Υπατία Η Αλεξανδρινή

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 23 Ιουν 2009, 02:08

ΕικόναΕικόνα Εικόνα

Η Υπατία ήταν ένα πρόσωπο που χώριζε την κοινωνία σε δύο μέρη: αυτούς που την θεωρούσαν θαύμα του φωτός, και αυτούς που την έβλεπαν σαν απόστολο του σκότους." Elbert Hunnard

Η Αλεξάνδρεια του 4ου αιώνα μ.Χ. ήταν ο χώρος μιας μικρής επιστημονικής αναγέννησης και αυτή φωτίστηκε από την πιο διάσημη ανάμεσα στις γυναίκες επιστήμονες και φιλοσόφους. Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες παγανιστές.

Η Ζωή Της

Όταν γεννήθηκε η Υπατία το 370 μ.Χ., η διανοητική ζωή της Αλεξάνδρειας βρισκόταν σε κατάσταση επικίνδυνης σύγχυσης. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και όλο και πιο συχνά δεν ήταν μόνο ο χριστιανός ζηλωτής που έβλεπε αιρέσεις και σατανισμό στα μαθηματικά και στην επιστήμη: " οι μαθηματικοί έπρεπε να κατασπαραχθούν από θηρία ή να καούν ζωντανοί " McCabe . Μερικοί από τους χριστιανούς Πατέρες αναβίωσαν τις θεωρίες της επίπεδης γης και του σύμπαντος ως στερέωμα. Στην Αλεξάνδρεια ο Θεόφιλος, Πατριάρχης Αλεξάνδρειας, υποκινούσε βίαιες συγκρούσεις μεταξύ παγανιστών, Εβραίων και Χριστιανών. Δεν ήταν μια και τόσο ευμενής εποχή για να είναι κανείς επιστήμονας, ή φιλόσοφος.
Ο πατέρας της Υπατίας, ο Θέων, ήταν μαθηματικός και αστρονόμος στο Μουσείο. Επέβλεπε από κοντά κάθε πλευρά της εκπαίδευσης της κόρης του. Σύμφωνα με το μύθο, ήταν αποφασισμένος να γίνει η κόρη του ένα ' τέλειο ανθρώπινο ον ' - ήταν η εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν κάτι παρακάτω από άνθρωποι! Ήταν προσωπική μαθήτρια του μάγου Πλούταρχου και ανατράφηκε στις θεμελιώδεις αρχές της Πλατωνικής Σχολής. Η Υπατία ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή νέα. Ταξίδεψε στην Αθήνα και την Ιταλία και εντυπωσίαζε όσους συναντούσε με την εξυπνάδα και την ομορφιά της.
Σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας στην Αθήνα. Την εποχή εκείνη υπήρχε διάκριση μεταξύ των νεοπλατωνικών σχολών της Αλεξάνδρειας και της Αθήνας. Η σχολή της Αθήνας τόνιζε περισσότερο τη μαγεία και την απόκρυφη επιστήμη. Αλλά για τους Χριστιανούς, όλοι οι Πλατωνιστές ήταν επικίνδυνοι αιρετικοί.
Όταν επέστρεψε στην Αλεξάνδρεια έγινε δασκάλα των μαθηματικών και της φιλοσοφίας. Το Μουσείο είχε χάσει την υπεροχή του και η Αλεξάνδρεια τώρα είχε ξεχωριστά σχολεία για παγανιστές, για Εβραίους και για Χριστιανούς. Ωστόσο, η Υπατία δίδασκε σε ανθρώπους κάθε θρησκείας και μετά τον πατέρα της ανέλαβε μια Έδρα Φιλοσοφίας στην πόλη. Σύμφωνα με τον βυζαντινό εγκυκλοπαιδιστή Σουίδα, 'ήταν επίσημα διορισμένη να ερμηνεύει το δόγμα του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη κ.ά.". Πολλοί μαθητές ερχόταν στην Αλεξάνδρεια ειδικά για να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις της για τα μαθηματικά, την αστρονομία, τη φιλοσοφία και τη μηχανική. Το σπίτι της έγινε κέντρο διανοουμένων και συγκέντρωνε σχολαστικιστές που συζητήσουν επιστημονικά και φιλοσοφικά ερωτήματα.
Ο Elbert Hubbard δίνει ένα φαιδρό πορτραίτο για την Υπατία. Ακολουθώντας τον Ιωάννη το Νίκιο, ένα κόπτη Επίσκοπο που διαστρέβλωνε την ιστορία για να την ταιριάσει με το χριστιανισμό, ο Hubbard βεβαιώνει ότι η Υπατία υπνώτιζε τους μαθητές της με σατανικές μεθόδους. Άλλοι συγγραφείς την ανέφεραν σαν αλχημίστρια.
Ο Charles Kingsley, γνωστός μυθιστοριογράφος του 19ου αιώνα, σκιαγράφησε φανταστικά τη ζωή της Υπατίας. Ο Kingsley την βάζει να σκοτώνεται στην ηλικία των 25 αντί των 45 και την φαντάστηκε σαν φανατική νεοπλατωνική που ανακατεύτηκε σε πολιτικές διαμάχες. Η Υπατία δεν παντρεύτηκε ποτέ και για αιώνες οι ιστορικοί αναρωτιόταν για την αγνότητά της.
Χωρίς εξαίρεση, οι ελάχιστες ιστορικές αναφορές σε αυτή την παρθένο φιλόσοφο βεβαιώνουν την αρετή της, την ακεραιότητά της και την απόλυτη αφοσίωσή της στα ιδεώδη της Αλήθειας και του Δίκαιου.

Τα Έργα Της

Με επιχειρήματα και δημόσια αναγνώριση και σεβασμό η Υπατία επισκίαζε κάθε αντίπαλο των Χριστιανικών δογμάτων της Βόρειας Αιγύπτου. Ήταν φημισμένη για το βάθος της γνώσης της και τη γοητεία της προσωπικότητάς της και αγαπημένη των πολιτών της Αλεξάνδρειας. Συχνά την καλούσα ως σύμβουλο οι άρχοντες της πόλης.
Αν και τα γραπτά της καταστράφηκαν στην πυρκαγιά της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, μπορούμε να σχηματίσουμε μια εικόνα του περιεχομένου τους από τα σχόλια σύγχρονών της συγγραφέων. Η Υπατία έγραψε σχόλια για την Αριθμητική του Διόφαντου, επίσης για τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και ακόμα για τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου της Πέργα.
Τα περισσότερα από τα γραπτά της Υπατίας ξεκίνησαν σαν σημειώσεις για τους μαθητές της. Κανένα δεν έχει διασωθεί ολοκληρωμένο, αν και είναι πιθανό τμήματα του έργου της να έχουν ενσωματωθεί στις εκτενείς πραγματείες του Θέωνα. Μερικές πληροφορίες για τα επιτεύγματά της προέρχονται από δασωμένα γράμματα του μαθητή και φίλου της Συνέσιου του Κυρηναίου, που αργότερα έγινε ο πλούσιος και ισχυρός Επίσκοπος της Πτολεμαϊδας. Κάποτε ο Συνέσιος, Επίσκοπος και γνωστός για τη μόρφωσή του, της έγραψε ζητώντας τη βοήθειά της στην κατασκευή ενός αστρολάβου και ενός υδροσκοπίου, αναγνωρίζοντας τη μοναδική υπεροχή του νου της.
Το σημαντικότερο έργο της Υπατίας ήταν στην άλγεβρα. Έγραψε σχόλια στην Αριθμητική του Διόφαντου σε 13 βιβλία. Ο Διόφαντος έζησε και εργάσθηκε στην Αλεξάνδρεια τον τρίτο αιώνα και έχει ονομασθεί ' πατέρας της άλγεβρας '. Ανέπτυξε τις απροσδιόριστες {ή Διοφαντικές} εξισώσεις, δηλαδή εξισώσεις με πολλαπλές λύσεις. {Ένα συνηθισμένο παράδειγμα προβλημάτων αυτού του τύπου είναι το πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα κατοστάρικο σε νομίσματα χρησιμοποιώντας διαφορετικά νομίσματα, 50άρικα, 20άρικα κλπ.}. Εργάσθηκε επίσης με δευτεροβάθμιες εξισώσεις. Τα σχόλια της Υπατίας περιελάμβαναν εναλλακτικές λύσεις και πολλά νέα προβλήματα που προέκυπταν σαν συνέπεια στα χειρόγραφα του Διόφαντου.
Η Υπατία έγραψε επίσης μια διατριβή Περί των Κωνικών του Απολλώνιου σε οκτώ βιβλία. Ο Απολλώνιος ο Πέργας ήταν ένας αλεξανδρινός γεωμέτρης του 3ου π.Χ. αιώνα, που προσπάθησε να εξηγήσει τις ασυνήθιστες τροχιές των πλανητών. Το κείμενο της Υπατίας ήταν μια εκλαΐκευση της εργασίας του. Όπως οι έλληνες πρόγονοί της, η Υπατία γοητευόταν από τις κωνικές τομές {τα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζονται όταν ένα επίπεδο τέμνει ένα κώνο}. Μετά το θάνατό της, οι κωνικές τομές αγνοήθηκαν μέχρι την αρχή του 17ου αιώνα όταν οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι πολλά φυσικά φαινόμενα, όπως οι τροχιές πλανητών, περιγραφόταν με τον καλύτερο τρόπο με τις καμπύλες που προκύπτουν από κωνικές τομές.
Ο Θέων, ο πατέρας της Υπατίας, αναθεώρησε και εξέλιξε τα Στοιχεία της γεωμετρίας του Ευκλείδη και είναι η δική του έκδοση που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Πιθανότατα η Υπατία εργάσθηκε μαζί του σε αυτή την αναθεώρηση. Αργότερα έγραψε μαζί του τουλάχιστον μία διατριβή για τον Ευκλείδη. Η Υπατία επίσης έγραψε τουλάχιστον ένα βιβλίο από την εργασία του Θέωνα για τον Πτολεμαίο. Ο Πτολεμαίος είχε συστηματοποιήσει όλη τη σύγχρονη μαθηματική και αστρονομική γνώση σε ένα έργο 13 βιβλίων, το οποίο μετριόφρονα ονόμασε Μαθηματική Πραγματεία. Άραβες Σχολαστικιστές το μετονόμασαν σε Almagest {'Μέγα Βιβλίο"}. Το σύστημα του Πτολεμαίου παρέμεινε το κυρίαρχο αστρονομικό έργο μέχρι τον Κοπέρνικο τον 16ο αιώνα. Οι πίνακες της Υπατίας για τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων, ο Αστρονομικός Κανών, ίσως ήταν μέρος των σχολίων του Θέωνα στον Πτολεμαίο, ή ήταν ξεχωριστό έργο.
Εκτός από τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά, η Υπατία είχε ενδιαφέρον για τη μηχανική και την πρακτική τεχνολογία. Τα γράμματα του Συνέσιου περιέχουν σχέδια για αρκετά επιστημονικά όργανα περιλαμβάνοντας έναν αστρολάβο {Ο αστρολάβος χρησιμοποιούταν για τη μέτρηση των θέσεων του άστρων, πλανητών και του ήλιου και για τον υπολογισμό της ώρας και του ανερχόμενου ζωδίου του ζωδιακού}.
Η Υπατία ανέπτυξε ακόμα μια συσκευή για τη διύλιση του νερού, ένα όργανο για τη μέτρηση της στάθμης του νερού και ένα διαβαθμισμένο υδρόμετρο από μπρούτζο για τη μέτρηση της ειδικής βαρύτητας {πυκνότητας} ενός υγρού.
Η Υπατία ήταν ο τελευταίος παγανιστής επιστήμονας του δυτικού κόσμου και ο θάνατός της συνέπεσε με τα τελευταία χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Και αφού από τότε δεν υπήρξαν σημαντικές πρόοδοι στα μαθηματικά, την αστρονομία και τη φυσική σε όλο τη Δύση για άλλα 1000 χρόνια, η Υπατία έγινε σύμβολο του τέλους της αρχαίας επιστήμης. Μετά την Υπατία ήρθε το χάος και ο βαρβαρισμός των Σκοτεινών Χρόνων.
Αρκετοί συγγραφείς μνημονεύουν τις διδασκαλίες της Υπατίας σαν Χριστιανικές στο πνεύμα. Πραγματικά, η Υπατία αφαίρεσε το πέπλο μυστηρίου με το οποίο είχε καλυφθεί αυτή η νέα θρησκεία, συζητώντας με τέτοια ευκρίνεια για τις πιο πολύπλοκες αρχές της ώστε πολλοί νεοφώτιστοι στη Χριστιανική πίστη εγκατέλειψαν το Χριστιανισμό για να γίνουν μαθητές της. Η Υπατία αποδείκνυε λογικά την παγανιστική καταγωγή της Χριστιανικής πίστης, αλλά και εξέθετε τα υποτιθέμενα θαύματα που οι Χριστιανοί πρόβαλαν σαν σημάδια " θείας προτίμησης ", αναλύοντας τους φυσικούς νόμους που διέπουν τα φαινόμενα.

Ο Θάνατος Της

Το ότι η Υπατία ανακατεύτηκε στα πολιτικά θέματα της Αλεξάνδρειας είναι αδιαμφισβήτητο. Ο μαθητής της Ησύχιος ο Εβραίος έγραφε: "Κρατώντας το μανδύα του φιλοσόφου και περπατώντας μέσα στην πόλη, εξηγούσε δημόσια τα γραπτά του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη και άλλων φιλοσόφων σε όλους όσους ήθελαν να ακούσουν... Οι ήθελαν να συμβουλευθούν αυτήν πρώτα για τα θέματα διοίκησης της πόλης."
Σαν παγανίστρια, που ασπάστηκε την ελληνική επιστημονική σκέψη και σαν πολιτικό πρόσωπο με επιρροή, η Υπατία βρέθηκε σε πολύ επικίνδυνη θέση σε μια όλο και πιο χριστιανική πόλη. Το 412 ο Κύριλλος, ένας φανατικός χριστιανός, έγινε Πατριάρχης της Αλεξάνδρειας και μεγάλη εχθρότητα αναπτύχθηκε μεταξύ του Κυρίλλου και του Ορέστη, του Ρωμαίου Κυβερνήτη της Αιγύπτου, ενός παλιού μαθητή και καλού φίλου της Υπατίας. Αμέσως μόλις πήρε την εξουσία, ο Κύριλλος άρχισε να διώκει τους εβραίους, διώχνοντας χιλιάδες από αυτούς από την πόλη. Έπειτα, παρά τη σφοδρή αντίθεση του Ορέστη, έστρεψε την προσοχή του στο να καθαρίσει την πόλη από του νεοπλατωνιστές. Αγνοώντας τις εκκλήσεις του Ορέστη, η Υπατία αρνήθηκε να απαρνηθεί τις ιδέες της και να ασπασθεί το Χριστιανισμό.
Ο Κύριλλος, ο οποίος αργότερα αναγορεύτηκε ο πατέρας τους δόγματος της Χριστιανικής Τριάδας και αγιοποιήθηκε για το ζήλο του έβλεπε στην Υπατία μια συνεχή απειλή για τη διάδοση της Χριστιανικής πίστης, ο Κύριλλος, τουλάχιστον έμμεσα, ήταν η αιτία του τραγικού της θανάτου. Παρά κάθε επόμενη προσπάθεια να τον απαλλάξουν από το στίγμα του δολοφόνου, το αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει ότι δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποτρέψει το αποτρόπαιο και βίαιο έγκλημα. Το μόνο ελαφρυντικό που μπορεί κανείς να προσφέρει σαν υπεράσπισή του είναι το ότι, τυφλωμένος από τη μανία του φανατισμού, ο Κύριλλος θεωρούσε την Υπατία ως μάγισσα εκπρόσωπο του Κακού.
Ο φόνος της Υπατίας περιγράφεται στα γραπτά του χριστιανού ιστορικού του 5ου αιώνα Σωκράτη του Σχολαστικού:
" Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γινόταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της γυρνώντας από κάπου. Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Caesarium, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν."
Οι δολοφόνοι της Υπατίας ήταν Παραβολικοί, φανατικοί μοναχοί της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, πιθανώς υποβοηθούμενοι από Νιτριανούς μοναχούς. Το αν ο Κύριλλος διέταξε ο ίδιος το φόνο παραμένει ανοικτό ερώτημα. Πάντως, δημιούργησε το λιγότερο το πολιτικό κλίμα που επέτρεψε μια τέτοια θηριωδία. Ο Κύριλλος αργότερα ονομάστηκε άγιος.
Ο Ορέστης ανέφερε τη δολοφονία και ζήτησε από τη Ρώμη να ξεκινήσει έρευνες. Αργότερα παραιτήθηκε και έφυγε από την Αλεξάνδρεια. Η έρευνα αναβλήθηκε πολλές φορές λόγω " έλλειψης μαρτύρων " και τελικά ο Κύριλλος ισχυρίσθηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα.

Έτσι χάθηκε το 415 η μεγαλύτερη γυναίκα μύστης του αρχαίου κόσμου και μαζί της έπεσε και η Νεοπλατωνική Σχολή της Αλεξάνδρειας. Η μνήμη της Υπατίας πιθανώς τιμάται από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στο πρόσωπο της Αγ. Αικατερίνης της Αλεξάνδρειας. Κατά άλλους αυτή είναι διαφορετικό πρόσωπο, μια άλλη χριστιανή Αλεξανδρινή διανοούμενη που δολοφονήθηκε ένα μήνα πριν την Υπατία.
Με την εξάπλωση του Χριστιανισμού, η έρευνα έδωσε τη θέση της στην εμφάνιση πολλών θρησκευτικών λατρειών και μεγάλο θρησκευτικό χάος και ενδιαφέρον για την αστρολογία και το μυστικισμό. Το 640 εισέβαλαν οι Άραβες στην Αλεξάνδρεια και ό,τι είχε απομείνει από το Μουσείο καταστράφηκε. Αλλά αν και η Ευρώπη είχε μπει στους σκοτεινούς χρόνους του Μεσαίωνα, η ελληνική επιστήμη επρόκειτο να επιβιώσει στο Βυζάντιο και να ανθίσει στον Αραβικό κόσμο.
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από ArELa » Τρί 23 Ιουν 2009, 10:49

Kάπου στα ΙΔΕΟ υπήρχε τόπικ για την συμβολή της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα, όταν μερικοί φαλλοκράτες υποστήριξαν ότι ήταν ούτε λίγο ούτε πολύ άβουλο πλάσμα και σχεδόν "αντικείμενο". Διαφώνησα σφόδρα και τελικά υπερίσχυσε η άποψη (από πολλούς) που τιμάει τη γυναίκα όπως της έπρεπε στην αρχαιοελληνική κοινωνία, στη μόνη που τότε η γυναίκα μπορούσε να επιδείξει κι άλλα πέρα από τα κάλλη της! (Ποτέ δεν είχαμε τις φανταμεταλιστικές λογικές που υιοθέτησαν οι ιρακινοί (τότε βαβυλώνιοι) και οι ιρανοί (τότε πέρσες) μέσω του κορανίου, που πολιτισμικά τους πήγε αιώνες πίσω ή τέλος πάντων τους κράτησε στατικούς μέσα στους αιώνες...

Δυστυχώς δε βρίσκω το νήμα σήμερα (μάλλον χάθηκε κι αυτό στην παλιότερη καταστροφή εδώ...) για να σας παραπέμψω κι εκεί. Ένα απ'τα πρόσωπα που είχα αναφέρει ενδεικτικά σ'αυτό το τόπικ ήταν η Υπατία, η οποία είναι πολύ "δική" μου ιστορική φυσιογνωμία... (Αλλά και η Ασπασία για την οποία άνοιξε νήμα το Αστεράκι μας).

Μπορεί να χάσαμε το τόπικ, αλλά δεν πειράζει, γιατί έμειναν τα παιδιά μας που τώρα ασχολούνται εξατομικευμένα με κάθε μία από αυτές τις γυναίκες που διάνθισαν την αρχαιοελληνική διαδρομή με σημαντική συμβολή η κάθε μια στο μετερίζι της...

Σ'ευχαριστώ Γιώργο (αλλά και Σ/Αστρο μας) για το θαυμάσιο νήμα-αφιέρωμά σου σ'αυτή τη σπουδαία γυναίκα. Ήταν κάτι που έλειπε από τον τόπο μας. Εύγε! :clap: :rose:
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
SeirioAstro
Σχεδιαστής
Σχεδιαστής
Δημοσιεύσεις: 1847
Εγγραφή: Τετ 18 Ιουν 2008, 17:03
Φύλο: Γυναίκα
Τοποθεσία: 12η Αποικία

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από SeirioAstro » Τρί 23 Ιουν 2009, 11:52

ArEla έγραψε:Kάπου στα ΙΔΕΟ υπήρχε τόπικ για την συμβολή της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα, όταν μερικοί φαλλοκράτες υποστήριξαν ότι ήταν ούτε λίγο ούτε πολύ άβουλο πλάσμα και σχεδόν "αντικείμενο". Διαφώνησα σφόδρα και τελικά υπερίσχυσε η άποψη (από πολλούς) που τιμάει τη γυναίκα όπως της έπρεπε στην αρχαιοελληνική κοινωνία, στη μόνη που τότε η γυναίκα μπορούσε να επιδείξει κι άλλα πέρα από τα κάλλη της! (Ποτέ δεν είχαμε τις φανταμεταλιστικές λογικές που υιοθέτησαν οι ιρακινοί (τότε βαβυλώνιοι) και οι ιρανοί (τότε πέρσες) μέσω του κορανίου, που πολιτισμικά τους πήγε αιώνες πίσω ή τέλος πάντων τους κράτησε στατικούς μέσα στους αιώνες...

Δυστυχώς δε βρίσκω το νήμα σήμερα (μάλλον χάθηκε κι αυτό στην παλιότερη καταστροφή εδώ...) για να σας παραπέμψω κι εκεί. Ένα απ'τα πρόσωπα που είχα αναφέρει ενδεικτικά σ'αυτό το τόπικ ήταν η Υπατία, η οποία είναι πολύ "δική" μου ιστορική φυσιογνωμία... (Αλλά και η Ασπασία για την οποία άνοιξε νήμα το Αστεράκι μας).

Μπορεί να χάσαμε το τόπικ, αλλά δεν πειράζει, γιατί έμειναν τα παιδιά μας που τώρα ασχολούνται εξατομικευμένα με κάθε μία από αυτές τις γυναίκες που διάνθισαν την αρχαιοελληνική διαδρομή με σημαντική συμβολή η κάθε μια στο μετερίζι της...

Σ'ευχαριστώ Γιώργο (αλλά και Σ/Αστρο μας) για το θαυμάσιο νήμα-αφιέρωμά σου σ'αυτή τη σπουδαία γυναίκα. Ήταν κάτι που έλειπε από τον τόπο μας. Εύγε! :clap: :rose:
Δεν κάνει τίποτα. :thumb:

Εδώ και καιρό ήθελα να στραφώ σε άλλες κατευθύνσεις στο Ιδεό που τις είχα αφήσει μετά το θέμα με τον Ησίοδο, και ήθελα να αρχίσουν ξανά να ανανεώνονται οι ενότητες της ποίησης, της αρχαίας γραμματείας και της μουσικής, όπως και τα φωτο οδοιπορικά.

Για το θέμα με την γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα μπορεί να χάθηκαν κάποια παλαιότερα, αλλά μας έχει επιβιώσει όμως αυτό εδώ που είναι πραγματικά εξαιρετικό.
[img]http://i366.photobucket.com/albums/oo10 ... 2wr0-1.jpg[/img]

Ούτως λέγομεν άπαντες.
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τρί 23 Ιουν 2009, 13:26

Το κορανι ειναι μεταγενστερο. μπορουμε να πουμε πως την εποχη που εμεις ειχαμε τον μισογυνισμο
του παυλου και των διαφορων πατερων της εκκλησιας οι μουσουλμανοι ειχαν το κορανι.
Η διαφορα ειναι οτι η δυτικη κοινωνια καταφερε να αμφισβητησει την θρησκεια. οποτε και η θρησκεια
αναγκαστικε να συμβιβαστει για να γινει πολιτικα ορθη.
Ετσι σημερα οι ιεραρχες λεν τα οσα σεξιστικα τους με μισολογα.
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από ArELa » Τρί 23 Ιουν 2009, 18:25

Εννοείται ότι το κοράνι είναι μεταγενέστερο. Αν δεν είχαν γυναικείες φιγούρες να επιδείξουν οι βαβυλώνιοι και οι Πέρσες στην αρχαιότητα (που δεν είνμαι σίγουρη γι'αυτό), σίγουρα δεν έφταιγε το κοράνι. Όταν εμφανίστηκε όμως ο Ισλαμισμός, πρέπει να συμφωνήσεις ότι τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα για τη θέση της γυναίκας στις κοινωνίες εκείνες. Αυτό ήθελα να πω. Μην πας αλλού γι'αλλού γιατί μα το Θεό, στο τέλος θα διασπώ τα ποστς σου και θα τα κάνω ξέχωρα τόπικς, δεν κάνω πλάκα. Μ'έχεις τρελάνει με την εστίασή σου στα επιμέρους. :help: :help:
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 23 Ιουν 2009, 18:28

Να είσαι καλά Βίκυ, τώρα το εάν υπάρχουν διάφοροι που λένε διάφορα, ας υπάρχουν, εμείς ας κρατήσουμε το θέμα ώς έχει, δηλαδή όμορφο, δίχως να αναλύουμε διάφορα που είναι ντροπή κάν να υπάρχουν, πόσο μάλιστα σήμερα, άλλωστε και οι "πέτρες" μιλάνε. Όσοι ενδιαφέρονται ψάχνουν τις ρίζες του "μισογυνισμού" τους, είναι μπροστά μας φάτσα κάρτα, όπως λέμε Αδάμ και Εύα. Ο κόσμος αλλάζει, ελευθερώνει το πνεύμα του απο τα δεσμά, και απο τις ανούσιες προκαταλήψεις, και ότι δεν μας σκοτώνει, μας κάνει ποιό δυνατούς, έτσι ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον, επιβάλλεται να "προοδεύσουμε", αλλιώς....
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από ArELa » Τρί 23 Ιουν 2009, 18:31

Απλά ήθελα να υπερτονίσω Γιώργο, ότι παρακολουθώ και εκτιμώ ιδιαίτερα την αξιόλογη συμβολή σου στα ΙΔΕΟ. :rose:

(ελπίζω να σε δούμε και στο κανάλι κανά βραδάκι. Σε χάσαμε απ'το irc)
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 23 Ιουν 2009, 19:08

ArEla έγραψε:Απλά ήθελα να υπερτονίσω Γιώργο, ότι παρακολουθώ και εκτιμώ ιδιαίτερα την αξιόλογη συμβολή σου στα ΙΔΕΟ. :rose:

(ελπίζω να σε δούμε και στο κανάλι κανά βραδάκι. Σε χάσαμε απ'το irc)
Σε ευχαριστώ που μου το λές Βίκυ, να ξέρεις ότι το εκτιμώ αρκετά και μου χρειάζεται κάπου κάπου ιδίως απο ανθρώπους σαν και εσένα :rose: , η αλήθεια είναι ότι δεν μπαίνω συχνά στο ίντερνετ, συνήθως μιά φορά την εβδομάδα, και στο IRC ποτέ, θα ήταν καλά να έμπενα!!! Αλλά πρός στιγμήν κάπως αδύνατον υπό αυτές τις συνθήκες.
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2443
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από panta » Κυρ 28 Ιουν 2009, 21:37

Divine Sinner έγραψε:... μπορουμε να πουμε πως την εποχη που εμεις ειχαμε τον μισογυνισμο
του παυλου και των διαφορων πατερων της εκκλησιας οι μουσουλμανοι ειχαν το κορανι.
....
Ο ... μισογυνισμός του Παύλου:
"Ουκ ... ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού …".
Να ξέρουμε τι λέμε :cool:

"Πέρα από το παράθυρο βρισκόταν ένας άλλος κόσμος, σχεδόν απρόσιτος στη γυναίκα" (η γυναίκαι στην αρχαία Αθήνα)
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Divine Sinner » Κυρ 28 Ιουν 2009, 22:11

"Ουκ ... ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού …".
1,3 ΘΕΛΩ ΔΕ ΝΑ ΕΞΕΥΡΗΤΕ ΟΤΙ Η ΚΕΦΑΛΗ ΠΑΝΤΟΣ ΑΝΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΚΕΦΑΛΗ ΔΕ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ Ο ΑΝΗΡ, ΚΕΦΑΛΗ ΔΕ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΘΕΟΣ. 4 ΠΑΣ ΑΝΗΡ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΣ Η ΠΡΟΦΗΤΕΥΩΝ, ΕΑΝ ΕΧΗ ΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗΝ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΥΤΟΥ. 5 ΠΑΣΑ ΔΕ ΓΥΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΗ Η ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΣΚΕΠΗ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΕΑΥΤΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΥΡΙΣΜΕΝΗΝ. 6 ΕΠΕΙΔΗ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΗΤΑΙ Η ΓΥΝΗ ΑΣ ΚΟΥΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΥΤΗΣ, ΑΛΛ ΕΑΝ ΗΝΑΙ ΑΙΣΧΡΟΝ ΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΗ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΥΤΗΣ Η ΝΑ ΞΥΡΙΖΗΤΑΙ, ΑΣ ΚΑΛΥΠΤΗΤΑΙ. 7 ΔΙΟΤΙ Ο ΜΕΝ ΑΝΗΡ ΔΕΝ ΧΡΕΩΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΗ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΥΤΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ. 8 ΔΙΟΤΙ Ο ΑΝΗΡ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ, ΑΛΛ Η ΓΥΝΗ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ. 9 ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΚΤΙΣΘΗ Ο ΑΝΗΡ ΔΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΛΛ Η ΓΥΝΗ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ. 10 ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ Η ΓΥΝΗ ΧΡΕΩΣΤΕΙ ΝΑ ΕΧΗ ΕΞΟΥΣΙΑΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΑΥΤΗΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ.
να ξερουμε τι λεμε :cool:
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2443
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από panta » Δευ 29 Ιουν 2009, 23:14

καποιος θα πρέπει να σου ερμηνεύσει αυτά που γράφεις για να καταλαβαίνεις τί αντιγράφεις
:cool:

Ξενοφών : «Για την γυναίκα είναι προτιμότερο να ασχολείται με το σπίτι αντί να βγαίνει έξω, ενώ ο άνδρας είναι προορισμένος να φροντίζει περισσότερο για τις εξωτερικές υποθέσεις, παρά για τα πράγματα του σπιτιού. Όποιος θέλει να ανατρέψει την τάξη που όρισαν οι θεοί και να εγκαταλείψει την θέση του, δεν γλιτώνει από την τιμωρία διότι αντί να κάμει το καθήκον του ασχολείται με πράγματα που αρμόζουν στις γυναίκες»

Ησίοδος, έργα και ημέρες στχ.405 κ. εξ «Οἶκον μὲν πρώτιστα γυναῖκά τε βοῦν τ’ ἀροτῆρα, κτητήν, οὐ γαμετήν, ἥτις καὶ βουσὶν ἕποιτο» («Πρώτα απ' όλα να πάρεις σπίτι, βόδι για όργωμα, γυναίκα, αγορασμένη, όχι με γάμο, που να μπορεί να ακολουθεί τα βόδια») (Πηγή: Ησίοδος Έργα και Ημέρες, Θεογονία, Ασπίδα Ηρακλή, Εκδόσεις Ζήτρος, Θεσσαλονίκη 2001, σσ. 130 - 131)

και αν κάποιος δυσκολεύεται με αυτά, θα ακολουθήσουν και άλλα για την ... σπουδαία θέση της γυναίκας στον αρχαίο κόσμο :punch: .
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
theo38
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 716
Εγγραφή: Πέμ 29 Νοέμ 2007, 16:54
Φύλο: Άνδρας

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από theo38 » Δευ 29 Ιουν 2009, 23:23

egw file panta thelw ti gynaika na tin koiatzw sta matia kai na me koitazei kai ayti.
den tin thelw pisw apo bodia-akou bodia.

an oi theoi twn arxaiwn ellinwn i twn newn ellinwn exoun diaforetiki apopsi xmmmmmmmm ti na sou pw file panta ........kante oti katalabainete
την...ακούσαμε για τα καλά
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2443
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από panta » Δευ 29 Ιουν 2009, 23:41

κάθε εποχή έχει τις αντιλήψεις της. η αλήθεια μετρά που μένει αναλοίωτη.
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
panta
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Ιδεογραφίτης Υψηλών Ταχυτήτων
Δημοσιεύσεις: 2443
Εγγραφή: Κυρ 22 Απρ 2007, 13:14
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑΙ
Έδωσε Likes: 2 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από panta » Δευ 29 Ιουν 2009, 23:45

Divine Sinner έγραψε:"Ουκ ... ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού …".
1,3 ΘΕΛΩ ΔΕ ΝΑ ΕΞΕΥΡΗΤΕ ΟΤΙ Η ΚΕΦΑΛΗ ΠΑΝΤΟΣ ΑΝΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΚΕΦΑΛΗ ΔΕ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ Ο ΑΝΗΡ, ΚΕΦΑΛΗ ΔΕ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΘΕΟΣ. 4 ΠΑΣ ΑΝΗΡ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΣ Η ΠΡΟΦΗΤΕΥΩΝ, ΕΑΝ ΕΧΗ ΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗΝ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΥΤΟΥ. 5 ΠΑΣΑ ΔΕ ΓΥΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΗ Η ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΣΚΕΠΗ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΕΑΥΤΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΥΡΙΣΜΕΝΗΝ. 6 ΕΠΕΙΔΗ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΗΤΑΙ Η ΓΥΝΗ ΑΣ ΚΟΥΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΥΤΗΣ, ΑΛΛ ΕΑΝ ΗΝΑΙ ΑΙΣΧΡΟΝ ΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΗ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΥΤΗΣ Η ΝΑ ΞΥΡΙΖΗΤΑΙ, ΑΣ ΚΑΛΥΠΤΗΤΑΙ. 7 ΔΙΟΤΙ Ο ΜΕΝ ΑΝΗΡ ΔΕΝ ΧΡΕΩΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΗ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΑΥΤΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ. 8 ΔΙΟΤΙ Ο ΑΝΗΡ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ, ΑΛΛ Η ΓΥΝΗ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ. 9 ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΚΤΙΣΘΗ Ο ΑΝΗΡ ΔΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΛΛ Η ΓΥΝΗ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ. 10 ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ Η ΓΥΝΗ ΧΡΕΩΣΤΕΙ ΝΑ ΕΧΗ ΕΞΟΥΣΙΑΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΑΥΤΗΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ.
να ξερουμε τι λεμε :cool:
Και επειδή συμφωνώ απόλυτα στο να ξέρουμε τί λέμε, έλα στο άλλο νήμα να δεις .
όποιος μου πειράξει πατρίδα και θρησκεία και θα μιλήσω και θα πράξω και ας μου κάνει ό,τι καταλαβαίνει.

ΞΥΠΝΗΣΤΕΕΕΕΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
Divine Sinner

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από Divine Sinner » Τρί 30 Ιουν 2009, 00:07

Δεν απηντησες σε αυτο φιλε παντα.
θα δω μετα το copy paste σου.
Δηλαδη ειναι σαν να λες. εμεις ειμαστε κακοι αλλα οι αρχαιοι ηταν χειροτεροι.
Ερωτηση: ακομα κι αν ισχυει. So fucking what?
η συγκριση θα κανει τον παυλο λιγοτερο μισογυνη;.
Άβαταρ μέλους
karipis
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
"Δεν παίζεται" Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 3251
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιαν 2008, 16:15
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη για, μεσ' τη μέση λέμε!
Επικοινωνία:

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από karipis » Τρί 30 Ιουν 2009, 01:36

:ouf:


Φώτη, αυτή τη φορά δεν το 'χεις νομίζω.
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Υπατία Η Αλεξανδρινή

Δημοσίευση από alkinoos » Τρί 08 Μαρ 2016, 19:39

Σαν σήμερα :
Στις 8 Μαρτίου του 415 δολοφονήθηκε με χαρακτηριστική αγριότητα (με διαμελισμό) από μια ομάδα φανατισμένων χριστιανών, που την αποτελούσαν μοναχοί και οπαδοί του Κυρίλλου. Ανεξάρτητα από το ακριβές κίνητρο της δολοφονίας της, η φυγή πολλών λογίων αμέσως μετά το γεγονός σήμανε την αρχή του μαρασμού της Αλεξάνδρειας ως πνευματικού κέντρου.
http://www.sansimera.gr/biographies/668
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”