Φρειδερίκος Νίτσε

Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Apomakros » Κυρ 12 Οκτ 2008, 22:28

tsakalov έγραψε:Προφανώς βιβλία τέτοιου τύπου είναι "βαρυά" και κατ επέκτασιν "δυσκολοχώνευτα"..
Δεν υπάρχουν βαριά βιβλία ούτε "δυσκολοχώνευτα".

(Υπάρχουν βιβλία που είτε είσαι έτοιμος είτε δεν είσαι έτοιμος να τα διαβάσεις)
Άβαταρ μέλους
Γκροτέσκος
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 744
Εγγραφή: Πέμ 09 Οκτ 2008, 18:12
Φύλο: Άνδρας

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Γκροτέσκος » Δευ 13 Οκτ 2008, 02:12

Απόμακρος έγραψε:
tsakalov έγραψε:Προφανώς βιβλία τέτοιου τύπου είναι "βαρυά" και κατ επέκτασιν "δυσκολοχώνευτα"..
Δεν υπάρχουν βαριά βιβλία ούτε "δυσκολοχώνευτα".

(Υπάρχουν βιβλία που είτε είσαι έτοιμος είτε δεν είσαι έτοιμος να τα διαβάσεις)

Ε, ας μην γινομαστε απολυτοι. Απλα ο καθενας τα ερμηνευει οπως θελει. Αλλος ετσι αλλως αλλιως.
Άβαταρ μέλους
Lionheart
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 2876
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:48
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Μόναχο

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Lionheart » Δευ 13 Οκτ 2008, 03:01

Έτοιμος να τα διαβάσεις, μάλιστα.
Ας ξεφύγουμε από το πέπλο της φιλοσοφίας κι ας πάμε στη μυθιστοριογραφία.
Γκάμπριελ Γκαρσία Μαρκές...
Είπες τίποτα Απόμακρε;











:angel:
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Apomakros » Δευ 13 Οκτ 2008, 13:24

Ναθάνιελ έγραψε:Γκάμπριελ Γκαρσία Μαρκές...

Είπες τίποτα Απόμακρε;
Για τον Μαρκές δεν είπα τίποτα αλλά όταν ανεβεί σχετικό τοπικ να είσαι βέβαιος ότι θα πω πολλά.

Εδώ μπορώ να πω κάτι σχετικό για κάποιον άλλο μεγάλο, τον Ηerman Hesse. Όταν πρωτοδιάβασα τον Σιντάρτα, εικοσάρης, δεν είχα καταλάβει τίποτα, γιατί τότε δεν ήμουν έτοιμος να τον κατανοήσω, πράγμα που συνέβη πολλά χρόνια αργότερα.

Κάτω από αυτό το πρίσμα λοιπόν επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχουν βαριά και δυσκολοχώνευτα βιβλία.


(Για να κατανοήσεις ένα βιβλίο και για να πάρεις απ' αυτό πρέπει απλώς να είσαι έτοιμος)
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Σάβ 11 Ιούλ 2009, 03:31

Εικόνα

Τα Αποφθέγματα Του Νίτσε

1} Πώς; Είναι ο άνθρωπος απλώς ένα λάθος του θεού; Η μήπως ο Θεός είναι ένα λάθος του ανθρώπου;

2} Απο τη σχολή του πολέμου της ζωής. Ότι δεν με καταστρέφει με κάνει δυνατό.

3} Βοήθησε ο ίδιος τον εαυτό σου, τότε θα σε βοηθήσουν όλοι. Αρχή της αγάπης προς τον πλησίον.

4} Σπάνια κάνει κανείς μόνο ένα σφάλμα. Στο πρώτο σφάλμα κάνει κανείς πάρα πολλά. Γι'αυτό κάνει συνήθως κι ένα δεύτερο, κάνοντας αυτή τη φορά πολύ λίγο...

5} Το σκουλήκι μαζεύεται όταν το πατούν. Αυτό είναι έξυπνο. Με τούτο τον τρόπο μειώνει τις πιθανότητες να το πατήσουν πάλι. Στη γλώσσα της ηθικής αυτό λέγεται ταπεινοφροσύνη..

6} Τρέχεις μπροστά; Το κανεις σαν βοσκός; Η σαν εξαίρεση; Μια τρίτη περίπτωση θα ήταν ο φυγάς... Πρώτο ζήτημα συνείδησης

7} Τι ψάχνεις; Θέλεις να πολλαπλασιαστείς επί δέκα, επί εκατό; Ψάχνεις για οπαδούς; Ψάξε για μηδενικά!

8} Περιφρονώ όλους όσους θέλουν να συστηματοποιούν τα πράγματα και τους αποφεύγω. Το να θέλεις ένα σύστημα είναι έλλειψη ακεραιότητας.

9} Όταν η γυναίκα έχει αντρικές αρετές θέλει κανείς να το βάλει στα πόδια. Κι' όταν δεν έχει αντρικές αρετές τότε το βάζει αυτή στα πόδια.

10} Ο ποιό σίγουρος τρόπος για να καταστρέψεις έναν νέο είναι να του διδάξεις να εκτιμάει περισσότερο εκείνους που σκέφτονται σαν αυτόν απο εκείνους που σκέφτονται διαφορετικά απ'αυτόν.

11} Φαινομενικός Ηρωϊσμός. Το να ριχτείς στην καρδιά της μάχης μπορεί νά είναι σημάδι δειλίας.

12} Καλύτερα μιά ολόψυχη έχθρα παρά μιά φιλία κολλημένη με κόλλα.

13} Και ο χρόνος μετριέται απο την καταραμένη μέρα απο την οποία άρχισε αυτή η συμφορά, απο την πρώτη μέρα του χριστιανισμού! Γιατί να μην τον μετρούμε απο την τελευταία μέρα του χριστιανισμού; Γιατί όχι απο σήμερα; Επαναξιολόγηση ολων των αξιών!.

14} Πίσω απο την προσωπική τους ματαιοδοξία όλες οι γυναίκες νιώθουν μια απρόσωπη περιφρόνηση, για τη << γυναίκα >>.

15} Καρδιά αλυσοδεμένη, πνεύμα ελεύθερο. Όταν δένει κανείς γερά την καρδιά του και τη φυλακίζει, μπορεί να δώσει πολλές ελευθερίες στο πνεύμα του. Το έχω ξαναπεί αυτό. Κανείς όμως δεν το πιστεύει αν δεν το ξέρει ήδη...

16} Σε καιρούς ειρήνης, ο πολεμόχαρος άνθρωπος τα βάζει με τον εαυτό του.

17} Μιά ψυχή που ξέρει ότι την αγαπούν αλλά η ίδια δεν αγαπά, προδίδει το κατακάθι της, το κατώτερο επίπεδο της ανεβαίνει στην επιφάνεια.

18} Η γυναίκα μαθαίνει να μισεί όσο ξεμαθαίνει να γοητεύει.

19} Όσο πιό πολύ αρνείται κανείς στα κράτη και στους πρίγκηπες το δικαίωμα να θυσιάζουν τα άτομα{'οπως στην απονομή της δικαιοσύνης, στον στρατό, κ.τ.λ.{, τόσο πιό μεγάλη γίνεται η αξία της αυτοθυσίας.

20} << Δεν ξεχνάει τίποτα κι όμως συγχωρεί τα πάντα >>. Σ' αυτήν την περίπτωση γίνεται διπλά μισητός, γιατί προκαλεί διπλή ντροπή, πρώτα με τη μνήμη του και μετά με τη μεγαλοψυχία του.

21} " Αρρώστια " είναι η πρόωρη προσέγγιση των γηρατειών, η ασχήμια και ο πεσιμισμός, πράγματα που πάνε μαζί.

22} Γιατί δεν βλέπει ο άνθρωπος τα πράγματα; Γιατί αυτός στέκεται στη μέση.

23} Με τους πολλούς επαίνους άλλοι γίνονται ντροπαλοί, άλλοι θρασείς.

24} Την περισσότερη ανεντιμότητα τη δείχνουμε απέναντι στο Θεό, δεν του επτρέπουμε να αμαρτήσει.

25} Η αγάπη για έναν άνθρωπο είναι βαρβαρότητα, επειδή ασκείται σε βάρος όλων των άλλων. Παρόμοια και η αγάπη για τον Θεό.

26} Είναι κανείς κακός θεατής της ζωής αν δεν έχει δεί και το χέρι που με διακριτικό τρόπο σκοτώνει.

27} Όποιος ζει όπως τα παιδιά, όποιος δεν παλεύει για το ψωμί του και δεν πιστεύει ότι οι πράξεις του έχουν κάποια ανώτερη σημασία, παραμένει παιδαριώδης.

28} Αυτή η γυναίκα είναι όμορφη και έξυπνη, άχ, πόσο εξυπνότερη θα είχε γίνει, αν δεν ήταν όμορφη!

29} Κάθε είδος περιφρόνησης του σέξ, κάθε βρώμισμα του μέσω της έννοιας << ακάθαρτο >>, είναι το κάτ' εξοχήν έγκλημα εναντίον της ζωής...

30} Θεωρώ απαραίτητο να πλύνω τα χέρια μου πρίν έρθω σε επαφή με θρήσκους ανθρώπους.

31} Μερικοί μισούν μόνο όταν νιώθουν αδύναμοι και κουρασμένοι, σ' άλλη περίπτωση είναι αμερόληπτοι και συγχωρητικοί. Άλλοι μισούν μόνο όταν βλέπουν τη δυνατότητα της εκδίκησης. Σ' άλλη περίπτωση προφυλάγονται απο κάθε κρυφό ή απροκάλυπτο θυμό και τον παραβλέπουν όταν υπάρχει μιά αφορμή που τον προκαλει.

32} Όσο πιο ψηλά πετάμε, τόσο πιό μικροί φαντάζουμε σ' εκείνους που δεν μπορούν να πετάξουν.

33} Θέλω, μιά για πάντα, να μη γνωρίζω πολλά πράγματα. Η σύνεση βάζει όρια ακόμα και στη γνώση.

34} Μη δείχνετε δειλία απέναντι στις πράξεις σας! Μην τις αφήνετε να παραπαίουν μετά! Οι τύψεις της συνείδησης είναι ανάρμοστες.

35} Όταν δεν παίρνουν μέρος στο παιχνίδι ο έρωτας ή το μίσος, η γυναίκα είναι πολύ μέτριος παίχτης.

36} Οι μεγάλες εποχές της ζωής μας είναι εκείνες όπου έχουμε το θάρρος να ξαναβαφτίσουμε τόσο τις κακές όσο και τις καλές ιδιότητες μας.

37} Υπάρχει κάποια αθωότητα στο θαυμασμό, η αθωότητα του ανθρώπου που δεν αντιμετωπίζει την πιθανότητα πως κι αυτός ίσως θα μπορούσε να γίνει μιά μέρα αντικείμενο θαυμασμού.

38} Μπροστά στον εαυτό μας όλοι παριστάνουμε πως είμαστε πιό απλοί απ' ότι είμαστε στην πραγματικότητα, έτσι ξεκουραζόμαστε απ' τους ομοίους μας.

39} Δεν είναι η αγάπη τους για την ανθρωπότητα, είναι η ανικανότητα της αγάπης τους αυτή που εμποδίζει τους σημερινούς χριστιανούς να μας κάψουν.

40} Δεν υπάρχουν ηθικά φαινόμενα, υπάρχει μόνο ηθική ερμηνεία των φαινομένων.

41} Τιμωριόμαστε περισσότερο για τις αρετές μας.

42} Όποιος δεν ξέρει να βρεί το δρόμο που οδηγεί στο ιδανικό του, ζεί με πιο επιπόλαιο και ασυνετο τρόπο απ'ότι εκείνος που δεν έχει ιδανικά.

43} Στην εκδίκηση και στην αγάπη η γυναίκα είναι πιό βάρβαρη απ' τον άντρα.

44} Υπάρχει μια αθωότητα στο ψέμα που είναι σημάδι καλής πίστης.

45} Είναι απάνθρωπο να ευλογούμε όταν μας καταριούνται.

46} Συνταράχθηκα, όχι επειδή μου είπες ψέματα αλλά επειδή δεν σε πιστεύω πιά.

47} Συχνά ο εγκληματίας δεν βρίσκεται στι ύψος της πράξης του, την εξευτελίζει και τη συκοφαντεί.

48} Όταν η περιφάνεια μας πληγώνεται, τότε είναι δυσκολότερο να πληγωθεί η ματαιοδοξία μας.

49} Θέλεις να κάνεις κάποιον να ενδιαφερθεί για σένα; Έχε ύφος αμηχανίας όταν βρίσκεσαι μπροστά του.

50} Είσαι γνήσιος; Ή μόνο ένας ηθοποιός; Ένας αντιπρόσωπος; Ή μήπως είσαι αυτό που αντιπροσωπεύεται; Τελικά ίσως νά'σαι απλώς ένα αντίγραφο ενός ηθοποιού...

51} Είσαι κάποιος που κοιτάει δίχως να συμμετέχει; Ή κάποιος που δίνει χείρα βοηθείας; Ή μήπως κάποιος που αποστρέφει το βλέμα του και προσπερνάει;

52} Θέλεις να προχωράς μαζί μ'άλλους; Ή να προχωάς μπροστά; Ή να προχωράς μόνος σου; Πρέπει να ξέρει κανείς τι θέλει και ότι το θέλει.

53} Τα παράπονα δεν αξίζουν ποτέ τίποτα, προέρχονται απ'την αδυναμία.

54} Να μάθει κανείς να σκέφτεται, στα σχολεία μας κανείς δεν έχει πιά την παραμικρή ιδέα αυτού του πράγματος.

55} Κάθε κατάκτηση, κάθε βήμα μπροστά στη γνώση, προκύπτει από το θάρρος, απο τη σκληρότητα απέναντι στον εαυτό μας, από την καθαρότητα σε σχέση με τον εαυτό μας.

56} Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να εφευρίσκουμε μύθους για έναν κόσμο << διαφορετικό >> απ'αυτόν εδώ, εκτός κι άν έχει επικρατήσει μέσα μας ένα ένστικτο δυσφήμησης, υποτίμησης, υποψίας απέναντι στη ζωή, στην περίπτωση αυτή εκδικούμαστε τη ζωή με τη φαντασμαγορία μιάς, << άλλης >>, μιάς << καλύτερης >> ζωής.

57} Σχεδόν κάθε κόμμα καταλαβαίνει ότι, άν θέλει να διατηρηθεί το ίδιο, συμφέρον του είναι να μή χάσει η αντίθετη μερίδα όλη της τη δύναμη.

58} Από αγάπη για τους ανθρώπους αγκαλιάζουμε κάποτε κάποιον{επειδή δεν μπορούμε να τους αγκαλιάσουμε όλους}, αυτό όμως δεν πρέπει να το πούμε ποτέ σ'αυτόν τον κάποιον...

59} Οι συνέπειες των πράξεων μας, μας αρπάζουν απ'το λαιμό. Τους είναι αδιάφορο αν στο μεταξύ έχουμε γίνει << καλύτεροι >>.

60} << Δεν μου αρέσει >>. Γιατί; << Γιατί δεν είμαι στο ύψος του >>. Απάντησε ποτέ παρόμοια άνθρωπος;

61} Ένα παράξενο πράγμα, το είδος των τιμωριών που επιβάλλουμε! Δεν εξαγνίζει τον εγκληματία, δεν είναι εξιλέωση, αντίθετα ρυπαίνει περισσότερο απο το ίδιο το έγκλημα.

62} Το να ανέχεσαι τους ανθρώπους, το να κρατάς την καρδιά σο ανοιχτή γιά τους άλλους, αυτό είναι φιλελεύθερο, αλλά απλώς φιλελεύθερο. Οι καρδιές που είναι ικανές για ευγενή φιλοξενία αναγνωρίζονται απο τα πολλά κλειστά παράθυρα και παντζούρια, αφήνουν άδεια τα καλύτερα δωμάτια τους. Γιατί; Γιατί περιμένουν καλεσμένους με τους οποίους δεν μπαίνει θέμα << ανοχής >>.

63} Φιλελευθερισμός, με άλλα λόγια, αποκτήνωση κατά αγέλες.

64} Ότι θεωρεί κακό μια εποχή είναι συνήθως ένα ανεπίκαιρο κατάλοιπο αυτού που άλλοτε θεωρούνταν καλό, ο αταβισμός ενός παλιότερου ιδανικού.

65} Γύρω απο έναν ήρωα όλα γίνονται τραγωδία, γύρω απο έναν ημίθεο όλα γίνονται σατιρικό δράμα, και γύρω απο τον Θεό όλα γίνονται... τί λοιπόν; Μήπως << κόσμος >>;

66} Οι τρομερές εμπειρίες μας κάνουν να αναρωτιόμαστε μήπως είναι τρομερός κι εκείνος που τις έχει.

67} Υπάρχει κανείς που να μην έχει θυσιαστεί για χάρη της καλής του φήμης;

68} Στην εγκαρδιότητα δεν υπάρχει μίσος για τους ανθρώπους. Γι'αυτό όμως βρίσκουμε σ'αυτήν τόση περιφρόνηση για τους ανθρώπους.

69} Έδωσα όνομα στον πόνο μου και τον φωνάζω << σκύλο >>. Είναι το ίδιο πιστός, το ίδιο φορτικός και αδιάντροπος, το ίδιο διασκεδαστικός και έξυπνος όσο κάθε άλλος σκύλος. Και μπορώ να τον μαλώνω και να ξεσπώ τα νεύρα μου πάνω του, όπως κάνουν άλλοι με τους σκύλους, τους υπηρέτες και τις γυναίκες τους.

70} Αρχίζουμε να δυσπιστούμε για τους έξυπνους ανθρώπους, μόλις δείξουν πως βρισκονται σε αμηχανία.

71} Δεν φτάνει να'χει κανείς ταλέντο, πρέπει να'χει και την άδεια σας να το'χει, έ φίλοι μου;

72} Η Αντίρρηση, το ξεγλίστρημα, η χαρούμενη δυσπιστία, η απόλαυση με το κορόϊδεμα είναι σημάδια υγείας, καθετί απόλυτο ανήκει στην περιοχή της παθολογίας.

73} Η παραφροσύνη είναι κάτι σπάνιο στα άτομα, αλλά σε ομάδες, κόμματα, λαούς, εποχές είναι ο κανόνας.

74} Η κοιλιά είναι ο λόγος για τον οποίο ο άνθρωπος δεν βλέπει εύκολα τον εαυτό του σα Θεό.

75} Η πιό αγνή φράση που άκουσα ποτέ: << Στον αληθινό έρωτα, η ψυχή είναι εκείνη που περιβάλλει το σώμα>>.

76} Όποιος παλεύει με τέρατα πρέπει να προσέξει μη γίνει κι ο ίδιος τέρας. Κι όταν κοιτάζεις πολλή ώρα μιάν άβυσσο η άβυσσος κοιτάζει κι αυτή μέσα σου.

77} Ποιά είναι για μένα η συνταγή της ευτυχίας; Ένα Ναί ένα Όχι μια ευθεία γραμμή, ένας σκοπός...

78} Η ζωή, αυτό σημαίνει... να πετάς διαρκώς μακριά σου καθετί που θέλει να πεθάνει. Ζωή αυτό σημαίνει... νά'σαι σκληρός και ανελέητος για κάθετι που γερνάει και αδυνατίζει μέσα μας, κι όχι μόνο μέσα μας. Ζωή αυτό σημαίνει επίσης... να μη λυπάσαι καθόλου τους ετοιμοθάνατους, τους εξαθλιωμένους και τους γέρους; Νά'σαι συνεχώς δολοφόνος; Κι όμως ο γερο-Μωϋσής είπε... Ού φονεύσεις!.

79} Τι είναι ευτυχία; Το αίσθημα ότι η δύναμη μεγαλώνει, ότι μια αντίσταση εξουδετερώνεται.

80} Η " πρόοδος " είναι απλώς μια σύγχρονη ιδέα. Ο σημερινός Ευρωπαίος είναι πολύ κατώτερος σε αξία απο τον Ευρωπαίο της Αναγέννησης, περαιτέρω ανάπτυξη δεν σημαίνει αναγκαστικα άνοδο, εξύψωση, δυνάμωμα.

81} Για κάθε κόμμα. Ο τσομπάνος πάντα χρειάζεται ένα κριάρι, ή πρέπει να γίνει ο ίδιος το κριάρι.

82} Το να μιλάμε πολύ για τον εαυτό μας μπορεί να'ναι κι ένα μέσο για να τον κρύβουμε.

83} Ο έπαινος είναι πιό ενοχλητικός απ' την κατηγορία.

84} Το δόγμα της ισότητας!... Πουθενά δεν υπάρχει πιο δηλητηριώδες δηλητήριο απ'αυτό, γιατί φαίνεται ότι το κηρύττεο η ίδια η δικαιοσύνη, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά το τέλος της δικαιοσύνης... Ίσα στους ίσους, άνισα στους άνισους, αυτό θα'πρεπε να'ταν το πραγματικό σύνθημα της δικαιοσύνης. " Ποτέ να μην κάνεις ίσα αυτά που είναι άνισα "; αυτό θα'ταν το συμπλήρωμα του.

85} Πρώτη αρχή: Πρέπει να νιώθει κανείς την ανάγκη να γίνει δυνατός, αλλιώς δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.

86} Εκείνο που κάνει τους ανώτερους ανθρώπους, δεν είναι η δύναμη των υψηλών αισθημάτων τους αλλά η διάρκεια των αισθημάτων αυτών.

87{ Ο μεγαλοφυής άνθρωπος είναι ανυπόφορος όταν δεν έχει, εκτός απο τη μεγαλοφυία, δύο τουλάχιστον άλλα πράγματα, εύγνωμοσύνη και καθαρότητα.

88} Ο βαθμός και η φύση της σεξουαλικότητας στον άνδρα ανεβαίνουν ώς την ψηλότερη κορυφή του πνεύματος του.

89} Μιά επικίνδυνη απόφαση. Η χριστιανική απόφαση να βρίσκει άσχημο και κακό τον κόσμο τον έκανε άσχημο και κακό.

90} Ποιός έχει μεγαλύτερη επιρροή. Όταν ένας άνθρωπος αντιστέκεται στην εποχή του και τη σταματάει στην πόρτα για να της ζητήσει το λόγο, αυτό σημαίνει ότι ασκεί οπωσδήποτε επιρροή. Δεν έχει σημασία αν θέλει να κάνει κάτι τέτοιο, σημασία έχει οτι μπορεί να το κάνει.

91} Όταν η ευγνωμοσύνη των πολλών προς τον ένα πετάει απο πάνω της κάθε ίχνος ντροπής γεννιέται η δόξα.

92} Μήπως βλάπτουμε την αρετή εμείς οι αμοραλιστές; Τη βλάπτουμε τόσο λίγο όσο βλάπτουν τους ηγεμόνες οι αναρχικοί. Μόνο όταν πυροβολούνται οι πρώτοι κάθονται πάλι με σιγουριά στους θρόνους τους. Ηθικό δίδαγμα... πρέπει να πυροβολούμε την ηθική.

93} Τι θεωρείς πιο ανθρώπινο; Να απαλλάσεις κάποιον απ'τη ντροπή.

94} Ποιά είναι η σφραγίδα της απελευθέρωσης; Να μη ντρέπεσαι πια ενώπιον του εαυτού σου.

95} Ωριμότητα του ανθρώπου... είναι να ξαναβρίσκει τη σοβαρότητα που είχε παιδί, όταν έπαιζε.

96} Πρέπει να φεύγουμε απο τη ζωή όπως έφυγε ο Οδυσσέας απο τη Ναυσικά, ευλογώντας την παρά ερωτευμένος μαζί της.

97} Τί; Ένας μεγάλος άνθρωπος; Εγώ βλέπω πάντα μόνο τον ηθοποιό του ίδιου του του ιδανικού.

98} Η ίδια η λέξη " χριστιανισμός " είναι παρανόηση, κατα βάθος υπήρχε μόνο ένας χριστιανός κι αυτός πέθανε επάνω στον σταυρό...

99} Η ζωή τελειώνει εκεί που αρχίζει η "βασιλεία του Θεού"...

100} Αρνούμαστε το Θεό, αρνούμαστε την ευθύνη ενώπιον του Θεού.... μόνο έτσι σώζουμε τον κόσμο.

101} Τι είναι η ελευθερία; Το να είσαι έτοιμος να θυσιάσεις ανθρώπινα όντα{ακόμη και τον εαυτό σου} για την υπόθεση που υπερασπίζεσαι.

102} Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής.

103} Ο οίκτος θεωρείται αρετή μόνο απ'τους παρακμιακούς.

104} Συχνά ο αισθησιασμός κάνει τον έρωτα να μεγαλώσει πολύ γρήγορα, έτσι η ρίζα μένει αδύνατη κι είναι πολύ εύκολο να ξεριζωθεί.

105} Λαός είναι το τέχνασμα της φύσης για να φτάσει σε έξη η επτά μεγάλους άνδρες. Ναί; και ύστερα να τους αφήσει στα μισά του δρόμου.

106} Όσο πιο αφηρημένη είναι η αλήθεια που θέλεις να διδάξεις, τόσο περισσότερο πρέπει να ξελογιάσεις τις αισθήσεις μ'αυτήν.

107} Ενάντια τους μεσολαβητες. Εκείνοι που θέλουν να μεσολαβήσουν ανάμεσα σε δύο ανυποχώρητους στοχαστές δείχνουν οτι είναι μέτριοι. Δεν έχουν μάτια για να δουν αυτό που είναι μοναδικό. Το να βλέπεις τα πράγματα σα να'ναι όμοια και το να κάνεις τα πράγματα ίδια κι όμοια είναι σημάδι πως έχεις αδύνατα μάτια.

108} Οι << Επιμελείς >> Εκείνοι που αποκτούν αργά τη γνώση πιστεύουν οτι η βραδύτητα είναι η ουσία της γνώσης.

109} Να'σαι βαθύς και να φαίνεσαι βαθύς. Εκείνος που ξ΄ρει οτι ε΄πιναι βαθύς πασχίζει να γίνει εντελώς διάφανος. Εκείνος που θα'θελε να φαίνεται βαθύς στον όχλο πασχίζει να γίνει σκοτεινός. Γιατί ο όχλος πιστεύει ότι αν δεν μπορεί να δεί το βυθό κάποιου πράγματος αυτό πρέπει να'ναι βαθύ. Ο όχλος είναι πολύ δειλός και σιχαίνεται να μπαίνει στο νερό.

110} Σκέψεις. Οι σκέψεις είναι οι σκιές των συναισθημάτων μας, πάντα σκοτεινότερες, κενότερες και απλούστερες απ'αυτά.

111} Ανάγκη. Η ανάγκη θεωρείται αιτία της εμφάνισης κάποιου πράγματος, στην πραγματικότητα όμως είναι συχνά μόνο ένα αποτέλεσμα κάποιου πράγματος που έχει ήδη εμφανιστεί.

112} Αν έχει πολύ δυνατή φωνή είσαι σχεδόν ανίκανος να σκεφτείς λεπτά πράγματα.

113} Σκοπός της τιμωρίας είναι να κάνει καλύτερους εκείνους που τιμωρούν. Αυτό είναι το τελευταίο καταφύγιο των συνηγόρων της τιμωρίας.

114} Όποιος έχει σχέσεις με σοφούς και καλλιτέχνες είναι εύκολο να πέσει έξω απ'την αντίθετη πλευρά... πίσω απο έναν αξιόλογο σοφό κρύβεταο συχνά ένας μέτριος άνθρωπος, και πίσω απο έναν μέτριο καλλιτέχνη ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος.

115} Δεν αντέχω τις στενές ψυχές. Μέσα τους δεν υπάρχει τίποτα καλό και τίποτα κακό.

116} Τι είναι η ελευθερία; Το να'χεις τη θέληση να αναλάβεις ευθύνη για τον εαυτό σου.

117} Τι είναι η ελευθερία; Το να διατηρείς την απόσταση που σε χωρίζει απο τους άλλους.

118} Τι είναι η ελευθερία; Το να γίνεται πιο αδιάφορος απέναντι στις δυσκολίες, στις ταλαιπώριες, στη στέρηση, ακόμη και στην ίδια τη ζωή.

119} Κανένας νικητής δεν πιστεύει στο τυχαίο.

120} Τι λέει η συνείσηση σου; Πρέπει να γίνεις εκείνος που είσαι.

121} Ποιόν ονομάζεις κακό; Εκείνον που θέλει πάντα να ντροπιάζει τους άλλους.

122} Είτε δεν βλέπουμε καθόλου όνειρα είτε τα όνειρα μας είναι ενδιαφέροντα. Πρέπει να οργανώσουμε και την ζωή του ξύπνου με το ίδιο τρόπο... είτε να μην είμαστε καθόλου ξυπνητοί είτε να'μαστε ξυπνητοί με ενδιαφέροντα τρόπο.

123} Δεν θα'θελα να χτίσω δικό μου σπίτι{και θεωρώ μέρος της καλής μου τύχης το ότι δεν είμαι κάτοχος ενός σπιτιου} Άν ήθελα όμως να αποκτήσω σπίτι θα το'χτιζα έτσι όπως έχτιζαν τα δικά τους μερικοί Ρωμαίοι.... σχεδόν μέσα στη θάλασσα. Θα μ'άρεζε να μοιραζόμουν κάποια μυστικά μ'αυτό το ωραίο τέρας.

124} Το κράτος είναι το πιο ψυχρό απ'όλα τα ψυχρά τέρατα.... ψεύδεται ψυχρά και να το ψέμα που βγαίνει απ'το στόμα του... Εγώ το κράτος είμαι ο λαός.

125} Η << αγάπη για τον πλησίον μας >> δεν είναι λαχτάρα για νέα ιδιοκτησία;

126} Πώς θα μπορέσω ν'ανέβω στην κορφή του βουνού; Ανέβα λοιπόν τώρα και μην το σκέφτεσαι πολύ.

127} Πρέπει να πεθαίνει κανείς περήφανα όταν δεν είναι πιά μπορετό να ζεί περήφανα.

128} Έχειμεγάλη σημασία για τη μοίρα ενός λαού και της ανθρωπότητας το ξεκίνημα της κουλτούρας απο τη σωστή θέση... όχι απο την " ψυχή "{όπως πίστευε η μοιραία δεισιδαιμονία των κληρικών και των ημικληρικών}, η σωστή θέση είναι το σώμα, η χειρονομία, η δίαιτα, η φυσιολογία.

129} Γιατί ήταν τόσο τσιγγούνα η φύση απέναντι στους ανθρώπους ώστε να μην τους αφήνει να λάμπουν, τον ένα περισσότερο, τον άλλο λιγότερο, τον καθένα ανάλογα με την 'ενταση του φωτός του; Γιατί να μη φαίνονται οι μεγάλοι ανθρώποι στην ανατολή και στη δύση τους τόσο ωραίοι όσο ο ήλιος; Πόσο πιο ξεκάθαρη θα γινόταν τότε η ζωή ανάμεσα στους ανθρώπους!.

130} Όποιος είναι απο τα βάθη της καρδιάς του δάσκαλος παίρνει όλα τα πράγματα στα σοβαρά μόνο σε σχέση με τους μαθητές του, ακόμη και τον εαυτό του.

131} Η ίδια η ζωή είναι για μένα ένστικτο για ανάπτυξη, για διάρκεια, για συγκέντρωση δυνάμεων, για δύναμη... εκεί όπου λείπει η θέληση για απόκτηση δύναμης υπάρχει ξεπεσμός.

132} Ο οίκτος είναι η πρακτική του μηδενισμού.

133} Πίστεψε με! Το μυστικό για να μαζέψετε τη μεγαλύτερη σοδιά, τη μεγαλύτερη χαρά της ύπαρξης είναι το ζείν επικινδύνως!.

134} Όλες οι προκαταλήψεις προέρχονται απο τα εντόσθια.

135} Πρέπει να καθόμαστε όσο το δυνατόν λιγότερο.

136} Ο έρωτας είναι πόλεμος, κατα βάθος είναι το θανάσιμο μίσος των δύο φίλων.

137} Μου φαίνεται ότι τα πιό σκληρά λόγια, τα πιό υβριστικά γράμματα, είναι πιο προσηνή, πιό τίμια απ'τη σιωπή.

138} Τίποτε δεν σε εξαντλεί γρηγορότερα απο το αίσθημα της μνησικακίας.

139} Ισότητα σε σχέση με τον εχθρό... η πρώτη προϋπόθεση μιάς τίμιας μονομαχίας. Όπου νιώθει κανείς περιφρόνηση, δεν μπορεί να κάνει πόλεμο.

140} Η ανθρωπιά μου δεν συνίσταται στο να νιώθω πως είναι οι ανθρώποι, αλλά στο να αντέχω αυτό που νιώθω όταν είμαι μαζί τους.

141} Τι είναι καλό; Ότι ανυψώνει στον άνθρωπο το αίσθημα της δύναμης, τη θέληση για απόκτηση δύναμης. τη θέληση για απόκτηση δύναμης, την ίδια τη δύναμη.

142} Τι είναι κακό; Ότι γεννιέται απ' την αδυναμία.

143} Εγκρίνουμε το γάμο πρώτο επειδή δεν τον ξέρουμε ακόμη, δεύτερο επειδή έχουμε συνηθίσει στην ιδέα του, τρίτο επειδή τον έχουμε κάνει ήδη, δηλαδή σχεδόν σ'όλες τις περιπτώσεις. Κι ωστόσο τίποτα άπ'αυτά δεν είναι απόδειξη ότι ο γάμος καθεαυτός είναι καλό πράγμα.

144} Αγωνιζόμαστε για το απαγορευμένο... μ'αυτό το έμβλημα η φιλοσοφία μου θα θριαμβεύσει μιά μέρα, γιατί αυτό που έχει απαγορευτεί μέχρι σήμερα είναι μόνο η αλήθεια.

145} Η σκέψη της αυτοκτονίας είναι δυνατή παρηγοριά... μας βοηθάει να περάσουμε πολλές άσχημες νύχτες.

146} Αγαπάμε ακόμα περισσότερο τη γνώση μας όταν την μεταδίδουμε και σε άλλους.

147} Οι ποιητές δεν συμπεριφέρονται φρόνιμα απέναντι στις εμπειρίες τους... τις εκμεταλεύονται.

148} Το τι είναι κάποιος αρχίζει να φανερώνεται όταν αδυνατίζει το ταλέντο του, όταν σταματάει να δείχνει τι μπορεί να κάνει. Το ταλέντο είναι και περίτεχνο στολίδι, το περίτεχνο είναι και κρύπτη.

149} Τα φύλα αυταπατώνται το ένα για το άλλο... ο λόγος είναι ότι κατα βάθος αγαπούν και εκτιμούν μόνο τον εαυτό τους{η το ιδανικό τους, για να εκφραστώ πιό ευχάριστα}. Έτσι ο άντρας θέλει ειρηνική τη γυναικα, αλλά η γυναίκα είναι ουσιαστικά μή ειρηνική, σαν τη γάτα, όσο καλά κι αν έχει εκπαιδεύσει τον εαυτό της για να φαίνεται οτι είναι ειρηνική.

150} Κάθε εφημερίδα δίνει τα συμπτώματα του τρομερότερου ανθρώπινου εκφυλισμού... Μιά συλλογή φρικαλεοτήτων. Μ'αυτό το αηδιαστικό ορεκτικό ο πολιτισμένος άνθρωπος συνοδεύει το πρωϊνό του. Όλα, σ'αυτόν τον κόσμο, αποπνέουν το έγκλημα... η εφημερίδα, το ψηλό τείχος και το ανθρώπινο χέρι ν'αγγίζει μια εφημερίδα χωρίς ένα σπασμό αηδίας;

151} Όταν όμως κάποιος δεν πιστεύει σε καλό και κακό, τότε τι σημαίνει αυτό;

152} Υπάρχουν στη ζωή των ανθρώπων στιγμές που ξεχνούμε πως κατοικούμε ένα μόνο σημείο μέσα στο άπειρο σύμπαν.

153} Ο " αληθινός κόσμος ", όπως ανέκαθεν, μέχρι και τώρα ακόμα, τον συνέλαβε ο άνθρωπος ήταν πάντα, ακόμα μια φορά, ο φαινομενικός κόσμος.

154} Όταν ο άνθρωπος ριψοκινδυνεύει τη ζωή του, την υγεία του, την υπόληψη του, αυτό είναι η συνέπεια της έπαρσης και μιάς βούλησης σπατάλης που ξεχειλίζει... όχι από αγάπη για τον άνθρωπο, αλλ'επειδή κάθε μεγάλος κίνδυνος προκαλεί την περιέργειά μας σε σχέση με το όριο της δύναμης μας, του θάρρους μας.

155} Αγαπούμε τις γυναίκες σε σχέση με το ότι είναι παράξενες για μας.

156} Ο άντρας καταλήγει στη γυναίκα που δεν του αξίζει.

157} Αυτό είναι ενοχλητικό στην αγάπη... είναι ένα έγκλημα, όπου κανείς δεν μπορεί να μην έχει ένα συνένοχο.

158} Η γυναίκα, ώς γεννημένη ειδωλολάτρης, καταστρέφει τα είδωλα - τους συζύγους.

159} Πρέπει κανείς να'χει θάρρος μέσα του, για να επιτρέψει στον εαυτό του μια κακότητα... οι περισσότεροι είναι πολύ δειλοί γι'αυτό.

160} Εξαρτώνται τόσο απείρως περισσότερα απ'αυτό που οι ανθρώποι ονόμαζαν " σώμα " και " σάρκα "... τα υπόλοιπα είναι ένα μικρό παρεπόμενο.

161} Αυτό που ονομάζεται καλή πράξη είναι μια σκέτη παρεξήγηση, τέτοιες πράξεις δεν είναι καθόλου δυνατές.

162} Ο " εγωϊσμός ", όπως και η " ανιδιοτέλεια ", είναι ένα δημοφιλές επινόημα, το ίδιο και το άτομο, η ψυχή.

163} Ανέκαθεν οι άνθρωποι παρεξήγησαν την αγάπη... πιστεύουν οτι εδώ είναι ανιδιοτελείς επειδή θέλουν το καλό μιας άλλης ύπαρξης, συχνά ενάντια στο δικό τους όφελος... όμως γι'αυτό θέλουν να κατέχουν εκείνη την άλλη ύπαρξη. Σε άλλες περιπτώσεις η αγάπη είναι ένας πιο κομψός παρασιτισμός, ένα επικίνδυνο και αδιάκριτο φώλιασμα μιας ψυχής μέσα σε μίαν άλλη ψυχή, ενίοτε επίσης μέσα στη σάρκα. Άχ πόσο πολύ σε βάρος " του ξενοδόχου ".

164} Είναι αυτός ο τρόμος της μοναξιάς, η ανάγκη να ξεχάσεις το εγώ σου μέσα στη σάρκα που βρίσκεται εκτός σου, που ο άνθρωπος ονομάζει ευγενικά ανάγκη ν'αγαπήσει.

165} Εξευγενισμός της πορνείας, όχι κατάργηση...

166} Απολύμανση της αγάπης διαμέσου της εκκλησίας.. ο γάμος.

167} Ο άνθρωπος δε θέλει την " ευτυχία " του, πρέπει κανείς να είναι Εγγλέζος, για να μπορεί να πιστεύει ότι ο άνθρωπος ψάχνει πάντα το όφελος του, οι επιθυμίες μας θέλουν να βάζουν στο χέρι τα πράγματα με παρατεταμένο πάθος, η επισωρευμένη τους δύναμη επιζητεί τις αντιστάσεις.

168} Δεν υπάρχει " θέλω ", παρά μόνο ένα θέλω-κάτι... δεν πρέπει κανείς να αποσπά τον στόχο απο τη συνθήκη, όπως κάνουν οι γνωσιοθεωρήτικοί. Το " θέλω ", όπως το καταλαβαίνουν αυτοί, υφίσταται τόσο λίγο, όσο και το " σκέπτομαι "... είναι μια καθαρή επινόηση.

169} Να μη γνωρίσει τον εαυτό του... εξυπνάδα του ιδεαλιστή. Ο ιδεαλιστής... ένα όν που έχει λόγους να παραμείνει σκοτεινό για τον εαυτό του, και που είναι αρκετά έξυπνο να παραμείνει σκοτεινό για τον εαυτό του, και που είναι αρκετά έξυπνο να παραμείνει σκοτεινό σε ότι επίσης αφορά σ'αυτούς τους λόγους.

170} Ένας λειτουργός, ένας υπουργός, μπορεί να είναι αξιόλογοι ανθρώποι... αλλά ποτέ δεν είναι έξοχοι. Άνθρωποι, δίχως αυθεντικότητα, γεννημένοι για το λειτούργημα, δηλαδή για τη δημόσια υπηρεσία.

171} Σ'όλες τις εποχές ο πολιτικολόγος ήταν πάντα εξυπνότερος, δικαιότερος και περισσότερο στοχαστικός απ'ότι ο κυβερνών πολιτικός.

172} Κανείς δεν τολμά πιά να δείξει το πρόσωπο του, αλλά μεταμφιέζεται σε μορφωμένο άνθρωπο, σε λόγιο, σε ποιητή, σε πολιτικό. Αν κάποιος παίρνει τέτοιες μάσκες επειδή πιστεύει ότι υπάρχει σπουδαιότητα σ'αυτές, και όχι απλά για να κάνει μιά φάρσα, επειδή όλες αυτές προβάλλουν τη σοβαρότητα, τότε ξαφνικά έχει στα χέρια μόνο κουρέλια και πολύχρωμα μπαλώματα.

173}Όλα τα κράτη, στα οποία ενδιαφέρονται για την πολιτική κι άλλοι, εκτός απο τους πολιτικούς, είναι άσχημα οργανωμένα, και τους αξίζει να καταστραφούν, απ'αυτήν την πληθώρα των πολιτικών.

174} Κάθε φιλοσοφία η οποία, με αφορμή ένα πολιτικό γεγονός θεωρεί το πρόβλημα της ύπαρξης τρελλό ή έξ'ολοκλήρου λυμένο, είναι μια φιλοσοφία φαιδρή, μια ψευτοφιλοσοφία.

175} Ζούμε τις συνέπειες εκείνης της διδασκαλίας που πρόσφατα διακηρύχτηκε απ'όλες τις στέγες, ότι, δηλαδή, το κράτος είναι ο υψηλότερος σκοπός της ανθρωπότητας, και ότι, για έναν άνθρωπο, δεν υπάρχει, κανένα υψηλότερο καθήκον απ'το να υπηρετεί το κράτος... στο οποίο εγώ δεν αναγνωρίζω μια υποτροπή στην ειδωλολατρεία, αλλα στη βλακεία.

176} Δίνουμε την καρδιά μας, βιαστικά, χάρισμα στο κράτος, στην κερδοσκοπία, την κοινωνικότητα ή την επιστήμη, μόνο για να μην την έχουμε πιά... αφοσιωνόμαστε στην ίδια τη βαριά καθημερινή εργασία με περισσότερο πάθος και αναισθησία, σα να ήταν απαραίτητο για να ζήσουμε... επειδή περισσότερο απαραίτητο μας φαίνεται το να μη συνέλθουμε.

177} Το κράτος δεν ενδιαφέρεται ποτέ για την αλήθεια, αλλά μόνο, για τη χρήσιμη σ'αυτό αλήθεια, ακριβέστερα, γενικά για όλα όσα του είναι χρήσιμα, κι ας είναι αυτά αλήθεια, η μια αλήθεια ή πλάνη.

178} Κι αν τελευταία στη βαθιά αυτή σύγχρονη τάση να γκρεμιστούμε η να εκραγούμε, γίνεται προσπάθεια να αντιτάξουμε τη συνταγματική δύναμη του επονομαζόμενου εθνικού κράτους, δεν παύει κι αυτό, για πολύ καιρό τώρα, να είναι μόνο ένας παράγοντας έντασης της γενικής ανασφάλειας και επικινδυνότητας.

179} Τώρα, σχεδόν όλα πάνω στη γη, θα προσδιορίζονται μόνο μέσω των πιό χονδροειδών και κακών δυνάμεων, μέσω του εγωϊσμού του κατακτητή και της στρατοκρατίας του τυράννου.

180} Ο Στωικισμός που έχι μόνο ένα μυστήριο... την αυτοκτονία.

181} Ζούμε την περίοδο του ατόμου, του ατομικιστικού χάους.

182} Ο άνθρωπος που δε θέλει να ανήκει στη μάζα, χρειάζεται μόνο να πάψει να είναι νωθρός απέναντι στον εαυτό του.

183} Κανείς δεν μπορεί, για χάρη σου, να χτίσει τη γέφυρα που, πάνω της ακριβώς, πρέπει να βαδίσεις, πάνω απ'το ποτάμι της ζωής, κανείς εκτός απο σένα και μόνο.

184} Έχουμε να δώσουμε λόγο για την ύπαρξη μας ενώπιον του ίδιου μας του εαυτού, συνεπώς, θέλουμε επίσης ν'ανακαλύψουμε τους πραγματικούς αυτής της ύπαρξης, και να μην επιτρέψουμε η ύπαρξη μας να μοιάζει με μιά αστόχαστη σύμπτωση. Πρέπει να την αντιμετωπίσουμε τολμηρά και ριψοκίνδυνα... αφού μάλιστα, στη χειρότερη όπως και στην καλύτερη περίπτωση, πάντα θα τη χάνουμε.

185} Όταν το σαχλό, το μεταχειρισμένο, το αδύναμο, το χυδαίο, εκλαμβάνεται ως κανόνας, και το άσχημο και διεφθαρμένο ώς χαριτωμένη εξαίρεση, τότε το δυνατό, το ασυνήθιστο και το όμορφο δυσφημίζονται.

186} Οι λαοί κάνουν τα πάντα για να μην έχουν μεγάλους ανθρώπους. Ο μεγάλος άνθρωπος πρέπει επομένως για να υπάρξει, να αναλάβει μια δύναμη που είναι μεγαλύτερη απο τη δύναμη αντίστασης, η οποία αναπτύσσεται από εκατομμύρια ατόμων.

187} Πόσο μεγάλη πρέπει να είναι η απέχθεια κατοπινών γενεών, να ασχολούνται με την κληρονομιά εκείνης της περιόδου, στην οποία δε βασίλευαν οι ζωντανοί ανθρώποι αλλά ανθρωποειδή της κοινής γνώμης.

188} Υπό το καθεστώς των κοινών γνωμών μεγαλώνει η δουλεία και ο κίνδυνος για την ελευθερία.

189} Αν δικαίως λέμε πως ο τεμπέλης σκοτώνει τον χρόνο, τότε πρέπει ν'ανησυχούμε σοβαρά, πως ο καιρός θα φονευθεί στ'αλήθεια από μια περίοδο που στηρίζει την ευτυχία της στις κοινές γνώμες, δηλαδή στις ατομικές νωθρότητες... εννοώ ότι θα σβηστεί απο την ιστορία της πραγματικής απελευθέρωσης της ζωής.

190} Τι κάνει επιτέλους η Επιστήμη, αν δεν έχει χρόνο για τον πολιτισμό; Απαντήστε μας λοιπόν, τουλάχιστον σ'αυτό... απο πού, πρός τα πού, πρός τι όλη η Επιστήμη, αν δεν οδηγεί στο πολιτισμό; Ίσως, τελικά, να έχει σκοπό τη βαρβαρότητα.

191} Πιστέψτε με... όταν οι ανθρώποι δουλεύουν στην επιστημονική φάμπρικα, και οφείλουν να γίνουν χρήσιμοι προτού να είναι ώριμοι, τότε σύντομα η επιστήμη καταστρέφεται έτσι ακριβώς, όπως και οι σκλάβοι που, απο πάρα πολύ νωρίς, χρησιμοποιήθηκαν σ'αυτήν τη φάμπρικα.

192} Τόσο μόνο θα επιτραπεί στον άνθρωπο πολιτισμός, όσο εμπίπτει στο ενδιαφέρον της γενικής κερδοσκοπίας και της παγκόσμιας επικοινωνίας.

193} Ο εγωϊσμός του κράτους επιθυμεί την όσο το δυνατό μεγαλύτερη εξάπλωση και γενίκευση του πολιτισμού και έχει στα χέρια του το πιό αποτελεσματικό εργαλείο για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες του... έτσι επέρχεται η εξάπλωση της εκπεύδεσης ανάμεσα στους πολίτες του, πάντα για χάρη του μόνο, στα πλαίσια της άμιλλας με τ'άλλα κράτη για το αγαθό.

194} Τούτη η ανθρωπότητα δεν αποτελεί ολότητα... είναι μια αδιάλυτη πολλαπλότητα από ανερχόμενες και κατερχόμενες πορείες ζωής, δεν έχει μιά νεότητα και κατόπιν μια ωριμότητα και, στο τέλος, ένα γήρας.

195} Το αντιστορικό και το ιστορικό είναι εξίσου αναγκαία για την υγεία ενός ατόμου, ενός λαού, ενός πολιτισμού.

196} Με το αλκοόλ και το χασίς επιστρέφει κανείς σε στάδια πολιτισμού που ο άνθρωπος τα έχει ξεπεράσει και τουλάχιστον έχει επιβιώσει!. Όλες οι τροφές αποκαλύπτουν κάτι για το παρελθον απ'το οποίο προήλθαμε.

197} Απο καιρό σε καιρό πρέπει κανείς , μέσα απ' τη συναναστροφή με καλούς και περισσότερο δυνατούς ανθρώπους να μπορεί, κατα κάποιον τρόπο, να δένεται, έκ νέου, αλλιώς χάνει κάποια φύλλα, και δύσθυμος, κομματιάζεται όλο και ποιό πολύ.

198} Ο Θεός είναι νεκρός, εμείς Τον σκοτώσαμε.
Άβαταρ μέλους
moonlight_walker
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Παρ 03 Σεπ 2010, 12:57
Φύλο: Γυναίκα

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από moonlight_walker » Παρ 03 Σεπ 2010, 13:04

Γειά σας κι από μένα... Μπορεί κάποιος να μου προτίνει κάποια ανάλυση πάνω στο βιβλίο του Νίτσε "έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα" μήπως κ καταλάβω κάτι παραπάνω; Δωστε μου τα φωτα σας! :P ευχαριστώ προκαταβολικά...
Άβαταρ μέλους
aftokaitoallo
Σύμβουλος
Δημοσιεύσεις: 3929
Εγγραφή: Κυρ 27 Φεβ 2011, 17:27
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από aftokaitoallo » Πέμ 12 Μάιος 2011, 12:45

Τόσο μόνο θα επιτραπεί στον άνθρωπο πολιτισμός, όσο εμπίπτει στο ενδιαφέρον της γενικής κερδοσκοπίας και της παγκόσμιας επικοινωνίας. :respect:

Παρούσα. με ανάμεικτα συναισθήματα για τον φιλόσοφο...
Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities is prohibited without my consent.
Άβαταρ μέλους
Eva Luna
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2531
Εγγραφή: Κυρ 28 Νοέμ 2010, 18:05
Φύλο: Γυναίκα

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Eva Luna » Πέμ 12 Μάιος 2011, 12:52

Τι πιστευε ο Λιαντινης για τον Νιτσε;
Επομενο task: να μαθω πραγματα και για τους δυο φιλοσοφους.

**Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χ ρώματα. Ζωγράφισε τον κόσμο και μπες μέσα**
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από ArELa » Πέμ 12 Μάιος 2011, 12:57

Χαίρομαι που το ξέθαψες τελικά Νικ, απ'την αφάνεια στην οποία είχε υποπέσει αυτό το τόπικ. :rose: (κι εγώ στο ανάμεικτο είμαι :Ρ το δήλωσα αρχικά...)

Σωστή η Εβαλου! :thumb:
Ό,τι προσλάβεις για Νίτσε, ρίχτο εδώ.
Για Λιαντίνη... έχουμε τόπικς. Γράψε το όνομά του στο search και βάλε κι εκεί ό,τι αποκομίσεις. :wink:
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
aftokaitoallo
Σύμβουλος
Δημοσιεύσεις: 3929
Εγγραφή: Κυρ 27 Φεβ 2011, 17:27
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από aftokaitoallo » Πέμ 12 Μάιος 2011, 13:09

νά'σαι καλά που μου έδωσες ένα λινκ, καλό είναι να ψάχνεις πρώτα εδώ πριν αποφασίσεις να ανοίξεις ένα νέο τόπικ, γι' αυτό άλλωστε προσέχω να μην ανοίγω πολλά δικά μου νέα.
Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities is prohibited without my consent.
Άβαταρ μέλους
KAL EL
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1368
Εγγραφή: Πέμ 02 Σεπ 2010, 21:43
Irc ψευδώνυμο: KAL EL
Φύλο: Γυναίκα

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από KAL EL » Σάβ 14 Μάιος 2011, 12:23

Καλά τί συγχρονισμός είναι αυτός ; :D
Εδώ και δύο εβδομάδες διαβάζω παράλληλα ( ή προσπαθώ τουλάχιστον ) το "ΕΖΗΣΑ ΕΡΗΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΣ" του Αλικάκου Δημήτρη (ας πούμε μία βιογραφία του Λιαντίνη)
και το "ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ" του Nietzsche το οποίο ελλήνισε παρακαλώ ο Λιαντίνης ....
<<Αναιρώ, όπως δεν αναίρεσε ποτέ κανείς, και είμαι εν τούτοις το αντίθετο ενός αρνητικού πνεύματος>>
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
Άβαταρ μέλους
Eva Luna
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2531
Εγγραφή: Κυρ 28 Νοέμ 2010, 18:05
Φύλο: Γυναίκα

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από Eva Luna » Σάβ 14 Μάιος 2011, 12:27

KAL EL έγραψε:Καλά τί συγχρονισμός είναι αυτός ; :D
:xara: :D
**Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χ ρώματα. Ζωγράφισε τον κόσμο και μπες μέσα**
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15807
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 342 φορές
Έλαβε Likes: 449 φορές

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από doctormarkon » Κυρ 15 Μάιος 2011, 09:09

Και ο Ρένος Αποστολίδης μιλάει για το Νίτσε.



Ο Νίτσε διαβάζεται βήμα βήμα και πρόταση πρόταση. Κάθε φράση θέλει ερμηνεία και εμβάθυνση.
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
KAL EL
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1368
Εγγραφή: Πέμ 02 Σεπ 2010, 21:43
Irc ψευδώνυμο: KAL EL
Φύλο: Γυναίκα

Re: Φρειδερίκος Νίτσε

Δημοσίευση από KAL EL » Κυρ 15 Μάιος 2011, 15:57

Είμαι ένα τεράστιο τίποτα για να μιλήσω για τον Ρένο. Δεν χορταίνω να τον ακούω κάθε φορά.
Γιά κάτι τέτοια "ευλογώ" την τεχνολογία. Σε ευχαριστώ Μαράκι γιά την ανάρτηση και όσους χρήστες του διαδικτύου ανεβάζουν τέτοια διαμάντια.

<<Αναιρώ, όπως δεν αναίρεσε ποτέ κανείς, και είμαι εν τούτοις το αντίθετο ενός αρνητικού πνεύματος>>
FR.NIETZSCHE - ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Πώς κανείς γίνεται, εκείνο που είναι)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ευρωπαϊκή-Παγκόσμια Φιλοσοφία”