Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Συντονιστής: kostas

Άβαταρ μέλους
ΕΛΛΟΓΟΣ
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: Σάβ 13 Σεπ 2008, 18:12
Irc ψευδώνυμο: ENLOGOS
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Αθήνα, Άγιοι Ανάργυροι

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από ΕΛΛΟΓΟΣ » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 13:16

Ας παίξω λίγο και το δικηγόρο του διαβόλου :D (του Χριστού στην προκειμένη περίπτωση :loco: )

Πάρτε κι αυτό (Ισχυρισμοί ενός Χριστιανού). Πηγή http://www.oodegr.com/neopaganismos/pol ... naika2.htm


[box=]Για την θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα ισχύουν τα παρακάτω:

Έγκλειστες στο σπίτι
Στην Αρχαία Ελλάδα τα ανύπαντρα κορίτσια δε μπορούσαν να κυκλοφορούν ελεύθερα και να συναναστρέφονται νέους. Είναι περιορισμένα στο χώρο του σπιτιού που είναι προορισμένος για τις γυναίκες, τον γυναικωνίτη. Μόνο σε μερικές θρησκευτικές γιορτές είχαν τη δυνατότητα να βούν από το σπίτι ή να λάβουν μέρος στην πομπή. Σε μερικές επιτρέπονταν να τραγουδήσουν και να χορέψουν σε αυτές. Όμως οι χοροί των κοριτσιών και των αγοριών ήταν πάντα χωριστοί κατά πολύ αυστηρό τρόπο.

Ας πάμε και στους παντρεμένους. Οι Αρχαίοι άνδρες παντρεύονταν όχι από έρωτα αλλά για να αποκτήσουν παιδιά τα οποία θα τους γηροκομούν. Δηλαδή για συμφέρον.

Με το ζόρι παντριά
Ποινικό αδίκημα ήταν για τους Σπαρτιάτες (και γενικά για τους Αρχαίους Έλληνες) το να μην παντρευτείς. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα και τον Πλούταρχο υπήρχαν ειδικοί κανόνες γι’ αυτό το «αδίκημα». Οι Αρχαίοι Σπαρτιάτες είχαν την «γραφήν αγαμίου», δηλαδή την καταγγελία με την οποία ο ανύπαντρος δικαζόταν δημόσια επειδή δεν παντρεύτηκε (δίκη αγαμίου), επειδή άργησε να παντρευτεί (δίκη οψιγαμίου), ακόμα και διότι παντρεύτηκε αταίριαστα (δίκη κακογαμίου). Ειδική νομοθεσία κατά των ατόμων που δεν είχαν παντρευτεί είχαν κι οι Αρχαίοι Ρωμαίοι, αφού επέβαλλαν οικονομικές επιβαρύνσεις, μέσω των κηνσόρων που ήταν αρμόδιοι για τα ήθη (τι ηθικο-λαγνεία παγανιστική κι αυτή), με στόχο τον περιορισμό της αγαμίας. Αυτό λέγεται μάλλον «Σπαρτιατικά ανθρώπινα δικαιώματα». Δεν έχει σημασία τι θέλει ο καθένας να κάνει με την προσωπική ζωή του. Πρότυπο ελευθερίας η Αρχαία Σπάρτη κι η Παγανιστική Ρώμη.


Αστυνομία που κυνηγούσε... γυναίκες!
Αντίστοιχα, στην αρχαία Αθήνα υπήρχαν ..οι «γυναικονόμοι» ή «γυναικοκόσμοι», άρχοντες που επιτηρούσαν τη διαγωγή των γυναικών στην πόλη. Αυτοί υπήρχαν και πριν ακόμη το Σόλωνα. Αργότερα αποτελούσαν ένα είδος αστυνομίας ηθών και ήταν υπάλληλοι του Αρείου Πάγου. Είχαν έργο την περιστολή κάθε παρεκτροπής που γινόταν. Φρόντιζαν να φυλάσσεται η ευκοσμία στις δημόσιες εκδηλώσεις, αλλά και στην ιδιωτική ζωή των πολιτών. Επέβαλαν πρόστιμα ώς και χιλίων δραχμών σε όσες φέρονταν άσχημα στους δρόμους και ανέγραφαν τα ονόματά τους σε ένα πλάτανο στον Κεραμεικό.

Αν βέβαια οι «Γυναικονόμοι» υπήρχαν όχι στην αρχαία Αθήνα αλλά στη Ρωμανία/Βυζάντιο, οι ...Ολύμπιοι θα άρχιζαν τα δικά τους πάλι: ότι είναι απαράδεκτο να αστυνομοκρατούνται τα ήθη, ότι μόνο στο μισαλλόδοξο Βυζάντιο αυτά γίνονταν, ότι είναι απόδειξη ότι τότε η γυναίκα ήταν ζώο, ότι μόνο στο μονοθεϊσμό εξευτελίζεται δημοσίως η προσωπικότητα της γυναίκας με αναγραφή του ονόματός της. κ.ο.κ. Δυστυχώς για τους Νεοπαγανιστές, αυτά συνέβαιναν στην παγανιστική Αθήνα. Κι επειδή η Αθήνα της εποχής εκείνης δέν ήταν χριστιανική, οι Νεοαρχαιολάτρες σιωπούν. Αυτή είναι η «αρχαιολατρία» τους και η «επιστήμη» τους : Η συγκάλυψη κάθε πράγματος που δεν τους συμφέρει, με σκοπό να χτυπήσουν ιδεολογικά μια άλλη θρησκεία.

Ο θρησκευτικός θεσμός τού γάμου

«Μεταξύ των αρχαίων Ελλήνων ήταν σεβαστός ο θεσμός του γάμου και είχε χαρακτήρα θρησκευτικό. Προσθέτονταν σ' αυτόν και η περιεσκεμμένη σκοπιμότητα για την απόκτηση ισόβιας και πιστής οικονόμου για διαχείριση του σπιτιού. Συναισθηματικοί λόγοι για την εκλογή συζύγου είχαν δευτερεύουσα αξία. Η Σπάρτη και η Αθήνα (νομοθεσία Σόλωνος) προέβλεπαν τή «γραφή αγαμίου» (μήνυση δηλαδή γιατί δεν παντρεύτηκαν), για όσους απέφευγαν το γάμο, και επομένως την ενίσχυση της πολιτείας διά της τεκνοποιΐας. Η Σπάρτη επίσης προέβλεπε την «γραφή οψιγαμίου» για τους νυμφευομένους σε μεγάλη ηλικία, και τη «γραφή κακογαμίου» (μήνυση για όσους έκαναν κακό γάμο), για τους νυμφευομένους με κόρη όχι ελεύθερου πολίτη. Σκοπός του γάμου πρώτος και κύριος ήταν η δημιουργία τέκνων (Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς διέσωσεν έκφρασιν κατά τους γάμους των αρχαίων. Ο πατήρ παραδίδων την θυγατέρα του, έλεγε· «Παίδων επ' αρότω γνησίων διδωμί σοι γε την εμαυτού θυγατέρα». (Κλήμης, Στρωματείς, 11, 23. Β 7, 358, 17-18)). Χαρακτηριστικά γιά τους Σπαρτιάτες λέει ο Ξενοφώντας ότι γνώμονας του γάμου ήταν το «συμφέρον τη ευγονία» (συμφέρον για καλούς απογόνους).» (Νίκος Θ. Μπουγάτσος, Η Ορθόδοξη Θεολογία για το σκοπό του Γάμου, Αθήνα 1989, Εκδόσεις Επτάλοφος)

Διαπόμπευση και φόνος τών μοιχών

Εάν ένα μοιχευόμενο ζευγάρι συλλαμβανόταν επάνω στην πράξη, τότε επιτρεπόταν ακόμη και η θανάτωση του μοιχού. Αυτή η αυστηρή ποινή προβλεπόταν ακόμη και από το νομικό κώδικα του Δράκοντος του τέλους του 7ου αι. Μάλιστα κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα πρέπει η θανάτωση του μοιχού από τον θιγμένο σύζυγο να ήταν ακόμη τόσο αποδεκτή, ώστε το αθηναϊκό δίκαιο αυτήν ειδικά την περίπτωση εξακολουθούσε να την προβλέπει συνέχεια (Αριστοτέλης, Αθηναίων Πολιτεία 57, 3). Η μοιχευόμενη γυναίκα κατά τον νόμο έπρεπε να αποπεμφθεί.

Γράφει ο Πλούταρχος για την διαπόμπευση των μοιχαλίδων αρχαίων Παγανιστριών, ότι την μοιχαλίδα την έβαζαν πάνω σε λίθο ώστε να την δει όλη η πόλη, και μετά την ανέβαζαν πάνω σε ένα γαϊδούρι και τη διαπόμπευαν σε όλη την πόλη, κυκλικά. Μετά, η πομπή επέστρεφε στην αρχική θέση και πάλι την έδειχναν σε όλο τον κόσμο. Από το σημείο αυτό και για όλη της τη ζωή, η μοιχαλίδα Παγανίστρια θεωρούνταν «άτιμη» και την αποκαλούσαν «Ονοβάτιν», επειδή την διαπόμπευσαν πάνω σε γάιδαρο (Ελλην, τ. 2): «των γυναικών την επί μοιχεία ληφθείσαν αγαγόντος εις αγοράν, επί λίθον τινός εμφανή πάσι καθίστασαν˙ είτα ούτως ανεβίβαζον επί όνου και την πόλιν κύκλω περιαχθείσαν έδει πάλι, επί τον αυτόν λίθον καταστήναι, και το λοιπόν άτιμον διατελείν, Ονοβάτιν προσαγορευομένην».<Περί του ιδιωτικού βίου των αρχαίων Ελλήνων, Θ.Β. Βενιζέλου, α' έκδοση Αθήναι 1873, επανέκδ. Δημιουργία>(σ.45)

Επιπλέον, οι νόμοι τής απαγόρευαν να μπαίνει στα δημοτελή ιερά, για να μη διαφθείρει τις αναμάρτητες γυναίκες, συναναστρεφόμενη με αυτές. Άτιμος ήταν και όποιος συγκατοικούσε πλέον μαζί της (Δημ. Κατά Νεαίρ. 1374) .

Προγαμιαίες σχέσεις

Κορίτσια που είχαν γενετήσια επικοινωνία προ του γάμου, μπορούσε ο πατέρας τους να τα πουλήσει στο σκλαβοπάζαρο (Πλούταρχος, Σόλων 23, 2). Αληθοφανέστερη φαίνεται η αφαίρεση ορισμένων δικαιωμάτων, την οποία παραδίδει ο Αισχίνης (Αισχ. I, 183). Τα κορίτσια αυτά δεν έπρεπε να φορούν κανένα στολίδι κι ούτε να επισκέπτονται κανένα ιερό. Αν παρέβαιναν αυτές τις απαγορεύσεις, τότε ο καθένας μπορούσε να τα δείρει και να τα κακοποιήσει, εφόσον αυτό δεν είχε ως συνέπεια τραυματισμούς ή και το θάνατο.<Γάμος, εταίρες και παιδεραστία στην αρχαία Ελλάδα, Carola Reinsberg, εκδ. Παπαδήμα >(σ. 59)


Η ατυχία να είσαι αρχαία Παγανίστρια γυναίκα
«Έβαλε νόμο ο Σόλων, απαγορεύοντας στη γυναίκα να βγαίνει έξω φορώντας περισσότερα από τρία φορέματα, είτε να κρατά φαγώσιμα ή πιοτό που να αξίζει περισσότερο από ένα οβολό, είτε να νυχτοπερπατεί, εξόν με αμάξι που μπορστά του φέγγει λυχνάρι.» (Πλουτ. Σόλων, 21 )

Ο Πλάτων, ο οποίος στην Πολιτεία εξισώνει άνδρες και γυναίκες, ωστόσο στον Τιμαιο 42 Β γράφει:
«όποιος όμως άνδρας αποτύχει σε αυτά (να ζήσει μέσα στη δικαιοσύνη), θα μεταμορφωθεί κατά τη δεύτερη γέννησή του σε γυναίκα».
Είναι, με άλλα λόγια, αποτυχία να είσαι γυναίκα, σύμφωνα με τον Πλάτωνα.

Ενώ ο Δημόκριτος, που ήταν δημοκρατικός κι όχι αντιδραστικός, όπως ο Πλάτωνας, λέει:

(Απ. 110) «γυνή μη ασκείτω λόγον˙ δεινόν γαρ» («η γυναίκα να μην εξασκείται στο ρητορικό λόγο, γιατί είναι κακό πράγμα»).

και:

«Είναι η πιο μεγάλη προσβολή για τον άντρα να κυβερνάται από γυναίκα» (Απ. 111).

Και είναι φυσικό για έναν Παγανιστή, που η θρησκεία του δεν έχει ούτε μία γυναίκα στα νησιά των Μακάρων, να θεωρεί εξωφρενικό οι γυναίκες να κυβερνούν. Αντίθετα, για έναν Χριστιανό, για τον οποίο ο ανώτερος άνθρωπος σ’ όλες τις εποχές, πάνω κι από αγγέλους, θεωρείται μια γυναίκα, είναι πολύ φυσιολογικό να μην θεωρεί ντροπή να κυβερνάται από γυναίκα.
Απόδειξη αυτού οι αυτοκράτειρες που διακυβέρνησαν την Ρωμανία.

Ο Ησίοδος, αφού μας ιστορεί στη Θεογονία τον τρόπο που ο σιδηρουργός θεός Ήφαιστος σκάρωσε τη γυναίκα, την ξομπλιάζει με όλα τα δώρα που πήρε από την Αφροδίτη, με φλυαρία, μοχθηρό γέλιο και πονηριές. Και επιπλέον:


Ποτέ μην αφήσεις να σε ξεμυαλίσει η γυναίκα
η κουνοκώλα ούτε η κολακείες της που
μ’ αυτές να σε τυλίξει θέλει.
Κι ακόμα
Η γυναίκα είναι μια συμφορά, μια ωραία
συμφορά, μια καλοστημένη παγίδα που μέσα
της πέφτουν οι άνθρωποι.


Κι ο Μένανδρος δεν υπολείπεται ευγενικών χαρακτηρισμών:


Φύτρο κακό είναι η γυναίκα στη ζωή
αλλά σαν αναγκαίο κακό την αγοράζουμε.
Αλλά βρίσκει επιπλέον ότι
Φορτίο δεινών είναι η γυναίκα για τον άνδρα.


Κι ο Ησίοδος επιβεβαιώνει:


Έτσι ο Δίας έστειλε στους άνδρες τις γυναίκες σαν
επιδημία, γεμάτες σχέδια ύπουλα.

Και ακόμα:


Μέτρο κανένα δε γνωρίζουν, σε όλα είναι άσωτες,
Κι έτσι μοιάζουν με τους κηφήνες που δεν
κατέχουν καμμιά δουλειά παρά κατεβάζουν
στην κοιλιά τους των άλλων το μόχθο...όποιος
λοιπόν γλιτώσει από το γάμο και τα αισχρά
έργα των γυναικών, αυτός σώζει το βιό του.
Αλλά όποιος παίρνει ένα πλάσμα βλαβερό,
αυτού η ζωή γίνεται μαρτύριο αδιάκοπο και τα βάσανα είναι αβάστακτα.
...γιατί οι γυναίκες στραγγίζουνε τον άνδρα
και τον παραδίδουν σε θλιβερά γεράματα.

Αλλά, ο Αντιφάνης την εμπιστεύεται κάπου:


Μόνο σ’ ένα εμπιστεύομαι τη γυναίκα: πως
σαν πεθάνει δεν θα ξαναζήσει. Σε τίποτε
άλλο δεν της έχω εμπιστοσύνη ώσπου να
πεθάνει.»


Μόνο ο πατέρας δικαιούται να λέγεται «γονιός»:


«ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ:
Δεν είναι η μάνα που γεννάει αυτό που λένε
παιδί της˙ θρέφει μονάχα το νέο το σπέρμα˙
ο άνδρας που σπέρνει αυτός γεννά˙ εκείνη, σαν ξένη,
το φύτρο σώζει, αν ο θεός γερό τ’ αφήσει.
Και θα σου φέρω απόδειξη σ’ αυτό που λέω:
πατέρας γίνεται να υπάρξει δίχως μάνα,
να, μάρτυρας εμπρός του Ολύμπιου Δία η κόρη,
που μέσα σε κοιλιάς δε θρέφηκε σκοτάδια.»
(Αισχύλος, Ευμενίδες) (Θαυμάστε "φως" Απολλώνιο!!!)

Να μην υποτάσσεται η γυναίκα στον Παγανιστή άνδρα της; Δεν είναι άνδρας τότε:


«Είσαι γυναίκας δούλος;
(....) όσο εγώ θα ζω, γυναίκα δε θα διαφεντεύει.
(...) Άνδρας δε θα είμαι εγώ, αν αυτή ατιμώρητα
κλωτσάει την ισχύ μου»
(Σοφοκλής, Αντιγονη)


Δεν γίνεται να μη χρειάζονταν οι Παγανιστές το γένος των γυναικών;


«Σαν το κρεββάτι πάει καλά, όλα τα έχετε˙(..)
από κάπου αλλού να αποχτούνε παιδιά θά πρεπε
οι θνητοί. Το γένος σας αν έλειπε
και τα κακά του ανθρώπου θα χανόταν»
(Ευριπίδης, Μηδεια)



Δία, γιατί έφτιαξες τις Παγανίστριες:


«Ω Δία, γιατί στου ήλιου το φως να
φέρεις τις γυναίκες τις δολερές, τα πλάσματα
των ανδρών τον όλεθρο;(...)
Να χαθείτε, ποτές δε θα χορτάσω να σας
μισώ, γυναίκες....
γιατί οι γυναίκες είναι πάντα κακές.(....)
Κι αν κρεμαστεί των γυναικών η φάρα
ολάκερη... εγώ τη γνώμη δεν αλλάζω.
( Ευριπίδης, Ιππόλυτος)


Ενώ ο συμπαθής Παλλαδάς γράφει, προφανώς ως κύκνειο άσμα της άποψης του Παγανισμού για τη γυναίκα (Π.Α., XI 381):


Κάθε γυναίκα είναι χολή˙ δυο στιγμές καλές χαρίζει:
τη μια στον νυφικό θάλαμο, και την άλλη στον θάνατό της.


Αφού, λοιπόν, οι Ν/Π κατηγορούν τον Χρυσόστομο ως μισογύνη, να κατηγορήσουν πρώτα τον τρομερό μισογύνη Ευριπίδη, τον Ησίοδο, τον Πλάτωνα, τους ποιητές˙ πρώτα να κοιτάξουν τι είπαν οι αρχαίοι και μετά να ασχολούνται με το Χρυσόστομο. Επιπλέον, τα πατερικά εκκλησιαστικά κείμενα στα οποία βρίσκει κανείς φαινομενικά μισογυνικές και προσβλητικές για τη γυναίκα εκφράσεις, δεν είναι εναντίον της γυναίκας αυτής καθεαυτής, αλλά οι συγγραφείς τους έχουν κατά νου την πιθανότητα η (άπιστη) γυναίκα να σπρώξει τον άνδρα σε αμαρτία. Αυτό το γεγονός αποστρέφονται οι συγγραφείς. Τη γυναίκα καθεαυτή, όμως, όπως είδαμε τη θεωρούν κατ’ εικόνα και καθομοίωση Θεού, ίση με τον άνδρα, και σε καμμιά περίπτωση δεν ζητούν να μην είχε δημιουργηθεί το γυναικείο φύλο. Άλλωστε αλλού λένε και τα κουσούρια τού ανδρικού φύλου.

Αντίθετα, δεν υπάρχει τέτοια αντιστοιχη προβληματική στους αρχαίους μισογύνηδες: ούτε στον Πλάτωνα, όταν αποκαλεί την γυναικεία κατάσταση «αποτυχία» ούτε στον Ευριπίδη, όταν ζητά από το Δία να μην είχε πλάσει τις γυναίκες ούτε στον Ησίοδο, όταν κατηγορεί για χίλια μύρια τη γυναίκα.

Ύστερα από όλα αυτά, δεν είναι να απορεί κανείς, γιατί οι γυναίκες τής αρχαιότητας υπέστησαν κάθε είδους βασανιστήρια για τρεις αιώνες από ειδωλολάτρες, προκειμένουν να μην αρνηθούν την ελευθερία τού Χριστού. Προτιμούσαν το θάνατο από την επιστροφή στη δουλεία που τους είχαν επιβάλλει οι ψευτοθεοί - δαίμονες!

Άραγε τα ξέρουν αυτά οι γυναίκες που ονειρεύονται μια αρχαιοελληνική κοινωνία; Πολύ θα ήθελα να ζούσαν έτσι για λίγο, για να εκτιμήσουν τη Χριστιανική ελευθερία που απολαμβάνουν! Τότε ακόμα και ο Ισλαμικός φερετζές θα τους φαινόταν παραδεισένιος![/box]
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας
Έλαβε Likes: 2 φορές

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Τάλως » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 13:25

Οχι Ενλογε :D εγω τουλαχιστον δεν θα παρω...

οι θρησκευτικοι προσηλυτιστες δεν νομιζω να ειναι επιχειρημα ε? :loco:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
ΕΛΛΟΓΟΣ
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: Σάβ 13 Σεπ 2008, 18:12
Irc ψευδώνυμο: ENLOGOS
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Αθήνα, Άγιοι Ανάργυροι

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από ΕΛΛΟΓΟΣ » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 13:39

Καλό κάνουμε εδώ γιατί προσπαθούμε να πατάξουμε το ψεύδος και βοηθούμε όσους τα βλέπουν αυτά στο ίντερνετ να μην επηρεάζονται.
Αν το διαβάσεις θα δεις πως αναφέρει σε μετάφραση αρχαία αποσπάσματα. Εγώ δεν έχω την γνώση για να αντι-επιχειρηματολογήσω. Όσοι έχουν τη γνώση να τον αποκρούσουν ας το κάνουν.

Ο προσηλυτισμός δεν είναι όντως επιχειρηματολογία αλλά εδώ παρουσιάζονται αληθοφανή τεκμήρια.
Κάτι τέτοιοι πρέπει να δέχονται αντίλογο. Δεν πρέπει να σιωπούμε αλλά να μαχόμαστε υπερ της ελευθερίας και της αλήθειας (κάθε είδους).
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας
Έλαβε Likes: 2 φορές

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Τάλως » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 14:04

Ενλογος έγραψε:Καλό κάνουμε εδώ γιατί προσπαθούμε να πατάξουμε το ψεύδος και βοηθούμε όσους τα βλέπουν αυτά στο ίντερνετ να μην επηρεάζονται.
Αν το διαβάσεις θα δεις πως αναφέρει σε μετάφραση αρχαία αποσπάσματα. Εγώ δεν έχω την γνώση για να αντι-επιχειρηματολογήσω. Όσοι έχουν τη γνώση να τον αποκρούσουν ας το κάνουν.

Ο προσηλυτισμός δεν είναι όντως επιχειρηματολογία αλλά εδώ παρουσιάζονται αληθοφανή τεκμήρια.
Κάτι τέτοιοι πρέπει να δέχονται αντίλογο. Δεν πρέπει να σιωπούμε αλλά να μαχόμαστε υπερ της ελευθερίας και της αλήθειας (κάθε είδους).
Σωστα... αληθοφανη.... μονο που εδω ο καθενας λεει τη γνωμη του και δυσκολα μπορει σε κανει να αποδεχτεις οτιδηποτε εκτος και αν το ψαξεις........

Μια καλη αρχη ειναι οι νομοι της αρχαιας Σπαρτης......

Και γενικα να ξερεις οτι οι φιλοσοφοι δεν ηταν οι νομοι της εποχης αλλα ελεγαν τη γνωμη και τα πιστευω τους κανεις δεν τους ειπε αλανθαστους.... μονο τους "θεους" λεμε ετσι...

Και ναι ο καθε ανθρωπος εχει δικαιωμα να εχει αποψεις.....

Σε αυτον που το εγραψε αυτο να απαντησεις... " και παλι εκει ειχες τ δικαιωμα της επιλογης... ο θεος σου μου το δινει αυτο το δικαιωμα χωρις να με τιμωρισει?" :loco:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
ΕΛΛΟΓΟΣ
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: Σάβ 13 Σεπ 2008, 18:12
Irc ψευδώνυμο: ENLOGOS
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Αθήνα, Άγιοι Ανάργυροι

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από ΕΛΛΟΓΟΣ » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 14:37

Σε αυτον που το εγραψε αυτο να απαντησεις... " και παλι εκει ειχες τ δικαιωμα της επιλογης... ο θεος σου μου το δινει αυτο το δικαιωμα χωρις να με τιμωρισει?"
Και θα μου απαντήσει το γνώστο " Δεν σε τιμωρεί ο Θεός, εσύ διάλεξες λάθος δρόμο" (και άλλα κουραφέξαλα...)

Ξέρεις γιατί το βάζω αυτό το κείμενο;

Χθες βγήκε ένας ρασοφόρος στην τηλεόραση και (ΠΑΡ'ΟΛΟ που δεν παρακολουθούσα τον άκουσα γιατί η τηλεόραση ήταν στο δίπλα δωμάτιο) είπε " ο Αριστοτέλης θεωρούσε τις γυναίκες πολύ κατώτερες των ανδρών" σε ανταπάντηση ενός σχόλιου του Βαρεμένου "όποιος δεν είναι Χριστιανός δεν είναι απαραίτητα ανελεύθερος και ανηθικος, τα είχαν πει και άλλοι πριν απο τον Χριστό".

Το ψάχνω λοιπόν το θέμα και βρίσκω όσα είπαν οι προλαλήσαντες αλλά δε μένω μόνο εκεί, θέλω και τον αντίλογο.

Έρχομαι λοιπόν και μένω με την απορρία "Πώς είναι δυνατόν μια κοινωνία φιλοσόφων, σπουδαίων εγκεφάλων και υψηλού πνεύματος (που φανερώνεται από διάφορα αποφθέγματα) να θεωρεί τις γυναίκες κατώτερες και μάλιστα να έχει κρατικά όργανα
εναντίον τους («γυναικονόμοι»);" (το θέμα έχει και μεταφυσική επέκταση (Θαυμάστε "φως" Απολλώνιο!!!))
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας
Έλαβε Likes: 2 φορές

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Τάλως » Πέμ 20 Νοέμ 2008, 23:19

Ενλογος έγραψε: Έρχομαι λοιπόν και μένω με την απορρία "Πώς είναι δυνατόν μια κοινωνία φιλοσόφων, σπουδαίων εγκεφάλων και υψηλού πνεύματος (που φανερώνεται από διάφορα αποφθέγματα) να θεωρεί τις γυναίκες κατώτερες και μάλιστα να έχει κρατικά όργανα
εναντίον τους («γυναικονόμοι»);" (το θέμα έχει και μεταφυσική επέκταση (Θαυμάστε "φως" Απολλώνιο!!!))
Απο τοτε που ο Αριστοτελης οριζε τη μοιρα ολλων τους... δλδ ποτε :loco: :wink:

αυτα που λεει δεν στεκουν γιατι αυτοι δεν οριζαν τις τυχες την Ελλαδας οπως γουσταραν..η και καθολου!!

Αν δλδ εγω εχω πολυ μυαλο και λεω οτι εισαι μαιμου αυτο εκφραζει ολλη την κοινωνια??

Ομως αυτο που σου ειπα εχει βαση μια και ο θεος του και ο χρηστος του δεν ειναι ατομα μεσα στην πιστη του αλλα η βαση της και οριζουν τα παντα....



Και θα μου απαντήσει το γνώστο " Δεν σε τιμωρεί ο Θεός, εσύ διάλεξες λάθος δρόμο"
Η ποιο ηλιθια απαντηση που εχω ακουσει ποτε!! παντα οταν την ακουω δινω φιλικα το χερι σε αυτον που την ειπε και αποχωρω.....

δεν φταις εσυ που με πυροβολησες αλλα εγω που βρεθηκα στο δρομο της σφαιρας :jerk:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
Aiolos
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 02:22
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Μακεδονία - Ελλάς
Έλαβε Likes: 2 φορές
Επικοινωνία:

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Aiolos » Παρ 21 Νοέμ 2008, 00:17

Στην αρχαία Ελλάδα - πλην της Σπάρτης - η γυναίκα δεν ήτο ίση με τον άνδρα. Ακόμη κι ο Θαλής έλεγε πως αισθάνεται τυχερός που γεννήθηκε Έλληνας κι όχι βάρβαρος, άνδρας κι όχι γυναίκα.
Όμως, είναι εξαιρετικά αυθαίρετο να κρίνουμε με τα σημερινά δεδομένα. Δεν μπορούσε μια γυναίκα ν' ανταπεξέλθει στο εργασιακό περιβάλλον της εποχής που ήταν χειρωνακτικό και δύσκολο, όπως επίσης σ' ένα περιβάλλον όπου ο πόλεμος ήτο καθημερινή πραγματικότητα δεν επεφημείτο η γυναίκα αλλά ο άνδρας κι αυτός καθόριζε τα πάντα στην κοινωνία, ως προστάτης της. Δεν επικρατούσε η μακροχρόνια ειρήνη της εποχής μας, με θέσεις εργασίας σε γραφεία ή μαγαζιά που συνήθως αναλαμβάνουν οι γυναίκες.
Μία κοινωνία στην οποία η γυναίκα ήτο ίση (νομικώς) απέναντι στον άνδρα, ήταν η σπαρτιατική. Οι γυναίκες υποβάλλονταν σε γυμνάσια, μπορούσαν να εκφέρουν άποψη και για του λόγου το αληθές, αυτές καθόριζαν τα της κοινωνίας, αφού οι άνδρες τους αφοσιώνονταν στα στρατιωτικά και παιδαγωγικά γυμνάσια. Μάλιστα, οι Σπαρτιάτισσες λέγονταν και φαινομηρίδες, γιατί πολλές ενδυμασίες τους δεν κάλυπταν τον μηρό τους ή υπήρχε σκίσιμο. Κατ' εμέ, οι Σπαρτιάτες είχανε λύσει πολλά προβλήματα, περί μοιχείας κ.λπ. Ήταν η απόλυτη κοινωνία, ενωμένοι σαν γροθιά όπως δύο αγαπημένα αδέλφια.
Επίσης, θα πρέπει όλοι μας επί τέλους να καταλάβουμε ότι δικαιώματα του ατόμου δεν υπήρχαν σε καμμία αρχαία κοινωνία, σε καμμία χώρα, σε καμμία ήπειρο. Προείχε η κοινωνία. Καταδίκαζαν τους άγαμους, επειδή η τεκνοποιΐα δεν ήτο προσωπική υπόθεση στην αρχαία Ελλάδα, ήτο υποχρέωση σε μια κοινωνία που εξυμνούσε το πολεμικό ιδεώδες, που είχε ανάγκη από άνδρες. Ο Σώκρατης, άκουσε τον πρώτο του έπαινο όταν πολέμησε (τόσε έσωσε και τον Αλκιβιάδη).
Σε μια κοινωνία που υπερισχύει κατά πολύ το συμφέρον του συνόλου, της πόλεως συγκεκριμένα, το ατομικό συμφέρον είναι ανύπαρκτο.
Εν τέλει, να σας υπενθυμίσω ότι η λέξη "ιδιώτης" σήμαινε "ηλίθιος" στην αρχαία Ελλάδα. Έτσι προέκυψε και το idiot των Βρετανών.
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-CPF ... omeis8.jpg[/img]
"Ακολουθούν την πιο σωστή πολιτική όσοι απέναντι των ίσων δεν υποχωρούν, απέναντι των ισχυροτέρων συμπεριφέρονται με φρόνηση και απέναντι των κατωτέρων είναι μετριοπαθείς" - Θουκυδίδης
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας
Έλαβε Likes: 2 φορές

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Τάλως » Παρ 21 Νοέμ 2008, 08:56

Πλην Σπαρτης και Κρητης Αιολε :wink:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Divine Sinner » Παρ 21 Νοέμ 2008, 13:21

Προσωπικα πιστευω οτι ΠΑΝΤΑ υπηρχε το προσωπικο συμφερων.
οι αρχαιοι δεν ηταν στρουμφακια ουτε και ιδανικη κοινωνια.
οσοι θελαν να πλουτησουν (πλην σπαρτης) μπορουσαν να το κανουν.
Ηταν κατακριτεοι αλλα μπορουσαν να δικαιολογησουν τον τροπο ζωης τους.
πχ καποιος που ξοδευε πολλα χρηματα μπορουσε να ισχυριστει οτι η δραστηριοτητα του κανει καλο στο κοινωνικο συνολο, αφου δινει πλουτο στη πολη(υπαρχει ενα σχετικο θεμα στα σικελικα αν θυμαμαι καλα).
Απο εκει και περα το θεωρω ακραιο το να μην υπαρχουν ατομικα δικαιωματα για το καλο της κοινωνιας.
Η κοινωνια ειναι συνολο ατομων οποτε δεν βλεπω κανενα λογο να κανουν χωριο αμα καταπιεζονται.
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Dhmellhn » Παρ 21 Νοέμ 2008, 16:48

Έχω ανοίξει θέμα για τη θέση των γυναικών σε Αθήνα και Σπάρτη. Βρίσκεται στην Αρχαία Ιστορία, καλό θα ήταν να συννενωθούν.

Εν τάχει, διότι δεν έχω πολύ χρόνο αυτές τις ημέρες, όντως ο Αριστοτέλης εξέφραζε κάποιες απόψεις που στις ημέρες μας δεν ηχούν καλά στο γυναικείο αυτί. Όμως, υπάρχουν και παραποιήσεις, όπως και των αντιστοίχων απόψεών του περί δουλείας. Από την επόμενη εβδομάδα θα επανέλθω.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Άβαταρ μέλους
ΕΛΛΟΓΟΣ
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: Σάβ 13 Σεπ 2008, 18:12
Irc ψευδώνυμο: ENLOGOS
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Αθήνα, Άγιοι Ανάργυροι

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από ΕΛΛΟΓΟΣ » Παρ 21 Νοέμ 2008, 19:15

Τάλως έγραψε: Και θα μου απαντήσει το γνώστο " Δεν σε τιμωρεί ο Θεός, εσύ διάλεξες λάθος δρόμο"
Η ποιο ηλιθια απαντηση που εχω ακουσει ποτε!! παντα οταν την ακουω δινω φιλικα το χερι σε αυτον που την ειπε και αποχωρω.....

δεν φταις εσυ που με πυροβολησες αλλα εγω που βρεθηκα στο δρομο της σφαιρας :jerk:
Εντάξει δίκιο έχεις. Απλώς το ακούω συνέχεια. :D

Εν τάχει, διότι δεν έχω πολύ χρόνο αυτές τις ημέρες, όντως ο Αριστοτέλης εξέφραζε κάποιες απόψεις που στις ημέρες μας δεν ηχούν καλά στο γυναικείο αυτί. Όμως, υπάρχουν και παραποιήσεις, όπως και των αντιστοίχων απόψεών του περί δουλείας. Από την επόμενη εβδομάδα θα επανέλθω.
Πολύ θα ήθελα να ακούσω για τις παραποιήσεις (προς κάτι τέτοιο έτεινα με λογική συνέπεια).
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Apomakros » Παρ 21 Νοέμ 2008, 21:10

ΣειριοΑστρο έγραψε:Σε καμία περίπτωση πάντως δεν υιοθετώ το σκεπτικό οτι οι Ελληνίδες ήταν απλά κάτι καλύτερο απο σκλάβες. Πιθανόν να ήταν και σε καλύτερη θέση απο οτι είναι σήμερα.

Θα ήθελα τις γνώμες σας.
Ωραίο θέμα. Τείνω να συμφωνήσω ότι οι Ελληνἰδες πιθανόν να ήταν και σε καλύτερη θέση απ' ό,τι είναι σήμερα.

(Και τούτο διότι αν δούμε πώς είναι σήμερα...)
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Divine Sinner » Σάβ 22 Νοέμ 2008, 20:17

Ενλογε θα σε συμβουλευα να γραψεις κατι δικο σου.
Μην κανεις c/p τα κειμενα της ΟΟΔΕ.
Εκτος κι αν εχεις ψαξει πως αυτα που αναφερουν ειναι πραγματικα κι οχι η μιση αληθεια.
Άβαταρ μέλους
Aiolos
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 02:22
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Μακεδονία - Ελλάς
Έλαβε Likes: 2 φορές
Επικοινωνία:

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Aiolos » Σάβ 22 Νοέμ 2008, 23:50

Απόμακρος έγραψε:
ΣειριοΑστρο έγραψε:Σε καμία περίπτωση πάντως δεν υιοθετώ το σκεπτικό οτι οι Ελληνίδες ήταν απλά κάτι καλύτερο απο σκλάβες. Πιθανόν να ήταν και σε καλύτερη θέση απο οτι είναι σήμερα.

Θα ήθελα τις γνώμες σας.
Ωραίο θέμα. Τείνω να συμφωνήσω ότι οι Ελληνἰδες πιθανόν να ήταν και σε καλύτερη θέση απ' ό,τι είναι σήμερα.

(Και τούτο διότι αν δούμε πώς είναι σήμερα...)
Το ότι η γυναίκα στ' αρχαία χρόνια δεν είχε πολιτικά δικαιώματα, δεν αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο ότι ο βίος της ήταν ένα δεινοπάθημα. Σε καμμία περίπτωση η γυναίκα δεν ήταν ισάξια ενός δούλου, εν αντιθέσει κατατασσόταν στους ελεύθερους πολίτες. Με τα δεδομένα εκείνης της εποχής, η γυναίκα έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως κι ελευθερίας, αν συγκρίνετε τον βίο όχι μόνο των γυναικών αλλά όλων των ανθρώπων στην ανατολή. Και στη εποχή μας ακόμα, αρκετές ανατολικές χωρές θεωρούν κατά πολύ κατώτερες τις γυναίκες, έως και ιδιοκτησία του ανδρός. Καλό είναι να κρίνουμε βάσει των δεδομένων εκείνης της εποχής.

Από την άλλη, η σύγχρονη κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Δυστυχώς, από την καταπίεση και τους περιορισμούς οι γυναίκες έφθασαν στο σημείο της ισοπεδώσεως. Δεν υπάρχουν πια όρια. Βλέπω 14χρονα κοριτσάκια να συμπεριφέρονται σαν τσουλ@κια (με συγχωρείτε), να βρίζουν περισσότερο κι απ' τους άνδρες και να χάνουν εν τέλει την θηλυκότητά τους και την αγνότητά τους από τόσο νεαρή ηλικία. Σε μια ηλικία, που θα έπρεπε να επικεντρωθούνε στο παιχνίδι και τη μάθηση.
Περνάω δίπλα από παρέα με νεαρές (γυμνασίου υπολογίζω) κι ακούω να λέει η μία στην άλλη "δώστο μωρή πουτ@ν@" και να γελάνε. Το παιδί εννοείται πως δεν καταλαβαίνει τι λέει και τι κάνει, όμως, οι μεγαλύτεροι πώς επέτρεψαν κάτι τέτοιο; Πριν μια δεκαετία το "πουτ@ν@" ήταν βαριά προσβολή και τώρα το ακούω συχνά από κοπέλες. Πόσο διαχωρίζει το αστείο από το σοβαρό, το λεχθέν από την πράξη; Όταν αυτή η λέξη έχει αποκτήσει πλέον χιουμοριστική χροιά κι άρα ευχάριστη, πόσο απέχει απ' το να γίνει πραγματική συνήθεια; Εγώ θεωρώ πως δεν απέχει πολύ.
Βέβαια, μπορεί κάποιος να μου προτάξει επιχειρήματα περί ατομικών δικαιωμάτων και προτιμήσεων, αλλά, πόσο ορθή κρίση μπορεί να έχει ένα παιδί; Αυτά τα κοριτσάκια σε λίγα χρόνια θα είναι αναπτυγμένες γυναίκες. Τα πρότυπα διαμορφώνουν κατά ένα μεγάλο μέρος τους ανθρώπους.

Ο στοιχειώδης σεβασμός έχει εκλείψει, ακόμα και προς τον εαυτό μας.

Έρρωσθε

Υ.Γ. Δεν αναφέρομαι σ' όλες τις γυναίκες, αλλά σ' ένα μεγάλο (δυστυχώς) αριθμό γυναικών.
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-CPF ... omeis8.jpg[/img]
"Ακολουθούν την πιο σωστή πολιτική όσοι απέναντι των ίσων δεν υποχωρούν, απέναντι των ισχυροτέρων συμπεριφέρονται με φρόνηση και απέναντι των κατωτέρων είναι μετριοπαθείς" - Θουκυδίδης
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Divine Sinner » Κυρ 23 Νοέμ 2008, 17:00

Πριν μια δεκαετία το "πουτ@ν@" ήταν βαριά προσβολή και τώρα το ακούω συχνά από κοπέλες.
Kαι γιατι οπωσδηποτε οτι συνεβαινε "πριν μια 10ετια" ηταν σωστοτερο απο αυτο που συμβαινει σημερα, ή απο αυτο που θα συμβαίνει "σε μια 10 ετια";
Γιατι οπωσδηποτε το παρελθον ειναι γνωμονας του σωστου;
Για μενα προσωπικα η λεξη πουτ@ν@ δεν ειναι προσβολη ουτε και ντροπη.
Ευτηχως που υπαρχουν που..νες.
Τα αποσιωπιτικα τα βαζω για να μην προσβαλω τα "χρηστα ηθη" κι οχι εκ πεποιθησεως.
Άβαταρ μέλους
ΕΛΛΟΓΟΣ
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: Σάβ 13 Σεπ 2008, 18:12
Irc ψευδώνυμο: ENLOGOS
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Αθήνα, Άγιοι Ανάργυροι

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από ΕΛΛΟΓΟΣ » Κυρ 23 Νοέμ 2008, 19:08

Divine Sinner έγραψε:Ενλογε θα σε συμβουλευα να γραψεις κατι δικο σου.
Μην κανεις c/p τα κειμενα της ΟΟΔΕ.
Εκτος κι αν εχεις ψαξει πως αυτα που αναφερουν ειναι πραγματικα κι οχι η μιση αληθεια.
Δίκιο έχεις αλλά δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να βρω τα πρωτότυπα και να τα μεταφράσω (άσε που πρέπει να μάθω και καλά αρχαία ελληνικά πρώτα-κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό).
Έχεις κάποια υποψία πως τα μεταφρασμένα κείμενα είναι παραποιημένα;
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Apomakros » Κυρ 23 Νοέμ 2008, 20:55

Άσχετο, αλλά το c/p καλό είναι να χρησιμοποιείται μετά φειδούς και όταν υπάρχει ειδικός λόγος.

(Αρκεί νομίζω η παράθεση του σχετικού λινκ και όποιος θέλει μπορεί να ανατρέξει εκεί)
Άβαταρ μέλους
Aiolos
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 02:22
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Μακεδονία - Ελλάς
Έλαβε Likes: 2 φορές
Επικοινωνία:

Re: Γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα: Το ασθενές φύλο;

Δημοσίευση από Aiolos » Κυρ 23 Νοέμ 2008, 23:59

Divine Sinner έγραψε:
Πριν μια δεκαετία το "πουτ@ν@" ήταν βαριά προσβολή και τώρα το ακούω συχνά από κοπέλες.
Kαι γιατι οπωσδηποτε οτι συνεβαινε "πριν μια 10ετια" ηταν σωστοτερο απο αυτο που συμβαινει σημερα, ή απο αυτο που θα συμβαίνει "σε μια 10 ετια";
Γιατι οπωσδηποτε το παρελθον ειναι γνωμονας του σωστου;
Για μενα προσωπικα η λεξη πουτ@ν@ δεν ειναι προσβολη ουτε και ντροπη.
Ευτηχως που υπαρχουν που..νες.
Τα αποσιωπιτικα τα βαζω για να μην προσβαλω τα "χρηστα ηθη" κι οχι εκ πεποιθησεως.
Άσε τον Παπακωνσταντίνου βρε Φώτη. Έλα τώρα που δεν έχουν τίποτα οι πουτ@νες... τι να κάνουμε; Κάποιοι προτιμάμε να μην μιλάνε έτσι τα νεαρα παιδιά και να προσβάλλονται όταν θα τα αποκαλούν ως τέτοια.
Εσύ αν δεν ενοχλείσαι, μεγάλωσε όπως θες το παιδί σου (αν κάνεις).
Κι εν τέλει, όταν αναφέρθηκα στον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, δεν εννοούσα το κλασσικό επάγγελμα της πόρνης, αλλά γενικώς όλα όσα περικλείει αυτός ο όρος.
Προτιμώ μορφωμένες γυναίκες, καταξιωμένες σ' άλλα επαγγέλματα και άξιες μελλοντικές μητέρες, παρά πουτ@νες.
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-CPF ... omeis8.jpg[/img]
"Ακολουθούν την πιο σωστή πολιτική όσοι απέναντι των ίσων δεν υποχωρούν, απέναντι των ισχυροτέρων συμπεριφέρονται με φρόνηση και απέναντι των κατωτέρων είναι μετριοπαθείς" - Θουκυδίδης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορία”