ΠΕΡΙ ΘΕΩΝ (ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
Δημοσιεύτηκε: Τρί 22 Απρ 2008, 17:36
Το παρακάτω μικρό κείμενο είναι δικό μου και αναφέρεται στην προέλευση των γνωστων Ολυμπιων θεών, κατά μίαν άποψιν, από ένα άλλο προηγούμενο και προηγμενο τεχνολογικα γενος ανθρώπων, που κατεστράφη απο αλλους θεους.
Ην ποτε χρόνος ότ’ άνθρωποι ήσαν επί της γης ζωντες ανειμένως και εν ευωχίαις πολλαις. Όπόταν μεν πόλεμος ηι, δρόμωι ιέμενοι εις το πολεμείν νενικηκότες ή ουχ ηττημένοι γε επανηισαν. Τρόπαια γάρ στήσαντες απανταχού τεκμήριον της εαυτών νίκης εγένετο, ώστε τοις επιγενομένοις μεγίστη δόξα έκειτο. Διό δή οι παίδες αυτών μιμούμενοι τοιαυτα έργα αεί μελέταις τε και πόνοις ησκούντο και δημοσία και ιδία. Οι μέν των μάχηι τεθνεώτων μεγίστου τυχόντες επαίνου αυτων τα έργα ανυμνείτο λόγωι, έργωι δ’ όμως μέγιστα κείται άθλα. Νυν δ΄ ερω τα της πόλεως. Ωικουν γαρ εν πόλεσιν ευμεγέθεσι διαιτώμενοι τρυφηι, εμπορίας μεν μεγάλης γενομένης, απανταχού δε της γης προσποριζομένου αυτοις πλούτου τε και χρήματος. Τα μέν περί θεούς ευσεβώς είχον κουκ ημέλουν. Νυν δή καθ’ ύβριν του ευ ζην έπαυσαν ευχόμενοι τοις θεοίς. Ως άρα ταυτα εγένετο, τιμωρία υπό των θεών επέπεσεν αυτοίς, και εν μιαι νυκτί απολώλασιν άπαντες πλήν ελαχίστων, οί εποίησαν την αρχήν νεωτέρου τινός γένους ανθρώπων. Τούτο δε το γένος ενόμισεν αυτούς θεούς δια τε το άριστα πάσαις τέχναις χρησθαι και επειδή διαφερόντως πολλοις αυτων έχοιεν. Ούτω δή τούνομα τωι πρώτωι αυτών θεώι εστί Ζεύς, πατήρ θέων τε ανδρών τε. Έτι δε και άλλοι θεοί οί υπό τωι Διί ήν, οιον Ποσειδών, Απόλλων, Άρης, Ερμής. Οικία δε αυτοις ήν Ολυμπος, μέγιστον των εν Ελλάδι ορέων.
Ην ποτε χρόνος ότ’ άνθρωποι ήσαν επί της γης ζωντες ανειμένως και εν ευωχίαις πολλαις. Όπόταν μεν πόλεμος ηι, δρόμωι ιέμενοι εις το πολεμείν νενικηκότες ή ουχ ηττημένοι γε επανηισαν. Τρόπαια γάρ στήσαντες απανταχού τεκμήριον της εαυτών νίκης εγένετο, ώστε τοις επιγενομένοις μεγίστη δόξα έκειτο. Διό δή οι παίδες αυτών μιμούμενοι τοιαυτα έργα αεί μελέταις τε και πόνοις ησκούντο και δημοσία και ιδία. Οι μέν των μάχηι τεθνεώτων μεγίστου τυχόντες επαίνου αυτων τα έργα ανυμνείτο λόγωι, έργωι δ’ όμως μέγιστα κείται άθλα. Νυν δ΄ ερω τα της πόλεως. Ωικουν γαρ εν πόλεσιν ευμεγέθεσι διαιτώμενοι τρυφηι, εμπορίας μεν μεγάλης γενομένης, απανταχού δε της γης προσποριζομένου αυτοις πλούτου τε και χρήματος. Τα μέν περί θεούς ευσεβώς είχον κουκ ημέλουν. Νυν δή καθ’ ύβριν του ευ ζην έπαυσαν ευχόμενοι τοις θεοίς. Ως άρα ταυτα εγένετο, τιμωρία υπό των θεών επέπεσεν αυτοίς, και εν μιαι νυκτί απολώλασιν άπαντες πλήν ελαχίστων, οί εποίησαν την αρχήν νεωτέρου τινός γένους ανθρώπων. Τούτο δε το γένος ενόμισεν αυτούς θεούς δια τε το άριστα πάσαις τέχναις χρησθαι και επειδή διαφερόντως πολλοις αυτων έχοιεν. Ούτω δή τούνομα τωι πρώτωι αυτών θεώι εστί Ζεύς, πατήρ θέων τε ανδρών τε. Έτι δε και άλλοι θεοί οί υπό τωι Διί ήν, οιον Ποσειδών, Απόλλων, Άρης, Ερμής. Οικία δε αυτοις ήν Ολυμπος, μέγιστον των εν Ελλάδι ορέων.