ΝΕΑ ΨΕΥΔΟΪΣΤΟΡΙΑ (από ΔΗΜΕΛΛΗΝ)

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Salome
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1833
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 00:14
Irc ψευδώνυμο: RedSonya, Salome
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: ο μικρός μου υδροβιότοπος

ΝΕΑ ΨΕΥΔΟΪΣΤΟΡΙΑ (από ΔΗΜΕΛΛΗΝ)

Δημοσίευση από Salome » Κυρ 22 Απρ 2007, 17:18

Posted: Wed Mar 28, 2007 1:07 pm Post subject: ΝΕΑ ΨΕΥΔΟΪΣΤΟΡΙΑ

Από ΔΗΜΕΛΛΗΝ


Στο ΠΑΡΟΝ της περασμένης Κυριακής υπήρξε ένα άρθρο για ακόμα ένα κρούσμα παραποίησης της Ιστορίας.

Τέρατα και σημεία και σε άλλο βιβλίο της Ιστορίας!
Νέο κρούσμα, να «ξεχαστεί» ιστορικά, αυτή τη φορά, το Βυζάντιο!

Διαπιστώσεις του πανεπιστημιακού κ. Βασιλείου Καραγεώργου για το βιβλίο «Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και οι ρίζες του»!

Απορούμε γιατί έχει πέσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα η πανεπιστημιακή μας εκπαίδευση, όταν υπάρχουν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που γράφουν σε εγχειρίδια ιστορίας για μαθητές γυμνασίου ή για τους ίδιους τους φοιτητές τους πράγματα που προκαλούν τη μνήμη.
Ο πανεπιστημιακός καθηγητής κ. Αντώνης Λιάκος (της περιβόητης συγγραφικής ομάδας Ρεπούση) έρχεται στο προσκήνιο, αυτή τη φορά με το βιβλίο Ιστορίας της Α΄ Λυκείου, που διανέμεται δωρεάν στους μαθητές από το 1998.

Tο βιβλίο με τον τίτλο «Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και οι ρίζες του», που γράφτηκε από ομάδα πανεπιστημιακών καθηγητών με επικεφαλής τον κ. Λιάκο, βρίθει ανακριβειών, αλλοιώνει ιστορικά κείμενα και διαστρεβλώνει όρους και διάκειται εχθρικά προς τη βυζαντινή ιστορία. Μάλιστα, ορισμένα από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου έφθασαν να προτείνουν πρόσφατα την απάλειψη από το Πρόγραμμα Σπουδών του γνωστικού αντικειμένου «Βυζαντινή Ιστορία».

Ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλειος Καραγεώργος, ο οποίος έπρεπε να διαβάσει το βιβλίο αυτό «για υπηρεσιακούς λόγους», όπως αναφέρει, εξοργισμένος από το περιεχόμενό του, γράφει ότι εκεί μέσα «γράφονται σημεία και τέρατα. Σταματά ο νους το ανθρώπου μ' αυτά που βλέπει και διαβάζει. Απίθανα και αλλοπρόσαλλα πράγματα γράφονται που δείχνουν την παχυλή άγνοια, την ιστορική ανεπάρκεια, την επιστημονική επιπολαιότητα και την ασυδοσία και τον επιστημονικό ʽʽηγεμονισμόʼʼ (ευτυχώς λίγων) των συντακτών και των κριτών του». «Μένει κανείς άναυδος», σημειώνει ο κ. Καραγεώργος, «μπροστά στα ανήκουστα και αδιανόητα για πανεπιστημιακούς καθηγητές σφάλματα σε θέσεις ουσίας, αλλά και σε λανθασμένη αποτίμηση καταστάσεων και το πιο εξοργιστικό, σε στοιχειώδεις γνώσεις που κατέχουν ακόμη και μαθητές του δημοτικού και του γυμνασίου».

Έτσι ο κ. Καραγεώργος επισημαίνει μεταξύ άλλων:

«Στη σελίδα 115 πληροφορήθηκα ότι η Ιερά Συμμαχία συγκροτήθηκε το 1915 (!), αλλά αυτό δεν είναι τίποτα. Είναι εμφανής και διάχυτη σ' όλο το σχολικό εγχειρίδιο η προσπάθεια των συγγραφέων να εμφανίσουν την Ευρώπη κατά τους νεότερους χρόνους ως μη χριστιανική και να αποσυνδέσουν το Βυζάντιο από την έννοια της ''Ευρώπης''! Και για να αναδείξουν τη θέση τους αυτή, με τρόπο αντιεπιστημονικό ακρωτηριάζουν και παραποιούν τα κείμενα και παρερμηνεύουν ιστορικές μαρτυρίες. Αποκλείουν αυθαίρετα το Βυζάντιο από την Ευρώπη με το ''απίθανο'' επιχείρημα ότι ''το Βυζάντιο δεν χαρακτήριζε τον εαυτό του ως ευρωπαϊκή δύναμη''. Μαζί δε με το Βυζάντιο αποσυνδέονται από την έννοια της Ευρώπης και οι σλαβόφωνοι λαοί και τα Βαλκάνια διότι, κατά την περίεργη λογική των συντακτών του σχολικού βιβλίου ''οι λαοί που κατοικούν σ' αυτήν την εκτεταμένη περιοχή δέχτηκαν την ισχυρή πολιτισμική επιρροή του Βυζαντίου και διαμορφώθηκαν μέσα απ' αυτήν''. Τέτοιους ανιστόρητους συλλογισμούς ούτε ο Ζαν Μπατίστ Ντιροζέλ δεν τους έκανε για να αποκλείσει το Βυζάντιο από την έννοια της ''Ευρώπης''», λέει εξοργισμένος ο καθηγητής κ. Καραγεώργος και συνεχίζει:

«Στη σελίδα 105 γράφουν για ''τη διάκριση των εξουσιών'' ότι εισηγητής αυτής της ιδέας θεωρείται ο Μοντεσκιέ! Τούτο είναι τελείως ανιστόρητο. Ακόμη και οι μαθητές του γυμνασίου γνωρίζουν ότι είναι ο Άγγλος Τζον Λοκ, αλλά οι διάφοροι ανόητοι Ντιροζέλ αποκλείουν την ελληνική κλασική αρχαιότητα από το σχολικό βιβλίο όπου θα έπρεπε να υπομνησθεί με έμφαση ότι την αρχή της διάκρισης των εξουσιών τη διετύπωσε πρώτος ο Αριστοτέλης (το ''βουλευόμενον'', το ''περί τας αρχάς'' και το ''δικάζον''). Στη σελίδα 106 γράφουν ότι ''ο Βολταίρος έπεσε θύμα της μισαλλοδοξίας του γαλλικού δεσποτισμού και φυλακίστηκε''! Ο Βολταίρος… ουδέποτε φυλακίστηκε μετά την επιστροφή του από την αυτοεξορία του στην Αγγλία!»

Άλλο παράδειγμα ανακριβειών:

«Στις σελίδες15-16 γίνεται σχετική αναφορά στην Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο της ''Γενέσεως'' και στο ''έργο του εκλατινισμένου Εβραίου λόγιου Φλάβιου Ιώσηπου''. Εδώ αναγράφονται πράγματα αλλοπρόσαλλα και ακατάληπτα. Οι συγγραφείς του βιβλίου δίνουν την εντύπωση ότι ο Ιώσηπος είναι ο συγγραφέας, αν όχι της Παλαιάς Διαθήκης, οπωσδήποτε όμως του πρώτου βιβλίου της ''Γενέσεως'' και ότι ''η αφήγηση του Ιώσηπου μεταφράστηκε από τα ελληνικά στα λατινικά και ενσωματώθηκε αυτούσια στη χριστιανική πατερική παράδοση από τον Άγιο Ιερώνυμο''. Είναι πασίγνωστο ότι ο Ιερώνυμος μετέφρασε από τα ελληνικά στα λατινικά τη Βίβλο, που είναι γνωστή με το όνομα Vulgata και η δυτική εκκλησία ενσωμάτωσε στη λατρεία της. Δεν μετέφρασε κανένα έργο του Ιώσηπου στα λατινικά!».

Άλλο παράδειγμα: «Αναφέρουν τον Γλάδστωνα ως πρωθυπουργό της Αγγλίας το 1860. Αλλά ο Γλάδστωνας, του οποίου ο ανδριάντας υπάρχει μπροστά από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, δεν ήταν το 1860 πρωθυπουργός αλλά υπουργός Οικονομικών! Και να σκεφτεί κανείς ότι η περίοδος αυτή της ιστορίας υπάγεται στο γνωστικό αντικείμενο το ο οποίο ο κ. Λιάσκος… διδάσκει στους φοιτητές του!»

Ο καθηγητής κ. Καραγεώργος αναφέρει ότι οι συγγραφείς του σχολικού αυτού βιβλίου της Α΄ Λυκείου «έχουν χάσει κάθε μέτρο σοβαρότητας, προξενούν αλγεινή εντύπωση με αυτά που γράφουν» και τους χαρακτηρίζει «προχειρολόγους και προχειρογράφους πανεπιστημιακούς καθηγητές, που πολλοί έχουν εναποθέσει σ' αυτούς τις ελπίδες τους για τη σωστή διδασκαλία στην Εκπαίδευση».
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ευρωπαϊκή Ιστορία”