Τα καμώματα του Αχιλλέα και του Οδυσσέα τα γνωρίζει άραγε ο αρθρογράφος (μιας και το σοβάρεψε το Λιζόπω μ'); Μάλλον θα έμεινε μόνο στο ηρωϊκό κομμάτι και όχι στις λεπτομέρειες που έψαχναν τον Αχιλλέα στον ...γυναικωνίτη και τους 3-4 βασιλιάδες (Αχαιούς φυσικά) που έφαγε με δόλο ο Οδυσσέας.Spirit oF Fire έγραψε:πρόκειται για τον ίδιο πολιτισμό που γέννησε την Ελένη Λουκά, την Στέλλα Μπεζεντάκου, τον Βαλιανάτο και άλλους παρανοϊκούς τύπους... δεν είναι μόνο οι αρχαίοι ήρωες μέρος της πολιτισμικής μας ταυτότητας αλλά και πολλοί άλλοι.... υπάρχουν και σύγχρονοι.....
Ο Καραγκιόζης απλώς επιβίωνε, αυτοί βασίλευαν κιόλας όμως (μιας και έγινε κουβέντα στο άρθρο για πολιτικούς αρχηγούς).
Όχι φυσικά. Θάλασσες αίματος έχυναν οι πολίτες της, οι επιστήμονες, οι καλλιτέχνες και όλ' αυτά για κάποιους ηλίθιους που δεν ήξεραν ιστορία ή τα είχαν αρπάξει από τους εκάστοτε εχθρούς. Μάλιστα τα κοπρόσκυλα εκείνης της εποχής, όταν δεν είχαν πόλεμο με βάρβαρους, έβαζαν τους Έλληνες να σκοτώνονται μεταξύ τους (αλήθεια, ξέρει κανείς πόσον καιρό διήρκησε η μεγαλύτερη ανακωχή μεταξή ελλήνων στον αρχαίο κόσμο;; ).Η αρχαία ελληνική κοινωνία δεν ήταν τυχαίο που μεγαλούργησε.
Ραγιάδες και πουλημένα τομάρια είχε πάντοτε η Ελλάδα βλέπεις, αλλά θα πρέπει ν' ανοίξεις την ιστορία για να τα 'δεις και να μην μένεις στα συνθήματα από τα εξώφυλα των βιβλίων.
Από την μυθολογία ακόμη τα παραδείγματα των βασιλιάδων, πρωθυπουργών, αξιωματούχων, επωνύμων κ.λπ, βρίθουν από τύπους σαν αυτόν που περιγράφει το κείμενο. Βλέπεις, οι Άριοι των ελλήνων προτιμούσαν να κάνουν "αντίσταση" από τις Σεϋχέλες ή καίγοντας την Ελληνική σημαία στις πλατείες της Στοκχόλμης (να μην μιλήσω για Θεμιστοκλήδες, και τα ρέστα, από τους δε "κολλητούς"-πλουσιόπαιδα-αξιωματικούς του Αλεξάνδρου μόνο αυτοί που πρόλαβαν να πεθάνουν δεν τον πρόδοσαν). Ο φουκαράς ο κοσμάκης όμως που δεν είχε τέτοιες δυνατότητες για ...αντίσταση, με κάποιον τρόπο έπρεπε να επιβιώσει.Ο Καραγκιόζης θέλει να δείχνει στα παιδιά των δουλοπάροικων Ραγιάδων πώς τα αντιλαμβάνεται το οθωμανικό σύστημα. Ο Καραγκιόζης είναι ένα κατασκευασμένο "θολό" είδωλο, για να βλέπουν οι φτωχοί την εικόνα τους όπως βολεύει το σύστημα και όχι όπως πραγματικά είναι. Γι' αυτόν τον λόγο είναι δύσμορφος και σχεδόν σακάτης. Δείχνει "φωναχτά" όχι μόνον ότι δεν θέλει ν' αγωνίζεται, αλλά και ότι δεν μπορεί ν' αγωνιστεί. Δείχνει ότι "συμφέρει" τους φτωχούς, που δήθεν είναι όμοιοί του, να τον μιμηθούν, για να "επιβιώσουν" στην καραγκιόζικη "ζούλα".
Μάλλον θα λες για τον Περικλή, αυτόν που έλαβε ως γυναίκα μια ιερόδουλο (μαγκιά του αλλά όχι καμάρι δικό μου), και μετά αφού πούλησε όλους τους συμμάχους και τους εκβίασε, έσφαξε τους Δηλίους και έκλεψε το κοινό ταμείο για να φτιάξει όλ' αυτά που περιγράφεις.Ένας άνθρωπος, ο οποίος, ως "όρθιος", δικαιούνταν να είναι πανέμορφος και ρωμαλέος ως θεός.
Αυτά τα παιδιά αυτής της κοινωνίας είναι που έστησαν τις Θερμοπύλες και έχτισαν τους Παρθενώνες.
Για όποιους δεν γνωρίζουν πως έφτιαξαν κάποιοι ...δικαιωματικά "ωραίοι" τον Παρθενώνα.
Δεν θα μείνω στον αλληγορικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεις τον σύγχρονο ραγιά Έλληνα γιατί από την αρχή ακόμη κάνεις ένα τεράστιο λάθος. Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αυτό που εννοούμε παράδοση ως επιστήμη, με τα πραγματικά βιώματα ενός λαού. Για να σου δώσω να καταλάβεις θα σου πω τα εξής παραδείγματα΄ ο τσάμικος είναι ελληνικός παραδοσιακός χορός, αν όμως λάβουμε υπ' όψιν την ονομασία του χορού και ποιούς λέμε τσάμηδες, τότε, όσοι τον χορεύουν είναι μουσουλμάνοι αλβανίζοντες και μεγάλοι προδότες της πατρίδος (ή έχουν πέσει θύματα προπαγάνδας των προηγούμενων). Κατά το ίδιο τρόπο ο Καραγκιόζης δεν είναι μια φιγούρα του ελληνικού/λαϊκού παραδοσιακού μας πολιτισμού, αλλά αν θα μας 'πει κάποιος στον δρόμο "άντε ρε καραγκιόζη" είμαστε ικανοί να τον σαπίσουμε στο ξύλο.Η επιβίωση του Καραγκιόζη στη σύγχρονη ελληνική παράδοση ήταν αυτή, η οποία διαιώνισε τους Ραγιάδες της οθωμανικής αυτοκρατορίας και στο σύγχρονο ελληνικό κράτος. Ο Καραγκιόζης έκανε μεγάλη ζημιά στον σύγχρονο ελληνισμό. Εξαιτίας του δεν έγινε η Ελλάδα ποτέ ένα σύγχρονο κράτος. Εξαιτίας του μεταφέρθηκε η "παθογένεια" της οθωμανικής αυτοκρατορίας στο ελληνικό εθνικό κράτος. Απλά, για να το καταλάβει κάποιος αυτό, θα πρέπει να γνωρίζει πώς λειτουργεί το σύστημα και οι μηχανισμοί παραγωγής προτύπων.
Και μόνο το παράδειγμα αυτό (άντε ρε καραγκιόζη) που είμαι σίγουρος πως ο αρθρογράφος το επανέλαβε δεκάδες φορές, αναιρεί την παπαριά που έχει 'πει ο ίδιος στο περί "συστήματος και μηχανισμούς παραγωγής προτύπων". Τόσο άσχετος...
Και για να κλείσω κιόλας επειδή βαριέμαι να εξηγώ τα αυτονόητα θα κάνω μια ρητορική ερώτηση.
Όταν λες ρε φίλε ότι τον χρησιμοποιούσαν σαν πρότυπο για να έχουν οι Έλληνες σκυμένο το κεφάλι, να νιώθουν υποτελείς και να την βγάζουν στην ζούλα τι εννοείς; Έχεις διαβάσει ή ακούσει καθόλου για τα δεινά του ελληνικού λαού στην τουρκοκρατία ή και στο '40; Ο παππούς σου όπως και ο δικός μου, πως νομίζεις ότι κατάφεραν να επιζήσουν, πουλώντας συνεχώς νταϊλίκια και τσαμπουκάδες;;
Τράβα παλλικάρι μ' να μάθεις πρώτα πόσοι από τους ήρωες του '21 δεν δούλεψαν πρώτα για τους Τούρκους πριν αρχίσουν τον Αγώνα και μετά έλα να μας ξαναπείς το ίδιο ποίημα.
...βλήμα.






