Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Άβαταρ μέλους
giosx
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Δημοσιεύσεις: 71
Εγγραφή: Πέμ 01 Οκτ 2009, 01:43
Φύλο: Άνδρας

Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από giosx » Τρί 20 Οκτ 2009, 16:46

Ανθολογήματα ή ένας Δεκάλογος από τις Ρήσεις του Ηράκλειτου:
( Κείμενα, με απόδοση σε απλή καθαρεύουσα και με σύντομο σχόλιο )

1. “ Κόσμον τόνδε, τόν αυτόν απάντων, ούτε τις θεών ούτε ανθρώπων εποίησεν, άλλ, ήν αεί και έσται πύρ αείζωον, απτόμενον μέτρα και αποσβεννύμενον μέτρα ”.

Αυτόν εδώ τον κόσμο, που είναι κοινός για όλα όντα (έμψυχα και άψυχα), δεν τον δημιούργησε κανείς Θεός και κανείς Άνθρωπος. Αλλά ήταν, είναι και πάντα θα είναι, πύρ αείζωο, αιώνιο πύρ που αναφλέγεται με μέτρο και σβήνει με μέτρο.

« Αυτό ισχύει στους αιώνιους κανόνες της αρμονίας του χάους, που διέπει το Σύμπαν ».

2. “ Τοίς εγρηγορόσιν ένα και κοινόν κόσμον είναι, των δε κοιμωμένων έκαστος είς ίδιον αποστρέφεσθαι».

Όσοι είναι σε εγρήγορση έχουν συναίσθηση ότι ο κόσμος είναι ένας και κοινός, αντιθέτως όσοι κοιμούνται (δηλ. αδρανούν), ιδιωτεύουν ο καθένας στον δικό του κόσμο.

« Η ρήση αυτή είναι κάτι παραπάνω από εύγλωτη, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά ».


3. “ Χρή τον δήμον μάχεσθαι υπέρ του νόμου όκωσπερ τείχεος ”.

Οι πολίτες οφείλουν να υπερασπίζωνται τους συντεταγμένους νόμους της πολιτείας τους, όπως ακριβώς και τα σύνορά της.

« Παρόμοια προτροπή κάνει το 121ο άρθρο του Συντάγματος μας – η τήρησης του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων »..


4. “ Ξύν νοώι λέγοντες, ισχυρίζεσθαι χρή τώι ξυνώι πάντων, όκωσπερ νόμωι, πόλις, και πολύ ισχυρότερος ”.

Και για να μιλάμε με φρόνηση, πρέπει να αντλούμε τη σκέψη μας από το κοινό που ενυπάρχει και διέπει τα πάντα, όπως οι νόμοι την πόλη και ακόμη πιο πολύ.

« Δεν χρειάζεται κανένα σχόλιο, μιλάει μόνο του»


5. “ Δεί έπεσθαι ΄τωι < ξυνώι, τουτέστι τώι > κοινώι: ξυνός γάρ ο κοινός του λόγου δε έόντος ξυνού ζώιουσιν οι πολλοί ως ίδιαν έχοντες φρόνησιν”

Πρέπει να ακολουθούμε το κοινά. Τα κοινά αφορούν σε κάθε έκφραση της ζωής και του σύμπαντος. Ενώ ο λόγος είναι κοινός σε όλους, οι πολλοί ζούν σαν να έχουν δική τους φρόνηση.

« Δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό»


6. “ Αιρεύνται έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος άέναον θνητών, οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα ”.

Από όσα (αγαθά) υπάρχουν εν ζωή, οι άριστοι (αξιόλογοι) επιλέγουν (να απολαύσουν) το ένα: να μείνη αιώνια στη μνήμη των ανθρώπων η δόξα του όνοματός τους. Οι υπόλοιποι των ανθρώπων, οι πλειονότητα, αρκείται στο να χορταίνει σαν τα κτήνη.

« Αρκούντως σαρκαστικός για τους κοιλιόδουλους, δεν νομίζετε; »


7. “ Τις γάρ αυτών νόος ή φρήν; Δήμων άοιδοίσι πείθονται και διδασκάλωι χρείωνται όμίλωι, ούκ ειδότες ότι οι πολλοί κακοί, ολίγοι δε αγαθοί “.

Μα ποια λογική και είδους μυαλό έχουν οι πολλοί; Θαυμάζουν τους λαϊκούς τραγουδιστές και δασκαλεύωνται από τον αμαθή όχλο. Και αγνωούν ότι οι πολλοί είναι κακοί, και λίγοι είναι οι καλοί.

« Όποιαδήποτε ομοιότητα με την σημερινή πραγματικότητα, είναι εντελώς συμπτωματική….. Υπάρχει διαχρονικότητα όπως βλέπουμε… J».


8.“ Ξυνόν έστι πάσι το φρονέειν. ‘Ανθρώποισι πάσι μέτεστι γινώσκειν έωυτούς καί σωφρονείν”

Η φρόνηση είναι κοινή για όλους. Οι Άνθρωποι όλοι έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν τον έαυτό τους και να αποκτήσουν σωφροσύνη.

« Το γνώθι σ’αυτόν- σε όλο του το μεγαλείο!»


9 “Ειδέναι δε χρή τον πόλεμο έόντα ξυνόν, και δίκην έριν, γινόμενα πάντα κατ’ έριν και χρεών“

Πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι ό πόλεμος είναι κοινός και σύμφυτος (έμφυτος) σε όλα τα όντα, ότι ή δικαιοσύνη είναι διχόνοια, ότι όλα τα κινεί ή έριδα, κι ότι όλα γίνονται κατ’ ανάγκην.

« Ή αλλοιώς - Ανάγκα και Θεοί πείθωνται – σας θυμίζει τίποτε;»


10. “ Πόλεμος πάντων μέν πατήρ έστι, πάντων δε βασιλεύς, και τους μέν Θεούς έδειξε τους δε Άνθρωπους, τους δούλους έποίησε, τους δ’ έλευθέρους “

Ο πόλεμος είναι ο πατέρας όλων των εξελίξεων, είναι ο βασιλιάς των πάντων. Αυτός ανέδειξε και τους Θεούς , αυτός και τους Ανθρώπους, άλλους τους (υποδούλωσε) κατέστησε δούλους, και άλλους (ελευθέρωσε) ελεύθερους.

« Όσο και να θέλουμε την Ειρήνη είναι συμπαντική νομοτέλεια και ανάγκη, ο πόλεμος »

Επειδή-Γιατί και Διότι: >>>>>> “ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ “ <<<<<
Αν έχει κανείς αντίρρηση για την σοφία των ανωτέρω λόγων, να την ακούσω..........
Όποιος ελέγχει τα παρόντα, ελέγχει παρελθόντα, "καθορίζοντας" τα μέλλοντα-by GIOSX
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ: «Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού,
OTI δεν είσθε Έλληνες, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι χριστιανοί...»
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Apomakros » Τρί 20 Οκτ 2009, 20:35

Πολύ ωραίο το θέμα σου giosx, το μετέφερα στην ενότητα αρχαία ελληνική φιλοσοφία όπου υπάρχουν και άλλα δυο θέματα για τον Ηράκλειτο.


(Αν δεν έχεις αντίρρηση, θα μπορούσαν τα τρια θέματα να συνενωθούν)
Άβαταρ μέλους
giosx
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Ιδεογραφίτης με τα όλα του
Δημοσιεύσεις: 71
Εγγραφή: Πέμ 01 Οκτ 2009, 01:43
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από giosx » Τρί 20 Οκτ 2009, 21:47

Apomakros έγραψε:Πολύ ωραίο το θέμα σου giosx, το μετέφερα στην ενότητα αρχαία ελληνική φιλοσοφία όπου υπάρχουν και άλλα δυο θέματα για τον Ηράκλειτο.


(Αν δεν έχεις αντίρρηση, θα μπορούσαν τα τρια θέματα να συνενωθούν)
Κανένα πρόβλημα, όταν είναι για το καλό..... :clap:
Όποιος ελέγχει τα παρόντα, ελέγχει παρελθόντα, "καθορίζοντας" τα μέλλοντα-by GIOSX
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ: «Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού,
OTI δεν είσθε Έλληνες, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι χριστιανοί...»
Άβαταρ μέλους
PELTASTIS VARNAVAS
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2280
Εγγραφή: Παρ 21 Αύγ 2009, 13:23
Irc ψευδώνυμο: καστροπολεμίτης
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Famagusta - ποιητάρης

κοιτα συμπτωση...

Δημοσίευση από PELTASTIS VARNAVAS » Τετ 21 Οκτ 2009, 07:46

φιλε γκιοσχ
τουντες μερες ειχα ανασυρει το βιβλιο του κορυφαιου εφεσιου που ειχα απο μαθητης [στο ομωνυμο τοτε φροντιστηριο της οδου κωλεττη]....
μου ειχαν παντα μεινει τα:

τα παντα ρει

ουκ εστιν εμβηναι δις τωι αυτωι ποταμωι

κρυφη αρμονια κρειττων φανερης

το ηθος ειναι ο Θεος [δαιμων] των ανθρωπων

ΦΥΣΙΣ ΚΡΥΠΤΕΣΘΑΙ ΦΙΛΕΙ..

και τοσα αλλα...

καθως και εκεινο που επηασιν οι πολιτικοι της εφεσσου να του πουν να ασχοληθει με τα κοινα και ο Ηρακλειτος τους ειπε πως δεν καταδεχεται να ασχοληθει με δαυτους...και συνεχισε να παιζει με τα παιδακια [...ηστραγαλιζεν...]

:thumb:
κορυφαιος!!!
"Βόηθα, Παναγιά, τη σκέψη
να μην αγριέψει...
"


"Παντιγέρα μαύρη ρούσσα προδομένη μου γενιά
σαν θα σμίξουν οι ανάσες θα φουσκώσουν τα πανιά"

"Θε μου πόσο παράξενοι
είν' οι δικοί μας τόποι
θλιμμένα τα τραγούδια μας
μα γελαστοί οι αθρώποι"




ΧΑΪΝΗΔΕΣ
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Apomakros » Σάβ 24 Οκτ 2009, 13:46

"ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ"
Τα πάντα αλλάζουν. Ο Ηράκλειτος έχει δίκιο όταν λέει πως δεν μπορείς να μπεις δυο φορές στο ίδιο ποτάμι. Το ποτάμι αλλάζει, εσύ αλλάζεις, τα πάντα βρίσκονται σε κίνηση, όλα είναι ρευστά, το κάθε τι είναι προσωρινό, στιγμιαίο. Μόνο για μια στιγμή είναι εκεί κι ύστερα φεύγει και δεν θα το ξαναβρείς ποτέ ξανά. Από τη στιγμή που φεύγει, φεύγει για πάντα.

Κι από την άλλη, τίποτε δεν αλλάζει. Κι αυτό επίσης είναι αλήθεια. Όλα είναι πάντοτε ίδια. Ο Παρμενίδης έχει κι αυτός δίκιο όταν λέει πως δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο κάτω από τον ήλιο. Και πώς μπορεί να υπάρξει; Ο ήλιος είναι παλιός, το ίδιο είναι και τα πάντα. Αν ρωτούσες τον Παρμενίδη θα σου απαντούσε ότι μπορείς να μπεις σε όποιο ποτάμι θέλεις, μα θα μπαίνεις πάντα στο ίδιο ποτάμι. Δεν έχει καμιά διαφορά αν είναι ο Έβρος ή ο Δούναβης. Το νερό είναι το ίδιο, είναι πάντα Η20. Κι αν μπαίνεις στο ποτάμι σήμερα ή αύριο ή ύστερα από χρόνια, θα είναι το ίδιο ποτάμι.

Και πώς μπορείς να είσαι διαφορετικός; Ήσουν παιδί, το θυμάσαι. Ύστερα έγινες νέος, το θυμάσαι κι αυτό. Ύστερα μεγάλωσες, κι αυτό το θυμάσαι. Ποιος είναι εκείνος που εξακολουθεί να θυμάται; Υπάρχει ένα στοιχείο σ' εσένα που δεν αλλάζει, που είναι απολύτως μόνιμο. Τα παιδικά χρόνια έρχονται και φεύγουν, το ίδιο έρχονται και τα νιάτα και φεύγουν, το ίδιο και η ηλικία της ωριμότητας. Κάτι όμως παραμένει αιώνια το ίδιο.

Και οι δυο –και ο Ηράκλειτος και ο Παρμενίδης- έχουν δίκιο. Αν ο Ηράκλειτος έχει δίκιο, είναι μόνο η μισή αλήθεια κι αν έχει δίκιο ο Παρμενίδης, κι αυτό επίσης είναι μόνο η μισή αλήθεια. Και οι δυο διατυπώνουν μισές αλήθειες. Ο τροχός γυρίζει, το κέντρο του όμως μένει ακίνητο. Ο Παρμενίδης μιλάει για το κέντρο, ο Ηράκλειτος μιλάει για τον τροχό, μα ο τροχός δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το κέντρο. Και τι χρησιμότητα έχει το κέντρο χωρίς τον τροχό; Έτσι λοιπόν, αυτές οι δυο φαινομενικά μισές αλήθειες, δεν είναι αντιφατικές αλλά συμπληρωματικές. Ο Ηράκλειτος και ο Παρμενίδης συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο. Ο καθένας τους μπορεί να σταθεί μόνο αν είναι εκεί η συμπληρωματική αλήθεια, αλλιώς όχι.


(όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν)
Άβαταρ μέλους
PELTASTIS VARNAVAS
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2280
Εγγραφή: Παρ 21 Αύγ 2009, 13:23
Irc ψευδώνυμο: καστροπολεμίτης
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Famagusta - ποιητάρης

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από PELTASTIS VARNAVAS » Δευ 26 Οκτ 2009, 08:44

Βάζουμε τριάντα ακτίνες μαζί και φτιάχνουμε ένα τροχό αλλά από τον κενό χώρο ανάμεσα στις ακτίνες εξαρτάται η χρησιμότητα του!
Γυρίζουμε τον πηλό για να φτιάξουμε ένα δοχείο αλλά από τον κενό χώρο μέσα και έξω από το δοχείο εξαρτάται η χρησιμότητα του!
Στήνουμε πόρτες και παράθυρα για να χτίσουμε ένα σπίτι αλλά από τον κενό χώρο που περικλείει το σπίτι, εξαρτάται η χρησιμότητα του παραθύρου, της πόρτας, του σπιτιού

Λαο Τσε
Ταο Τε Τσινγκ
"Βόηθα, Παναγιά, τη σκέψη
να μην αγριέψει...
"


"Παντιγέρα μαύρη ρούσσα προδομένη μου γενιά
σαν θα σμίξουν οι ανάσες θα φουσκώσουν τα πανιά"

"Θε μου πόσο παράξενοι
είν' οι δικοί μας τόποι
θλιμμένα τα τραγούδια μας
μα γελαστοί οι αθρώποι"




ΧΑΪΝΗΔΕΣ
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Apomakros » Δευ 26 Οκτ 2009, 19:42

Βάζουμε τριάντα ακτίνες μαζί και φτιάχνουμε ένα τροχό αλλά από τον κενό χώρο ανάμεσα στις ακτίνες εξαρτάται η χρησιμότητα του!
Γυρίζουμε τον πηλό για να φτιάξουμε ένα δοχείο αλλά από τον κενό χώρο μέσα και έξω από το δοχείο εξαρτάται η χρησιμότητα του!
Στήνουμε πόρτες και παράθυρα για να χτίσουμε ένα σπίτι αλλά από τον κενό χώρο που περικλείει το σπίτι, εξαρτάται η χρησιμότητα του παραθύρου, της πόρτας, του σπιτιού

Λαο Τσε
Ταο Τε Τσινγκ
Aυτά βέβαια αφορούν το κενό.

Σύμφωνα με αρχαίες πηγές, ο Ηράκλειτος «ήκμασε», δηλαδή ήταν γύρω στα σαράντα του, περί το 500 π.Χ. Αυτό σημαίνει πως ήταν περίπου σύγχρονος των Κινέζων στοχαστών Λάο Τσου και Κομφούκιου, ακόμη και του ιστορικού Βούδα.

(Ίσως, το γεγονός ότι όλοι αυτοί έζησαν περί το 500 π.Χ. δεν είναι καθόλου τυχαίο)
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από karipis » Παρ 30 Οκτ 2009, 00:53

PELTASTIS VARNAVAS έγραψε:τα παντα ρει

Νομίζω πως η φράση -λογότυπο- είναι πάντα ρει που θα πει όλα κινούνται.
Άβαταρ μέλους
Apomakros
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3164
Εγγραφή: Τετ 29 Αύγ 2007, 19:26
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Apomakros » Παρ 30 Οκτ 2009, 10:57

Karipis έγραψε:Νομίζω πως η φράση -λογότυπο- είναι πάντα ρει που θα πει όλα κινούνται.
Η φράση του, όπως ακριβώς είναι, δεν έχει διασωθεί σε κάποιο από τα Αποσπάσματά του. Πρόκειται για αφορισμό ή απόφθεγμα που αποδίδεται στον μεγάλο φιλόσοφο και έχει τη σημασία αυτή που όλοι ξέρουμε, δηλαδή ότι όλα κινούνται, όλα αλλάζουν, τίποτε δεν μένει σταθερό, τίποτε δεν μένει το ίδιο (διαρκής κίνηση και μεταβολή).

Από τα λιγοστά αποσπάσματα του Ηράκλειτου που έχουν διασωθεί φαίνεται πως ο χαρακτήρας του γραπτού έργου του είναι αποφθεγματικός. Η δομή και η σύνθεση των αφορισμών του είναι λεπτομερειακά επεξεργασμένη και το ύφος του αινιγματικό. Αυτός είναι άλλωστε ο βασικός λόγος για τον οποίο αποκλήθηκε «σκοτεινός».

Η διαρκής κίνηση και μεταβολή αποτελεί το θεμελιώδες χαρακτηριστικό της πραγματικότητας, το οποίο εξέφρασε ο φιλόσοφος με την εικόνα ενός ποταμού που παραμένει ίδιος, ενώ το νερό που κυλάει μέσα του αλλάζει διαρκώς. Αντίθετα με τους οπαδούς του, τους αποκαλούμενους Ηρακλείτειους, ο φιλόσοφος μάλλον δεν πίστευε σε μια καθολική ροή και μεταβολή, αλλά επέμενε στη σύνδεση αυτής της μεταβολής με σταθερές παραμέτρους.

Η παροιμιώδης φράση που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία του Ηρακλείτου:

"Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ'αυτό μένειν"

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CF% ... E%BF%CF%82


Από τις διάφορες εκδόσεις με μετάφραση και ερμηνεία των αποσπασμάτων του Ηράκλειτου παραθέτω αυτήν σε επιμέλεια Ζαν Μπραν "Ηράκλειτος" από τις εκδόσεις "ΠΛΕΘΡΟΝ". Η μετάφραση των αποσπασμάτων είναι της Πόλυς Γκίκα ενώ το αρχαίο κείμενο από το βιβλίο του Hermann Diels αναθεωρημένο και συμπληρωμένο απότον Walther Kranz: Die Fragmente der Vorsokratiker (9η εκδ. Βερολίνο 1960).

Τα παρακάτω αποσπάσματα είναι από "Τὸ Γίγνεσθαι".

39. (49a).
ποταμοῖς τοῖς αὐτοῖς ἐμβαίνομέν τε καὶ οὐκ ἐμβαίνομεν, εἶμέν τε καὶ οὐκ εἶμεν.

Στα ίδια ποτάμια και μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε, και είμαστε και δεν είμαστε. [20]

40. (91).
Ποταμῷ γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷ αὐτῷ καθ' Ἡράκλειτον οὐδὲ θνητῆς οὐσίας δὶς ἅψασθαι κατὰ ἕξιν (τῆς αὐτῆς)• ἀλλ' ὀξύτητι καὶ τάχει μεταβολῆς σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει (μᾶλλον δὲ οὐδὲ πάλιν οὐδ' ὕστερον, ἀλλ' ἅμα συνίσταται καὶ ἀπολείπει) καὶ πρόσεισι καὶ ἄπεισι.

Δεν μπορούμε να μπούμε δυο φορές στο ίδιο ποτάμι, κατά τον Ηράκλειτο, ούτε ν' αγγίξουμε δυο φορές μια ουσία θνητή, γιατί σκορπίζεται και πάλι μαζεύεται με την οξύτητα και την ταχύτητα της μεταβολής, (και μάλιστα όχι πάλι, ούτε αργότερα, αλλά ταυτόχρονα εμφανίζεται και χάνεται) και πλησιάζει κι απομακρύνεται.

41. (12).
ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιρρεῖ· Αυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά• κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσεις (;). [21]

Σημειώσεις:

20. Αυτό το θέμα του ποταμού που κυλά, θέμα που φαίνεται τόσο απλό υπήρξε εν τούτοις αντικείμενο αρκετά παράξενων ερμηνειών. Για τους λουόμενους ο ποταμός είναι πάντοτε ο ίδιος και, όμως, επίσης πάντοτε διαφορετικός. Είναι πάντοτε ο ίδιος, μπορεί να υποστηρίξει κανείς, γιατί η ροή του είναι σταθερή — κατά τον Αριστοτέλη είναι πάντοτε ο ίδιος γιατί η κοίτη του δεν αλλάζει, — κατά τον Σενέκα είναι πάντοτε ο ίδιος γιατί διατηρεί το ίδιο όνομα, — τέλος, δεν είναι ο ίδιος γιατί ό,τι βρίσκεται γύρω του δεν αλλάζει; — Ξέρουμε πως ο Κρατύλος μεμφόταν τον Ηράκλειτο για το ότι είχε πει πως δεν μπορούμε να μπούμε ποτέ δυο φορές μέσα στον ίδιο ποταμό γιατί, κατ' εκείνον, δεν μπορούμε να μπούμε σ' αυτόν ούτε καν μια μόνη φορά. Ο Αριστοτέλης, που μας δίνει αυτή τη διευκρίνηση (Μετά τα Φυσικά, Γ5 1010 α 10), προσθέτει ότι ο Κρατύλος έφτασε μέχρι το να σκεφτεί πως δεν έπρεπε να πει τίποτα και ότι του ήταν αρκετό να κουνήσει το δάχτυλο.

21. Κείμενο αμφίβολο• κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή• πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος• για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.

http://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.html


Εκείνο που έχει σημασία είναι πως ο Ηράκλειτος πίστευε πως τα πάντα βρίσκονται σε διαρκή μεταλλαγή και κίνηση. Αυτή η πεποίθησή του πέρασε μεταγενέστερα σαν απόφθεγμα ότι "τα πάντα ρει".

[Ο Επίχαρμος –κωμωδιογράφος από τις Συρακούσες- τον ειρωνευόταν λέγοντας ότι δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να πληρώσει τα χρέη του, γιατί δεν είναι πια ο ίδιος με εκείνον που τα έκανε, αλλά και δεν πρέπει να δέχεται και καμιά πρόσκληση, γιατί αύριο δεν θα είναι ο ίδιος που την έλαβε…]
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Τρί 27 Ιούλ 2010, 23:13

giosx έγραψε: 3. “ Χρή τον δήμον μάχεσθαι υπέρ του νόμου όκωσπερ τείχεος ”.

Οι πολίτες οφείλουν να υπερασπίζωνται τους συντεταγμένους νόμους της πολιτείας τους, όπως ακριβώς και τα σύνορά της.
για δες το και αναποδα και κανε μια αναγωγη στο σημερα
δλδ:
Οι πολίτες οφείλουν να υπερασπίζωνταιτα τα σύνορά της πολιτείας τους, όπως ακριβώς και τους συντεταγμένους νόμους της .
Τους εχουμε τρελανει στο σεβασμο και την υπερασπιση
χ0αχ0α0χα0

βλεπεις ο ανθρωπος αυτος ηξερε οτι μιλουσε σε ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ και οχι σε πιθικοειδη και η υπερασπιση της πατριδος ηταν κατι δεδομενο... ποσο μαλλον οι νομοι...
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από karipis » Τετ 28 Ιούλ 2010, 00:52

Τάλως έγραψε:Οι πολίτες οφείλουν να υπερασπίζωνταιτα τα σύνορά της πολιτείας τους, όπως ακριβώς και τους συντεταγμένους νόμους της .
Τάλε γιατί το λες αυτό; Πάντα ρει, μην το ξεχνάς ποτέ :giggle:








Μιας όμως και έφερες τον Ηράκλειτο και πάλι στην επιφάνεια, θα 'πω αυτό που μ' εντυπωσίασε περισσότερο απ' όλα όσα "συνέλαβε" εκείνος ο μέγας νους: "Για τον Θεό όλα είναι ωραία και καλά και δίκαια, όμως οι άνθρωποι άλλα θεωρούν άδικα κι άλλα δίκαια" [απόσ. 102]
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Τετ 28 Ιούλ 2010, 01:42

εμενα παλι απο οσα μας παρεθεσε μ αρεσει τουτο

6. “ Αιρεύνται έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος άέναον θνητών, οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα ”.

Από όσα (αγαθά) υπάρχουν εν ζωή, οι άριστοι (αξιόλογοι) επιλέγουν (να απολαύσουν) το ένα: να μείνη αιώνια στη μνήμη των ανθρώπων η δόξα του όνοματός τους. Οι υπόλοιποι των ανθρώπων, οι πλειονότητα, αρκείται στο να χορταίνει σαν τα κτήνη.
οπως λεει και ο Σαραντος Καργακος : "πρεπει να ειμαστε αριστοκρατες" (το ασπαζομαι και εγω)
αναθεμα κι αν ξερει το 1% του πληθυσμου τι θα πει αριστοκρατης πραγματικα
:loco:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Τετ 28 Ιούλ 2010, 01:45

karipis έγραψε:
Τάλως έγραψε:Οι πολίτες οφείλουν να υπερασπίζωνταιτα τα σύνορά της πολιτείας τους, όπως ακριβώς και τους συντεταγμένους νόμους της .
Τάλε γιατί το λες αυτό; Πάντα ρει, μην το ξεχνάς ποτέ :giggle:
χαχαχαχα ναι καλα λες :loco:
πως σε λενε εσενα ειπαμε? Τασο? Νασο? Φοιβο?
εισαι ο ιδιος με τον χθεσινο? :lol:

(αν δεν το δεις μεχρι αυριο τοτε δεν αφορα εσενα χαχαχα )
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από karipis » Τετ 28 Ιούλ 2010, 01:54

Αναστάσιο που με φωνάζουν Τάσο (...και στο "μαλάκα" γυρνάω αλλά ας μη γίνει θέμα).






"Ο χρόνος είναι παιδί που παίζει πεσσούς, του παιδιού είναι η βασιλεία."[52]

Χμμμ... Σαν να λέμε "τα των ανθρώπων πάντα μάταια" ένα πράγμα :cool:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος karipis την Τετ 28 Ιούλ 2010, 01:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Επειδή μπορούσα!
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Τετ 28 Ιούλ 2010, 02:00

Δεν λες καλλιτερα "σαν εχεις τυχη διαβαινε" ???

χαχαχαχα
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από karipis » Τετ 28 Ιούλ 2010, 02:02

Τάλως έγραψε:Δεν λες καλλιτερα "σαν εχεις τυχη διαβαινε" ???

χαχαχαχα

Όχι γιατί το θέμα μας είναι ο Ηράκλειτος, και, αυτός δεν άφηνε τίποτα στην τύχη :D




ΥΓ. "Ενώ ο Λόγος υπάρχει αιώνια, ανόητοι αποδείχνονται οι άνθρωποι και πριν τον ακούσουν και αφού τον ακούσουν για πρώτη φορά, γιατί αν και γίνονται τα πάντα σύμφωνα με αυτόν το Λόγο, φαίνονται μη έμπειροι, όταν αποπειρώνται να πουν ή να πράξουν κάτι από αυτά που εγώ εκθέτω, διαχωρίζοντας το καθένα κατά τη φύση του λέγοντας το πώς έχει. Οι άνθρωποι όμως λησμονούν όσα κάνουν ξυπνητοί, όπως και ξεχνούνόσα κάνουν κοιμισμένοι". [1]
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος karipis την Τετ 28 Ιούλ 2010, 02:04, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Έπρεπε να το κάνω...
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Τετ 28 Ιούλ 2010, 02:08

μια και πιασαμε τις παροιμιες :

ελεγαν καποτε οι γενεες οι παλαιες :
"Οποιος βιαζεται σκονταφτει"


και τα αξια νιατα της Ελλαδος ειπαν μια και επρεπε να εξελιξουν με εξυπνη ομορφια την κληρονομια τους

"Οποιος βιαζεται προλαβαινει και οποιος σκονταφτει ειναι μαλακας "

ειπε η σοφη νοιοτη .
(και δεν ειρωνευομαι σε καμια μου λεξη) μαλιστα θα κρατησω τη νεα εκδοση


εγινε αγρια και σκληρη η ζωη τελικα :)
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
Exciter
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1799
Εγγραφή: Κυρ 14 Μαρ 2010, 19:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Exciter » Πέμ 29 Ιούλ 2010, 03:13

Τάλως έγραψε:
6. “ Αιρεύνται έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος άέναον θνητών, οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα ”.

Από όσα (αγαθά) υπάρχουν εν ζωή, οι άριστοι (αξιόλογοι) επιλέγουν (να απολαύσουν) το ένα: να μείνη αιώνια στη μνήμη των ανθρώπων η δόξα του όνοματός τους. Οι υπόλοιποι των ανθρώπων, οι πλειονότητα, αρκείται στο να χορταίνει σαν τα κτήνη.
οπως λεει και ο Σαραντος Καργακος : "πρεπει να ειμαστε αριστοκρατες" (το ασπαζομαι και εγω)
αναθεμα κι αν ξερει το 1% του πληθυσμου τι θα πει αριστοκρατης πραγματικα
:loco:
Πρέπει πρώτα να δούμε τι ακριβώς σημαίνει κλέος φίλτατε (γράφω από μνήμης, νομίζω ότι το έχω διαβάσει στο εν τη λέξει λόγος, το οποίο δεν το έχω εδώ, ελπίζω να θυμάμαι σωστά, οι ειδικοί της γλωσσολογίας παρακαλούνται να διορθώσουν αν κάνω λάθος).

Η λέξη κλεός στη νέα Ελληνική αποδίδεται συνήθως ως "δόξα". Το πρόβλημα είναι ότι στην αρχαία Ελληνική έχουμε τρεις λέξεις που αποδίδονται ως δόξα: είναι οι λέξεις κύδος, κλέος και δόξα.

Όλες τους έχουν τη σημασία της αναγνωρίσεως και της φήμης. Γνωρίζουμε όμως ότι στην Ελληνική δεν υπάρχουν ακριβή συνώνυμα. Ποια είναι λοιπόν η ειδική τους σημασία (και μάλιστα στα χρόνια που έχουν γραφεί);

Δόξα: Καθολική (δλδ απ'όλους) φήμη/αναγνώριση.
Κύδος: Αναγνώριση/φήμη λόγω ανδραγαθήματος.
Κλέος: Αναγνώριση από τους ανωτέρους (ή τους αρίστους που λέει και η αρχική παράθεση)
Παράλληλα, το κύδος και το κλέος έχουν και μία περισσότερο διαχρονική διάσταση από την (απλή) δόξα, που μπορεί να είναι εφήμερη.

Δεν αναφέρεται λοιπόν σε μία οποιαδήποτε αναγνώριση/φήμη, αλλά στην διαχρονική αναγνώριση από αυτούς που πραγματικά έχει σημασία. Σε πολλές περιπτώσεις, το να χαίρεις αναγνωρίσεως (και) από "την κουτσή Μαρία" μόνο καλό δεν είναι... δε νομίζω ότι χρειάζονται παραδείγματα οι περαιτέρω εξηγήσεις :)

Και μετά το πολύ ειδικό, να πω και κάτι πολύ γενικό (τόσο γενικό που είναι ελαφρώς οφ τόπικ):

Ζώντας εδώ και κάποια χρόνια σε ένα ξένο περιβάλλον, και μάλιστα ανάμεσα σε ιθαγενείς που δείχνουν ακόμα υπεροψία προς τους "κατώτερους" ξένους (και δει βαλκάνιους), μαζί φυσικά με την ξιπασιά του άξεστου αυτοκράτορα, κι ας είναι εντελώς ξεπεσμένοι γεωπολιτικά (πολιτισμικά δεν νομίζω ήταν και ποτέ στην πρωτοπορεία, τεχνολογικά μόνο ήταν), συχνά ολοκληρώνω επίτηδες σύντομες αγορεύσεις μου με μία φράση κάποιου αρχαίου Έλληνα, με την προσθήκη "εικοσικάτι αιώνες μετά, έχει αλλάξει κάτι;".

Η μία από αυτές είναι το τμήμα του Θουκ Α20 που έχω και στην υπογραφή μου, ενώ πολύ συχνά λέω και του Σόλωνα το "Ο Νόμος είναι σαν τον ιστό της αράχνης. Πιάνει μόνο μικρά έντομα" (συνήθως με το σχόλιο "και απ'όσο ξέρω και η φορολογία μέρος του νομικού πλαισίου είναι").

Οι αρχαίοι (ιδιαίτερα οι προσωκρατικοί και ο Θουκυδίδης) ήταν οι πρώτοι που μελέτησαν σε τόσο βάθος και κατέγραψαν με τόση ακρίβεια την ανθρώπινη φύση. Ακριβώς επειδή αυτή δεν έχει αλλάξει, ούτε και πρόκειται, είναι και θα παραμένουν πάντοτε (ενοχλητικά πολλές φορές) επίκαιροι.

Οι ιθαγενείς που συναναστρέφομαι απλώς πρέπει να συνηθίσουν τον nationalist rude sexist Greek... αλλιώς τι σκατά πολυπολιτισμική κοινωνία είναι; :)
(rude γιατί έχουν πλέον ακούσει όλα τα κλασσικά ανέκδοτα με τον Τοτό και sexist γιατί πολίτικαλυ κορρέκτ δεν ήμουν ποτέ)
Ἀταλαίπωρος τοῖς πολλοῖς ἡ ζήτησις τῆς ἀληθείας, καὶ ἐπὶ τὰ ἑτοῖμα μᾶλλον τρέπονται. Θουκ. Α20
Προειδοποίηση: Ό,τι γράφετε ΘΑ χρησιμοποιηθεί εναντίον σας!
ΕΤΥΜΩΣ ΕΤΟΙΜΟΣ ;)
Άβαταρ μέλους
Τάλως
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3188
Εγγραφή: Τρί 26 Αύγ 2008, 12:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Τάλως » Πέμ 29 Ιούλ 2010, 11:52

exiled έγραψε: Δεν αναφέρεται λοιπόν σε μία οποιαδήποτε αναγνώριση/φήμη, αλλά στην διαχρονική αναγνώριση από αυτούς που πραγματικά έχει σημασία. Σε πολλές περιπτώσεις, το να χαίρεις αναγνωρίσεως (και) από "την κουτσή Μαρία" μόνο καλό δεν είναι... δε νομίζω ότι χρειάζονται παραδείγματα οι περαιτέρω εξηγήσεις :)
Πολυ σωστα !

ομως σε εχασα παρακατω... που ακριβως ζεις? :loco:
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..

[img]http://www.afroditishobby.gr/datafiles/498.jpg[/img]

[img]http://s12.postimg.org/pm4kknyzd/copy.j ... 1364828493[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=8F_Z060Wlck
Άβαταρ μέλους
Exciter
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1799
Εγγραφή: Κυρ 14 Μαρ 2010, 19:17
Φύλο: Άνδρας

Re: Ανθολογήματα ή ένας 10λογος από Ρήσεις Ηράκλειτου

Δημοσίευση από Exciter » Πέμ 29 Ιούλ 2010, 15:18

Τάλως έγραψε:ομως σε εχασα παρακατω... που ακριβως ζεις? :loco:
Με απογοητεύεις!

Ακόμα και αν δεν έχεις διαβάσει ούτε ένα άλλο ποστ μου, μπορείς να σκεφτείς πολλές χώρες που να πληρούν τα κάτωθι:
- Οι ντόπιοι «δείχνουν ακόμα υπεροψία προς τους "κατώτερους" ξένους (και δει βαλκάνιους)»
- Έχουν «την ξιπασιά του άξεστου αυτοκράτορα»
- Η χώρα είναι εντελώς ξεπεσμένη γεωπολιτικά
- Είναι «πολυπολιτισμική κοινωνία» (λέμε τώρα, τεσπα)

Και να μην είναι η Αγγλ-εταίρα?

Σαν κουίζ το ρωτάω :wink: :loco:

Και αυτό χωρίς να λάβεις υπ’όψιν ότι έβαλα για τον εαυτό μου την περιγραφή στα αγγλικά («nationalist rude sexist Greek»).

Μάλλον σε μπέρδεψε το «ιθαγενείς» που το χρησιμοποιώ κυριολεκτικά, ως συνώνυμο του «ντόπιοι» (έχοντας όμως πλήρη συνείδηση της συνυποδηλώσεως).

(Rio αν διαβάζεις, ό,τι και να λες ιθαγενής στο UK δεν είσαι… δεν έχεις γεννηθεί εδώ).
Τάλως έγραψε:Πολυ σωστα !
Συχνά όταν μου λένε ιθαγενείς (κυρίως συγκάτοικοι) «you’re right», τους απαντώ «I’m usually right». Την πρώτη φορά που το είπα σε έναν από αυτούς (ουαλός και καλός συνομιλητής), ψέλλισε κάτι του στυλ «είναι υπερβολικό να λες κάτι τέτοιο», για του απαντήσω «I said ‘usually’, not ‘always’, and that was totally factual; it’s merely what empirical evidence suggest!».

Μάλλον θ’αρχίσω να το λέω και σε σένα :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco:
Ἀταλαίπωρος τοῖς πολλοῖς ἡ ζήτησις τῆς ἀληθείας, καὶ ἐπὶ τὰ ἑτοῖμα μᾶλλον τρέπονται. Θουκ. Α20
Προειδοποίηση: Ό,τι γράφετε ΘΑ χρησιμοποιηθεί εναντίον σας!
ΕΤΥΜΩΣ ΕΤΟΙΜΟΣ ;)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”