Divine Sinner έγραψε:Για τα αρχαια μυστηρια που ενσωματώθηκαν στην νεα θρησκεια; Ανευ σημασιας. Αν αλλάζει η κοσμοθέαση (ο τροπος δηλαδη με τον οποιον ο άνθρωπος βλέπει τον κόσμο) τότε τι με νοιαζει αν παρέμειναν ολίγα τυπικα;
Ειναι σαν να λεμε οτι η παραλια ειναι ιδιωτικη αλλα χαίρομαι που κυμματίζει η Ελληνικη σημαια. Χεστηκα αν κυμματίζει αν ως Ελληνας δεν μου ανήκει.
Στην ουσία δε διαφωνώ. Απλά λέω κάτι που λίγοι το πραγματεύονται και πολλοί κάνουν
πως δεν το καταλαβαίνουν..
Στην αρχαιότητα το τελευταίο στο οποίο εστίαζαν, είναι στη "θρησκεία", όπως εννοούμε σήμερα τη θρησκεία τουλάχιστον, με όλο το δογμα και τα χειραγωγικά που αυτή εμπεριέχει.
Συνεπώς, όταν αναφερόμαστε σε ομάδες που σε καμία περίπτωση δε "λατρεύουν" τη συνολική διαδρομή της αρχαιοτητας, τη φιλοσοφία και τα ειωθώτα της, αλλά σχημάτισαν μόνο μια δήθεν πατρώα θρησκεία, είναι λάθος κατ'εμέ να αποκαλούνται "αρχαιολάτρες". Λάτρεις των ειωθώτων που αφορούν ΜΟΝΟ τους ολύμπιους, (που θεωρούνται μυθικές οντοτητες σήμερα) είναι πιο δοκιμος όρος.
Αν προτιμούν να κάνουν το Δία θρησκεία τους αντι΄για το Χριστό, δικό τους θέμα, αλλά αυτό
δεν τους κάνει πιο Έλλληνες απ'τους Ελληνες χριστιανούς. Τους κάνει απλά διαφορετικού θρησκεύματος. Υπάρχουν και Ελληνες καθολικοί, βουδιστές, σαϊεντολόγοι, κλπ και δε βλέπω αυτούς να ακυρώνουν ολάκερο τον Ελληνισμο που πρόσκειται στην χριστιανοσύνη, ως ελληνόφωνους και μη Ελληνες. Αυτό το κάνουν μόνο οι... Ελληναράδες πιστοί του Διός, μη χέσω....
Ένα το κρατούμενο.
Δεύτερον, το να συγκρίνουμε μια ολοκληρη εποχή και πολιτισμο, με ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ της σημερινής διαδρομής των Ελλήνων, μέρος που δεν έχει να κάνει με τον σημερινό πολιτισμο΄τους, αλλά αποκλειστικά και μόνο με τη θρησκεία τους, η σύγκριση είναι για τα μπάζα.