Θα περιμένω. Μην σε ανησυχεί αυτό!karipis έγραψε:Θα απαντήσω όταν έχω υπολογιστή και όχι ...ναβιγκέϊτορ ( ).
Τα αποσπάσματα που παραθέτω θα έλεγαν ίσως τα αντίθετα από αυτά που εγώ πιστεύω ότι λένε αν, με κάποιο τρόπο, ερμήνευα τα γραφόμενά τους. Εγώ όμως χρησιμοποιώ την κυριολεκτική τους έννοια και έτσι μόνο εκείνος που τα ερμηνεύει κινδυνεύει να παρασυρθεί σε λάθος ερμηνεία.karipis έγραψε:Πάντως, εντελώς φιλικά, ότι γράφεις και όποιες πηγές -και φράσεις από αυτές αναφέρεις- λένε τα αντίθετα από αυτά που πιστεύεις. Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει τον 1ο τόμο του Διόδωρου ο οποίος είναι αφιερωμένος στους Αιγυπτίους και τον οποίο επικαλείσ συχνά, αλλά να ξέρεις ότι όλο εκείνο το βιβλίο είναι ένας "ευγενικός καριοθραύστης" του Αιγυπτιακού πολιτισμού.
Παράδειγμα: «Ο Διας βίαζε συνεχώς γυναίκες. Η Αθηνά και η Άρτεμις σκότωναν προκειμένου να μην βιαστούν». Αυτό γράφεται και λέγεται και αυτό καταλαβαίνω εγώ.
Αν κάποιος ερμηνεύει τους έρωτες του Δία κατά τον τρόπο που επέλεξε να το κάνει ο Ηράκλειτος (1ος η 2ος αι. μ.Χ. –όχι ο Εφέσιος) ο οποίος γράφει:
Επιπλέον χλευάζουν και θεωρούν καταγέλαστους τους άκαιρους ύπνους του Δία πάνω στην Ίδη στο ίδιο με των ζώων κρεβάτι, όπου ο Δίας παραδίδεται στα αφρονέστατα πάθη, στον έρωτα και στον ύπνο. Εγώ τουλάχιστον νομίζω όμως ότι όλα αυτά δηλώνουν αλληγορικά την εαρινή περίοδο του έτους, όπου τα φυτά και η χλόη αναφύονται από την γη κτλ.
Τότε είναι αυτός που πιστεύει τα αντίθετα από όσα έγραψε ο Όμηρος διότι όλων των λαών οι θεοί παρουσιάζονται κατά τον ίδιο τρόπο: δεν είναι μόνο βιαστές, είναι και δειλοί και ψεύτες και ανέντιμοι.
Ορίστε ένα δείγμα συμπεριφοράς Ιάπωνα θεού. Από το Κοτζίκι:
Αργότερα η Πριγκίπισσα-Ανθίση παρουσιάστηκε μπροστά στον Μεγαλειότατο-Ώριμα-Στάχυα και του είπε: «Είμαι έγκυος και ήρθε η στιγμή να γεννήσω. Αυτό το παιδί του κάμι του ουρανού(θεός) δεν μπορώ να το φέρω στον κόσμο μυστικά. Γι’ αυτόν τον λόγο σε προειδοποιώ». Αυτός της απάντησε: ¨Πριγκίπισσα-Ανθίση, συνέλαβες μόνο από την ένωση μιας νύχτας; Δεν είναι, βέβαια, δικό μου, είναι σίγουρα το παιδί ενός επίγειου κάμι(θνητός)». Τότε του απάντησε: «Αν το παιδί που περιμένω είναι ενός επίγειου κάμι, τότε η γέννα μου δεν θα είναι ευτυχισμένη. Αν το παιδί είναι ενός ουράνιου κάμι, η γέννα μου θα είναι ευτυχισμένη».
Κατ’ αρχήν δεν συμφωνώ με τον όρο «Ομηρική θεολογία» διότι πρόκειται για παράδοση και όχι για θεολογία και, επιπλέον, η «θρησκειολογική εμβάθυνση» παραπέμπει πάλι σε ερμηνείες και αλληγορικά σχήματα.karipis έγραψε:Στο δε θέμα της Ομηρικής θεολογίας νομίζω πως γράφεις αυτά που πιστεύεις χωρίς όμως κάποια ενδελεχή ιστορική και θρησκειολογική εμβάθυνση της εποχής της (και όχι φυσικά αυτής των Αιγυπτίων ή των Ινδιάνων...!!)
Για να κατανοήσουμε την ομηρική εποχή και τις παραδόσεις της χρειαζόμαστε γνώση του παρελθόντος της και όχι επεξηγήσεις στοχαστών βασισμένες στο άγνωστο τότε μέλλον της, στην σημερινή δηλαδή εποχή και νοοτροπία.
Οι Έλληνες ούτε έπεσαν από τον ουρανό ούτε φύτρωσαν μόνοι τους σε κάποια πλαγιά του Ολύμπου. Οι παραδόσεις τους αποδεικνύουν ότι είχαν τις ίδιες εμπειρίες με τους υπόλοιπους λαούς και για τον λόγο αυτό σημασία για την κατανόηση της ελληνικής παράδοσης έχουν οι παραδόσεις όχι μόνο των Αιγυπτίων και των Ινδιάνων, αλλά και των Ιαπώνων και των Ζουλού και των Μαορί.
Ας αρχίσω με τον… καριοθραύστη πολιτισμών δηλώνοντας πολέμιος Ελληνοκεντριστών τε και Αφροκεντριστών. Μάλιστα θα πρέπει να συμπληρώσω ότι επειδή δεν γνωρίζω αρχαία ελληνικά αλλά έχω κάποιο βαθμό γνώσης της ιερογλυφικής γραφής, πολύ θα ήθελα να βρεθώ απέναντι σε έναν αφροκεντριστή. Ωστόσο, δεν ασχολούμαι με πολιτισμούς αλλά με την προϊστορία και τις παραδόσεις των λαών. Η Πυραμίδα και ο Παρθενώνας είναι μεγέθη μη συγκρίσιμα, με την Πυραμίδα όμως και τον πολιτισμό που την δημιούργησε αρχαιότερο του ελληνικού. Οι αρχαίοι Έλληνες σέβονταν τον αιγυπτιακό πολιτισμό και επισκέπτονταν την Αίγυπτο.karipis έγραψε:Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει τον 1ο τόμο του Διόδωρου ο οποίος είναι αφιερωμένος στους Αιγυπτίους και τον οποίο επικαλείσ συχνά, αλλά να ξέρεις ότι όλο εκείνο το βιβλίο είναι ένας "ευγενικός καριοθραύστης" του Αιγυπτιακού πολιτισμού.
Η Μαίρη Λέφκοβιτς γράφει για τους αφροκεντριστές ότι: «επιδίωξαν να επιβεβαιώσουν την πρωτοκαθεδρία της Αιγύπτου επί της Ελλάδας μέσα από τις φαντασιοπληξίες αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων σαν τον Ηρόδοτο και Διόδωρο». Υπερασπίζεται δηλαδή τον ελληνικό πολιτισμό χαρακτηρίζοντας φαντασιόπληκτο τον Ηρόδοτο και τον Διόδωρο!!
Τα αποσπάσματα που παραθέτω τα παίρνω από τα ίδια τα κείμενα, τα οποία διάβασα πριν από είκοσι χρόνια περίπου, όταν έκανα την μελέτη μου, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Εξάλλου τότε το μυαλό μου δεν είχε ακόμα φυράνει
Σου υπενθυμίζω λοιπόν ότι ο Διόδωρος αρχίζει το πρώτο βιβλίο του ως εξής:
Στους συγγραφείς που πραγματεύτηκαν παγκόσμια ιστορία (κοινάς ιστορίας) όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να χρωστούν μεγάλη χάρη, επειδή φιλοτιμήθηκαν να ωφελήσουν την παγκόσμια κοινωνία (κοινόν βίον), με προσωπικό μόχθο. Καθόσον εισηγούμενοι μια διδασκαλία, που δεν περιέχει κίνδυνο για το συμφέρον τους, προσφέρουν πολύτιμη πείρα με την πραγματεία τους στους αναγνώστες. Διότι η γνώση που αποκτά ο καθένας με την προσωπική του πείρα μόνο ύστερα από πολλούς κόπους και βάσανα τον καθιστά ικανό να διακρίνει κάθε φορά το ωφέλιμο, και γι’ αυτό ο πιο πολύπειρος από τους ήρωες (ο Οδυσσέας), μετά από μεγάλες συμφορές, πολλών ανθρώπων είδε τις χώρες και γνώρισε τα ήθη.
Στην συνέχεια δε γράφει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι συγγενείς μεταξύ τους, αν και ταυτόχρονα απέχουν τοπικά και χρονικά. Το ίδιο πιστεύω κι εγώ γι’ αυτό και ενισχύω τα επιχειρήματά μου και με αναφορές σε άλλους λαούς.