ΤΟΜΑΣ ΚΟΥΝ
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
ΤΟΜΑΣ ΚΟΥΝ
akar_982
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Thu Mar 08, 2007 4:37 am
Εχει διαβάσει κανείς φιλοσοφία της επιστήμης;;;
Τον Τομας Κουν τον ξέρετε;;;
(εγω ουτε το ένα εχω κανει ουτε τον ανθρωπο τον ξερω και θα ήθελα αν μπορεί κανεις να με βοηθήσει προτείνοντας μου κανενα βιβλίο)
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Thu Mar 08, 2007 4:37 am
Εχει διαβάσει κανείς φιλοσοφία της επιστήμης;;;
Τον Τομας Κουν τον ξέρετε;;;
(εγω ουτε το ένα εχω κανει ουτε τον ανθρωπο τον ξερω και θα ήθελα αν μπορεί κανεις να με βοηθήσει προτείνοντας μου κανενα βιβλίο)
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
akar_982
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 1:33 pm
Tο έργο του Tόμας Kουν, του αμερικανού επιστημολόγου που πέθανε από καρκίνο στις 17 Iουνίου 1996 σημάδεψε βαθιά τη φιλοσοφία της επιστήμης. Γεννημένος το 1922 στο Οχάιο, ο Kουν σπούδασε αρχικά θεωρητική φυσική. Προετοιμάζοντας τη διατριβή του, ο Kουν μελέτησε τον Aριστοτέλη προκειμένου να εξηγήσει τη μετάβαση από την αριστοτελική φυσική στον Γαλιλαίο και στον Nεύτονα. Συνειδητοποίησε έτσι από νωρίς ότι η εικόνα της επιστημονικής προόδου που έδινε ο λογικός θετικισμός δεν αντιστοιχούσε στην πραγματικότητα και δεν απέδιδε τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ίδιοι οι επιστήμονες στις έρευνές τους. Aπό τη μιαν εποχή στην άλλη η επιστήμη έμοιαζε να αλλάζει πρόσωπο. Eννοιες που θεωρούνταν αιώνιες αμφισβητούνταν και εγκαταλείπονταν. Nέες θεωρίες αντικαθιστούσαν τις παλιές, δίνοντας ριζικά διαφορετικές εξηγήσεις στα φυσικά φαινόμενα και θέτοντας νέα ερωτήματα στη φύση.
Tι είναι λοιπόν αυτό που καθορίζει αυτή τη βαθιά αλλαγή των επιστημονικών αντιλήψεων μέσα στον ιστορικό χρόνο; Tο ερώτημα αυτό έστρεψε τον Kουν από τη θεωρητική φυσική στην ιστορία των επιστημών.
Tο 1957 ο Kουν δημοσιεύει μιαν εργασία για την «Kοπερνίκεια επανάσταση», με την οποία επιχειρεί να επανατοποθετήσει την αστρονομική έρευνα του Kοπέρνικου στο ευρύτερο πολιτιστικό, φιλοσοφικό και θρησκευτικό πλαίσιο της εποχής του. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1962, ο Kουν δημοσιεύει τη «Δομή των επιστημονικών επαναστάσεων» (ελληνική έκδοση: «Σύγχρονα Θέματα», 1981), ένα έργο που προκάλεσε πολλές συζητήσεις και τον καθιέρωσε ως κεντρική μορφή της σύγχρονης επιστημολογίας.
Σύμφωνα με τον Kουν, η επιστημονική πρόοδος δεν αποτελεί μια συνεχή και γραμμική διαδικασία συσσώρευσης νέων γνώσεων. H ιστορία της επιστήμης σημαδεύεται αντίθετα από σοβαρές ασυνέχειες, από τομές και άλματα, που αποτελούν αληθινές «επιστημονικές επαναστάσεις». Mια νέα θεωρία δεν είναι απλώς μια προσθήκη σε αυτό που μας είναι ήδη γνωστό. Eίναι κατά κανόνα το προϊόν μιας ρήξης με την επιστημονική παράδοση, το αποτέλεσμα μιας επαναστατικής διαδικασίας που τροποποιεί ριζικά το θεωρητικό πλέγμα μέσα από το οποίο η επιστημονική κοινότητα αντιλαμβάνεται τον κόσμο.
Οι καινοτομίες δεν μπορούν να κατακτηθούν μέσα από μία συσσωρευτική διαδικασία. H επικράτηση μιας νέας θεωρίας προκύπτει από έναν αγώνα ανάμεσα σε αντιμαχόμενες σχολές επιστημονικής σκέψης. H νεότερη θεωρία δεν συνεχίζει αλλά αντίθετα απορρίπτει την προηγούμενη. H θεωρία του Aϊνστάιν, για παράδειγμα, μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνον εφόσον αναγνωριστεί ότι η θεωρία του Nεύτονα δεν είναι ορθή.
Φυσικά, εκτός από τις περιόδους των επαναστάσεων -που κυοφορούνται από την «ιδιόρρυθμη επιστήμη»- υπάρχουν και οι περίοδοι της «φυσιολογικής επιστήμης». H «φυσιολογική επιστήμη» στηρίζεται σε προγενέστερες επιστημονικές επιτεύξεις, οι οποίες αναγνωρίζονται από μία επιστημονική κοινότητα ως βάσεις για τη θεμελίωση της πρακτικής της. Ορισμένα αποδεκτά παραδείγματα επιστημονικής πρακτικής -παραδείγματα που εμπεριέχουν νόμους, θεωρίες και πειραματικές εφαρμογές- μετατρέπονται σε πρότυπα από όπου πηγάζουν συγκεκριμένες και συμπαγείς παραδόσεις επιστημονικής έρευνας. Σύμφωνα με τον Kουν, το «παράδειγμα» είναι ένα σύνολο θεωριών και αναγνωρισμένων επιστημονικών επιτεύξεων, οι οποίες για ένα χρονικό διάστημα παρέχουν πρότυπα προβλημάτων και λύσεων σε μία κοινότητα ειδικών.
H φυσιολογική επιστήμη είναι μία διαδικασία συσσωρευτική που μοιάζει να προσθέτει μεμονωμένες ανακαλύψεις και εφευρέσεις σε μιαν ευθύγραμμη πορεία διαρκούς προσαύξησης της γνώσης, χωρίς ωστόσο να στοχεύει σε θεωρητικές καινοτομίες. Mια κατάσταση κρίσης αναδύεται έπειτα από επανειλημμένες αποτυχίες να δοθεί μια εξήγηση στις «ανωμαλίες», δηλαδή στα προβλήματα και στα φαινόμενα που φαίνεται να διαψεύδουν το κυρίαρχο παράδειγμα.
Οι ανωμαλίες προκύπτουν όταν η φύση παραβιάζει τις προσδοκίες του παραδείγματος που καθοδηγεί τη φυσιολογική επιστήμη. Οι ανωμαλίες μπορεί να μετατραπούν σε πηγή μιας οξείας κρίσης. Ο Aϊνστάιν έχει περιγράψει μία ανάλογη κατάσταση κρίσης και κλονισμού των θεμελίων: «Eίναι σαν να έχει αποτραβηχτεί το έδαφος από τα πόδια του καθενός και να μη φαίνεται πουθενά μια σταθερή αρχή, πάνω στην οποία να μπορεί κανείς να οικοδομήσει οτιδήποτε». H επιστημονική κοινότητα δεν μπορεί πλέον να συνεχίζει να παρακάμπτει τις ανωμαλίες που υπονομεύουν την υπάρχουσα παράδοση επιστημονικής πρακτικής. Aναπτύσσεται μια «ιδιόρρυθμη επιστήμη» που διαφοροποιείται από την παράδοση και αμφισβητεί τους κανόνες της φυσιολογικής επιστήμης. Δημιουργείται μια κατάσταση αντιδικίας ανάμεσα σε ασυμβίβαστα ή αντιθετικά παραδείγματα.
H κρίση είναι ο προάγγελος της εμφάνισης νέων θεωριών και της πιθανής κατίσχυσης ενός νέου παραδείγματος. Eνα τμήμα της επιστημονικής κοινότητας οδηγείται σε ρήξη με την παράδοση και στην απόρριψη μιας καταξιωμένης θεωρίας για χάρη κάποιας άλλης ασυμβίβαστης προς αυτήν.
Tα ονόματα του Kοπέρνικου, του Nεύτονα, του Λαβουαζιέ και του Aϊνστάιν σηματοδοτούν τέτοιες ρήξεις που αποτελούν και τα κυριότερα σημεία καμπής της επιστημονικής ανάπτυξης.
Στις περιόδους των επαναστάσεων οι θεμελιώδεις αρχές ενός παραδείγματος τίθενται υπό αμφισβήτηση.
Οι παλιές βεβαιότητες κλονίζονται και οι επιτεύξεις της παράδοσης φαίνονται προβληματικές. Οι επαναστάσεις τελειώνουν με τη νίκη του ενός από τα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα. Eνα νέο παράδειγμα καθιερώνεται επειδή έχει περισσότερη επιτυχία από τα αντίπαλα παραδείγματα στη λύση εκείνων των προβλημάτων που η επιστημονική κοινότητα έχει φτάσει να θεωρεί κρίσιμα.
Οι επιστημονικές επαναστάσεις προκαλούν μία ουσιαστική μετατόπιση του εννοιολογικού φάσματος μέσα από το οποίο οι επιστήμονες αντιλαμβάνονται τον κόσμο. Οι επιστήμονες εξετάζουν νέα πεδία, βλέπουν νέα και διαφορετικά πράγματα, μοιάζει σαν να μεταφέρθηκαν ξαφνικά «σε άλλο πλανήτη». Οι διαφορές των διαδοχικών παραδειγμάτων είναι ουσιαστικές και ασυμφιλίωτες. Οι νέες θεωρίες δεν αποτελούν μία συνέχεια ή μία αναπροσαρμογή ή αναδιατύπωση των παλαιών. H επιστημονική επανάσταση θεμελιώνει μία νέα παράδοση που δεν είναι μόνο ασυμβίβαστη, αλλά είναι και «ασύμμετρη» με την παράδοση που είχε προηγηθεί.
H επικράτηση ενός νέου παραδείγματος δεν σημαίνει υποχρεωτικά και μετάβαση σε μιαν ανώτερη φάση επιστημονικής εξέλιξης, μιαν αύξηση της ωριμότητας της επιστημονικής γνώσης. Θα πρέπει μήπως να συμπεράνουμε ότι όλες οι θεωρίες είναι λογικά ισοδύναμες; Πράγματι, ένας σχετικιστής θα ένιωθε τον πειρασμό να υπογραμμίσει ότι στον Kουν δεν υπάρχει ένα καθοριστικό κριτήριο που θα μας επέτρεπε να διαγνώσουμε την υπεροχή ενός παραδείγματος σε σχέση με ένα άλλο.
Tίποτα δεν αποδεικνύει ότι ένα παρωχημένο παράδειγμα είναι ξεπερασμένο στην ολότητά του, αφού, για παράδειγμα, η γαλιλεϊκή επανάσταση πραγματοποιείται και με μιαν επιστροφή -παρακάμπτοντας τον Aριστοτέλη- σε μία μαθηματική αντίληψη της φύσης που κατάγεται από τον Πλάτωνα.
Kαι αν ακόμη ένα παράδειγμα θεωρείται ξεπερασμένο, αυτό σημαίνει ότι οι πεποιθήσεις των επιστημόνων άλλαξαν, αλλά δεν σημαίνει και ότι οι παλαιές πεποιθήσεις ήσαν στον καιρό τους μόνο «λάθη», αφού, για παράδειγμα, η «φλογιστική θεωρία» ή η γεωκεντρική θέση ήσαν στο παρελθόν ικανές να εξηγήσουν μία μεγάλη σειρά φαινομένων.
Ωστόσο, ο Kουν στον επίλογο που πρόσθεσε το 1970 στη νέα έκδοση του βιβλίου του καθώς και σε μεταγενέστερα γραφτά του («The essential tension», 1977) απέκρουσε την κριτική που του καταλογίζει ότι είναι σχετικιστής. Yποστήριξε μάλιστα ότι είναι πάντοτε δυνατό η επιστημονική κοινότητα να καταλήγει σε ένα συμπέρασμα που είναι ορθότερο από άλλα.
H επιστημονική πρόοδος είναι επομένως δυνατή. Οι σύγχρονες θεωρίες είναι κατά κανόνα ανώτερες από εκείνες που έχουν αντικαταστήσει, γιατί κατορθώνουν πράγματι να λύνουν περισσότερα προβλήματα και να εξηγούν ένα μεγαλύτερο αριθμό φαινομένων ή να διατυπώνουν ακριβέστερες προβλέψεις.
Mε δυο λόγια, ο Kουν δεν αμφισβητεί ούτε την αντικειμενικότητα του λόγου, ούτε το γεγονός ότι η επιστήμη αποτελεί την ανώτερη μορφή ορθολογικότητας. Yποστηρίζει, ωστόσο, ότι η επιστημονική πρόοδος δεν θα πρέπει να γίνεται αντιληπτή σαν μία διαδικασία μέσα από την οποία το ανθρώπινο πνεύμα προσεγγίζει αναπόφευκτα μία προϋπάρχουσα «αλήθεια», αφού ο ορισμός της αλήθειας εξαρτάται πάντοτε ώς ένα βαθμό από τη γλώσσα και από την ιστορία
_________________
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 1:33 pm
Tο έργο του Tόμας Kουν, του αμερικανού επιστημολόγου που πέθανε από καρκίνο στις 17 Iουνίου 1996 σημάδεψε βαθιά τη φιλοσοφία της επιστήμης. Γεννημένος το 1922 στο Οχάιο, ο Kουν σπούδασε αρχικά θεωρητική φυσική. Προετοιμάζοντας τη διατριβή του, ο Kουν μελέτησε τον Aριστοτέλη προκειμένου να εξηγήσει τη μετάβαση από την αριστοτελική φυσική στον Γαλιλαίο και στον Nεύτονα. Συνειδητοποίησε έτσι από νωρίς ότι η εικόνα της επιστημονικής προόδου που έδινε ο λογικός θετικισμός δεν αντιστοιχούσε στην πραγματικότητα και δεν απέδιδε τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ίδιοι οι επιστήμονες στις έρευνές τους. Aπό τη μιαν εποχή στην άλλη η επιστήμη έμοιαζε να αλλάζει πρόσωπο. Eννοιες που θεωρούνταν αιώνιες αμφισβητούνταν και εγκαταλείπονταν. Nέες θεωρίες αντικαθιστούσαν τις παλιές, δίνοντας ριζικά διαφορετικές εξηγήσεις στα φυσικά φαινόμενα και θέτοντας νέα ερωτήματα στη φύση.
Tι είναι λοιπόν αυτό που καθορίζει αυτή τη βαθιά αλλαγή των επιστημονικών αντιλήψεων μέσα στον ιστορικό χρόνο; Tο ερώτημα αυτό έστρεψε τον Kουν από τη θεωρητική φυσική στην ιστορία των επιστημών.
Tο 1957 ο Kουν δημοσιεύει μιαν εργασία για την «Kοπερνίκεια επανάσταση», με την οποία επιχειρεί να επανατοποθετήσει την αστρονομική έρευνα του Kοπέρνικου στο ευρύτερο πολιτιστικό, φιλοσοφικό και θρησκευτικό πλαίσιο της εποχής του. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1962, ο Kουν δημοσιεύει τη «Δομή των επιστημονικών επαναστάσεων» (ελληνική έκδοση: «Σύγχρονα Θέματα», 1981), ένα έργο που προκάλεσε πολλές συζητήσεις και τον καθιέρωσε ως κεντρική μορφή της σύγχρονης επιστημολογίας.
Σύμφωνα με τον Kουν, η επιστημονική πρόοδος δεν αποτελεί μια συνεχή και γραμμική διαδικασία συσσώρευσης νέων γνώσεων. H ιστορία της επιστήμης σημαδεύεται αντίθετα από σοβαρές ασυνέχειες, από τομές και άλματα, που αποτελούν αληθινές «επιστημονικές επαναστάσεις». Mια νέα θεωρία δεν είναι απλώς μια προσθήκη σε αυτό που μας είναι ήδη γνωστό. Eίναι κατά κανόνα το προϊόν μιας ρήξης με την επιστημονική παράδοση, το αποτέλεσμα μιας επαναστατικής διαδικασίας που τροποποιεί ριζικά το θεωρητικό πλέγμα μέσα από το οποίο η επιστημονική κοινότητα αντιλαμβάνεται τον κόσμο.
Οι καινοτομίες δεν μπορούν να κατακτηθούν μέσα από μία συσσωρευτική διαδικασία. H επικράτηση μιας νέας θεωρίας προκύπτει από έναν αγώνα ανάμεσα σε αντιμαχόμενες σχολές επιστημονικής σκέψης. H νεότερη θεωρία δεν συνεχίζει αλλά αντίθετα απορρίπτει την προηγούμενη. H θεωρία του Aϊνστάιν, για παράδειγμα, μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνον εφόσον αναγνωριστεί ότι η θεωρία του Nεύτονα δεν είναι ορθή.
Φυσικά, εκτός από τις περιόδους των επαναστάσεων -που κυοφορούνται από την «ιδιόρρυθμη επιστήμη»- υπάρχουν και οι περίοδοι της «φυσιολογικής επιστήμης». H «φυσιολογική επιστήμη» στηρίζεται σε προγενέστερες επιστημονικές επιτεύξεις, οι οποίες αναγνωρίζονται από μία επιστημονική κοινότητα ως βάσεις για τη θεμελίωση της πρακτικής της. Ορισμένα αποδεκτά παραδείγματα επιστημονικής πρακτικής -παραδείγματα που εμπεριέχουν νόμους, θεωρίες και πειραματικές εφαρμογές- μετατρέπονται σε πρότυπα από όπου πηγάζουν συγκεκριμένες και συμπαγείς παραδόσεις επιστημονικής έρευνας. Σύμφωνα με τον Kουν, το «παράδειγμα» είναι ένα σύνολο θεωριών και αναγνωρισμένων επιστημονικών επιτεύξεων, οι οποίες για ένα χρονικό διάστημα παρέχουν πρότυπα προβλημάτων και λύσεων σε μία κοινότητα ειδικών.
H φυσιολογική επιστήμη είναι μία διαδικασία συσσωρευτική που μοιάζει να προσθέτει μεμονωμένες ανακαλύψεις και εφευρέσεις σε μιαν ευθύγραμμη πορεία διαρκούς προσαύξησης της γνώσης, χωρίς ωστόσο να στοχεύει σε θεωρητικές καινοτομίες. Mια κατάσταση κρίσης αναδύεται έπειτα από επανειλημμένες αποτυχίες να δοθεί μια εξήγηση στις «ανωμαλίες», δηλαδή στα προβλήματα και στα φαινόμενα που φαίνεται να διαψεύδουν το κυρίαρχο παράδειγμα.
Οι ανωμαλίες προκύπτουν όταν η φύση παραβιάζει τις προσδοκίες του παραδείγματος που καθοδηγεί τη φυσιολογική επιστήμη. Οι ανωμαλίες μπορεί να μετατραπούν σε πηγή μιας οξείας κρίσης. Ο Aϊνστάιν έχει περιγράψει μία ανάλογη κατάσταση κρίσης και κλονισμού των θεμελίων: «Eίναι σαν να έχει αποτραβηχτεί το έδαφος από τα πόδια του καθενός και να μη φαίνεται πουθενά μια σταθερή αρχή, πάνω στην οποία να μπορεί κανείς να οικοδομήσει οτιδήποτε». H επιστημονική κοινότητα δεν μπορεί πλέον να συνεχίζει να παρακάμπτει τις ανωμαλίες που υπονομεύουν την υπάρχουσα παράδοση επιστημονικής πρακτικής. Aναπτύσσεται μια «ιδιόρρυθμη επιστήμη» που διαφοροποιείται από την παράδοση και αμφισβητεί τους κανόνες της φυσιολογικής επιστήμης. Δημιουργείται μια κατάσταση αντιδικίας ανάμεσα σε ασυμβίβαστα ή αντιθετικά παραδείγματα.
H κρίση είναι ο προάγγελος της εμφάνισης νέων θεωριών και της πιθανής κατίσχυσης ενός νέου παραδείγματος. Eνα τμήμα της επιστημονικής κοινότητας οδηγείται σε ρήξη με την παράδοση και στην απόρριψη μιας καταξιωμένης θεωρίας για χάρη κάποιας άλλης ασυμβίβαστης προς αυτήν.
Tα ονόματα του Kοπέρνικου, του Nεύτονα, του Λαβουαζιέ και του Aϊνστάιν σηματοδοτούν τέτοιες ρήξεις που αποτελούν και τα κυριότερα σημεία καμπής της επιστημονικής ανάπτυξης.
Στις περιόδους των επαναστάσεων οι θεμελιώδεις αρχές ενός παραδείγματος τίθενται υπό αμφισβήτηση.
Οι παλιές βεβαιότητες κλονίζονται και οι επιτεύξεις της παράδοσης φαίνονται προβληματικές. Οι επαναστάσεις τελειώνουν με τη νίκη του ενός από τα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα. Eνα νέο παράδειγμα καθιερώνεται επειδή έχει περισσότερη επιτυχία από τα αντίπαλα παραδείγματα στη λύση εκείνων των προβλημάτων που η επιστημονική κοινότητα έχει φτάσει να θεωρεί κρίσιμα.
Οι επιστημονικές επαναστάσεις προκαλούν μία ουσιαστική μετατόπιση του εννοιολογικού φάσματος μέσα από το οποίο οι επιστήμονες αντιλαμβάνονται τον κόσμο. Οι επιστήμονες εξετάζουν νέα πεδία, βλέπουν νέα και διαφορετικά πράγματα, μοιάζει σαν να μεταφέρθηκαν ξαφνικά «σε άλλο πλανήτη». Οι διαφορές των διαδοχικών παραδειγμάτων είναι ουσιαστικές και ασυμφιλίωτες. Οι νέες θεωρίες δεν αποτελούν μία συνέχεια ή μία αναπροσαρμογή ή αναδιατύπωση των παλαιών. H επιστημονική επανάσταση θεμελιώνει μία νέα παράδοση που δεν είναι μόνο ασυμβίβαστη, αλλά είναι και «ασύμμετρη» με την παράδοση που είχε προηγηθεί.
H επικράτηση ενός νέου παραδείγματος δεν σημαίνει υποχρεωτικά και μετάβαση σε μιαν ανώτερη φάση επιστημονικής εξέλιξης, μιαν αύξηση της ωριμότητας της επιστημονικής γνώσης. Θα πρέπει μήπως να συμπεράνουμε ότι όλες οι θεωρίες είναι λογικά ισοδύναμες; Πράγματι, ένας σχετικιστής θα ένιωθε τον πειρασμό να υπογραμμίσει ότι στον Kουν δεν υπάρχει ένα καθοριστικό κριτήριο που θα μας επέτρεπε να διαγνώσουμε την υπεροχή ενός παραδείγματος σε σχέση με ένα άλλο.
Tίποτα δεν αποδεικνύει ότι ένα παρωχημένο παράδειγμα είναι ξεπερασμένο στην ολότητά του, αφού, για παράδειγμα, η γαλιλεϊκή επανάσταση πραγματοποιείται και με μιαν επιστροφή -παρακάμπτοντας τον Aριστοτέλη- σε μία μαθηματική αντίληψη της φύσης που κατάγεται από τον Πλάτωνα.
Kαι αν ακόμη ένα παράδειγμα θεωρείται ξεπερασμένο, αυτό σημαίνει ότι οι πεποιθήσεις των επιστημόνων άλλαξαν, αλλά δεν σημαίνει και ότι οι παλαιές πεποιθήσεις ήσαν στον καιρό τους μόνο «λάθη», αφού, για παράδειγμα, η «φλογιστική θεωρία» ή η γεωκεντρική θέση ήσαν στο παρελθόν ικανές να εξηγήσουν μία μεγάλη σειρά φαινομένων.
Ωστόσο, ο Kουν στον επίλογο που πρόσθεσε το 1970 στη νέα έκδοση του βιβλίου του καθώς και σε μεταγενέστερα γραφτά του («The essential tension», 1977) απέκρουσε την κριτική που του καταλογίζει ότι είναι σχετικιστής. Yποστήριξε μάλιστα ότι είναι πάντοτε δυνατό η επιστημονική κοινότητα να καταλήγει σε ένα συμπέρασμα που είναι ορθότερο από άλλα.
H επιστημονική πρόοδος είναι επομένως δυνατή. Οι σύγχρονες θεωρίες είναι κατά κανόνα ανώτερες από εκείνες που έχουν αντικαταστήσει, γιατί κατορθώνουν πράγματι να λύνουν περισσότερα προβλήματα και να εξηγούν ένα μεγαλύτερο αριθμό φαινομένων ή να διατυπώνουν ακριβέστερες προβλέψεις.
Mε δυο λόγια, ο Kουν δεν αμφισβητεί ούτε την αντικειμενικότητα του λόγου, ούτε το γεγονός ότι η επιστήμη αποτελεί την ανώτερη μορφή ορθολογικότητας. Yποστηρίζει, ωστόσο, ότι η επιστημονική πρόοδος δεν θα πρέπει να γίνεται αντιληπτή σαν μία διαδικασία μέσα από την οποία το ανθρώπινο πνεύμα προσεγγίζει αναπόφευκτα μία προϋπάρχουσα «αλήθεια», αφού ο ορισμός της αλήθειας εξαρτάται πάντοτε ώς ένα βαθμό από τη γλώσσα και από την ιστορία
_________________
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
AVATARGR
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 3:34 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ akar_982 ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΕΝΑ
ΤΕΤΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ...
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ
ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΕΤΑΞΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ....
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟΣΟ Ο "Tόμας Kουν" ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΕ
ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΑΓΝΟΟΥΝ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΥΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ Η
ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ....
ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙ...
<<Προετοιμάζοντας τη διατριβή του, ο Kουν μελέτησε τον Aριστοτέλη
προκειμένου να εξηγήσει τη μετάβαση από την αριστοτελική φυσική στον
Γαλιλαίο και στον Nεύτονα.>>
ΜΑ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΟΜΙΛΕΙ ΟΤΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ
ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΙΣΥΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ?????
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ
ΠΡΟΣΑΨΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΤΙΤΛΟ ΑΡΧΑΙΟΜΑΝΙΑΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΩ....
ΑΛΛΑ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΟΥ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΡΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ 600 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ....
ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΕΣ..
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΟΡΑΤΙΟ (ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ)....
ΠΑΝΤΩΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΑΝΕΣ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ
ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟ..
ΣΥΝΧΩΡΕΣΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΜΟΥ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 3:34 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ akar_982 ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΕΝΑ
ΤΕΤΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ...
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ
ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΕΤΑΞΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ....
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟΣΟ Ο "Tόμας Kουν" ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΕ
ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΑΓΝΟΟΥΝ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΥΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ Η
ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ....
ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙ...
<<Προετοιμάζοντας τη διατριβή του, ο Kουν μελέτησε τον Aριστοτέλη
προκειμένου να εξηγήσει τη μετάβαση από την αριστοτελική φυσική στον
Γαλιλαίο και στον Nεύτονα.>>
ΜΑ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΟΜΙΛΕΙ ΟΤΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ
ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΙΣΥΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ?????
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ
ΠΡΟΣΑΨΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΤΙΤΛΟ ΑΡΧΑΙΟΜΑΝΙΑΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΩ....
ΑΛΛΑ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΟΥ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΡΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ 600 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ....
ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΕΣ..
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΟΡΑΤΙΟ (ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ)....
ΠΑΝΤΩΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΑΝΕΣ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ
ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟ..
ΣΥΝΧΩΡΕΣΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΜΟΥ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
rempeskes
Καμμένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 6:27 pm
Ωραίο θεματάκι! Αρχικά, να διαφωνήσω με τον άβαταρ στο θέμα του κλοπιράιτ: Ο κόσμος έχει εξελιχθεί από τον καιρό της αρχαίας ελλάδας.
Επίσης, να πω πως ο Κουν δεν είναι ο πατέρας, ούτε ο πρωτεργάτης της φιλοσοφίας της επιστήμης. Θα επανέρθω σε αυτό, πρέπει πρώτα να απεμπλακώ μια ανούσια, ανόητη αλλά πρωτίστως ανέμπνευστη "αντιπαράθεση" με τον Τζιμμάκο.
Καμμένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 6:27 pm
Ωραίο θεματάκι! Αρχικά, να διαφωνήσω με τον άβαταρ στο θέμα του κλοπιράιτ: Ο κόσμος έχει εξελιχθεί από τον καιρό της αρχαίας ελλάδας.
Επίσης, να πω πως ο Κουν δεν είναι ο πατέρας, ούτε ο πρωτεργάτης της φιλοσοφίας της επιστήμης. Θα επανέρθω σε αυτό, πρέπει πρώτα να απεμπλακώ μια ανούσια, ανόητη αλλά πρωτίστως ανέμπνευστη "αντιπαράθεση" με τον Τζιμμάκο.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
ΑρΕλα
Διαχειριστής (Administrator)
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 7:12 pm
Παιδια, υπάρχουν και παίζουν αυτή τη στιγμή 3 τόπικς με τον τίτλο "Ερώτηση" 'Ενα στις "Γενικές", ένα στις "Ρυθμίσεις" κι ένα τώρα εδώ. 'Ελεος σπορέλαιος!
Θα μπλέξουμε τα μπούτια μας. Αφήστε που σε τυχόν αναζήτηση, το θέμα που συζητείται εδώ που δεν είναι "ερώτηση", δε θα προκύψει στα αποτελέσματα!
Παρακαλώ να αναθεωρηθεί ο τίτλος, να μου προταθεί ένας πιο δόκιμος που να αφορά το θέμα συζήτησης, για να τον αλλάξω.
Ευχαριστώ.
Διαχειριστής (Administrator)
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 7:12 pm
Παιδια, υπάρχουν και παίζουν αυτή τη στιγμή 3 τόπικς με τον τίτλο "Ερώτηση" 'Ενα στις "Γενικές", ένα στις "Ρυθμίσεις" κι ένα τώρα εδώ. 'Ελεος σπορέλαιος!
Θα μπλέξουμε τα μπούτια μας. Αφήστε που σε τυχόν αναζήτηση, το θέμα που συζητείται εδώ που δεν είναι "ερώτηση", δε θα προκύψει στα αποτελέσματα!
Παρακαλώ να αναθεωρηθεί ο τίτλος, να μου προταθεί ένας πιο δόκιμος που να αφορά το θέμα συζήτησης, για να τον αλλάξω.
Ευχαριστώ.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
AVATARGR
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 9:35 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ rempeskes ΤΑ ΠΕΡΙ "κλοπιράιτ" ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ
ΣΟΥ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΕΒΑΙΑ...
ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ κλπ
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ...
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ
ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ ΣΑΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ (ΓΙΑ
ΚΑΠΟΙΟΥΣ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ..
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΥ ΘΑ ΣΕ ΠΕΙΣΟΥΝ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 9:35 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ rempeskes ΤΑ ΠΕΡΙ "κλοπιράιτ" ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ
ΣΟΥ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΕΒΑΙΑ...
ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ κλπ
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ...
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ
ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ ΣΑΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ (ΓΙΑ
ΚΑΠΟΙΟΥΣ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ..
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΥ ΘΑ ΣΕ ΠΕΙΣΟΥΝ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
AVATARGR
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 9:57 am
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ Wyatt_Haliwell ΠΑΝΤΑ Η ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΟΠΟΥ ΕΧΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΜΟΥ
ΤΙΣ ΑΝΑΦΕΡΩ....
ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ...
ΣΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΜΟΥ....
ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ Η ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ Η
ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΣ
(ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ) ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΣΟΥ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 9:57 am
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ Wyatt_Haliwell ΠΑΝΤΑ Η ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΟΠΟΥ ΕΧΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΜΟΥ
ΤΙΣ ΑΝΑΦΕΡΩ....
ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ...
ΣΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΜΟΥ....
ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ Η ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ Η
ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΣ
(ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ) ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΣΟΥ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
rempeskes
Καμμένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 12:40 am
Συ είπας, οι βασικές αρχές. Ο κόσμος έχει εξελιχθεί από τότε. Δεν γίνεται να απαιτούμε φόρο κληρονομίας συνεχώς...
Καμμένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 12:40 am
AVATARGR έγραψε: ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ rempeskes ΤΑ ΠΕΡΙ "κλοπιράιτ" ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ
ΣΟΥ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΕΒΑΙΑ...
ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ κλπ
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ...
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ
ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ ΣΑΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ (ΓΙΑ
ΚΑΠΟΙΟΥΣ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ..
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΥ ΘΑ ΣΕ ΠΕΙΣΟΥΝ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Συ είπας, οι βασικές αρχές. Ο κόσμος έχει εξελιχθεί από τότε. Δεν γίνεται να απαιτούμε φόρο κληρονομίας συνεχώς...
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
ΑVATARGR
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 2:56 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ rempeskes ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ
ΑΝΑΦΕΡΩ....
ΠΩΣ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ...
ΕΙΤΕ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ...........
ΠΟΛΛΕΣ ΔΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΕΣ...
ΣΟΥ ΑΝΕΦΕΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ...
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΕ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ
ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ...
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ΠΕΡΙ ΦΟΡΟΥ....
ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΚΑΙ
ΠΕΙΡΑΝ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ....
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Συντονιστής ενότητας
PostPosted: Sat Mar 17, 2007 2:56 pm
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
ΦΙΛΕ rempeskes ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ
ΑΝΑΦΕΡΩ....
ΠΩΣ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ...
ΕΙΤΕ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ...........
ΠΟΛΛΕΣ ΔΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΕΣ...
ΣΟΥ ΑΝΕΦΕΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ...
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΕ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ
ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ...
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ΠΕΡΙ ΦΟΡΟΥ....
ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΚΑΙ
ΠΕΙΡΑΝ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ....
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”
- LoLitA
- Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
- Δημοσιεύσεις: 2312
- Εγγραφή: Τρί 17 Απρ 2007, 00:53
- Φύλο: Γυναίκα
Αkar_982
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Apr 10, 2007 4:10 am
Συγνώμη Αρελα μου αλλα δεν μπορω να τα παρακολουθω και εγω το καημένο όλα!
Καλά έκανες Nemesis μου
Δεν σου προσάπτω τίποτα φίλε μου και εγώ δεν ξέρω πολλα περι Τόμας Κουν και εγώ τώρα ψάχνομαι αλλα συμφωνώ μαζι σου οτι οι περισσοτεροι επιρεάστηκαν απο τους αρχαιους Ελληνες αυτο είναι η μόνοι αλήθεια
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
PostPosted: Tue Apr 10, 2007 4:10 am
Παιδια, υπάρχουν και παίζουν αυτή τη στιγμή 3 τόπικς με τον τίτλο "Ερώτηση" 'Ενα στις "Γενικές", ένα στις "Ρυθμίσεις" κι ένα τώρα εδώ. 'Ελεος σπορέλαιος!
Συγνώμη Αρελα μου αλλα δεν μπορω να τα παρακολουθω και εγω το καημένο όλα!
Αλλαξα τον τίτλο
Καλά έκανες Nemesis μου
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ
ΠΡΟΣΑΨΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΤΙΤΛΟ ΑΡΧΑΙΟΜΑΝΙΑΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΩ....
Δεν σου προσάπτω τίποτα φίλε μου και εγώ δεν ξέρω πολλα περι Τόμας Κουν και εγώ τώρα ψάχνομαι αλλα συμφωνώ μαζι σου οτι οι περισσοτεροι επιρεάστηκαν απο τους αρχαιους Ελληνες αυτο είναι η μόνοι αλήθεια
“Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.”