56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
56 Πανεπιστημιακοί Στην Ελλάδα Προτείνουν Κατάργηση Της Διδασκαλίας Των Αρχαίων Στο Γυμνάσιο
TΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΤΟΥΡΗ*
Εάν αντιλαμβάνομαι σωστά, το κείμενο των 56 (το οποίο παρεμπιπτόντως κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο και συγκεντρώνει υπογραφές στήριξης) υποστηρίζει ότι δεν διδάσκεται επαρκώς η νέα ελληνική γλώσσα (ουδεμία αμφιβολία γι’ αυτό) και επομένως… πρέπει να καταργήσουμε τη διδασκαλία των αρχαίων, ώστε τις ώρες που θα εξοικονομήσουμε να τις προσθέσουμε στις ώρες διδασκαλίας των νέων. Γιατί, ωστόσο, των αρχαίων και όχι κάποιου άλλου αντικειμένου;
Γιατί, υποστηρίζεται στο κείμενο, η διδασκαλία των αρχαίων επηρεάζει αρνητικά την εκμάθηση της νέας ελληνικής. Παράδοξο ακούγεται× ας δούμε όμως τα επιχειρήματα:
α) «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών που κάνουν διαρκώς αυθαίρετες αναγωγές και συγκρίσεις με την αρχαία και μάλιστα με την αττική γλώσσα, που είναι τόσο απομακρυσμένη από τη σύγχρονη γλώσσα».
Δεν διευκρινίζεται εάν το πρόβλημα είναι μόνο οι «αυθαίρετες» ή -εν γένει- οι αναγωγές. Οι αυθαίρετες αναγωγές κακώς γίνονται και αποτελούν σφάλματα× αλλά σφάλματα, γίνονται σε όλα τα μαθήματα χωρίς να καταργούμε γι’ αυτό τα μαθήματα. Από την άλλη, πού βασίζεται ο ισχυρισμός ότι «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών» όταν κάνουν αναγωγές, και συγκρίνουν, επί παραδείγματι, τις λέξεις «αλς», «άλας» και «θάλασσα» ή «θάλλαττα», ή ανακαλύπτουν ότι πίσω από τη λέξη «ύφαλος» κρύβονται οι λέξεις «υπό» και «αλός»; Ότι είναι απομακρυσμένη η αρχαία από τη σύγχρονη γλώσσα δεν υπάρχει αμφιβολία. Ποιος θα διαφωνούσε; Αλλά απομακρυσμένη από τη σύγχρονη δεν είναι και η καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη ή του Βιζυηνού; Τι να καταλάβει ο μαθητής όταν διαβάζει «ο απορρώξ βράχος» και οι «μελανειμονούσες»; Να τους ρίξουμε και αυτούς στην πυρά, επειδή νοθεύουν, με τις αναπόφευκτες αναγωγές, το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών; Και από πού προκύπτει ότι η εξοικείωση με γλωσσικούς τύπους της αρχαίας ή της καθαρεύουσας νοθεύει το γλωσσικό αίσθημα;
β) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει ακόμη περισσότερο τους πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική».
Ακόμη πιο παράδοξο επιχείρημα. Μήπως δεν διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά, αιώνες τώρα, στα εκπαιδευτικά συστήματα τόσων ευρωπαϊκών (και όχι μόνο) χωρών; Αλλά τι λέει εδώ το κείμενο; Ότι οι αλλόγλωσσοι μαθητές, οι οποίοι «δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική» μειονεκτούν και δεν μπορούν να καταλάβουν τα αρχαία; Μα αυτό δεν ακυρώνει το σκεπτικό και το βασικό επιχείρημα ολόκληρου του κειμένου ότι τα αρχαία δεν σχετίζονται με τα νέα ελληνικά;
γ) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει και μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα».
Το επιχείρημα είναι εντελώς ακατανόητο. Έπρεπε οπωσδήποτε να χωθεί στο κείμενο και η κοινωνική διάσταση του ζητήματος; Αλλά, αλήθεια, ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στη διδασκαλία των αρχαίων και στην ταξική διαστρωμάτωση; Γιατί μειονεκτούν, στην πρόσληψη των αρχαίων, οι μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα;
δ) «Όπως είναι γνωστό, η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της και όχι με τη γνώση της ιστορίας της και της ετυμολογίας των λέξεων».
Το επιχείρημα «είναι γνωστό»× έχει ακουστεί και άλλες φορές, αλλά δεν αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει σε απόλυτο βαθμό. Γιατί να μην συνδυάζεται η χρήση της γλώσσας με την εκμάθηση των γραμματικών και συντακτικών κανόνων;
ε) «Οι μαθητές του Γυμνασίου μετά από τρία χρόνια διδασκαλίας δεν κατορθώνουν να μεταφράσουν ένα απλό αδίδακτο αρχαίο κείμενο, αλλά ούτε και εντρυφούν στο νόημα όσων πρωτότυπων κειμένων διδάσκονται. Αυτό πλήττει την ουσία του μαθήματος και τη σκοποθεσία του όπως ορίζονται από τα Αναλυτικά Προγράμματα».
Πολύ σωστά! Αλλά πονάει το κεφάλι άρα το κόβουμε; Καταργούμε το μάθημα; Και τι θα γίνει εάν αντιμετωπίσουμε με το ίδιο σκεπτικό και άλλα μαθήματα, όσα θεωρούμε ότι δεν εκπληρώνουν «τη σκοποθεσία τους»; Με το ίδιο σκεπτικό μήπως θα έπρεπε να καταργήσουμε, μαζί με τα αρχαία, και τα νέα ελληνικά; Έτσι κι αλλιώς όπως υποστηρίζεται στο κείμενο «η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της». Αχρείαστη επομένως η διδασκαλία της στα σχολεία.
*Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου
paideia-news.com
ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΕΕΙ; Θα βάλλει ο Φίλης, την …ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, στα σχολεία μας;;; ΚΑΙ τα Αραβικά;;;; ΕΛΕΟΣ ΡΕΕΕΕΕ!
http://katohika.gr/ellada/56-panepistim ... -gimnasio/
Άλλο ένα δείγμα της επείγουσας ανάγκη τους να αποβλακώσουν τον νεαρόκοσμο.
Είναι γνωστό ότι η αρχαια ελληνική αυξάνει το δείκτη νοημοσύνης και τις επιγνώσεις.
Δε γίνεται να το'χουμε αυτό. Πρέπει να κάνουμε πολίτες-ζόμπι-δούλους που θα μαθαίνουν
αρκετά για να εξυπηρετούν το σύστημα και τα κάτεργα που θα τους αναθέτει ΜΟΝΟΝ.
Υπάρχουν πανεπιστήμια ανά τον κόσμο που έχουν σαν κύριο μάθημά τους την αρχαία ελληνική,
και οι κύριοι που κυβερνούν την Ελλάδα, θέλουν να την καταργήσουν τελείως!
Θα εμπεδωθεί τελικά ποτέ τι/ποιους εξυπηρετούν οι κυβερνώντες στην Ελλάδα;
TΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΤΟΥΡΗ*
Εάν αντιλαμβάνομαι σωστά, το κείμενο των 56 (το οποίο παρεμπιπτόντως κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο και συγκεντρώνει υπογραφές στήριξης) υποστηρίζει ότι δεν διδάσκεται επαρκώς η νέα ελληνική γλώσσα (ουδεμία αμφιβολία γι’ αυτό) και επομένως… πρέπει να καταργήσουμε τη διδασκαλία των αρχαίων, ώστε τις ώρες που θα εξοικονομήσουμε να τις προσθέσουμε στις ώρες διδασκαλίας των νέων. Γιατί, ωστόσο, των αρχαίων και όχι κάποιου άλλου αντικειμένου;
Γιατί, υποστηρίζεται στο κείμενο, η διδασκαλία των αρχαίων επηρεάζει αρνητικά την εκμάθηση της νέας ελληνικής. Παράδοξο ακούγεται× ας δούμε όμως τα επιχειρήματα:
α) «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών που κάνουν διαρκώς αυθαίρετες αναγωγές και συγκρίσεις με την αρχαία και μάλιστα με την αττική γλώσσα, που είναι τόσο απομακρυσμένη από τη σύγχρονη γλώσσα».
Δεν διευκρινίζεται εάν το πρόβλημα είναι μόνο οι «αυθαίρετες» ή -εν γένει- οι αναγωγές. Οι αυθαίρετες αναγωγές κακώς γίνονται και αποτελούν σφάλματα× αλλά σφάλματα, γίνονται σε όλα τα μαθήματα χωρίς να καταργούμε γι’ αυτό τα μαθήματα. Από την άλλη, πού βασίζεται ο ισχυρισμός ότι «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών» όταν κάνουν αναγωγές, και συγκρίνουν, επί παραδείγματι, τις λέξεις «αλς», «άλας» και «θάλασσα» ή «θάλλαττα», ή ανακαλύπτουν ότι πίσω από τη λέξη «ύφαλος» κρύβονται οι λέξεις «υπό» και «αλός»; Ότι είναι απομακρυσμένη η αρχαία από τη σύγχρονη γλώσσα δεν υπάρχει αμφιβολία. Ποιος θα διαφωνούσε; Αλλά απομακρυσμένη από τη σύγχρονη δεν είναι και η καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη ή του Βιζυηνού; Τι να καταλάβει ο μαθητής όταν διαβάζει «ο απορρώξ βράχος» και οι «μελανειμονούσες»; Να τους ρίξουμε και αυτούς στην πυρά, επειδή νοθεύουν, με τις αναπόφευκτες αναγωγές, το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών; Και από πού προκύπτει ότι η εξοικείωση με γλωσσικούς τύπους της αρχαίας ή της καθαρεύουσας νοθεύει το γλωσσικό αίσθημα;
β) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει ακόμη περισσότερο τους πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική».
Ακόμη πιο παράδοξο επιχείρημα. Μήπως δεν διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά, αιώνες τώρα, στα εκπαιδευτικά συστήματα τόσων ευρωπαϊκών (και όχι μόνο) χωρών; Αλλά τι λέει εδώ το κείμενο; Ότι οι αλλόγλωσσοι μαθητές, οι οποίοι «δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική» μειονεκτούν και δεν μπορούν να καταλάβουν τα αρχαία; Μα αυτό δεν ακυρώνει το σκεπτικό και το βασικό επιχείρημα ολόκληρου του κειμένου ότι τα αρχαία δεν σχετίζονται με τα νέα ελληνικά;
γ) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει και μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα».
Το επιχείρημα είναι εντελώς ακατανόητο. Έπρεπε οπωσδήποτε να χωθεί στο κείμενο και η κοινωνική διάσταση του ζητήματος; Αλλά, αλήθεια, ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στη διδασκαλία των αρχαίων και στην ταξική διαστρωμάτωση; Γιατί μειονεκτούν, στην πρόσληψη των αρχαίων, οι μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα;
δ) «Όπως είναι γνωστό, η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της και όχι με τη γνώση της ιστορίας της και της ετυμολογίας των λέξεων».
Το επιχείρημα «είναι γνωστό»× έχει ακουστεί και άλλες φορές, αλλά δεν αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει σε απόλυτο βαθμό. Γιατί να μην συνδυάζεται η χρήση της γλώσσας με την εκμάθηση των γραμματικών και συντακτικών κανόνων;
ε) «Οι μαθητές του Γυμνασίου μετά από τρία χρόνια διδασκαλίας δεν κατορθώνουν να μεταφράσουν ένα απλό αδίδακτο αρχαίο κείμενο, αλλά ούτε και εντρυφούν στο νόημα όσων πρωτότυπων κειμένων διδάσκονται. Αυτό πλήττει την ουσία του μαθήματος και τη σκοποθεσία του όπως ορίζονται από τα Αναλυτικά Προγράμματα».
Πολύ σωστά! Αλλά πονάει το κεφάλι άρα το κόβουμε; Καταργούμε το μάθημα; Και τι θα γίνει εάν αντιμετωπίσουμε με το ίδιο σκεπτικό και άλλα μαθήματα, όσα θεωρούμε ότι δεν εκπληρώνουν «τη σκοποθεσία τους»; Με το ίδιο σκεπτικό μήπως θα έπρεπε να καταργήσουμε, μαζί με τα αρχαία, και τα νέα ελληνικά; Έτσι κι αλλιώς όπως υποστηρίζεται στο κείμενο «η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της». Αχρείαστη επομένως η διδασκαλία της στα σχολεία.
*Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου
paideia-news.com
ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΕΕΙ; Θα βάλλει ο Φίλης, την …ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, στα σχολεία μας;;; ΚΑΙ τα Αραβικά;;;; ΕΛΕΟΣ ΡΕΕΕΕΕ!
http://katohika.gr/ellada/56-panepistim ... -gimnasio/
Άλλο ένα δείγμα της επείγουσας ανάγκη τους να αποβλακώσουν τον νεαρόκοσμο.
Είναι γνωστό ότι η αρχαια ελληνική αυξάνει το δείκτη νοημοσύνης και τις επιγνώσεις.
Δε γίνεται να το'χουμε αυτό. Πρέπει να κάνουμε πολίτες-ζόμπι-δούλους που θα μαθαίνουν
αρκετά για να εξυπηρετούν το σύστημα και τα κάτεργα που θα τους αναθέτει ΜΟΝΟΝ.
Υπάρχουν πανεπιστήμια ανά τον κόσμο που έχουν σαν κύριο μάθημά τους την αρχαία ελληνική,
και οι κύριοι που κυβερνούν την Ελλάδα, θέλουν να την καταργήσουν τελείως!
Θα εμπεδωθεί τελικά ποτέ τι/ποιους εξυπηρετούν οι κυβερνώντες στην Ελλάδα;
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Ειμαι υπερ του να γινει μαθημα επιλογης. Οπως καθε νεκρη γλωσσα.
-
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Χαίρομαι που πλείστα όσα Παν/μια ανά τον κόσμο, διδάσκουν την κατά τη δική σου
αστείρευτη γνωσιακή βάση και διάνοια πάντα, "νεκρη" γλώσσα...
Κατά τη δική μου απλοϊκή και ταπεινή αντίληψη βέβαια, πρόκειται για ολοζώντανη, σοφή και
απίστευτα λειτουργική ΓΛΩΣΣΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ!
Και τώρα κάτι που απευθύνεται σ'όλο το φόρουμ (και όχι ειδικά σε σένα Ινδιάνε)
από εδώ https://www.quora.com/Does-learning-Anc ... ms-analyst
Programming Languages
Does learning Ancient Greek help me as a future computer programmer or systems analyst?
ο... Έλλην απαντάει:
Nicholas Diakomihalis, Programmer
I doubt it.
The main overlap of programming and natural languages are concepts such as grammar and syntax, but learning to speak a language will hardly help you gain or improve programming skills.
The only benefit I can see would be the ability to read Aristotle's "Organon" in its original language, thus improving helping you think more logically and analytically. This should be available in your current mother tongue though.
Written Jan 9, 2013
κι ο μη Έλλην:
Eric DeMott, Business Intelligence Developer
I have to disagree with the other comments, I got a bachelor's in Classical Language a few years back and not a day goes by that I don't use those skills. Syntax in Greek is not nearly as strict as it is in most languages, but the grammar rules are much more complicated, but that's a really good thing! This forces you to learn grammar, review every nuance of every word. You learn precision of language and articulation of thought. Plus, the root words you learn will expand your vocab in all languages, Greek and Latin roots are borrowed heavily by European languages, and STEM languages. There is no downside to learning Greek. It makes you better at everything, programming included.
(θα μεταφραστούν)
αστείρευτη γνωσιακή βάση και διάνοια πάντα, "νεκρη" γλώσσα...
Κατά τη δική μου απλοϊκή και ταπεινή αντίληψη βέβαια, πρόκειται για ολοζώντανη, σοφή και
απίστευτα λειτουργική ΓΛΩΣΣΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ!
Και τώρα κάτι που απευθύνεται σ'όλο το φόρουμ (και όχι ειδικά σε σένα Ινδιάνε)
από εδώ https://www.quora.com/Does-learning-Anc ... ms-analyst
Programming Languages
Does learning Ancient Greek help me as a future computer programmer or systems analyst?
ο... Έλλην απαντάει:
Nicholas Diakomihalis, Programmer
I doubt it.
The main overlap of programming and natural languages are concepts such as grammar and syntax, but learning to speak a language will hardly help you gain or improve programming skills.
The only benefit I can see would be the ability to read Aristotle's "Organon" in its original language, thus improving helping you think more logically and analytically. This should be available in your current mother tongue though.
Written Jan 9, 2013
κι ο μη Έλλην:
Eric DeMott, Business Intelligence Developer
I have to disagree with the other comments, I got a bachelor's in Classical Language a few years back and not a day goes by that I don't use those skills. Syntax in Greek is not nearly as strict as it is in most languages, but the grammar rules are much more complicated, but that's a really good thing! This forces you to learn grammar, review every nuance of every word. You learn precision of language and articulation of thought. Plus, the root words you learn will expand your vocab in all languages, Greek and Latin roots are borrowed heavily by European languages, and STEM languages. There is no downside to learning Greek. It makes you better at everything, programming included.
(θα μεταφραστούν)
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- AnonymosEreynhths
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5858
- Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 124 φορές
- Έλαβε Likes: 197 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Συμφωνώ με το δεύτερο σκέλος της απάντησης σου. Αλλά διαφωνώ με το πρώτο. Η Αρχαία Ελληνική όπως και τα Λατινικά και άλλες θεωρούνται "νεκρές γλώσσες"¨. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να διδάσκονται. Και φυσικά απορρίπτω την άποψη για επιλογής ειδικά στην Ελλάδα.ArELa έγραψε:Χαίρομαι που πλείστα όσα Παν/μια ανά τον κόσμο, διδάσκουν την κατά τη δική σου
αστείρευτη γνωσιακή βάση και διάνοια πάντα, "νεκρη" γλώσσα...
Κατά τη δική μου απλοϊκή και ταπεινή αντίληψη βέβαια, πρόκειται για ολοζώντανη, σοφή και
απίστευτα λειτουργική ΓΛΩΣΣΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ!
Οι "νεκρές γλώσσες" δίνουν την βάση να κατανοήσεις και να μάθεις ποιο εύκολα τις υπόλοιπες αφού οι τωρινές εκεί βασίζονται μέχρι ενός βαθμού.
- OTTO
- Επόπτης Δημοθοινίας
- Δημοσιεύσεις: 12195
- Εγγραφή: Σάβ 30 Οκτ 2010, 21:58
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 413 φορές
- Έλαβε Likes: 317 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Μου θύμισες κάποιον που είχε πει ότι η Python και η Java είναι τάχα μου νεκρες γλώσσες προγραμματισμού. Ενώ αυτό δεν έχει βεβαίως καμία σχέση με την πραγματικότητα. Συνέχισε.Two-Spirited έγραψε:Ειμαι υπερ του να γινει μαθημα επιλογης. Οπως καθε νεκρη γλωσσα.
Το θεωρούνται έχει υποκείμενο που δεν είναι γραμμένο. Είναι κάποιοι που τις βαφτίζουν βάσει ενός ορισμού του "νεκρού" που οι ίδιοι εφηύραν όπως τους βόλευε.Η Αρχαία Ελληνική όπως και τα Λατινικά και άλλες θεωρούνται "νεκρές γλώσσες"¨.
Βάσει λοιπόν του δικού τους ορισμού, ναι είναι νεκρές. Αλλά ο ορισμός τους είναι πανάθλιος. Δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις κάτι ως νεκρό, από τη στιγμή που η νεοελληνική διατηρεί την ετυμολογία, κι η ετυμολογία (σε ογκώδη αριθμό εννοιών) συνδέεται άρρηκτα με την αρχαία ελληνική.
Κάποιοι μιλούν για την μαθηματική δομή της αρχαίας ελληνικής, πράγμα το οποίο έτσι όπως το θέτουν (δίνοντας Α=1, Β=2 κλπ) δεν το παίρνω στα σοβαρά.
Ωστόσο, υπάρχει μια άλλη μαθηματική δομή της ελληνικής, χωρίς αριθμούς (άλλο μαθηματικά, άλλο αριθμητική, αν και σχετίζονται), κι αυτή έχει να κάνει με το συνδυασμό οντοτήτων για παραγωγή νέας έννοιας/οντότητας. Το όνομα Φίλιππος για παράδειγμα, εμπεριέχει μαθηματική δομή, υπό την έννοια ότι προσθέτεις το φίλος και το ίππος.
Και έτσι βλέπουμε ότι το να ξεχάσουμε τι σημαίνει ίππος είναι και γελοίο και επικίνδυνο. Εκτός κι αν συνεχίσουμε να το διδάσκουμε βαφτίζοντάς το ως νέοελληνικό, το οποίο θα είναι ψέμα.
~ Ο ΑΓΑΜΗΤΟΣ ~
~ το υπεραναλυτικό κάθαρμα ~
------------------------------------
~ ένα σκουπίδι που απλώς ονειροπολεί ~
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Για την Python δεν νομιζω, αλλα με την Java φτιαχνεις android apps.Μου θύμισες κάποιον που είχε πει ότι η Python και η Java είναι τάχα μου νεκρες γλώσσες προγραμματισμού. Ενώ αυτό δεν έχει βεβαίως καμία σχέση με την πραγματικότητα. Συνέχισε.
Οποτε οχι δεν ειναι νεκρη γλωσσα.
Μπορει να υπαρξει ενοτητα ετυμολογιας στην νεοελληνικη γλωσσα οπου θα αναφερεται οτι προερχεται απο την αρχαια.Κάποιοι μιλούν για την μαθηματική δομή της αρχαίας ελληνικής, πράγμα το οποίο έτσι όπως το θέτουν (δίνοντας Α=1, Β=2 κλπ) δεν το παίρνω στα σοβαρά.
Ωστόσο, υπάρχει μια άλλη μαθηματική δομή της ελληνικής, χωρίς αριθμούς (άλλο μαθηματικά, άλλο αριθμητική, αν και σχετίζονται), κι αυτή έχει να κάνει με το συνδυασμό οντοτήτων για παραγωγή νέας έννοιας/οντότητας. Το όνομα Φίλιππος για παράδειγμα, εμπεριέχει μαθηματική δομή, υπό την έννοια ότι προσθέτεις το φίλος και το ίππος.
Μιλαμε ετσι κι αλλιως για κατι που εχει αποτυχει. κανεις δεν εμαθε στο σχολειο να μεταφραζει απλα αρχαια κειμενα. Εκτος και αν διδαχτηκε το συγκεκριμενο κειμενο.
-
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Θα συμφωνήσεις και με το πρώτο αν εστιάσεις σ'αυτό που ισχυρίζομαι.AnonymosEreynhths έγραψε:Αλλά διαφωνώ με το πρώτο
Ότι δηλαδή πάμπολλα παν/μια ανά τον κόσμο, διδάσκουν την αρχαιοελληνική.
Όσο για το "νεκρό" της γλώσσης, ναι, κάποιοι τη λένε έτσι όπως είπε και ο ΟΤΤΟ
αλλά όπως πάλι (πολύ σωστά) είπε
Και συμπληρώνω, ΑΒΑΣΙΜΟΣ, αφού σήμερα χρησιμοποιούμε μέγιστο όγκο της αρχαιοελληνικής.OTTO έγραψε:Αλλά ο ορισμός τους είναι πανάθλιος.
Δε λέμε φωτιοσβήστρα, λέμε πυροσβεστική. Δε λέμε πηγή νεροκουβαλήματος, λέμε υδραγωγείο.
Κάποιοι μπορεί να πουν ξαναμαζεύομαι, αλλά είναι πολύ πιο σωστό αν πουμε ανασυντάσσομαι.
Δε λέμε χέσιμο (όταν μιλάμε σοβαρά η επιστημονικά) λέμε αφόδευση. Δε λέμε κράτημα από κάτω,
λέμε υποστήριξη. Δε λέμε πάσχει από ψωμόλυσσα, λέμε από υποσιτισμό...Δε λέμε ψοφάει της πείνας,
λέμε λιμοκτονεί. Στην ιατρική δε, αν υπάρχουν ορολογίες που δεν είναι εκ της αρχαίας είναι τόσο λίγες,
που είναι αμελητέες. (οι ξένοι γιατροί μιλάνε ελληνικά και δεν το ξέρουν)
Φαντάσου το γλαύκωμα να το λέγανε κουκουβάγιασμα...
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- OTTO
- Επόπτης Δημοθοινίας
- Δημοσιεύσεις: 12195
- Εγγραφή: Σάβ 30 Οκτ 2010, 21:58
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 413 φορές
- Έλαβε Likes: 317 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Πολύ ωραία παραδείγματα έφερε η Βίκυ. Η αρχαιοελληνική είναι ζωντανή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως την μιλούμε όπως την μιλούσαν χιλιάδες χρόνια πριν.
~ Ο ΑΓΑΜΗΤΟΣ ~
~ το υπεραναλυτικό κάθαρμα ~
------------------------------------
~ ένα σκουπίδι που απλώς ονειροπολεί ~
- BlueAngel
- Σούπερ Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 1444
- Εγγραφή: Σάβ 12 Μάιος 2012, 00:22
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 19 φορές
- Έλαβε Likes: 9 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Τα αρχαία (και οχι μονο ) οπως διδάσκονται στα σχολεία κανουν τα παιδια να τα μισούν.
Τα θεωρούν άχρηστα , δεν τους προσφέρουν τιποτα σε αυτη την ηλικία και πολλα αποφασίζουν να αλλάξουν κατεύθυνση εξαιτίας τους.
Η κόρη μου ,άριστη μαθήτρια , δεν τα μπορει καθολου.
Της γυρνάει το μάτι με τα αρχαία.Οσες κουβέντες και αν εχουμε κανει τα θεωρεί χάσιμο χρονο.
Αυτα ισχύουν για την πλειοψηφια των παιδιών στο τμήμα της και πιστευω σε ολο το σχολειο.
Τα θεωρούν άχρηστα , δεν τους προσφέρουν τιποτα σε αυτη την ηλικία και πολλα αποφασίζουν να αλλάξουν κατεύθυνση εξαιτίας τους.
Η κόρη μου ,άριστη μαθήτρια , δεν τα μπορει καθολου.
Της γυρνάει το μάτι με τα αρχαία.Οσες κουβέντες και αν εχουμε κανει τα θεωρεί χάσιμο χρονο.
Αυτα ισχύουν για την πλειοψηφια των παιδιών στο τμήμα της και πιστευω σε ολο το σχολειο.
...cause we all have wings but some of us don't know why...
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
θα μπορουσαν να διδασκονται χωρις να επηρεαζουν τον γενικο βαθμο. θα ηταν μια δικαιη προσεγγιση. η καταργηση ειναι καπως ακραια.
-
- BlueAngel
- Σούπερ Ιδεογραφίτης
- Δημοσιεύσεις: 1444
- Εγγραφή: Σάβ 12 Μάιος 2012, 00:22
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 19 φορές
- Έλαβε Likes: 9 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Οπως τοσα αλλα ετσι και τα αρχαια αντί να τα εχουμε θησαυρό, τα εχουμε βαλει στο τσουβάλι της καταναγκαστικής γνώσης η οποια το μονο που φέρνει ειναι αποστροφή και μίσος για την μάθηση και την γνώση.
Αν οι Γερμανοί ειχαν αρχαια γερμανικά θα τα διδασκονταν(με τον καλυτερο τροπο) απο το νηπειο...
Αν οι Γερμανοί ειχαν αρχαια γερμανικά θα τα διδασκονταν(με τον καλυτερο τροπο) απο το νηπειο...
...cause we all have wings but some of us don't know why...
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
θα τα διδασκανε ομως σαν παιχνιδι (που στο κατω κατω αυτο οριζει η φυση του παιδιου για να μαθαινει), εμεις τα διδασκουμε ολα σαν αγγαρια.
-
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
η κατάργηση είναι εκτέλεση εντολής αυτών που μας αγαπάνε τρελά από αρχαιοτάτων χρόνων...Two-Spirited έγραψε:η καταργηση ειναι καπως ακραια.
αυτών που δεν την πάλεψαν ποτέ με το πνευμα και τον πολιτισμό που παρήγαγε αυτός ο τόπος
αυτών που επιδιώκουν και τον αφανισμό μας τώρα.
Η κατάργηση λοιπόν είναι εκ του πονηρού, και με συγκεκριμένη ατζέντα: Την αποβλάκωση.
(όχι ότι δεν έχουν ήδη πετύχει πολλά σε αυτόν τον τομέα...)
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Οτι δηλαδη στον Ελληνα που διασκεδαζει με σφακιανακη και ματθαιο γιαννουλη, θα ξυπνησει ξαφνικα ο αρχαιος μεσα του και αυτο το φοβουνται οι εβραιοι;
-
- ArELa
- Founder-Administrator
- Δημοσιεύσεις: 66942
- Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
- Irc ψευδώνυμο: ArELa
- Φύλο: Γυναίκα
- Έδωσε Likes: 1879 φορές
- Έλαβε Likes: 2770 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Συ ειπας...
Πάντως εγώ δε μίλησα για φόβο
ούτε κατονόμασα
Πάντως εγώ δε μίλησα για φόβο
ούτε κατονόμασα
.
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...
τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
- AnonymosEreynhths
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5858
- Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 124 φορές
- Έλαβε Likes: 197 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Το τι πιστεύουμε εμείς είναι υποκειμενικό. Συμφωνούμε-διαφωνούμε. Τι ισχύει στην πράξη αυτή την στιγμή; Μπορεί ο ορισμός να είναι λάθος, άδικος.OTTO έγραψε: Το θεωρούνται έχει υποκείμενο που δεν είναι γραμμένο. Είναι κάποιοι που τις βαφτίζουν βάσει ενός ορισμού του "νεκρού" που οι ίδιοι εφηύραν όπως τους βόλευε.
Βάσει λοιπόν του δικού τους ορισμού, ναι είναι νεκρές. Αλλά ο ορισμός τους είναι πανάθλιος. Δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις κάτι ως νεκρό, από τη στιγμή που η νεοελληνική διατηρεί την ετυμολογία, κι η ετυμολογία (σε ογκώδη αριθμό εννοιών) συνδέεται άρρηκτα με την αρχαία ελληνική.
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε ποιοι είναι αυτοί οι "ξύπνιοι" και αν συνδέονται με τους πρώτους που χαρακτηρίζουν νεκρές γλώσσες κατά το δοκούν.Κάποιοι μιλούν για την μαθηματική δομή της αρχαίας ελληνικής, πράγμα το οποίο έτσι όπως το θέτουν (δίνοντας Α=1, Β=2 κλπ) δεν το παίρνω στα σοβαρά.
Τώρα αν θέλουμε να το αλλάξουμε όλο αυτό , το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αρχίσουμε να μιλάμε αρχαία Ελληνικά. Ούτε σε έναν αιώνα δηλαδή.
- _Divine_Sinner_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 5680
- Εγγραφή: Κυρ 17 Μαρ 2013, 22:46
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 6 φορές
- Έλαβε Likes: 61 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Εμεις τρελαινομαστε μην μειωθουν κατα μια ωρα τα αρχαια, τα θρησκευτικα και τα παραμυθια της χαλιμάς, και τα σουηδάκια των βαλανιδοφαγων μαθαίνουν προγραμματισμο εφαρμογων υπολογιστων και κινητων στο δημοτικο http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5726877
-
- georgeelvismichael_
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 880
- Εγγραφή: Σάβ 05 Μάιος 2018, 22:28
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 440 φορές
- Έλαβε Likes: 169 φορές
- OTTO
- Επόπτης Δημοθοινίας
- Δημοσιεύσεις: 12195
- Εγγραφή: Σάβ 30 Οκτ 2010, 21:58
- Φύλο: Άνδρας
- Έδωσε Likes: 413 φορές
- Έλαβε Likes: 317 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Δεν είναι νεκρή, δεδομένου ότι χρησιμοποιούμε πάρα πολλές εκφράσεις ακόμα και σήμερα._Divine_Sinner_ έγραψε:Ειμαι υπερ του να γινει μαθημα επιλογης. Οπως καθε νεκρη γλωσσα.
Και στην τελική, φαντάσου για 100 χρόνια να μην κάναμε αρχαία στο σχολείο. Τώρα πάρτυ θα έκαναν οι σκοπιανοί ως προς το γλωσσικό.
Κατά τα άλλα μιλά ο δάσκαλος:
https://www.youtube.com/watch?v=9lLjl02mOzM
https://www.youtube.com/watch?v=-XZMlgfARvA
~ Ο ΑΓΑΜΗΤΟΣ ~
~ το υπεραναλυτικό κάθαρμα ~
------------------------------------
~ ένα σκουπίδι που απλώς ονειροπολεί ~
- Dhmellhn
- Επίτιμος
- Δημοσιεύσεις: 4046
- Εγγραφή: Τετ 18 Απρ 2007, 15:16
- Φύλο: Άνδρας
- Τοποθεσία: ΕΛ-ΛΑΣ
- Έδωσε Likes: 27 φορές
- Έλαβε Likes: 71 φορές
Re: 56 Πανεπιστημιακοί προτείνουν κατάργηση των αρχαίων!
Δηλαδή την υδροφόρα πως να την αποκαλέσουμε; Νεροφόρα; Βάλε και ένα "κ" πριν το "ρ" να την πεις "νεκροφόρα", αφού επιμένεις στα περί νεκρής γλώσσης. Αν και το " νερό" πάλι αρχαίο είναι από το "ναρόν ύδωρ", δηλαδή το τρεχούμενο νερό. Σοβαρέψου Φώτη...
Δεν έχουμε αιώνιους συμμάχους ούτε διηνεκείς εχθρούς. Τα συμφέροντά μας είναι αιώνια και διηνεκή. Αυτά έχουμε καθήκον να τα προασπίσουμε. (ΛΟΡΔΟΣ ΠΑΛΜΕΡΣΤΟΝ)