Σελίδα 1 από 1

Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Τετ 11 Φεβ 2009, 19:04
από TEUTAMOS
Ρεπούση σε συμμαχία με εκδόσεις Πατάκη και περιοδικό Νέα Παιδεία.
http://www.sch.gr/sch-portlets/reservat ... 1-2009.pdf

Ρεπούση και σχολή Μωραίτη (από εφημ. Ελέυθερη Ώρα)
Ελεύθερη Ώρα

Ρεπούση και εκδόσεις Βιβλιόραμα
Το 2008 η κυρία Μαρία Ρεπούση (η οποία ειρήσθω εν παρόδω, αποτελεί σημαντικό πολιτικό στέλεχος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α) αποφασίζει να επανεκδώσει (εκδόσεις Βιβλιόραμα) και να βγάλει το «πόνημά της», σε «βελτιωμένη» έκδοση, στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Έτσι στις 10 Απριλίου 2008, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ, έγινε η παρουσίαση του βιβλίου της.
Στην εκδήλωση αυτή προσκλήθηκαν να μιλήσουν, μεταξύ άλλων κι ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Αλέκος Αλαβάνος (ο οποίος τελικά δεν προσήλθε), ενώ τον συντονισμό της παρουσίασης είχε ο δημοσιογράφος Παντελής Καψής.
Ας θυμηθούμε όμως μερικά από τα επίμαχα σημεία του βιβλίου αυτού, για το οποίο ο Γιάννης Καψής (πρώην Υπουργός Εξωτερικών και πατέρας του Παντελή Καψή) είχε δηλώσει:
Το διάβασα. Και τότε εξαγριώθηκα, γιατί δεν ήταν μόνο αντιεπιστημονικό, δεν ήταν μόνο βλακώδες, διότι ήταν πολύ χοντρή η προπαγάνδα, ήταν μια φοβερή διαστροφή.

Εικόνα
Εικόνα

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 15 Φεβ 2009, 22:35
από alexandros
Πάντως καλό είναι να υπάρχει ώστε να μπορούμε να κρίνουμε

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 15 Φεβ 2009, 22:42
από Dhmellhn
Η ανιστόρητη φιλόλογος της Γαλλικής δεν είναι σε θέση να μας κάνει μαθήματα ιστορίας. Για τις ανακρίβειες του βιβλίου είχα αναφερθεί εκτενώς στην παλαιά Δημοθοινία των ΙΔΕΟ.

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 16 Φεβ 2009, 17:46
από TEUTAMOS
alexandros έγραψε:Πάντως καλό είναι να υπάρχει ώστε να μπορούμε να κρίνουμε
Ποιος έκρινε το βιβλίο της Ρεπούση όταν διανεμήθηκε στα σχολεία;

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Τρί 17 Φεβ 2009, 09:53
από alexandros
TEUTAMOS έγραψε:
alexandros έγραψε:Πάντως καλό είναι να υπάρχει ώστε να μπορούμε να κρίνουμε
Ποιος έκρινε το βιβλίο της Ρεπούση όταν διανεμήθηκε στα σχολεία;
Μου φαίνεται πως το συγκεκριμένο βιβλίο δεν διανεμήθηκε ποτέ στα σχολεία

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Τρί 17 Φεβ 2009, 16:36
από Divine Sinner
Ποιος έκρινε το βιβλίο της Ρεπούση όταν διανεμήθηκε στα σχολεία;
απο τα σχολεια αποσυρθηκε. τι προτεινεις τωρα; για εκδηκιση να αποσυρθει και απο τα βιβλιοπωλεια;
εκει ελευθερη αγορα ειναι πουλας οτι θελεις.
το θεμα ειναι να μην το διαβαζουν τα παιδια μας στο σχολειο.
απο εκει και περα το πως θα το λανσαρει ειναι δικο της θεμα.
Η ανιστόρητη φιλόλογος της Γαλλικής δεν είναι σε θέση να μας κάνει μαθήματα ιστορίας. Για τις ανακρίβειες του βιβλίου είχα αναφερθεί εκτενώς στην παλαιά Δημοθοινία των ΙΔΕΟ.
τις ξερουμε τις ανακριβειες και καραφλιασαμε οταν τις διαβασαμε. δεν ηταν ενα βιβλιο για σχολειο σε καμια περιπτωση.
αλλα στην αγορα ειναι αλλη υποθεση. εκει μπορει να κυκλοφορει ακομα κι ενα ανακριβες βιβλιο κι αν θες το αγοραζεις αν δεν θες αγοραζεις κατι αλλο.
αυτο το λινκ που εβαλες τευταμε ειναι το πραγματικο σκανδαλο
η σελιδα sch.gr απο οσο ξερω ειναι το πανελληνιο σχολικο δικτυο.
πως μπορει αυτο να διαφημιζει μια εκδηλωση που στην ουσια λεει:
να συζητησουμε με τους τουρκους το τι ειναι ιστορικο γεγονως.
στην ουσια το υπουργειο παιδειας μας λεει πως τα οσα μας διδαξε μεχρι σημερα ηταν ψεμα; και θα συζητησουν σημερα με τους τουρκους το ποια ειναι η αληθεια;
τα ιστορικα γεγονωτα μπορουν να "ξεγινονται" αναλογα με το τι ειναι πολιτικα ορθο;
τι ειναι η ιστορια; απλα ενα παραμυθι για να περναει η ωρα; ή εξιστορηση πραγματικων γεγονοτων;
ειναι σαν να συζητας στα μαθηματικα το αν το 2+2 πρεπει να κανει 4 ή 5.

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Τρί 17 Φεβ 2009, 16:49
από alexandros
αυτο το λινκ που εβαλες τευταμε ειναι το πραγματικο σκανδαλο
η σελιδα sch.gr απο οσο ξερω ειναι το πανελληνιο σχολικο δικτυο.
πως μπορει αυτο να διαφημιζει μια εκδηλωση που στην ουσια λεει:
να συζητησουμε με τους τουρκους το τι ειναι ιστορικο γεγονως.
στην ουσια το υπουργειο παιδειας μας λεει πως τα οσα μας διδαξε μεχρι σημερα ηταν ψεμα; και θα συζητησουν σημερα με τους τουρκους το ποια ειναι η αληθεια;
τα ιστορικα γεγονωτα μπορουν να "ξεγινονται" αναλογα με το τι ειναι πολιτικα ορθο;
τι ειναι η ιστορια; απλα ενα παραμυθι για να περναει η ωρα; ή εξιστορηση πραγματικων γεγονοτων;
ειναι σαν να συζητας στα μαθηματικα το αν το 2+2 πρεπει να κανει 4 ή 5.
Πήγες στην εκδήλωση και γνωρίζεις τι ειπώθηκε; Εγώ δεν βλέπω αυτό που λες ότι βλέπεις εσύ. Γιατί να μη συζητήσουμε με όλους τους λαούς τι είναι ιστορικό γεγονός, τι πραγματικότητα και ποια από αυτά που διδασκόμαστε στο σχολείο είναι στείρα προπαγάνδα. Δηλαδή πρέπει αιωνίως τα παιδιά να μαθαίνουν στο σχολείο για τον "σημαντικό ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση του 21", για το κρυφό σχολείο που δεν υπήρχε, να τους κρύβουμε ότι γινόταν εμφύλιος πόλεμος και προδοσίες κατά τη διάρκεια των επαναστατικών ετών και τόσα άλλα γεγονότα (τα παραδείγματα είναι τυχαία); Δεν πρέπει πλέον να δούμε την ιστορία με συναινετικό τρόπο δίχως φυσικά εκπτώσεις και στρογγυλοποιήσεις; Γιατί να μην ενστερνιστούμε επιτέλους τα νέα ιστορικά δεδομένα που διαφαίνονται από τη σύγχρονη ιστορική έρευνα και πρέπει να μένουμε κολλημένοι σε μία στείρα παρελθοντολογία που αποπνέει ηρωισμό αλλά δεν αποδίδει την πραγματικότητα;

Όσο για το βιβλίο της Ρεπούση ήταν κατακριτέο και από επιστημονικής άποψης. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα την φιμώσουμε και δεν θα την καλέσει ποτέ κανείς να μιλήσει για οτιδήποτε. Την γυναίκα δεν την ξέρω αλλά απο το βιογραφικό της φαίνεται ότι μόνο καθηγήτρια γαλλικών δεν είναι. Απ' ότι βλέπω κατέχει: α) Doctorat Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne
(β) DEA Πολιτικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne
(γ) DEA Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne
(δ) Maitrise Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris IV, Sorbonne
(ε) Πτυχίο Ιστορίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών
(στ) Πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Φυσικά τα παραπάνω δεν κάνουν το βιβλίο της λιγότερο κατακριτέο.

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Τρί 17 Φεβ 2009, 22:18
από Divine Sinner
Δηλαδή πρέπει αιωνίως τα παιδιά να μαθαίνουν στο σχολείο για τον "σημαντικό ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση του 21", για το κρυφό σχολείο που δεν υπήρχε, να τους κρύβουμε ότι γινόταν εμφύλιος πόλεμος και προδοσίες κατά τη διάρκεια των επαναστατικών ετών και τόσα άλλα γεγονότα (τα παραδείγματα είναι τυχαία);
οχι πρεπει να μαθουν για το τι πραγματικα εγινε. δεν πρεπει να κατσουν να συζητησουν ενας με την ιδιοτητα του παπα και ενας με την ιδιοτητα του αθεου για να βρουν μια κοινη ατζεντα που να τους βολευει και τους δυο αλλα να πουν οι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ βαση των επιστημονικων στοιχειων το τι πραγματικα εχει γινει.
η επιστημη δεν πρεπει να επηρεαζεται απο την πολιτικη.
. Γιατί να μη συζητήσουμε με όλους τους λαούς τι είναι ιστορικό γεγονός, τι πραγματικότητα και ποια από αυτά που διδασκόμαστε στο σχολείο είναι στείρα προπαγάνδα.
οι λαοι δεν καθονται να συζητουν μεταξυ τους. αυτο ειναι θεμα επιστημονων ανεξαρτητα απο την εθνικοτητα τους.
δεν μπορει να συζητας την ιστορια με την ιδιοτητα του Ελληνα ή με την ιδιοτητα του τουρκου ή του τουρκοκυπριου ή του Ελληνοκυπριου επιστημονα.
αλλα μονο με την ιδιοτητα του επιστημονα χωρις κανενα αλλο επιθετο μπροστα.

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 24 Ιουν 2010, 20:28
από ArELa
Για το κρυφό σχολειό που "δεν υπήρχε"....


Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 24 Ιουν 2010, 20:32
από Divine Sinner
Προσωπικα πιστευω οτι το κρυφο σχολειο δεν ηταν κρυφό απλά ανεκτό απο τους τουρκους.
Ο πατριάρχης ειχε βαθμο τουρκου αξιωματουχου μην ξεχνιόμαστε...

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 25 Ιουν 2010, 01:58
από Fanariotis
Κατ᾽ αρχάς συμφωνώ με τη διάκριση που έγινε ανάμεσα στο βιβλίο που κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και στο διδακτικό βιβλίο του σχολείου. Έχουμε ελευθερία έκφρασης και ελευθεροτυπία, συνεπώς μπορεί κανείς να γράφει ό,τι θέλει και να το δημοσιεύει. Τα παιδιά όμως στο σχολείο πρέπει να διδάσκονται τα καλύτερα για αυτά βιβλία.

Όσον αφορά στην άποψη ότι ο επιστήμονας πρέπει να είναι ουδέτερος και να μελετά τα δεδομένα του γνωστικού του αντικειμένου χωρίς προκαταλήψεις, έχω να παρατηρήσω ότι είναι θεωρητικά σωστή αλλά πρακτικά ανέφικτη, όταν πρόκειται για την ιστορία, τη φιλοσοφία, τη θεολογία και τον πολιτισμό (κ.α.) Όσο και να θέλει να είναι αντικειμενικός ένας Έλληνας ή ένας Τούρκος ιστορικός όταν μελετά τα επιστημονικά δεδομένα, αναμφίβολα υπεισέρχεται στη μελέτη του το προσωπικό στοιχείο και όχι μόνο αυτό. Αν και απολύτως απροϋπόθετη ιστορία δεν νομίζω ότι υπάρχει, αυτό δεν θέτει κατ᾽ ανάγκη σε αμφισβήτηση την επιστημονικότητα μιας ιστορικής μελέτης ενός Έλληνα ή Τούρκου.

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 25 Ιουν 2010, 02:02
από Divine Sinner
Eχεις δίκιο. Τελείως αντικειμενικός ανθρωπος δεν υπάρχει αλλα ο επιστήμονας πρέπει να εχει τουλάχιστων την ΠΡΟΘΕΣΗ να ειναι αντικειμενικος.
Ουτε οι παλιοι ειχαν αυτην την πρόθεση γιατι επρεπε να εμφυσισουν το εθνικο και θρησκευτικο φρόνημα στα παιδια κι αυτο μεσω της αντικειμενικοτητας ειναι αδυνατο να επιτευχθει.
ουτε και τωρα ειναι που προσπαθουν να συν-αποφασισουν με τους τουρκους το τι θα λενε στα βιβλια...

Re: Η ΑΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 25 Ιουν 2010, 16:39
από Dhmellhn
Φώτη, το κρυφό σχολείο υπήρχε αποδεδειγμένα και αφορούσε τη στοιχειώδη εκπαίδευση, τα λεγόμενα "κολλυβογράμματα" δηλαδή όπως έλεγαν και οι παλαιότεροι. Από εκεί και πέρα υπήρχε η ανωτάτη πατριαρχική σχολή, η Αθωνιάς, τα σχολεία στα Αμπελάκια, αλλά όλα αυτά με πρωτοβουλία και κεφάλαια των Ελλήνων. Ουδεμία ανάμειξη είχε το Οθωμανικό κράτος, το οποίο, να σημειωθεί, δεν έβλεπε με καθόλου καλό μάτι αυτές τις πρωτοβουλίες.

Έπειτα, εάν συγκρίνουμε το τρίσημο σχήμα της Ελληνικής Ιστορίας η οποία διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία με την ιστορία που διδάσκονται στην Τουρκία, Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία, τότε θα διαπιστώσουμε ότι είναι απείρως πιο αντικειμενική από αυτές. Ο Σαράντος Καργάκος έχει συγγράψει ένα πολύ χρήσιμο πόνημα που τιτλοφορείται: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ. Σου συνιστώ να το διαβάσεις. Εκεί θα δεις γραμμένα ανιστόρητα και αναπόδεικτα ή αποδεδειγμένα με γελοία επιχειρήματα πράγματα, ακόμη και για τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.