ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Πέμ 09 Σεπ 2010, 01:54

ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Σεπτέμβριος 1821

Από τα τέλη Ιουλίου, όταν είχε παύσει κάθε αντίσταση στη Μικρή και στη Μεγάλη Βλαχία, ο αγώνας περιορίσθηκε στα βουνά της Μολδαβίας. Εκεί το ισχυρό επαναστατικό σώμα του Ολύμπιου και του Φαρμάκη και μικρές επαναστατικές ομάδες, που συνέπρατταν μαζί του, παρενοχλούσαν τον εχθρό αδιάκοπα σχεδόν, αν και ο ίδιος ο Ολύμπιος εξακολουθούσε να είναι άρρωστος, και συχνές ήταν οι συμπλοκές η και μεγαλύτερες συγκρούσεις με τουρκικά αποσπάσματα.
Οι φήμες, για τις συμπλοκές και τις συγκρούσεις αυτές, εξογκώνοντας τα γεγονότα, ανέβαζαν σε χιλιάδες ανδρών τις απώλειες των Τούρκων. Έτσι, ο Αθανάσιος Ξόδιλος σε επιστολή του από 23 Σεπτεμβρίου, που αναφέρεται σε γεγονότα του Ιουλίου και του Αυγούστου, γράφει από το Ρέννι προς τους εφόρους της Φιλικής Εταιρείας στην Οδησσό:

«Ό ήρως Ολύμπιος εις τα βουνά της Μολδαβίας κατέστρεψε και τετάρτην φοράν χιλιάδας βαρβάρων, όπου εκινούντο εναντίον του, με νίκην λαμπράν».
Κατά το τέλος Αυγούστου ο Ολύμπιος, που είχε ήδη αναρρώσει, αποφάσισε να εγκαταλείψη την ορεινή περιοχή της Βράνσας, Όπου δεν θα ,μπορούσε να διατηρεί τον χειμώνα το ιππικό, και να προχωρήση προς τα πεδινότερα, επιχειρώντας με πορεία επικίνδυνη να φθάση στη Βεσσαραβία, σύμφωνα με το αρχικό του σχέδιο. Το υψηλό φρόνημα του Ολύμπιου εκφράζεται και με την προκήρυξη, που εξέδωσε τις δύσκολες εκείνες ημέρες:


«Ανδρείοι Έλληνες! Όλοι μας, ευγενείς αδελφοί, υποκύψαμε σε μια τρομερή μοίρα.
Από τους ομοδόξους γείτονές μας εκείνοι που μας υποσχέθηκαν βοήθεια μας εγκατέλειψαν, οι άλλοι με συκοφαντίες εχαρακτήρισαν σαν έγκλημα τους αιματηρούς αγώνες μας για τη θρησκεία μας και την ύπαρξη μας!
Ψηλά το κεφάλι αδέρφια! Δείξτε πως είστε αντάξιοι των προγόνων σας. Εσώσαμε εν τούτοις την τιμή μας. Ή Ευρώπη εγνώρισε τους γυιούς της Ελλάδας!
Ή βοήθεια που υποσχέθηκε η Ρωσσία έρχεται αργά για μας, Εμπρός αδέρφια!
Ας πεθάνωμε κοιτάζοντας άφοβα το θάνατο στα μάτια.
Ζήτω ή θρησκεία και ή ελευθερία της Ελλάδας ! Θάνατος στους βαρβάρους.
ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ
».


Οι περισσότεροι όμως από τους στρατιώτες, ιδίως οι προερχόμενοι από τις γειτονικές περιοχές, που δεν ήθελαν να απομακρυνθούν από αυτές, αλλά και έβλεπαν τον κίνδυνο αυξημένο, εγκατέλειψαν το σώμα. Απόμειναν έτσι ο Ολύμπιος και ο Φαρμάκης με 350 περίπου άνδρες και με αυτούς κλείσθηκαν προσωρινά στη Μονή Νάμτσου και από αυτή μετακινήθηκαν στη Μονή Σέκου, που απείχε 24 ώρες από το Ιάσιο, και βρισκόταν σε κοιλάδα στενή, τριγυρισμένη από κατάφυτα βουνά, με μια μόνη είσοδο σε απόσταση μισής ώρας από τη Μονή. Ό Φαρμάκης με τους περισσότερους στρατιώτες ανέλαβε τη φύλαξη της εισόδου της κοιλάδας, ο Ολύμπιος με τους υπόλοιπους έμεινε στον χώρο της Μονής.
Εναντίον τους κινήθηκαν από το Ιάσιο 6.000 τούρκοι με αρχηγό τον Σελήχ πασά. Έστειλαν στις 5 Σεπτεμβρίου απόσπασμα από 300 ιππείς για να ενεργήση αναγνώριση στην περιοχή. Το απόσπασμα αυτό έπεσε σε ενέδρα, που είχε στήσει προωθημένο μικρό τμήμα του Φαρμάκη από 50 άνδρες υπό τον εμπειροπόλεμο οπλαρχηγό Γεώργιο Κολαούζ, και αναγκάσθηκε να τραπή σε φυγή, αφήνοντας 200 νεκρούς και 3 αιχμαλώτους.
Ό Ολύμπιος και ο Φαρμάκης πληροφορήθηκαν από τους αιχμαλώτους αυτούς ότι ισχυρή δύναμη των εχθρών είχε φθάσει ήδη σε απόσταση 6 ωρών και ετοιμαζόταν να επιτεθή. Σκέφθηκαν τότε ότι έπρεπε να εγκαταλείψουν τη Μονή, αλλά ο Ολύμπιος ήθελε να διασχίσουν τη Μολδαβία για να φθάσουν στη Βεσσαραβία, ο Φαρμάκης και ο Βλάδεν, υποστήριζαν ότι ήταν αδύνατο σχεδόν να διασχίσουν την Μολδαβία, όπου υπήρχε τότε πολυάριθμος τουρκικός στρατός, και ότι έπρεπε να διαφύγουν στην Αυστρία, από όπου τoυς χώριζε μικρή απόσταση.
Δεν δεχόταν όμως ο Ολύμπιος να καταφύγη στην Αυστρία, πιστεύοντας ότι εκεί θα συλληφθεί, και έτσι από αλληλεγγύη, ο πιστός φίλος του Φαρμάκης και οι άλλοι αποφάσισαν να μείνουν μαζί του στη Μονή.
Όπως γράφει ο Φιλήμων, αντιμετώπισε ο Ολύμπιος και μιά σκέψη να γυρίσουν πάλι στα βουνά της Βράνσας, αποφάσισε όμως τελικά να παραμείνη στη Μονή Σέκου, επηρεασμένος και από επιστολή του επισκόπου του Ρώμανου,
σταλμένη ίσως «επί εισηγήσει των Τούρκων», όπου του απευθυνόταν έκκληση να παραμείνη στη Μονή για να αποφευχθή διαρπαγή των ιερών κειμηλίων της από τους Τούρκους.
Το σχέδιο της άμυνας του χώρου της Μονής στηριζόταν κυρίως στον υπολογισμό ότι θα ήταν δυνατόν να αποκρουσθούν οι επιθέσεις των Τούρκων στην είσοδο της στενής κοιλάδος. Αγνοούσαν, φαίνεται, οι αρχηγοί του επαναστατικού τμήματος την ύπαρξη μονοπατιών που οδηγούσαν από τα βουνά στο εσωτερικό της κοιλάδας.
Οι τούρκοι στις 6 Σεπτεμβρίου έστειλαν δύναμη 600 ανδρών, που συγκρούσθηκε, κοντά στην είσοδο της κοιλάδος πιθανώτατα, με στρατιώτες του Φαρμάκη και του Βλάδεν χωρίς αξιόλογο αποτέλεσμα. Στις 8 Σεπτεμβρίου άρχισαν τηv κύρια επίθεσή τους, χρησιμοποιώντας τα ορεινά αυτά, μoνoπάτια για την προώθηση των ανδρών τους.
Οδηγημένο «παρά εντοπίων Εφιαλτών» από μονοπάτια, «καταβαίνει... ενώπιον του Σέκου» το κύριο σώμα των Τούρκων, όπως γράφει ο Φιλήμων.
Ό Ολύμπιος, μόλις είδε ξαφνικά να πλησιάζουν τα πρώτα τμήματα των Τούρκων, τοποθετήθηκε με τους άνδρες του στις επάλξεις της Μονής και με τα εύστοχα πυρά τους κράτησαν τα εχθρικά τμήματα έξω από τη Μονή. Ό Φαρμάκης, που είχε υπερφαλαγγισθεί από το κύριο σώμα των Τούρκων, άρχισε να υποχωρή με το τμήμα του και πολεμώντας κατόρθωσε να φθάση ως τη Μονή, όπου και μπήκε τη νύκτα και ενώθηκε με το τμήμα του Ολύμπιου. Την ίδια νύκτα, ο Βλάδεν και ο Κολαουζ διέφυγαν από τη Μονή στα γύρω δάση και από εκεί στην Αυστρία.
Εικόνα Από το πρωί της επόμενης ημέρας, 9 Σεπτεμβρίου, άρχισε πολιορκία στενή της Μονής από τους Τούρκους, που έβαλλαν εναντίον των πολιορκημένων με ένα κανόνι και με τα ατομικά όπλα τους. Οι Έλληνες, τοποθετημένοι σε κατάλληλες θέσεις, τους αντιμετώπιζαν με πυροβολισμό εύστοχο. Ό Ολύμπιος βρισκόταν με 11 ή 7 πιστούς συμπολεμιστές επάνω στο κωδωνοστάσιο της Μονής, όπου είχε μεταφέρει πυρομαχικά. Ό Φαρμάκης με περισσότερους στρατιώτες κατείχε τις άλλες θέσεις.
Σε κάποια φάση της μάχης, την ημέρα αυτή, 9 Σεπτεμβρίου, έγινε και το πιο ένδοξο επεισόδιο του Αγώνος της Μολδοβλαχίας. Ό Ολύμπιος, απομονωμένος με τους συντρόφους του επάνω στο κωδωνοστάσιο, απειλημένος και από πυρκαϊά γύρω του, βρέθηκε σε κίνδυνο να αιχμαλωτισθεί υπό συνθήκες μη εξακριβωμένες. Διατηρώντας ακραίο φρόνημα στρατιωτικής τιμής και πατριωτικής αδιαλλαξίας, «μετά των Τούρκων εις oυδένα ερχόμενος λόγον», κάλεσε τότε τους συμπολεμιστές του να φύγουν όσοι θέλουν και αφού εκείνοι αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν τον αρχηγό τους εμπρός στον θάνατο, πυροβόλησε βαρέλι πυρίτιδος και ανατινάχθηκαν όλοι στον αέρα με το κωδωνοστάσιο, μαζί και με Τούρκους που βρέθηκαν πολύ κοντά.
Ό Φαρμάκης, μόνος έκτοτε αρχηγός των εγκλείστων επαναστατών, εξακολούθησε την αντίσταση επί 14 ημέρες.
Άγριες επιθέσεις επί 4 ημέρες αποκρούσθηκαν. Ή άμυνα των Ελλήνων ήταν αποφασιστική και απoτελεσματική. Όταν έσπασε ή πόρτα της Μονής, ο Φαρμάκης διέταξε και κλείσθηκε με σκοτωμένα άλογα των Τούρκων. Επί άλλες τέσσερεις ημέρες εξαπολύονταν νέες επιθέσεις του εχθρού ενισχυμένου με νέες δυνάμεις, και αυτές όμως αποκρούσθηκαν από τους αμυνόμενους Έλληνες.
Ό Σελήχ πασάς έστειλε τότε και άλλες ακόμη δυνάμεις και 4 κανόνια και ύστερα από σφοδρό βομβαρδισμό εξαπέλυσε γενική επίθεση των Τούρκων. Ό Φαρμάκης διέταξε τους πολεμιστές του να σταματήσουν τους πυροβολισμούς και άφησε έτσι τους Τούρκους να πλησιάσουν στην κεντρική πύλη της Μονής. Τότε ο ίδιος και 160 στρατιώτες του ενήργησαν αιφνιδιαστική ορμητική αντεπίθεση, προκάλεσαν βαριές απώλειες στους επιτιθέμενους και τους ανάγκασαν να υποχωρήσουν αφήνοντας και μια σπυροβόλησε βαρέλι πυρίτιδος και ανατινάχθηκαν όλοι στον αέρα με το κωδωνοστάσιο, μαζί και με Τούρκους που βρέθηκαν πολύ κοντά.
Νέα επίθεση των Τούρκων είχε οικτρότερη αποτυχία και τους στοίχισε 400 νεκρούς. Επακολούθησε ορμητική επίθεση 100 γενιτσάρων εναντίον της κεντρικής πύλης της Μονής, αποκρούσθηκε όμως και αυτή από τα σφοδρά πυρά των αμυνομένων. Από τους επιτιθέμενους 72 σκοτώθηκαν, οι άλλοι τράπηκαν σε φυγή.
Ύστερα από τις αλλεπάλληλες αυτές αποτυχίες ανέθεσαν οι τούρκοι στον Αυστριακό διπλωματικό υπάλληλο Βόλφ να επιδιώξη συνεννόηση με τους πολιορκημένους. Εν τω μεταξύ, τα τρόφιμα των Ελλήνων είχαν εξαντληθή, τα πυρομαχικά τους πλησίαζαν να εξαντληθούν, και είχαν απομείνει στη Μονή 235 πολεμιστές, οι περισσότεροι τραυματισμένοι, όπως και ο αρχηγός τους. Σε τέτοια κατάσταση των πολιορκημένων, ο Φαρμάκης δέχθηκε να συζητήση με τον Βόλφ και συναντήθηκε μαζί του έξω από τη Μονή, αφού είχαν παύσει οι πυροβολισμοί και από τα δύο μέρη.
Ό Φαρμάκης, στη συζήτηση με τον Βόλφ, πρότεινε αρχικά να επιτραπεί ή αναχώρηση των εγκλείστων από τη Μονή με τα όπλα τους χωρίς κανένα περιορισμό, ή τουλάχιστον ή μετακίνησή τους προς τα αυστριακά σύνορα, όπου να καταθέσουν τα όπλα τους ζητώντας καταφύγιο στην Αυστρία. Οι τούρκοι όμως δεν δέχθηκαν τις προτάσεις του Φαρμάκη και αποφάσισαν τελικά να περιμένουν τον Σελήχ πασά, που θα έφθανε την επομένη με νέες ενισχύσεις από 4.000 άνδρες και 4 κανόνια.
Σε δόλο κατέφυγε, όταν έφθασε, ο Σελήχ πασάς. Ανέθεσε νέες διαπραγματεύσεις στον Βολφ και του ζήτησε να βεβαιώση στον Φαρμάκη ότι είχε σταλή φιρμάνι από τον σουλτάνο και ότι χορηγούσε αυτό αμνηστία στους πολιορκημένους, αν κατέθεταν τα όπλα, οπότε θα ήταν ελεύθεροι να καταφύγουν όπου ήθελαν. Ξανασυναντήθηκε ο Βολφ με τον Φαρμάκη, του δήλωσε αυτά και του επιβεβαίωσε και ο ίδιος την ύπαρξη του φιρμανιού.
Ό Φαρμάκης τότε δήλωσε ότι θα δεχόταν την πρόταση των Τούρκων, αλλά υπό τον όρο να απομακρυνθούν πριν τα στρατεύματά τους εκτός από 1.000 άνδρες. Οι τούρκοι όμως απέρριψαν τον όρο αυτό. Και ο Φαρμάκης, ύστερα και από νέες διαβεβαιώσεις του Βόλφ, και προπάντων επηρεασμένος από τη δεινή κατάσταση των στρατιωτών του, αποφάσισε να εισηγηθεί σ' αυτούς να αποδεχθούν την πρόταση των Τούρκων.
Πολλοί από τους πολιορκημένους στη Μονή, δυσπιστώντας προς την ειλικρίνεια των Τούρκων, όταν ο Φαρμάκης ανακοίνωσε τις προτάσεις τους για συνθηκολόγηση, ζήτησαν να. μη γίνουν δεκτές και πρότειναν να επιχειρηθεί τή νύκτα έξοδος από τη Μονή προς το γειτονικό δάσος, από όπου να προσπαθήσουν διαφυγή προς την Αυστρία. Επακολούθησε ολονύκτια συζήτηση και οι γνώμες ήταν διχασμένες.
Ό ίδιος ο Φαρμάκης ταλαντευόταν. Έφθασε ή αυγή, και τότε, όταν πια και το σχέδιο για διαφυγή κατά τη νύκτα ήταν ανεφάρμοστο, επιβλήθηκε από την κόπωση και από πίεση των πραγμάτων ή αποδοχή των προτάσεων για συνθηκολόγηση.
Έτσι, παραδόθηκαν το πρωί της 23ης Σεπτεμβρίου τα όπλα των πολιορκημένων ανδρών στους Τούρκους. Και τότε αμέσως εκδηλώθηκε ή παρασπονδία του Σελήχ πασά. Μόλις βγήκε ο Φαρμάκης από τη Μονή, ένοπλος, με 18 αξιωματικούς του, για να επισκεφθή τον τούρκο πασά, πολυάριθμοι τούρκοι όρμησαν, τους αφόπλισαν και τους έθεσαν υπό φρούριση. Ταυτόχρονα, πλήθος τούρκοι όρμησαν με αλαλαγμούς στό εσωτερικό της Μονής και άρχισαν να σκοτώνουν τους άοπλους πολεμιστές. Εκείνοι πρόβαλαν απεγνωσμένη αντίσταση με τα χέρια τους μόνο, και μάλιστα κατόρθωσαν να στραγγαλίσουν 40 από τους Τούρκους σφαγείς, τελικά όμως εξοντώθηκαν όλοι, εκτός από τρεις. Άλλοι 33 Έλληνες πολεμιστές, που υποπτεύονταν έντονα τον δόλο των Τούρκων, είχαν αυτόβουλα διαφύγει από τη Μονή κατά τη νύκτα. Ό Φαρμάκης και οι 18 αξιωματικοί του μεταφέρθηκαν δέσμιοι στο Ιάσιο και από εκεί στη Σιλίστρια, όπου ύστερα από βασανιστήρια θανατώθηκαν με αποκεφαλισμό οι αξιωματικοί, ενώ ο Φαρμάκης είχε την ίδια τύχη στην Κωνσταντινούπολη, όπου είχε τελικά μετάχθη.
Αυτή ήταν ή τραγικότατη έκβαση της τελευταίας μάχης των Ελλήνων στη Μολδοβλαχία, που διεξήχθηκε από εθελοντές επίλεκτους πολεμιστές, πιστούς μέχρι τέλους στον Αγώνα, προκάλεσε πολύ μεγάλες απώλειες στους Τούρκους και διήρκεσε ως τα όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Οι δυό αρχηγοί της έσχατης αυτής μάχης υπήρξαν άξιοι της Αποστόλης τους. Ό ένας, ο Γεωργάκης Ολύμπιος, περιβλήθηκε δίκαια με τον φωτοστέφανο του θρύλου. Γεννημένος στο Λειβάδι του Ολύμπου το 1772, έζησε αφιερωμένος στους αγώνες για την απελευθέρωση του Έθνους και ταυτισμένος με τό συναίσθημα της τιμής. Ευτύχησε να έχει θάνατο αυθεντικού ήρωα, και να εκπληρώσει ακέραια ό,τι έγραφε τον Σεπτέμβριο του 1820 στον Αλέξανδρο Υψηλάντη: "υπόσχομαι να αγωνισθώ ως την υστερινή ρανίδα του αίματός μου, χωρίς ποτέ να με δειλιάσει καμιά ανθρώπινος περίστασις".
Ό άλλος, ο Γιάννης Φαρμάκης, γεννημένος στο Μπλάτσι της Μακεδονίας, το 1772, αγωνίσθηκε άοκνα και αυτός, με πίστη και συνέπεια, για την απελευθέρωση του Έθνους. Υπήρξε ο ικανός αρχηγός της άμυνας των Ελλήνων στη φονικώτατη για τους Τούρκους έσχατη μάχη του Αγώνος της Μολδοβλαχίας. Δεν ευτύχησε να πεθάνει την ώρα που αγωνιζόταν ως ήρωας. Πέθανε, όπως και οι τελευταίοι σύντροφοί του, ως μάρτυρας του Αγώνος.


Γεωργάκης Ολύμπιος

Ο Γεωργάκης Ολύμπιος, απόγονος της αρματολίτικης γενιάς των Λαζαίων, γιος του Νικολάου και της Νικολέτας, γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1772 στο Βλαχολίβαδο, στο σημερινό Λιβάδι.
Φοίτησε στο δημοτικό σχολείο του τόπου του κοντά στους Ιωάννη Πέζαρο και Ιωνά Σπαρμιώτη.
Ο ξεχωριστός του χαρακτήρας διαμορφώθηκε με βάση πολλούς παράγοντες. Ήταν οι έντονες ηρωικές παραδόσεις της οικογένειάς του καθώς και η αρχηγία της στο αρματολίκι που έστρεψαν τον Γεωργάκη προς την προσπάθεια απελευθέρωσης από τον τουρκικό ζυγό. Ο Γεωργάκης Ολύμπιος υπήρξε από τους πιο γενναίους έλληνες πολεμιστές. Διακρινόταν για το υψηλό φρόνημα, το μεγάλο ενθουσιασμό καθώς και για την πειστικότητα του λόγου του. Ήταν σοβαρός, ψύχραιμος, έξυπνος και ποτέ δεν φοβήθηκε τον θάνατο. Έχοντας βαθιά πίστη στην ελευθερία αφιερώθηκε στην πατρίδα του ολοκληρωτικά τόσο που τελικά θυσιάστηκε στη Μονή του Σέκου. Στα 1798 σε ηλικία 26 χρονών, ο Γεωργάκης κληρονόμησε το αρματολίκι του Ολύμπου και έτσι άρχισε για εκείνον μια μεγάλη πολεμική δραστηριότητα.
Εικόνα Στα 1799 αποχωρίστηκε την Ελλάδα κατευθυνόμενος προς την Σερβία όπου δεν σταμάτησε να αγωνίζεται εναντίον των Τούρκων. Εκεί μαζί με τον Σέρβο υπαρχηγό Πέτροβιτς και 120.000 στρατιώτες κατόρθωσε να διασώσει τον σέρβο επαναστάτη Καραγιώργη που καταδιώκονταν από τους Τούρκους. Στα 1802 ο Γεωργάκης, ο Βέλκο Πέτροβιτς και ο Καραγιώργης ίδρυσαν λόχο ενόπλων και στα 1803 ο πρώτος που είχε ήδη αναχωρήσει για το Βουκουρέστι, διορίστηκε αρχηγός του στρατού της Επανάστασης της Βλαχίας.
Στα 1805 στον Ρωσοτουρκικό πόλεμο πήρε μέρος σαν λοχαγός ενώ, στη μάχη της Όστροβας στα 1806 κατέκτησε τον τίτλο του συνταγματάρχη του ρωσικού στρατού. Στα 1807 που είχε ήδη σταλεί στην Ελλάδα, κήρυξε την επανάσταση στον Όλυμπο, η οποία ματαιώθηκε και ο Γεωργάκης επέστρεψε στην Βλαχία. Αργότερα όταν πήγε στη Σερβία παντρεύτηκε τη χήρα του Πέτροβιτς, Στάνα, με την οποία απέκτησε τρία παιδιά. Μετά τις συμπλοκές που ακολούθησαν κατέφυγε στην Αυστρία μαζί με τον Καραγιώργη. Στα 1814 μάλιστα παρακολούθησε το συνέδριο της Βιέννης, ύστερα από προτροπή του τσάρου της Ρωσίας.
Γύρω στα 1817 ο Γεωργάκης μυήθηκε στη Φιλική Εταιρία. Η μύηση και του Καραγιώργη τον ίδιο χρόνο υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του. Αργότερα, όταν γνωρίστηκε με τον Ιωάννη Καρατζά διορίστηκε σωματοφύλακάς του και στη συνέχεια αρχιστράτηγος των στρατευμάτων στη Βλαχία. Σφάλμα μεγάλο χαρακτηρίζεται από πολλούς η αφαίρεση της αρχιστρατηγίας του Δουναβικού στρατεύματος του Γεωργάκη, από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη και ο διορισμός αυτής στον Σάββα, ο οποίος αργότερα αποδείχτηκε προδότης του κινήματος. Έτσι αντιλαμβανόμενος ο Ολύμπιος τι ακριβώς συνέβαινε με τον Σάββα, πληροφόρησε τον Υψηλάντη, ο οποίος τον διέταξε να συνεργαστεί με τον Βλαδιμηρέσκου. Οι δύο συνεργάτες κατάφεραν και έπεισαν τον Υψηλάντη ώστε να ξεκινήσει η επανάσταση από την Μολδοβλαχία. Όμως αρχικός σκοπός του Βλαδιμηρέσκου, ήταν να χτυπήσει και το στρατό του Γεωργάκη καθώς και τον ίδιο σύμφωνα με τις εντολές που του έδινε ο Κεχαγιάμπεης.
Μόλις ο Γεωργάκης πληροφορήθηκε τι ακριβώς σκόπευε να κάνει ο Βλαδιμηρέσκου, κατευθύνθηκε προς το στρατόπεδο του δεύτερου. Στη συνέχεια τον οδήγησε μπροστά στον Υψηλάντη, ώστε να απολογηθεί και τελικά καταδικάστηκε σε θάνατο. Αργότερα, στις 7 Ιουνίου του 1821, με τόλμη και φανατισμό πολέμησε στο Δραγατσάνι, όπου προσπάθησε να σώσει τη Σημαία και τα Λείψανα του ιερού Λόχου.
Ένας άριστος σχολιασμός για τον Γεωργάκη για τη μάχη εκείνη είναι ο εξής Κάθε τι που θα μπορούσε να προσφέρει ο ενθουσιασμός, η γενναιότητα, και το θάρρος το επετέλεσε την ημέρα εκείνη ο θρυλικός Γεωργάκης Ολύμπιος. Επίσης χαρακτηριστική είναι η φράση του προς τη γυναίκα του όταν αποχώρησε για το Κιμπουλούκ. Αν σκοτωθώ, τα αγόρια να τα δώσεις στην πατρίδα. Τα λόγια αυτά αποδεικνύουν την τόλμη και την αυτοθυσία του για την απελευθέρωση της πατρίδας. Ο Ολύμπιος δεν σταμάτησε να αγωνίζεται στην Μολδοβλαχία, όμως η αρρώστια του από τα τραύματα στη μάχη του Δραγανατσίου, τον οδήγησε στη μονή του Σέκου μαζί με τους άντρες του.
Οι καταδιώξεις των τούρκων ανάγκασαν τους περισσότερους στρατιώτες να εγκαταλείψουν τον αγώνα. Μόνο ο Γεωργάκης δε φοβήθηκε και όταν οι τούρκοι μπήκαν στη Μονή αφού σκότωσαν όλους τους μοναχούς, κατευθύνθηκαν προς το κωδωνοστάσιο, όπου υπήρχε εκείνος. Τότε ανατίναξε το κωδωνοστάσιο και σκοτώθηκαν όχι μόνο οι τούρκοι αλλά και ο ίδιος με τους άντρες του. Έτσι ο Γεωργάκης θυσιάστηκε. Υπέρ πίστεως και πατρίδας, η πράξη του οποίου αποτελεί παράδειγμα προς μίμησην.

Πηγή: http://eistorias.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 10:39

Οι κλέφτες και οι αρματωλοί ήταν παράνομοι και μη αποδεκτοί από το κατεστημένο της εποχής. Δεν ήταν έτσι?
Ο Κοντογιώργης ονομάζει παρακοινωνικό φαινόμενο τις ομάδες από τις οποίες ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση.
Η υπόλοιπη ελληνική κοινωνία δεν έβλεπε με καλό μάτι την εξέγερση για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και αυτό γιατί ήταν εγκλωβισμένη στα πελετειακά δίκτυα. Αυτό το πελατειακό σύστημα (σύστημα πατρωνείας πελατείας) επιβιώνει απαράλλακτο μέχρι σήμερα.

Το συμπέρασμα που βγαίνει από την ελληνική ιστορία είναι ότι οι αλλαγές δεν προκύπτουν από τη συμμετοχή της μάζας αλλά από τη δουλειά ενός κρίσιμου πλήθους που βαδίζουν έξω από την "πεπατημενη" μίας εποχής.
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 11:41

:conf:



:rusrulet:












Dr ...προφανώς δεν έχεις διαβάσει ούτε μια σελίδα για τους Κλέφτες και τους Αρματωλούς.
Και μια παράκληση. Σε παρακαλώ μην ξαναβάλεις τα ιδεολογικά σου πιστεύω σε ιστορικές αναρτήσεις του φόρουμ (τουλάχιστον όταν δεν έχει το κείμενο τέτοια χροιά ή χωρίς την συγκατάθεση του αναρτήσαντα).
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 11:45

Καμμία σχέση με τα ιδεολογικά με παρεξήγησες. Απλώς επηρεάστηκα από το βιβλίο του Κοντογιώργη που αναλύει το θέμα.
Καμμία διαθεση δεν έχω να πολιτικοποιήσω το θέμα γιατί θα ήταν κάτι εκτός τόπου και χρόνου. Δεν κολάνε τα γνωστά σημερινά ιδεολογικά στην εποχή εκείνη και γι αυτό πρέπει να ξεκαθαρίζουμε για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 12:10

Ως ασχετη παντελώς με το θέμα μίλησες μόνο ιδεολογικά για ένα θέμα που δεν είχε πουθενά τέτοιον χαρακτήρα.

Και μια χάρη σε παρακαλώ. Μπορείς να μου δώσεις τον τίτλο του βιβλίου του Κοντογιώργη;
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 12:13

Μιλάς για τον Κοντογιώργη τον καθηγητή Πολιτικών Επιστημών της Παντείου (και λες ότι δεν έχει σχέση με ιδεολογικό υπόβαθρο;;;;;;;;;;;;; );;
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 11 Σεπ 2010, 13:51

Mπορεί να είναι εύλογη η επιθυμία σου Τάσο να μην ιδεολογικο-μιλάμε σε τόπικς που άπτονται ιστορικών καταγραφών, αλλά ο άνθρωπος είναι πολιτικό ον και ως τέτοιο, θα ήταν ίσως φιμωτικό να του υποδεικνύουμε τι θα πει και τι δε θα πει (εφ'όσον είναι ευπρεπής) σε ένα τόπικ. Αν βλέπουμε κάτι με το οποίο διαφωνούμε, έχουμε κι εμείς λαλιά και πλήκτρα, κι αν έχουμε αντεπιχείρημα, μπορούμε να αντικρούσουμε αυτό με το οποίο διαφωνούμε. Το να λέμε "μη γράφεις έτσι-γιουβέτσι" (και ειδικά όταν δε γίνεται τρολ, αλλά προτάσσονται σκέψεις με σοβαρότητα και σεβασμό) σε ένα ιστορικής καταγραφής τόπικ, είναι αν μη τι άλλο, φρενάρισμα διαλόγου.

Η δοκτορέσσα έδωσε μια ευρύτερη ερμηνεία και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται κάποια πράγματα. Δεν ειναι κακό. Σε πολλά επίπεδα του σκεπτικού της, αν εμβαθύνεις, θα μπορούσες ίσως να συμφωνήσεις κι εσύ, ή να δεις και αυτή την πλευρά που αναλύει, με πιο ερευνητικό μάτι. Κι αν ο καθηγητής Κοντογιώργης έχει (ή του επιτρέπεται να έχει) ιδεολογική χροιά στα όποια πονήματά του, δεν δικαιούται να την έχει ένας απλός και σκεπτόμενος άνθρωπος που είναι μέλος στα ΙΔΕΟ;


Ασε που ακόμα ψάχνω να βρω την ιδεολογική χροιά που εννοείς εσύ, στο ποστ της δοκτορέσσας... Μάλλον παραείμαι ξανθιά εδώ. Εξ όσων αντελήφθην, ΤΙΜΑ τους κλέφτες-αρματωλούς, και είπε ότι ήταν από αυτούς τους ελάχιστους που αντιστάθηκαν και έδωσαν μάχες για ν'αποτινάξουμε το ζυγό. Πού το κακό; και κυρίως..πού το αδόκιμο; Ετσι δεν εγινε, έτσι δεν ήταν;




Κατά τα λοιπά, έξοχη η ανάρτηση, πολύτιμη προσθήκη στη βιβλιοθήκη μας και σ'ευχαριστώ :rose:


ΥΓ: Το τόπικ όντως δικό σου, κι αν εμμένεις ότι το "χαλάνε" αυτά που είπαμε, θα το σεβαστώ. Δεν έχεις παρά να μου ζητήσεις να τα διασπάσω.
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 14:04

Πιστεύω πως για να φέρεις "πολιτική-Ιδεολογική" άποψη για ένα συγκεκριμένο ιστορικό κομμάτι-περίοδο-πρόσωπο, θα πρέπει τουλάχιστον να έχεις τις ανάλογες, έστω φιλολογικές, γνώσεις. Έτσι, αφού πρώτα κάνεις μια ελάχιστη εισαγωγή (ή αναφορά στα ενδιάμεσα αυτών που υποστηρίζεις), προχωράς στο θέμα με επιχειρήματα (σε ιστορικά γεγονότα τουλάχιστον έτσι πάει).
Όταν όμως δεν επιχειρηματολογείς και πετάς μια κουβέντα στον αέρα -εκτός του ότι δείχνει εντελώς άσχετη η τοποθέτησή σου στην κουβέντα/θέμα- δεν μπορείς να "απαιτείς" αντεπιχείρημα. Να αντικρούσω τι δηλαδή :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:












Υ.Γ. Dr :urock:
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 11 Σεπ 2010, 16:57

Να αντικρούσω τι δηλαδή :conf:
Να μας πεις πού ακριβώς διαφωνείς με την ... "ασχετη" θέση της.' και γιατι΄(ει δυνατόν)
Να μας πεις ότι οι "σχετικοί" με το θέμα, το βλέπουν έτσι. Και να αιτιολογήσεις το επίθετο "άσχετη" (που επαναλαμβανόμενα προσδίδεις) διαφωνώντας σ'αυτά και σ'αυτά και στα άλλα (που λέει), όποια κι αν είναι τα σημεία που διαφωνείς. (γιατι ειλικρινά σου λέω, πες με βλαμένη, αλλά δεν έχω καταλάβει που και γιατι "κλώτσησες"- τι ακριβώς σε ενόχλησε!)

Με λίγα λόγια, Να μας ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πού διαφωνείς κι όχι να λες γενικά κι αόριστα "είναι άσχετη"...και άρα τι? Δε δικαιούται να ομιλεί;
ΚΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΣΧΕΤΗ στην προκειμένη λοιπόν, ρε Τάσο. Διαφώτισέ με στην τελική.

Ευχαριστώ
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 17:03

Τα βιβλία είναι αυτά.

Κοντογιώργη Δ. Γεωργίου:1977 Οι ελλαδικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις στην ύστερη τουρκοκρατία. Οι συνθήκες διαμόρφωσης της κοινωνικής και πολιτικής πάλης και οι μετααπελευθερωτικές συνθήκες. Στο Βεγλερή Κοντογιώργη και άλλων: Κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις στην Ελλάδα. Εξάντας.
Κοντογιώργη Δ. Γεωργίου:1979 Η ελλαδική λαϊκή ιδεολογία – Πολιτικοκοινωνική μελέτη του δημοτικού τραγουδιού. ‘Νέα Σύνορα’


Δεν είχα πρόθεση ούτε να σε θίξω ούτε να πολιτικοποιήσω το ζήτημα. Δεν νομίζω ότι ανέφερα κάτι ιδεολογικό ή πολιτικό.

Επίσης δεν γνωρίζω την ιδεολογική τοποθέτηση και τα κοινωνικά φρονήματα του Κοντογιώργη παρ όλο που έχει τύχει να μιλήσω μαζί του.
Δεν έτυχε να μάθω και δεν με ενδιέφερε ποτέ αλλωστε.
Μου έκανε εντύπωση ότι χρησιμοποιεί τους στίχους του δημοτικού τραγουδιού σαν ιστορικές πηγές συμπληρωματικές. Δεν ξέρω αν χωρά ιδεολογία σε ιστορικά γεγονότα.

Σιγουρα οι δικές σου γνώσεις στην ιστορία και κυρίως στην ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης είναι πολύ περισσότερες από τις δικές μου και μάλιστα διαβάζοντας την ενότητά σου έμαθα περισσότερα πράγματα και λεπτομέρειες.

Κάνεις επί χρόνια μία φανταστική δουλειά και θα ήταν πολύ καλό να χρησιμοποιηθεί από παιδιά του σχολείου που μαθαίνουν ότι μαθαίνουν τηλεγραφικά μέσα από βιβλία που είναι για τα μπάζα.

Δεν είχα καμμία κακή πρόθεση στο σχόλιο που έκανα. Απλά το πήρες στραβά.

Αναφορές στο σύστημα προστασίας - πελετείας υπάρχει σε πάρα πολλά βιβλία σαν ανάλυση του κοινωνικοπολιτικού πλαισίου επί Τουρκοκρατίας και κυρίως στα αρχικά κεφάλαια που αναφέρονται στα προνόμια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Είναι ένα ενδιαφέρον κομμάτι και δεν ξέρω γιατί παρεξήγησες το σχόλιο.
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 17:44

Πάμε από την αρχή λοιπόν.
Σαν χτες, ήταν η ημερομηνία όπου έλαβε χώρα μια από τις ηρωϊκότερες στιγμές του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα. Βρίσκω λοιπόν κάπου μια ιστορική αναφορά και την μεταφέρω, για να τοποθετηθεί αμέσως λίγες ώρες μετά η Dr (;;; ) ως εξής: "Οι κλέφτες και οι αρματωλοί ήταν παράνομοι και μη αποδεκτοί από το κατεστημένο της εποχής. Δεν ήταν έτσι?
Ο Κοντογιώργης
(καθηγητής πολιτικών επιστημών που η Dr δεν λέει σε ποιό βιβλίο βρήκε τα παραπάνω) ονομάζει παρακοινωνικό φαινόμενο τις ομάδες από τις οποίες ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση.
Η υπόλοιπη ελληνική κοινωνία δεν έβλεπε με καλό μάτι την εξέγερση για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και αυτό γιατί ήταν εγκλωβισμένη στα πελετειακά δίκτυα. Αυτό το πελατειακό σύστημα
"... κ.λπ, κ.λπ.

Αν λοιπόν αυτή δεν είναι ιδεολογική (κουτουρού) στάση ποιό είναι;; Γιά πες μου λοιπόν Βασιλική, σ' αυτήν την τεραστίως άσχετη μπαρούφα που δεν έχει καμμία σχέση με τους Αρματωλούς ή τους κλέφτες, πολύ δε περισσότερο με την μάχη στην Μονή Σέκου ...τι πρέπει εγώ ν' απαντήσω; Ότι η Dr (;;; ) μιλάει εξ ονόματος και υπέρ των μιλιταριστών-επεκτατιστών Τούρκων και εξυπηρετή γκλόμπαλ ετεροχρονισμένα συμφέροντά τους;



Άντε κάντε μου την χάρη απογευματιάτικα (και πίνω καφέ με την οικογένεια κοιτώντας μια τεράστια βλακεία αγγλικής μάλλον παραγωγής)
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:00

Σίγουρα οι γνώσεις μου στο θέμα σε σχέση με τις δικές σου είναι περιορισμένες.
Κάποια πράγματα δεν τα ξέρω σε βάθος και με λεπτομέρειες. Τα βιβλία στα έδωσα και ίσως να τα έχεις.

Δεν είμαι πράκτορας της Τουρκίας όμως. Το παρατράβηξες και το παρεξήγησες.

Μπορεί να ήταν και μπαρούφα.

Δεν επιθυμώ τσακωμό με τίποτα, ούτε παρεξηγήσεις είδικά σε αυτή την ενότητα που ομολογώ ότι κάνεις καταπληκτική δουλειά. (Σε άλλες ενότητες ευχαρίστως)

Συνέχισε έτσι

Καλό απόγευμα
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
totispap
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2381
Εγγραφή: Τετ 06 Ιαν 2010, 20:39
Irc ψευδώνυμο: totispap
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από totispap » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:01

Άντε κάντε μου την χάρη απογευματιάτικα (και πίνω καφέ με την οικογένεια κοιτώντας μια τεράστια βλακεία αγγλικής μάλλον παραγωγής)
Δέν φταίω εγώ αν δεν ξέρεις αγγλικά Καρίπη....οι υπότιτλοι δεν παίζουν καθόλου και κάθομαι και σου μεταφράζω λέξη-λεξη,έχεις φάει 2 κιλά φιστίκια αλμυρά,ρουφάς τον ελληνικό που σου έφτιαξα με τα χεράκια μου (διπλό παρακαλώ..),τι άλλο θέλεις δηλαδή..? :help:
Μοναχή το δρόμο επήρες,
εξανάλθες μοναχή.
Δεν είν’ εύκολες οι θύρες,
εάν η χρεία τες κουρταλεί.
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:07

Φτιάξτε ένα ελληνικό σκέτο και έρχομαι :lovey0:
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:16

Αν λοιπόν αυτή δεν είναι ιδεολογική (κουτουρού) στάση ποιό είναι;; Γιά πες μου λοιπόν Βασιλική, σ' αυτήν την τεραστίως άσχετη μπαρούφα που δεν έχει καμμία σχέση με τους Αρματωλούς ή τους κλέφτες, πολύ δε περισσότερο με την μάχη στην Μονή Σέκου ...τι πρέπει εγώ ν' απαντήσω;
Επιμελήθηκες θαυμάσια το ανάρτημά σου.
Γιατί δεν το στηρίζεις κιόλας;

αντί να χαρακτηρίζεις την όποια τοποθέτηση ως ασχετοσύνη ή κουτουράδα, το καλύτερο θα ήταν να μας πεις ποια είναι η σωστή οπτική, να μαθαίνουμε κι όσοι δεν ξέρουμε. Αν διαβάσει ένα ανιστόρητο παιδί αυτά που λες εδώ, δεν διαφωτίζεται περισσότερο, (ΚΑΘΟΛΟΥ δε διαφωτίζεται), βλέπει μόνο αυτό που ονοματίζεις "κουτουρού".

Στόχος αυτών των αναρτημάτων, θαρρώ πως είναι και να μάθουμε καλύτερα/σωστότερα την ιστορία. Όσοι μπορούν, θα πρέπει να συμβάλλουν σε αυτο.
Οι απλές καταγραφές ενίοτε δεν αρκούν. Εγώ πχ. θεωρώ τους αρματωλούς/κλέφτες ξεχωριστούς και ήρωες, και πάντως έξω απ'το κατεστημένο (σ'αυτό συμφώνησα με τη δοκτορέσσα) αφού δεν έπιαναν όλοι τα βουνά να γίνουν αρματωλοί. Έχεις αντίρρηση σ'αυτό;
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:30

Ήταν μια θεωρητική ερώτηση Dr (;;; ) και όχι θέση. Ούτε λέω ούτε και εννοώ ότι πράκτορας της μιλιταριστικής-επεκτατικής και γκλόμπαλ τυρρανικής οθωμανικής τουρκίας. Συνέχισα και απλώς έδωσα παραπάνω έμφαση στην άσχετη και άτοπη μπαρούφα (αυτήν την θεωρητική μου ερώτηση λάβε την ως απάντηση Βάσω μου΄ είναι σε ανάλογο ύφος/στύλ/γραμμή/γράμμα της Dr, οπότε μην μου πεις ότι κατάλαβες την δική της -εμπεριστατωμένη- ανάρτηση και όχι την δική μου΄ γιατί μετά θα σου ζητήσω ανάλυση της πρώτης ανάρτησής της για να καταλάβω τι είδες και τι κατάλαβες.....). Άλλωστε, το έχω δηλώσει πολλάκις ότι δεν ξέρω αγγλικά και ότι μετά το φαγητό ένας διπλός ελληνικός (όχι απαραίτητα από τα χεράκια του Πανίκα) είναι σαν βάλσαμο για τον εγκέφαλο.

Το χειρότερο βέβαια δεν είναι οι τοποθετήσεις σου Dr (;;; ). Το πλέον χειρότερο είναι ότι με απειλούν να δούμε και δεύτερη ταινία σε μετάφραση Πανίκα :(












Υ.Γ. Πάντως, όποιον ενδιαφέρουν οι πολιτικοκοινωνικές τριβές των Κλεφταρματωλών στην διάρκεια της τουρκοκρατίας, οι σχέσεις τους με το κατεστημένο και το πόσο αποδεκτοί ήταν, καθώς και τις πελατειακές σχέσεις με αυτό ή με το μιλιταριστικό καθεστώς του τουρκικού αστυχωροφυλακισμού και της ραγιαδοπροσκύνησης της λαϊκής κοινωνίας τόσο πριν τις μετααπελευθερωτικές συνθήκες (αλλά και κατά την διάρκεια), κάποια πράγματα θα βρήτε εδώ: http://www.e-istoria.com/316.html
και εδώ: http://www.e-istoria.com/319.html
και εδώ: http://www.e-istoria.com/322.html
και εδώ: http://www.e-istoria.com/344.html
και σε μερικές δεκάδες ακόμη αναρτήσεις τις οποίες δεν μεταφέρω για λόγους ευνόητους.
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:39

ArELa έγραψε:Εγώ πχ. θεωρώ τους αρματωλούς/κλέφτες ξεχωριστούς και ήρωες, και πάντως έξω απ'το κατεστημένο (σ'αυτό συμφώνησα με τη δοκτορέσσα) αφού δεν έπιαναν όλοι τα βουνά να γίνουν αρματωλοί. Έχεις αντίρρηση σ'αυτό;

:conf: :conf: :conf: :conf:

Αυτό εννοούσες εδώ Dr μου;





μπορεί κάποιος να μου δώσει ακριβή ορισμό και ρόλο των Αρματωλών αλλά και της πελατειακής σχέσης των υπόλοιπων Ελλήνων (με ποιόν;; ) που λέει η Dr;;;;;;;;










Υ.Γ. :urock: και οι δύο :urock: λέμε :D
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:40

Ευχαριστώ για τα links

Αλλά γιατί με αποκαλείς Dr(;;;;;;;;;;). Τα ερωτηματικά που κολάνε?

Ετοιμος ο Ελληνικός σκέτος?
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:42

doctormarkon έγραψε:Ετοιμος ο Ελληνικός σκέτος?
Τώρα βλέπει Παρλιάρο και δεν μπορεί (λέει).
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 18:44

Ίσως θα πρέπει να ανοίξουμε ένα νήμα για πελατειακό σύστημα τότε και τώρα.

Έχει πολύ ενδιαφέρον και θα πούμε πολλά σε αυτό.

Θέλεις να το αρχίσεις εσύ Καπίρη? Ή προτιμάς να το ανοίξω εγώ. Δεν έχει σημασία ποιός το ανοίγει πρώτος αλλά το θέμα έχει πολύ ενδιαφέρον. Είναι αρκετά πολύπλοκο ζήτημα και σηκώνει πολύ συζήτηση.
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 11 Σεπ 2010, 19:02

μπορεί κάποιος να μου δώσει ακριβή ορισμό και ρόλο των Αρματωλών αλλά και της πελατειακής σχέσης των υπόλοιπων Ελλήνων (με ποιόν;; ) που λέει η Dr;;;;;;;;
Καρίπη, έξυπνη υπεκφυγή αλλά δεν πιάνει.
Εγω ρώτησα ΕΣΕΝΑ. Πες μας ΕΣΥ αυτό που ρωτάς.
Θα απαντήσεις ποτέ ή θα κάνεις παιχνιδάκια;
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από karipis » Σάβ 11 Σεπ 2010, 19:08

ArELa έγραψε:Καρίπη, έξυπνη υπεκφυγή αλλά δεν πιάνει.
Εγω ρώτησα ΕΣΕΝΑ. Πες μας ΕΣΥ αυτό που ρωτάς.


:teza:



Με ρώτησες να σε πω τον ορισμό του θεσμού των αρματωλών και δεν το είδα ή μήπως εγώ ήμουν που αναφέρθηκα σε πελατειακές σχέσεις Ελλήνων-Μογγόλων;;;;;
Άβαταρ μέλους
doctormarkon
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 15823
Εγγραφή: Πέμ 11 Μαρ 2010, 20:05
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 344 φορές
Έλαβε Likes: 452 φορές

Re: ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΣΕΚΟΥ

Δημοσίευση από doctormarkon » Σάβ 11 Σεπ 2010, 19:35

Ωραία.

Την ώρα που περίμενα να γίνει ο ελληνικός σκέτος ανέβασα ένα νημα για τα πελατειακά δίκτυα.

Εννοείται ότι για κάθε τι που έγραψα υπάρχουν οι σχετικές πηγές και είναι στη διαθεση όποιου θέλει να ψάξει περισσότερο το θέμα
Μη σκοτώνετε τα κουνούπια. Αλλοι σας πίνουν το αίμα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Νεότερη Ελληνική Ιστορία”