Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τετ 01 Ιούλ 2009, 21:08

Μην ξεχνουμε οτι η αρχαια Ελλαδα δεν ηταν μονο η Αθηνα. Υπηρχε και η Σπαρτη και αλλες πολεις.
οι κυριοι πολοι επηροης ηταν η Αθηνα και η Σπαρτη.
Επισης καποια εποχη υπηρχε μητριαρχια στη κρητη.
Γι αυτο και σημερα απο πολλους ο διπλος πελεκυς θεωρειτε σημα της μητριαρχιας.
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2437
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από panta » Τετ 01 Ιούλ 2009, 22:32

Divine Sinner έγραψε:Το βυζαντιο δεν ηταν η αρχαια Ελλαδα της αυτοθεσμισης. ηταν μια ενιαια αυτοκρατορια.
...
Προσοχη μιλαμε για το χριστιανικο βυζαντιο που ειναι κατα της πορνειας οχι για την αρχαια Ελλαδα που ειναι υπερ.
Η αρχαια Ελλαδα συμβαδιζε με αυτα που πρεσβευε. οι βυζαντινοι χριστιανοι ηταν υποκριτες.
Θα πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε αυτό το λάθος. Δεν υπήρχε "αρχαία Ελλάδα" ενιαία, με κοινούς θεσμούς. Ακόμη και επί μινωικής ή μυκηναϊκής ή και Αλεξανδρινής εποχής, δεν έχουμε μία Ελλάδα, ένα κράτος. Έχουμε πολλές ανεξάρτητες και αλληλοσυγκρουόμενες περιοχές. Και μιά περιοχή μπορεί να είχε νόμους εντελώς αντίθετους από άλλη.
Αλλού οι γυναίκες ήταν σχετικά ελεύθερες - μην ξεχνάμε ότι πουθενά δεν εκλέγονταν ούτε ψηφίζονταν. Είτε μας αρέσει είτε όχι, το βυζάντιο είναι μιά καθαρά Ελληνική αυτοκρατορία. Και στην αυτοκρατορία αυτή κυβέρνησαν και γυναίκες - σε αντίθεση με τα βασίλεια και τις "δημοκρατίες" της αρχαιότητας. Αν υπήρχε ή όχι υποκρισία, είναι υποκριτικό μόνο και να το λέμε γιατί βγάζουμε την ουρά μας απέξω και κρίνουμε χωρίς αντικειμενικά κριτήρια.

Ένας αμερικάνος είχε πεί κάποτε κάτι για τους Έλληνες - και βραβεύτηκε. Με δυό λόγια είπε ότι οι Έλληνες είναι ικανοί και φτιάχνουν ό,τι καλό και όμορφο υπάρχει στον κόσμο, αλλά είναι ικανοί εξίσου να το καταστρέφουν από φθόνο. Είναι ο μόνος λαός που βγάζει τα μάτια του με τα ίδια του τα χέρια.
Και αυτό επαναλαμβάνεται συνεχώς, δυστυχώς.
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τετ 01 Ιούλ 2009, 22:42

Δεν θα κανω συγκριση αρχαιου κοσμου και βυζαντιου. ειναι σαν να συγκρινεις ενα πορτοκαλι με ενα μηλο.
ειναι ανομοια πραγματα.
Οντως δεν υπηρχε αρχαια Ελλαδα με κοινους θεσμους.
Στο βυζαντιο κυβερνησαν 4 γυναικες.
φυσικα αυτες οι γυναικες κυβερνησαν σε περιοδους συρρικνωσης χαους και παρακμης της αυτοκρατοριας.
Παρ ολα αυτα θα πω οτι οντως δεν υπηρχε νομικος φραγμος να κυβερνησει γυναικα.
αυτο ομως δεν σημαινει οτι στις κατωτερες ταξεις συνεβαινε το ιδιο.
αλλα μιλωντας για την θεση της γυναικας στο χριστιανισμο δεν πρεπει να εστιαζουμε μονο στο βυζαντιο.
Η κοινωνια μας μεχρι πριν περιπου 50 χρονια ηταν καργα πατριαρχικη.
και ειναι ακομα και αυτο προερχεται απο την θρησκεια.
Η οποια επιδιωξη ισοτητας δεν ειχε ως αφορμη την θρησκεια αλλα τον κοσμικο χαρακτηρα των συνχρωνων κρατων.
εχουμε δηλαδη απο τη μια την θρησκεια που θελει την γυναικα κατωτερη και απο την αλλη τον κοσμικο χαρακτηρα του κρατους της ΕΕ της δυσης γενικοτερα που ζητα ισοτητα.
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2437
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από panta » Τετ 01 Ιούλ 2009, 23:10

Divine Sinner έγραψε:Η κοινωνια μας μεχρι πριν περιπου 50 χρονια ηταν καργα πατριαρχικη.
και ειναι ακομα και αυτο προερχεται απο την θρησκεια.
.

Φυσικά θα εννοείς την αρχαία θρησκεία, αφού στον χριστιανικό ελληνισμό - και πριν 50 χρόνια σε ορισμένες περιοχές κυριαρχούσε η λαϊκή παράδοση προερχομένη από την παράδοση που πλην λίγων εξαιρέσεων ήταν πατριαρχική.
Divine Sinner έγραψε:Η οποια επιδιωξη ισοτητας δεν ειχε ως αφορμη την θρησκεια αλλα τον κοσμικο χαρακτηρα των συνχρωνων κρατων.
εχουμε δηλαδη απο τη μια την θρησκεια που θελει την γυναικα κατωτερη και απο την αλλη τον κοσμικο χαρακτηρα του κρατους της ΕΕ της δυσης γενικοτερα που ζητα ισοτητα.
.

Και μόνο ο όρος "κοσμικός" που χρησιμοποιείται δείχνει την χριστιανική επίδραση - έστω και από την ανάποδη. Θα το δεχτώ, χάρη στην συζήτηση, αν και αναφέρεται αποκληστικά στην δυτική θρησκευτικότητα και όχι στην Ελληνοορθόδοξη. Όμως ο κοσμικός αυτός χαρακτήρας έχει ένα σκοτεινό σημείο. Θέλει την γυναίκα όργανο ηδονής και παραγωγής χρήματος - ισότητα στην σκλαβιά - και όχι ως ελεύθερο πρόσωπο. Γι αυτό όλη η διανόηση της δύσης - κάθε πολιτικής χροιάς - δεν μιλά για ανθρώπινο πρόσωπο - προσωπικότητα, αλλά για λαό και μάζες, κάτι δηλαδή που όποιος έχει την δύναμη της εξουσίας μπορεί να το διαμορφώσει όπως θέλει.
Η αξία του ανθρώπου ως προσώπου είναι καθαρά Εκκλησιατική - Χριστιανική - Ορθόδοξη - Ανθρώπινη αξία - αλλά και συνεχές ζητούμενο στην καθημερινότητά μας.
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τετ 01 Ιούλ 2009, 23:18

Δεν νομιζω ολη η διαννοηση να μιλα για μαζες. ο κομμουνισμος μιλαει για μαζες. ο φασισμος το ιδιο. υπαρχουν ομως ποιο μεσαιοι χωροι που ειναι ανθρωποκεντρικοι. γι αυτο και ολη η πρεμουρα για τα ατομικα δικαιωματα κλπ.
Άβαταρ μέλους
ELectriE
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: Τετ 02 Ιούλ 2008, 12:21
Irc ψευδώνυμο: ELectriE, nvisible
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: Συν+παν

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ

Δημοσίευση από ELectriE » Πέμ 02 Ιούλ 2009, 02:45

Μισογυνισμός στην αρχαιότητα και ορθόδοξη θέση;;;
:hitlol: :hitlol: :hitlol:

Τι λέτε εδώ ρε παιδιά;;
:teza:
Όπως Πάνω και Κάτω. Όπως Κάτω και Πάνω.
Ερμητική Αρχή

Όπως Έξω και Μέσα. Όπως Μέσα και Έξω.
Άβαταρ μέλους
Diagalaksiaki
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1260
Εγγραφή: Παρ 22 Ιουν 2007, 14:19
Irc ψευδώνυμο: diagalaksiaki
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: Στον πλανήτη Γη
Επικοινωνία:

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ

Δημοσίευση από Diagalaksiaki » Πέμ 02 Ιούλ 2009, 22:08

ΗΛΕΚΤRA έγραψε:Μισογυνισμός στην αρχαιότητα και ορθόδοξη θέση;;;
:hitlol: :hitlol: :hitlol:

Τι λέτε εδώ ρε παιδιά;;
:teza:
Ναι από όποια πλευρά κι αν το πιάσεις...
:ouf: :help: :teza:
ΣΥ ΘΑΡΣΟΣ ΔΟΣ ΜΑΚΑΡ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΕ ΜΕΝΕΙΝ ΕΝ ΑΠΗΜΟΣΙ ΘΕΣΜΟΙΣ ΔΥΣΜΕΝΕΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΝΤΑ ΜΟΘΟΝ ΚΗΡΑΣ ΤΕ ΒΙΑΙΑΣ
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Dhmellhn » Παρ 03 Ιούλ 2009, 01:41

Επειδή η ώρα είναι περασμένη θα σημειώσω μερικά ενδεικτικά, και εάν χρειαστεί θα επανέλθω.

Στην Αρχαία Αθήνα η γυναίκα βρισκόνταν σαφέστατα υπό την κηδεμονία του του πατρός της και εν συνεχεία του ανδρός της. Όμως, από την άλλη δεν νοείτο νόμιμος γάμος, παρά μόνον εκείνος μεταξύ ενός Αθηναίου πολίτου και μίας Αστής, κόρης ενός άλλου πολίτου. Με άλλα λόγια μόνον η Αστή Αθηναία έτεκε γνησίους αθηναίους πολίτας. Επομένως οι Αθηναίοι ήσαν, θα λέγαμε, υπερπροσταυτευτικοί με τις γυναίκες, αλλά σε καμμία των περιπτώσεων δεν μπορούσαν να χαρακτηριστούν μισογύνηδες.

Στην Αρχαία Σπάρτη από την άλλη οι γυναίκες είχαν περισσότερα δικαιώματα. Δεν ασχολούταν με την οικιακή οικονομία λόγωι της αγωγής τους. Επιπρόσθετα, είχαν δικαίωμα ιδιοκτησίας σε γη -μάλιστα ο Αριστοτέλης στα Πολιτικά του αναφέρει ότι κατά τον 4ο αιώνα τα 2/5 της συνολικής καλλιεργήσιμης γης ανήκαν σε γυναίκες-.

Τέλος, για να κλείσω εν τάχει με την Ελληνική Αρχαιότητα, οι Ελληνίδες λάμβαναν μέρος στους δικούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τα Ηραία όπου απηγορεύετο η παρουσία ανδρών, όπως αντιστοίχως συνέβαινε στα Ολύμπια (και αυτό για να μην τους δουν γυμνούς όπως ηγωνίζοντο). Αυτό για την πλευρά της ηθικής.

Πάμε τώρα στο Χιλιόχρονο Βυζάντιο. Αρκεί ν' αναφέρω τη νομοθεσία της δυναστείας των Ισαύρων όπου με την Εκλογή των Νόμων ως βελτιωμένη επιτομή του Corpus Iuris Civilis στόχευε, μεταξύ άλλων, στη βελτίωση της θέσης των γυναικών. Εάν δε πάμε στα της θρησκείας, η μεγαλύτερη απόδειξις στη μεγάλη σημασία της γυναικός είναι η λατρεία της Παναγίας ως υπεράνω των Αγίων. Μιλάμε για την Αγνή Παρθένο, Άσπιλη γυναικεία φύση μέσωι της οποίας ενσαρκούται ο ΛΟΓΟΣ. Εδώ να επισημάνω την αντίστοιχη θέση της Αθηνάς ως Παρθένου, καθώς και της Αρτέμιδος.

Τέλος, να υπενθυμίσω ότι στο Βυζάντιο υπήρχε αυτό που χαρακτηρίζουμε με σημερινούς όρους ως κοινωνική κινητικότητα. Κατά συνέπεια, εκτός της απουσίας φεουδαρχίας, όπως συνέβαινε την ίδια εποχή στον κατασκότεινο δυτικό μεσαίωνα, ορισμένες γυναίκες κατάφεραν ν' αναρριχηθούν μέχρι το θρόνο του Βυζαντίου, γεγονός που απουσιάζει στην κατάληψη της ηγεσίας από γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Άβαταρ μέλους
Clash
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2656
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ 2007, 15:15

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Clash » Σάβ 04 Ιούλ 2009, 13:22

Panta να σε ρωτήσω κάτι. Είναι αλήθεια ότι κάποτε η χριστιανική εκκλησία όταν ήταν ενωμένη είχε κάνει μια σύνοδο με θέμα το αν η γυναίκα είναι άνθρωπος και έχει ψυχή;
Παρίσι και Μόσχα βαθιά τιμημένα
Αθήνα, Βαρκελώνη που βάφτηκαν με αίμα.
Άβαταρ μέλους
Konstantinos
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:23
Irc ψευδώνυμο: [Konstantinos]
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Σ' άλλη γη, Σ' άλλη τροχιά σ άλλη χώρα

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Konstantinos » Σάβ 04 Ιούλ 2009, 15:01

Clash έγραψε:Panta να σε ρωτήσω κάτι. Είναι αλήθεια ότι κάποτε η χριστιανική εκκλησία όταν ήταν ενωμένη είχε κάνει μια σύνοδο με θέμα το αν η γυναίκα είναι άνθρωπος και έχει ψυχή;
Αρχικά να σου πω οτι αλλο τι κάνει μέρος της εκκλησίας και άλλο τι λέει ο χριστιανισμός...
Παρόλα αυτά θα ήθελα και εγώ να μάθω... πού το άκουσες αυτό;
Mess with the best, CRY LIKE THE REST
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Σάβ 04 Ιούλ 2009, 15:15

Kωνσταντινε δεν μιλαμε για τον χριστιανισμο γενικα και αοριστα.
Ο χριστιανισμος αποτελειτε απο χιλιαδες αιρεσεις. και ποιος ξερει αν μια απο αυτες (και ποια) συμβαδιζει με τις προθεσεις του χριστου.
Δεν μιλαμε για τον χριστιανισμο γενικοτερα αλλα για "την ορθοδοξη θεση".
Δηλαδη για τη θεση ενος συγκεκριμενου δογματος.
Άβαταρ μέλους
Konstantinos
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:23
Irc ψευδώνυμο: [Konstantinos]
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Σ' άλλη γη, Σ' άλλη τροχιά σ άλλη χώρα

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Konstantinos » Σάβ 04 Ιούλ 2009, 15:34

Και γω για την "ορθοδοξη" έλεγ, μόνο που δεν το ανέφερα. παράλειψη
Mess with the best, CRY LIKE THE REST
Άβαταρ μέλους
Clash
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2656
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ 2007, 15:15

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Clash » Σάβ 04 Ιούλ 2009, 16:44

Κάτσε να απαντήσει ο Panta να δούμε αν το έχει «ακούσει» κι αυτός.
Παρίσι και Μόσχα βαθιά τιμημένα
Αθήνα, Βαρκελώνη που βάφτηκαν με αίμα.
Άβαταρ μέλους
Yperboreios
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 10:51
Τοποθεσία: Larisa City

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Yperboreios » Κυρ 05 Ιούλ 2009, 23:33

Ο Χριστός οτι ειπε αυτα κανουν και οι εκκλησίες μην τα διαχωρίζετε αυτα για να βγάλετε αθώο τον Χριστό απο τα προβλήματα που δημιουργεί η εκκλησία απο το Βυζάντιο μεχρι σημερα.Ειτε αρέσει σε μερικούς ειτε οχι όσα ειπε ο Χριστός γράφτηκαν στην καινή διαθήκη και τα ευαγγέλια των μαθητών του Χριστού.Και σε οποια εκκλησία και να πας την καινή διαθήκη θα την βρείς σαν το πρώτο και πιό σημαντικό βιβλίο που υπαρχει εκει μεσα.Επισης οι παπάδες ξερουν την καινή διαθήκη οπως και την παλαιά απ έξω και ανακατωτά κατι που εσεις δεν ξέρετε για αυτο μην τους κρίνετε και τοσο και βγάζετε απο την απ έξω τον Χριστό.
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από karipis » Κυρ 05 Ιούλ 2009, 23:42

''Ξέρεις δα τι καρδιά κρύβει η γυναίκα στα στήθια της! Θέλει το σπίτι να προκόβη του άνδρα πώχει δίπλα της.
Τα πρώτα τα παιδιά και τον πρώτο της άνδρα που πέθανε, ούτε θυμάται πια ούτε τη νοιάζει.
''
(Όμηρος)


''Η γυναίκα δείχνεται χειρότερη κι απ' τον κάκιστον άνδρα,
έστω και αν αυτή είναι προκομμένη.
''
(Ευριπίδης)
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Dhmellhn » Δευ 06 Ιούλ 2009, 00:44

Ορισμένοι μελετητές απομονώνουν, κατά το δοκούν, διάφορα χωρία του Ευριπίδου προκειμένου να τον παρουσιάσουν ως μισογύνη. Πιστεύω ότι είναι αδόκιμος ο παραπάνω χαρακτηρισμός για μία πολυσχιδή προσωπικότητα όπως ο Ευριπίδης. Στην πραγματικότητα οι γυναίκες στις τραγωδίες του διακρίνονται σε "θετικές" και "αρνητικές" ηρωίδες. Η ουσία όμως είναι ότι καμμία δεν είναι ξεκάθαρα είτε το ένα είτε το άλλο. Ο λόγος είναι απλός. Οι ήρωες των Ευριπίδειων δραμάτων δεν αποτελούν υπεράνθρωπα σύμβολα όπως οι αντίστοιχοι των δύο προγενεστέρων τραγικών.

Οι ηρωίδες του αντιδρούν αναλόγως των εξωτερικών ερεθισμάτων (μίσος, αγάπη, χαρά, πόνο, προδοσία, απιστία, δόλο, πονηριά), επομένως παρουσιάζονται ασταθείς. Τι να πρωτοαναφέρουμε, την Μήδεια ως την παμφάρμακο ξείνα ή την Φαίδρα ως την ερωτευμένη αρχόντισσα. Αυτό το οποίο όμως θα πρέπει να εξετάσουμε είναι ποιες ακριβώς ήσαν οι καταστάσεις που τις οδήγησαν σε αυτές τις συγκεκριμένες συμπεριφορές. Δηλαδή τι να πούμε για την καταπροδομένη Μήδεια; Πως να την κατηγορήσουμε συλλήβδην εάν δεν κατανοήσουμε προηγουμένως τα προηγηθέντα, και ιδιαίτερα τον "αγώνα λόγων" μεταξύ της ιδίας και του Ιάσωνος; Αυτό όμως είναι το μεγαλείο του Ευριπίδου ως τραγικού ποιητού.

Γιατί ο Ευριπίδης ενδιαφέρεται για τον συνηθισμένο άνθρωπο, τις σκοτεινές πτυχές της ψυχής του και τις μεγάλες ανησυχίες του και τα πάθη που τον κατέχουν. Με τον τρόπο αυτό η τραγωδία γίνεται για πρώτη φορά μέσο έκφρασης του ατόμου. Ιδιαίτερα, το ενδιαφέρον του Ευριπίδη για το θάνατο και τη βία, εκτός του ότι κατορθώνει να προκαλέσει τον έλεο και το φόβο του θεατή, του δίνει την ευκαιρία να προβάλλει συγκινητικές μορφές τραγικών γυναικών, τη λεπτότητα και την ευγένεια των οποίων δεν βρίσκουμε ούτε στον Αισχύλο ούτε στον Σοφοκλή. Ένεκα τούτου ο Ευριπίδης θεωρείτο από τους αρχαίους ως ο "τραγικότερος των ποιητών".

Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να χαρακτηρήσουμε τον Ευριπίδη και γενικότερα τις αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων για τη γυναίκα μέσωι μεμονομένων φράσεων. Το ίδιο ίδιο ισχύει και για τον Όμηρο.

Αναφορικά τώρα με το Βυζάντιο να συμπληρώσω ότι στην "Εκλογή των Νόμων", μεταξύ άλλων, προβλεπόταν για τη γυναίκα ίσο μερίδιο με τον άνδρα στην κοινή τους περιουσία, όπως επίσης και η απαγόρευση χειροδικίας σε βάρος της.

Και για να τελειώνουμε. Αποτελεί μέγιστο σφάλμα η προσπάθεια ανάδειξης μίας εποχής με το να επιχειρούμε να συκοφαντήσουμε μια άλλη. Αυτό ισχύει ένθεν κακείθεν.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2437
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από panta » Τρί 07 Ιούλ 2009, 01:22

Η θέση της γυναίκας δεν χειροτέρεψε ξαφνικά με την εμφάνιση του χριστιανισμού ή του Ισλαμισμού. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν τη μεταχειρίζονταν καλύτερα. Θα δυσκολευτεί αρκετά όποιος αναζητήσει στα κείμενα των Ελλήνων φιλοσόφων έστω και μια απλή διαμαρτυρία για τη θέση της γυναίκας.

Ο Πλάτωνας γράφει ότι «οι άντρες είναι προφανώς ανώτεροι από τις γυναίκες και τα παιδιά...» (Νόμοι 917), ο δε Αριστοτέλης υποστηρίζει «...ο άντρας έχει τη θέση του αφέντη και η γυναίκα τη θέση του εξαρτημένου...» (Πολιτικά Α 13, 1260). Ο Πυθαγόρας μίλαγε για τις δυο αρχές που δημιούργησαν τον κόσμο, η πρώτη το αγαθό στοιχείο από το οποίο προήλθε η τάξη, το φως και ο άντρας και το κακό στοιχείο το οποίο γέννησε το χάος, το σκότος και τη γυναίκα.

Βέβαια, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς την πάγια θέση της Εκκλησίας, που δημοσιοποιήθηκε στα χρόνια της πιό αισχρής κατοχής που πέρασε ο ελληνισμός της αρχαιότητας, την ρωμαϊκή εποχή, ότι ῾...ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες εν εσμέν εν Χριστώ Ιησού".

Αυτή η απάντηση δείχνει πόσο άστοχες ειναι οι επιθέσεις κατά της Εκκλησίας και αποδεικνύει όχι τόσο την άγνοια αλλά την εμπάθεια όσων φοβούνται την κατάρευση των μυθευμάτων τους.

Το ερώτημα αν η γυναίκα έχει ψυχή και αν είναι άνθρωπος τέθηκε τον μεσαίωνα στην Δυτική Ευρώπη, την οποία τόσο θαυμάζουμε και σκιζόμαστε να γίνουμε ευρωπαίοι.

Καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι Ορθοδοξία σημαίνει ότι δέχεται κάποιος το Ορθό, το σωστό. Και αυτό είναι αποτέλεσμα αγώνα προσωπικού και σύγκρουσης με προσωπικά μυθεύματα και παρεξηγημένα βιώματα.

Το μίσος προς τον άλλο δεν είναι απόδειξη υγιούς σκέψης αλλά φόβου.

-- Tue Jul 07, 2009 12:49 am --

και αντιγράφω

"Το πρώτο, κατά τη γνώμη μου, τραγούδι του άντρα προς την γυναίκα, είναι αυτό του Αδάμ προς την Εύα, που το συναντάμε στη Γένεση. Μου αρέσει και είπα να το μοιραστώ μαζί σας:
*
και είπεν Αδάμ: τούτο νυν, οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου. Αυτή, κληθήσεται γυνή ότι εκ του ανδρός αυτής, ελήφθη αυτή. 24 ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα αυτού και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκαν μίαν. 25 και ήσαν οι δύο γυμνοί, ο τε Αδάμ και η γυνή αυτού, και ουκ ησχύνοντο. Γεν 2, 23-25.
*
Ο ίδιος ο Ναζωραίος προστάτεψε τη γυναίκα από την εκμετάλλευση και την οργή του πλήθους, θέτοντας το ίδιο το πλήθος μπροστά στις ευθύνες των δικών του ανομημάτων. Εκείνος την στήριξε μπροστά σε όλους και μετέτρεψε τον φόβο του θύματος σε γαλήνη ψυχής και πίστη για τη ζωή. Εκείνος πρώτος στον κόσμο έδειξε το δρόμο του σεβασμού και της αγάπης για την γυναίκα, ως δρόμο σωτηρίας και ελπίδας ανδρών και γυναικών.

Και φυσικά υπήρχαν μαθήτριες του Χριστού. Πρώτη πρώτη η Μαγδαληνή, οι αδελφές του Λαζάρου, η Ιωάννα γυναίκα του Χουζά, η Σουσάννα… και «έτεραι πολλαί» λέει το Ευαγγέλιο του Λουκά. Οι γυναίκες αυτές, δεν ήταν μεν στον κύκλο των 12, οι οποίοι και θα ελάμβαναν πρώτοι το ιερατικό αξίωμα, αλλά «διακονούσαν» τον Κύριο που λέει και ο Λουκάς και αργότερα την Εκκλησία. Δεν είναι τυχαίο ότι και ο Μυστικός Δείπνος και η λειτουργία των πρώτων «Κατ’ οίκον» Εκκλησιών έγιναν σε σπίτια γυναικών μαθητριών του Ιησού αλλά και των Αποστόλων.

Δυστυχώς όμως η γυναίκα σε άλλες χώρες του κόσμου στενάζει ακόμα και θεωρείται εξάρτημα της οικογένειας και της κοινωνίας που ζει. Σε χώρες όπου είναι κρυμμένη πίσω από τη μπούργκα, που δεν μορφώνεται γιατί η μόρφωση θεωρείται εκεί σχεδόν ξεστράτισμα από τον ίσιο δρόμο του κοινωνικού και θρησκευτικού κατεστημένου. Σε χώρες όπου καταδικάζεται με φετφάδες, σε θάνατο δια λιθοβολισμού, επειδή βιάστηκε!!!

Όσο για την μετάληψη κατά τις ημέρες της περιόδου, αυτό αποτελεί βαθειά πρόληψη και όχι διδασκαλία του Χριστού. Όταν οι Εβραίοι θεωρούσαν την αιμορραγία ακάθαρτη και δεν άγγιζαν την αιμορροούσα γυναίκα, ο Ιησούς την άγγιξε και την θεράπευσε. Σε ερώτημα που έθεσαν στον Χρυσόστομο γι αυτό το θέμα, απάντησε ότι εμείς οι Χριστιανοί αυτά τα θεωρούμε φυσικά και δεν ασχολούμαστε, άλλες θρησκείες ασχολούνται.

Ακόμη και η σαρανταήμερος ευχή πολύ αργά μπήκε στη λειτουργική ζωή των χριστιανών ως μίμηση, λένε κάποιοι μελετητές, συνηθειών που υπήρχαν σε άλλες θρησκείες για να ικανοποιήσουν την επιθυμία των Χριστιανών γυναικών να μην υστερούν σε ευχές και τελετές από τις άλλες.

Από άγνοια αλλά κυρίως από ισχυρό μισογυνισμό, επιτρέπονται ή και επιβάλλονται προλήψεις και ανυπόστατες διδασκαλίες που επιβιώνουν μέχρι σήμερα. Στο χέρι μας είναι -και εννοώ ημών των ορθοδόξων ελλήνων-να μειωθούν ακόμη περισσότερο, και γιατί όχι να εκλείψουν τελείως, όσες παρόμοιες αντιλήψεις παρέμειναν στις παραδόσεις μας.

Υπεύθυνες όμως είναι και οι ίδιες οι γυναίκες που θα πρέπει να αντιδρούν σε όλα αυτά όταν τα συναντούν. Ούτε μέρος της διδασκαλίας του Χριστού είναι ούτε της σκέψης των Πατέρων".
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τρί 07 Ιούλ 2009, 09:58

H μαγδαλινη ποιο νουμερο ειχε αναμεσα στους δωδεκα μαθητες;

Το ερώτημα αν η γυναίκα έχει ψυχή και αν είναι άνθρωπος τέθηκε τον μεσαίωνα στην Δυτική Ευρώπη, την οποία τόσο θαυμάζουμε και σκιζόμαστε να γίνουμε ευρωπαίοι.
Αν και ξερω αλλα το αφηνω στον ιφη που το πρωτοεθεσε.

Όσο για την μετάληψη κατά τις ημέρες της περιόδου, αυτό αποτελεί βαθειά πρόληψη και όχι διδασκαλία του Χριστού. Όταν οι Εβραίοι θεωρούσαν την αιμορραγία ακάθαρτη και δεν άγγιζαν την αιμορροούσα γυναίκα, ο Ιησούς την άγγιξε και την θεράπευσε. Σε ερώτημα που έθεσαν στον Χρυσόστομο γι αυτό το θέμα, απάντησε ότι εμείς οι Χριστιανοί αυτά τα θεωρούμε φυσικά και δεν ασχολούμαστε, άλλες θρησκείες ασχολούνται.
Οι γυναικες γιατι ειναι μυαρες μετα τη γενα; ξερεις;
Δυστυχώς όμως η γυναίκα σε άλλες χώρες του κόσμου στενάζει ακόμα και θεωρείται εξάρτημα της οικογένειας και της κοινωνίας που ζει. Σε χώρες όπου είναι κρυμμένη πίσω από τη μπούργκα, που δεν μορφώνεται γιατί η μόρφωση θεωρείται εκεί σχεδόν ξεστράτισμα από τον ίσιο δρόμο του κοινωνικού και θρησκευτικού κατεστημένου. Σε χώρες όπου καταδικάζεται με φετφάδες, σε θάνατο δια λιθοβολισμού, επειδή βιάστηκε!!!
Δεν υπαρχει λογος να κανεις συγκρισεις. εκει οδηγουν τα θρησκευτικα κατεστημενα. Ο λογος που δεν λιθοβολουνται γυναικες στην Ελλαδα δεν ειναι επειδη επικρατησε ο χριστιανισμος αλλα επειδη το κρατος μας ειναι κοσμικο.
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Dhmellhn » Τρί 07 Ιούλ 2009, 23:01

Παρακολουθώ ένα συνεχές ολίσθημα από την πλευρά του Πάντα, ο οποίος επιμένει να αποδείξει ότι οι γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα ήταν ένα τίποτα. Καταρχήν το ίδιο το θέμα της συζητήσεως είναι άτοπο. Τι σημαίνει μισογύνης; Αυτός που εχθρεύεται τη γυναικείο φύλο, αυτός που το μισεί. Επομένως πρόκειται για εκφραστική αστοχία.

Στην Αρχαία Αθήνα οι γυναίκες ευρίσκοντο σαφώς σε υποδεέστερη θέση αλλά δεν αποτελούσαν αντικείμενα. Τουναντίον ήταν υπεύθυνες για τα του οίκου. Σε άλλες πόλεις οι γυναίκες είχαν περισσότερα δικαιώματα αλλά οπωσδήποτε τη διακυβέρνηση την ασκούσαν οι άνδρες. Όπως αντιστοίχως η Ιεροσύνη αποτελεί ανδρικό λειτούργημα. Ο λόγος που δεν επιτρέπεται η είσοδος της γυναικός στο Ιερό, καθώς και η απαγόρευσις του να χρισθεί οποιοδήποτε ιερατικό αξίωμα πιστεύω ότι τη γνωρίζετε. Επαναλαμβάνω ότι δεν πρέπει να παίρνουμε τα χωρία μεμονωμένα. Για παράδειγμα το συγκεκριμένο χωρίο του Αριστοτέλους ξεκινά από το 5 του 1260 όπου αναφέρει σαφέστατα ότι οι αρετές άρχοντος και αρχομένου είναι διαφορετικές. Το αυτό ισχύει σε όλη τη φύση. Κάποιοι έχουν τη δυνατότητα να ηγούνται, να εξουσιάζουν και κάποιοι άλλοι δέχονται την εξουσία. Όμως, με διαφορετικό τρόπο εξουσιάζει ο ελεύθερος το δούλο, ο άντρας τη γυναίκα και το παιδί, διότι σε όλους υπάρχουν τα στοιχεία της ψυχής, απλά σε διαφορετικούς βαθμούς. Επιπρόσθετα τονίζει ότι το ίδιο συμβαίνει και για τις ηθικές αρετές. Εδώ να σημειώσουμε ότι για τους Ρωμαίους, σε αντίθεση με τους Έλληνες, η γυναίκα εθεωρείτο ως "σκεύος ηδονής" ως res (πράγμα).

Βλέπουμε επομένως ότι ο Αριστοτέλης θεωρούσε τις γυναίκες και τα παιδιά ως αδύναμα και ανίσχυρα πλάσματα τα οποία έπρεπε να προστατευτούν από το ανδρικό φύλο. Η ίδια αντίληψη τον διακατέχει και στην περίπτωση της δουλείας όπου θεωρεί ότι όσοι υστερούν νοητικώς ή σωματικώς έχουν συμφέρον να εργάζονται πλησίον εκείνων που υπερέχουν και να τους βοηθούν ως συνεργάτες και προς το ίδιο το συμφέρον των, διότι τοιουτοτρόπως εξασφαλίζουν τη συντήρησή των (βεβαίως, εδώ να διευκρινήσω ότι αναφορικά με τις γυναίκες και τα παιδιά ο Αριστοτέλης θεωρούσε ότι δεν έχουν ισχυρή θέληση και υπό αυτή την έννοια έπρεπε να ακούν τους σώφρονες άνδρες). Δυστυχώς ο μεγάλος Σταγειρίτης φιλόσοφος παρερμηνεύθη, ιδιαίτερα από τους κονκισταδόρες του Κορτέζ και του Πιζάρο οι οποίοι επιχείρησαν με τη βία να υποδουλώσουν τους ακμάζοντες πολιτισμούς της Νοτίου Αμερικής. Επίσης της ιδίας απόψεως τυγχάνει και ο Πλάτων.

Επιπρόσθετα οι γυναίκες (παρά τις αριστοτέλειες απόψεις περί αδυνάμου θελήσεως) είχαν τη δυνατότητα μόρφωσης (ιδιαίτερα οι λεγόμενες Εταίρες ήταν πολύ μορφωμένες και είχαν τη δυνατότητα να παραβρίσκονται στα συμπόσια και ν' ανταλλάσουν απόψεις επί παντός επιστητού με τους άνδρες συνδαιτυμόνες τους σε αυτά. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι ο Πλάτων συζούσε με εταίρες). Υπάρχουν μάλιστα πολλές αναφορές που έχουν διασωθεί για γυναίκες με εξέχουσα θέση στην φιλοσοφία, ποίηση, ζωγραφική, αστρονομία, ιατρική, στην διδαχή των μαθηματικών, στην συγγραφή επικών έργων κλπ. - Αβροτέλεια - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Αγλαονίκη - Αστρονόμος, Αγνοδίκη η Αθηναία - Ιατρός, Αίγλη - Ιατρός, Αίθρα - Μαθηματικός, Ανάγορα η Μιλήσια - μαθήτρια Σαπφούς, Αντιοχίς η Τλωία - Ιατρός και Φαρμακολόγος, Άνυτη η Τεγεάτις - Ποιήτρια, Αξιόθεα - Πλατωνική φιλόσοφος, Αρετή η Κυρήνεια - Φιλόσοφος και μαθηματικός, Αρητη - Φιλόσοφος και Συγγραφεύς, Αριστάρετη - Ζωγράφος, Αριστοδάμα - Ποιήτρια, Αριστομάχη - Ποιήτρια επικών έργων, Βαβελυκα - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Βερονίκη - Φιλόσοφος, Γλαύκη - Ποιήτρια και Κιθαρίστρια, Γογγύλα η Κολοφώνια - μαθήτρια της Σαπφούς, Γοργώ - Ποιήτρια, Δαμοφύλη - Ποιήτρια ερωτικών στίχων, Δημάρετη και Δημοχάρις - Ποιήτριες, Ειρήνη- Ζωγράφος, Εύνεικα η Σαλαμινία - Μαθήτρια Σαπφούς και πάρα πολλές άλλες. Να μην ξεχνάμε φυσικά τη Σαπφώ ή τη 10η μούσα όπως την αποκαλούσαν.

Και επειδή ανεφέρθησαν χωρία του Ομήρου και του Ησιόδου τα οποία αναφέροντο στις κακές συζύγους, παρακάτω παραθέτω χωρία που αναφέρουν την ευδαιμονία των ευτυχισμένων ανδρών από τις γυναίκες τους:

ου μεν γαρ του γε κρείσσον και άρειον
ή όθ’ ομοφρονέοντε νοήμασιν οίκον έχητον
ανήρ ηδέ γυνή` πόλλ’ άλγεα δυσμενέεσσιν,
χάρματα δ’ ευμενέτηισι, μάλιστα δε τα’ έκλυον αυτοί.


Ομήρου Οδύσσεια 6, 182

ου μεν γαρ τι γυναικός ανήρ ληΐζετ’ άμεινον
της αγαθής, της δ’ αύτε κακής ου ρίγιον άλλο


Ησιόδου Έργα και Ημέραι 702.

Διότι είχαν και οι Αρχαίοι Έλληνες Ηθική. Εάν διαβάσει κανείς επισταμένα την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και δευτερευόντως τον Leopold Schmidt θα καταλάβει πολύ περισσότερα.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από karipis » Τετ 08 Ιούλ 2009, 00:43

STAVRAETOS έγραψε:Ορισμένοι μελετητές απομονώνουν, κατά το δοκούν, διάφορα χωρία του Ευριπίδου προκειμένου να τον παρουσιάσουν ως μισογύνη. Πιστεύω ότι είναι αδόκιμος ο παραπάνω χαρακτηρισμός για μία πολυσχιδή προσωπικότητα όπως ο Ευριπίδης. Στην πραγματικότητα οι γυναίκες στις τραγωδίες του διακρίνονται σε "θετικές" και "αρνητικές" ηρωίδες. Η ουσία όμως είναι ότι καμμία δεν είναι ξεκάθαρα είτε το ένα είτε το άλλο. Ο λόγος είναι απλός. Οι ήρωες των Ευριπίδειων δραμάτων δεν αποτελούν υπεράνθρωπα σύμβολα όπως οι αντίστοιχοι των δύο προγενεστέρων τραγικών.
:)
Συμφωνώ απόλυτα και αυτό, πάνω-κάτω, έθεσα ως άποψή μου στο πρώτο μνμ που ανέρτησα στο συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον υπάρχει και γραπτή μαρτυρία για τον Ευριπίδη (η οποία ετέθη επίσης) και την ευαισθησία του στο γυναικείο φύλο. Ο λόγος που έβαλα εδώ κάποια αποφθέγματα είναι για να δείξω πως η αντίληψη των ανδρών, γενικά μιλάω, μέχρι και σήμερα δεν πολύ-αλλάζει.
Μισογυνισμός στην αρχαιότητα δεν υπήρχε, ήταν κάτι άλλο "εκείνο" και μάλλον είχε να κάνει με την παραδοσιακότητα της κοινωνίας της εποχής. Σίγουρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για απελευθερωμένες γυναίκες και τα συναφή αλλά όχι μισογυνισμό. Και αν κάπου ξεφεύγει ο Ησίοδος, να σκεφτούμε μόνο την εποχή αλλά και τον τρόπο που ζούσε (κάτι σαν καλόγερος της εποχής του).
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Dhmellhn » Τετ 08 Ιούλ 2009, 01:33

Συμφωνώ απόλυτα και αυτό, πάνω-κάτω, έθεσα ως άποψή μου στο πρώτο μνμ που ανέρτησα στο συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον υπάρχει και γραπτή μαρτυρία για τον Ευριπίδη (η οποία ετέθη επίσης) και την ευαισθησία του στο γυναικείο φύλο. Ο λόγος που έβαλα εδώ κάποια αποφθέγματα είναι για να δείξω πως η αντίληψη των ανδρών, γενικά μιλάω, μέχρι και σήμερα δεν πολύ-αλλάζει.
Μισογυνισμός στην αρχαιότητα δεν υπήρχε, ήταν κάτι άλλο "εκείνο" και μάλλον είχε να κάνει με την παραδοσιακότητα της κοινωνίας της εποχής. Σίγουρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για απελευθερωμένες γυναίκες και τα συναφή αλλά όχι μισογυνισμό. Και αν κάπου ξεφεύγει ο Ησίοδος, να σκεφτούμε μόνο την εποχή αλλά και τον τρόπο που ζούσε (κάτι σαν καλόγερος της εποχής του).
Συμφωνώ Τάσο.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2437
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από panta » Τετ 08 Ιούλ 2009, 01:41

Δεν υπαρχει λογος να κανεις συγκρισεις. εκει οδηγουν τα θρησκευτικα κατεστημενα. Ο λογος που δεν λιθοβολουνται γυναικες στην Ελλαδα δεν ειναι επειδη επικρατησε ο χριστιανισμος αλλα επειδη το κρατος μας ειναι κοσμικο.
Κόντρα για την κόντρα? Κάποτε το έπαιζες ορθόδοξος. Και μην μας λές τρίχες. Η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Είναι ΟΡΘΟΔΟΞΟ. Και σαν ΟΡΘΟΔΟΞΟ ξέρει να σέβεται και να μην επιβάλλει στους άλλους τίποτα. Άλλο αν με την "κοσμική πολιτική" που ασκεί τα τελευταία χρόνια - χωρίς φυσικά την έγκριση του ελληνικού λαού - θα γίναι μουσουλμανικό.
Διά ταύτα, άστε τις μακακίες και σοβαρευτείτε. Ο εχθρός σας δεν είναι εδώ. Είναι έξω - α, και στην φαντασία σας.

-- Wed Jul 08, 2009 1:03 am --
STAVRAETOS έγραψε:Παρακολουθώ ένα συνεχές ολίσθημα από την πλευρά του Πάντα, ο οποίος επιμένει να αποδείξει ότι οι γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα ήταν ένα τίποτα.
Πλήν των γραπτών, τα οποία αποδεικνύουν την μή αποδεκτή κοινωνική θέση της γυναικός στην αρχαιότητα, ανέφερα ότι η κατ' ουσίαν αποδεκτή θέση της γυναικός στην κοινωνία οφείλεται στην Εκκλησία και στην διδασκαλία του Ιησού Χριστού, ο οποίος δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ των ανθρώπων. Δυστυχώς τό μόνιμο ανθελληνικό - αντιχριστιανικό μοτίβο επικρατεί και εδώ. Τουτέστιν πάλι γλύστρισες, διότι δεν έκανες τον κόπο να διαβάσεις τί γράφω.

Και για του λόγου το αληθές να αναφέρω για άλλη μιά φορά ότι ο Πλάτων, ο οποίος δεν τα έχει ιδιαίτερα καλά με τα δίκαια των γυναικών, σε μιά έξαψη επιστημονισμού αναφέρει την κοινωνική αλήθεια των Αθηνών της εποχής του: Σε τίποτα δεν θα διέφερε η γυναίκα με τον άντρα ΑΝ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟΝ.
Όπως βλέπεις δεν προσπαθώ να αποδείξω τίποτα, απλώς να διορθώσω ψευδείς περί της γυναικός κομπλεξικές, ανθελληνικές και αντιχριστιανικές αντιλήψεις που περνάνε με στόχο τον προσυλητισμό στην βλακεία.

-- Wed Jul 08, 2009 10:10 am --

Οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον Κανόνα. Αυτές οι σποραδικές περιπτώσεις γυναικών – σε περίοδο εκατοντάδων χρόνων – που ανεδείχθησαν μέν, κατασυκοφαντήθηκαν δε, όπως η Ψάπφα - επιβεβαιώνουν την αποστροφή των αρχαίων ελλήνων ακόμη και για απλή σκέψη περί δικαιωμάτων των γυναικών. Οι περιστασιακές αναλαμπές είναι απλώς περιστασιακές και τοπικές.

Κατ’ ουσίαν δεν υπάρχει κάν θέμα ισότητας στην αρχαιότητα.

Η ισότητα ανδρών και γυναικών ως αρχή και αξίωμα ετέθη υπό της Εκκλησίας με το διάγγελμα του απ. Παύλου ο οποίος απλά εξέφραζε την αποκαλυμμένη διδασκαλία του Ιησού Χριστού αναφέροντας ότι για τον Θεό, τον κριτή και το κριτήριο των πάντων, δεν υπάρχει διάκριση ανδρών και γυναικών.
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τετ 08 Ιούλ 2009, 12:58

Κόντρα για την κόντρα? Κάποτε το έπαιζες ορθόδοξος. Και μην μας λές τρίχες. Η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Είναι ΟΡΘΟΔΟΞΟ. Και σαν ΟΡΘΟΔΟΞΟ ξέρει να σέβεται και να μην επιβάλλει στους άλλους τίποτα. Άλλο αν με την "κοσμική πολιτική" που ασκεί τα τελευταία χρόνια - χωρίς φυσικά την έγκριση του ελληνικού λαού - θα γίναι μουσουλμανικό.
Διά ταύτα, άστε τις μακακίες και σοβαρευτείτε. Ο εχθρός σας δεν είναι εδώ. Είναι έξω - α, και στην φαντασία σας.
Τα οσα σου λεω ειναι ασχετα με τις θρησκευτικες μου πεποιθησεις.
Η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Είναι ΟΡΘΟΔΟΞΟ. Και σαν ΟΡΘΟΔΟΞΟ ξέρει να σέβεται και να μην επιβάλλει στους άλλους τίποτα.
Η Ελλαδα ειναι κοσμικο κρατος παρα το οτι εχει ορισμενα θεοκρατικα καταλοιπα.
κατα τα αλλα δεν μπορει να θεωρηθει ορθοδοξο κρατος σε καμια περιπτωση.
Η χωρα μας συμμετεχει σε διαφορους οργανισμους και εχει υπογραψει διαφορες συνθηκες που την καθιστουν επισημα κοσμικη.
Επισης το συνταγμα συμφωνα με γνωστους συνταγματολογους επιτρεπει ανετα τον διαχωρισμο κρατους εκκλησιας.
Άβαταρ μέλους
Lykaina
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 205
Εγγραφή: Παρ 10 Απρ 2009, 17:18
Irc ψευδώνυμο: Lykaina
Φύλο: Γυναίκα

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Lykaina » Τετ 08 Ιούλ 2009, 13:37

STAVRAETOS έγραψε:Παρακολουθώ ένα συνεχές ολίσθημα από την πλευρά του Πάντα, ο οποίος επιμένει να αποδείξει ότι οι γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα ήταν ένα τίποτα. Καταρχήν το ίδιο το θέμα της συζητήσεως είναι άτοπο. Τι σημαίνει μισογύνης; Αυτός που εχθρεύεται τη γυναικείο φύλο, αυτός που το μισεί. Επομένως πρόκειται για εκφραστική αστοχία.

Ε τότε γιατί συνεχίζεται ένα θέμα που δεν υφίσταται;
Δεν υπάρχει καταγεγραμμένος μισογυνισμός κάποιου λαού.

Πάντοτε ήταν ήταν ζηλευτή η θέση της γυναίκας μέσα στις διάφορες κοινωνίες, αλλά όχι ό,τι τις μισούσαν κι όλας :)
Άβαταρ μέλους
Dhmellhn
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 4046
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
Έδωσε Likes: 27 φορές
Έλαβε Likes: 71 φορές

Re: Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΣΗ

Δημοσίευση από Dhmellhn » Τετ 08 Ιούλ 2009, 22:29

Προς τον Πάντα,

Ο Πλάτων στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ μεριμνεί για ίση εκπαίδευση Ανδρών και Γυναικών. Το γεγονός ότι οι Αρχαίοι Έλληνες γενικότερα θεωρούσαν τις γυναίκες ως το ασθενές φύλο το οποίο χρήζει προστασίας δε σημαίνει ότι τις μεταχειρίζοντο ως ζώα ή ως πράγματα, εν αντιθέσει με τους Ρωμαίους, όπως ήδη έχω αναφέρει σε προηγούμενη παρέμβασή μου.

Θα σου αντιστρέψω το επιχείρημα και θα σου αναφέρω δύο περιπτώσεις. Την πρώτη την επαναλαμβάνω διότι πιθανόν να σου διέφυγε. Αφορά την απαγόρευση της εισόδου των γυναικών στο Ιερό, καθώς και την απαγόρευση του Ιερατικού αξιώματος. Η δεύτερη περίπτωση αφορά το μυστήριο του γάμου. Θα γνωρίζεις φυσικά το γνωστό: Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα... Τα παραπάνω τι σημαίνουν; ότι εμείς οι Ορθόδοξοι είμαστε μισογύνηδες; Όχι βέβαια. Κατά τον ίδιο τρόπο, λοιπόν, σου εστίασα την προσοχή στο να μην πιάνεσαι από ορισμένες μεμονωμένες φράσεις. Ειδικά από εσένα θα περίμενα να μην ολισθαίνεις στην ίδια ατραπό που έχουν χαράξει ορισμένοι φανατικοί δήθεν της πατρώας θρησκείας οι οποίοι μισούν θανάσιμα την Ορθοδοξία. Ουδείς σώφρων (πλην ορισμένων) υποστηρίζει ότι η αρχαία κοινωνία ήτο τελεία. Τα στραβά και κατακριτέα πάντοτε υπήρξαν. Όμως, από του σημείου αυτού μέχρι του να φτάσουμε να αφορίζουμε οτιδήποτε προέρχεται από τον αρχαίο κόσμο, υπάρχει μεγάλη διαφορά` δεν νομίζεις; Άλλωστε, η ίδια η Εκκλησία έχει παραδεχθεί ορισμένους φιλοσόφους της Αρχαίας Ελλάδος -μεταξύ αυτών τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα- ως έχοντες το χάρισμα του σπερματικού λόγου.

Το έχω ξαναπεί και θα το επαναλάβω: Προσωπικά δεν χαρίζω σε κανέναν ούτε την αρχαία ελληνική κληρονομιά, ούτε τη Βυζαντινή. Θεωρώ και τις δύο ως αναπόσπαστα δομικά κομμάτια για την τελική διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού.

Πιστεύω να κατανοείς την καλοπροαίρετη κριτική μου.
Ε τότε γιατί συνεχίζεται ένα θέμα που δεν υφίσταται;
Δεν υπάρχει καταγεγραμμένος μισογυνισμός κάποιου λαού.

Πάντοτε ήταν ήταν ζηλευτή η θέση της γυναίκας μέσα στις διάφορες κοινωνίες, αλλά όχι ό,τι τις μισούσαν κι όλας
Έχεις απόλυτο δίκιο, άλλωστε ήδη το έθιξα. Αισθάνθηκα όμως την ανάγκη να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα.
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”