθρωποι ούτε να συνεννοούνται, ούτε να μπορούν να σκέφτονται. Γιατί μόνον έτσι θα μπορούν ορισμένοι να κάνουν την δουλειά τους: Να θάψουν τον τόπο. (...) Είμαι Έλληνας, γι' αυτό πονώ και υποφέρω για ό,τι βλέπω μπροστά μου. Για ό,τι αισθάνομαι να έρχεται."
Δεν αναρωτιέμαι πλέον για τα αίτια της παντελούς αδιαφορίας των ιθυνόντων.
Αναμένω την Νέμεσι.
Τελευταία «μεγαλειώδης» απόφαση των Δραγώνα, Διαμαντοπούλου η μή υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Που και αυτό εάν το σκεφτούμε, όταν διδάσκεται δεν διδάσκεται ορθώς.
Έκανα μία αναδρομή στο παρελθόν στο έτος 1982, όταν είχε ξεκινήσει η «αναμόρφωση» της παιδείας και θα αντιγράψω τις δηλώσεις τριών Ελλήνων σχετικά με την αγωνία τους για αυτή την πράξη.
Από την ιστοσελίδα :
http://palio.antibaro.gr/society/polytoniko.htm
"Καταστρέφουμε ό,τι κτίσαμε ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ
…..Αν δεν θέλετε, κύριοι τού υπουργείου, να κάνετε φωνητική ορθογραφία, τότε πρέπει ν' αφήσετε τους τόνους και τα πνεύματα, γιατί αυτοί που τούς βάλανε ξέρανε τι κάνανε. Δεν υπήρχαν στα αρχαία ελληνικά, γιατί απλούστατα υπήρχαν μέσα στις ίδιες τις λέξεις. Αυτοί, οι Κριαράς και οι άλλοι, τα κτήνη τα τετράποδα που έκαναν αυτές τις μεταρρυθμίσεις - αυτό παρακαλώ να γραφεί στις εφημερίδες- δεν ξέρουν τι είναι γλώσσα. Δεν ξέρουν αυτό που γνώριζε η κόρη μου στα τρία της χρόνια. Μάθαινε μία λέξη και μετά έψαχνε για τις συγγενείς της. Αυτό είναι μια γλώσσα. Ένα μάγμα, ένα πλέγμα, όπου οι λέξεις παράγονται οι μεν από τις δε, όπου οι σημασίες γλιστράνε από τη μία στην άλλη, είναι μια οργανική ενότητα από την οποία δεν μπορείς να βγάλεις και να κολλήσεις πράγματα, δυνάμει μιας ψευτοκυβέρνησης, καθισμένος σ' ένα γραφείο στο υπουργείο Παιδείας. Η κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων είναι η κατάργηση της ορθογραφίας, που είναι τελικά η κατάργηση τής συνέχειας. Ήδη, τα παιδιά δεν μπορούν να καταλάβουν Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη, γιατί αυτοί είναι γεμάτοι από τον πλούτο των αρχαίων ελληνικών. Δηλαδή, πάμε να καταστρέψουμε ό,τι κτίσαμε. Αυτή είναι η δραματική μοίρα τού σύγχρονου ελληνισμού."
"Δεν διαβάζουμε σωστά ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ
Υπερτιμήθηκε η άποψη ότι διευκολύνει τους μαθητές, κάτι που, ίσως, είναι αντιπαιδαγωγικό. Υπάρχει άλλωστε και μια παράδοση που εκφράζει την άποψη μεγάλων παιδαγωγών, οι οποίοι επιμένουν ότι το παιδί πρέπει να κοπιάζει για να γίνει άνθρωπος ικανός, ώστε στην ζωή του ν' αντιμετωπίσει όλες τις αντιξοότητες. Υποστηρίχτηκε, επίσης, υπέρ τού μονοτονικού και η άποψη ότι διευκολύνονται οι τυπογράφοι και οι στοιχειοθέτες, γενικά και ότι οι εκδόσεις, πάλι γενικά, γίνονται οικονομικότερες.
Παραγνωρίστηκαν, όμως, οι λόγοι που επέβαλαν στους Αλεξανδρινούς χρόνους, την καθιέρωση των τόνων, οι οποίοι ισχύουν και σήμερα. Πολλές φορές, τα γραπτά μου δεν διαβάζονται σωστά όταν τυπώνονται στο μονοτονικό. Ας ελπίσουμε ότι θα επανεξεταστεί μελλοντικά το θέμα και ότι θα επικρατήσουν σωφρονέστερες απόψεις"."
"...Ύβρις καί Νέμεσις ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
Οι ποιητές και οι λογοτέχνες δίνουν την φυσιογνωμία τού έθνους. Αυτή λοιπόν τη φυσιογνωμία επιχειρούν σήμερα να την παραμορφώσουν. Δεν έχουμε φυσιογνωμία ελληνική.
Υπάρχει μια νοοτροπία που θέλει να τα απλοποιήσει όλα. Κι αναρωτιέμαι γιατί; Γιατί οι άνθρωποι δεν πρέπει να μοχθούν; Γιατί ο καρπός τού μόχθου περιφρονείται τόσο πολύ, ενώ τόσο ανάγκη τον έχουμε τώρα ειδικά που ανήκουμε στην Ευρώπη και χρειαζόμαστε όσο ποτέ άλλοτε τα πνευματικά όπλα; Αυτή η νοοτροπία τής απλοποιήσεως μάς έχει οδηγήσει στο σημείο να κακοποιούμε και να εκχυδαϊζουμε τα πάντα. Είναι απελπιστικό, οδυνηρό, για να μην πω θανατηφόρο.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς τι θα παραλάβει και από ποιους η νέα γενιά με την οποία τόσο πολύ ασχολείται η παρούσα κατάσταση. Τι σκοπό έχουν άραγε οι υπεύθυνοι που μεταχειρίζονται τόσο άσχημα την γλώσσα; Τι τέλος πάντων θέλουν να παραδώσουν και από ποιους το παρέλαβαν;
Ύβρις και τίποτε άλλο χαρακτηρίζει την παρούσα κατάσταση. Ύβρις και, δυστυχώς, τής ύβρεως, πάντοτε έπεται η Νέμεσις. Τώρα βέβαια μιλάμε περί πολιτιστικού κόσμου, περί πολιτιστικών εκδηλώσεων. Τι θα πει πολιτιστικό; Παίζουμε με τις λέξεις. Λέμε λέξεις. Και βεβαίως πίσω απ' αυτές τις λέξεις δεν υπάρχει τίποτε άλλο παρά ένας μοναδικός σκοπός: Η ερείπωση τής γλώσσας, η κατάργηση των εννοιών, ώστε οι άνθρωποι ούτε να συνεννοούνται, ούτε να μπορούν να σκέφτονται. Γιατί μόνον έτσι θα μπορούν ορισμένοι να κάνουν την δουλειά τους: Να θάψουν τον τόπο. (...) Είμαι Έλληνας, γι' αυτό πονώ και υποφέρω για ό,τι βλέπω μπροστά μου. Για ό,τι αισθάνομαι να έρχεται."
Δεν αναρωτιέμαι πλέον για τα αίτια της παντελούς αδιαφορίας των ιθυνόντων.
Αναμένω την Νέμεσι.
<<Αναιρώ, όπως δεν αναίρεσε ποτέ κανείς, και είμαι εν τούτοις το αντίθετο ενός αρνητικού πνεύματος>>
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
- totispap
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2381
- Εγγραφή: Τετ 06 Ιαν 2010, 20:39
- Irc ψευδώνυμο: totispap
- Φύλο: Άνδρας
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Доброе утро..
Μοναχή το δρόμο επήρες,
εξανάλθες μοναχή.
Δεν είν’ εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
εξανάλθες μοναχή.
Δεν είν’ εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
- Dhmellhn
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 4046
- Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
- Φύλο: Άνδρας
- Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
- Έδωσε Likes: 27 φορές
- Έλαβε Likes: 71 φορές
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Μήπως να μας εξηγήσει κάποιος τα γραφόμενα; Καθόσον δεν γνωρίζουμε την σλαβικήν.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
- totispap
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2381
- Εγγραφή: Τετ 06 Ιαν 2010, 20:39
- Irc ψευδώνυμο: totispap
- Φύλο: Άνδρας
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Εγώ μια καλημέρα απο το μεταφραστή έγραψα στα ρώσικα...
Μοναχή το δρόμο επήρες,
εξανάλθες μοναχή.
Δεν είν’ εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
εξανάλθες μοναχή.
Δεν είν’ εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
Re: Εργασίες μαθητών σχετικά με τη Γλώσσα
Προσωπικα την τροπη που χει παρει το συστημα εκπαιδευσης που προσπαθει αντι να παιδευσει (με την αρχαια εννοια) ελευθερους ανθρωπους και να τους μαθει να σκευτονται και γιατι οχι να πιανουν και τα χέρια τους και να ειναι πολυμηχανοι οπως πχ ηταν ο οδυσσεας. Προσπαθει να εκπαιδευσει τα παιδια σαν ντοπερμαν, να δημιουργησει αβουλους υπηκόους αντι πολιτών και να μην σκέφτονται και πολύ.Πάντως να κρατήσεις στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου και την συνομωσιολογική άποψη. Άλλωστε, ψάχνουν ευκαιρία να τα καταργήσουν, τουλάχιστον από το Γυμνάσιο. Όρα δηλώσεις της ηλίθιας της Δραγώνα περί νεκρής γλώσσης.
Οπότε θεωρω οτι τέτοια θέματα μπαίνουν συνήθως με την προσδοκία τα παιδια να απαντουν οτι η αρχαια Ελληνικη ειναι μια αχρηστη γλώσσα και γενικα οτι η κλασσικη παιδεια ειναι αχρηστη.
Ετσι ωστε να μπορουν να πουν στις και καλα μεταρυθμισεις τους οτι τα παιδια επέλεξαν να μετατραπουν τα βιβλία σε χάπια πληροφοριών αντι για βιβλια γνώσεων.
5 πληροφορίες συγκεχημενες με χαοτικη δομη, παπαγαλια 20 ρι μπραβο εισαι καλος μαθητης.
Φαίνεται ομως οτι τα παιδια παρ ολη την προπαγάνδα που εχουν υποστεί. τους χαλάνε τελικά την μανέστρα κι αυτο ειναι
το παρήγορο της ιστορίας.
Η κλασσικη παιδεια κι οχι μονο τα αρχαια Ελληνικά εχει απαξιωθεί εδω και καιρό στα σχολεία.
Δεν εγινε αυτο πριν ενα δυο χρόνια αλλα σταδιακά με την μέθοδο του σαλαμιου. φετα φετα.
ακομα κι οταν πηγαινα εγω γυμνασιο-λυκειο δεν διδονταν ιδιαιτερο βάρος στην κλασσικη παιδεια.
και ολο η προπαγάνδα πηγαινε προς την ειδίκευση.
Απο το ποιο απλο. Εγω θα γινω φουρναρης που θα μου χρειαστει η οδυσσεια;
μεχρι το ποιο συνθετο, εγω θα γινω πολιτικος μηχανικος ή τεχνολόγος τηλεπικοινωνιων, τι με νοιαζουν τα αρχαία.
Δεν ξερω. αλλα προσωπικα πιστευω πως το να χει κανεις επαφή με τα αρχαια εθη ή και γενικοτερα με την κλασσικη παιδεια.
Τον βοηθα και στην τελική στην εργασία του.
Πχ ενας εμπορος να μην αυτοκτονησει οταν πεσουν εξω οι υπολογισμοι αλλα του επειδη εχει ποιο αντρικιες αντιληψεις και ποιο φιλοσοφημενες
να πει οκ. θα το αντιμετωπισω. (λεω ενα παραδειγμα απο κει και περα υπαρχουν εκατομυρια αλλες περιπτώσεις που το να χεις κλασσικη παιδεια σε βοηθα να αντιμετωπιζεις ποιο ισορροπημενα τα πράγματα)