ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Σάβ 05 Ιούλ 2008, 19:41

Θα ηταν ωραία!Βάλε! :D
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
Fountikos_Xasistas
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευ 30 Απρ 2007, 10:23
Φύλο: Άνδρας
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από Fountikos_Xasistas » Σάβ 05 Ιούλ 2008, 20:04

Τα σχόλιά σας ευπρόσδεκτα...

Οι εξηγήινοι είναι ανορθόγραφοι. :P


Πέρα από το αστείο - προκύπτει το ερώτημα: Αν τα ούφο είναι έλληνες, γιατί έχουν ταράξει την Αμερική στις εμφανίσεις? :punch:
Τα άστρα και τα ζώδια, μας φέρνουνε εμπόδια...
http://www.youtube.com/watch?v=HtUFhbH1UZ4
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 61133
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1335 φορές
Έλαβε Likes: 1849 φορές

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από ArELa » Σάβ 05 Ιούλ 2008, 23:46

Oι εξ η γήινοι :conf:
.





Εικόνα🎶

Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο Βrighteon, στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
το μπλογκ μου εδω
Άβαταρ μέλους
Fountikos_Xasistas
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευ 30 Απρ 2007, 10:23
Φύλο: Άνδρας
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από Fountikos_Xasistas » Κυρ 06 Ιούλ 2008, 12:47

Αφού εμφανίζουν μια έξη να έρχονται στη γή... :wink:

*(Γλώσσα λανθάνουσα... :conf: )
Τα άστρα και τα ζώδια, μας φέρνουνε εμπόδια...
http://www.youtube.com/watch?v=HtUFhbH1UZ4
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τρί 08 Ιούλ 2008, 14:37

Εικόνα
Τίτλος: Η ανάδυση του πολιτισμού. Οι Κυκλάδες και το Αιγαίο στην 3η χιλιετία π.Χ.
Λοιπά στοιχεία: Μετάφραση Δημήτρη Κοκκώνη / Επιμέλεια Ράνια ΟικονόμουΑθήνα, 2006, σσ. 967 με 151 α/μ εικόνες και 32 πίνακες


Η μελέτη αυτή συντάχθηκε πριν από τριάντα και πλέον χρόνια, με σκοπό να προσφέρει μια συγκροτημένη εναλλακτική πρόταση στην τότε κυρίαρχη άποψη για την ευρωπαϊκή και την αιγαιακή προϊστορία, ότι δηλαδή ήταν η ιστορία του «καταυγασμού της ευρωπαϊκής βαρβαρότητας από τον πολιτισμό της Ανατολής» (Γκόρντον Τσάιλντ). Ο Κόλιν Ρένφριου αμφισβητεί το δόγμα ex oriente lux, που προτάθηκε από τον Όσκαρ Μοντέλιους και αναπτύχθηκε από τον Γκόρντον Τσάιλντ (ενώ αργότερα αναδιατυπώθηκε από τον Μάρτιν Μπέρναλ), σύμφωνα με το οποίο καθετί σημαντικό στην ευρωπαϊκή προϊστορία έλκει την καταγωγή του από αλλού, από την αρχαία Αίγυπτο ή από την πρώιμη Εγγύς Ανατολή και ειδικότερα από την Σουμερία. Ο Ρένφριου καταδεικνύει ότι οι επαφές ανάμεσα στο Αιγαίο και στον κόσμο της Ανατολικής Μεσογείου, οι οποίες ήταν δυνατόν να τεκμηριωθούν για την 3η χιλιετία π.Χ., στην πραγματικότητα δεν ήταν ούτε τόσο πολλές ούτε τόσο καταλυτικές ώστε να εξηγούν τις εντυπωσιακές αλλαγές που παρατηρούνται και οι οποίες οδηγούν, στο τέλος της χιλιετίας, στην ανάπτυξη των ανακτορικών κοινωνιών της Κρήτης. Αντικρούοντας τη θεωρία της διάδοσης, προτείνει ταυτόχρονα στη θέση της μια εξήγηση της ευρωπαϊκής προϊστορίας που δίνει έμφαση στις οικονομικές και κοινωνικές διεργασίες. Αναλύοντας τα συστήματα πληθυσμού, επιβίωσης, μεταλλουργίας, τεχνολογίας, κοινωνικής οργάνωσης και εμπορίου, αλλά και τα γνωστικά συστήματα της περιόδου, ερμηνεύει την εμφάνιση της πολυπλοκότητας μέσω του φαινομένου της πολλαπλασιαζόμενης επίδρασης (multiplier effect) και συμπεραίνει ότι τα αναδυόμενα γνωρίσματα του πρώτου αιγαιακού πολιτισμού μπορούν να θεωρηθούν σε μεγάλο βαθμό ως ενδογενή μάλλον – δηλαδή ως προϊόντα διεργασιών που συνέβαιναν εντός της περιοχής του Αιγαίου – παρά ως εξωγενή. Η Ανάδυση του Πολιτισμού υπήρξε η πρώτη σοβαρή απόπειρα σε επίπεδο μονογραφίας να εφαρμοστούν οι αρχές της «Νέας Αρχαιολογίας» (ή διαδικαστικής αρχαιολογίας, όπως επικράτησε να λέγεται) στη γένεση ενός από τους πρωιμότερους πολιτισμούς στον κόσμο, του κρητομυκηναϊκού, που άνθησε κατά τη 2η χιλιετία π.Χ., ύστερα από μια περίοδο σημαντικών μεταβολών. Η ελληνική μετάφραση αυτής της κλασικής πλέον μελέτης συνοδεύεται από νέο σχολιασμό, στον οποίο συνοψίζονται οι εξελίξεις της έρευνας ως το τέλος του 20ού αιώνα. Το βιβλίο παραμένει βασικό εργαλείο για όσους προσπαθούν να κατανοήσουν σήμερα την αιγαιακή προϊστορία, ενώ πολλά από τα ερωτήματα που εγείρει δεν έχουν ακόμη απαντηθεί πειστικά.


------------------------------

Ο ΚΟΛΙΝ ΡΕΝΦΡΙΟΥ γεννήθηκε το 1937 και έλαβε τον τίτλο του διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ το 1965. Ολοκλήρωσε τη συγγραφή της Ανάδυσης του πολιτισμού όταν δίδασκε ως λέκτορας Προϊστορίας και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σέφηλντ. Το 1972 εκλέχθηκε καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον. Από το 1981 ως το 2004 διετέλεσε καθηγητής Αρχαιολογίας (Έδρα Disney) και από το 1990 ως το 2004 διευθυντής του McDonald Institute for Archaeological Research στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Στην Ελλάδα διεξήγαγε ανασκαφές στον Σάλιαγκο κοντά στην Αντίπαρο (με τον J.D. Evans), στους Σιταγρούς της Μακεδονίας (με τη Marija Gimbutas), στη Φυλακωπή της Μήλου και τη Μαρκιανή της Αμοργού (με τη Λίλα Μαραγκού και τον Χρίστο Ντούμα) και σήμερα πραγματοποιεί ανασκαφές στη θέση Κάβος Δασκαλιό της Κέρου. Το βιβλίο του Archaeology and Language: the Puzzle of Indo-European Origins κυκλοφόρησε το 1987. Το 1991 έγινε μέλος της Βουλής των Λόρδων ως Lord Renfrew of Kaimsthorn.
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
stal
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Τρί 08 Ιούλ 2008, 10:12
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από stal » Δευ 22 Σεπ 2008, 15:56

TEUTAMOS έγραψε:ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ Ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
:urock:

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ!!
ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΕΙΣ...
... ΟΠΟΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΡΟΧΕΙΡΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

TEUTAMOS έγραψε:1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΛΕΥΚΑΝΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΄φυλή΄

Το παρόν δημοσίευμα έχει σκοπό να συμβάλλει, στον βαθμό που είναι κάτι τέτοιο δυνατόν, στην διαλεύκανση του πολυσυζητημένου ζητήματος της καταγωγής των Ελλήνων.
Φυσικά ο όρος «έλληνας» οφείλει να ανταποκρίνεται σε πολιτισμική ομάδα, η σχέση της οποίας με μια «γεννητική ταυτότητα» (DNA) μπορεί να αφορά μέρος ή όλον μιας ή περισσοτέρων «γενετικών ομάδων».

Μ’ άλλα λόγια, άλλο η σύνθεση αρχαίου DNA (πάντα για Homo Sapiens μιλάμε φυσικά για να προσδιορίσουμε την «συνέχεια της παρουσίας») και άλλο τα στοιχεία που συνθέτουν «πολιτισμική ομάδα».

Θεωρούμε (μάλλον εύλογα) ότι η γενετική συνέχεια της παρουσίας ευνοεί την πολιτισμική συνέχεια (διαρκή & μεταβαλλόμενα στοιχεία ίδιου πολιτισμού).
Ωστόσο, αυτού του πολιτισμού μπορούν να μετέχουν διαφορετικές «γενετικές ταυτότητες» είτε στην κοιτίδα του πολιτισμού είτε στην γεωγραφική επιρροή/διασπορά του (π.χ. ελληνιστικοί χρόνοι, κλπ)

TEUTAMOS έγραψε:Στις κορυφές των Άνδεων στη Λατινική Αμερική έγινε κάποια έρευνα από Ιάπωνες επιστήμονες. Συγκεκριμένα, η έρευνα έγινε στην περιοχή του Μάτσου Πίτσου, της ιεράς πόλεως των Ίνκα. Οι ερευνητές έλαβαν δείγμα μιτοχονδριακού DNA από μούμιες ηλικίας 6000 ετών. Ταυτόχρονα οι ίδιοι ερευνητές πήραν δείγμα μιτοχονδριακού DNA και από σύγχρονους ιθαγενείς κατοίκους των Άνδεων. Συμπέρασμα βγήκε ότι υπάρχει γενετική συνέχεια και άρα αυτοχθονία.
«γενετική συνέχεια και άρα αυτοχθονία»:
Αν αυτός είναι ο ορισμός της αυτοχθονίας δεν έχω μεθοδολογικό πρόβλημα.
Μάλιστα, θα έλεγα ότι αυτός μπορεί να είναι ο κατεξοχήν ορθός επιστημονικά ορισμός.
Με την παρατήρηση αυτή θέλω να επισημάνω ότι πρέπει να ορίσουμε τι είναι «αυτοχθονία».
Το ζήτημα του ορισμού είναι βασικό σε τέτοιου είδους διερευνήσεις (αυτοχθονία), καθώς μπορούμε να ξεφύγουμε από πραγματολογικά κριτήρια σε «ιδεολογικο-πολιτικά» ή να συγκρίνουμε «ανόμοια» πράγματα (π.χ., όπως λέει και ο ΤΕΥΤΑΜΟΣ, άλλο έθνος, φυλή, ανθρωπολογικοί τύποι, διαφορετικά DNA, κ.α.)

TEUTAMOS έγραψε:Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι η προέλευση και η εξάπλωση του ανθρώπου δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό τις φυλές που προαναφέραμε δεν έχει μια μόνο αφετηρία (μονοκεντρισμός), αλλά πολλές (πολυκεντρισμός).
Η προσέγγιση του «πολυκεντρισμού» ισχυρίζεται ότι η ανθρωπολογική εξέλιξη από τον προηγούμενο ανθρωπολογικό τύπο στον επόμενο δεν έγινε σε μια "αφετηριακή" γεωγραφική περιοχή και μετά επεκτάθηκε, αλλά παράλληλα σε διάφορες «γεωγραφικές περιοχές».

Η ύπαρξη ανθρωπολογικών ευρημάτων (κρανία, κλπ) «προηγούμενων ανθρωπολογικών τύπων» σε διάφορες περιοχές απλά επιβεβαιώνει την παρουσία τους σε κάθε μια περιοχή - ακόμη και αν περιπλέκει ή αναιρεί την αφετηρία από μια και μόνη περιοχή.

Ωστόσο, με δεδομένη την καθοριστική επίδραση του εκάστοτε περιβάλλοντος στην διαμόρφωση του DNA, θα έλεγε κανείς ότι:

η «πολυκεντρική» ανθρωπολογική εξέλιξη θα οδηγούσε σε διαφορετικές ακολουθίες DNA του Homo Sapiens (πολλοί ανθρωπολογικοί τύποι Homo Sapiens, ήτοι διαφορετικών ακολουθιών DNA).{1}

Όμως μόνο ένας DNA τύπος του Homo Sapiens έχει επιβιώσει (ή υπάρξει):
αυτός ο τύπος του Homo Sapiens που εμφανίστηκε στην Αφρική (τουλάχιστον σύμφωνα με τις γενετικές μελέτες αρχαίου DNA).

Το σύνολο των γενετιστών του αρχαίου DNA θεωρεί πιθανή την ύπαρξη και άλλων τύπων Homo Sapiens (διαφορετικών ακολουθιών DNA)που όμως δεν έχουν επιβιώσει στην σημερινή πληθυσμιακή σύνθεση του σύγχρονου ανθρώπου και έτσι δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ούτε ότι είχαν υπάρξει αλλά ούτε επιστημονικά να θεωρήσουμε την δυνατότητα ύπαρξης τους.
Επομένως, από γενετική σκοπιά, η σημερινή πληθυσμιακή σύνθεση του σύγχρονου ανθρώπου αφορά την ακολουθία του αρχαίου DNA που εμφανίστηκε και προέρχεται από την Αφρική.

Εάν δεν ισχύει το
{1}, αυτό απλά σημαίνει ότι η εξέλιξη από τον προηγούμενο ανθρωπολογικό τύπο DNA οποιασδήποτε γεωγραφικής περιοχής ("πολυκεντρισμός") θα οδηγεί μονοσήμαντα στον σημερινό ενιαίο ανθρωπολογικό τύπο DNA του Homo Sapiens που αποτελεί την αποκλειστική σύνθεση του σημερινού ανθρώπινου πληθυσμού.

Δυστυχώς, το εξελικτικό πέρασμα από έναν προηγούμενο ανθρωπολογικό τύπο DNA σ' έναν μεταγενέστερο δεν έχει (ούτε ίσως μπορεί) ακόμη θεμελιωθεί.

Ότι γνωρίζουμε ΜΟΝΟ είναι:
-- η χρονολογική αλληλουχία μεταξύ ανθρωπολογικών ευρημάτων ίδιου χαρακτήρα (οστά, κρανία, κ.α. - όχι DNA) που χαρακτηρίζουν διαφορετικούς ανθρωπολογικούς τύπους, και
-- η κατά προσέγγιση χρονολογική εμφάνιση τους.

Η δυνατότητα απόσπασης δειγμάτων DNA από τέτοια (δεκάδων, εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων χρόνων παλαιότητας) ευρήματα είναι εξαιρετικά σπάνια - και πράγματι αν γινόταν θα μας διαφώτιζε σχετικά.

Συνοψίζοντας, ναι πράγματι η διασπορά ανθρωπολογικών ευρημάτων (οστά, κρανία, κ.α.) οδηγεί σε επιχειρήματα υπέρ του "πολυκεντρισμού", αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εφόσον βρέθηκαν τέτοια ευρήματα, τότε και η μεταγενέστερη ανθρωπολογική εξέλιξη του Homo Sapiens θα είχε "πολυκεντρική" διάσταση και όχι "μονοκεντρική".

Η εξελικτική αυτή σχέση μεταξύ των διαφόρων ανθρωπολογικών τύπων στο επίπεδο του DNA, τουλάχιστον καθόσον γνωρίζω, δεν έχει διαπιστωθεί.
Επομένως, ακόμη και αν ο "μονοκεντρισμός" δεχθεί καίρια πλήγματα για παλαιότερους του Homo Sapiens ανθρωπολογικούς τύπους, το ζήτημα μένει τουλάχιστον "ανοικτό" για τον Homo Sapiens.
Επιπρόσθετα, όλα τα τεκμηριωμένα ανθρωπολογικά ευρήματα (κρανία, κ.α.) του Homo Sapiens βρίσκονται εντός του χρονολογικού ορίζοντα εμφάνισης του Homo Sapiens που προσδιορίζεται από τις γενετικές μελέτες του αρχαίου DNA του Homo Sapiens.

Πραγματικά, ΔΥΣΚΟΛΟ και ΔΥΣΒΑΤΟ θέμα να συζητηθεί γιατί απαιτεί εξειδικευμένη τεκμηρίωση!!

TEUTAMOS έγραψε:Η ως τώρα κρατούσα θεωρία ότι ο άνθρωπος ξεκίνησε από την Αφρική (αφροκεντρισμός) και εξαπλώθηκε σε όλες τις άλλες ηπείρους πια χάνει όλο και περισσότερο έδαφος εν όψει πολύτιμων παλαιοντολογικών και ανθρωπολογικών ευρημάτων που έρχονται στο φως.
Μιλάμε φυσικά για το ανθρώπινο είδος ΓΕΝΙΚΑ (ανθρωπίδες, κλπ) και όχι αποκλειστικά για τον Homo Sapiens.
Σ' αυτό το πλαίσιο, ο «αφροκεντρισμός» βασίστηκε στην χρονολογική διαδοχή ανθρωπολογικών τύπων (κρανία, κ.α.) και πράγματι νέα ευρήματα προ-Homo Sapiens (οστά, κράνια, κ.α.) ΕΚΤΟΣ Αφρικής έχουν επιφέρει σημαντικό πλήγμα σ' αυτήν την θεωρία.

TEUTAMOS έγραψε:Οι πρώτοι άποικοι της Ευρώπης, που συγγένευαν με τον Homo Erectus της Αφρικής, κατέφθασαν πριν 1.000.000 χρόνια ή και λιγότερο από την Αφρική στη Ευρασία, όπου εξελίχτηκαν στον πρόγονο της Ευρωπαϊκής φυλής.
Καταρχήν, ως "πρόγονο της Ευρωπαϊκής φυλής" υποθέτω ότι εννοείς τον Homo Sapiens της Ευρώπης.
Επομένως, εάν κατάλαβα καλά, τότε το ζήτημα εστιάζεται στην παρακάτω άποψη:


"όπου εξελίχτηκαν":

Αυτή είναι και η ΟΥΣΙΑ της συζήτησης. Στην "επι τόπου" ανθρωπολογική εξέλιξη τους από το ένα προγενέστερο είδος σ' ένα μεταγενέστερο (π.χ. στον Homo Sapiens).

Διαθέτουμε στοιχεία που δείχνουν αυτήν την εξέλιξη ή μόνο υποθέσεις εργασίας;

Αντίθετα, οι γενετιστές του αρχαίου DNA υποστηρίζουν με στοιχεία την (κατά βάση) "μονοκεντρική" θέση και μεταναστευτική διασπορά του ενός και μοναδικού είδους Homo Sapiens, που αποτελεί την αποκλειστική σύνθεση του σημερινού ανθρώπινου πληθυσμού.

Απλά θέτω ορισμένες επισημάνσεις.

-----------------------------------

Γενικότερα, πιστεύω ότι υπάρχει γενετική συνέχεια (αυτοχθονία) του Homo Sapiens (με βάση το αρχαίο DNA) στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της Ελλάδας {Εγγύς (=Αν. Μεσόγειο, Νοτιοανατολική Ευρώπη) και Μέση Ανατολή) που ίσως ξεπερνά το 90.000 χρόνια πριν.

Αρκεί, όμως, μια οποιουδήποτε χρονολογικού εύρους γενετική συνέχεια για να "προσδιορίσει" πολιτισμική συνέχεια ;

Προφανώς και όχι.

Απλά, η γενετική συνέχεια αποτελεί απάντηση στο ζήτημα πότε εμφανίστηκε ο Homo Sapiens στην περιοχή μας και εάν η γενετική σύνθεση του πληθυσμού της περιοχής παρέμεινε σταθερή.

Αυτή η γενετικά-βιολογικά "σταθερή παρουσία" υπογραμμίζει την δυνατότητα "συνέχειας" ΤΟΠΙΚΑ της ανθρώπινης δράσης (άρα και πολιτισμικής συνέχειας, προσαρμογής ή ρήξης...).

Ο πολιτισμικός χαρακτήρας αυτής της της ανθρώπινης δράσης είναι ένα διαφορετικό ζητούμενο.

Ειδικότερα, σ' ότι αφορά το κριτήριο της "πολιτισμικής συνέχειας" του συγκεκριμένου χαρακτήρα σε σχέση με την "γενετική συνέχεια" του τοπικού πληθυσμού (κατά πόσο διαφέρουν ή συμπίπτουν χρονικά αυτό οι δύο "κύκλοι" συνέχειας) είναι επίσης ένα ζήτημα, όμως δεν έχει σχέση "αιτίας-αποτελέσματος" ως προς τα γενετικά χαρακτηριστικά, αλλά μόνον ως υπόβαθρο μονιμότερης παρουσίας στην δυνατότητα δημιουργίας γεωγραφικά εντοπισμένης "πολιτισμικής" παράδοσης και εξέλιξης.

Τέλος, η "εμφάνιση των Ελλήνων":

---με την έννοια μιας διακριτής "πολιτισμικής ομάδας πληθυσμού" απαιτεί σαφή προσδιορισμό των "ελληνικών" πολιτισμικών χαρακτηριστικών και χρονολογικής οριοθέτησης τους...

---με την έννοια της "γενετικής ομάδας" (DNA) τα πράγματα είναι μεθοδολογικά περισσότερο απλά (γιατί αυτό θα σήμανε την μελέτη της "πολιτισμικής εξέλιξης" μιας "γενετικής ομάδας", ενώ αντίστροφα θα μελετούσαμε την γένεση και πορεία ενός "πολιτισμικού χαρακτήρα" ("ελληνικού") σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.
Άβαταρ μέλους
Asterion
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: Παρ 01 Αύγ 2008, 16:03
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από Asterion » Τετ 24 Σεπ 2008, 21:28

Πάρα πολύ καλό. Συνήθως σε διατριβές γίνεται το παράδοξο να ορίζεται ο στόχος και να προσπαθούν να προσαρμόσουν όλα τα ευρήματα στην δικαιολόγηση του στόχου. Κατά την γνώμη μου τα στοιχεία θα έπρεπε να οδηγούν αβίαστα στον στόχο.
Πολύ σωστά το έθεσες για τις πολιτικές και άλλες (θρησκευτικές θα έλεγα στο Θεοκρατικό μας μόρφωμα) σκοπιμότητες. Το Καλοκαίρι έτυχε να πάω στην Σαμοθράκη. Εκεί έμαθα ότι το νησί θεωρείται καταραμένο ή αφορισμένο εξ αιτίας του ιερού των Καβείρων, που αν δεν τα έβρισκε η ανασκαφή της Αμερικανικής αρχαιολογικής σχολής θα ήταν θαμμένα. Πληροφορήθηκα ότι βρέθηκε προϊστορικός οικισμός και νεκροταφείο και τα παράχωσαν με μπουλντόζα.
Επιβοηθητικά θα ήθελα να σου υπενθυμήσω (θα το γνωρίζεις) Οτι στο βιβλίο του Ιωαν. Πασσά "ΟΡΦΙΚΑ" υπάρχουν κάποιοι υπολογισμοί του Κων. Χασάπη τέως διευθυντή του αστεροσκοπείου Πεντέλης που ξεκαθαρίζουν κάποιες χρονολογίες. Το βιβλίο της Αμερικανίδας Ενριέττας Μέρτζ "Οίνωψ Πόντος" ξεκαθαρίζει κάμποσα πράγματα. Τα Αργοναυτικά του Ορφέα που φυσικά ήταν κοντινότερος στα γεγονόρτα από ότι ο Απολλώνιος ο Ρόδιος θίγει κάποια ζητήματα που μας κάνει να πιστεύουμε ότι ήταν άλλοι οι αυτόχθονες (Προμηθεϊκοί) και άλλοι οι Ελληνες. Τέλος το βιβλίο του Ιωαν. Πασσα "Αληθινή Προϊστορία" προσσθέτει κάποια λιθαράκια.
Άβαταρ μέλους
stal
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Τρί 08 Ιούλ 2008, 10:12
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από stal » Κυρ 19 Οκτ 2008, 21:32

Γνωρίζω τα βιβλία που αναφέρεις (μάλιστα τα έχω στην βιβλιοθήκη).
Ο Κων. Χασάπης είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση και την εποχή που έγραφε πραγματικά υπήρξε ένα από τα πλέον "ανοικτά ερευνητικά μυαλά" της εποχής του. Το βιβλίο του έχει ορισμένες "παραδοχές" αλλά είναι ιστορικά σημαντικό. Γενικότερα, η αρχαιο-αστρονομία έχει πολλές προοπτικές να προσφέρει και νομίζω ότι τελικά μπορεί να τα προσφέρει (δες σχετικό topic εδώ).

Ο Ιωαν. Πασσάς είναι μέτοχος ενός "ιδεολογικο-πολιτικού" περιβάλλοντος και δεν μπορεί παρά να κριθεί κυρίως σ' αυτό το πλαίσιο, το οποίο το συγγραφικό έργο του (και όχι μόνον) υπηρετεί. Επομένως, μόνο "αποσπασματικά" θα μπορούσε κανείς να ασχοληθεί με ορισμένες παραμέτρους που θα μπορούσαν να σταθούν ανεξάρτητα από την "ιδεολογία" που ο ίδιος με συνέπεια υπηρετεί.

Γενικά μιλώντας, η αρχαία γραμματεία δεν μπορεί να είναι η αποκλειστική πηγή συμπερασμάτων για "πραγματικά" γεγονότα. Δεν είναι έτσι τα "πράγματα" επειδή είναι έτσι γραμμένα σε κάποια σωζόμενα κείμενα. Αυτά αποτελούν βασικά "οδηγό" έρευνας και στην καλύτερη εκδοχή αποτελούν την μέχρι στιγμής επικρατούσα (μια που δεν υπάρχει άλλη πηγή) μαρτυρία για αυτά που περιγράφει.
Ούτε τα αρχαιολογικά ευρήματα χωρίς επαρκή τεκμηρίωση μπορούν να γίνει "θέσφατο" - άλλωστε είναι ΚΑΝΟΝΑΣ η αρχαιολογία να λειτουργεί περισσότερο ως "ερμηνεία" υποθετικών, κατά βάση, συσχετίσεων που συνοδεύουν την "μοναχικότητα" και πολλές φορές "μοναδικότητα" ενός ευρήματος που θα μπορούσε ακόμη και να βρισκόταν "εκτός τόπου & χρόνου" που ο χαρακτήρας του επιβάλει.
Επομένως, απαιτείται μέτρο που δεν θα απορρίπτει αλλά ούτε θα αποδέχεται "συλλήβδην" τα πάντα στην αρχαία γραμματεία και στα αρχαιολογικά ευρήματα.
Άβαταρ μέλους
stal
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Κολλημένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Τρί 08 Ιούλ 2008, 10:12
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από stal » Πέμ 29 Ιαν 2009, 10:59

Εικόνα

Τα σχετικά ευρήματα είναι σημαντικά και φυσικά ενδιαφέροντα.

Όμως προσοχή στο ελληνικό άρθρο γράφεται ότι:

"...οι θυσίες πρέπει να τελέσθησαν το 3000 π.Χ., 900 χρόνια πριν καταφτάσουν οι ελληνόφωνοι λαοί που έφεραν μαζί τους τη δική τους θρησκεία."

Το αγγλικό κείμενο (ορθότερα) γράφεται ότι:
"...have all been unearthed at the mountain top site of a Mycenaean Greek cult whose members gathered around an "open fire altar," according to University of Pennsylvania Museum archaeologists.
The evidence suggests the cult worshiped Zeus, the "king of gods" in Greek mythology, more than 3,200 years ago at the top of Mt. Lykaion in Arcadia.
"

Είναι προφανή η διαφορά ανάμεσα στα δύο κείμενα: όλοι γνωρίζουμε ότι χάρις στον Vetris η Γραμμική Β' είναι ελληνική και οι Μυκηναίοι Αχαιοί μιλούσαν την ελληνική γλώσσα. Όμως ο "ανώνυμος" συγγραφέας του ελληνικού κειμένου όχι μόνο "αγνοεί" την στοιχειώδη αυτή γνώση και επιμένει ότι ...900 χρόνια μετά (sic!) κάποιοι (ποιοι;) "ελληνόφωνοι" έφεραν την θρησκεία τους, αλλά διαστρέφει και το αγγλικό κείμενο που μιλά ευθέως για a Mycenaean Greek cult !!

Επιτέλους, καλά η ημιμάθεια αλλά και προχειρότητα;;
Για αυτό προσοχή τι γράφεται στα ελληνικά και ποιος το γράφει...


Στάχτες, κόκαλα, ένα ανδρικό χέρι από χαλκό που κρατάει σφιχτά ένα κεραυνό και πολλά άλλα στοιχεία, που αποδεικνύουν θυσίες ζώων αποκαλύφθηκαν στο Λύκαιο όρος της Αρκαδίας, επιβεβαιώνουν τη γνωστή φήμη του περίφημου κέντρου λατρείας του Λύκαιου Δία.
Μετά τη μελέτη θραυσμάτων από αγγεία, που βρέθηκαν στο χώμα, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν ότι οι θυσίες πρέπει να τελέσθηκαν το 3000 π.Χ., 900 χρόνια πριν καταφτάσουν οι ελληνόφωνοι λαοί που έφεραν μαζί τους τη δική τους θρησκεία.

Η προσέγγιση του αρχαιολογικού χώρου αποτελεί ακόμα και σήμερα πρόκληση.
«Πιθανότατα ήταν κάτι σαν προσκύνημα και ένα ταξίδι για όλους όσους λάτρευαν τη θεότητα,» σχολιάζει ο Δρ. Ντέιβιντ Γκίλμαν Ρομάνο από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ. «Ακόμα και σήμερα μπορούμε να νιώσουμε το δέος που προκαλεί αυτό το μέρος.»
Ο Ρομάνο προσθέτει ότι ο Δίας, νεότερος γιος του Κρόνου και της Ρέας, εγγονός του Ουρανού και της Γαίας, υπήρξε ανέκαθεν μετεωρολογικός θεός, ελεγκτής της αστραπής, του κεραυνού και της βροχής.
Η αμερικάνικη αρχαιολογική αποστολή από τα Πανεπιστήμια της Πενσυλβάνια και Αριζόνα, έχει ξεκινήσει από το 2004, με την άδεια του Υπουργείου πολιτισμού. Για να αντιληφθούμε τη σπουδαιότητα αυτού του ερευνητικού προγράμματος θα πρέπει να πούμε πως η προηγούμενη ανασκαφική έρευνα στην περιοχή, έγινε από την ελληνική αρχαιολογική υπηρεσία πριν 100 χρόνια. Συγκεκριμένα, το 1897 από Κ. Κοντόπουλο και το 1902 από τον Κ. Κουρουνιώτη.
Αν και η αρχαιολογική αποστολή βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, έχει ήδη δημοσιευθεί αναφορά για τα τρία πρώτα χρόνια των ανασκαφών στο επιστημονικό περιοδικό Hesperia. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το ανδρικό χέρι που κρατάει σφιχτά τον κεραυνό πιθανότατα αντιπροσωπεύει τον Δία. Το σημαντικό αρχαιολογικό απόκτημα βρέθηκε κοντά σε ένα δείγμα φουλγκουρίτη, ένα υλικό σαν γυαλί, που δημιουργείται όταν κεραυνός λειώσει χώμα ή άμμο. Δεν είναι γνωστό αν σχηματίστηκε εκεί ή έχει μεταφερθεί από άλλο μέρος.
Ο βωμός αυτός περιγράφεται ως ένας σωρός από χώμα («το χώμα γης» αναφέρει ο Παυσανίας) και αποτελεί τμήμα ενός μεγάλου υπαίθριου ιερού, του Διός, που βρίσκεται στην υψηλότερη κορυφή του βουνού, σε μια θέση εξαιρετική, ηλιόλουστη και ολόφωτη με απέραντη θέα σε ολόκληρη σχεδόν την Πελοπόννησο.
Αρχαία γραπτά αποκαλύπτουν ότι τα μέλη της Μυκηναϊκής λατρείας θυσίαζαν ζώα ή ακόμα και ανθρώπους πριν από τη γιορτή. Ο Ρομάνο και οι συνεργάτες του δεν έχουν βρει ακόμα ανθρώπινα οστά στην περιοχή, όμως όπως τονίζουν οι ίδιοι δεν θα ήταν παράξενο.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Λυκαίου Διός βρίσκεται κοντά στο χωριό Άνω Καρυές, 30 χιλ. από τη Μεγαλόπολη. Τα σημαντικότερα μνημεία του είναι το τέμενος του Λυκαίου Διός με το Βωμό και τον περίβολό του, κοντά στην κορυφή του Λυκαίου, και το Στάδιο, ο Ιππόδρομος, οι Δεξαμενές, οι Κρήνες και οι Ξενώνες που βρίσκονται σε ένα μικρό και γαλήνιο οροπέδιο ("Κάτω Κάμπος" ή "Ελληνικό") 3 χιλ. χαμηλότερα.
Το Iερό του Λυκαίου Διός ήταν το σπουδαιότερο και πιο σεβαστό σε όλη την Αρκαδία. Συγχρόνως, στο ίδιο όρος λατρευόταν και ο θεός Πάνα, ο κατ' εξοχή αρκαδικός θεός, ο οποίος σύμφωνα με τους αρχαίους μύθους ερωτοτροπούσε με την Σελήνη σ'Α ένα σπήλαιο του βουνού.
Οι πιο πρόσφατες ανακαλύψεις επιβεβαιώνουν τα γραπτά του μεγάλου Έλληνα περιηγητή και γεωγράφου Παυσανία, ο οποίος όρισε ως τόπο γέννησης του Δία την Αρκαδία. Άλλοι ιστορικοί τοποθετούν τη γενέτειρα του Διός στην Κρήτη.
Ο Παυσανίας περιγράφει το ιερό του Λυκαίου τον 2ο αι. μ.Χ.: «Στο υψηλότερο σημείο του όρους βρίσκεται ένα εξόγκωμα που υποδηλώνει τον βωμό του Λυκαίου Δία, και από εκεί, φαίνεται σχεδόν όλη η Πελοπόννησος. Μπροστά στο βωμό, υψώνονται δύο κίονες που κάποτε έφεραν επίχρυσους αετούς. Οι θυσίες ήταν μυστικές. Θεώρησα αδιακρισία να μάθω τις λεπτομέρειες. Ας τα αφήσουμε όπως έχουν και όπως προϋπήρξαν».
Οι αρχαιολόγοι, συνεχίζοντας τις έρευνες, ελπίζουν να πέσουν πάνω και σε κάποιο βωμό του Πάνα, τον θεό των Αρκαδικών βουνών.

http://news.pathfinder.gr/periscopio/ze ... intop.html
Hanging with Zeus meant (animal) sacrifices
Burnt animal bones found at mountaintop site of a Mycenaean Greek cult


By Jennifer Viegas
Jan. 26, 2009
Burnt animal bones, petrified lightning and a bronze male hand grasping a silver lightning bolt have all been unearthed at the mountaintop site of a Mycenaean Greek cult whose members gathered around an "open fire altar," according to University of Pennsylvania Museum archaeologists.
The evidence suggests the cult worshiped Zeus, the "king of gods" in Greek mythology, more than 3,200 years ago at the top of Mt. Lykaion in Arcadia.
Getting to the site is a challenge, even now.

"It was most certainly a pilgrimage and a trek," project field director David Gilman Romano told Discovery News. "It still feels like that to us today."
Romano, who also is a senior research scientist in the museum's Mediterranean Section, added that "Zeus was a sky god, and the lightning bolt was one of his important emblems."

Romano and his team dug a trench at the high-altitude site and uncovered a trove of artifacts, including burnt bones — mostly from goats and sheep — human and animal figurines, drinking vessels, miniature bronze tripods, silver coins and a small double-headed axe known as a labrys, a motif incorporated into labyrinths found elsewhere in Greece and around the world.
Although the excavation is ongoing, a paper on the first three years of the project is in the works for Hesperia, the journal of the American School of Classical Studies at Athens.
The bronze male hand holding the silver lightning bolt likely represents Zeus, according to the archaeologists. It was found near a sample of glass-like fulgurite, otherwise known as petrified lightning, which is formed when lightning strikes sandy soil. It is not clear if the fulgurite was formed on the mountain or elsewhere.

"The altar would have been situated on top of the hill and may have been represented by a ring of stones," Romano said, adding that it was flanked by a nearby sacred area known as a temenos, which appeared to have no temple or other structure.
Early writings suggest that Mycenaean cult members sacrificed animals — and possibly even humans — before feasting. Romano and his colleagues haven't found any human bones at the site, but indicated they would not be surprised if they did.
The mountaintop site "is quite different in nature" from other lower elevation cult locations throughout Greece. In terms of the Mycenaean culture, marked by epic conquests dramatized by the poet Homer, cult meeting places were usually rooms or buildings connected to palaces. They often contain frescoes, statuettes and votive offerings.
The recent discoveries support the writings of Pausanias, a second century B.C. Greek historian who described "the birthplace of Zeus" at Arcadia in his multi-volume Description of Greece. Other early historians claimed it was in Crete on Mt. Ida.
Pausanias wrote, "On the highest point of the mountain is a mound of earth, forming an altar of Zeus Lykaios, and from it most of the Peloponnesos can be seen. Before the altar on the east stand two pillars....On this altar they sacrifice in secret to Lykaion Zeus."
In addition to searching for human remains on the mountaintop, the archaeologists continue to look for a shrine to Pan — god of mountain wilds — that historical texts suggest might be nearby.
© 2009 Discovery Channel

http://www.msnbc.msn.com/id/28857578
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τετ 31 Μαρ 2010, 11:14

γλωσσολόγος έγραψε:α) οι στέπες βόρεια της Μαύρης Θάλασσας και της Κασπίας. Είναι γνωστός και ως «πολιτισμός των Κουργκάν» λόγω των τύμβων που έχουν βρεθεί που αποδίδονται στους ΙΕ. Η ΙΕ πρωτογλώσσα χρονολογείται στο 4500 - 4000 π.Χ. περίπου. Την υπόθεση Κουργκάν την πρότεινε η Marija Kimbutas στη δεκαετία του 1950.
Εικόνα
γλωσσολόγος έγραψε:β) η Ανατολία φαίνεται κατά τον C. Renfrew να είναι η κοιτίδα των ΙΕ, ειδικά ο οικισμός της Μ.Ασίας Catal Huyuk που ανάγεται στην 7η χιλιετία και συνδέεται με την νεολιθική διάδοση της γεωργίας.
Εικόνα

Ιδού εικονική αναπαράστασις της νεολιθικής πόλεως της Ανατολίας Catal Huyuk. Σύμφωνα με τον C. Renfrew από την ευρυτέραν περιοχήν της Ανατολίας με κέντρον την πόλιν αυτήν (των περίπου 5000 κατοίκων) εξεκίνησε η διασπορά (?) των Ινδοευρωπαίων. Ο ίδιος θεωρεί ότι πιθανότερον είναι να έχωμεν επιδράσεις και όχι μεταναστεύσεις πληθυσμών από την Ανατολίαν εις τον ελλαδικόν χώρον και εφεξής εις την λοιπήν ευρωπαικήν ήπειρον.

Εικόνα
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
harosnikos
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 665
Εγγραφή: Δευ 21 Δεκ 2009, 10:42
Irc ψευδώνυμο: harosnikos
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από harosnikos » Τετ 31 Μαρ 2010, 18:58

Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση στο βιβλίο..πολύ καλό είναι το Έλληνες αεί εσμέν.....

Εικόνα
υπάρχει και σε ηλεκτρονική μορφή για να το βρούμε δωρεάν...
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τετ 31 Μαρ 2010, 19:03

Για πες για το δωρεαν.
εχεις λινκ;
Άβαταρ μέλους
harosnikos
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 665
Εγγραφή: Δευ 21 Δεκ 2009, 10:42
Irc ψευδώνυμο: harosnikos
Φύλο: Άνδρας

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από harosnikos » Τετ 31 Μαρ 2010, 20:17

Divine Sinner έγραψε:Για πες για το δωρεαν.
εχεις λινκ;
εγώ το έχω αγοράσει καθώς τέτοια βιβλία αξίζουν αλλά επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι πάρτε και δωρεαν...

Έλληνες αεί εσμέν....
http://rapidshare.com/files/363011868/5 ... _esmen.pdf



και εδώ υπάρχουν και άλλα πολλά....

από μια σελίδα στο facebook..
http://www.facebook.com/group.php?gid=185666773975


και από ένα καλό blog...
http://ellinikibibliothiki.blogspot.com/


αρχίστε να κατεβάζετε διότι θα το κλείσουν και αυτό....
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τρί 06 Απρ 2010, 23:29

Σε ένα άλλο πολύ ενδιαφέροντα χάρτην ο C. Renfrew (εις το βιβλίον του "Αρχαιολογία και Γλωσσολογία") εξηγεί χρονολογικώς πώς η γεωργία διεδόθη εις την Ευρώπην.

Εικόνα

Υπάρχει, λοιπόν, ένα τόξον (από Άνω Μεσοποταμίαν έως Ν. Βαλκανικήν) ηλικίας μεγαλύτερης του 5200 π.Χ όπου ανεπτύχθη η γεωργία. Η άποψις ότι η ανάπτυξις και η διάδοσις της γεωργίας συνεπάγεται μετανάστευσιν πληθυσμών σήμερα πια έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί. Είναι δυνατόν ο τρόπος καλλιέργειας να διεδόθη είτε μέσωι επαφών είτε με άφιξιν ολίγων μόνον ανθρώπων που έφερον μαζί τους αυτήν την γνώσιν. Εις την περιοχήν του Αιγαίου πχ η γνώσις αυτή μπορεί κάλλιστα να παρελήφθη (αν παρελήφθη ολόκληρη, αφού δεν αποκλείεται και αυτόνομη ανάπτυξις της γεωργίας, βλ. Θεόπετρα, Φράγχθι) μέσωι θαλασσίων ταξειδιών εις την Μ.Ασίαν είτε από κάτοικους του ελλαδικού χώρου (η ναυσιπλοία είχε ήδη αναπτυχθεί από πολύ νωρίς) είτε από κατοίκους της Μ. Ασίας και της Ανατολίας είτε και από τους δυο. Δεν χρειάζεται, επόμένως, μετακίνησις πληθυσμών από μίαν περιοχήν εις άλλην και πόσωι μάλλον εισβολείς ΙΕ που υπέταξαν τον γηγενή πληθυσμόν.
Είναι η γλώσσα αυτη των πρώτων γεωργών η ΙΕ πρωτογλώσσα; Γενικώς είναι επικίνδυνον να ταυτίζωμεν έτσι απλά ομάδες με κάποιαν γλώσσαν. Εδώ είναι και το αδύνατον σημείον της θεωρίας του C. Renfrew. Αν ήτο ΙΕ η γλώσσα της Ανατολίας, τότε θα περιμέναμε να υπάρχουν δάνεια και σε μή ΙΕ γλώσσες που γειτνιάζουν και τούμπαλιν. Αυτά που μπορεί να ισχύουν εδώ είναι:
α) είτε να είναι η γλώσσα της Ανατολίας η ΠρωτοΙνδοευρωπαική, οπότε αποτελεί την γλωσσικήν κοιτίδα των υπολοίπων ΙΕ γλωσσών,
β) είτε να μην είναι η ΠρωτοΙνδοευρωπαική, οπότε τουλάχιστον η γλωσσική κοιτίς πρέπει να αναζητηθήι αλλού.
γ) είτε να είναι μία Υπερπρωτογλώσσα συμπεριλαμβάνουσα επιμέρους πρωτογλώσσες (ας πούμε ΠρωτοΙνδοευρωπαική, ΠρωτοΣημιτική...).

Η τελευταία περίπτωσις θα πρέπει να λαμβάνει μεγάλο βάθος χρόνου, πίσω ίσως εις την Παλαιολιθικήν Εποχήν, οπότε μέχρι την Νεολιθικήν Εποχήν θα είχε τον χρονικόν περιθώριον να διασπασθηί γλωσσικώς εις την ΠρωτοΙνδοευρωπαικήν και την ΠρωτοΣημιτικήν, πρόγονον των σημιτικών γλωσσών. Εις την περίοδον του Μεσοπολέμου επεχειρήθη να συνδεθήι η Ινδοευρωπαική με την Σημιτικήν γλώσσα. Φαίνεται πάντως ότι υπάρχει ένα μικρασιατικόν γλωσσικόν υπόστρωμα που συμπεριλαμβάνει και γλώσσες από τις οποίες είναι δυνατόν να ξεπήδησεν η προ-Ελληνική (πρώιμον στάδιον της Ελληνικής) ή η Μινωική.

Η διάδοσις της γεωργίας πέρασεν εις την Ελλάδα με τον τρόπον που εξετάσαμε. Η Νέα Νικομήδεια εις την Μακεδονίαν ανάγεται περίπου εις την ίδιαν φάσιν με το Τσαταλ Χουγιουκ, που όπως ισχυρίζεται ο Ρενφριου εμφανίζουν μεταξύ τους ομοιότητες. Από κει και πέρα, η διάδοσις της γεωργίας, όπως βλέπομεν εις τον χάρτην παραπάνω, ακολουθεί διαφόρους δρόμους, πρός Βορράν και Δύσιν. Η διαφορά με την Ανατολίαν φαίνεται κυρίως εις το Σέσκλον, όπου η δόμησις της πόλεως αυτής ακολουθεί άλλα πρότυπα. Υπάρχει μια αυστηρά ιεραρχία, όπως μαρτυρεί το μέγαρον.

Εικόνα

Κοινωνική και πολιτική οργάνωσις με αυστηράν ιεραρχίαν επιβεβαιώνει την ύπαρξιν μιας ελίτ ομάδος ανθρώπων που για διάφορους λόγους μπορεί να μετακινήθηκαν βορειότερα ή δυτικώτερα μεταφέροντας την γνώσιν της γεωργίας. Φαίνεται ότι από το Σέσκλον μέχρι την Β. Βαλκανικήν υπάρχει μία πολιτισμική ενότης. Αυτό τεκμαίρεται και από την εγχάρακτην διακόσμησιν εις την κεραμεικήν, από την εμφάνισιν προιστορικών σημάτων, από τον παρόμοιον τρόπον οικοδομήσεως.

Κλειδί εις την διερεύνησιν της πρωτογλώσσας εν σχέσει με την Ανατολίαν παίζει η κατάταξις της Μινωικής (της γλώσσης των πινακίδων της Ιερογλυφικής και της ΓΓΑ΄). Επειδή δεν έχουν αποκρυπτογραφηθεί οι πινακίδες της ΓΓΑ΄ και της Ιερογλυφικής, δεν είμεθα βέβαιοι πού κατατάσσεται η Μινωική γλώσσα. Σύμφωνα πάντως με τον Owens που εμελέτησε 50 λέξεις από πινακίδες της ΓΓΑ΄, υποστηρίζει ότι η γλώσσα των Μινωιτών έχει σχέσιν με την Σανσκριτικήν και την Αρμενικήν, καθώς συνδέεται με την ΠρωτοΙνδοευρωπαικήν και συνιστά ΙΕ γλώσσα του Αιγαίου. Οι ρίζες της ανιχνεύονται εις την γλώσσαν των νεολιθικών κατοίκων της Κρήτης.

Μπορούμεν εκ των άνω να συναγάγωμεν ότι η Ελληνική διαμορφώθηκε εντός τους Ελλαδικού χώρου, χωρίς να είμεθα βέβαιοι πόσα στοιχεία έλαβεν από την υποτιθεμένην γλώσσαν της Ανατολίας. Ο ευρωπαικός κλάδος της ΙΕ πάντως έχει ως αφετηρίαν τον ελλαδικόν χώρον. Με την ευρυτέραν έννοιαν η Ελληνική δεν φαίνεται να συμπίπτηι με την κοιτίδα των ΙΕ γλωσσών, αλλά με την στενωτέραν έννοιαν μπορεί να ειπωθήι κάτι τέτοιο.
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
Aiolos
Aνενεργός χρήστης
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 02:22
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Μακεδονία - Ελλάς
Έλαβε Likes: 2 φορές
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από Aiolos » Τετ 07 Απρ 2010, 18:01

ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Πολλές λοιπόν οι ανθελληνικές θεωρίες, με απώτερο σκοπό να κάμψουν αυτόν τον υπερήφανο λαό, να τον αλλοτριώσουν, να τον κάνουν να ξεχάση ποιος είναι και πού οφείλει να ευρίσκεται.
Μας έχουν αποδώσει διάφορες θεωρίες καταγωγής, παραβλέποντας κείμενα, πηγές, αρχαιολογικά τεκμήρια, ανθρωπολογικά ευρήματα και πλείστα όσα επιστημονικά επιχειρήματα, τα οποία φώναζαν ότι είμαστε πάντα Έλληνες. Μας είπαν ινδοευρωπαίους, έβγαλαν την θεωρία της "Μαύρης Αθηνάς", για να μας φέρουν από την Αφρική, μας είπαν Σλάβους, μας είπαν "τουρκόσπορους", μέχρι και στον πόλεμο του 1940, ωρισμένοι σύγχρονοι εντόπιοι Εφιάλτες, συγκεκριμένης πολιτικής αποχρώσεως, τραγουδούσαν χαιρέκακα "τίνος είναι ρε γυναίκα τα παιδιά, τό' να του μακαρονά, τ' άλλο του γερμαναρά"...
Όμως σήμερα, που η επιστήμη έχει προχωρήσει τόσο πολύ υπάρχουν όλες οι μέθοδοι, που αποδεικνύουν ότι "Έλληνες αεί εσμέν". Ότι είμαστε πάντοτε οι ίδιοι Έλληνες, αυτοί που μεγαλούργησαν στον Μαραθώνα και την Σαλαμίνα, αυτοί που δημιούργησαν το Βυζάντιο, αυτοί που κατετρόπωσαν τον βάρβαρο κατακτητή, τον Τούρκο και ανέκτησαν το αγαθό για το οποίο πάντοτε πολεμούσαν, την Ελευθερία, αυτοί που μεγαλούργησαν στα βουνά της Βορείου Ηπείρου το 1940, αυτοί που αντιστάθηκαν στους ναζί, αυτοί που θα αντισταθούν και σήμερα.
Το "Μολών λαβέ" του Λεωνίδα, το "ουκ εμόν έστι την πόλιν σοι δούναι" του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, το "εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω" του Αθανασίου Διάκου και το "allors c'est la querre (Λοιπόν, πόλεμος)" του Ιωάννου Μεταξά στον Γκράτσι, ήτο η ίδια απάντηση σε όλους τους κατακτητές, από τους ίδιους Έλληνες.
Ο αείμνηστος μάλιστα καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Ι. Κούμαρης (Εγκυκλοπαίδεια "Ήλιος", Β/220) αλλά και πληθώρα άλλων εξεχόντων ειδικών επιστημόνων μεταξύ των οποίων και ο Άγγλος Shaklin είχαν εκφρασθή επιστημονικώς για την φυλετική ομοιογένεια των Ελλήνων. Όπως γράφει δε το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό του ΗΛΙΟΥ:
"Δια του καθορισμού του τύπου αίματος των Ελλήνων (ΟΑΒ) επιτρέπεται εις την επιστήμην να εκφρασθή μετά μείζονος πεποιθήσεως ως προς την φυλετικήν ομοιογένειαν, την οντότητα της φυλής, την "μεσογειακήν" βάσιν της Ελληνικής φυλής, κατά τα πορίσματα του Κούμαρη - Shaklin, άνευ σχέσεως προς τους βορείους γείτονας. Να έχη αντίρρησιν εις όσα διεκήρυσσον παλαιότεροι συγγραφείς, από την εποχήν του αφελούς Φαλμεράγιερ, αρνουμένου εις τον Έλληνα "και μίαν ρανίδαν αρχαίου αίματος". Και θα επιτραπή εις τον γραφόντα να επαναλάβη, συγχωρουμένης της υπερβολής, ό,τι άλλοτε έγραφεν: "Όχι μία ρανίς, αλλά ποταμοί ολόκληροι αρχαίου αίματος πρέπει να κυκλοφορούν εις το αίμα των αρχαίων Ελλήνων".

Από το εξαίρετο βιβλίο του καθηγητή φιλολογίας - ιστορίας Αντωνίου Α. Αντωνάκου "Έλληνες αεί εσμέν", των εκδόσεων "Κάδμος". Αποδεικνύει ιστορικώς και επιστημονικώς την φυλετική συνέχεια και την αυτοχθονία των Ελλήνων και καταρρίπτει όλες τις θεωρίες περί εκσλαβισμού, εκτουρκισμού ή εξαλβανισμού των Ελλήνων. Επίσης, με αδιάψευστες ιστορικές αποδείξεις, αποδεικνύει την ελληνικότητα πολλών σύγχρονων ελληνικών παραδόσεων (γλέντια, κάλαντα, κύκλιους χορούς, φαγητά και εορτές).
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-CPF ... omeis8.jpg[/img]
"Ακολουθούν την πιο σωστή πολιτική όσοι απέναντι των ίσων δεν υποχωρούν, απέναντι των ισχυροτέρων συμπεριφέρονται με φρόνηση και απέναντι των κατωτέρων είναι μετριοπαθείς" - Θουκυδίδης
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Πέμ 08 Απρ 2010, 23:27

Κλειδί εις την διερεύνησιν της πρωτογλώσσας εν σχέσει με την Ανατολίαν παίζει η κατάταξις της Μινωικής (της γλώσσης των πινακίδων της Ιερογλυφικής και της ΓΓΑ΄)
Τυπολογία των μεταφυσικών - θρησκευτικών αντιλήψεων Ανατολίας (Τσαταλ Χουγιουκ)

Εικόνα
αναπαράστασις από εσωτερικόν οικίας που εχρησιμοποιείτο για ιερόν. Εντύπωσιν προκαλούν οι ταυροκεφαλαί.

Εικόνα
Εικόνα
Η διπλή θηλυκή θεότης

Εικόνα
Η Μεγάλη Μήτηρ - Θεά της Γονιμότητος

Εικόνα
Τα όρνεα που κατατρώγουν τις σάρκες των νεκρών (είναι ακέφαλοι κατά την ταφήν τους) εις τα πλαίσια τελετουργίας

Εικόνα
Εικόνα
Πιθανότατα σχετίζεται με την ζωήν. Άνθρωπος ή ζώον; Αρκούδα;Η δεύτερη εικών αν είναι η ίδια με την πρώτη ενισχύει την δεύτερην εκδοχήν
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Πέμ 08 Απρ 2010, 23:29

Για να ιδούμεν ολίγον την αρκούδα (;) και να αποκωδικοποιήσωμεν την σημασίαν της εις τα τελετουργικά δρώμενα του οικισμού Catal Huyuk και κυρίως να παρακολουθήσωμεν την διάδοσιν αυτού του μοτίβου.

Εικόνα


Ενδιαφέρον παρουσιάζουν εις το ομοίωμα της θεότητος του Catal Huyuk οι ομόκεντροι κύκλοι εις την κοιλιακήν χώραν, που θα μπορούσαν να ταυτισθούν με τον ομφάλιον λώρον και περαιτέρω να ιδούμεν και την αρχέτυπον ειόνα του δένδρου της ζωής. Οι ομόκεντροι κύκλοι θα μπορούσαν τότε να συμβολίζουν τους κύκλους ζωής του δένδρου.

Εικόνα

Αν πάμε εις τα κλασσικά χρόνια θα ιδούμε ότι η ιδέα της άρκτου συναντάται εις το πρόσωπον της Βραυρωνίας Αρτέμιδος που η λατρεία της έλκει την καταγωγήν της από την περιοχήν του Ταύρου, κοντά εις τον νεολιθικόν οικισμόν Catal Huyuk. Η Βρυρωνία Άρτεμις ήτο μία θεότης της βλαστήσεως, του τοκετού. Μία εκδοχή ήθελε την Ιφιγένειαν (παλαιόν προσωνύμιον της Αρτέμιδος) να θύεται ουχί εις την Αυλίδα αλλά εις την Βραυρώνα, και πρός θυσίαν ζώον που αντικατέστησε τελευταίαν στιγμήν την Ιφιγένειαν ήτο ούχί η έλαφος αλλά η άρκτος, ηγαπημένον ζώον της θεάς. Είναι, επομένως, ένα κατάλοιπον της μητριαρχίας εις τον χώρον της Μ.Ασίας και κατόπιν του Αιγαίου;
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Παρ 09 Απρ 2010, 16:45

Εικόνα

πηγή: THE PALEOLITHIC CONTINUITY PARADIGM
FOR THE ORIGINS OF INDO-EUROPEAN LANGUAGES

An Introduction in progress
Last Updating: December 2009

by Mario Alinei



Βλέπομεν εις τον παραπάνω πίνακα ότι ο κοινός ΙΕ τύπος (όχι όμως για όλες τις γλωσσικές ομάδες της ΙΕ) δια την λέξιν "αρκούδα" είναι *rktho-s. Απ' αυτόν τον αρχικόν τύπον (κατά τον πίνακα εμφανίζεται εις την Μέσην Παλαιολιθικήν) προέρχονται εις τα Ελληνικά ἄρκτος, εις τα Λατινικά ursus, εις την Σανσκριτικήν rkṣa, εις τα Αβεστικά (Αρχαία Περσικά) arša, εις τα Χιττιτικά ḫartagga- και εις τα Ουαλικά arth (εξ ου και Arthur - Αρθούρος).


Πιο κοντά εις τον υποτιθέμενον ΠΙΕ τύπον είναι η Ελληνική και η Χιττιτική, αμέσως μετά η Σανσκριτική και η Αβεστική, ο κλάδος δηλαδή των Ινδοιρανών ή Ινδοαρείων. Έπεται η Λατινική και η Ουαλική.


ΠΙΕ *hrktho-s
Ελλ. / Χιττ ἄρκτος / ḫartagga-
Σανσκρ./ Αβεστ. rkṣa / arša
Λατ. ursus
Ουαλ. arth

Αυτό σημαίνει εις την κυριολεξίαν ότι ο Ελληνικός τύπος είναι σχεδόν ο ίδιος ο ΠΙΕ τύπος, αν δεν συμπίπτει κιόλας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι Γερμανικές γλώσσες (βλ. πίνακα) που σχηματίζουν την ρίζα δια την λέξιν "αρκούδα" από ρίζα που σημαίνει "καφέ" (αγγλ. brown). Δεν είναι δύσκολον να διακρίνωμεν τον τύπον που απετέλει προσωνύμιον όπως είδομεν της αρκουδοθεάς Β(Ρ)ΑΥΡΩΝΙΑΣ Αρτέμιδος. Το προσωνύμιόν της ακριβώς σημαίνει αρκούδα.
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Τρί 20 Απρ 2010, 18:09

Εικόνα
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
TEUTAMOS
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Σούπερ Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 1697
Εγγραφή: Σάβ 21 Απρ 2007, 20:35

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ή ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ;

Δημοσίευση από TEUTAMOS » Δευ 26 Απρ 2010, 15:59

Ποια όμως είναι η κοιτίς των ΠρωτοΙνδοευρωπαίων; Κατά την γνώμην μου θα πρέπει να θεωρηθηί ως κοιτίς αν μπορούμεν τελικώς να ομιλώμεν περί κοιτίδος η περιοχή όπου υπάρχει συμπυκνωμένη ανθρωπίνη δραστηριότης. Τουτέστιν, απτόν δείγμα της υλικής ή της πνευματικής τους παρουσίας εις την περιοχήν ταύτην, και δή να φαίνεται να έχει μία δυναμική εξέλιξιν χωροχρονικήν. Επ' ίσης είναι δυνατόν να ομιλώμεν περί μετακινήσεως πληθυσμών πρός Βορράν ή Δύσιν, αν μπορούμε και εδώ να ομιλώμεν περί μετακινήσεως εν είδει μαζικής μεταναστεύσεως; Είπομεν ότι από την Ανατολίαν (Τσαταλ Χουγιουκ) δεν είναι ανάγκη να έγινε μετανάστευσις πληθυσμών πρός τον ελλαδικόν χώρον. Ο Ρενφριου ομιλεί για κυματοειδή προώθησιν και όχι μετανάστευσιν. Είναι δυνατόν να έγιναν ολιγάριθμες μόνον μετακινήσεις πρός τον ελλαδικόν χώρον δια του Αιγαίου, ή κάποια επικοινωνία που έπαιξεν αποφασιστικόν ρόλον εις την περιοχήν. Μην ξεχναμε ότι οι Αιγαίοι εγνώριζον την διαδρομή πρός Μήλον από την Μεσολιθικήν Εποχήν (8η χιλ.), αλλά σύμφωνα με ευρήματα πρόσφατα η χρονολογία αυτή ανέρχεται εις την Μέσην Παλαιολιθικήν (50000 χρόνια πρίν - είπε κανείς κάτι;;;), καθώς ευρέθη οψιδιανός εις τα Αγραφα. Ένα άλλο στοιχείον που μπορεί να ορίσηι μίαν περιοχήν ως κοιτίδα είπομεν ότι είναι η υλική και η πνευματική παρουσία ανθρώπων εις μίαν περιοχήν και δή να φαίνεται ότι έχει μίαν δυναμικήν εξέλιξιν χωροχρονικήν.
Εις τον ελλαδικόν χώρον και ευρύτερα εις τον Βαλκανικόν χώρον υπάρχει η παρουσία κάποιων προιστορικών σημάτων που μπορεί να υποδηλοί ένα είδος πρωτογραφής.
Η ξύλινη πινακίδα του Δισπηλιού ευρέθη εις την περιοχήν της Καστοριάς και χρονολογείται περί το 5.260 π.Χ. Μάλιστα πρόσφατα στην ίδια περιοχή ευρέθη και ένα εγχάρακτον όστρακον, το οποίο φέρει τα ίδια σύμβολα. Γνωρίζομεν επ΄ίσης, ότι στη ίδιαν περίοδον ανήκουν και ορισμένα εγχάρακτα σύμβολα - γράμματα πάνω σε πηλόν από την Βουλγαρίαν και την Ρουμανίαν. Θα ήτο καλό να συνεξετασθούν όλα αυτά τα ευρήματα, γιατί είναι πιθανόν να προκύπτηι μία "πρωτοβαλκανική" γραφή. Φαίνεται ότι όσο ανερχόμεθα βορειότερα εις την Βαλκανικήν συναντώμεν όλο και περισσότερα προιστορικά σήματα. Αυτό ίσως σημαίνει ότι πρέπει να έγιναν μετακινήσεις από την Ν. Βαλκανικήν που παίρνοντας μαζί τους αυτήν την "γραφήν", την εξέλιξαν και πολλαπλασίασαν τα σήματά της ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Εικόνα

Uploaded with ImageShack.us
ΕΛΛΗΝΩΝΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣΑΘΗΝΑΙΟΙΜΑΡΑΘΩΝΙ
ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝΜΗΔΩΝΕΣΤΟΡΕΣΑΝΔΥΝΑΜΙΝ


...ΓΙΑ ΤΑ 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Προϊστορία”