Η Ελληνική μύησις

Άβαταρ μέλους
promitheas14
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1832
Εγγραφή: Τετ 02 Ιαν 2013, 16:25
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 13 φορές
Έλαβε Likes: 20 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από promitheas14 » Δευ 07 Μαρ 2016, 19:34

Τό μόνο γιά τό ὁποῖο αἰσθάνομαι τήν ἀνάγκη νά ἐκφράσω τήν λύπη μου εἶναι ὅτι μέ τίς πληροφορίες πού (ἀφελῶς καί κακῶς) ἔφερα ἐδῶ, ἔδωσα ἀφορμή νά μπαχαλέψει τό πόστ τοῦ Ἄλκη.
Ὄποιος ἐλεύθερα συλλογᾶται, συλλογᾶται καλά.
Ρήγας Βελεστινλῆς
Άβαταρ μέλους
AnonymosEreynhths
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5846
Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 122 φορές
Έλαβε Likes: 196 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από AnonymosEreynhths » Δευ 07 Μαρ 2016, 19:42

Τώρα σε πήρε ο πόνος για ότι χάλασες το θέμα του Άλκη;
Δεν είναι ότι δεν απαντάς στις ερωτήσεις και αποπροσανατολίζεις τον αναγνώστη από την ουσία της συζήτησης την οποία αποφεύγεις εξ αρχής είναι ότι προκαλείς με προσωπικές επιθέσεις χωρίς να σου δώσω δικαίωμα. Χάλασες ένα θέμα ρίχνοντας το επίπεδο σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς και παπάδες.
Όποτε τις υποκριτικές αναφορές περί λύπης κράτησε τες για τον εαυτό σου. Σιγά μην σε πάρουν και τα κλάματα.

Όπως με αντιμετώπισες έτσι σε αντιμετωπίζω μήπως και αλλάξεις τροπάρι.

Αν νιώθεις τώρα πραγματική λύπη για τα όσα γράφτηκαν δεν έχεις παρά να ανακαλέσεις σε πρώτη φάση για τις άδικες προσωπικές επιθέσεις/χαρακτηρισμούς και έπειτα να δώσεις μια απάντηση αντικειμενικά δίχως παρωπίδες για να καταλάβουμε αν σέβεσαι τελικά το αρχαιοελληνικό πνεύμα ή όχι. Γιατί καταλαβαίνω ότι οι ερωτήσεις μου σκοντάφτουν μπροστά στον δικό σου δογματικό τοίχο και στις παγιωμένες σου αντιλήψεις οπότε και δεν θα απαντήσεις σοβαρά γιατί δεν σε παίρνει να απαντήσεις σε τίποτα απολύτως.

Αν αλλάξεις γνώμη και θέλεις να επανορθώσεις εδώ θα είμαι. Αν όχι...συνέχισε το παραλήρημα. ( για τις σοβαρές επιστημονικές ομάδες που απεδείχθησαν...ΜΚΟ κλπ :D )
Άβαταρ μέλους
AnonymosEreynhths
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5846
Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 122 φορές
Έλαβε Likes: 196 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από AnonymosEreynhths » Δευ 07 Μαρ 2016, 20:10

Παραθέτω άρθρο προς συζήτηση σχετικά με : Μύηση, Βίωση Αληθινής Φύσης στην Αρχαία Ελλάδα . Το είχα διαβάσει παλαιότερα και μου άρεσε αρκετά.

Πηγή: http://www.logiosermis.net/2014/12/blog ... t3DQZyLS71

Η Επικοινωνία με το Άγνωστο, το Υπερβατικό, η Προσέγγιση και η Βίωση της Θεότητας, η Είσοδος στον Χώρο της Πραγματικότητας, απαιτεί την προσωπική προσπάθεια του καθενός…
Ακόμα κι αν χρησιμοποιούνται πρακτικές, τυπικά, τελετουργικά, όλα αυτά είχαν σκοπό να αφυπνίσουν τον άνθρωπο για να Ανυψωθεί Ως την Πραγματικότητα…

Τίποτα δεν λειτουργεί μηχανιστικά. Οποτεδήποτε και οπουδήποτε επιχειρείται αυτό απλά δεν «λειτουργεί»…
Επομένως το μόνο πραγματικό τελετουργικό είναι η «προσωπική πραγμάτωση» όπως κι αν το αντιλαμβανόμαστε αυτό.

Στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχαν:

- Εξωτερικές δραστηριότητες, γιορτές, και τα Μικρά Μυστήρια, που προσανατολίζουν την ψυχοσωματική δράση μας.

- Εσωτερικές τελετές, τα Μεγάλα Μυστήρια, που διευθετούν την ψυχική διάθεσή μας.

- Ανώτερα Μυστήρια που μας αποκαλύπτουν το αληθινό ον (που είμαστε),

- Μύηση στην Πνευματική Ενότητα,

- Υπέρτατη Μύηση που μας Ανυψώνει στη Θεότητα, το Τελευταίο Στάδιο αυτής της εσωτερικής εξέλιξης… της Ιερής Σιγής Ενώπιον του Άχρονου Θεού…

Το ότι υπήρχαν Πέντε Βαθμίδες Μύησης στην Αρχαιοελληνική Θρησκεία (που ανάγονται στην Ορφική Διδασκαλία…), στα Μυστήρια… αποδεικνύεται από την «διάρθρωση» της Ορφικής Διδασκαλίας, από τον «οργάνωση» της Διονυσιακής Λατρείας, από την «ιεράρχηση» των Μυστηρίων, ακόμα κι από την «καθιέρωση» αντίστοιχων ιερουργιών και δημοσίων και λαϊκών γιορτών…

Έμμεσα, για τις Πέντε Βαθμίδες Μύησης, γίνονται αναφορές στον Πλάτωνα, (ο οποίος συσχετίζει τα «μυστήρια» με την φιλοσοφική «ανέλιξη» και) που «μιλά» για την «λύσιν» της ψυχής από τα δεσμά του σώματος, για την ανέλιξη του νου στην σφαίρα του όντος (των ιδεών), για την Ανύψωση Ως το Είναι, και για την Ομοίωσιν με το Θεό (το «Τελείως Είναι», το Αγαθόν)…

Αλλά και στους άλλους φιλοσόφους βρίσκουμε τέτοιες αναφορές, πάντα έμμεσα, (αφού δεν επιτρεπόταν να «μιλάς» για τα «μυστήρια»)…

Ο Θέων ο Σμυρναίος (Θέων ο Πλατωνικός), φιλόσοφος στο τέλος του 1ου μ.Χ. αιώνα, που ασχολήθηκε ειδικά με τους πλατωνικούς διαλόγους, είναι αυτός που αναφέρεται με σαφήνεια στα πέντε στάδια βαθμίδες της Μύησης (αλλά και της προσωπικής φιλοσοφικής ανέλιξης).

α) καθαρμός, το προκαταρκτικό στάδιο,
β) κυρίως γνώση,
γ) εποπτεία -ανώτατος βαθμός μύησης,
δ) το στάδιο κατά το οποίο ο μύστης γίνεται «δαδούχος» -ιεροφάντης και έχει τη δύναμη της μεταλαμπάδευσης, μύησης άλλων,
ε ) ομοίωση προς το Θεό.

Σε όλους τους νεοπλατωνικούς φιλοσόφους γίνονται αναφορές στην αρχαία θρησκεία και στα στάδια μύησης…

Οι «Υποστάσεις» του Πλωτίνου (Εν, Νους, Ψυχή) σχετίζονται άμεσα με τους αρχαιοελληνικούς θεούς, τα κοσμικά πεδία και τις βαθμίδες μύησης…

Ο Ολυμπιόδωρος, νεοπλατωνικός φιλόσοφος, του 6ου αιώνα μ.Χ., που έγινε σχολάρχης της νεοπλατωνικής σχολής στην Αλεξάνδρεια, μετά τον Αμμώνιο και τον διάδοχο του Αμμώνιου τον Ευτόκιο, έγραψε σχόλια στον Πλάτωνα, κι αναφέρεται κι αυτός στις πέντε βαθμίδες μύησης…

Η Μύηση (από την αρχαιοελληνική ρίζα –μυ, που «παράγει» όλες τις μυστικές έννοιες), σημαίνει αυτό που με κλειστά χείλη, χωρίς φωνή, «μεταδίδεται», το «άρητο ρήμα», που δεν διασπά τα χείλη, αυτό που δεν προφέρεται, ούτε καν, ψιθυριστά

Κατ’ επέκταση, είναι το «μυστικό», ο μυστικός θείος λόγος, ο ιερός λόγος που αναφέρεται στο Θεό, και στην θεϊκή πραγματικότητα…

Αυτή ήταν η αρχική έννοια του «ιερού λόγου». της περί Θεού, και θείας πραγματικότητας αφήγησης, του «μύθου», της μυθολογίας… Κι από ‘δω πηγάζει ακόμα κάθε έννοια μυστικισμού…

Η Μύηση στην Αρχαία Ελλάδα σημαίνει πολύ απλά την Αποκάλυψη, την Βίωση της Ενιαίας Θείας Φύσης που είμαστε όλοι, πέρα και πάνω από την ατομικότητα που είναι το «προσωπείο» με το οποίο δραστηριοποιούμαστε όλοι μας μέσα στους κόσμους.

Η ανθρώπινη συνείδηση που είναι στην πραγματικότητα η Φύση, αποτελεί ένα περιορισμό, ένα κέντρο επίγνωσης, αντίληψης. Ο άνθρωπος νοιώθει ότι βρίσκεται στο «κέντρο» και γύρω απλώνεται ο κόσμος, η δημιουργία, ο χώρος…

Για να μπορέσει ο άνθρωπος να ανυψωθεί ως την Αληθινή Φύση του πρέπει να ξεκινήσει από αυτό το «κέντρο», το κέντρο επίγνωσης, το κέντρο αντίληψης, το κέντρο δραστηριότητας… Η επιλογή του χώρου, του ιερού χώρου, που καθίσταται (εξ’ αιτίας της επιλογής του) κέντρο του κόσμου, είναι δευτερεύουσα. Το ίδιο είναι και η επιλογή του χρόνου, δευτερεύουσα.

Το ουσιαστικό στην Μύηση είναι η Ανύψωση πάνω από το «κέντρο» (του τόπου, του χρόνου, της αντίληψης) προς τον Ανοιχτό Χώρο της Φύσης, της Θεότητας.

Μύηση είναι η Βίωση της Αληθινής Φύσης μας, της Θεότητας.

Με άλλα λόγια η Μύηση, σαν Βίωμα του Υπερβατικού καταργεί όλα τα όρια, του τόπου, του χρόνου, της αντίληψης (της ατομικότητας) και μας οδηγεί στην Ενότητα του Παντός.

Γίνεται έτσι κατανοητό ότι ο ομφαλός της γης, ο ομφαλός του κόσμου, το κέντρο της δημιουργίας, της ύπαρξης είναι ο ίδιος ο άνθρωπος (ο κάθε άνθρωπος).

Ο ίδιος ο άνθρωπος (σαν πρόσωπο του Θεού, ντυμένο το προσωπείο της ατομικότητας) είναι η Πύλη προς το Άπειρο Θείο, την Αληθινή Φύση.
Γι’ αυτό και η λατρεία του κατ’ εξοχήν Θεού της Δημοκρατίας, του Διονύσου, γινόταν στο ύπαιθρο, και σε «τυχαία» μέρη.

Κι οι αληθινοί οπαδοί του ήταν μοναχικοί ασκητές που βάδιζαν τον προσωπικό δρόμο τους προς τον Θεό. Ήταν οι «εξωτερικοί» λάτρες που μυούνταν στα Μυστήρια, ή συμμετείχαν στις Γιορτές του Θεού, και στους κώμους.

Ο τελικός σκοπός όλων των μυητικών δοκιμασιών, των γιορτών, των τελετών, των μυστηρίων, της Μεγάλης Μύησης, της Ομοίωσης με τον Θεό, είναι η ανύψωση του ανθρώπου, εκεί όπου καταργείται η δημιουργία, ο χρόνος, η Ανύψωση στο Άχρονο, στην Αιωνιότητα…

Ακόμα και οι μύθοι των ηρώων, που διηγούνταν οι αρχαίοι έλληνες στα παιδιά τους, είχαν τον ίδιο σκοπό. Η Μυητική Δοκιμασία του Θησέα για να φτάσει στην Αθήνα περνώντας από τους κακοποιούς στον σημερινό δρόμο Κορίνθου-Αθηνών…

η μυητική δοκιμασία του μετά στον Λαβύρινθο της Κρήτης για να καταστεί ικανός για την «θυσία του ταύρου»…

η αναζήτηση από τον Ηρακλή των χρυσών μήλων στον κήπο των Εσπερίδων…

η αναζήτηση του χρυσόμαλλου δέρατος από τον Ιάσονα στην Κολχίδα…

η επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη μετά από τόσες περιπέτειες… όλες οι διηγήσεις ανήκουν στον ίδιο μυητικό-μυθολογικό κύκλο…

Αυτό που προσπαθεί να βρει ο «ήρωας» είναι «Αυτό» που προσπαθεί να βρει ο ασκητής στο κέντρο της ύπαρξής του, το Υπερβατικό, το Άχρονο…

Μιλάμε για μια δοκιμασία περάσματος από την ανθρώπινη φύση (του «προσωπείου») στην Θεία Φύση του Θεού, από την γη (τον τόπο και τον χρόνο) στο Άχρονο, στην Αιωνιότητα, από τον «θάνατο» στη γη, στη Ζωή στον Ουρανό… μία δοκιμασία που, και δύσκολη είναι, και γεμάτη κινδύνους…

Η Αληθινή Μύηση στην Αρχαία Ελλάδα της Δημοκρατίας είχε την σημασία της υπέρβασης της ανθρώπινης φύσης, της Βίωσης της Θεϊκής Αληθινής Φύσης μας.
Αυτό, ήταν μια εσωτερική διαδικασία, όπως δίδασκε ο Ορφέας κι οι Ορφικοί, είναι Αυθεντικό Βίωμα του Άχρονου, της Θεότητας, πέρα από σύμβολα, τυπικά, και «προλήψεις».


Ασφαλώς, για όσους δεν μπορούσαν να ανυψωθούν ως το Φως της Πραγματικότητας, υπήρχε η «θεολογία», η «μεταφυσική», (η φιλοσοφία), τα μυστήρια, οι τελετές, οι γιορτές.

Ο Ορφισμός απλωνόταν έτσι από το προσωπικό βίωμα της Θεότητας, μέχρι την συμμετοχή σε δημόσιες τελετές ή λαϊκές γιορτές…

Στα πλαίσια όμως του Ορφισμού (όπως επικράτησε από την εποχή των Πεισιστρατιδών και μετά, στα χρόνια της Δημοκρατίας), όλα είχαν «μεταμορφωθεί» κι είχαν λάβει «ορφικό» νόημα. Ακόμα κι οι διονυσιακές γιορτές της ωμοφαγίας, είχαν αλλάξει…

Ο Χώρος στη «φιλοσοφική σκέψη» (είτε στον εμπειρικό στοχασμό, είτε στην «μεθοδική» ερμηνεία της πραγματικότητας), από την αρχαιότητα, γινόταν αντιληπτός σαν «οντότητα που περιέχει», σαν ένα πραγματικό φυσικό πλαίσιο, εντός του οποίου υπάρχουν τα πράγματα… Ο Χώρος με άλλα λόγια, είναι Αυθυπόστατος, Απόλυτος, Άμορφος, και «Οντολογικά» Πρότερος των πάντων…

Έτσι ο Χώρος έχει Φυσική Ύπαρξη και αποτελεί από μόνος του μία οντότητα (ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν ή όχι τα «πράγματα»). Με αυτή την έννοια ταυτίζεται με την Φύση, την Φύση που θα γεννήσει τα πάντα, θα τα περιέχει… ενώ τα «πράγματα» (καταστάσεις και οντότητες) αναδύονται από την Φύση, ολοκληρώνονται στην Φύση, και καταλύονται γινόμενα έτσι ένα με την Φύση…

Στην καθαρά φιλοσοφική (αφηρημένη) έννοιά του ο Χώρος ταυτίζεται με την Κενότητα, που δεν είναι η «κενότητα του τίποτα», αλλά το πλαίσιο εντός του οποίου αναδύεται το υπάρχον. Έτσι, με αυτή ην έννοια, ο Χώρος ταυτίζεται με το Αρχέγονο «Χάος», την Πρώτη Αρχή, και στην «Θεογονία» του Ησίοδου, και στην «Ορφική Θεογονία».

Αυτό το «Χάος», που θα «προσδιορισθεί» αργότερα σαν Απεριόριστο Αχανές, Άχρονο, Χωρίς Ιδιότητες, θα ταυτιστεί με τον «Θεό» της αρχαίας ελληνικής θρησκείας, και των «Ορφικών» ιδιαίτερα…

Από την στιγμή όμως που ο άνθρωπος στρέφεται από τον Χώρο στα αντικείμενα, για να προσδιορίσει την θέση τους και την σχέση τους με άλλα αντικείμενα, η «έννοα του χώρου» αλλάζει, ο χώρος γίνεται μετρήσιμος και μπορεί να περιγραφεί από ένα σύστημα γεωμετρικών συντεταγμένων.

Έτσι, γεννιέται στην Αρχαία Ελλάδα (στην αρχαιοελληνική σέψη) ο «γεωμετρικός χώρος», η γεωμετρία…

Έτσι, λοιπόν, πλάι στην έννοια του Απόλυτου Χώρου, του θεωρητικού, του νοητού, του «μυστικιστικού», που κατάγεται από την αρχαία σκέψη που «ταυτίζει» τον Χώρο με την Φύση, το Θεό, εισάγεται στους κλασσικούς χρόνους η δεύτερη έννοια του χώρου, του χώρου που αντιλαμβάνεται και μετρά ο άνθρωπος προσδιορίζοντας την θέση και την σχέση των αντικειμένων μεταξύ τους, ο γεωμετρικός χώρος…

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως, και οι δύο έννοιες του Χώρου (και του χώρου) έχουν αρχαιοελληνική καταγωγή… Στην συνέχεια θα καταλάβουμε, γιατί επιμένουμε σε αυτό…

Για τους Αρχαίους Έλληνες (και την αρχαιοελληνική σκέψη) ο Χώρος (η Φύση, ο Θεός) είναι Ενιαίος, και η μόνη Πραγματική Ιδιότητά του είναι η Κενότητα (η Άγνωστη Κενότητα που «Περιέχει» Εν Δυνάμει τα πάντα, κι από την Οποία Αναδύονται τα πάντα…)… Εντός του «Ενιαίου Χώρου» «συμβαίνουν» όλα…

Στον σχετικό περιορισμένο γεωμετρικό χώρο (της ανθρώπινης αντίληψης) το αρχαίο χάσμα (η απόσταση των πραγμάτων μεταξύ τους) νοείται σαν «κενό», σαν φυσική οντότητα…

Όταν ο Παρμενίδης έλεγε ότι το «κενό» δεν είναι φυσική οντότητα, δεν υπάρχει, κι ότι όλα ανήκουν στον Ενιαίο Χώρο του Όντος αναφερόταν στον Απόλυτο Φυσικό Χώρο που τα «περιέχει» όλα…

Αντίθετα, όσοι υποστήριζαν την ύπαρξη του «κενού», σαν φυσικής οντότητας, αναφερόταν στον ανθρώπινο μετρήσιμο γεωμετρικό χώρο (δηλαδή σε μία ανθρώπινη νοητική κατασκευή, «περιγραφή» του χώρου που αντιλαμβανόμαστε)…

Με άλλα λόγια οι αρχαίοι φιλόσοφοι ούτε «σύγχυση» (των εννοιών) έκαναν, ούτε «διαφωνούσαν» μεταξύ τους, απλά αναφέρονταν σε «διαφορετικά» πράγματα..

Μόνο, μερικοί «αμόρφωτοι» σύγχρονοι «σοφοί» και «ερμηνευτές», ανακαλύπτουν σύγχυση και διαφωνίες (στην αρχαιοελληνική σκέψη), εκεί που δεν υπάρχουν…

Στα νεότερα χρόνια, ο Νεύτων, υιοθέτησε την πρώτη έννοια (αρχαιοελληνικής καταγωγής) του «απόλυτου» χώρου («απαλλαγμένη» από τα «μυστικιστικά» της στοιχεία, και περιορισμένη μόνο στον υλικό φυσικό χώρο), για να ερμηνεύσει την πραγματικότητα… κι ως ένα σημείο την περιγράφει επαρκώς…

Ο Αϊνστάιν στην θεωρία του της σχετικότητας, υιοθέτησε την δεύτερη έννοια (αρχαιοελληνικής καταγωγής) του «σχετικού χώρου»… Και οι δύο, και ο Νεύτωνας και ο Αϊνστάιν έχουν (εν μέρει) δίκιο…

Ειδικότερα για τον Αϊνστάιν, ο χώρος ορίζεται, υποστασιοποιείται, κι έχει έννοια, από την θέση και την διάταξη των αντικειμένων. Προφανώς, πρόκειται εδώ για μία καθαρά μαθηματική έννοια του χώρου που μπορεί να έχει επιστημονική και πρακτική σημασία, αλλά αναφέρεται σε ένα κλειστό σύστημα αντίληψης του ανθρώπου (της συνηθισμένης σχετικής συνείδησής του), δεν είναι η «απόλυτη αλήθεια»…

Για την Φιλοσοφία όμως, «υπάρχουν», πολλά, περισσότερα, πράγματα από όσα αντιλαμβάνεται η (συνηθισμένη) ανθρώπινη σκέψη… Το βασικό ερώτημα για την Φιλοσοφία, είναι «Που», Πως», «Γιατί», αναδύθηκαν τα αντικείμενα… «Τι» είναι τα αντικείμενα, και «Ποια» Σχέση έχουν με την «Πηγή» τους…

Αυτό το «Απροσδιόριστο» και «μη-μετρήσιμο» «Που», είναι ο «Αρχαίος Φιλοσοφικός Χώρος», που ταυτίζεται με το «Χάος», την Φύση, τον Θεό…

Η επιστήμη δεν μπορεί και δεν έχει τίποτα να πει γι Αυτόν τον «Χώρο»… Η επιστήμη μπορεί να χρησιμοποιεί τα «μέτρα» της και να «μετρήσει» την πραγματικότητα και τα αντικείμενα, μόνο όταν αντιμετωπίζει συγκεκριμένα αντικείμενα… Κι αυτό που «δομεί», είναι, πάντα, μία νοητική σύλληψη, μία κατασκευή, μία περιγραφή… δεν είναι η Πραγματικότητα, ούτε η «απόλυτη αλήθεια»…
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από alkinoos » Δευ 07 Μαρ 2016, 20:22

AnonymosEreynhths έγραψε:
alkinoos έγραψε:
Όχι απαραίτητα...
Αν και με τη φράση "ανώτερες πνευματικές δυνάμεις" γίνεται μια προσπάθεια κατανόησης,θα έλεγα πως είναι συμβολική ,διότι ουδείς ανώτερος του ίδιου του ανθρώπου.Έτσι,ανώτερη πνευματική δύναμη μπορεί να χαρακτηριστεί και ο λεγόμενος Ανώτερος Εαυτός ή το Κα ,που είναι Υπεράνω της Ύλης και που παρέχει πληροφορίες κατά την επικοινωνία ή κατά τη προσευχή ή κατά τον διαλογισμό.

Η Μύηση δεν έχει να κάνει με <θεούς> ,πόσο μάλλον με θρησκείες.Η μύηση είναι μια Εσωτερική αναζήτηση.
Αν υπάρχει έστω και η αναζήτηση για το θείο (χωρίς προσδιορισμό σε θεό/θεούς/θέες) σε κάποιες ανώτερες δυνάμεις δεν έχουμε να κάνουμε με θρησκευτική αναζήτηση; Έστω και αν αυτή θεωρείτε ή την ονομάζεται εσωτερική;
Η θρησκεία εκτός απ τον κλασσικό ορισμό : Πίστη-Δόγμα Λατρεία στην δύση σε διάφορες ομάδες/χώρες έχει άλλες έννοιες. Πχ στον ζωροαστρισμό σημαίνει ο εσωτερικός κόσμος.
Αν η φράση όπως λες νοείται σε συμβολικό επίπεδο νομίζω πως έχουμε να κάνουμε με μια καθαρά φιλοσοφική αναζήτηση.
Δεν ανέφερα τη λέξη <θείο>,διότι η δική μου Εσωτερική αναζήτηση εστιάζει στον άνθρωπο και μόνο.Αν κάποιοι επικαλούνται τη λέξη αυτή ή αν εννοούν κάτι άλλο δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω.Ανώτερη δύναμη για μένα ,είναι εκείνη του ανθρώπου που δεν έχει ακόμα κατανοήσει και ξεκλειδώσει δικές του νοητικές ικανότητες,οπότε λέω όπως εγώ κατανοώ,πως δεν έχει να κάνει με θρησκευτική αναζήτηση.Και ναι ,έχουμε να κάνουμε με μια φιλοσοφική αναζήτηση ..ανθρωποκεντρική αναζήτηση.

Γι' αυτό και συνφωνώ με τις σκέψεις του Νάγου.Η ανθρωποκεντρική θεώρηση / κοσμοθέαση ,η οποία ξεκλειδώνεται δια της φιλοσοφίας, δηλητηριάστηκε με τον ερχομό της χριστιανικής θρησκείας.Δεν είναι τυχαίο που πολλοί φιλόσοφοι ήταν μύστες.
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
AnonymosEreynhths
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5846
Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 122 φορές
Έλαβε Likes: 196 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από AnonymosEreynhths » Δευ 07 Μαρ 2016, 20:34

alkinoos έγραψε: Δεν ανέφερα τη λέξη <θείο>,διότι η δική μου Εσωτερική αναζήτηση εστιάζει στον άνθρωπο και μόνο.Αν κάποιοι επικαλούνται τη λέξη αυτή ή αν εννοούν κάτι άλλο δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω.Ανώτερη δύναμη για μένα ,είναι εκείνη του ανθρώπου που δεν έχει ακόμα κατανοήσει και ξεκλειδώσει δικές του νοητικές ικανότητες,οπότε λέω όπως εγώ κατανοώ,πως δεν έχει να κάνει με θρησκευτική αναζήτηση.Και ναι ,έχουμε να κάνουμε με μια φιλοσοφική αναζήτηση ..ανθρωποκεντρική αναζήτηση.
Δεν μπορώ να διαφωνήσω σε αυτό γιατί είναι η προσωπική σου άποψη και είναι απολύτως σεβαστή.
Γι' αυτό και συνφωνώ με τις σκέψεις του Νάγου.Η ανθρωποκεντρική θεώρηση / κοσμοθέαση ,η οποία ξεκλειδώνεται δια της φιλοσοφίας, δηλητηριάστηκε με τον ερχομό της χριστιανικής θρησκείας.Δεν είναι τυχαίο που πολλοί φιλόσοφοι ήταν μύστες.
Η Χριστιανική θρησκεία όπως και όλες οι θρησκείες και οι ομάδες που αντιτίθενται προς τον Χριστιανισμό όλες δίχως εξαίρεση έχουν τσιμπολογήσει το κάτι τις από την αρχαία Ελλάδα. Και όλες παρουσιάζουν ένα βολικό αρχαιοελληνικό πνεύμα στα μέτρα τους. Άλλοι το χρησιμοποιούν για να...στεφανώνουν τον Πλάτωνα :freak: και άλλοι για να επιτίθενται στον Χριστιανισμό και να δηλητηριάζουν και οι ίδιοι με new age προσεγγίσεις. Δεν βλέπω καμία διαφορά και στους μεν και στους δε.

Θεωρώ πως η καλύτερη προσέγγιση στα περί αρχαιοελληνικού πνεύματος είναι η μελέτη, δίχως παρωπίδες και "βοηθήματα" από ομάδες/θρησκείες , των ανάλογων συγγραμμάτων και η όποια βοήθεια τυχόν γίνει αναγκαία πρέπει να προέρχεται από τον επιστημονικό κόσμο για να αποφεύγονται επιρροές από τρίτους που έχουν πονηρούς σκοπούς.
Άβαταρ μέλους
OTTO
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 12014
Εγγραφή: Σάβ 30 Οκτ 2010, 21:58
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 409 φορές
Έλαβε Likes: 312 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από OTTO » Δευ 07 Μαρ 2016, 22:58

Ας γράψω κι εγώ πέντε πράγματα.
και όλον εκείνον το αίσχος του Χριστιανισμού, το οποίον εξηπλώθη επί του κόσμου και τον διέφθειρε θα διελύετο και δεν θα μετεφέρετο και εδώ εις την Ελλάδα και πανταχού η μύησις του εγκλήματος.
Έχουμε πει τόσα και τόσα για το ζήτημα της επικρατούσας θρησκείας εν ελλάδι, και πάλι στα ίδια ερχόμαστε. Το στάξιμο χολής δεν τελειώνει. Ως πότε;;;
Προσευχή προς τις ανώτερες πνευματικές δυνάμεις
Δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται η λέξη "προσευχή" να μην έχει σχέση με κάποια πίστη.
εάν ένας δεδομένος αριθμός ατόμων μιάς κοινωνίας -αποκαλούμενος «κρίσιμη μάζα»- συντονιστεί παράγοντας μία συγκεκριμένη θετική σκετομορφή, τότε στην πορεία ολόκληρη η κοινωνία αλλάζει προς το καλύτερο.
Υπάρχει η δυνατότητα να έχουμε τα link των ερευνών;

[quote=""promitheas14"]Οἱ ἀνώτερες πνευματικές δυνάμεις ὑπάρχουν. Ἡ πνευματική ἱεραρχία τοῦ πλανήτη ὑπάρχει. ἀνεξαρτήτως ἐάν ἡ κάθε θρησκεία τίς καπηλεύεται καί τίς ἰδιοποιεῖται. Ὑπάρχουν ἀνεξαρτήτως θρησκειῶν. Αὐτό εἶναι μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια πού μᾶς διαφεύγει.
Ὀ ἀρχάγγελος Μιχαήλ ὑπάρχει. Ὁ ἀρχάγγελος Γαβριήλ ὑπάρχει.[/quote]

Βάσει ποιου κειμένου/βιβλίου ενημερώθηκες, και κατέληξες στο ότι υπάρχουν;
Σέ πειράζει πού εἶναι ΜΚΟ;
Αν και το ερώτημα δεν απευθύνεται σε εμένα, θα ήθελα να πω ότι όποτε ακούω ΜΚΟ βγάζω σπυριά. Γιατί; Διότι είναι ο εύκολος τρόπος να βγάλεις χρήματα... χρήματα που τα παίρνεις από τους φόρους του κοσμάκη, με τις ευλογίες της εκάστοτε κυβέρνησης.
Νά σέ ρωτήσω κάτι; Όταν κάποιος φίλος σου, σού λέει ότι είδε ένα έργο πού τού άρεσε, εσύ τού θέτεις ολόκληρο ερωτηματολόγιο περί τού τί ακριβώς τού άρεσε (η σκηνοθεσία, η μουσική, η ηθοποιία, τό σενάριο κτλ);
Έστω κι ἄν τό κάνεις, προσωπικά δέν μπορώ νά απαντήσω. Πήγαινε καί δές το κι άν δέν σού αρέσει φύγε στό δεκάλεπτο ή μήν πάς καθόλου νά τό δείς.
Όμως, μερικές φορές, υπάρχουν ταινίες που προπαγανδίζουν. Αν μια χολυγουντιανή ταινία προπαγανδίζει κάτι το οποίο θεωρώ βλαβερό για την ανθρωπότητα, απλώς θα επιλέξω να μην την δω; Ή μήπως το ορθότερο θα ήταν να την κατακρίνω, ώστε να λειτουργήσω αντι-προπαγανδιστικά; Σαν ΟΤΤΟ, θα την κατέκρινα την ταινία.

Πχ, τσόντες. Θεωρώ ότι βλάπτουν την ανθρωπότητα οπότε τις κατακρίνω. Το να επιλέγω απλώς να μην τις δω θεωρώ ότι είναι υποκριτικό.
τό πῆρες καί τό ἔκανες παράδειγμα γία νά ἀποδείξεις αὐτό πού σοῦ ἔχει βάλει στό μυαλό ὁ παπᾶς τῆς ἐνορίας σου
Συγγνώμη αλλά αυτό το βρίσκω υπερβολικό. Έχεις αποδείξεις ότι ο Ανώνυμος εκκλησιάζεται και ακούει τον παπά; Αν όχι, τότε γιατί το έγραψες αυτό;
δέν δέχομαι κήρυγμα περί τοῦ τί εἶναι ὠφέλιμο καί τί βλαβερό
Αυτό το λες επειδή ο Ανώνυμος παρουσίασε τον τεκτονισμό ως κάτι κακό;
~ Ο ΑΓΑΜΗΤΟΣ ~
~ το υπεραναλυτικό κάθαρμα ~
Όσο πιο πολύ άδικο ξύλο έχει φάει κάποιος από ανθρώπους και από τη ζωή, τόσο περισσότερο να τον φοβάσαι και να μη τα βάζεις μαζί του, γιατί πλέον το "ξύλο" που έφαγε αντανακλάται προς τα εσένα, καθιστώντας τον μακράν ικανότερο από σένα σε όλα. Το μόνο που σου μένει είναι να τον σεβαστείς και να υποκλιθείς.
------------------------------------
Born to keep growing younger and smarter. Till the end.
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από ArELa » Δευ 07 Μαρ 2016, 23:39

Απίστευτα πράγματα... κοντεύει να χαλάσει όλο το νήμα με εκτροπές...
Ευχαριστώ Αντώνυμε που (εν τη απουσία μου) διέσπασες τα τελείως εκτός θέματος
όπως μόλις διαπίστωσα, εδώ http://www.ideografhmata.gr/forum/viewt ... 38#p266938
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Η Ελληνική μύησις

Δημοσίευση από alkinoos » Τρί 08 Μαρ 2016, 17:01

alkinoos έγραψε:[
AnonymosEreynhths έγραψε:
Πιστεύω, πως η προσευχή προς τις ανώτερες πνευματικές δυνάμεις αποτελεί απόδειξη θρησκευτικής προσέγγισης του κόσμου μας..
Όχι απαραίτητα...
Αν και με τη φράση "ανώτερες πνευματικές δυνάμεις" γίνεται μια προσπάθεια κατανόησης,θα έλεγα πως είναι συμβολική ,διότι ουδείς ανώτερος του ίδιου του ανθρώπου.Έτσι,ανώτερη πνευματική δύναμη μπορεί να χαρακτηριστεί και ο λεγόμενος Ανώτερος Εαυτός ή το Κα ,που είναι Υπεράνω της Ύλης και που παρέχει πληροφορίες κατά την επικοινωνία ή κατά τη προσευχή ή κατά τον διαλογισμό.

Η Μύηση δεν έχει να κάνει με <θεούς> ,πόσο μάλλον με θρησκείες.Η μύηση είναι μια Εσωτερική αναζήτηση.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Είμαστε αδύναμα όντα ή ισχυροί δημιουργοί;

Ο Gregg Braden συζητά τους πέντε τρόπους προσευχής, η επιστήμη πίσω από τα θαύματα, η δύναμη της καρδιάς με βάση τα συναίσθημα. Τα θαύματα φαίνονται ανεξήγητα με τους νόμους της φύσης, όπως τους κατανοούμε, αλλά θα μπορούσαν να συνδεθούν με το διασυνδεδεμένο πεδίο γύρω μας, περιέγραψε.

Οι καρδιές μας παράγουν ισχυρά ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία μέσα στο σώμα μας, τα οποία μπορούν να αλλάξουν τη δομή των ατόμων. Μέσω συναισθήματα της καρδιάς (σε αντίθεση με μόνο τις σκέψεις) συμβάλλουμε στο μεγαλύτερο πεδίο γύρω μας, και μπορούμε να δημιουργήσουμε την ειρήνη και τη θεραπεία, συνέχισε.

Πρόσφατες ανακαλύψεις σχετικά με το πώς λειτουργεί η καρδιά δείχνουν ότι είναι σε επικοινωνία με τον εγκέφαλο όλη την ώρα - ένα είδος συνοχής. Είναι ενδιαφέρον ο ίδιος σημείωσε ότι τα στρώματα της γης και της ατμόσφαιρας (όπως η ιονόσφαιρα) μοιράζονται την ίδια συχνότητα όπως την συνοχή της καρδιάς/εγκεφάλου. Το Global Coherence Project αναπτύσσεται για να παρακολουθεί τον τρόπο που η θετική πρόθεση που κατευθύνεται από την καρδιά επηρεάζει το πεδίο. Τα συναισθήματα που καλυτερεύουν τις ζωές μας συμβάλλουν στη συνέχιση του πεδίου, ενώ αρνητικά συναισθήματα θέτουν σε συστολή το πεδίο, ο Braden πρότεινε.
https://www.youtube.com/watch?v=rNuAzZCZ2pU
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”